بازگشت مرسدس بنز به ایران

بازگشت مرسدس بنز به ایران

 

بنز، ستاره آلمانی در ایران برندی بسیار شناخته‌شده است و همواره همانند بسیاری از کشورهای جهان در ایران نیز به‌عنوان یک برند لاکچری از دیرباز تاکنون شناخته می‌شود.

 

از دهه 30 شمسی پای این برند این آلمانی اصیل به بازار ایران باز شد و از همان ابتدا هم خودرویی رده‌بالا و برای قشر نسبتاً مرفه جامعه بود. در سال‌های بعد از انقلاب چندین نوبت در دوره‌های متعددی که واردات خودرو به کشور انجام می‌شد نسخه‌های متعددی از کلاس‌های مرسدس بنز به بازار ایران وارد شد. بنزهای کلاس C و E و بعدتر هم Sکلاس به‌عنوان پرچم‌دار محصولات بنز به ایران وارد شد و در هر دوره هم با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شد و حتی در بازه زمانی‌ای قرار بود این خودروها در کشور مونتاژ شوند. اکنون‌که بیش از 7 سال از آخرین دوره حضور بنز در ایران می‌گذرد یک شرکت داخلی نخستین نسخه‌های C200 را در نسخه L برای عرضه در سامانه جانبازان به بازار کشور وارد کرده و قرار است طیف گسترده‌ای از محصولات این برند آلمانی توسط این شرکت به بازار کشور عرضه شوند. به همین بهانه در بازدید کوتاهی از گمرک تهران نگاهی به این خودرو جذاب انداختیم. آنچه در این مطلب می‌خوانید شالوده‌ای از ملاقات کوتاه خودرو امروز با جدیدترین سرباز آلمانی حاضر در ایران است.

مرسدس بنز از سال 2005 با سرمایه‌گذاری شرکت بایک پا به کشور چین گذاشت و همانند بسیاری دیگر از شرکت‌های خودروسازی جهان که برای کاهش دادن هزینه‌های تولید و هم‌افزایی به بازار چین کوچ می‌کنند این شرکت نیز از این قاعده مستثنا نبوده است. در حوزه تجاری نیز همکاری با فوتون باعث شد تا بنز در بحث خودروهای تجاری نیز با شریک تجاری دیگر فعالیت خود را در چین ادامه دهد که لاین محصولات تولیدشده در فوتون نیز بسیار گسترده است اما خارج از بحث این مطلب است و به همین دلیل از آن گذر می‌کنیم. کلاس‌های GLC، GLB، GLA، E، C، A و سری EQC در کارخانه بایک و تحت نظارت و مدیریت بنز مونتاژ می‌شوند. خودرویی که در کشور قرار است به‌زودی شاهدش باشیم از سری L کلاس C است که فاصله محور آن بیشتر است و در لیگ کلاس E بازی می‌کند.

بازگشت مرسدس بنز به ایران

 

بنز C200L خودروی که قرار است توسط یک شرکت داخلی از طریق سامانه جانبازان به بازار کشور عرضه کند نسل پنجم مرسدس بنز سی کلاس است که با کد W206 شناخته می‌شود. بر روی این اتاق در بازارهای مختلف موتورهای متنوعی نصب می‌شود و می‌تواند دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل عقب و یا چهارچرخ محرک باشد. بنز کلاس C در بازارهای مختلفی همچون آلمان، آفریقای شمالی، چین، هند، تایلند، اندونزی، مالزی و تایلند با شرکای تجاری متعددی تولید و عرضه می‌شود. این خودرو تنوع بسیاری از موتور و گیربکس را دارد که می‌تواند از نسخه 1.5 لیتری توربو تا 2 لیتری پلاگین هیبرید را شامل شود که توان خروجی‌اش از 170 اسب بخار تا 671 اسب بخار است.

نسخه‌ای که این شرکت برای بازار ایران تدارک دیده نسخه مایلد هایبرید است که از یک موتور 1.5 لیتری توربو با توان خروجی 170 اسب بخار قدرت  250 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد  و به گیربکس 9 سرعته اتوماتیک مجهز شده است. شاید در ابتدا موتور 1.5 لیتری بر روی بنز عجیب به نظر برسد اما باید در نظر داشت که همین موتور می‌تواند این خودرو 1.7 تنی را در حدود 9 ثانیه به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برساند و تا 255 کیلومتر بر ساعت سرعت بدهد. تمام این اعداد در کنار مصرف سوخت 6.3 لیتری‌اش در سیکل ترکیبی هنر هماهنگ‌سازی موتور با گیربکس 9 سرعته فوق‌العاده‌ای است که بنز بر روی محصولاتی متعددی از آن استفاده می‌کند. علاوه بر گیربکس فوق‌العاده، سیستم مالید هایبرید یا همان هایبرید خفیف این خودرو که در بنز بانام EQ Boost شناخته می‌شود علاوه بر سیستم استارت استاپ به یک موتور کوچک در انتهای گیربکس مجهز شده کمک می‌کند تا بنز C200L بتواند شروع به حرکت و شتاب گیری اولیه بهتری را تجربه کند و مصرف سوخت آن نیز نسبت به وزن حدود 1.7 تنی‌اش بسیار پایین بیاید.

بنز وارداتی به ایران ازنظر ایمنی جز خودروهای تاپ بازار به‌حساب می‌آید. این خودرو علاوه بر ایربگ راننده و شاگرد و پرده‌ای و جانبی به ایربگ بین دو صندلی نیز مجهز است که امنیت سرنشینان عقب را اضافه می‌کند. بر روی این سی کلاس مجموعه‌ای از سیستم‌های کاهش صدمات هنگان تصادف (Pre-Safe) نصب‌شده و سیست های ناوبری خودرو برای رانندگی خودران سطح 2 نیز بر روی آن نصب‌شده است. بنز علاوه بر سرنشینان به فکر عابر پیاده هم بوده و به همین دلیل علاوه بر سیستم ترمز اتوماتیک و ترمز اضطراری برای جلوگیری از برخورد با مانع، استاندارد حفاظت از سر عابر پیاده در هنگام برخورد نیز در آن قرار داده‌شده است.

بازگشت مرسدس بنز به ایران

در لیست سیستم‌های رفاهی این خودرو علاوه بر کلاستر دیجیتال 12 اینچی و مانیتور عمودی 12.3 اینچی که تمامی تنظیمات خودرو از طریق آن انجام می‌شود، سانروف شیشه‌ای پانورامیک، سیستم فرمان صوتی، صندلی‌های چرمی با چرم Nappa و فرمان اسپرت مجهز به سیستم‌های کنترلی مالتی مدیا و سیستم‌های کمکی رانندگی نیز قرار داده‌شده است.

 

این شرکت قرار است تعداد قابل‌توجهی از این خودرو را به بازار کشور عرضه کند و به‌مرور سبد گسترده‌تری از محصولات این برند را به بازار کشور وارد کند. هنوز اطلاعات دقیقی در مورد قیمت و زمان تحویل خودروها در دسترس نیست اما این شرکت در تلاش است تا با برطرف کردن موانع پیش رو پروسه تأمین و عرضه را با حداکثر سرعت ممکن پیش ببرد.

منبع

ایران جیب به نقل از عصر خودرو

 

برچسب : خودرو , وان کار , بازگشت مرسدس بنز , مرسدس بنز , بنز , واردات بنز , واردات خودرو , بنز در بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Sr3 : سلام منم SR3 نوشتم همه مراحل سریع تیک خوزد ولی چند روز روی صدور پلاک مونده
تارا اتو : دیگه پلاک تو شرکت نصب نمیشه اول حمل میشه به نمایندگی بعد اونجا نصب میکنن
امیرعلی x5 : بعد تاخیر رو روزانه حساب میکنه؟ مثلا یکماه و بیست روز تاخیر رو فقط یکماه جریمه میده؟ دوستان مطلع اطلاع بدین
Hx5 : اگر سند در رهن شرکت باشد، بدنه هم میکنه، که اگر قرار شد توقیف کنند و بلایی سر ماشین آمد بتونن از بیمه خسارت بگیرند. اگر اقساط یکساله باشد، برای یکسال و چند ساله باشد برای چند سال همه فروش هایی که در رهن هستند بابت اقساط همین است، اهم از کرمان موتور و مدیران در ضمن در زمان ثبت نام اگر مبلغی مثلا بیشتر از یک عدد رند در اطلاعیه فروش دادید، همون بیمه است برای مثال در مورد خودم 1206 دادم که 6 میلیون تومن میشه برای بیمه بدنه ماشین هم بدون بیمه شخص ثالث به فروش نمیرسد
راننده اسنپ x5 : من خودم راننده اسنپم بعد چند سال تونستم یه ماشینی بگیرم هرکی میگه نمیشه و نمیتونی خودش نمیخواد من ۲۴ ای کار کردم رسیدم توهم کار کن برس
Hx5 : قرارداد رو خوندی؟ تحویل نیست برادر، تاریخ فاکتور هستش تازه تاریخ تحویل سیستمی هم نیست، گفته ... روز کاری، چون دفتر بخش مالی کرمان موتور تهران است، لذا پنجشنبه هم تعطیل حساب میشوند
شاهین : اگه تهران هستی برو کیلومتر ۱۵ معاونت فروش سایپا
امیرعلی x5 : دوستان برای جریمه تاخیر بعد تحویل باید اقدام کرد؟ چیکار کنیم تو سامانه شکایت بزنیم. لطفا راهنمایی کنین
رز زرد : من پارسال کل پول رو آماده کردم ولی پیش فروش خرداد شدم،همون آذر ماه یه پراید 83 گرفتم دیگه واسه تاخیر اینای ماشین هم زیاد حرص نمیخورم چون حداقل ماشین خودم رو دارم و کرایه نمیدم،درسته زیاد خوب نیست ولی باهاش کارم راه میفته،دوستمون درست میگه واسه پرداخت وجه دوم فرصت هست ماشین رو بفروشی،در هر صورت هرکسی صلاح کار خودشو بهتر میدونه،ان شاءالله هرچی خیره نصیب همه مون بشه
J7 تیرماه : سلام من 10تیرماه j7 ثبت نام کردم.کی دعوتنامه میاد واسه من؟این افزایش قیمت فقط به نصف دوم پرداخت خودرو تعلق میگیره؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حقیقتش گو : چیزی نمی کشه. تو چیزی نمیدونی. دقیقا درست میگه. اگر تکمیل وجهی ها در سال بعد فاکتور بشن مابه التفاوت به ناحق باید بدن. مجددا میرن رو حالت دعوتنامه و باید مبلغ واریز کنن باز بیان رو تخصیص. این غم انگیزه. این داستان فقط مختص سایپای دغل بازه.
پیش فروش بهمن دهه فجر تکمیلی2مهر : سلام دوستان ساینا تک سوز فاکتور شد تکمیل وجه 2شهریور پذیرش12173213
علی : 6 شهریور هستم تا برج اینده فاکتور نمیشیم
ساینا فوق العاده : سلام کسی خبر داره ساینا فوق العاده ها تا چه تاریخی فاکتور شدن؟
دناپلاس6دنده سفیدرینک تحویل بهمن : بهمنی ها 4 ماهه منتظرن،حق دارن اگه دیر فاکتور بشه تاخیر هم داشته باشه خیلی دیر میشه ، خودتو چرا نمیگی یه ماهه هستی نگرانی دیر بدن؟
سعید : رشتیا کوه غیرت اند
مراد بیگ : چی میکشی جنس از کی گرفتی
Ex تکسوز : واریز وجه 7/27، 9/23پلاک شد، امروز حمل شده
محمد : من 8 ماهه ماشین تحویل گرفتم ،، پس کی سود تاخیر میدن غلط کردن میگن سود میدیم پارسال باید بیست میلیون بهم میدادن که هنوز ندادن ،، اینا دزد و کلاهبردارن و هیچکی هم زورشون نداره
جاوید : نیاز به کار خاصی نیست ، خودش اضافه میشه و هزینه هم از جریمه تاخیر کسر میگردد.