معرفی رانندگان فرمول 1 (رومن گروسجن و استفان گوتیرز)

معرفی رانندگان فرمول 1 (گروسجن و گوتیرز)

در این فصل از رقابت های فرمول 1 شاهد حضور 22 راننده و 11 تیم 2 نفری هستیم. قصد داریم در 1Car معرفی مختصری از تمامی رانندگان شرکت کننده در این رقابت حرفه ای داشته باشیم.  هر هفته به معرفی چهار راننده فرمول 1 خواهیم پرداخت و در هر پست با 2 راننده آشنا خواهیم شد. ترتیب معرفی راننده ها براساس حروف الفبای انگلیسی خواهد بود.

 

رومن گروسجن (Roman Grosjean)

معرفی رانندگان فرمول 1 (گروسجن و گوتیرز)

روز تولد: 17 آپریل 1986

محل تولد: سوئیس - ژنو

سن: 27 سال و 19 روز

قد: 180 سانتی متر

وزن: 71 کیلوگرم

تیم فعلی: لوتوس

تیم های پیشین: رنو

معرفی رانندگان فرمول 1 (گروسجن و گوتیرز)

عملکرد در فصل 2013-2014
گرند پری روز مدل خودرو رتبه امتیاز مکان شروع مسابقه
استرالیا-آلبرت پارک 17 مارچ لوتوس (E21) دهم 1 8
مالزی-اسپانگ 24 مارچ لوتوس (E21) ششم 8 11
چین-شانگهای 14 آپریل لوتوس (E21) نهم 2 6
بحرین-بیک 21 آپریل لوتوس (E21) سوم 15 11

"رومن گروسجن" فرزند مادری فرانسوی و پدری سوئیسی است. او در سن 14 سالگی به دنیای رانندگی حرفه ای پا گذاشت و برخلاف شروع دیرهنگام در این مسیر، توانست به سرعت پیشرفت کند و پس از گذشت تنها سه سال به مسابقات فرمول رنو راه یافت و بعد از کسب شش پیروزی در اولین فصل شروع به کارش، قهرمانی سوئیس را بدست آورد. قهرمانی در این تورنومنت و عملکردش در فرمول 3 کافی بود تا تیم رنو با او قراردادی به عنوان برنامه ریز پرورش راننده منعقد کند. "گروسجن" در ادامه مسیر پیشرفت و در سال 2008 به  مسابقات GP2 راه یافت و توانست به مقام قهرمانی سری مسابقات آسیایی دست یابد. در همان سال بود که او در حال تست دادن برای ورود به تیم رنو تلاش می کرد. در همان سال به عنوان راننده آزمایشی تیم فرمول 1 رنو پیوست و در نهایت در اگوست سال 2008 پس از برکناری "نلسون پیکه جونیور" (یکی از رانندگان آن سال تیم رنو) در اواسط فصل، توانست اولین حضورش را به عنوان راننده اصلی تجربه کند.

معرفی رانندگان فرمول 1 (گروسجن و گوتیرز)

نقاط ضعف و قوت

در حالی که بیشتر قهرمانان فعلی فرمول 1 از سنین پایین شروع به رانندگی در مسابقات حرفه ای کردند، پدر "رومن" تا زمانی که در مدرسه پیشرفت نکرده بود به او اجازه شرکت در مسابقات رانندگی را نداده بود. کنترل و تسلط نفس "رومن گروسجن" به عقیده بسیاری از نکات مثبت او به عنوان یک راننده حرفه ای است. در اولین حضورش و در اولین دور مسابقه برخوردی با خودروی راننده تیم فراری "لوکا بیدور" داشت و تنها یک هفته بعد در اسپا با خودروی "جنسن باتن" تصادف کرد و باعث حذف "باتن" و خودش از آن گرندپری شد.

دوران اوج

در دومین فصل حضورش در GP2 رقابت سختی با "نیکو هالک برگ" برای کسب مقام قهرمانی داشت، آن هم درست قبل از اینکه تیم رنو او را جایگزین راننده برکنار شده اش کند.

دوران افول

بعد از اینکه در اسپا باعث ایجاد تصادف بدی شد، کمیته مسابقات، "گروسجن" را از حضور در گرندپری ایتالیا محروم کرد. در ادامه آثار اثر بیادماندنی این راننده سوئیسی را می بینیم.

معرفی رانندگان فرمول 1 (گروسجن و گوتیرز)
معرفی رانندگان فرمول 1 (گروسجن و گوتیرز)
معرفی رانندگان فرمول 1 (گروسجن و گوتیرز)

جملات بیاندماندنی از "گروسجن" و در رابطه با وی

- "همیشه رویای این را در سر داشتم که در فرمول 1 رانندگی کنم. حالا هر بار که به ماشین مسابقه وارد می شوم، حس خاصی به من می دهد."

"باب بل" مدیر تیم رنو در رابطه با او می گوید: "ماشین خیلی خوبی در اختیار او نگذاشته ایم و باید این را در نظر داشته باشیم که "رومن" راننده ای جوان است. بنابراین نمی توانیم از او انتظار بالایی داشته باشیم، نه اینکه او توانایی لازم را ندارد، چراکه من مطمئن هستم، در آینده شاهد شکوفایی استعداد "گروسجن" خواهیم بود."

حاشیه

با وجود اینکه "رومن گروسجن" در دنیای پر زرق و برق فرمول 1 حضور دارد، او در سال های اخیر همچنان به کار در بانک به صورت نیمه وقت ادامه می دهد.

 

استفان گوتیرز (Steban Gutierrez)

معرفی رانندگان فرمول 1 (گروسجن و گوتیرز)

روز تولد: 17 آپریل 1986

محل تولد: مکزیک - مونتری

سن: 21 سال و 274 روز

تیم فعلی: سابر

تیم پیشین: لوتوس ART

معرفی رانندگان فرمول 1 (گروسجن و گوتیرز)

عملکرد در فصل 2013-2014
گرند پری روز مدل خودرو رتبه امتیاز مکان شروع مسابقه
استرالیا-آلبرت پارک 17 مارچ سابر (C32) سیزدهم - 18
مالزی-اسپانگ 24 مارچ سابر (C32) دوازدهم - 14
چین-شانگهای 14 آپریل سابر (C32) حذف 1 17
بحرین-بیک 21 آپریل سابر (C32) هجدهم - 22

"استفان گوتیرز" در سال های ابتدایی رانندگی حرفه ای، یک راننده سریع بود و توانست در جوانی به فرمول 1 راه پیدا کند و حالا او در تیم سابر شانس این را دارد که به عنوان راننده خودش و توانایی هایش را به همه نشان دهد.

معرفی رانندگان فرمول 1 (گروسجن و گوتیرز)

نقاط ضعف و قوت

بدون شک او راننده ای سریع است، اما سوالی که ذهن همه را به خود مشغول کرده، این است که آیا می تواند به طور مدام در مسابقات حضور پیدا کند؟ در مسابقات GP2 سال 2012 به مکان سوم دست پیدا کرد اما در طول فصل چندین بار با تصمیم های عجولانه باعث شد که از کورس قهرمانی دور بماند.

دوران اوج

با قهرمانی مقتدارانه در سری رقابت های GP3 سال 2013 باعث شد که منتقدان به او لقب "انتخاب شده" را دهد.

دوران افول

در حالی که او راننده رزرو تیم سابر بود، در سال 2011 او به عنوان جانشین "سرخیو پرز" برای گرندپری استرالیا انتخاب نشد.

معرفی رانندگان فرمول 1 (گروسجن و گوتیرز)

جملات بیاد ماندنی از "گوتیرز"

- "من کاملاً به سختی رقابت های فرمول 1 آگاه هستم. در GP2 آن طور که انتظار داشتم، نتوانستم همیشه در اوج باشم اما در فصل 2012، موفقیت آمیزتر عمل کردم؛ چراکه انسان از تجربه ها پند می گیرد."

- "رسیدن من به فرمول 1 یک پروژه خانوادگی بود و تلاش برادرانم، خواهرم و به ویژه پدر و مادرم کمک بسیار زیادی به من کرد. پدرم کسی بود که اولین سرما گذاری را روی من انجام داد و اگر او نبود، من هم در فرمول 1 جایی نداشتم."

حاشیه

"استفان گوتیریز" در فصل 2012 مسابقات GP2 از کوتاه کردن موی سرش خودداری کرد، تنها به این دلیل که فکر می کرد، ممکن است برایش بد شانسی بیاورد.


 

منبع

Espnf1

برچسب : رانندگان , فرمول , 1 , همیلتون , هوکنبرگ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: Goyban Bahar
2

ممنون
این مقاله های فرمول 1 خیلی خوب هستند، یه موقع بخاطر نداشتن نظر قطعش نکنیدا!!!
20:54  1392/02/11
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جی ۷ تیر : این هفته هم تموم شد یه ابلهی هی میومد مینوشت وسط هفته با افزایش قیمت دعوتنامه میاد کو کجاست ، باز میاد مینویسه هفته ی دیگه با افزایش قیمت 🤣🤣
بهمن تکمیل ۱۹ مرداد : خب به سلامتی آذر ماه هم تموم شد و فاکتور نشدیم درود بر موشعلی
j7تیر۴۰۴ : ای سایت مسئول ندارع که اینجا شده جای لودگی و مسخره بازی؟
X5تیر : کسی ماشین تحویل نگرفته؟باید نگران ماشینامونم باشیم که تو جاده و این هوا اتفاقی براش نیافته خدا نکرده موقع ارسال خدا کنه ماشینهای همه رو بخوبی تحویل بدن دیگه خستمون کردن ذوقمون کور شد والا
گدا x5 : شب یلدا نزدیکه چطوری دلتون میاد جلوی من گدا که از داردنیا یک x5 دارم برین اجیل و پسته بخرین هعی
امیر : مبارکت باشه همشهری. امیدوارم به شادی و خوشی استفاده کنی. از ما هنوز زنگ نزدن. ممنون که اطلاع دادی.
شاهین جی هفته چهارم شهریور : بستگی به پرداخت اولیه داره..طبق پرداخت دوستان مهر ماهیی که تبدیل به جی ال زدن قیمت تمام شده ماشین 611 ملیون میشه مثلاً خود من 297 ملیون پرداخت کردم با توجه به اینکه الان یک ماه از مرداد ماهی ها میگذره به نظر من برای جی ال حدود 310 ملیون باید پرداخت کنم البته اگه تو این ماه پیامک بیلد
محمد : سلام الان تماس گرفتن براتحویل ماشین انشالله از همه زودتر تحویل بشه
شاهین مهر تبریز : باسلام، خانم شاهین مهر نسرین دعوتنامه شما که اومده چقدر باید واریز کنید؟ منم برا مهر هستم ولی دعوتنامه من هنوز نیومده؟
شاهین مهر تبریز : باسلام، خانم شاهین مهر نسرین دعوتنامه شما که اومده چقدر باید واریز کنید؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا دو گانه : خدا همینجور ک آسایش رو از مردم گرفتن آسایش رو ازشون بگیره
پروانه : 207 پانا مشکی واریزی اول 05/21 واریزی دوم 08/12 فاکتور نشدم
دوگانه 2 : هرچی هست به خودش مربوطه پول ما رو گرفته ماشین نمیده اگه برلش نمیصرفه جمع کنه نه پول مردم بگیره وهیچی تحویل نمیده
استپ دستی : استپ دستی حواله کسی خریدار هست ؟
پانا سفید دی : واریزی دوم 14 ابان دوستان فاکتور نشدم هنوز
سعید : به امید خدا به این زودی فاکتور میشی
مراد بیگ : چی کشیده ساقی تو عوض کن
مسعود : سلام ثبت نام 20 آبان پذیرش 13 آذر فاکتور 18 آذر العان پلاک انلاین شد اکستند دوگانه
Rs : داره حقیقت رو میگه چه استرسی،تکمیل وجه های تیر هنوز تموم نشده که وارد تکمیل وجه های مرداد بشه بعد چطوری تکمیل مهر می خواد اسفند فاکتور بشه،تازه اونم با این فاکتور کردن پارس خودرو
علیرضا : سلام دوستان برای کوییک s تا چه تاریخی توی شهریور واریزی داشتن؟