مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

عرضه نسل جدید مرسدس بنز C-Class هنوز در بازار آمریکای شمالی آغاز نشده ولی فروش آن در اروپا از ماه مارس شروع شده است. معنایش این است با این که آمریکایی ها آن را برای نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی خودرو آمریکای شمالی دیده‌اند، ولی ماجرا از قبل شروع شده بوده است. کارلسون (Carlsson)، تیونر برجسته که با کمپانی های مرسدس بنز و اسمارت (Smart) همکاری می‌کند، هم دوست نداشته از قافله عقب بماند و روایت خودش از مرسدس بنز C-Class را ارائه کرده است. ساخت موتور بسیار مناسب است و به طور قطع جایگاه خودش را به دست خواهد آورد، ولی حالا وقت آن است که درباره بدنه ظاهری، ویژگی های آیرودینامیک، سیستم تعلیق، اگزوز و گزینه های مربوط به فرمان صحبت کنیم.  البته طراحی های داخلی کارلسون زبانزد خاص و عام است و در مورد مرسدس بنز C-Class هم سنگ تمام گذاشته و گزینه های بسیار خاصی ارائه داده است. این کار به مشتریان اجازه می‌دهد تمام جزییات، از چرم مرغوب گرفته تا قطعه هایی از جنس فیبرکربن و چوب، را به انتخاب خودشان خریداری بکنند. 

 

جزییات

مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

شعار کارلسون این است : "بهترین ها، شیوه‌ای متفاوت دارند". و به درستی هم که مرسدس بنز C-Class بسیار متفاوت است. این تیونر سراغ قسمت جلو رفته و جلو پنجره فابریک را برداشته و جلو پنجره ساخت خودش را جای آن گذاشته است. این جلو پنجره یک نوار افقی از جنس کروم دارد که لوگوی بزرگ و چشمگیر کارلسون هم وسط آن نصب شده است. در سپر جلو هم تغییراتی صورت گرفته است؛ ورودی های هوا مورد بازنگری قرار گرفته و بزرگتر شده‌اند و رنگ آن ها در تضاد با رنگ سپر است. اگر مشتری ها بخواهند، می‌توانند سپر جلو را به صورت سفارشی با جنس فیبر کربن خریداری کنند. چراغ های برجسته هم قسمت جلو را تکمیل می‌کنند و چهره‌ای تهاجمی‌تر به مرسدس بنز C-Class می‌دهند. روی رکاب های جانبی هم ورودی های هوای تصنعی وجود دارند که کارلسون مدعی است از نظر بصری، هواکش های سپر جلو را به تغییرات صورت گرفته در سپر عقب متصل می‌کنند. در قسمت عقب، یک زیر سپر دو تکه به همراه دیفیوزر به چشم می‌خورد که در صورت سفارش مشتری، کمپانی تیونر می‌تواند آن را در دو رنگ عرضه کند. اگزوزها هم روکشی از جنس استیل دارند تا به آن ها چهره‌ای تهاجمی‌تر بدهد. بالای درب صندوق عقب هم بادشکن نصب شده است.

مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

کارلسون مدعی است همه اجزاء آیرودینامیک طبق استاندارد کیفیت OEM ساخته شده‌اند و سپر جلو هم درست روی همان نقاط اتصال سپر فابریک نصب می‌شود و هیچ گونه دستکاری نیاز ندارد. سیستم تعلیق تیون شده هم قابل خریداری است. این سیستم تعلیق ارتفاع خودرو را 30 میلی متر کم می‌کند. کمک فنرها قوی‌تر شده‌اند ولی ضربه‌گیرها دست نخورده باقی مانده‌اند تا کیفیت هندلینگ بالا برود. به راننده هایی که می‌خواهند از مرسدس بنز C-Class در جاده استفاده کنند، یک کیت فنرلول (coilover kit) بسیار خاص و انحصاری عرضه می‌شود. برای رینگ ها هم چندین گزینه وجود دارد و در ابعاد 18، 19 و 20 اینچی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

با آن همه پولی که روی قسمت های مختلف این خودرو خرج شده است، شرم آور است که طراحی داخلی دست نخورده باقی بماند و کارلسون با افتخار، دستی هم به سر و گوش آن کشیده است. مشتریان می‌توانند روکش های چرمی را در طرح ها و رنگ های مختلف و تزییناتی از جنس چوب یا فیبر کربن سفارش بدهند. اگر هم از آن دست افرادی هستید که یک لوگوی شخصی یا خانوادگی دارید، می‌توانید آن را روی تزیینات داخلی حک کنید. کارلسون برای این که طراحی داخلی را کامل کند، کفی های نمدی و رکاب هایی با لوگوی خودش و یک دست پدال آلومینیومی به مشتریان عرضه می‌کند. 

مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

مرسدس بنز C-Class یک سدان اسپرت است که نخستین بار در سال 1993 به بازار عرضه شد. در حال حاضر، نسل چهارم این سدان با اسم W205 (یا همان C250)  تولید می‌شود و سبک و سیاق آن بسیار تحت تأثیر مرسدس بنز S-Class است. با این که در بعضی موارد شبیه خودروهایی به نظر می‌رسد که ناشیانه سرهم شده‌اند، ولی اجرای آن بسیار خوب صورت گرفته است. این سدان زیباتر و جذاب‌تر از بی ام و سری 3 نیست، ولی واقعاً خودروی بسیار جذابی است. استفاده گسترده از آلومینیوم هم باعث شده است وزن آن چندین کیلوگرم پایین بیاید. کمپانی مرسدس بنز ادعا می‌کند سیستم تعلیق آن از سایر خودروهای این کلاس قرص و محکم‌تر است. تیپ پایه این کلاس، همان مرسدس بنز C300 است که با یک موتور چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر، 241 اسب‌بخار نیرو و حدود 368 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مرسدس بنز C400 نیز با یک موتور شش سیلندر به فروش می‌رسد که 329 اسب بخار نیرو و حدود 479 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هر دو مدل به سیستم چهار چرخ محرک 4MATIC مجهز هستند و مدل دیفرانسیل جلو هم به زودی روانه بازار خواهد شد. آخرین مدل هایی که به بازار عرضه خواهند شد نیز مدل های هیبریدی و دیزل هستند.


منبع

TopSpeed

برچسب : مرسدس بنز C , Class , مرسدس ینزS , Class , اسمارت , بی ام و سری 3






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
V1سفید ۳۰آبان : واریز مرحله دومتون چه تاریخی بوده؟
نازنین : شما خودت میگی هفته ۴ مهر هستی .من هفته ۴ مرداد بودم که تازه هفته پیش پیام تبدیل امد .برای شما هم میاد انشاالله یکی دوهفته دیگه
ماهان : علت تاخیر x5 ها خصوصا سفید فروشهای نقدی تحویل کمتر از 30 روز هست که به نام ریس نمایندگی شاسی شده است. همین الان هم زنگ بزنید نمایندگی ها میگن زیر 20 روز تحویل میشه چون شاسی شده و 20 هم برای پلاک و بیمه می باشد.. شرکت دید ما باید ماشین اینها رو تحویل بدیم . وقتی میتونیم فعلا با فروش نقدی بیشتر پول جمع کنیم چرا فعلا تحویل بدیم. جریمه تاخیر هم که نمیدیم. فقط باید رسانه ای بشه حداقل مردمی که الان میخوان ثبت نام کنن که اردبهشت 1405 ماشینشونو تحویل بگیرن در جریان باشن.
ماهان : سلام. من هم ثبت نام فروردینx5 دومرحله ای تحویل سیستمی شهریور هستم. علیرغم تکمیل وجه در شهریور ماه هنوز بعد از 2 ماه شاسی هم نشده. زنگ هم میزنیم سر کارمیزان. دروغ میگن ماشین ندارن. تمامی نمایندگی ها فروش نقدی تحویل 30 روزه به نام ریس نمایندگی با تخصیص شاسی گذاشتن . زنگ بزنید میگن چون شاسی به نام رییس نمایندگی هست کمتر از 30 روز تحویل میدن. به نظر من فقط باید رسانه ای بشه. حداقل مردم در جریان فروشهای کرمان موتور باشن ودیگه گول نخورن. یکی از علت های تاخیرهای اخیر فروش نقدی هست که از اول مهر شروع کردن و الان هم ادامه داره
وحید بی پلاک : عزیز دل برادر،در سایت سایپا،با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود وارد شوید،بعد در پنل شخصی خودتان،در قسمت "درخواست ها" گزینه "درخواست حضوری" را فعال کنید.توجه داشته باشید،این گزینه غیر قابل برگشت است و اگر فعال کردید،دیگر خودتان نمی‌توانید آن را لغو و کنسل کنید،حتما باید از طریق نمایندگی اقدام شود.ایام بکام.
شاهینcvt402 : فکرکنم قرارنیست شاهینcvt واریزی مهر402 تکلیفشون مشخص بشه این چه وضعیته بابا8ماه تاخیردعوتنامه مگه میشه کسی هم نیست جواب بده هیچ چیز بعداز4بارحضوری رفتن واومدن معلوم نیبست تکلیفمون چیه بالاخره چه گناهی کردیم پول دادیم
حلما : این افزایش قیمت شامل همه میشه ؟ ما که پول پیش اولیه رو دادیم ؟
فاطمه محمدی : سلام من پارسال آذر597ملیون پول کامل برای شاهین جی پرداخت کردم داره یکسال میشه که تحویل ندادن من اگه پارسال همین پول طلا خریده بودم الان سه برابر شده بود خدا ازشون نگذره
شاهین پلاس اردیبهشت : سلام ماشین شما چی بوده .؟همسایه ما برج ۱ ماشین تحویل گرفت واریزی بهمن بود اما ۴۰ روز تاخیر داشت ۱۹ میلیون شده بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک آر اس : من هر سال از سایپا ماشین حواله داشتم ، نگران نشید ، سایپا همیشه با تاخیر داده ، دیر یا زود ماشین دست ات می رسه کوییک ها الان وضع تحویل اشون هاز همه ماشین ها بهتر هست
دی ماه 1403 : سلام تحویل 30مهر رنگ مشکی تبدیل نزدم جمعه فاکتور شد درحال تحویل به نمایندگی
ساینا پیش فروش24بهمن : سلام دوستان از پیش فروش های تکمیل وجه شده دهم تیر ماه کسی فاکتور شده؟
سلام : آقا من سوم پلاک شدم الان حدود 11 روز هم گذشته ولی نفرستادن ماشینو
تکسوز : تکسوز فاکتور 23 شهریور هنوز پلاک نشدم.
دنا تیتانیوم : تیتانیوم اتومات تحویل 15 مهر فاکتور شده کسی
تکسوز : مبارک باشه 7/7 فاکتور شدم یعنی نوبت منم نزدیکه
بهلول : گاو جانداری مفید وخدمتگزار است لطفا جانوری دیگر بیابید که گاو آبروی چندصد ساله را قطره قطره شیرداده
پیش فروش برج 11 : سلام امروز کسی فاکتور شده اعلام کنه ممنون
پیش فروش : کسی اگه شماره کاشان رو داره بزاره ممنون