بررسی جیپ رنگلر Freedom Special Edition مدل 2014

بررسی جیپ رنگلر Freedom Special Edition مدل 2014

جیپ رنگلر تقریبا یک شاسی بلند بی همتا برای رانندگی در راه های ناهموار و دور از دسترس به شمار می‌رود. جیپ از سال 1941، یعنی در خلال جنگ جهانی دوم، به خدمت ارتش آمریکا در‌آمد؛ به همین دلیل جیپ به افتخار این حضور طولانی و به احترام پرسنل ارتش، نام آخرین مدل رنگلر را Freedom گذاشته است.

بررسی جیپ رنگلر Freedom Special Edition مدل 2014

جیپ رنگلر Freedom را می‌توان به صورت دو درب با گیربکس 6 سرعته دستی، یا 4 درب با گیربکس 5 سرعته اتوماتیک سفارش داد. موتور به کار رفته در هر دو تیپ، 6 سیلندر خورجینی 3.6 لیتری می‌باشد که 280 اسب بخار قدرت و 347 نیوتن متر گشتاور در دور 4300 بر دقیقه تولید می‌کند؛ قدرت تولید شده توسط سیستم چهار چرخ محرک رنگلر، موسوم به Command-Trac، به چرخ های عقب یا به هر 4 چرخ منتقل می‌شود.

بررسی جیپ رنگلر Freedom Special Edition مدل 2014 بررسی جیپ رنگلر Freedom Special Edition مدل 2014

تشخیص مدل Freedom از دیگر مدل های رنگلر، از طریق ویژگی های ظاهری نظامی آن به راحتی امکان پذیر است. جیپ رنگلر Freedom  ماشینی نیست که برای رانندگی در جاده های معمولی خریداری شود؛ چرا که سواری آن بسیار سفت و محکم است، در دست اندازها شاسی تکان های شدید را به کابین منتقل می‌کند، و هنگام رانندگی در مسیرهایی با کیفیت آسفالت پایین به هیچ عنوان سواری راحتی برای سرنشینان فراهم نمی‌کند.

بررسی جیپ رنگلر Freedom Special Edition مدل 2014

مشکلات به همین موارد ختم نمی‌شود؛ فرمان پذیری ضعیف آن، که حالت گیجی و سردرگمی دارد، به همراه پیچ و تاب های زیاد بدنه، اعتماد به نفس راننده را در پشت فرمان کم می‌کند، تایرهای دیواره بلند 17 اینچی ساخت گودیر، که در باران مستعد لیز خوردن هستند، را نیز نباید فراموش کرد. از دیگر موانع استفاده روزمره از رنگلر می‌توان به درب های بسیار سنگین آن اشاره کرد که برای بسته شدن به صرف نیروی زیادی از سوی سرنشینان احتیاج دارند؛ شعاع دور زدن 13.1 متری، گاردهای پهن، شکل جعبه ای بدنه با طول 4751 میلیمتر و عرض 1877 میلیمتر، لاستیک زاپاس متصل به درب قسمت بار در عقب خودرو، و برآمدگی های بزرگ سپر جلو، از دیگر نقاط ضعف این خودرو می‌باشند.

بررسی جیپ رنگلر Freedom Special Edition مدل 2014

چالش دیگری که با آن روبرو خواهید شد، پارک کردن خودرو است؛ چرا که هیچ خبری از دوربین دید عقب یا حتی سنسور های پارک در عقب نیست. با وجود لاستیک زاپاس روی درب عقب و سپرهای بزرگ، احتمالا یکی از سخت ترین کارهای شما پارک کردن رنگلر، مخصوصا در فضاهای نسبتا محدود، خواهد بود. اگر در شهر زندگی می‌کنید و اهل ماجراجویی های خارج جاده نیستید، شاسی بلندهایی مثل مزدا CX-5، هوندا CR-V، یا کیا اسپورتیج رضایت شما را به خوبی جلب خواهند کرد. در صورتی که به دنبال جلب توجه دیگران هستید تا قابلیت های خارج جاده، بهتر است به سراغ شاسی بلندهای گران تری مانند رنج روور Evoque یا مرسدس بنز GLA بروید. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که عاشق رانندگی خارج جاده می‌باشید و از رد شدن از میان آبگیرها و مسیرهای گل آلود لذت می‌برید، رنگلر Freedom انتخابی هوشمندانه و کاملا مناسب است.

بررسی جیپ رنگلر Freedom Special Edition مدل 2014

برای رنگلر فرقی نمی‌کند که از داخل یک باتلاق گلی رد شوید یا رودخانه، مسیرتان از میان جنگل عبور کند یا پر از چاله های بزرگ و کوچک و خندق باشد؛ رنگلر هیچ شکایتی نخواهد داشت. با اینکه سواری جاده ای رنگلر کیفیت قابل توجهی ندارد، اما قابلیت های فوق العاده خارج جاده آن باعث می‌شود که این ضعف را ببخشید. فرمان رنگلر واکنش های کندی دارد که در سواری جاده‌ای آزار دهنده است، اما در رانندگی های خارج جاده و در شرایط سخت، که سرعت حرکت پایین است، باعث می‌شود که راننده کنترل بهتری داشته باشد. تکان های بدنه تبدیل به انعطاف پذیری می‌شود و طراحی تحسین برانگیز اکسل ها، باعث می‌شوند که در جاده هایی که اکثر شاسی بلندها در آنها گیر می‌کنند، سواری راحتی داشته باشد.

بررسی جیپ رنگلر Freedom Special Edition مدل 2014

موتور 6 سیلندر خورجینی رنگلر Freedom به همراه گیربکس اتوماتیک آن، که تعویض های نسبتا نرمی دارد، راننده را دلسرد نخواهند کرد. موتور مانند یک اسب کشنده قوی می‌ماند و تا دور 6000 بر دقیقه، توانش را به صورت خطی و یکنواخت در اختیار راننده قرار می‌دهد؛ هم‌چنین می‌توان گفت که عملکرد آن به همراه حالت تعویض دستی گیربکس بسیار خوب است.

بررسی جیپ رنگلر Freedom Special Edition مدل 2014

ادعای کمپانی سازنده در مورد مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی 11.7 لیتر در 100 کیلومتر است، که کمی بیش از حد خوشبینانه به نظر می‌رسد. ترمزگیری، هم در رانندگی در جاده و هم خارج جاده کیفیت مناسبی دارد؛ هنگام فشردن پدال ترمز احساس اطمینان خوبی به راننده منتقل می‌شود، حتی در شیب های ناهموار ترمزها همچنان توانایی و کیفیت خود را حفظ می‌کنند. علاوه بر سیستم ترمز، سیستم کنترل در سربالایی و سراشیبی نیز به خوبی وظایف خود را انجام می‌دهد.

بررسی جیپ رنگلر Freedom Special Edition مدل 2014

داخل کابین کاربرد زیاد پلاستیک تیره رنگ و سخت در کنار چیدمان ساده و تقریبا ابتدایی تجهیزات داخلی، فضایی اصیل و خوشایند را ایجاد کرده است. فرمان ضخیم چرمی با کلیدهای چند منظوره روی آن، احساس خوبی به راننده منتقل می‌کنند، دسته دنده با لوگوی جیپ بر روی آن و کنترل های چرخان سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک، که در عین سادگی کیفیت مناسبی هم دارند، بر زیبایی داخل کابین می‌افزایند.

بررسی جیپ رنگلر Freedom Special Edition مدل 2014 بررسی جیپ رنگلر Freedom Special Edition مدل 2014
بررسی جیپ رنگلر Freedom Special Edition مدل 2014 بررسی جیپ رنگلر Freedom Special Edition مدل 2014
بررسی جیپ رنگلر Freedom Special Edition مدل 2014 بررسی جیپ رنگلر Freedom Special Edition مدل 2014
بررسی جیپ رنگلر Freedom Special Edition مدل 2014 بررسی جیپ رنگلر Freedom Special Edition مدل 2014
بررسی جیپ رنگلر Freedom Special Edition مدل 2014 بررسی جیپ رنگلر Freedom Special Edition مدل 2014

در کنار این موارد نباید از کیفیت پایین قطعاتی چون ترمز دستی و دستگیره های پلاستیکی درب‌ها، خروجی های هوا با ظاهر ارزان قیمت، صفحه کیلومترشمار با ظاهر قدیمی، و سیستم صوتی بسیار ساده با 6 بلندگو به سادگی گذشت. اتصال بلوتوث از طریق سیستم Jeep Uconnect Multimedia، در عین اینکه با آهستگی انجام می‌شود، پیچیده نیز هست؛ اما بعد از اتصال به خوبی کار می‌کند.

بررسی جیپ رنگلر Freedom Special Edition مدل 2014 بررسی جیپ رنگلر Freedom Special Edition مدل 2014
بررسی جیپ رنگلر Freedom Special Edition مدل 2014

رنگلر فضای سر بسیار مناسبی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد؛ حتی زمانی که از روی پستی و بلندی ها با سرعت عبور می‌کنید، احتمال برخورد سر شما به سقف بسیار کم است، مگر آنکه خیلی قد بلند باشید. تکیه گاه صندلی عقب تقریبا عمودی است و نشیمنگاه صندلی عقب با طول 390 میلیمتر، فضای پای بسیار مناسبی در عقب خودرو به وجود می‌آورند.

بررسی جیپ رنگلر Freedom Special Edition مدل 2014

از دیگر نکات مثبت طراحی داخلی باید به نگه دارنده های عمیق لیوان در جلو، کنسول میانی بسیار جادار با عمق 255 میلیمتر، و صندلی های تاشو عقب به نسبت 40/60 اشاره کرد؛ در صورتی که صندلی ها به طور کامل تا شوند، حجم فضای بار از 498 لیتر به 935 لیتر افزایش می‌یابد. اولین بار که وارد کابین می‌شوید، کلیدهای شیشه بالابر و آینه برقی، که در کنسول میانی قرار گرفته اند، و بلندگوهای روی داشبورد کمی عجیب به نظر می‌آیند. اما با وجود تمامی ضعف ها و ایرادات وارد به رنگلر، مخصوصا کیفیت پایین سواری جاده‌ای و کابین ساده، این خودرو همچنان برای بسیاری از علاقه‌مندان رانندگی آف رود یک انتخاب محبوب و عالی به حساب می‌آید. 


منبع

CarAdvice

برچسب : رنگلر , جیپ , CX 5 , CR V , اسپورتیج , Evoque , GLA






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

جیپ
1

وان کار چار به جیپ اشکال می گیری تابلو که تریپ برداشتی نظر خودتو بکنی تو متن از تو بعیده تویسنده سایت باید بیطرف باشه اگه هم میخاد نظر بده فاز نگیره چون جیپ ماشین خوبه.
21:33  1393/03/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: علی دادرس
5

دوست عزیز، متن ترجمه شده از یکی از بهترین منابع اطلاعات خودرو میباشد. تمامی اشکالات وارد شده حقیقی هستند و هیچ جانب داری انجام نشده.
10:34  1393/03/14

گزارش
کاربر: علی دادرس
9

البته این ماشین برای آفرود هم خیلی مناسب نیست. فاصله محورش خیلی زیاده و عملکرد مناسب رو نمیتونه داشته باشه
10:36  1393/03/14

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بهنام : من که شخصا ۲۹ اردیبهشت پرداختی داشتم
.. : سلام از طریق بارکد پستی در سخا ببینید در چه مرحله‌ای هستند.
نازنین : دوستان چرا توی قرارداد قید شده .برید توی سایت سایپا کروپ. برید نمونه قرارداد پیش فروش رو ببینید .داخل نوشته اگر سانروف نبو. شرکت میتونه جی ال بده .و نوشته شرکت توی ۱ سال چند دعوتنامه میده اگر پرداخت نکنید یا تبدیل نزدید شرکت میتونه پولتون رو برگردونه به حسابی که از شما داره و قرارداد فسخ بشه .من وقتی خوندم تبدیل زدم .نمایندگی از قصد کل برگه هارو نداده به هممون .فقط برگه آخر رو داده
شاهین تبدیل ب کوییک : منم ی ماهه فاکتور شدم ولی خبری از پلاک نیست ب فاکتور دلخوش نباشین
شاهین پلاس : سلام دوستان کسی خبر داره آخرین واریزی اردیبهشت چه تاریخی بوده؟ تیر کی فاکتور میشه
دیانا : سلام بزرگوار من تحویل تیر ماه بودم هنوز خبری از سود نیست
۷ اردیبهشت : سلام چقد شده برای شما؟
طهورا : سلام دوستان منم امروز تماس گرفتم نمایندگی شهر خودمون پرسیدم که چرا پلاک نمیشه یه نگاه کرد تو سیستم گفت شما ۲۴ مهر فاکتور شدی ، احتمال زیاد تا اون هفته پلاک میشید دیگه نمیدونم حرفش چقدر درست بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
یوسف : من 7/27 ماشین. پذیرش شده. الان زنگ میزنم ثبت. تخصیص شده. کی بعد از تخصیص تحویل میدن ماشین رو چقدر طول میکشه.
مریم : ممنونم انشالا یکی دوروزاینده میخوره
رانا : خدا نگذره از آدم دروغگو.چرا دروغگو میگی همه اش ،تبدیل کجا بود
ساینا اس : رازی دانشمند بود راضی نیستم درسته . خوب بفروش . یه ماشین دیگه بخر. ببین خودروهای دیگه توی دست انداز صدا نمیدن.
ساینا اس : هیچکس نرفته کلا چند نفر رفتند اونم بیشتر کوییک بودند. پس از مختصری درگیری با حراست یکی اومده گفته مدیریت عوض شده و درست میشه همین.
قباد : پلاک صادر که میشه تا برسه به شرکت بعضی وقتها ده روز طول میکشه . خدا شاهده مدیران خودرو 3 ماهه ماشین منو نداده بهم شماها که همه ده روز تا یک ماه هم نگذشته
ساینا دوگانه هفته 4مهر : 500
تبدیلی 2 شهریور : منم فاکتور شدم امروز
ساینا اس : سلام تاریخ تولید ماشین شما برج 5 امساله؟ روی برگه جلو شیشه هست
مهدی فرسوده اذر : یعنی هر ان ممکنه فاکتور شی