تجربه اولین رانندگی با مرسدس بنز CLA 200 CDI مدل 2014

تجربه اولین رانندگی با مرسدس بنز CLA 200 CDI مدل 2014

حدود یک دهه قبل که مرسدس بنز با معرفی اولین کوپه 4 درب مدرن یعنی CLS همه را بهت زده کرد، کسی فکر نمی‌کرد که موفقیت این کلاس به حدی بالا باشد که کمتر از ده سال بعد، کمپانی سازنده دست به تولید برادر کوچکتر آن یعنی CLA بزند. ظاهرا موفقیت های برادر کوچکتر بیشتر هم خواهد بود، که دلیل اصلی این امر، می‌تواند محدوده قیمت آن باشد. با توجه به اینکه CLA بر مبنای پلت فرم MFA مرسدس بنز شکل گرفته است، بنابراین بسیاری از قسمت های فنی و مکانیکی CLA با کلاس‌های A ، B و GLA مشترک است. همچنین موتورها، فاصله محور‌ها و بسیاری از قسمت های داخل کابین آن نیز، با کلاس های ذکر شده یکسان می‌باشد. در مجموع می‌توان گفت که CLA از نظر عملکرد، طراحی داخلی، و حتی تجربه رانندگی یک CLS است. گفتنی است، خودرویی که مورد آزمون قرار گرفت، مجهز به گیربکس 7G-DTC و پکیج اسپرت AMG، که شامل سیستم تعلیق اسپرت با ارتفاع کمتر می‌شود، بود.

تجربه اولین رانندگی با مرسدس بنز CLA 200 CDI مدل 2014

بنا به دلایلی، مرسدس بنز CLA 200 CDI تنها عضو از پلت فرم MFA است که از موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری مجهز به توربوشارژ دیزلی استفاده می‌کند. در حالی که سه کلاس دیگر، از موتور 2.1 لیتری، که قدرت و گشتاور یکسانی با موتور 1.8 لیتری دارد ولی از مصرف سوخت مناسب تر و استاندارد آلایندگی یورو 6 سود می‌برد، استفاده می‌کنند. با قدرت 136 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متر، با توجه به وزن 1485 کیلوگرمی CLA 220 CDI، نمی‌توانید آن را خیلی پرقدرت بدانید، اما نرمتر و آرام تر از چیزی است که شما تصور می‌کنید. برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون، CLA 200 CDI به 9.3 ثانیه زمان نیاز دارد که اگرچه خیلی کند نیست، اما با در نظر گرفتن کیت بدنه اسپرت AMG به همراه رینگ های 18 اینچی و لاستیک های دیواره کوتاه، انتظارات شما را برآورده نمی‌کند. در ترافیک شهری در صورتی که سیستم Start/Stop را فعال کنید، مصرف سوختتان بیش از 6 لیتر نخواهد بود. در بزرگراه ها نیز، در صورتی که رفتار مناسبی با پدال گاز داشته باشید و از سرعت مجاز عبور نکنید، مصرف سوخت در حد 4 لیتر در 100 کیلومتر باقی خواهد ماند؛اما اگر هوس یک رانندگی اسپرت به سرتان زد، باید انتظار مصرفی بالاتر از 6 لیتر را داشته باشید. در مجموع می‌توان گفت، مصرف سوخت مناسب این آلمانی زیبا، برای طرفداران محیط زیست بسیار خوشایند خواهد بود.

تجربه اولین رانندگی با مرسدس بنز CLA 200 CDI مدل 2014

پکیج AMG فقط نمای خارجی را تحت تاثیر قرار نداده، بلکه سیستم تعلیق اسپرت را نیز، به خودرو افزوده است. سیستم تعلیق AMG عملکرد بسیار مناسبی دارد؛ تا حدی که گاهی اوقات فراموش می‌کنید که در حال رانندگی با یک خودروی دیفرانسیل جلو هستید. اگرچه ممکن است برخی افراد از کم شدن راحتی خودرو به دلیل فنربندی اسپرت آن، مخصوصا در مسیرهای نا‌هموار شاکی باشند، ولی در کل CLA کیفیت سواری یک مرسدس بنز را تا حد زیادی حفظ کرده است؛ اما هرجا که لازم باشد، همانند یک هاچ بک اسپرت به زمین چنگ می‌زند و با تعادل بالا پیچ ها را رد می‌کند. گیربکس 7 سرعته مجهز به کلاچ دوگانه این خودرو همانند گیربکس قبلی مرسدس بنز، یعنی 7G-Tronic و گیربکس 8 سرعته 8HP ساخت ZF، تعویض های نرمی را به نمایش می‌گذارد. نقطه ضعف این گیربکس، وقتی که در حالت اسپرت یا دستی قرار دارد، عدم هماهنگی آن با رفتار راننده با پدال گاز است که بیشتر، از ضعف نرم افزار هماهنگ کننده گیربکس و موتور دیزلی ناشی می‌شود.

تجربه اولین رانندگی با مرسدس بنز CLA 200 CDI مدل 2014

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره شد، طراحی داخلی CLA با سه کلاس دیگر مرسدس بنز مشترک است. لیست تجهیزات استاندارد و سفارشی بسیار بلند می‌باشد و خودروی تحت آزمون مجهز به همه آنها نبود. اولین چیزی که نظر شما را جلب خواهد کرد، ظاهر ارزان قیمت سیستم اطلاعات و سرگرمی و قسمت پایینی کنسول میانی است که ازجنس  پلاستیک سخت می‌باشد. در صورتی که سیستم Command Online را سفارش دهید، ظاهر سیستم اطلاعات و سرگرمی چشم نوازتر خواهد شد. میدان دید محدود CLA از دیگر موارد مهمی است که وقتی داخل آن می‌نشینید، توجه شما را جلب خواهد کرد، چون خیلی بیشتر از پورشه 911 نیست! نتیجه آن نقاط کور بیشتر در هنگام رانندگی است. فضای سر برای سرنشینان عقب فقط برای افراد با قد کمتر از 175 سانتیمتر مناسب است که دلیل آن شیب ستون عقب این خودرو می‌باشد. صندوق بار به حجم 470 لیتر برای خودرویی در این کلاس و ابعاد کاملا مناسب است و توانایی جا دادن وسایل 4 سرنشین را دارد، این مقدار تقریبا معادل حجم صندوق بار کلاس C است. تنها مشکل موجود، ورودی صندوق بار است که به دلیل طراحی عقب خودرو کوچک می‌باشد.

تجربه اولین رانندگی با مرسدس بنز CLA 200 CDI مدل 2014

بعد از سه روز رانندگی با CLA می‌توان گفت که علی رغم نقاط ضعف موجود، به راحتی شما را مجذوب خود خواهد کرد؛ چرا که هنگام رانندگی با این سدان آلمانی با مواردی مواجه می‌شوید که فراتر از انتظار شما است که بارزترین آن، لذت رانندگی است. در صورت وجود سیستم تعلیق اسپرت AMG، با تمام وجود جاده را لمس می‌کنید؛ با اینکه فرمان آن برقی است، اما احساس سبکی بیش از حد که مخصوص این فرمان ها است را، ندارد. اگر از لحاظ میزان فضای داخلی نیز، انتظار یک کوپه دو درب را دارید، آن وقت است که CLA را خودرویی کاربردی خواهید یافت. اگر در داخل خودرو از پلاستیک نرم استفاده می‌شد و یا هنگام بستن درب های زیبای بدون فریم  آن، صدای مخصوص بسته شدن درب مرسدس بنز شنیده می‌شد، مطمئنا رضایت بیشتری از CLA داشتیم؛ اما اگر کمی اهل چشم پوشی باشید و با توجه به اینکه ایرادات وارده به CLA 220 CDI ایرادات اساسی نیستند، می‌توان گفت مرسدس CLA یکی از دوست داشتنی ترین و لذت بخش ترین خودروهایی است که تحت آزمایش قرار گرفته است. 


منبع

AutoEvolution

برچسب : CLA , GLA , CLS , مرسدس بنز , پورشه 911






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

ساواش
0

به نظر من تو این دوره زمونه هیچ ماشینی به درد ما انسان های حوس باز نمیخوره یا اینکه هم اگه بدرد بخوره جزء ماشین هایی میشه که پلاک ملی نمیشن و فقط ما باید تو کف بمونیم تا سفید تر بشیم .
من به این نظر رسیدن که ما انسان ها ماشین های خودمونو فقط به خاطر پز و ادعا عوض میکنیم در صورتی که هم ضرر بیشتر و تو چشم افتادن مردم .مردم که چشم دیدن ما انسان ها با ماشین های با کلاس رو ندارن والا.من تصمیم گرفتم از این به بعد به جای بردن ماشین های لوکس به جاده و خیابون اشتباه محضه من تصمیم گرفتم با خط یازده استفاده کامل رو ببرم یعنی با پای پیاده.ساواش از بندرعباس
22:19  1395/01/15
پاسخ دادن
امیـــد
11

اگر در داخل خودرو از پلاستیک نرم استفاده می‌شد و یا هنگام بستن درب های زیبای بدون فریم آن، صدای مخصوص بسته شدن درب مرسدس بنز شنیده می‌شد، مطمئنا رضایت بیشتری از CLA داشتیم؛ اما اگر کمی اهل چشم پوشی باشید!

هههههه!!! صدای مخصوص بسته شدن درب؟؟!! تیبا صفر از نمایندگی تحویل گرفتم در عقبشو باز کردم دیگه بسته نشد جالب اینه که نمایندگی زیر بارنرفتو خودم بردم تعمیرگاه با چکش!!ماشین صفرو رگلاژ کرد!
01:08  1393/03/05
پاسخ دادن
ممدرضا
4

عجب :D
ایشالا بهترشو میگیری ! فقط از من به شما نصیحت ، تا ماشین صفره بفروش بره باش یه 405 یا پرشیا بگیر !
17:50  1394/06/05

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : بله دی اومده تا ۷اردیبهشت هم فرصت واریزبوده
قلی نیا : مبارکتون باشه ، چطور ممکنه منی که ۱۱ اذر هستم فاکتور نشده هنوز
قلی نیا : من تکمیل وجه ۱۱ اذر هستم هنوز فاکتور نشده یکی از اشنا هامون گفته حتی امکان داره تا تابستون هم فاکتور نشه دل خوش نکن باز دم اونایی که فردا موتور اسم نوشتن رفتن یه اعتراض کردن همگانیش کردن ابروی شرکت رو بردن ماها که نشستیم سرجامون خیالتون راحت هیچ خبری نمیشه حالا حالا ها
شاهین جی سانروف : توروخدا راستشو بگین بخدا خسته شدیم حداقل درست بگین بزارین مام خوشحال شیم کم آوردیم بخدا شماره درخواستو میگین
X5 ثبت نامی 27 شهریور : سلام از من 23 فروردین شاسی شده ، بیمه هم سبژ شده ، و روی صدور پلاک زرد مونده از 26 فروردین ، چرا اینقدر طول کشیده صدور پلاکم!!
Cs55 : سلام داداش شما تحویل حضوری زدین پلاک شده ماشینتون زودتر چون منم ۲ اردیبهشت فاکتور شدم هنو پلاک نشده
مهدی پلاس : درودبرشما دوستان عزیز واریزاولیه 13شهریور پیامک واریزوجه دوم اومده فقط دوستان بیمه چی انتخاب کنم وکارت طلایی هم بزنم کلا شد430 یه اطلاعی لطف کنید بدید دوستانی که انجام دادن
سعید شاهین g : سلام واریز وجه ۱۴ آذر هیچ خبری از فاکتور نیست
از شیرازی به به تارا اتومات خاکستری نانو سرامیک تحویل 30 اسفند : نه سرامیک نوشته نشده جزییات فاکتور رو به صورت زیر نوشته 1 بهاي خالص كارخانه 7,618,901,853 ریال 2 ماده 10 ساماندهي خودرو -عوارض اسقاط فرسوده 87,500,000 ریال 3 ماده 30 قانون ماليات ارزش افزوده 65,690,887 ریال 4 ماليات بر ارزش افزوده 656,908,867 ریال 5 ماليات شماره گذاري 328,454,434 ریال 6 مبلغ ثابت شماره گذاري 1,000,000 ریال 7 بيمه شخص ثالث 93,691,500 ریال 8 خدمات كارت هوشمند 2,046,510 ریال 9 هزينه پست 599,500 ریال 10 هزينه ساير خدمات 1,773,200 ریال 11 هزينه نصب و ساخت پلاك 6,050,000 ریال 12 بند ج ماده 69 قانون توسعه كشور 65,690,887 ریال 13 خسارت تاخير -88,687,560 ریال 14 تخفيف مقطوع -57,122,510 ریال 15 تخفيف رند -899 ریال 16 تاثير مصوبه شوراي رقابت -1,080,190,669 ریال مبلغ قابل پرداخت: 7,702,306,000 ريال كسورات: 1,226,001,638 ريال به نظرم جریمه تاخیر و هزنه نانوسرامیک رو بعدا بهم بر می گردونن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شبنم : دوستان علت فاکتور نکردن سایپا میخواد فوق‌العاده فاکتور کنن مال اونه
آرتین : لجیون چندم تخویل گرفتی
207پانا : 20.5 میلیون
207پانا : نمیدونم. برای من 280 نیومد. فردا زنگ بزن نمایندگی بپرس. من الان 60027 بودم تبدیل اومده بود تبدیل زدم به 60023 20500 هم پول رینگ رو گرفت
سورن پلاس .p : سلام دوست گرامی تحویل حضوریه.. ولی از کجا برم تحویل بگیرم چیزی ننوشته آخه .عجب مصیبتی شد این ماشین برای ما!!!!
هادی : دوستان عزیز من خودم از بچه های نمایندگی افتخار هستم به 50 تومن هم راضی هستم ولی بازم معلوم نیست اگر به 10 و 20 تومن بود که اصلا همرو خودمون می‌دادیم
Fx آف ایکس : چجوری بدی مهمه فکر کنم تو خیلی دوس داری بیشتر بدی شایدم برات منفعتی داره که دیون و بالا بدی ماها قراره اختلاف قیمت دیون و بدیم نه کل دیون
وحید : مگه من گفتم عیبه
اف ایکس : فرداهرکی تونست یدونه استامبولی بایذره خاک نرمه بیاره تاگل درست کنیم بزنیم رودرب ورودی مدیران خودرو .بایدگل بگیریم درشو فیلمم بایدبگیریم بفرستیم رسانه ای بشه که این هفته مجوزخروج هاروصادرکنند
ارتقاء یافته مالید : مثل اینکه پروژه ارتقا یافته کردن پراید وانت مالید و سایپا مجوز مدل 1404 رو برای همون قبلی گرفته و با قیمت 414 تومن فعلا همون ماشین قبلی رو فروش خواهد داد .