ورود تویوتا پرادو 2025 به بازار ایران

ورود تویوتا پرادو 2025 به بازار ایران

 

نسل پنجم تویوتا پرادو، که توسط یک شرکت داخلی برای ورود به بازار ایران آماده شده، با کد J250 و مدل 2025، تحولی اساسی نسبت به نسل چهارم (J۱۵۰) ایجاد کرده که آخرین مدل‌های آن در ایران (۲۰۱۰-۲۰۱۳) عرضه شد.

 

این نسل جدید، با الهام از طراحی کلاسیک لندکروزر سری 70، ترکیبی از اصالت آفرود و فناوری مدرن را ارائه می‌دهد.

1. طراحی بیرونی جعبه‌ای و رترو: نسل چهارم با خطوط منحنی و مدرن (پس از فیس‌لیفت 2018) ظاهری شهری داشت، اما J250 به طراحی جعبه‌ای صاف، زوایای تیز و جلوپنجره مستطیلی با لوگوی "TOYOTA" بزرگ بازگشته است. این تغییر، حس قدرت کلاسیک را القا می‌کند و با رینگ‌های 18 اینچی پهن‌تر و سپرهای نقره‌ای، آمادگی آفرود را بیشتر برجسته می‌سازد.

2. ابعاد بزرگ‌تر و جادارتر: پرادو J250 حدود 100 میلی‌متر بلندتر، 95 میلی‌متر پهن‌تر، 20 میلی‌متر بلندتر و با فاصله محوری 60 میلی‌متر بیشتر نسبت به J150 است. این افزایش، فضای داخلی و صندوق عقب را وسیع‌تر کرده و برای خانواده‌های ایرانی، راحتی بیشتری در سفرهای طولانی فراهم می‌آورد، بدون از دست دادن چابکی شهری.

نسل پنجم تویوتا پرادو

3. پلتفرم TNGA-F پیشرفته: برخلاف پلتفرم قدیمی J150، نسل پنجم بر پایه TNGA-F (مشترک با لندکروزر 300) ساخته شده که استحکام شاسی را افزایش داده و تعادل بهتری در آفرود و جاده ایجاد می‌کند. این پلتفرم، لرزش‌ها را تا 30% کاهش می‌دهد و حس رانندگی نرم‌تری نسبت به نسل قبل ارائه می‌دهد.

4. موتور توربو 2.4 لیتری i-FORCE MAX : نسل قبل عمدتاً با موتور 4.0 لیتری V6 تنفس طبیعی (270 اسب بخار) عرضه می‌شد، اما J250 از موتور 2.4 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر (278 اسب بخار و 430 نیوتن‌متر) به همراه سیستم هیبرید ملایم 48 ولتی استفاده می‌کند. این ترکیب، شتاب 0-100 را به 8 ثانیه کاهش داده و مصرف سوخت را از 12 به 9-10 لیتر در 100 کیلومتر می‌رساند.

5. گیربکس 8 سرعته اتوماتیک: نسل چهارم با گیربکس 5 یا 6 سرعته کار می‌کرد، اما J250 از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک بهره می‌برد که تعویض دنده نرم‌تر و اقتصادی‌تری ارائه می‌دهد. این ارتقا، به ویژه در شیب‌های آفرود، کنترل بهتری فراهم کرده و صدای موتور را در کابین کاهش می‌دهد.

6. سیستم تعلیق Kinetic Dynamic : تعلیق J150 ساده‌تر بود اما نسل جدید با سیستم Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS) و قابلیت قطع الکترونیکی میله تعادل جلو، انعطاف‌پذیری چرخ‌ها را در مسیرهای صخره‌ای تا 50% افزایش می‌دهد. این ویژگی، لمس واقعی آفرود را برای رانندگان ایرانی در کویر یا کوهستان، ملموس‌تر می‌کند.

 

7. کابین مدرن با نمایشگرهای دوگانه 12.3 اینچی: داشبورد J150 با نمایشگر کوچک 7-8 اینچی قدیمی به نظر می‌رسد، اما J250 دو نمایشگر مجزا (یکی برای راننده و یکی برای سرگرمی) با رزولوشن بالا، Apple CarPlay و Android Auto دارد. دکمه‌های فیزیکی حفظ‌شده، حس کاربردی بودن را افزایش داده و کابین را به فضایی آشنا اما به‌روز تبدیل می‌کند.

نسل پنجم تویوتا پرادو

8. امکانات رفاهی لوکس‌تر: نسل چهارم صندلی‌های ساده‌تری داشت اما J250 با صندلی‌های برقی جلو با حافظه و گرمکن/سردکن جلو و عقب، کول‌باکس، درب عقب برقی و هدآپ دیسپلی مجهز است. این آپشن‌ها، راحتی خانوادگی را در سفرهای تابستانی ایران (با سردکن صندلی) یا زمستانی (گرمکن فرمان) برجسته می‌کنند.

9. پکیج ایمنی Toyota Safety Sense 3.0 J150: تنها 5 ستاره ایمنی ANCAP داشت، اما J250 با 8 کیسه هوا، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط، کروز کنترل تطبیقی، رادار کورکن و دستیار پارک، سطح ایمنی بالاتری ارائه می‌دهد. این سیستم‌ها، در جاده‌های پرترافیک ایران، حس امنیت بیشتری ایجاد می‌کنند.

10. قابلیت‌های آفرود ارتقایافته با Multi-Terrain Select: نسل چهارم آفرود خوبی داشت اما J250 با حالت‌های رانندگی متنوع (شن، گل، سنگ)، Crawl Control پیشرفته و عمق عبور از آب 700 میلی‌متر (50 میلی‌متر بیشتر از J150)، برای ماجراجویی‌های ایرانی ، عملکرد بهتری نشان می‌دهد. این تغییرات، پرادو را به "کاپیتان واقعی آفرود" تبدیل کرده است. 

منبع

عصر خودرو

برچسب : خودرو , وان کار , واردات تویوتا پرادو , تویوتا پرادو 2025 , تویوتا پرادو J250 , تویوتا پرادو جدید






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
المیرا : دوستان یه سوال ؟؟ 🌹🌹🌹🌹🌹 اینجا واریزی خرداد یا تیر هم داریم ؟ تورو خدا راستش رو بگید
ناشناس : هنوز از فاکتور شاهین جی ال خبری نیست 9 مهر پیامک تبدیل اومد 12 مهر تکمیل وجه خبری نیست
حمید : باسلام آقای باادب ماتلاش خودمونامیکنیم خدااگ بخواد هرکارغیرممکنی راممکن می‌کنه توکل کردم به خدا نه سایپاگوربه گوری
امیر،اردیبهشت : دوستان من ۸ اردیبهشتم فعلا خبری نیست رو ۷ اردیبهشت وایستاده
X5رسول : سلام رضا جان برای شما دعوت نامه آمد آخه من هم یازدهم تیر هستم پیش فروش دو مرحله آیی تحویل دی ولی هنوز هیچی برام نیومده. بعد شما خریدتون دو مرحله نقدی هست لطفاً راهنمایی کنید
ناشناس : اون دوستمون که از تبریز میگه برو تبدیل بزن از کجا خط میگیری به جای اینکه تو تیم سایپا باشی تو تیم ما باش
بک 3 : کسی از دعوت نامه بک 3 ثبت نامه خرداد خبر داره؟
مهدی : تو بهترین شرایط 3ماه رو در نظر بگیر .چون من برای من شهریور شاسی شده هنوز خبری نیست.حتی پلاک هم شده .مدارک هم ارسال شده ولی...
سجاد : تو ماشینای تولید ایران رنگ مشکی فقط به ۲۰۷ پانا،دناپلاس توربو،وتارا می یاد. شاهین فقط سفیدش خوبه وبازار سفید شاهین از رنگ های دیگش بهتره اشتباه نکنید مشکی شاهین مشتری نداره اصلا.بعدا پشیمان میشید اگه مشکی بگیرید.
رضا 27 اردیبهشت : سلام به همگی دوستان 8 و 9 اردیبهشت کسی فاکتور شده ؟ ممنون میشم اطلاع رسانی کنید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا دوگانه مردادماه : چرت نگو،حوالما 700 بنگاه میخاست ندادم برو داداش یه جا دیگه اینجا هیچکی چیزی مفت به کسی نمیده،انشاالله که پایین بیاد که بتونیم یه کم بزارم روش یه سورن دوگانه بردارم
کوییک آر اس : کوییک آر اس تکمیل وجه 24 تیر هنوز فاکتور نشده
محسن : باید بریم جلو محل حمل خودرو به نمایندگی اجتماع کنیم نمیشه گزینه تحویل حضوری زد بسته سایت باید حتما تو نمایندگی محل ثبت نام تحویل گرفت اونم که نمییارن زنگم میزنی اپراتوراش دعوا دارند میگن زیر میزی بدی راننده تریلی برات بیاره
ساینا دوگانه سوز مرداد ماه 1404 : قیمتها همش افزایش یافته و هی افزایش می یابه دروغ نگویید
ارمین : خخخخخ حب بخر چرا انصراف نمیدی بری بخریش
حسین تحویل ابان : دوستان 24 فاکتور شدم 26 پلاک پانا پلاس سفید قالپاق یه طرح تبدیل هم آمده ولی انگار الکیه چیزی تمیشه تبدیل زد
علی 4شهریور : سلام من ثبت نامی 4شهریور هستم .17ابان فاکتور شدم ولی تا به حال پلاک نشده ..میگن مجوز شماره گذاری ندارن. ..نوشته محدودیت فیزیک پلاک
30 آبان : سلام. ببخشید تبدیل به رینگ اومده برای شما؟ من به کاستومر دسترسی ندارم.
علی پانا آبان : سلام دوستان با اینکه فاکتور شدم باز تبدیل اومده جریان چیه؟براشمام اومده
ساینا : 18 تیر دعوتنامه اومد پرداخت کردم هنوز فاکتور نشده