بررسی کادیلاک ATS کوپه مدل 2015

بررسی کادیلاک ATS کوپه مدل 2015

همه حدس و گمان ها در مورد این که آیا کمپانی کادیلاک قصد دارد جایگاهش در حوزه خودروهای لوکس و اسپرت را حفظ کند یا نه، با عرضه مدل جدید کادیلاک ATS کوپه رنگ می‌بازد و می‌توان گفت این کمپانی با ارائه این مدل، فصل تازه‌ای در حوزه کوپه های دو درب می‌گشاید. کادیلاک ATS کوپه، نظر خریدارانی که فکر می‌کنند خودروهای کوپه، صرفنظر از عملکرد، زیبا نیستند را عوض می‌کند. می‌توان گفت کادیلاک ATS کوپه، یک خودرو کاملاً کاربردی نیست، و در مقایسه با سایر سدان ها و کوپه ها، فضای سر در صندلی های  جلو حدود یک اینچ و در صندلی های عقب حدود 1.5 اینچ کمتر است. کل فضای کابین داخلی 0.20 متر مکعب است که از خودروهای سدان کمتر است. صندلی های عقب نیز کوچک و کم جا هستند و فقط دو سرنشین را در خودشان جا می‌دهند. صندوق عقب نیز کوچک و کم جا است، البته افرادی که به فکر خرید یک کوپه شیک و مجلل هستند،  این کمبود جا را نادیده خواهند گرفت. کمپانی کادیلاک گلگیرهای ضخیم، درب های کشیده و صندوق عقب فشرده را از کوپه بسیار زیبای کادیلاک CTS قرض گرفته است که به ATS کوپه، ظاهری یکپارچه و قدرتمند می‌دهند. اگزوزهای دوتایی نیز بسیار چشمگیر هستند، ولی این تمام ماجرا نیست: این کوپه زیبا، با دو موتور بسیار قوی به بازار عرضه می‌شود که آن را نیز از برادران سدانش قرض گرفته است. یکی از آن ها یک موتور توربوشارژری چهار سیلندر و دیگری یک موتور قوی تر و 6 سیلندر است. این کوپه مجهز به یک گیربکس شش سرعته دستی است، که البته فقط در کنار موتور چهار سیلندر قرار می‌گیرد. هر دو موتور نیرویی راضی کننده تولید می‌کنند ولی موتور چهار سیلندر، هنگامی که عملکرد بالایی از آن می‌خواهید، قدری خشک و خشن به نظر می‌رسد. مدل ATS کوپه نیز مانند مدل سدانش، دارای یکی از بهترین هندلینگ ها است و توانایی رقابت با رقبای آلمانی و ژاپنی‌اش را دارد. همین ویژگی هاست که باعث می‌شود این مدل از کادیلاک به کوپه های جدیدی چون آئودی A5، آئودی S5 و بی ام و سری 4 شباهت های زیادی داشته باشد. کمپانی بی ام و سال ها است به لطف استفاده از موتورهای قوی و سواری عالی، سردمدار این کلاس از خودروها شده است، این در حالی است که کمپانی آئودی نیز فناوری های بسیار پیشرفته و سیستم چهار چرخ محرک را برگ برنده خودش قلمداد می‌کند و احساسی مشابه کمپانی بی ام و دارد. البته بی ام و سری 2 که جمع و جورتر است را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. می‌توان گفت این حوزه از خودروها بسیار پر ستاره است و کادیلاک AST کوپه مدل 2015، واقهاً تک ستاره نیست ولی در مجموع می‌توان گفت رقیبی سرسخت به شمار می‌رود.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی کادیلاک ATS کوپه مدل 2015

کادیلاک AST مدل 2015، یک کوپه چهار نفره و لوکس است که در چهار تیپ به بازار عرضه می‌شود: تیپ پایه، تیپ Luxury، تیپ Performance و تیپ Premium. تیپ پایه فقط با موتور چهار سیلندر عرضه می‌شود و تجهیزات استاندارد آن عبارتند از: رینگ های آلومینیومی 18 اینچ، تایرهایی که در صورت پنچر شدن قادر به ادامه حرکت هستند (run-flat tires)، گرمکن آینه های بغل، چراغ های اتوماتیک، دسترسی بدون کلید، دوربین دید عقب، کنترل آب و هوای اتوماتیک و دو نقطه‌ای، صندلی های برقی جلو با قابلیت حرکت در هشت جهت، روکش های اعلا از جنس وینیل (معروف به leatherette)، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین به هراه روکش چرمی، سیستم ایمنی OnStar، سیستم صوتی Bose به همراه هفت بلندگو، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق Bluetooth و درگاه USB/iPod. مواردی که به صورت تکی و سفارشی برای تیپ پایه قابل خریداری هستند عبارتند از: جعبه قابل حمل و مخصوص شارژ باتری وسایل برقی، سیستم صوتی و تفریحات و سرگرمی Cadillac User Experience یا همان CUE که در بردارنده این موارد است: نمایشگر 8 اینچی رنگی، سه درگاه USB و سیستم صوتی با صدای فراگیر و 12 بلندگو. اگر تیپ پایه مجهز به سیستم چهار چرخ محرک را انتخاب کنید، گرمکن صندلی های جلو نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد: از تیپ پایه که بگذریم، بقیه تیپ های کادیلاک AST، دیفرانسیل عقب و مجهز به موتور شش سیلندر هستند و پکیج Safety and Security را به صورت استاندارد ارائه می‌دهند. این پکیج دارای این تجهیزات است: کیسه هوای جانبی برای صندلی های عقب، سیستم پیشگیری از تصادف، سیستم هشدار عبور از خط، برف پاک کن های اتوماتیک و سیستم ایمنی  Safety Alert برای صندلی راننده.

بررسی کادیلاک ATS کوپه مدل 2015 بررسی کادیلاک ATS کوپه مدل 2015

تجهیزات تیپ Luxury عبارتند از: چراغ های زنون تطبیقی، آینه الکتروکرومیک، حسگرهای پارک در جلو و عقب، سیستم روشن کردن موتور از راه دور (فقط در مدل های دنده اتوماتیک)، روکش های چرمی، صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در 12 جهت به همراه حافظه، صندلی برقی سرنشین  جلو با قابلیت حرکت در 10 جهت، سیستم CUE و یک سیستم تبادل داده پر سرعت 4 گیگابایتی که خودرو را به یک هاب Wi-Fi تبدیل می‌کند. تجهیزاتی که به صورت تکی و سفارشی برای تیپ Luxury قابل خریداری هستند، عبارتند از: مسیریاب ماهواره ای و یک سیستم صوتی ناب با 12 بلندگو و صدای فراگیر. تجهیزات تیپ Performance عبارتند از: رینگ های 18 اینچی، دستگیره های درب مجهز به لامپ های LED، دو اگزوز، پکیج Driver Awareness (که شامل این موارد است: سیستم ایمنی  Safety Alert برای صندلی راننده، نور بالای اتوماتیک، برف پاک کن اتوماتیک، کیسه هوای صندلی عقب، سیستم پیشگیری از تصادف، سیستم هشدار عبور از خط و سیستم هشدار ترافیک عقب) و پدال های آلومینیومی. بسیاری از تجهیزاتی که در تیپ های بالا به صورت استاندارد عرضه می‌شوند را می‌توان به صورت سفارشی برای تیپ های پایین تر خریداری کرد. تجهیزات پکیج Driver Assist همه تجهزات پکیج  Awareness  را دارد و موارد زیر را هم به آن ها اضافه می‌کند:  کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم پیشگیری از تصادف به همراه ترمز اظطراری (که هنگام بروز برخورد از جلو و یا از عقب، فعال می‌شود)، سیستم هشدار ترافیک عقب و نمایشگر مجازی رنگی. اگر پکیج Cold Weather را خریداری کنید، گرمکن صندلی های جلو و غربیلک فرمان نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد. پکیج Track Performance که فقط با مدل های شش سیلندر عرضه می‌شود، مجهز به فن خنک کننده روغن موتور و لنت ترمزهای قوی تر است.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کادیلاک ATS کوپه مدل 2015

موتوری که به صورت استاندارد برای کادیلاک ATS کوپه مدل 2015 عرضه می‌شود، یک موتور چهار سیلندر دو لیتری و مجهز به توربوشارژر است که قادر است 272 اسب بخار نیرو و حدود 400 نیوتن متر گشتاور تولید کند. دو نوع گیربکس نیز برای این خودرو ارائه می‌شوند: گیربکس شش سرعته اتوماتیک و گیربکس شش سرعته دستی. یک موتور شش سیلندر و 3.6 لیتری نیز وجود دارد که به سفارش مشتری روی خودرو سوار می‌شود. این موتور می‌تواند 321 اسب بخار نیرو و حدود 373 نیوتن متر گشتاور تولید کند و فقط به همراه گیربکس شش سرعته اتوماتیک به خریداران عرضه می‌شود. این کوپه قدرتمند، به صورت استاندارد با دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود و سیستم چهار چرخ محرک را باید به صورت سفارشی خریداری کرد. گفتنی است این سیستم فقط با گیربکس اتوماتیک سازگاری دارد. میزان مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی 11.40 لیتر (13.3 در شهر و 9.12 در بزرگراه) تخمین زده شده است. مصرف موتور شش سیلندر نیز در سیکل ترکیبی 12.44 لیتر (15.21 در شهر و 9.78 در بزرگراه) برآورد شده است. بسته به این که سیستم دیفرانسیل جلو، چهار چرخ محرک و گیربکس های دستی یا اتوماتیک را انتخاب کنید، میزان مصرف سوخت تغییر می‌کند.

 

ایمنی

بررسی کادیلاک ATS کوپه مدل 2015

کادیلاک ATS کوپه مدل 2015 به همراه این تجهیزات ایمنی عرضه می‌شود: ترمز ضدقفل، دروبین دید عقب، کنترل پایداری، محافظ گردن های برقی برای صندلی های جلو، کیسه هوای جانبی برای صندلی های عقب، کیسه هوای زانو و کیسه هوای پرده‌ای سراسری. اگر سیستم ایمنی OnStar را خریداری کنید، این تجهیزات نیز در اختیارتان قرار می‌گیرند: سیستم هشدار برخورد، باز کردن قفل درب ها از راه دور، سیستم یابنده خودرو مسروقه و مسیریابی نقطه به نقطه. البته با خرید هر یک از پکیج ها، تجهیزات ایمنی متفاوتی در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. پکیج Safety and Security فقط برای تیپ Luxury به فروش می‌رسد و امکانات پکیج های Driver Awareness و Advance Security را با هم ترکیب می‌کند. پکیج Driver Awareness فقط برای تیپ های Performance  و Premium به فروش می‌رسد و دارای این تجهیزات است: سیستم هشدار برخورد از جلو، هشدار ترافیک عقب، سیستم هشدار عبور از خط، برف پاک کن اتوماتیک، سفت کننده اتوماتیک کمربند ایمنی و کیسه های هوای جانبی برای صندلی های عقب. پکیج Driver Assist که به صورت استاندارد برای تیپ Premium ارائه می‌شود، دارای این تجهیزات ایمنی است: کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم پیشگیری از تصادف و ترمز کمکی. لازم به ذکر است، سیستم پیشگیری از تصادف که بخشی از پکیج Driver Assist به شمار می‌رود، در سرعت های پایین و هنگامی که تشخیص بدهد احتمال وقوع تصادف از عقب یا جلو وجود دارد، به صورت اتوماتیک ترمزها را درگیر می‌کند.

 

طراحی داخلی و امکانات رفاهی

بررسی کادیلاک ATS کوپه مدل 2015

کادیلاک ATS کوپه مدل 2015 در داخل کابین طیف گسترده ای از امکانات ساخته شده از مواد با کیفیت ارائه می‌دهد که از آن میان می‌توان از تزیینات زیبای چوبی و فلزی نام برد. فقط در چند نقطه از مواد پلاستیکی استفاده شده است از میان آن مناطق می‌توان fi اطراف دکمه های شیشه برقی اشاره کرد. سیستم ارتباطی و تفریحات و سرگرمی CUE که به جز تیپ پایه با همه تیپ های کادیلاک ATS کوپه ارائه می‌شود دارای منویی با ایکون های بزرگ است که شبیه تلفن های هوشمند یا تبلت کار می‌کند. می‌توان گفت سیستم CUE فکر بکری است ولی قدری کند به لمس انگشت های دست واکنش نشان می‌دهد و در بعضی موارد، مانند تنظیم کردن صدای سیستم صوتی، کمی دردسر درست می‌کند. در مورد صندلی ها نیز باید گفت بیشتر راننده ها می‌توانند راحت روی آن بنشینند و جا خوش کنند.

بررسی کادیلاک ATS کوپه مدل 2015 بررسی کادیلاک ATS کوپه مدل 2015
بررسی کادیلاک ATS کوپه مدل 2015 بررسی کادیلاک ATS کوپه مدل 2015

صندلی های جلو خیلی خوب راننده و سرنشینان قد بلند را در خودشان جا می‌دهند. چیزی که عجیب به نظر می‌رسد، این است که صندلی های Sport، حتی با این که از بالشتک هایی برقی و قابل تنظیم برخوردارند، به اندازه صندلی های استاندارد راحت نیستند. صندلی های عقب کادیلاک ATS کوپه در مقایسه با دیگر کوپه های لوکس، قدری کوچک است و اگر فکر خرید یک کوپه را در سر دارید، شاید این کوپه گزینه اول شما نباشد، البته برای بزرگسالان قد بلند، به اندازه کافی فضای سر وجود دارد. گنجایش صندوق عقب نیز برابر است با 0.29 متر مکعب.

 

تجربه رانندگی

بررسی کادیلاک ATS کوپه مدل 2015

می‌توان گفت کادیلاک ATS کوپه مدل 2015 واقعاً یک کوپه قوی و همه جا رو است. این کوپه جدید از سواری با کیفیت و هندلینگی بسیار خوب برخوردار است، فرمان و ترمز نیز خیلی خوب به فرمان راننده واکنش نشان می‌دهند و اگر قصد دارید تهاجمی رانندگی کنید، این کوپه می‌تواند گزینه خیلی خوبی باشد. صرفنظر از این که کدام موتور را انتخاب می‌کنید، کیفیت سواری و پویایی کادیلاک ATS کوپه با بسیاری از رقبای آلمانی اش برابری می‌کند. موتور چهار سیلندر و مجهز به توربوشارژر شتابی عالی در اختیار راننده می‌گذارد که با شخصیت و ظاهر قدرتمند این کوپه سنخیت دارد ولی از بین دو موتور، موتور 6 سیلندر بیشتر ترجیح داده می‌شود، شاید دلیلش این باشد که موتور چهار سیلندر در سرعت های بالا صدای گوشخراشی تولید می‌کند که کمتر به آوای خوش موتورهای همقطارش شبیه است.

مشخصات فنی تیپ پایه کادیلاک AST کوپه

تعداد سیلندر 4
حجم موتور (لیتر) 2
قدرت موتور (اسب بخار) 272
گشتاور (نیوتن متر) 400
گیربکس شش سرعته دستی
مصرف سوخت به ازای 100 کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی (لیتر) 11.40
گنجایش صندوق بار (لیتر) 0.29
قیمت (دلار) حدود 41.000

منبع

Edmunds

برچسب : کادیلاک , کادیلاک ATS کوپه , کادیلاک CTS , آئودی A5 , آئودی S5 , بی ام و سری 4 , بی ام و سری 2






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
پناهی : با سلام من واریز اولیه ام 17 آذر بود و تکمیل وجه 6 اردیبهشت شاهین جی امروز رفتم شرکت سایپا بعد کلی حرف زدن گفتن که اینور سال شاهین جی به هیچکس نمیدیم نداریم و مجبور شدم تبدیل بزنم به جی ال تو سیستم هم زد گفت 3000 نفر جلوتر از شمان برا جی دیگه تبدیل زدم خدا کنه زود بدن
شاهین پلاس۱ : امروز کسی فاکتور نشده
Samirax5 : کارزار فکر نکنم دیگه جواب باشه واقعا باید یه روز قرار بزاریم بریم حضوری جلوی وزارت صنعت و معدن شاید صدامون جایی برسه
C5 : فیدلیتی موتور و گیربکس ضعیف هست مخصوصا تو سربالایی که میگن گیربکس خیلی روش فشار هستش
J7 تحویل آذر : کلا چقدر واریز کردین، لطفاً مراحل واریز بفرمایید
X5 سفید بهمن : ساده هستید شاسی هم بشی ۳ ماه بعد بهت میدم من الان ۱۳ شهریور شاسی شدم هنوز ماشین رو بهم ندادن ۲ ماه هست میگن درحال بارگیری هستش
یوسف : من برج ۱۰سال۴۰۳مرحله اول۳۰۰ریختم برج۲ هم ۳۰۰ریختم برای شاهین جی الان۶ماه ازش گذشته هیچ خبری نیست
x5 سفید : تمامی کسایی که اینجا هستیم چه کسایی که تاخییر خوردیم در تحویل ماشین و چه کسایی که هنوز دعوت نامه نیومده باید کارزاری راه بندازم مثل کارزار قبلی واقعااا دیگه خسته شدیم ما الان رفتیم توی 3ماه تاخییر و واقعا ماشینی نگرفتیم هرکی میدونه چطور میشه کازاری راه انداخت اطلاع بده ماهم پیروی کنیم واقعااااا از این همه صبر خسته شدیم دیگه
رها : سلام دوستان معلوم نیست عوامل سایپا جلو جلو خواب زمستونی رفتن یکی نیست بگه آخه قیمتا رو ک گرون کردید باز بهانه چی دارید چرا فاکتور نمیشه. به خدا الن ک ما از تیر ماه تکمیل وجه کردیم چهار ماهه هیچ خبری نیست کاشکی واسه ما هم مثل دوستان دعوتنامه نمیومد حداقل تا الن ماشینمون زیر پامون بود مجبور شدیم واسه تکمیل وجه پرایدمون و طلا هام بفروشم اون موقع اماشین و طلا ارزون فروختم اما الن اگر گرانی هم شامل ما میشد کمتر ضرر میکردم ...به خدا این همه پول کرایه و اسنپ و الافی بدون وسیله امونمون بریده ... دوستان تو رو خدا هر کجا میدونید رسانه ای میشه و پیام خونده میشه پیام بفرستید از برنامه های تلوطیون زنده صبحگاهی گرفته تا اخبار و .... شاید یک دلسوز صدای ما رو بشنوه و کاری کنه .....
زهرا شاهین جی : مهرماهی ها دعوتنامه گرفتید؟ شاهین جی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محسن : کاغذ بازیها و پلاک کردن از تولید خود نیسان نباید بیشتر زمان ببره دادگاهی که رای داده من میگم بنظر دنبال ناراضی کردن مردم و مشتری هستند یک نیروی اطلاعات بره ته و توی اینا در مییاد
دلشکسته از ایرانخودرو : پانا فول کد 60410 تحویل 30 اذر 1 مرداد واریزی اول 12 مهر دریافت دعوتنامه 14 مهر پرداخت نهایی 20 مهر تایید مدارک توسط ایرانخودرو و تا الان هنوز نوشته آماده برای صدور فاکتور نمیدونم کی قراره فاکتور بشم
پیش فروش : کسی شماره کاشان و داره بزاره؟
کوییک : ناراحت نباش هم جوابشو دادم هم فعلا همشو حذف کردم
حمیدرضا : شورای حل اختلاف ولی حرفت به جایی نمیرسه نهایتش میگن بیا پولتو بگیر که اونم بعد از 3 ماه میدن
کوییک : فعلا برو دو روز یورتمه برو تا بعد
سجاد : با سلام اخرین موعد تحویل زده کلاس خودرو فاقد صف فاکتور میباشد معنیش چیه ینی چی؟؟
ایوب تحویل مهر : سلام. من 2روز قبل فاکتور شدم امروز ظهر پلاک شد. دنا رینگ الومینیوم رنگ خاکستری متالیک تحویلی 30مهر. پرداخت دوم 5/5
hossein : ,سلام چطور میشه شکایت کرد؟؟
کوییک اس : تا تو هستی چرا اسنپ خوش رکاب کوییک سوارها