بررسی رولزرویس Wraith

بررسی رولزرویس Wraith

کمپانی رولرزرویس از آن دست خودروسازانی است که یا خودرویی نمی‌سازد یا اگر تصمیم به این کار بگیرد، زلزله ای عظیم برپا می‌کند. این خودروساز بریتانیایی، زمانی که تصمیم گرفت از رولزرویس Wraith به عنوان سریع ترین محصول خود پرده برداری کند، تمامی خودروسازان و علاقمندان را شگفت زده کرد. در سال های اخیر، کمپانی رولزرویس تنها به ارائه مدل هایی برای افراد علاقه مند به داشتن راننده اکتفا کرده است؛ اما Wraith افرادی را نشانه می‌گیرد که می‌خواهند خودشان لذت رانندگی با خودرویی لوکس و در عین حال اسپرت را تجربه کنند. 

بررسی رولزرویس Wraith

مونتاژ هر دستگاه Wraith در مقر اصلی این کمپانی واقع در Goodwood حدود دو ماه به طول انجامید؛ جالب است بدانید که بخش اعظم این فرایند از جوشکاری آلومینیوم تا رنگ طولی خطوط بدنه با دست انجام گرفته است و تنها روبات موجود در این کمپانی، ماشین سکه ای اتاق ناهارخوری کارگران است. زمانی که صحبت از خودرویی لوکس و اسپرت به میان می‌آید، نام رولزرویس همچون نگینی بر فراز آسمان می‌درخشد؛ با وجود موتور قدرتمند 12 سیلندر خورجینی مجهز به توربوشارژر دوگانه با 623 اسب بخار قدرت و گشتاوری در حدود 800 نیوتن متر، این لقب کاملا زیبنده Wraith است. این خودروی لوکس دو درب چهار سرنشین طراحی کاملا جدیدی را در محصولات رولزرویس ایجاد کرده است که این مدل طراحی به دوره سدان های فست بک و خودروهای مسابقه ای بازمی‌گردد. خمیدگی بدنه در قسمت انتهایی خودرو، صندوق عقبی جادار و کارآمد برای Wraith به ارمغان آورده است؛ در همین حال، آرم رولزرویس بر روی جلوپنجره و کاپوت خودرو می‌درخشد. 

بررسی رولزرویس Wraith

این خودروی زیبا جلوه ای غیر قابل باور دارد و اگرچه نسبت به Ghost و Phantom کوچکتر است، اما جلوپنجره شکاف دار و تزئینات کرومی آن در ترافیک خودنمایی می‌کند. طول 5.3 متری این خودرو، فضای بیشتری در مقایسه با مرسدس بنز S500 L، کاپریس و پورشه پانامرا در اختیار Wraith قرار می‌دهد. هنگامی که پا به درون کابین می‌گذارید، فضایی لوکس شما را دربرمی‌گیرد؛ استفاده از مواد مرغوب و با کیفیت در سطوح مختلف از جمله دکمه ها، Wraith را به عنوان یک خودروی لوکس اسپرت معرفی کرده است؛ همچنین خریداران می‌توانند با سفارش روکش سقف پولک دوزی شده و مجهز به چراغ های قابل تنظیم، آسمانی پرستاره را در بالای سر خود تداعی کنند. برای افرادی که با هر یک از محصولات بی ام و رانندگی کرده باشند، کار با سیستم سرگرمی و مسیریابی این خودرو بسیار آسان و راحت است. جدای از محل قرارگیری دکمه ها و تم های رنگی متفاوت،این سیستم شباهت بسیاری به سیستم iDrive بی ام و سری 7 دارد. 

بررسی رولزرویس Wraith

یکی از تجهیزات خاص محصولات رولزرویس، چتری است که درون درب قرار گرفته است و با فشار یک دکمه آزاد می‌شود–وسیله ای مفید و سودمند که در زمان گیر افتادن در آب و هوای طوفانی به کمک شما می‌آید. طراحی هوشمندانه این چتر به گونه ای است که با قرار گرفتن در جای خود، به وسیله گرمای موتور خشک می‌شود. از دیگر خصوصیات این خودرو می‌توان به باز شدن معکوس درب های آن اشاره کرد که تنها با فشار یک دکمه به راحتی بسته می‌شوند و در نتیجه، ورود و خروج به خودرو را ببسیار راحت و آسان می‌سازند. تنها نقطه ضعف این درب ها، فضای زیادی است که هنگام باز و بسته شدن اشغال می‌کنند. برخلاف سایر خودروهای این کلاس همانند فراری FF و استون مارتین Repide S، صندلی های عقب آن دارای فضای بسیار زیادی است. چهار بزرگسال به راحتی می‌توانند روی صندلی های آن جا بگیرند و فضای سر و پا کافی هم داشته باشند. همچنین سرنشینان صندلی های عقب، به لطف نبود ستون روی درب اصلی، به راحتی می‌توانند شیشه هایشان را پایین بکشند.   

بررسی رولزرویس Wraith بررسی رولزرویس Wraith

موتور 12 سیلندر خورجینی 6.6 لیتری با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک این غول زیبای انگلیسی را در عرض 4.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند؛ اما تشنه سوخت بدون سرب عالی می‌باشد تا جایی که به ازای هر صد کیلومتر 14 لیتر سوخت مصرف می‌کند که با در نظر گرفتن وزن 2.36 تنی این خودرو متوجه خواهید شد که مصرف سوخت آن چندان غیرمنطقی نیست. با نشستن پشت فرمان Wraith، کاپوت کشیده و ارتفاع زیاد درب های آن، حس راندن یک قایق تندرو را برای راننده تداعی می‌کند. با وجود گیربکس هشت سرعته اتوماتیک هوشمند تعویض دنده به نرمی و بدون تاخیر صورت می‌پذیرد. هنگامی که با تمام قدرت پدال گاز را فشار می‌دهید، همان عکس‌العملی را که از یک موتور 12 سیلندر مجهز به توربوشارژر دوگانه انتظار دارید، به دست می‌آوریدتا زمانی که دنده را تعویض نکرده‌اید، گشتاور همچنان پر قدرت و بدون کاهش باقی می‌ماند. اگرچه این خودرو تا اندازه بسیار زیادی از تکنولوژی های خویشاوندان خود یعنی بی ام و بهره می‌برد، اما سیستم GPS Transmission فقط مخصوص محصولات رولزرویس می‌باشد.

بررسی رولزرویس Wraith بررسی رولزرویس Wraith
بررسی رولزرویس Wraith بررسی رولزرویس Wraith

شاید عدم وجود پدل شیفتر فرمان یا عدم امکان تعویض دنده به صورت دستی برای برخی افراد ناخوشایند باشد، اما سیستم GPS Transmission این نقصان را برطرف می‌کند. درست مثل زمانی که با خودروهای معمولی در پیچ ها معکوس می‌کشید، این خودرو نیز، با وجود گیربکس اتوماتیک به صورت خودکار این کار را انجام می‌دهد تا به حداکثر گشتاور برای خروج از پیچ دست یابد. در خصوص حسی که به عنوان راننده به شما در این خودرو دست می‌دهد باید گفت با دیگر خودروها تفاوت چندانی نداشته و شما می‌توانید تمامی تکنولوژی های به کار رفته در Wraith را در خط تولید بی ام و نیز بیابید. در حالی که این موتور برای یک خودروی اسپرت نسبتا ساکت است، اما با افزایش سرعت، غرغر دلنشین موتور نیز افزایش پیدا می‌کند. این موضوع در عین حال که بیانگر قدرت موتور است، اما جوی آرام و ساکت را در داخل کابین ایجاد می‌کند. عملکرد Wraith در پیچ ها برخلاف مسیر مستقیم چندان خوب و رضایت بخش نیست. وجود سیستم تعلیق نرم موجب خم شدن بدنه هنگام قرار گرفتن داخل پیچ می‌شود و فرمان آن نیز، همچون پورشه یا فراری واکنش نشان نمی‌دهد. اما با وجود دیگر ویژگی های خوب این خودروی لوکس اسپرت، به راحتی می‌توان از این نقطه ضعف چشم‌پوشی کرد.  

بررسی رولزرویس Wraith

با صرف نظر کردن از عملکرد نامناسب این خودرو در پیچ ها می‌توان گفت Wraith رانندگی شکوهمند و محشری را در اختیار شما قرار می‌دهد. بدون توجه به کیفیت جاده، سطح یا سرعت خودرو، هنگام نشستن داخل Wraith احساس می‌کنید درون یک کیسه هوا جای گرفته‌ایدخوشبختانه نمایشگر مجازی سرعت را به دقت نشان می‌دهد و شما نمی‌توانید حتی با وجود رانندگی آرام این خودرو، با آن بیش از حد مجاز برانید. همچنین Wraith مجهز به سیستم دید در شب است که قادر به تشخیص خطر و هر جسم گرم پیش رو در ترافیک می‌باشد و به راننده برای اجتناب از برخورد هشدار می‌دهد. البته نباید دوربین دید عقب 360 درجه، سیستم صوتی مجهز به 18 بلندگو و تجهیزات سفارشی فراوان این بریتانیایی لوکس را فراموش کرد. سیستم استریوی Wraith با قدرت 1300 وات خود، نظر طرفداران موسیقی را به خود جلب می‌کند. مهندسین و کارشناسان رولزرویس امکان ذخیره موسیقی در حافظه تعبیه شده درون خودرو و همچنین پخش مستقیم موسیقی از تلفن همراه یا موزیک پلیر را برای خریداران فراهم کرده‌اند.

بررسی رولزرویس Wraithاگر به لندن و  Goodwood  سفر کنید تا درک بهتری از فرایند و فلسفه تولید Wraith بدست آورید، شما شاهد ساختمان کارخانه رولزرویس خواهید بود که به خودی خود یک اثر هنری است و این موضوع به راحتی علت منحصر به فرد بودن محصولات این کارخانه را توجیه می‌کند. قیمت این بریتانیایی زیبا در استرالیا از 645,000 دلار آغاز می‌شود. شما می‌توانید هر چیزی را از رنگ کوک های داخلی تا تعداد خطوط روی صندلی انتخاب کنید. ممکن است مرسدس بنز، بی ام و یا آئودی نسبت به Wraith قیمت کمتری داشته باشند، اما هرگز تزئینات لوکس و تجملی Wraith را که برای رقبا می‌تواند یک رویا باشد، ارایه نمی‌کنند. وقتی رولزرویس را می‌خرید، یک تجربه را می‌خرید نه یک خودرو. 


منبع

CarAdvice

برچسب : رولزرویس Wraith , مرسدس بنز S500 l , سیستم تعلیق , کاپریس , Ghost , پورشه پانامرا , Phantom , توربوشارژر , مرسدس بنز , پورشه , فراری , بی ام و , فرمان , پدل شیفتر , گیربکس , نمایشگر مجازی , دید در شب






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

hm_hitcher
6

واااي اين ماشين چقدر خوشرنگه
گذشته از رنگش خيلي با ابهته، ٥.٣ متر واسه يه خودروي كوپه... دهن آدم باز ميمونه
فقط خدا كنه فردا كيا و هيونداي بفكر زدن ماشين رقيب نباشن كه ...
واقعا با ارزشه، من اگه اينو ميخريدم اصلا سوارش نميشدم، فقط مينشستم نگاش ميكردم، ماشين نيست كه، اثر هنريه...
20:36  1393/08/17
گزارش
پاسخ دادن
داریوش
23

کاملاً موافقم.منم امیدوارم که کره ای ها تو فکر رقابت با این یکی نباشن
13:40  1393/08/19

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی تحویل اسفند403 : سلام دوستان ،بله به من گفتن 1400نفر جلو شما هستن وتقریبا سه ماه دیگه بهتون میدیم ماشین ،ماهم تصمیم گرفتیم تبدیل کنیم به جی ال ولی اونایی که نوبتشون نزدیکه صبر کنید ،ما 17 آذر پذیرش شدیم
فرهادj7 : سلام ثبت نام23بهمن1403 فاکتور 27خرداد 1404 کارت خودرو آمده هنوز خبری از ماشین نیست
شاهین تیرماه : سلام من ۱۸ اردیبهشت تکمیل وجه کردن ۲۰ اردیبهشت سلام ثبت شده هنوز فاکتور نشدم
شاهین جی Escموعد تحویل اردیبهشت : باسلام دوستان عزیز از این بابت خیالتونو راحت کنم که تا یکسال 2سال باید منتظر شاهین جی باشیم چون مدیرعامل سایپا امروز خودش گفت روزانه دوتا شاهین جی تولید میشه ،،،هر حرفیم که این کارشناسای سایپا موقع زنگ زدن میگن همشسششش دروغه من که خودم دیگه بیخیال شاهین شدم دیگه میخوام فراموش کنم حالا هر موقع تونستن فاکتوز میکنن😞 هر کی ام که دیدید ماشینشو تحویل گرفته بدونید یه آشنا مدیر داخل سایپا داشته بی شک
حسین : درضمن هیج کس از دوستانی که تشریف آورده بودن، فاکتور نشدن. فقط دو نفر تبدیل به جی ای زدن. بقیه دست از پا درازتر برگشتیم. و در پایان دم کسایی که اومدن گرم. خیلی ها از راه دور اومدن و دستمریزاد بهشون
حسین : درخصوص جریمه: براساس درصد نوشته شده در قرارداد جریمه میدن در صورت تبدیل مبلغ جریمه تغییری نمیکند (حذف نمیشد) خط تولید 5 روز در هفته فعاله فقط
محمد : کسی ثبتنام دو مرحله ای بوده که تحویل مرداد یا شهریور باشه؟ میخوام ببسنم دعوت نامه براشون اومده و اگه اومده چقد قبل تاریخ قرارداد دعوتنامه میاد؟
حسین : سلام و عرض ادب خلاصه ای از کارهایی که امروز در تجمع انفاق افتاد: تعداد حاضرین حدود 20 25 نفر اکثرا شاهین جی - شاید CVT و پلاس هم بود. (یه دونه هم کوئیک بود خخخ) تا ساعت 14:30 بودیم با مدیر فروش و بازاریابی هم کلی صحبت کردیم. ظاهرا مشکل سانروف دارن الویت تولید در صورت تامین سانروف به ترتیب: شاهین پلاس (50 الی 60%)، شاهین CVT (20 الی 30%) و نهایتا شاهین جی (کمتر از 10%) یعنی اگه 100 تا سانروف داشته باشن، نهایتا 5 تا 10 تا شاهین جی تولید میکنند. تعداد تولید در روز: شاهین پلاس 40 تا 50 عدد شاهین CVT راستش یادم نیست چی گفت شاهین جی گاهی 2 تا گاهی 5 تا شایدم 12 تا در روز شاهین جی ال هم یادم نیست ولی تعدادشون بیشتر از قبلی ها بود. و گویا اصلا هم نیاز نمیبیند تا سانروف ها رو به شاهین جی اختصاص بدن. حرف همه شون هم اینه که: شاهین جی ها تبدیل بزنن به شاهین جی ال تا زودتر صاحب ماشین بشن. نظر منو بخواهید اینه ابتدا ببنید د چند نفر از شما جلوتره اگه زیر 500 نفر هستید تبدیل نزنید اما اگه بالای 500 نفر جلوتر از شماست به نظرم نبدیل بزنید.
ناشناس : سلام شاهین جی ال میبخشید چطوری نشسته توی سیستم ینی وقتی وضعیت خودرو میزنیم چی نوشته؟
ایگل مشکی : تاریخ ثبت نام ۱۱ اردیبهشت. تحویل بایستی ۲ ماه کاری می بود. هنوز پیامک نیومده، شاسی هم نشده! چقدر تا تحویلش تاخیر داره؟ کسی می دونه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس جی دی : روند فاکتور خوابید ، باز مردن
اطلس جی : سلام یعنی ممکنه تا شهریور تحویل بدن ماشین رو به خدا من که یه افسرده بدبخت شدم نه پول دارم نه ماشین نه طلا نه هیج انگیزه ای برای ادامه زندگی ...خدا مسئولین سایپا رو به سزای اعمالشون برسونه بگید آمییین
کوییک : واقعااااا چطور دلتون میاد با اعصاب مردم بازی کنید وبیای دروغ بنویسی چطور 28 اردیبهشت فاکتور شدی من 27 اردیبهشتم فاکتور نشده شرکتم هم زنگ زدم میگن تا 25 اردیبهشت فاکتور شده
اطلس سواران : لعنت بر سایپا چقدر باید صبر کنیم تاخیر 1 یا 2 ماه کجای دنیا دیدید 8 ماه تاخیر در تحویل ماشین این تاخیر نیست یه جور دزدی و فریب مردم
یاغی : دوستان عزیزم،دیدن این پیج برای امشب کافیه،با اجازتون میرم بخوابم،شب بخیر
کوییک آ ر اس : بله منم دقیقا وضع شما رو دارم 30 روزه ثبتنام کردم 27 اردیبهشت پول ریختم و28 برام ثبت شده وتا امروز که زنگ زدم یکیش گفت تا 15 اردیبهشت فاکتور شده وتا روز چهارشنبه هفته پیش بهم گفتن تا 25 فاکتور شده
کوییک آر اس : باید صبر کنید تا چراغ تحویلتون هم روشن بشه بعد از اینکه چراغ تحویلتون روشن شد 5 روز الی دو هفته طول می کشه تا ماشین به دستتون برسه
دنا شش دنده المینیوم : واسه منم اسناد تیک نخورده ولی ارسال به نمایندگی تیکش خورده
مهران : سلام واریزی 26 اسفند فوری مادران تحویل 24 خرداد هنوز فاکتور نشدم 207 پانا سفید فولادی نزدیک 50 روز تاخیر اگه اینا رینگ فولادی ندارن چطور 207سقف فلز داره تند تند فاکتور میشه تبدیل های رانا 🤔
... : شما خودت فاکتور شدی؟ قراردادت چند بوده؟ از کجا میدانید که 4166 فاکتور شده؟