بررسی هوندا Crosstour مدل 2015

بررسی هوندا Crosstour مدل 2015

شاید خیال خرید هوندا آکورد هاچ بک یا استیشن واگن را در سر داشته باشید ولی بهتر است بدانید از سال 2010، کمپانی هوندا هاچ بک پنج درب Crosstour را به بازار عرضه کرده است که بر اساس هوندا آکورد ساخته شده است. این هاچ بک آمیزه ای است از یک استیشن واگن و یک هاچ بک که رنگ و بوی یک شاسی بلند جمع و جور را نیز به خودش گرفته است. اکنون که در آستانه ششمین سال تولید هوندا Crosstour قرار داریم، این خودرو در میان سایر خودروهای شاسی بلند یا استیشن واگنی که در همین بازه قیمتی قرار دارند، کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسد. هوندا Crosstour در مقایسه با هوندا آکورد سدان، به این می‌بالد که از 0.28 متر مکعب فضای بار برخوردار است، آن هم در حالتی که صندلی های عقب خوابیده نشده باشند، از طرفی، به لطف طراحی هاچ بک گونه و کاربرپسند قسمت عقب، دسترسی به فضای بار بسیار آسان است. ارتفاع این خودرو از ارتفاع یک سدان متوسط معمولی بیشتر است و همین امر باعث شده است سوار و پیاده شدن به آن اسان تر باشد و راننده نیز دید بهتری از جاده داشته باشد. خریدارانی که در مناطق برف خیز زندگی می‌کنند، می‌توانند مدل چهار چرخ محرک را انتخاب کنند، یعنی گزینه ای که هوندا آکورد در اختیار آن ها قرار نمی‌دهد. هوندا Crosstour با این که شبیه یک کراس اوور جمع و جور به نظر می‌رسد، ولی هندلینگی در اختیارتان قرار می‌دهد که واقعاً به هندلینگ یک خودرو سواری شباهت دارد. با همه این حرف ها، هوندا Crosstour نقطه ضعف هایی هم دارد. یکی از این نقاط ضعف این است که این خودرو مبتنی بر نسل قبلی هوندا آکورد ساخته شده است و نه بر اساس نسل جدیدی که در سال 2013 رونمایی شد، به همین خاطر از راحتی و نرمی مدل جدید این سدان برخوردار نیست. اگر هم فضای بار بزرگ برایتان اهمیت دارد، واقعیت این است که این خودرو نمی‌تواند با رقبایی چون هوندا CR-V یا نیسان مورانو مدل 2015 دست و پنجه نرم کند. رقیب سرسخت دیگری که می‌توان از آن نام برد، تویوتا Venza مدل 2015 است که آن هم خودرویی است بین سدان و استیشن واگن ولی بسیار زیباتر از هوندا Crosstour. با این حال، این خودرو هواداران خاص خودش را دارد و اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و به دنبال خودرویی به سبک و سیاق هوندا آکورد ولی با کاربری بیشتر می‌گردید، به احتمال زیاد نخواهید توانست از هوندا Crosstour چشم بپوشید.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی هوندا Crosstour مدل 2015

هاچ بک هوندا Crosstour مدل 2015 در دو تیپ به بازار عرضه می‌شود: تیپ EX و تیپ EX-L. بسته به این که موتور چهار سیلندر یا شش سیلندر را انتخاب کنید، تجهیزات متفاوتی در اختیارتان قرار می‌گیرد. تجهیزات استاندارد تیپ EX  با موتور چهار سیلندر عبارتند از: رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، چراغ های اتوماتیک، چراغ های مه شکن، سانروف، ابزارهای تمام برقی، صندلی راننده برقی با قابلیت حرکت در هشت جهت، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، دکمه های کنترل سیستم صوتی، کروز کنترل و تلفن بر روی غربیلک فرمان، کنترل آب و هوای اتوماتیک، صندلی های تاشوی عقب به نسبت 40/60، آینه الکتروکرومیک، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم صوتی مجهز به هفت بلندگو و شش سی دی چنجر و درگاه iPod/USB. تجهیزات مدل شش سیلندر تیپ EX عبارتند از: رینگ های 18 اینچی، دسترسی بدون کلید، نمایشگر 8 اینچی برای سیستم تفریحات و سرگرمی، سیستم LaneWatch ویژه هشدار نقاط کور سمت شاگرد، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه ای، صندلی برقی سرنشین جلو با قابلیت حرکت در چهار جهت، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم صوتی ارتقاء یافته با قابلیت هماهنگ سازی با تلفن هوشمند و امکان ارسال پیام کوتاه. تجهیزات تیپ EX-L با موتور شش سیلندر عبارتند از: روکش های چرمی، گرمکن صندلی های جلو، حافظه تنظیمات راننده، سیستم پیشگیری از تصادف، سیستم هشدار عبور از خط و رادیوی ماهواره ای. گفتنی است این تیپ از هوندا Crosstour رینگ های 18 اینچی و دسترسی بدون کلید را در اختیار مشتریان قرار نمی‌دهد.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی هوندا Crosstour مدل 2015

هوندا Crosstour مدل 2015 با دو موتور به بازار عرضه می‌شود. یکی از این موتورها، یک موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری است که 192 اسب بخار نیرو و 220 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. موتور دیگر، یک موتور شش سیلندر 3.5 لیتری است که قادر است 278 اسب بخار نیرو و 342 نیوتن متر گشتاور تولید کند. در کنار موتور چهار سیلندر، به صورت استاندارد یک گیربکس پنج سرعته اتوماتیک قرار می‌گیرد، در حالی که نیروی موتور شش سیلندر را یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک و مجهز به پدل شیفتر به چرخ های جلو منتقل می‌کند. سیستم چهار چرخ محرک نیز فقط با تیپ EX-L شش سیلندر قابل خریداری است. میزان مصرف سوخت هوندا Crosstour با موتور چهار سیلندر 10.95 لیتر در سیکل ترکیبی (12.44 در شهر و 8.83 در بزرگراه) تخمین زده می‌شود. مصرف سوخت مدل شش سیلندر دیفرانسیل جلو در سیکل ترکیبی 11.90 لیتر (13.69 لیتر در شهر و 9.12 لیتر در بزرگراه) و مصرف سوخت با چهار چرخ محرک 12.44 لیتر (14.41 لیتر در شهر و 9.78 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است. 

 

ایمنی

بررسی هوندا Crosstour مدل 2015

تجهیزات ایمنی هوندا Crosstour عبارتند از: پشت سری های برقی بای صندلی های جلو، ترمز ضدقفل، کنترل پایداری، کیسه هوای صندلی های جلو و کیسه هوای پرده ای. همه تیپ های این خودرو به دوربین دید عقب مجهز هستند، علاوه بر این، تیپ های EX و EX-L با موتور شش سیلندر، مجهز به سیستم بسیار کاربردی LaneWatch نیز می‌باشند که نقاط کور سمت شاگرد را پوشش می‌دهد. هنگامی که راهنمای سمت چپ زده می‌شود، این سیستم نمایی از سمت راست خودرو را روی یک نمایشگر 8 اینچی به نمایش می‌گذارد. یک دوربین که روی  آینه سمت راست تعبیه شده است، تصاویری همزمان و طبیعی را به نمایشگری که وسط داشبورد قرار دارد ارسال می‌کند.

بررسی هوندا Crosstour مدل 2015

تیپ های  EX-L به سیستم پیشگیری از تصادف و سیستم هشدار عبور از خط نیز مجهز هستند. در تست سرعت، هوندا Crosstour شش سیلندر با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، پس از ترمزگیری حدود 39 متر را پیمود تا متوقف شود که برای این کلاس از خودروها قدری زیاد به نظر می‌رسد. سازمان ایمنی بزرگراه ها در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو، مقاومت جانبی و مقاومت سقف به این خودرو بالاترین رتبه ممکن یعنی رتبه "خوب" را داده است. هوندا Crosstour در مورد عملکرد پشت سری صندلی ها هنگام تصادف از عقب نیز موفق به کسب رتبه "خوب" گردیده است.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی هوندا Crosstour مدل 2015

وقتی به داخل کابین هوندا Crosstour نگاه بیندازید، متوجه می‌شوید که به کابین نسل قبلی هوندا آکورد (که بر اساس آن ساخته شده است) شباهت زیادی دارد. کنسول مرکزی مملو از دکمه است، اگر هم خودرو شما مجهز به مسیریاب ماهواره ای باشد، به تعداد دکمه ها افزوده می‌شود. خوشبختانه، صفحه نمایشگر، کنترل صوتی و دسته کنترلی چند منظوره، کار کردن با بسیاری از سیستم ها را آسان کرده اند. هوندا Crosstour کابین جاداری دارد، فضای سر و فضای پا برای صندلی های عقب نیز بسیار زیاد است.

بررسی هوندا Crosstour مدل 2015 بررسی هوندا Crosstour مدل 2015

صندلی های جلو راحت هستند و خوب از کمر حمایت می‌کنند. باید گفت اگر مایل به داشتن صندلی های ردیف سوم هستید، هوندا Crosstour به کارتان نمی‌آید، در عوض صندلی های عقب فضای کافی برای نشستن دو نفر بزرگسال یا سه خردسال را فراهم می‌کنند. این خودرو نسبت به سدان هوندا آکورد از ارتفاع بیشتری برخوردار است که گذاشتن و برداشتن اسباب و اثاثیه حجیم را به کار راحتی تبدیل می‌کند. این خودرو در پشت صندلی های عقب، 0.73 متر مکعب فضای بار در اختیارتان می‌گذارد که چنانچه صندلی ها خوابیده شده باشند این فضا به 1.45 متر مکعب افزایش پیدا می‌کند.

 

تجربه رانندگی

بررسی هوندا Crosstour مدل 2015

وقتی صحبت از کیفیت سواری به میان می‌آید، می‌توان گفت هوندا Crosstour بسیاری از ویژگی های هوندا آکوردهای کلاسیک را در خود دارد: فرمان دقیق است و هندلینگ آن نیز برای یک هاچ بک مرتفع و خانوادگی بی نظیر است. مدل شش سیلندر مجهز به یک فرمان برقی متفاوت است (به منظور پایین آوردن مصرف سوخت)، و در مقایسه با مدل شش سیلندر از هندلینگ بسیار بهتری برخوردار است، با این حال، از آن جایی که هوندا Crosstour دارای وزن زیاد و مرکز ثقل بالایی می‌باشد، به اندازه هوندا آکورد سدان اسپرت نیست. از نظر مصرف سوخت شاید تفاوت چندانی بین موتور چهار سیلندر و موتور شش سیلندر وجود نداشته باشد ولی موتور شش از عملکرد بالاتری برخوردار است. هنگام حرکت در بزرگراه، هوندا Crosstour سواری نرم و راحتی در اختیار سرنشینان می‌گذارد، داخل کابین نیز ساکت و بی سر صداست. به جرأت می‌توان گفت بخش قابل ملاحظه ای از از سکوت داخل کابین مدیون استفاده از سیستم صداگیر مخصوص کمپانی هوندا است.


منبع

Edmunds

 

برچسب : هوندا , هوندا آکورد , هوندا Crosstour , هوندا CR , V , نیسان مورانو , تویوتا Venza






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: kamy
0

قدرتش عالیه
20:02  1393/08/30
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
5252 : بنده هم مثل بقیه ۵ ماهه پولم خوابیده و نتنها طرفداری از سایپا نکردم بلکه خودمم زخم خورده این شرکت بی در و پیکرم فقط در جواب اون دوستمون که پرسیده بود کسی خبری داره چیزایی که توی مجازی دیدم بیان کردم در ضمن تا این لحظه خودمم فاکتور نشدم واریز ۱۱آذر
محمد X5 سفید : باسلام، ثبت نامی ۱۲ آبان ۱۴۰۳ شاسی شده ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ امروز از نمایندگی تماس گرفتند و گفتند ماشین جهت تحویل آماده است ، انشاالله فردا ماشین را تحویل می گیرم. در ضمن کارت ماشین را هم امروز پست آوردو تحویلم داد. انشاالله قسمت همه دوستان بشود.
احمد123 : سلام دوستان تارااتومات تحویل 12خرداد. 31/1فاکتور شدم9/2 پلاک 13/2ارسال نمایندگی
ایگل مشکی : سلام دوستان ایگل تا حالا کسی تحویل گرفته؟ ما امروز ثبت نام کردیم
G : هیچکس فاکتور نشده اونم که تو اینستا بود به احتمال زیاد دروغه اگر واقعیته یک نفر باید اینجا فاکتور میشد راهش فقط تجمع جلو سایپا هست
شاهین جی : همه دلت خوشهاااا تحویل اسفند ماه ۱۴۰۳ هستم کل پول آذر ماه یکجا پرداخت کردم هیچ امیدی برای فاکتور شدن نداریم حالا اون وقت شما موعد تحویلت خرداد ماه میخوای زود برات فاکتور کنن😂😂
۱۱ آذر : ببین رفیق واقعیت و ببین، یه نفر هم اینجا نگفت فاکتور شده فک کردی فضا سازی تو پیج اینستا و دیوار چقدر برا یه شرکت کلاه بردار هزینه داره دوستان برنامه ریزی رو برای تجمع درب این شرکت داشته باشید
جعفر کلهری : سلام تو رو خدا راست میگی آخه منم 8 شهریور واریز اول داشتم و هنوز هم منتظر دعوتنامه هستم
بستان j4 : ماشین من اومده بعد سالی ، حالا میگن خرابه😐😏
حمید : سلام دوستان برامنم الان تکمیل وجه خودروآهین پلاس اومد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر ایکس 33 : از هفته آخر فروردین قرار بوده ک دیون مشخص بشه و مجوز ها رو بدن.... همش امروز و فردا کردن و خبری از دیون و مجوز نیست فقط اینو می‌دونم ک هممون سرکاریم
اطلس تکمیل وجه دی : موثق خبر لو رفته تکمیل وجه اطلس g دی ماه شب 18 ام میاد 250 تا 255 آماده داشته باشید
ایکس 55 پرو : بابا دروغ میگن دیون نهایت 10 الی 20 تومن بشه باور نکنید این شایعات رو
نگار سمیعی : سلام بنفشه جون منم دقیقا شرایط شمارو دارم انشالله که بزودی همتون فاکتور شید من عاشق رانا هستم
امیر : ببخشید.چقدر وایز کردید؟
دوگانه : سلام . روغن هایی که نمایندگی عوض می کنه زمان کیلومتر های گارانتی پول روغن می گیرن؟
اطلس تکمیل وجه 29مهر403 : بخدا 2هفته و... اینا همش دروغه من تحویلم اذربود از اذر تا امروز هربار زنگ زدم یه مشت دروغ شنیدم. بی غیرتای مال حروم خور
عارف : اقا کسانی که نمایندگیشون پاکروان مشهده. نفری 5 کیلو گورجه بگیریم بریم دم نمایندگی اقا ما پولمونو دادیم ماشبن زیر پامونو فروختیم خیلی ها قبل عید فاکتور شدن همزمان با ما ثبت نام کرده بودن . ما چه گناهی کردیم باید 100 الی 200 میلیون دیون بدیم این دیونو معلوم نیست از کجاسون در اوردن ای بابا . کسی با من هم نظر هست ؟؟؟؟؟
حسین پلاس : سلام .داداشا شنیدم موتور جدید همه تست فنی ها رو اکی کرده و چندین گواهینامه بین المللی گرفته و شرکت هم میخاد تبلیغات گسترده ای بکنه واسش و میخاد جای tu5 بگیره .... احتمالا اتفاقی که واسه شاهین افتاد و یهویی قیمتش 200 میلیون گذاشت روش واسه این موتور هم بیفته...هر کی این موضوع و شنیده و اطلاعی داره بگه که همه بدونیم و کلاه سرمون نره....موافقه + را بزنن
شاهان : چرا فعال نیست کسی نمیاد