مقایسه لکسوس IS250 و لکسوس IS220

مقایسه لکسوس IS250 و لکسوس IS220

روزگاری نه چندان دور، خریدن یک خودرو کار ساده‌ای بود. اگر می‌خواستید کاری بکنید که همسایه هایتان باور کنند آدم موفق و کوشایی هستید، می‌رفتید یک بی ام و می‌خریدید، ولی امروزه کار به این سادگی نیست. در حال حاضر، در دورانی به سر می‌بریم که میزان فروش بی ام و سری 3 بالاتر از فورد Mondeos و سایر رقبای ژاپنی‌اش بالاتر است، کمپانی لکسوس هم دست به کار شده و تولید سری جدید سدان IS را شروع کرده و امیدوار است مشتریان زیادی به سوی آن جذب بشوند. البته اولین بار است که یک موتور دیزل روی محصولات لکسوس سوار می‌شود. لکسوس IS، دومین محصولی است که باز زبان طراحی جدید این کمپانی، یعنی زبان  L-Finesse تولید شده است.

مقایسه لکسوس IS250 و لکسوس IS220

بدنه ظاهری این سدان واقعاً از بدنه بی ام و زیباتر است. قسمت انتهایی آن تهاجمی تر است و کمربند میانی بدنه نیز بالاتر آمد است. این سدان نسبت به هر سدانی که پیشتر دیده ایم از پنجره های بزرگتری برخوردار است، با این حال، جلو پنجره آن که شبیه جلو پنجره خوذروهای کره‌ای است، زیاد با سلیقه ما جور در نمی‌آید. نظرتان در مورد طرح هرچه باشد، مطمئناً در مورد اجرا جای هیچ بحثی باقی نمی‌ماند. صفحات بدنه به نازکی یک ورق کاغذ هستند، درب ها نیز با صدای ملایمی بسته می‌شوند ولی به صورت تلویحی از محکم بودن‌شان حرف می‌زنند.

مقایسه لکسوس IS250 و لکسوس IS220

داخل کابین نیز کسانی که قبلاً داخل IS200 قدیمی می‌نشسته‌اند را غافلگیر خواهد کرد، چون بسیار جادار است. مدل جدید لکسوس IS از مدل قدیمی 175 میلی متر طولانی تر و 75 میلی متر عریض تر است و به همین خاطر کابین داخلی و فضای بار بزرگ تر شده است. کیفیت مواد اولیه ای که در کابین استفاده شده است بسیار بالاست و از پرداخت فوق العاده ای برخوردار است. تنها ایرادی که می‌توان از آن گرفت پلاستیک فلزنمایی است که کنسول مرکزی را در بر گرفته است و به نظر می‌رسد از تویوتا کرولا قرض گرفته شده است. در مدل های استاندارد، کنسول مرکزی محل نصب سیستم Hi-Fi است و بسیار هم شلوغ به نظر می‌رسد. کیفیت صدایی که از 13 بلندگو بیرون می‌آید آن قدر بالاست که احساس می‌کنید داخل اتاق نشیمن منزل تان نشسته‌اید، درگاه ورودی iPod نیز به صورت استاندارد عرضه می‌شود.

مقایسه لکسوس IS250 و لکسوس IS220 مقایسه لکسوس IS250 و لکسوس IS220

برخی از مشتری ها، پکیج Multimedia را انتخاب می‌کنند که دارای این تجهیزات است: مسیریاب ماهواره ای، دوربین دید عقب رنگی و سیستم صوتی Mark Levinson به همراه 14 بلندگو. قیمت این پکیچ 2,710 یورو است که بهتر است سیستم صوتی از آن حذف شود تا قیمت پایین بیاید و افراد بیشتری بتوانند آن را خریداری کنند. البته سیستم صوتی Mark Levinson صرف نظر از قیمت بالایی که دارد، واقعاً قوی است و کیفیت صدای خوبی نیز دارد. این سیستم دارای شش دی وی دی چنجر است که می‌تواند با صدای فراگیر Dolby 5.1 فیلم پخش کند. البته پخش فیلم فقط در صورتی که خودرو متوقف باشد صورت می‌گیرد و اگر حرکت کنید پخش آن قطع می‌شود. دوربین دید عقب، از حسگرهای اولتراسونیک استفاده و به راننده کمک می‌کند بدون دردسر پارک کند. سیستم مسیریاب ماهواره‌ای در سال 2006 مورد بازنگری قرار گرفت و به یک نمایشگر لمسی با وضوح بالا مجهز شد که رنگ های بیشتری دارد. البته سیستم مسیریاب را نمی‌توان هنگامی که خودرو در حال حرکت است برنامه ریزی کرد. حتی سرنشینان دیگر (کسانی که رانندگی نمی‌کنند) هم نمی‌توانند این کار را انجام بدهند. کمپانی لکسوس در تلاش است کاری کند که این تنظیمات به صورت فرمان های صوتی انجام بگیرد.

مقایسه لکسوس IS250 و لکسوس IS220

اگر به قسمت زیرین بدنه لکسوس توجه کنید، متوجه می‌شوید که از طراحی بسیار آیرودینامیکی برخوردار است و نصب دیفیوزر باعث شده است ثبات و تعادل خودرو بالا برود و صدای باد کاهش پیدا کند. با این کار مصرف سوخت نیز پایین آورده شده است. سیستم تعلیق جناغی نیز بسیار تحسین بر انگیز است چون هم کیفیت سواری را بالا می‌برد و هم سر و صدای ناخواسته را کاهش می‌دهد. در واقع، ساختار کل بدنه به گونه‌ای است که رفاه و راحتی آن از بسیار از خودروهای آلمانی بالاتر است. ممکن است بعضی از راننده ها احساس کنند فرمان کمی سفت است و هندلینگ نیز در مقایسه با رقبا ضعیف تر است، علت آن نیز فرمان برقی جدید است که وقتی مستقیم به جلو می‌روید، بیش از حد حساس می‌شود. موتور جدید لکسوس IS250، یک موتور شش سیلندر 2 لیتری و 204 اسب بخاری است که در دور موتور 6,400، بالاترین نیرو را تولید می‌کند. بالاتری گشتاور آن نیز در دور موتور 4,800 به دست می‌آید. طبق محاسباتی که روی کاغذ انجام گرفته، لکسوس IS250 در صورتی که به گیربکس دستی مجهز باشد، می‌تواند ظرف 8.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این زمان با گیربگس اتوماتیک به 8.4 ثانیه خواهد رسید. گیربکس دستی لکسوس IS200 قدیمی، تعویض دنده های بسیار سریعی داشت و جای تاسف است که به مدل جدید IS250 منتقل نشده است. ضاهراً کمپانی لکسوس قصد داشته از دسته دنده و سایر قسمت هایی که برای راننده مزاحمت ایجاد می‌کردند دوری کند. دنده اتوماتیک شش سرعته جدید، دارای پدل شیفترهایی است که روی پایه فرمان قرار گرفته‌اند و حال و هوایی اسپرت به لکسوس می‌دهند ولی عملکرد آن ها آن طور که انتظار می‌رفت نیست. این پدل شیفترها هنگام کم کردن از سرعت بسیار خوب کار می‌کنند ولی هنگامی شتاب گیری عملکرد زیاد خوبی ندارند. شاید تنها موتوری که با این گیربکس بسیار خوب جور در می‌آید، موتور گشتاور بالای دیزل است ولی متأسفانه موتور دیزل فقط در کنار گیربگس دستی به بازار عرضه می‌شود.

مقایسه لکسوس IS250 و لکسوس IS220

موتور دیزل قادر است 175 اسب بخار نیرو و 400 نیوتن متر گشتاور تولید کند و سرعت خودرو را ظرف 8.9 ثانیه از صفر به صد برساند. این موتور 2.2 لیتری است و از تویوتا Avensis قرض گرفته شده است. لکسوس IS جدید در چهار تیپ به بازار عرضه شده است که عبارتند از: تیپ پایه، تیپ SE، تیپ SE-L و تیپ Sport. همه تیپ ها به صورت استاندارد مجهز به این تجهیزات هستند: چراغ های اتوماتیک، دسترسی بدون کلید، کروز کنترل، گرمکن آینه های بغل، چهار شیشه برقی و رینگ های آلومینیومی. تیپ پایه لکسوس IS250 به قیمت 22,400 پوند به بازار عرضه می‌شود و دارای روکش های چرمی است، تیپ SE با قیمت 25,400 پوند نیز دارای صندلی های برقی قابل تنظیم و رینگ های آلومینیومی 17 اینچی است. اگر تیپ SE-L به قیمت 28,000 دلار را خریداری کنید، تجهیرات در اختیارتان قرار می‌گیرند: برف پاک کن های حساس به باران، حسگرهی پارک، آینه الکتروکرومیک، فرمان تلسکوپی برقی، حلفظه تنظیمات راننده، آفتابگیر برقی عقب، چراغ های HID  به همراه شوینده و تزیینالت داخلی چوبی. تیپ Sport رکاب های آلومینیومی و پکیج Cellensia که ویژه صندلی ها است را عرضه می‌کند ولی آفتابگیر عقب را حذف می‌کند.

مقایسه لکسوس IS250 و لکسوس IS220

شاید تنها ایرادی که می‌شود از لکسوس IS250 گرفت، این است که بیش از حد ناب و خالص است. غیر ممکن است خشم جاده بر راننده غلبه کند، کابین نیز کاملاً بدون تکان و لغزش است. کیفیت سواری عالی است و گیربکس اتوماتیک نیز بسیار نرم دنده عوض می‌کند. مدل قدیمی، یعنی لکسوس IS200، قدری عصبی بود، حتی با این که موتور شش سیلندر خطی و گیربکس خیلی روان کار می‌کردند. لکسوس IS جدید شبیه نسخه کوچکتری از برادر بزرگترش، یعنی لکسوس GS به نظر می‌رسد، به ویژه از نظر کیفیت سواری ، ولی اگر واقیت را بدانید حتماً شگفت زده خواهید شد: پلت فرم این سدان، نسخه کوچک شده‌ای از پلت فرم لکسوس GS است. در نهایت، می‌توان گفت خریداران لکسوس IS250 را به بی ام و سری 3 ترجیح می‌دهند ولی بهتر است لکسوس ویژگی های اسپرت مدل قبلی را در مدل جدید نیز به کار بگیرد. البته مدل جدید محصول بسیار کامل تری است و مشتریان بیشتر جذب طراحی جدیدش می‌شوند. متأسفانه به اندازه کافی قوی و پویا نیست تا رقیب آلمانی‌اش را از میدان به در کند، موتور دیزل نیز در کنار گیربکس مناسبی قرار نگرفته است. کلام آخر هم این که قیمتش نیز پایین نیست.


منبع

TestDriven

برچسب : لکسوس , بی ام و سری 3 , فورد Mondeos , لکسوس IS200 , لکسوس IS250






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

رامتین
1

والا خیلی جالبه که لکسوس IS250 با قدرت 204 را به بی ام و 328 با قدرت 245 مقایسه کنیم. بابا چرا هیچ کس متوجه نیست: صنعت، فناوری، ورزش، نظم و قدرت آلمان بسیار بالاتر از ژاپن است.
13:48  1393/06/14
گزارش
پاسخ دادن
محسن
3

دوستان سوالم بی ربطه ولی خیلی مهمه!! کسی میدونه چجوری میشه با کامپیوتر سفری تندر ۹۰ تنظیمات مربوط به سوخت و چیزهایی مثل کات آف رو بدون ابزار دیگه ای انجام داد؟ من شنیدم که باید قبل از روشن کردن دکمه صفر کن کیلومترو نگه داشت و بعد کلیدو چرخوند. ولی دقیقا نمیدونم چه جوریه. ممنون میشم اگه کسی اطلاعاتی داره راهنماییم کنه.
20:08  1393/06/13
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مالباخته 💤 : #حق-ما-گرفتنی-هست #سایپاـسایپا اعتراض بشنو صدای مظلوم راااا بشنو
محمد : سایپا مارا بدون ماشین کردی خدا ایشالله نامعتبرت می‌کنه ورشکستت میکنه #حق-ما-گرفتنی-هست #سایپاـسایپا اعتراض
نازنین۱ : دوست عزیزم اگر دعوتنامه براتون فقط خرداد یکبار امده باشه و دیگه نیومده باشه .شما شامل افزایش قیمت نمیشید .چون من موعدم مرداد بود فقط خرداد تبدیل امد نزدم ،الان پنجشنبه تبدیل امد زدم پولشو ۳۲۰ ریختم .که ۲۹۱ هم دی ماه ریخته بودم جمعا ۶۱۱ میلیون شد .شما برات ۳۲۰ دعوتنامه میاد خیالت راحت
جعفر : #حق-ما-گرفتنی-هست #سایپاـسایپا اعتراض
نازنین۱ : اقای جی ال چیشد ضایع شدی که من مدبر نیستم عکسارو دیدی .فک کنم یه معذرت خواهی باید بکنید
. : سایپا اعتراض باید کنیم دی نمایندگی ها تنها راهش
نازنین۱ : من مرداد بودم که هفته پیش پیام جی ال امد تبدیل کردم ۳۲۰ تومن ریختم .برای شاهین جی ال مرداد و شهریور و مهر باید کلا ۶۱۱ میلیون پرداخت کنید
مهرداد جی شهریور : نازنین خانم توضیحات وپیامهای شما صادقانه است ودلگرم کننده کامل ممنونم از شما
شاهین : شاهینننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن
Hx5 : ببین حرفت درسته ها اما یک سوال دارم امیدوارم همونطوری که انتظار داری همه بی طرفانه جواب بدن خودت به این سوالم بدون جبهه جواب بدی چرا کرمان خودرو رو انتخاب کردی؟ من کارمندش نیستم، مدافعش هم نیستم، خیلی از دوستانی که ناراحت هستند به وضوح متوجه میشم که از این ثبت نام غیر قطعی بودند. من میتونستم خودم با نصف پول همین ماشین در زمان ثبت نام، برم تیگو 7 پرو بگیرم، یا اصلا دنبال آریزو 6 جی تی بودم اما به ی دلیل ساده نکردم، مدیران خودرو غیر قطعی بود نمیدونم چرا و روی چه حساب خود شما تصمیم گرفتید که غیر قطعی ثبت نام کنید با وجود اینکه در کشوری که سالانه حداقل 30 درصد تورم هستش و الان شده 50 درصد، انتظار این وجود داره که قیمت های خودرو ثابت بمونه؟ این رو بهم جواب بده، اگر فکر میکنی دیگران مدیون این هستند که برای شما و خیلی های دیگه ناراحت باشند و با شما همکاری کنند، اوکی این مورد را جواب بده، چرا غیر قطعی؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک اس تحویل آذر بجنورد : دوستان هفته پیش تکمیل وجه کردیم پذیرش هم 30 اردیبهشت .حالا ماشین کی میدن تا بهمن میدن؟
مهندس : شما راست میگی آقا،این بنده خدا خودش مشکل داره گفتم که خدا همه مریض ها رو شفا بده .چون خودش دروغ گو هست میگه همه دروغ میگن.قشنگ هم معلومه کم سن و سال هست
ساینا فوق العاده : سلام جریمه تاخیر کسی میدونه چجوری باید اقدام کنیم؟
ایمان : از هرجای ایران که هستید لطفا تجمع یکشنبه 18 آبان ساعت 9 رو فراموش نکنید خواهشا تشریف بیارید میدونم سخته میدونم بعضیا بچه کوچیک دارن بعضیا مرخصی ندارن بعضیا راهشون خیلی دوره ولی بفکر 800 میلیون پولتون که لا هواست باشید بفکر گرمایی که کشیدیم و بفکر دو روز دیگه سرما و بدون ماشین بودنتون باشید از بس مسخرمون کردن با اطلس گرفتمون شدیم نقل هر مجلسی من از خوزستان هستم و بیلیط اتوبوسم تهیه کردم
علی سورن : بله منم تحقیق کردم در ای اف سون دوگانه دریچه برقی هست و بهتر هم هست در قدرت موتور در حالت گاز
پویا : منم حرف شما رو زدم دوستان فکر میکنن شایعه سازی میکنیم
اطلس : سلام به همگی دوباره سایپا فروش شاهین جی و اوتوماتیک به صورت اقساطی گزاشته اگه سانروف نداره پس چرا فروش این دو مدل گزاشته
پویا : من واقعیت و گفتم اون چیزی که دیدم من تنها نیستم خیلی از دوستان هم هستن ماشینشون پلاک نشده
کوییک GXL : دوستانی که میگن دروغ میگین پلاک نشدین ما مریض نیستیم که پس شما هم دروغ میگین که فاکتور نمیشین . توی صفحه وضعیت خودروی مشتری اگه SBR اضافه شده به مشخصات ماشینتون پلاک شدن خیلی طول میکشه و این مشکل برای اکثر مشتری ها هست اگه خودروی شما مثلا کوییک اس با اسنتاندارد 85 گانه نوشته و جلوش ننوشته SBR دو سه روزه خودروتون پلاک میشه . توی سایت کافه هم سرچ کنین پلاک براتون بالا میاره چه تعداد مشکل پلاک شدن دارن . چرا فکر میکنین هر میگه پلاک نشدم دروغ میگه این مشکل خیلی هاست و ربطی به سخا و سامانه املاک و اسکان هم نداره من سه هفته پیش فاکتور شدم ولی پلاک نشدم . اگه حس میکنین ما دروغ میگیم فردا با شماره 096550 تماس بگیرین و بپرسین علت پلاک نشدن بعضی از خودروها چیه کارشناس براتون توضیح میده ولی خب متاسفانه راستشو نمیگن اونا میگن راهور مشکل داره در صورتی که ما پیگیری کردیم توی استانمون راهور هیچ مشکلی برای صدور پلاک نداره مشکل از طرف سایپا هست میندازه گردن راهور
مریم اشرفی : منم از اصفهانم و توی تجمع شرکت میکنم