سیتروئن C3-XR با 3 تیپ در ایران عرضه خواهد شد

سیتروئن C3-XR با 3 تیپ در ایران عرضه خواهد شد

 

معاون شرکت سایپاسیتروئن از عرضه خودرو سیتروئن C۳-XR در سه تیپ وی۱، وی۲ و وی۳ خبر داد.

 

به گزارش ایران جیب از پرشین خودرو، خودرویی که انتظار می‌رفت زودتر وارد بازار خودرو ایران شود و آخرین بار هم در نمایشگاه تحول صنعت خودرو ۱۴۰۳ و مراسم پایان سال سایپا و خبرنگاران حوزه خودرو دیده شده بود، سرانجام در شرکت سایپاسیتروئن(کاشان) که پیش از این با همکاری فرانسوی‌ها محل تولید سیتروئن C۳ محبوب بود، به نمایش درآمد و فرصتی برای تست و بررسی کوتاه این خودرو در اختیار خبرنگاران تخصصی خودرو قرار گرفت.

قرار است فروش سیتروئن C۳-XR در اواخر خرداد یا اوایل تیرماه ۱۴۰۴ از سوی سایپا انجام شود.

به گفته مدیران سایپاسیتروئن، فروش خودرو مذکور بصورت تحویل ۹۰ روزه انجام خواهد شد.

خودرو سیتروئن C۳-XR در طول سال‌های گذشته در نمایشگاه‌های بسیاری حضور داشت و نام‌های متفاوتی از جمله سایپا سیلک و سایپا M۴۴ بر روی آن نهاده شد. سیتروئن C۳-XR که در سال ۲۰۱۴ و ویژه بازار خودرو چین طراحی شده بود در این سال‌ها دو فیس‌لیفت جدید دریافت کرد و تا در نهایت آخرین نسخه این خودرو راهی بازار خودرو ایران شود. سیتروئن C۳-XR، به عنوان یک کراس اوور جمع و جور و با استفاده از پلتفرم PS۱ ساخته شده و فیس لیفتی از این فرانسوی کامپکت به حساب می‌آید که با همکاری کمپانی دانگ فنگ چین راهی بازار شده است.

معرفی کوتاه سیتروئن C۳-XR

سیتروئن C۳-XR از پلتفرم پژو-سیتروئن بهره می‌برد که از ابتدا برای کاربردهای شهری و با تمرکز بر مصرف سوخت بهینه و استحکام طراحی شده است. پلتفرم این خودرو به سایپا امکان استفاده از پیشرانه‌های مختلف از جمله موتورهای بنزینی ۱.۲ لیتری و ۱.۶ لیتری را داده است. این خودرو در نسخه‌های فیس‌لیفت جدید از پیشرانه ۱.۶ لیتری ME۱۶ قدرت می‌گیرد که نسبت به نسخه‌های قبلی توان و عملکرد بهتری دارد.

سیتروئن C۳ XR یک کراس‌اوور کامپکت در سگمنت B است که اولین بار در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. این خودرو در نمایشگاه‌های بین‌المللی خودرو مانند Paris Auto Show و Guangzhou Auto Show به نمایش گذاشته شد و سپس تولید آن در کارخانه Wuhan چین آغاز شد. این خودرو تاکنون دو فیس‌لیفت را تجربه کرده است: فیس‌لیفت اول در سال ۲۰۱۹ و فیس‌لیفت دوم در سال ۲۰۲۱ که با نام نسخه Fashion Edition شناخته می‌شود. حال سایپا سیتروئن، این محصول را با امکانات متنوع و استانداردهای روز اروپا وارد بازار ایران کرده است.

 

بررسی طراحی ظاهری و کابین خودرو سیتروئن C۳ XR

سیتروئن C۳ XR، کراس‌اوور کامپکت سایپا سیتروئن، با طراحی مدرن و هماهنگ، توانسته توجه بسیاری از علاقه‌مندان خودرو را به خود جلب کند. در این گزارش، طراحی ظاهری این خودرو را در چهار بخش اصلی شامل جلو، زاویه کناری، عقب خودرو و کابین داخلی بررسی می‌کنیم.  در بررسی سیتروئن C۳-XR، چهره چندان عجیبی دیده نمی‌شود و تا حد زیادی یادآور پژو ۲۰۰۸ است.

۱. طراحی جلو خودرو
طراحی جلوی سیتروئن C۳ XR از زبان طراحی مدرن سیتروئن بهره می‌برد که ترکیبی از جلوپنجره عریض با خطوط افقی کرومی و چراغ‌های LED باریک است.

ویژگی‌های برجسته:
جلوپنجره کرومی: جلوپنجره با نوار کرومی دوتکه که به لوگوی سیتروئن متصل شده و حس یکپارچگی و دینامیک را القا می‌کند.

چراغ‌های اصلی LED: طراحی باریک و زاویه‌دار چراغ‌ها، جلوه‌ای اسپرت و مدرن به خودرو بخشیده و روشنایی مناسبی را در شرایط مختلف فراهم می‌کند.

ورودی‌های هوای بزرگ: سپر جلو دارای ورودی‌های هوای بزرگ است که علاوه بر زیبایی، عملکرد آیرودینامیکی خودرو را بهبود می‌دهد.

محل قرارگیری دی‌لایت (DRL): چراغ‌های دی‌لایت به‌صورت خطی در کنار چراغ‌های اصلی طراحی شده‌اند و در روز نیز جلوه‌ای خاص به خودرو می‌دهند.

نمای کناری سیتروئن C۳ XR

۲. طراحی زاویه کناری خودرو
نمای کناری سیتروئن C۳ XR با خطوط برجسته و طراحی عضلانی، حس پایداری و قدرت را منتقل می‌کند. این طراحی به گونه‌ای است که کراس‌اوور بودن خودرو را به‌خوبی نشان می‌دهد.

ویژگی‌های برجسته:
خطوط برجسته: خطوط جانبی از گلگیر جلو تا عقب خودرو امتداد یافته‌اند و حس حرکت و پویایی را در طراحی ایجاد می‌کنند.

 

رینگ‌های آلومینیومی دو رنگ: رینگ‌های ۱۶ اینچی دو رنگ با طراحی اسپرت، ظاهری جذاب و مدرن به خودرو بخشیده‌اند.

شیشه‌های دودی عقب: علاوه بر زیبایی، این ویژگی حریم خصوصی بیشتری برای سرنشینان عقب فراهم می‌کند.

آینه‌های جانبی برقی: آینه‌های جانبی مجهز به قابلیت تنظیم و تاشوندگی برقی هستند و طراحی آن‌ها کاملاً هماهنگ با خطوط کلی خودرو است.

۳. طراحی عقب خودرو
طراحی عقب سیتروئن C۳ XR با ترکیب چراغ‌های LED و سپر اسپرت، ظاهری مدرن و جذاب را ارائه می‌دهد.

ویژگی‌های برجسته:
چراغ‌های عقب LED: طراحی چراغ‌های عقب به‌صورت یکپارچه و با گرافیک خاص سیتروئن انجام شده که در شب جلوه‌ای ویژه به خودرو می‌دهد.

سپر عقب اسپرت: سپر عقب دارای جزئیات برجسته و تزئینات کرومی است که حس اسپرت بودن خودرو را تقویت می‌کند.

اسپویلر عقب: اسپویلر بالای درب صندوق عقب علاوه بر زیبایی، بهبود آیرودینامیک خودرو را فراهم می‌کند.

درب صندوق بار: طراحی عریض درب صندوق بار به همراه لوگوی سیتروئن، دسترسی آسان به فضای بار ۴۲۰ لیتری خودرو را فراهم کرده است.

۴. طراحی کابین داخلی خودرو (Interior Design)
کابین داخلی سیتروئن C۳ XR با تمرکز بر راحتی، فناوری و کیفیت ساخت، تجربه‌ای لذت‌بخش از رانندگی را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند.

ویژگی‌های برجسته:
طراحی داشبورد: داشبورد با خطوط افقی و استفاده از مواد نرم، حس مدرن و باکیفیتی را القا می‌کند. نمایشگر ۹ اینچی مرکزی، نقطه تمرکز طراحی داخلی است.

فرمان D-Cut: فرمان اسپرت D-Cut با پوشش چرمی، کنترل راحت‌تر و ظاهر جذاب‌تری به خودرو بخشیده است.

صندلی‌های چرمی: صندلی‌ها با ترکیب چرم و پارچه طراحی شده‌اند که علاوه بر زیبایی، راحتی بیشتری برای سرنشینان فراهم می‌کنند.

 

نورپردازی داخلی: نورپردازی ملایم کابین در شب، حس آرامش و لوکس بودن را به سرنشینان منتقل می‌کند.

فضای داخلی بزرگ: فضای کابین به‌ویژه در ردیف عقب بسیار مناسب طراحی شده و امکان تاشوندگی صندلی‌ها فضای بار را افزایش داده است.

سیستم مالتی‌مدیا: نمایشگر هوشمند با قابلیت اتصال به تلفن همراه و کنترل صوتی، نیازهای ارتباطی و سرگرمی راننده و سرنشینان را برطرف می‌کند.

مشخصات فنی سیتروئن C۳ XR

سیتروئن C۳ XR از یک پیشرانه توربوشارژ ۱.۲ لیتری سه سیلندر بهره می‌برد که توانایی تولید ۱۱۶ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵۵۰۰ و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۳۵۰۰ را دارد. این موتور با استاندارد آلایندگی EURO ۶ طراحی شده و مصرف سوخت ترکیبی آن تنها ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. از دیگر ویژگی‌های مهم این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

گیربکس: گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه (ساخت شرکت Getrag آلمان)

محور محرک: دیفرانسیل جلو (FWD)

حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت

وزن خالص: ۱۲۲۰ کیلوگرم

ابعاد تایر: ۲۰۵/۶۰ R۱۶

امکانات ایمنی و رفاهی

سیتروئن C۳ XR با مجموعه‌ای از امکانات ایمنی و رفاهی مدرن، تجربه‌ای لذت‌بخش برای رانندگان و سرنشینان فراهم می‌کند. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این خودرو عبارتند از:

امکانات ایمنی:
کیسه هوای جلو و جانبی: برای راننده و سرنشینان

کیسه هوای پرده‌ای: محافظت بیشتر در تصادفات جانبی

سیستم کنترل پایداری (ESC): همراه با توزیع نیروی ترمز (EBD)

هشدار فشار باد تایر: افزایش ایمنی و پیشگیری از خطرات ناشی از پنچری

 

سیستم کمربند ایمنی هوشمند: با هشدار برای تمام سرنشینان

امکانات رفاهی:
سانروف: برای لذت بردن از نور طبیعی

صندلی‌های برقی: با قابلیت تنظیم الکتریکی

گرم‌کن صندلی جلو: مناسب برای هوای سرد

نمایشگر ۹ اینچی: مجهز به سیستم سرگرمی هوشمند و قابلیت اتصال به تلفن همراه

فرمان برقی (EPS): برای کنترل راحت‌تر خودرو

رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچی: با طراحی دو رنگ جذاب

چراغ‌های LED: برای روشنایی بهتر و مصرف کمتر انرژی

موقعیت رقابتی در بازار ایران
سیتروئن C۳ XR به عنوان یک کراس‌اوور اقتصادی با امکانات پیشرفته، توانسته توجه بسیاری از مشتریان ایرانی را جلب کند. این خودرو در سگمنت B، با خودروهایی نظیر پژو ۲۰۰۸ و چری تیگو ۷ رقابت می‌کند. اما به لطف طراحی جذاب، مصرف سوخت پایین و خدمات پس از فروش مناسب، انتظار می‌رود سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد.

جمع‌بندی نهایی

سیتروئن C۳ XR با تلفیق طراحی مدرن، مشخصات فنی قدرتمند و امکانات ایمنی و رفاهی پیشرفته، گزینه‌ای جذاب برای خانواده‌های ایرانی است که به دنبال یک کراس‌اوور اقتصادی و باکیفیت هستند. سایپا سیتروئن با عرضه این محصول در ایران، گامی بلند در ارائه خودروهای استاندارد اروپایی برداشته است. سیتروئن C۳ XR به شرطی که تیراژ تولید مناسبی داشته باشد می‌تواند جای خالی سیتروئن C۳ را در بازار خودرو ایران پر کند و رقیبی قدرتمند برای خودروهای چینی در این سگمنت باشد.

منبع

ایران جیب

 

برچسب : خودرو , وان کار , سیتروئن C3 , XR , عرضه خودرو جدید سایپا , مشخصات فنی سیتروئن C3 , XR , امکانات رفاهی سیتروئن C3 , XR , قیمت سیتروئن C3 , XR , رقبای سیتروئن C3 , XR , فروش خودرو سایپا , کراس‌اوور اقتصادی ایران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر : سجاد از ایلام sbr واست فعاله؟
ساسان : سلام بزرگوار..ماکه تبدیل زدیم..سریع فاکتور شد.یک هفته طول کشید که با پلاک تحویل دادن...شهریار زندگی میکنم..شهرستانها نزدیک به 2هفته طول میکشه.که تحویل مشتری بدن..بستگی به مسافت دیگه حداکثر 20روز ...چیزی که نمایندگی گفت..موفق باشی.
پریسا : سلام برید در سامانه مدیریت ارتباط با مشتریان ثبت شکایت کنید، و ایمیل هم ارسال کنید به ایران خودرو
سهند : هنوز تحویل بهمن و اسفند رو ندادن . حالا شما هرجور خودتون صلاح میدونید
سجاد ایلام : اینجوری بی فایده س من شنبه میرم از شخص مدیر عامل سایپا شکایت میکنم من ۲۲خرداد تبدیل زدم
تارا وی۴ : ببخشید متن شما خوب نخونده بودم
تارا وی۴ : سلام سعید.مبارکه .تاریخ تحویل شما کی بوده.تحویل چند روزه بودید؟
جواد : سلام سابقه تحویل ایگل چطور بوده تا حالا؟ برای نود روزه، معمولا چقدر تاخیر داره؟
Shahin : دیگ مجبوریم این ضرر رو ب جون بخریم والا من میگم آرامشم مهمتر از صدتومنه اونا اگ سانروف هم داشته باشن اولویت با پلاس و اتوماته
Shahin : من 14 بودم تبدیل زدم درسته خیلی صبر کردیم ضرر هم بود ولی من گفتم حداقل همین جی ال رو از دستشون دربیارم اگ ماشین داری رو اعصابت نیس تبدیل نزن ولی هرلحظه امکان جنگ هم هست یه چیز دیگم هست اومدیم شش ماه دیگ هم صبر کردی بازم ندادن وقتی برای اتومات داره تبدیل میزنه خودمون که هیچ
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن : یه هفته روی صدور اسناد هست کی می ره مرحله بعد کسی اطلاعی داره ؟؟ باید زنگ به کجا بزنم تا زودتر ماشین تحویل بگیرم
اطلس اختلا س : تخلف آشکار من فقط یه سوال دارم اگه اینها سانروف ندارن پس تکلیف اینها که با سانروف گرفتن چی میشه اومدیم ماشین خدای نکرده چپ کرد خدای نکره چیزی افتاد روی سقف باید ساتروف تعویض میشد تکلیفشون چی میشه .... مگه نباید اینها لوازم بازار رو تامین کنند و ماشین بیرون بدن ؟! اگه بخواد سانروف تعویض بشه میگن نداریم ماشین اسقاط بشه یا پلاستیک و حلب بزارین به جاش ؟! اصلا برای سازمان ها و مجوزز بده ها کسی سوال نشده باید به تعداد نصف تولید قطعه بیرون بدن واسه یدکی .. سازمان نظارت و صنعت و معدن پشمکه ؟
اطلس دوران جنگ : مگه با حلوا حلوا کردن دهنت شیرین میشه همه میدانند امریکا امروز فردا حمله می کند کافیست اولین موشک آمریکایی تو این مملکت بخوره اونوقت باید بگی فرار بود ماشین دار بشم
اطلس اختلا س : من فقط یه سوال دارم اگه اینها سانروف ندارن پس تکلیف اینها که با سانروف گرفتن چی میشه اومدیم ماشین خدای نکرده چپ کرد خدای نکره چیزی افتاد روی سقف باید ساتروف تعویض میشد.... مگه نباید اینها لوازم بازار رو تامین کنند و ماشین بیرون بدن ؟! اگه بخواد سانروف تعویض بشه میگن نداریم ماشین اسقاط بشه یا پلاستیک و حلب بزارین به جاش ؟! اصلا برای سازمان ها و مجوزز بده ها کسی سوال نشده باید به تعداد نصف تولید قطعه بیرون بدن واسه یدکی .. سازمان نظارت و صنعت و معدن پشمکه ؟
ساینا فوق العاده 27 بهمن : سلام من واریز 26 بهمن پذیرش 27 ام الان فاکتور شدم،خدا شاهده یه سر درد ی بود این فاکتور شدن ساینا توی این چند ماه دیر فاکتور کردن،من از زندان سایپا نجات پیدا کردم فعلا،ان شاالله آزادی همتون
به شهاب : حرفاتو توی چت جی بی تی تایپ کن بگو برات یه متن خوب تنظیم کنه ،خودت میتونی انجامش بدی با کمک چت جی بی تی
اطلس اذر : لطفا نفوذ بد نزنید ما همینجوری دلمون خون بیاین حرفهای خوب بزنید
دوستان دنا اپشنالی : سلام میشه بفرمایید شما که تحویل ابان پیش فروش دنا اپشنال هستین واریزی اولیتون و واریزی دومتون چند بوده و درمجموع چقد واریز کردین؟
دوگانه : به خدا بهمون ماشین نمیدن پولهامون هم رفت
اطلس اذر : دوستان بیاین ی قرار تجمع بزاریم ی تجمع درست و حسابی واقعا اگ میخواین فاکتوربشید بیاین بریم بخدا فقط تجمع ک کارمارو راه میندازه وگرنه معلوم نیست اینا کی فاکتورمون کنن