بررسی مرسدس بنز B-Class برقی مدل 2014

بررسی مرسدس بنز B-Class برقی مدل 2014

برای برخی آمریکایی ها، نام مرسدس بنز با سدانی بزرگ، قدرتمند، لوکس و شاسی بلند (SUV) مترادف است؛ اکنون معرفی خودروی مرسدس بنز B-Class برقی مدل 2014 را به خاطر بیاورید؛ خودرویی کوچک، دیفرانسیل جلو و هاچ بکی تلفیقی با موتور برقی – باتری ساخت آمریکا، جادار، طراحی داخلی لوکس برای پنج سرنشین و استفاده از تجهیزات استاندارد و سفارشی با تکنولوژی بالا از خصوصیات برجسته این هاچ بک لوکس محسوب می‌شوند؛ اگر به دنبال خودروی برقی (EV) با تجهیزاتی بیشتر و بالاتر نسبت به قبل هستید، مرسدس بنز B-Class برقی بهترین انتخاب برای شما است. 

بررسی مرسدس بنز B-Class برقی مدل 2014

این خودروی زیبا دارای موتور برقی 132 کیلو واتی متصل به پک باتری 28 کیلو واتی یونی – لیتیومی است که هر دو آنها از کمپانی تسلا گرفته شده است؛ طبق برآوردهای EPA، این خودروی برقی تنها با یکبار شارژ قادر به پیمودن 139 کیلومتر است؛ همچنین کمپانی مرسدس بنز می‌گوید که باتری این خودرو با اتصال به یک منبع 240 ولتی در کمتر از 4 ساعت شارژ می‌شود. این خودروی برقی کوچک همانند دیگر تولیدات این کمپانی، زیبایی و احساس خوشایندی را در خریداران خود ایجاد می‌کند؛ استفاده از مواد با کیفیت در طراحی داخلی، ایمنی مناسب و ویژگی های چند رسانه ای تعبیه شده در آن از خصوصیات این کوچک زیبا هستند؛ برخلاف فضای کم صندلی های عقب در سدان CLA، خودروی B-Class دارای فضای سر و پای کافی برای چهار سرنشین بزرگسال در عقب است؛ به دلیل قرار گرفتن پک باتری این هاچ بک در کف خودرو، فضای بار آن بسیار مناسب و کافی است. 

بررسی مرسدس بنز B-Class برقی مدل 2014

به دلیل ازدیاد خودروهای برقی در بازار کنونی خودرو، شاید برخی خریداران تمایل به بررسی رقبای این زیبای آلمانی داشته باشند؛ بی ام و i3 مدل 2014، به دلیل عملکرد و کارایی بالاتر و طراحی داخلی فوق مدرن یکی از رقبای مرسدس است؛ نیسان لیف مدل 2014 و خودروی برقی فورد Focus مدل 2014 نیز، می‌توانند رقیبان دیگر B-Class باشند؛ شاید فاقد طراحی لوکس B-Class باشند، اما از بسیاری جهات دارای عملکرد مشابهی هستند. با وجود رقبایی از این دست برای این خودروی آلمانی، متوجه خواهید شد که در آینده ای نزدیک ایده تولید خودرویی کوچک و دارای مصرف سوخت مناسب برای کمپانی مرسدس بنز راه مناسبی برای شگفت زده کردن آمریکایی ها نیست. 

 

طراحی بدنه و ویژگی های خاص

بررسی مرسدس بنز B-Class برقی مدل 2014

مرسدس بنز B-Class برقی مدل 2014 هاچ بکی چهار درب با ظرفیت پنج سرنشین است که تنها در یک تیپ به خریداران عرضه شده است. رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، چراغ های حرکت در روز LED، برف پاک کن های خودکار، سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک، روکش MB-Tex، صندلی های جلوی برقی با قابلیت تنظیم در 10 جهت (با پشتی برقی با قابلیت تنظیم در چهار جهت)، صندلی راننده برقی مجهز به تنظیمات حافظه جهت ذخیره تنظیمات، صندلی های تاشوی عقب با نسبت 40/60، کروز کنترل، قابلیت اتصال تلفن و سیستم صوتی از طریق بلوتوث، صفحه نمایش 5.8 اینچی، درگاه مرسدس COMAND، سیستم ارتباطات فوری، مسیریاب ماهواره ای، سیستم صوتی با قابلیت پخش CD، درگاه USB و رادیوی HD جزو تجهیزات استاندارد این زیبای آلمانی کوچک محسوب می‌شوند. 

بررسی مرسدس بنز B-Class برقی مدل 2014

اکثر تجهیزات B-Class درون پکیج های سفارشی آن قرار دارد: در پکیج Premium تجهیزاتی همانند چراغ های جلوی زنون، آینه های الکتروکرومیک جانبی و دید عقب، صندلی های جلوی مجهز به گرمکن، سیستم صوتی Harman Kardon با رادیوی ماهواره ای و همگام سازی iPod قرار دارد؛ پکیج مختص طراحی داخلی شامل روکش چرم و ارتقای مواد به کار رفته در این طراحی است؛ پکیج Multimedia نیز، شامل دوربین دید عقب، سیستم مسیریاب ارتقا یافته، نمایشگر 7 اینچی و کارت حافظه SD است. پکیج Range شامل شیشه جلوی مجهز به گرمکن، افزودن عایق به سقف و درب ها است؛ همچنین در این پکیج با سفارش حالت range می‌توانید با صرف جویی در مصرف سوخت، مسافت بیشتری را با این زیبای کوچک طی کنید. سیستم هشدار  نقاط کور، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم پارک اتوماتیک موازی و سیستم رادار که ترمز B-Class را با شرایط ترافیکی تنظیم می‌کند، جزو تجهیزات سفارشی مستقل این زیبای آلمانی محسوب می‌شود.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی مرسدس بنز B-Class برقی مدل 2014

 مرسدس بنز B-Class برقی دارای موتور جلوی 132 کیلوواتی متصل به پک باتری لیتیوم – یونی در کف خودرو است و همان طور که پیش از این اشاره شد، هر دو آنها از کمپانی تسلا گرفته شده است؛ موتور این خودروی کوچک برقی با تولید 174 اسب بخار نیرو و گشتاوری در حدود 340 نیوتن متر، نیرو را به چرخ های جلو منتقل می‌کند. سازمان EPA برآورد می‌کند که این زیبای کوچک با یکبار شارژ کامل قادر به طی مسافت 139 کیلومتر است؛ کمپانی مرسدس می‌گوید که با تجهیز این خودرو به پکیج Range، قادر به طی 27 کیلومتر اضافه تر خواهد بود؛ اما این خصوصیت تنها زمانی است که هر از گاهی از آن استفاده شود. شارژ مجدد این خودوری آلمانی از 30 ساعت با برق 110 ولت خانگی تا 3.5 ساعت در ایستگاه های شارژ 240 ولتی صورت می‌پذیرد؛ طبق تست های انجام شده خودروی B-Class برقی به ازای هر 160 کیلومتر رانندگی حدود 40 کیلو وات بر ساعت برق نیاز دارد؛ این میزان در مقایسه با دو رقیبش یعنی بی ام و با 27 کیلو وات بر ساعت و نیسان لیف با 30 کیلو وات بر ساعت به ازای هر 160 کیلومتر رانندگی میزان مناسبی است. شتاب صفر تا صد این خودروی زیبا حدود 7.9 ثانیه برآورد می‌شود که نسبت به اکثر خودروهای برقی سریعتر و نسبت به بی ام و i3 کمتر است. 

 

ایمنی

بررسی مرسدس بنز B-Class برقی مدل 2014

 ترمز ضدقفل، کنترل کشش و کنترل پایداری،  کیسه هوا سرنشینان جلو، کیسه هوای پرده ای، زانویی راننده، محافظ سر، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم هشدار خواب آلودگی؛ سیستم mbrace شامل هشدار برخورد از جلوی خودکار، امداد جاده ای، قفل کنترل از راه دور و محل خودروی مسروقه از جمله تجهیزات ایمنی این خودروی آلمانی محسوب می‌شود. سنسورهای پارک عقب و جلو، دوربین دید عقب و سیستم بررسی  نقاط کور از جمله تجهیزات ایمنی سفارشی برای این خودرو هستند. 

 

طراحی داخلی و امکانات رفاهی

بررسی مرسدس بنز B-Class برقی مدل 2014

طراحی لوکس، با دو تم رنگی زیبا و تزیینات چوبی، دریچه هوای حلقوی تا نمایشگر COMAND بالای داشبورد دقیقا همان چیزهایی هستند که خریداران از طراحی داخلی خودروهای تولیدی و از جمله B-Class این کمپانی آلمانی انتظار دارند. طراحی بدنه مناسب و زیبای این هاچ بک کوچک از دیگر خصوصیات برتر این خودرو محسوب می‌شود؛ به لطف وجود سقف بلند این زیبای آلمانی، هر دو سرنشین صندلی های جلو و عقب دارای فضای سر کافی و مناسب هستند و کاملا در آن احساس راحتی می‌کنند؛ همچنین فضای پای کافی برای سرنشینان عقب نیز، راحتی افراد قد بلند را موجب شده است؛ فضای بار این هاچ بک کوچک پشت صندلی های عقب حدود 0.61 متر مکعب است؛ و با تا شدن آنها این فضا حدود 1.46 مترمکعب افزایش می‌یابد؛ گفتنی است که مدل A تسلا دارای فضای بار بیشتر اما با بازدهی فضای کمتر است. 

 

تجربه رانندگی

بررسی مرسدس بنز B-Class برقی مدل 2014

بعد از تست کامل مرسدس بنز B-Class برقی متوجه شدیم که کیفیت رانندگی این زیبای آلمانی کاملا معمولی است؛ علی رغم ظاهر تحسین برانگیز، این خودروی برقی کوچک به راحتی وارد زندگی روزمره افراد می‌شود و افراد خیلی زیادی می‌توانند از آن استفاده کنند؛ به گونه ای که استفاده از آن به سادگی زدن تلفن همراه برای شارژ است. همچنین این خودرو، همانند سایر خودروهای برقی دارای شتاب خوبی است؛ موتور تعبیه شده در این خودروی کوچک به حدی قدرتمند است که می‌تواند این زیبای آلمانی 1,769 کیلوگرمی را در اطراف شهر حرکت دهد. وجود حالت های مختلف رانندگی و ترمز قابل تنظیم به راننده امکان انتخاب عملکرد اسپرت تر یا انرژتیک تر را می‌دهد.


منبع

Edmunds

   

             

برچسب : مرسدس بنز B , Class برقی , بی ام و i3 , نیسان لیف , فورد Focus , مرسدس بنز , بی ام و , نیسان , فورد , تسلا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

هادی
2

ایران خودرو و سایپا درسته از تمام دنیا عقب افتادن ولی باز یه شانس خیلی بزرگ جولو راهشونه و اونم بهترین دانشجوی های برق که تو زمینه خودور هیبرید و برقی و خورشیدی تو دنیا اولا
یعنی جوری که اگه از اینا استفده بشه ایرانخودرو باد با تسلا رقابت کنه
ولی خب اینا قاتل هستند و قاتل اب از سرش گذشته
11:56  1393/06/18
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
زبل خان : من مشکلی با گول خوردن ندارم، خوشم میآد.
مخلص امیرمهدی : منهم مشکل دارم،زود و ساده گول میخورم. خیلی بده.
دوست امیر مهدی : امیر مهدی جان،من جدا عذر میخوام که زود و ساده گول خوردم،شما به بزرگی خودتان ببخشید.عزت زیاد.
امیر مهدی ، شاهین پلاس تکمیل وجه اول اردیبهشت : حالا صحبت از ایران خودرو کردن دوستان ، سایپا میگه سانروف نداریم . دنا پلاس توربو ایران خودرو داره تحویل میده اونم سانروف داره، چطور سایپا نداره ایران خورو داره؟ چطور آریا میخوان تولید کنن؟ چطور دوره های بعد اگه کمبود سانروف داشتن دوباره ثبت نام کردن ؟ مشکل ما مردم اینه زود و ساده گول میخوریم .
شاهین 1403 : نکبت این فروش فوری های آذر همه رو گرفته من نمیدونم همه با هم شرکت کردن چرا اینا فروش فوق العاده شدن هم نظم g به هم ریختن هم gl
تارا : دستی بودین یا اتومات؟
مرتضی : تحویل ۱۸ اسفند برای من هم دوباره تبدیل اومده .من هم تبدیل نمی زنم.ممنون از همه دوستان
علی : سلام دوستان. من تارا خاکستری متالیک ثبت نام کردم فروش فوری تحویل ۳ شهریور بودم. ۲۴ شهریور بهم تحویل دادن. بسیار بسیار ماشین نرم و بی صدا هست برخلاف اون چیزی که میگفتن. تا سوارش نشید متوجه نمیشید. پارس و سمند داشتم یه سروگردن از اونا بالاتره
تارا وی۴ تحویل ۲ابان : سلام.تاریخ تحویل شما چه تاریخه؟
Saeed : نه من ۶ اردیبهشتم فاکتور نشدم هنوز
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس : دوست عزیز تکمیل وجه دی از 23 اردیبهشت تا 21 خرداد همه روزه بود بعد بهمن و اسفند فکر کنم از 24 تیر تا 21 مرداد ادامه داشت
کاهش قیمت خودرو : طبق نظر کارشناسان قیمت خودرو در هفته ها یا ماه های آتی به شدت کاهش پیدا میکنه به دلیل کاهش قدرت خرید.
ساینا پیش فروش : زنگ میزنی سایپا میگه پیش فروش ها تا 30 فروردین فاکتور شده ماهایی که پذیرش 24 بهمن هستیم و اردیبهشت تکمیل وجه کردیم پس کی میخاد فاکتور کنه !!!؟ شماره پذیرش ها هم که دوستان از ماه های خرداد و تیر می زارن از شماره پذیرش ما پایین تره نمیدونم واقعا سایپا داره چیکار می کنه.
کویبک : سلام روزی حدودا 370 هزار ، ماهی 11میلیون
پیش فروش 15بهمن : خبرموثق اصلی بنظرت کی پیش فروش بهمن شروع به فاکتور میکنن
جادوگر98 : دوگانه تا چه تاریخی فاکتور شده
ثبت نامی 27مرداد : اگه پلاک بشن همه باهم میشن نگران نباش
دنا اپشنال شهریور : سلام ما 8 تیر واریز وجه دوم رو انجام دادبم 20 شهریور فاکتور شد رنگ مشکی . آپشنال سفیدا 20 روز زودتر فاکتور شدن
ابی : تکمیلی.سود مشارکت 16 درصد سود تاخیر 12 درصد
فوق العاده بهمن 403 : هنوز پذیرش 23 بهمن هنوز فاکتور نشده داریم