معرفی مان TGS در سایت ساختمان (قسمت اول)

معرفی کامیون مان TGS (قسمت اول)

مان TGS – بسته قدرتی

معرفی کامیون مان TGS (قسمت اول)

کامیون مان TGS، کامیونی است مستحکم و قابل اعتماد با قدرت کشندگی بالا. این کامیون قدرتمند قادر است به راحتی در ترافیک سایت های ساختمانی تردد کند و علاوه بر این که قادر است بارهای سنگین را جا به جا کند، از مصرف سوخت کمی نیز، برخوردار است. این کامیون سنگین 18 تا 44 تنی، چندین حالت رانندگی دارد و از تمامی چالش ها سربلند بیرون می‌آید. کامیون مان TGS  نمونه‌ای بارز برای کامیون های چهار چرخ محرک محسوب می‌شود. این کامیون چه به صورت چهار چرخ محرک و چه دیفرانسیل جلو یا مدل سبک وزن HydroDrive® – مورد استفاده قرار بگیرد، زمانی که صحبت از خودرویی مناسب برای حرکت در خارج جاده، انجام کارهای سنگین ساختمانی و خدمات عمومی به میان می‌آید، مان TGS در تمام دنیا در ردیف اول این کلاس قرار می‌گیرد. این کامیون آلمانی، چه در جاده های هموار و چه در مسیرهای شنی ناهموار، توانایی حمل سنگین ترین بارها و رساندن سالم و به موقع آنها به مقاصدشان را دارد. مان TGS این پویایی را مدیون گشتاور بالایی است که توسط موتور Common Rail  تولید می‌شود. سیستم تعویض دنده اتوماتیک TipMatic® به گونه ای است که فشار را از دوش راننده برمی‌دارد. به لطف وجود تایر های بزرگ و هماهنگی خوب بین موتور و گیربکس این خودروی سنگین به صورت چهار چرخ محرک می‌شود که آن را برای رفتن به هر مکانی قادر می‌سازد. این زیبای آلمانی به گونه ای است که می‌تواند هر کاری را با هزینه کمتر و بهره وری بیشتر انجام بدهد. 

 

قابلیت اعتماد

معرفی کامیون مان TGS (قسمت اول)

بی رقیب بودن، تایرهای همه جا رو و حالت های مختلف رانندگی، این کامیون را قادر می‌سازد بارهای سنگین را سالم و به موقع به مقصد برساند، حتی اگر مقصد از جاده آسفالت دور باشد و فقط از طریق جاده شوسه قابل دسترس باشد. این کامیون زیبا حتی در کوره راه های جنگلی و جاده ای لغزنده نیز، از تعادل و پایداری فوق العاده ای برخوردار است. شایان ذکر است که تجهیز این کامیون به فن آوری هوشمند MAN HydroDrive® و انتخاب سیستم دیفرانسیل جلو باعث شده است این کامیون بتواند به آسانی از پس چالش های جاده ای بر بیاید. 

     

حمل بارهای سنگین

معرفی کامیون مان TGS (قسمت اول)

این کامیون با پیکربندی های مختلف و به صورت دو، سه یا چهار محوره به بازار عرضه می‌شود که باعث می‌شود این خودروی سنگین برای انجام تمامی کارها در سایت های ساختمانی مناسب باشد. الگوی سوراخ ها روی قسمت عقب کامیون به گونه ای است که برای نصب کمپرسی، جرثقیل و سایر تجهیزات اضافی، نیازی به مته کاری و ایجاد سوراخ های جدید نیست.

     

بدنه دوست داشتنی

معرفی کامیون مان TGS (قسمت اول)

ابعاد قسمت انتهایی به گونه ای است که اجازه می‌دهد تجهیزات جانبی به سرعت و با کمترین هزینه روی آن نصب بشوند. 

   

چندمنظوره بودن

معرفی کامیون مان TGS (قسمت اول)

به جرات می‌توان گفت هیچ کامیونی به اندازه کامیون مان TGS همه فن حریف نیست. قدرت بالا و توانایی حمل بارهای سنگین و ارگونومی منحصر به فرد این کامیون، استانداردهای جدیدی در صنعت حمل و نقل وضع می‌کند. چهار چرخ محرک دائمی ( و یا دو چرخ متحرک به صورت انتخابی) در کنار فناوری HydroDrive® باعث شده است این کامیون در سایت های ساختمانی از تعادل و پایداری مناسبی برخوردار باشد. گشتاور بالای موتور و گیربکس نیمه اتوماتیک MAN TipMatic® که برای رانندگی در جاده یا خارج جاده قابل تنظیم است، باعث می‌شود به راحتی هر مانعی را پشت سر بگذارد.

   

معرفی کامیون مان TGS (قسمت اول)

کامیون های مان به سیستم اگزوزی با فناوری جدید مجهز شده‌اند که با استاندارد آلایندگی Euro 6 مطابقت دارد. بهتر است بدانید وجود موتور شش سیلندر و گشتاور بالا باعث شده است قابلیت استفاده از چنین سیستم اگزوز پیچیده ای به وجود بیاید. کمپانی مان به منظور دستیابی به آلایندگی کمتر، از سیستم پاشش سوخت Common Rail، گردش مجدد گازها در اگزوز (EGR)، مبدل کاتالیستی (SCR) و فیلتر حذف کننده ذرات از گازوئیل (DPF/CRT) استفاده می‌کند. حاصل کار این است که موتور علاوه بر مصرف سوخت بسیار پایین، با استاندارد یورو 6 نیز، مطابقت دارد.

 

قدرت و عملکرد موتور

معرفی کامیون مان TGS (قسمت اول)

این کامیون زیبا به موتور شش سیلندر Common Rail مجهز است که می‌تواند 480 اسب بخار و با استاندارد  آلایندگی یورو 6 نیز، مطابقت دارد. این زیبای آلمانی در صورت انتخاب راننده، می‌تواند با دیفرانسیل به پیش برود، گیربکس نیز، از نوع TipMatic نیمه اتوماتیک است. سیستم الکترونیکی Top Torque، گشتاور را بالا می‌برد و به موتور اجازه می‌دهد تا 200 نیوتن متر گشتاور بیشتر در اختیار دنده های 11 و 12 قرار بدهداز اول ژانویه سال 2014، استاندارد آلایندگی Euro 6 در مورد همه کامیون هایی که در اروپا تولید می‌شوند، اعمال می‌شود. کمپانی مان نیز، به تبعیت از این قانون، تمامی مهارت مهندسی خود را در زمینه تولید موتورهایی که با این استاندارد مطابقت داشته باشند، به کار گرفت. البته کمپانی مان از سال های قبل از موتور Common Rail، سیستم گردش مجدد گازها در اگزوز (EGR)، مبدل کاتالیستی و فیلتر حذف کننده ذرات از گازوئیل (DPF/CRT) استفاده کرده بود و به منظور این که محصولاتش با استاندارد Euro 6 مطابقت داشته باشند، این فناوری های پیچیده را با هم هماهنگ کرد، نتیجه کار هم این شد که امروزه موتورهای ساخت کمپانی مان جزو کم مصرف ترین موتورها در بازار رقابتی اروپا به شمار می‌روند. در خصوص گیربکس این آلمانی زیبا می‌توان گفت که مان TGS، برای خریداران خود امکان انتخاب گیربکس های درجه یک را برای خریداران خود فراهم کرده است : گیربکس 16 دنده دستی و سیستم کمکی گیربکس برای تعویض دنده آسان تر و فواصل کوتاهتر این تعویض ها در مدل های Overdrive یا Direct Drive موجود است؛ البته امکان سفارش سیستم مان ComfortShift نیز، وجود دارد. در این کامیون سیستم  کلاچ با دکمه ای روی دسته دنده در زمان رانندگی کار می‌کند. بدین معنا که امکان تعویض دنده بدون نیاز به فشردن پدال کلاچ وجود دارد. گفتنی است که کروز کنترل در حین تعویض دنده توسط سیستم ComfortShift فعال باقی می‌ماند. پایداری بیشتر، انعطاف پذیری بیشتر، حمل بار بیشتر و ایمنی بالاتر ارمغان مان TGS برای خریداران است. مان HydroDrive® از ارزش بسیاری برخوردار است؛ چرا که امکان تغییر قفل دیفرانسیل را برای فعال کردن رانندگی هیدرواستاتیک اکسل جلو را در طول سفر فراهم می‌کند. این سیستم برای حرکت در مسیرهای خارج جاده ای و هنگامی که ثبات و پایداری بیشتری مورد نیاز است، مطلوب واقع می‌شود. وجود این تکنولوژی در این خودروها، در مقایسه با خودروهای دارای اکسل معمولی عقب در مصرف سوخت بسیار موثر هستند و تنها 300 گرم نسبت به خودروهای چهار چرخ محرک کلاسیک به وزن خودرو اضافه می‌کنند. وجود گیربکس 12 سرعته نیمه اتوماتیک TipMatic® راحتی و کارآمدی را به این کامیون زیبا بخشیده است؛ این گیربکس به دو صورت دستی یا اتوماتیک و با استفاده از دسته دنده لمسی روی غربیلک فرمان کار می‌کنند. همچنین در این مدل ها  کلاچ برداشته شده است و هیچ دسته دنده ای نیز، وجود ندارد. بنابراین راننده می‌تواند تمامی توجه خود را به جاده و رانندگی اش معطوف کند و همین موضوع رانندگی مطلوب و پویا را با این کامیون ضمانت می‌کند. این گیربکس برای استفاده از مان در سایت های ساختمانی با حالت رانندگی صحرایی طراحی شده است. همچنین امکان رانندگی با مان TGS را در جاده های آف رود با حالت اتوماتیک را امکانپذیر می‌سازد. نکته دیگر در خصوص تعویض دنده ها است که به سرعت صورت می‌پذیرد. این کامیون تا جای ممکن با دنده انتخابی راننده به حرکت خود ادامه می‌دهد تا از تعویض دنده های پشت سر هم در هنگام رانندگی با سرعت ثابت جلوگیری کند. بنابراین در لحظه حرکت از گشتاور زیادی برخوردار می‌باشد و هر چه سریعتر کلاچ را درگیر و آزاد کنیم باعث رهایی آسان تر کامیون در چاله گیر افتاده می‌شود. از مزایای این گیربکس می‌توان به اصطکاک مطلوب، سطح بالای پایداری و ایمنی زیاد در جاده های لغزنده و قدرت موتور زیاد و همچنین قابلیت انتخاب سیستم دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک بسته به نوع نیاز خریدار اشاره کرد.

گیربکس نیمه اتوماتیک به منظور پایین آوردن مصرف سوخت، سه حالت مختلف رانندگی در اختیار راننده قرار می‌دهد. حالت رانندگی Idle Speed Driving رانندگی راحت در سرعت دلخواه را برای راننده خود فراهم می‌کند. این عملکرد به راننده امکان می‌دهد با دقت و آرامش بیشتری در ترافیک سنگین حرکت کند. اگر حالت Speed Shifting انتخاب شود، تعویض دنده ها بین سه دنده 10، 11 و 12 که بالاترین دنده ها در این کامیون هستند، سریعتر اتفاق می‌افتد. این موضوع به گیربکس اجازه می‌دهد در سراشیبی ها در زمان کمتری دنده معکوس بکشد و در روند انتقال نیرو، وقفه کمتری ایجاد شود. انتخاب این حالت، همچنین موجب شتاب بیشتر و کاهش مصرف سوخت کامیون نیز، می‌شود. عملکرد گیربکس EfficientRoll منجر به کاهش مصرف سوخت در هنگام حرکت در سراشیبی می‌شود و به عبارتی دیگر مختص جاده های بیابانی طولانی و دارای شیب طراحی شده است. این کامیون همه فن حریف با هر پیکربندی و تعداد اکسل وظیفه خود را به درستی انجام می‌دهد. این کامیون زیبا ظرفیت حمل بارهای بزرگ در اکسل جلویی یا سیستم تعلیق بادی و پنج قابلیت تنظیم ارتفاع توان حمل تریلرهای حجم بالا و Euro را دارد. همچنین کامیون TGS به منظور این که پستی و بلندی های مسیر بهتر جذب شوند، به صورت استاندارد دارای ارتفاع متوسطی است. مدل دارای چهار چرخ محرک نیز، برای این که بتواند حداکثر میزان بار را حمل کند، دارای ارتفاع کم و سقفی کوتاه است. 

 

تنظیمات قطعات

معرفی کامیون مان TGS (قسمت اول)

فناوری SCR که بخشی از سیستم MAN AdBlue®  به شمار می‌رود، به فیلتر CRT مجهز شده است تا با استاندارد Euro 6 مطبقت داشته باشد.

منبع اگزوز سیستم CRT و SCR را در خود جای می‌دهد.

مخزن AdBlue® به عنوان یک مخزن مجزا طراحی شده است و در سمت چپ خودرو قرار دارد. این مخزن در کشنده های تریلی، در کنار جعبه باتری نصب شده است و در زیر پلکان به خوبی از آن محافظت می‌شود.


منبع

Man

برچسب : مان TGS , کمپانی مان , چهار چرخ متحرک , دیفرانسیل , تایر , گیربکس , مبدل کاتالیستی , کروز کنترل , کلاچ , غربیلک فرمان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: ژاوی هرناندز
0

خواهشن اتوبوس ها رو هم بررسی کنین
10:57  1393/09/24
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا سفید فرسود۲۷ آبان : ۱۰ آبان ۲برگه اسقاط
j7تیر404 : در مورد این ادمم ک هم شریک دزده هم قافله بگم این داره زور دقیقه اخرشو میزنه کاملا از پیامهاش مشخصه کیه ،میخاد با گفتن از کجا بیاریم بدیم ی شاییعه رو پیش خور کنه،ی پیام گذاشته بعد یه پیام بالاتر از تجمع گفته
سیدان : سوال : تو بدن انسان کدام غده برون ریزه که هم در حفره شکمی میتونه دیده بشه و هم در خارج از بدن؟ جناب تی ۹ لطفا جواب بدین بعد این که من الان دیر شروع کردم؟
j7تیر۴۰۴ : به نظرم بازخودتی و قصد داری تلاش لحظه اخریتم بکنی ،جو رو متشنج کنی ،واقعا چجوری میتونی تو چند نقش فیلم بازی کنی،۵ونیم میگی دعوتنامه اومد ،۶اززبان یکی دیگه میگی بریم اعتراض عجب
سهند تحویل سه ماهه : سلام من تکمیلی مهرماه فروش فوق العاده با پذیزش123781 فعلا فاکتور نشدم.اخرین پذیرش چند بوده؟
سیدان : شما پزشک بودی؟
بهرام : واسه هیچکی نرفته. هرکی بگه دروغ گفته منم مهرم هیچ دعوتنامه ای نیومده
j7تیر۴۰۴ : دوستان من زنگ زدم کرمان موتور سیستم رو چک کرد و گفت دعوتنامه ۳۰اذر میاد ،دیگه نمیدونم تا چه حد درست بگه ،طبق صحبتش یک شنبه باید دعوتنامه بیاد،افزایش قیمتم با اطمینان کامل گفت هیچ افزایش قیمتی فعلا نداریم
X5 : واقعا بیکاری تو مسخره
j7 تیر تحویل دی : سلام دوستان خبری از دعوتنامه دی ماه نیست ؟ برای کسی اومده؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن دوگانه تحویل26ابان : ما تبدیل به مخزن بزرگ نزدیم مخزن کوچیک هم که اومد گازبرقی بود
عرفانGxl : سلام خدمت دوستان کسی اینجا هست کویییک Gxlموعد تحویلش مهر یا آبان باشه؟؟؟
207 آذر ماه : سلام مهدی آقا چه بد آخه این چه خراب شده ای هس ماشین صفر شاسی ترک تعجبه
صالحی زاده : سلام منم دقیقا همین تاریخم هنوز هیچ خبری نیست
مرادی : سلام سورن تک سفید فروش 30 روزه قرار بود 28 آذر تحویل خودرو باشه تو سایت ایران خودرو نگاه می کنم هنوز پلاک نشده درحال فاکتور شدن میچرخه
مهدی از نیشابور : تارا اتوماتیک دارم دیروز فاکتور شده 23 دی قرار بود تحویل بدن زودتر فاکتور کردن حالا شما دوستا بفرمایید بفروشم یا تا عید نگه دارم به نظر تون یا بفروشم حواله بخرم
ساینا دوگانا : دوستانی ک تکمیل وجه ساینا دوگانه کرده اند و در چند روز گذشته اس بی آرش فعال شده مثبنت بالا رو بزنه... خداوکیلی راستش رو بگین
ساینا دوگانا : دوستان تا میتونید سوالهای همدیگه رو جواب بدید تا بتونیم ی راهی رو پیش بریم ک درسته بشه کارمون... همدیگه رو راهنمایی کنید و یک راه درست انتخاب کنیم. اینجور ک من تحقیق کردم ساینا دوگانه مدل جی ایکس ال روند فاکتور کند هست بخاطر تولید قطعه... خب گفتن کند هست ولی اینکه اصلا از اسفند فاکتور نشده قضیش چی هست؟ آیا حقیقت داره؟اگه اینجور باشه ک خیلی کارمون سخت میشه.
Mao : وقتی عرضه زیاد بشه قیمت میاد پایین ،دسترسی راحت تر میشه پس عرضه کم میشه قیمت میره بالا،دسترسی سخت تر میشه رویه مملکت ماست،با این کار کنترل میکنند دوستان ار اس دعوتنامه اذر هستن ،اگر از تاریخ تکمیل وجهتون بگذره دعوتنامه ندن شما شامل افزایش قیمت نمیشید،و سود هم بهتون نمیرسه از زمانی که مبلغ دوم ریخته تا زمان تحویل خودرو سود تاخییر داده میشه این پروسه شانسی هستش برای یه سریا 6 ماهه برای یه سریا تا دو سالم طول میکشه اونم باید برید شکایت کنید بعد تحویل ماشین ،وکیل شرکت میاد میگه چشم پرداخت میشه ما کوتاهی نمیکنیم و پرپسه از بعد دادگاه یکسال تا یک سال نیم زمان میبره مبلغ واریز بشه
حمزه : اشتباه من 5مردادم چرا دروغ میگی هنوز فاکتورم نشدم