آغاز تحقیق و تفحص مجلس از ایران خودرو

آغاز تحقیق و تفحص مجلس از ایران خودرو

 

رئیس و دو عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نظرات موافق و مخالف خود را درباره تحقیق و تفحص دوباره از ایران خودرو مطرح کردند.

به گزارش ایلنا، هرچند مجلس از تحقیق و تفحص دوباره ایران خودرو خبر داده اما اعضای کمیسیون صنایع و معادن تصریح کردند که این موضوع هنوز به کمیسیون یادشده ارجاع نشده با این حال در میان اعضای کمیسیون نیز نظرات مختلفی درباره ضرورت داشتن یا نداشتن این امر وجود دارد.

در تحقیق و تفحص نباید به دنبال مچ‌گیری بود

رضا علیزاده، رئیس کمیسیون صنایع و معادن در این باره توضیح داد: در دوره دهم مجلس هم تحقیق و تفحص از عملکرد ایران خودرو صورت گرفت و نقاط ضعف این شرکت و ایرادات آن شناسایی و راه‌حل‌های مناسبی هم برای برون‌رفت از شرایط اتخاذ شد.

وی افزود: گزارش تحقیق و تفحص ایران خودرو در آخرین روزهای فعالیت مجلس دهم قرائت شد و ایراداتی که سبب شد این صنعت آنچنان که باید رضایت مصرف‌کننده را فراهم نکند مطرح شد، این گزارش حاصل هزاران ساعت کار کارشناسی بود که در اختیار خودروسازان قرار داده شد البته بررسی اینکه تا چه میزان به آنچه به آنها عرضه شد عمل کردند جای خود دارد.

علیزاده تصریح کرد: در تحقیق و تفحص نباید به دنبال مچ‌گیری بود بلکه باید نقاط ضعف شناسایی و برای حل آنها راهکار ارائه شود بنابراین اگر با این رویکرد صورت بگیرد خیلی هم خوب است.  

دلایل کافی برای تحقیق و تفحص وجود دارد  

مصطفی پوردهقان، عضو کمیسیون نارضایتی عمومی که نسبت به کیفیت، قیمت و عرضه محصولات ایران خودرو وجود دارد را دلیل کافی برای ورود مجلس به موضوع تحقیق و تفحص اعلام کرد و گفت: موضوع عجیبی نیست، صنعت خودروی کشور و در زیرمجموعه آن ایران خودرو در شرایط زیاندهی قرار دارند، همچنین انحصاری بودن این شرکت و دستوری بودن قیمت محصولات آن دو موضوع عجیب است و انجام یک تحقیق و تفحص را می‌طلبد.

وی افزود: صنعت خودرو امروز نیاز به اعمال بسته‌‌ای از سیاست‌های نو دارد از جمله اینها سیاست‌های ضدانحصاری، فناوری‌مدار و مبتنی بر تقویت خدمات پس از فروش و پس از اینها خصوصی‌سازی صنعت است.

تحقیق و تفحص را نباید لوث کرد

بهنام رضوانی، دیگر نماینده عضو کمیسیون صنایع و معدن از مخالفت خود با تحقیق و تفحص گفت و اظهار کرد: تحقیق و تفحص را نباید لوث کرد و باید مستنداتی باشد که نیاز به تحقیق و تفحص را توجیه کند، ضمن اینکه تحقیق و تفحص نباید در اولویت باشد بلکه به عنوان گزینه نهایی مطرح می‌شود زیرا انجام آن نیاز به یک پروسه قانونی وقت‌گیر دارد.

وی تصریح کرد: در موضوع ایران خودرو مساله کشف نشده‌ای وجود ندارد که با این کار شناسایی شود، به نظر من امروز گره کور ایران خودرو قیمت‌گذاری محصولات آن است؛ ایران خودرو ادعا دارد که با قیمت‌های کنونی متضرر است اما وزارت صمت، ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت به این ادعای ایران خودرو پاسخی نداده‌اند.

رضوانی تاکید کرد: تحقیق و تفحص زمانی ضرورت دارد که این گمان برده شود در مجموعه‌ای تخلفات گوناگون صورت گرفته است. آنچه امروز ضرورت دارد تعیین تکلیف قیمت محصولات ایران خودرو توسط سه مجموعه یادشده دولتی است. اکنون نمی‌توان تشخیص داد ادعای ایران خودرو درست است یا آنانی که قیمت‌های دستوری برای محصولات این شرکت تعیین می‌کنند.

وی یادآور شد: تحقیق و تفحص در مجلس دهم هم انجام شد وقتی در آن زمان نتیجه نداد، پس تکرار آن چه لزومی دارد؟

 

منبع

ایران جیب

 

 

برچسب : خودرو , آغاز , تحقیق , تفحص , ایران خودرو , مجلس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
cvt : بدیل بدهی سایپا به راهور
بهنام : کسی از 2 اردیبهشت مونده که فاکتور نشده باشه؟
مهراد : محمدآقا کل مبلغ پرداختیتون برایx5چقدربودکه130برگرداندن؟ میخام ببینم x5برای ثبت نامیهاچقدردرمیاد؟ توسایت که قیمتهاتغییری نکرده!!! تیرماهی دومرحله ای هستم!!!باسپاس
j4 : سلام من هم ثبت نام 60 روزه بودم ولی تکمیل وجه هنو.ز زرد مونده و زنگ میزنم میگن احتمال این ماه کاراش اوکی میشه تو آذر تحویل میدن
++ : ناهماهنگی بین راهور و سایپا.
+ : دوست عزیز اگر گزینه تحویل حضوری را فعال کرده باشی،هر زمان خودروی شما آماده تحویل شود،برای شما یک پیامک می‌آید و 3 روز کاری فرصت دارید ،در ساعات اداری ،با ارائه مدارک ،به پارکینگ سایپا در بزرگراه لشگری مراجعه نموده و خودرو را تحویل بگیرید.
محمد : سلام دوستان کسی هست پلاک شده باشه الان تقریبا 2 هفتس فاکتور شده پلاک نمیشه 26 مهر فاکتور شده تکیل وجه 21 خرداد
اردوان : چند ما به اتفاوت میدین؟ برای من دعوتنامه اومده؟خودتون تکمیل وجه میکنین؟
شاهین جی ۱۲اذر : سلام‌دوستان یه قرار بزارید که چه تاریخی بریم در قوه قضائیه همه باهم چه شاهین چه کوییک چه اونایی که تبدیل زدن یا نزدن تا بعدش در سایپا رو تخته کنیم اینطوری بخدا فایده نداره اینجا هی بگیم باید جمع بشیم بریم تجمع کنیم تا حقمون رو بگیریم مگه پول بدبختی کشیدمون رو از اب جوب پیدا کردیم
محمد x5 : خب دوستان پیرو پیام قبلی که گداشته بودم امروز کرمان موتور پیامک زده و تشکر کرده از تکمیل وحه و گفته ۱۳۰ میلیون رو به حساب بر می گردونه اگه خدا خواد.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
عرفانخان تبدیل به تک گانه : چه عجب چه عجب بالاخره تبدیلی هم یادشون افتاد
حمیدرضا : تکمیل وجه 23 تیر خبری نیست
جواد : سلام دنا اپشنال مشکی داره روی فاکتور شده/در حال انجام میچرخه کسی مث من هست الان چنروزه روش گیر کرده و بنظر شما چقد طول میده فاکتور بشه
محمدی : سلام دوستان امروز کسی از تبدیلی شاهین جی به کوییک فاکتور شده اگه شده اطلاع بده ممنون
شیما : تحویل کی بودین؟تو کاستومر رفتی ببینی تا کی فاکتور شده؟زده دهه اول مهر.گیری کردیم
کوییک اس : برای دعوتنامه ای ام اس میاد
مجید از تهران : دوست عزیز قبلا هم عرض کردم ارسال دعوتنامه بر اساس تیراژ تولید هست دعوتنامه های آذر ماه فقط برای دوستان ثبت نامی اسفند 403 و فرودین 404 اومده بچه های خرداد و تیرفعلا ارسال نشده
محمد : 207 اتومات سقف فلز با SBR موعد تحویلش دو ماه مونده فاکتور شده این همه دنا و تارا زودتر از موعد داره فاکتور میشه با SBR ربطی نداره به نظر خط تولید پانا شلوغ تره
کوییک اس : آقا اصلا اشتباه اومدند این ساینا ست
کوییک آر اس : من کوییک آر اس تکمیل وجه 23 تیر و سخا 24 تیر هستم هنوز فاکتور نشده