بررسی تویوتا پرادو GXL مدل 2014

بررسی تویوتا پرادو GXL مدل 2014

مدت زمانی طولانی تویوتا پرادو در کلاس خودروهای شاسی بلند (SUV) سایز بزرگ یکه تازی می‌کرد؛ اما پیشرانه قدیمی و قیمت آن که روز به روز افزایش می‌یابد و همچنین حضور رقبایی چون جیپ گرن چروکی (با قیمت پایه 48,000 دلار استرالیا) و لندروور Discovery (با قیمت پایه 69,200 دلار استرالیا) بر پیشتازی این شاسی بلند ژاپنی خاتمه داده و سبب افت 15 درصدی فروش این خودرو در سال جاری شده است. کارشناسان بر این باورند تا زمانی که چیزی خراب نشده است، نباید تغییری در آن ایجاد کرد؛ اما کمپانی تویوتا با ایجاد تغییرات جزئی در پرادو، امیدوار است بتواند رقبا را از میدان به در کند و شاسی بلند خود را در اوج نگه دارد. چنانچه قصد خرید یک SUV دارید اما پول شما به اندازه بهترین های این کلاس نیست، باید هوشمندانه تر عمل کنید و خودرویی بخرید که ارزش پول پرداختی را داشته باشد. با در نظر گرفتن قیمت و تجهیزات می‌توان گفت پرادو GXL نقطه عطف خط تولید پرادو به شمار می‌رود. برخی تجهیزات سفارشی که در تیپ Kakadu عرضه می‌شود، از جمله تودوزی چرم، در حقیقت چیزی بر ارزش ها و کیفیت رانندگی خودرو نمی‌افزایند و به همین دلیل، خریداران باهوش پول خود را صرف خرید آن نمی‌کنند؛ به همین دلیل تیپ GXL این ژاپنی، سه چهارم از کل فروش پرادو را به خود اختصاص داده است.

بررسی تویوتا پرادو GXL مدل 2014

افراد بسیاری بر این باورند که پرادو با موتور دیزل و گیربکس اتوماتیک عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد؛ خوشبختانه در تیپ GXL امکان سفارش موتور دیزل وجود دارد، اما با گیربکس دستی! در صورت وجود گیربکس اتوماتیک، شما می‌توانید حالت رانندگی خود را از میان گزینه های جاده شهری، آف رود، بکسل، و جاده های خارج شهر انتخاب کنید و بهترین عملکرد را از خودروی خود شاهد باشید. خانواده پرادو از تیپ پایه GX مجهز به موتور دیزلی و گیربکس دستی به قیمت 55,990 دلار استرالیا شروع و به تیپ فول آپشن Kakadu به قیمت 92,590 دلار استرالیا ختم می‌شود‌. تیپ مورد آزمایش نیز که همان GXL مجهز به موتور دیزلی و گیربکس اتوماتیک است، با قیمت 64,190 دلار استرالیا به خریداران عرضه می‌شود که در مقایسه با مدل پیش از فیس لیفت، 555 دلار افزایش قیمت داشته است. شما می‌توانید با نصب پکیج بکسل تویوتا و ترمزهای الکتریکی، لذت واقعی رانندگی با پرادو GXL را تجربه کنید. تغییراتی که در مدل فیس لیفت این شاسی بلند ژاپنی صورت گرفته، اگرچه جزئی هستند اما چهره جدیدی به پرادو بخشیده اند؛ از جمله این تغییرات می‌توان به طراحی جدید چراغ های جلو و جلوپنجره اشاره کرد که ظاهری تهاجمی به GXL بخشیده‌اند. در قسمت عقب نیز، شاهد طراحی جدید چراغ های عقب و لوگوی حک شده لندکروزر در داخل قاب چراغ ها هستیم؛ جالب است بدانید که دیگر کسی این خودرو را با نام تویوتا لندکروزر پرادو نمی‌نامد. اگرچه ظاهر جدید این خودرو تا حدودی گمراه کننده می‌باشد، اما پرادو خودرویی است که عملکرد آن همواره بر طراحی ظاهریش غلبه کرده و به همین دلیل بازار خرید و فروش آن همیشه پر رونق بوده است؛ چرا که این شاسی بلند ژاپنی برای خانواده هایی که به دنبال فضای مناسب برای کودکان و وسایل خود هستند، همچنین افرادی که می‌خواهند مسافتی طولانی یک خودرو را بکسل کنند و یا عاشق آف رود هستند، بسیار مناسب است. کمپانی تویوتا هنگام رونمایی از این خودرو عنوان کرد از آنجایی که لندروور Discovery ملاک و معیاری برای عملکرد این کمپانی شناخته می‌شود، تغییراتی در سیستم فرمان و تعلیق پرادو ایجاد کرده است. با این وجود، شما هرگز نباید توقع داشته باشید هندلینگ و تعادل Discovery را در پرادو نیز مشاهده کنید. تغییراتی که بر روی سیستم فرمان صورت گرفته، سبب بهبود واکنش پذیری فرمان به خصوص هنگام رانندگی در بزرگراه با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت شده است.

بررسی تویوتا پرادو GXL مدل 2014 بررسی تویوتا پرادو GXL مدل 2014
بررسی تویوتا پرادو GXL مدل 2014 بررسی تویوتا پرادو GXL مدل 2014

کمپانی سازنده علاوه بر اعمال تغییرات در سیستم تعلیق و فرمان پذیری، با ایجاد دسترسی بهتر به صندلی های ردیف سوم و دکمه های کنترلی و همچنین افزودن تجهیزات ایمنی بیشتر، آسایش و راحتی بیشتری برای سرنشینان پرادو به ارمغان آورده است. از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان به دوربین دید عقب، حسگر پارک عقب، رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، تایرهای پهن تر، کنترل سیستم صوتی و تلفن همراه بر روی فرمان، نمایشگر 7 اینچی و شش بلندگو برای سیستم صوتی اشاره کرد. گفتنی است، سیستم کروز کنترل، استارت دکمه ای، اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث، و ورودی USB/ کمکی جزو تجهیزات استاندارد دیگر تیپ های این خودرو به شمار می‌روند. آینه های جانبی برقی و مجهز به گرمکن نیز، از دیگر تجهیزاتی است که به خصوص در شرایط آب و هوایی سرد و بارانی به کمک راننده می‌آیند. سه ردیف صندلی با ظرفیت هفت سرنشین در مجموع، سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک سه نقطه‌ای، رکاب های جانبی، چراغ های مه شکن، شیشه های دودی، روکش چرم برای فرمان و دسته دنده، و روکش قسمت بار از دیگر تجهیزات استاندارد GXL به شمار می‌روند.

بررسی تویوتا پرادو GXL مدل 2014 بررسی تویوتا پرادو GXL مدل 2014
بررسی تویوتا پرادو GXL مدل 2014 بررسی تویوتا پرادو GXL مدل 2014
بررسی تویوتا پرادو GXL مدل 2014 بررسی تویوتا پرادو GXL مدل 2014

بررسی تویوتا پرادو GXL مدل 2014

طراحی داخل کابین پرادو بسیار شسته و رفته بوده و حس یک خودروی لوکس را به خریدار القا نمی‌کند؛ تودوزی مخملی اگرچه با کیفیت و با دوام به نظر می‌رسد، اما نمی‌تواند جایگزین تودوزی چرم Discovery 4 شود. با این وجود، راحتی، دید مناسب و رعایت اصول ارگونومی در چیدمان ادوات دقیقا همان چیزی است که از تویوتا انتظار داریم. پرادو که همواره زبانزد طرفداران و علاقه‌مندان آف رود بوده است، با ارائه همان ویژگی های قبلی به شکلی بهتر این نوید را به دوستداران خود می‌دهد که به زودی دچار تغییر و تحول نخواهد شد؛ وجود سیستم چهار چرخ محرک دائم نیز، راننده را مطمئن می‌سازد که همواره می‌تواند عملکردی خوب از خودروی خود انتظار داشته باشد. دیفرانسیل قفل شونده نیز که به صورت استاندارد بر روی GXL عرضه می‌شود، از دیگر تجهیزات کاربردی هنگام آف رود به شمار می‌رود.

بررسی تویوتا پرادو GXL مدل 2014

اگرچه پیشرانه چهار سیلندر 3 لیتری مجهز به توربوشارژر کمی قدیمی به نظر می‌رسد، اما همین پیشرانه با تولید قدرتی معادل 172 اسب بخار و گشتاوری در حدود 410 نیوتن متر به خوبی از پس وظیفه‌اش برمی‌آید. اگرچه این پیشرانه دیزلی در مقایسه با پیشرانه های دیزلی جدیدتر سروصدای بیشتری تولید می‌کند، اما کیفیت و دوام موتور تویوتا بی‌نظیر است. گیربکس اتوماتیک نیز، اگرچه شاید چندان چشمگیر و اسرارآمیز به نظر نرسد، اما با تعویض دنده های خوب و مناسب رضایت راننده را جلب می‌کند. اگرچه موتور دیزلی این ژاپنی هنگام سبقت گرفتن و شتابگیری چندان سرحال و قبراق به نظر نمی‌رسد، اما باید در نظر داشته باشید که شما نمی‌‌توانید خودرویی را که شش سرنشین دیگر در آن نشسته‌اند همانند یک خودروی فرمول 1 برانید. با این وجود، پرادو در عبور از چاله ها و دست اندازهای جاده عملکرد خوبی از خود به نمایش می‌گذارد و جاده های ناهموار و خاکی هرگز خللی در آرامش سرنشینان ایجاد نمی‌کنند. مصرف سوخت رسمی این خودروی شاسی بلند 8.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر عنوان شده که با در نظر گرفتن وزن 2,330 کیلوگرمی آن بسیار معقول و مناسب به نظر می‌رسد. کیت بکسلی که بر روی پرادو مورد آزمایش نصب شده بود، امکان بکسل 2,500 کیلوگرم را در اختیار این ژاپنی پرقدرت قرار می‌دهد. دوام و طول عمر محصولات تویوتا از دیرباز زبانزد خاص و عام بوده است و کمپانی سازنده با ارائه گارانتی سه ساله یا 100,000 کیلومتری بر این ادعا صحه می‌گذارد. اگرچه در سال های اخیر رقبای زیادی به جمع خانواده شاسی بلندهای سایز بزرگ پیوسته‌اند، اما پرادو همواره نام و آوازه خود را به عنوان یک شاسی بلند خانوادگی پرقدرت حفظ می‌کند.

بررسی تویوتا پرادو GXL مدل 2014


منبع

CarAdvice

برچسب : پرادو , Discovery , تویوتا , لندروور , لندکروز , جیپ گرن چروکی , شاسی بلند , SUV , چهارچرخ محرک , آف رود






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

7 نظر

علی
1

سلام.من پرادو دیزلی 2017 دارم خیلی راضی هستم. البت پلاک ارونده. به هموطنان خوزستان هم پیشنهاد پرادو دیزلی را میکنم. چون واقعا هم کم هزینه برای سوخت و هم پر قدرته
03:04  1396/06/24
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

من دنبال یک خودرو شاسی بلند هستم و با تحقیقات انجام شده متوجه شدم خودرو gx تویوتا یک خودرو خانوادگی و بسیار مقاوم و با کلاس در ایران است و تنها مشکل آن مصرف سوخت است اگر مدل دیزلی آن وارد کشور شود بسیار عالی است
14:01  1396/01/12
گزارش
پاسخ دادن
محسن
2

آقای علی خان مصرف سوختی که در مقاله بهش اشاره کرده مربوط به
موتورهای دیزلی است که به کشور ما وارد نمی شن.
مدلهای بنزینی مصرف سوخت بین 17 الی 20 لیتر دارند. و این یعنی فاجعه.
16:09  1393/09/11
گزارش
پاسخ دادن
رضا
0

عاقا مدل ماشین txlهست نه gxl
21:51  1393/09/10
گزارش
پاسخ دادن
پرسنل 1Car: مرادی
1

کاربر گرامی،
چنانچه به سایت منبع مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که تیپ این خودرو GXL می‌باشد و پرادو کلا در چهار تیپ GX-GXL-VX-Kakadu به خریداران عرضه می‌گردد
22:08  1393/09/10

گزارش
محسن
13

خیلی ماشین خوبیه . ولی حیفش دو چیزه :
1. قیمتش خیلی خیلی بالاتر از کارآیی است.
2. مصرف سوختش بسیار بالاست.
و همین دو مشکل باعث شده که پرادو عقب بیفته.
19:17  1393/09/08
گزارش
پاسخ دادن
علی
4

مصرف سوختش بالاست؟؟؟؟؟
حداقل یه بار مقاله رو میخوندید!!! مصرف سوختش خیلی مناسب و میشه گفت پایینه!
14:49  1393/09/10

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین بدبخت : باید تجمع کنیم دیگه هیچ کاری فایده نداره اینا راحت دارن پولای مارو بالا میکشن
اردیبهشت : سلام وارد سایت سایپا بشید قسمت پنل کاربری وارد گزینه تغییر رنگ و مدل خودرو بشید
اردیبهشت : سلام منم چند روز پیش خودم را راحت کردم
امیر : والا من دارم هر روز زنگ میزنم دیگه کاری از دستمون بر نمیاد
وحید : سلام دوستان ۲۰ مرداد مرحله دوم تکمیل وجه کردم هنوز ماشین پلاک نشده تحویل ندادن الان ۳۸ روز کسی هم جوابگو نیس رنگ مشکی نمایندگی تلاش خودرو تبریز ثبت نام کردم بنظرتون کی تحویل میدن؟؟؟
عرفان ۱ اردیبهشت : واقعا خیلی بی عرضه ایم پولمونو ک با بدبختی و هزار جور گرفتاری دادیم دست اینا نه پولمونو میتونیم بگیریم نه ماشینمونو حالم دیگه از خودم بهم میخوره
تارا v1p مشکی : فروش فوری بادموعد تحویل ۴ شهریور ۲۲ شهریور فاکتور شده ولی هنوز تخصیص پلاک نشده
v4 اتومات تیتانیوم : این بی وجود ها بالاخره برای ما روز 23 شهریور فاکتور کردند فروش فوری با موعد تحویل 3 شهریور بود !! الان که دوباره نگاه می کنم می بینم فاکتور رو تغییر دادند و حدود 8 میلیون گران تر فاکتور کردند !!!! عوضی ها الان 2 روزه منتظر تخصیص پلاک هستم و خبری نیست امروز با ویران خودرو تماس گرفتم گفت فراجا فیزیک پلاک تمام کرده باید یک هفته منتظر باشید تا پلاکش بیاد !!!!! دیگه اعصاب ندارم از دست اینها بی لیاقت ها !!! یادتون باشه بابت تاخیر در تحویل بعد از فاکتور شدن هم می تونید شکایت کنید و خسارت بگیرید . ضمنا تعزیرات گفته همه بران تو سامانه 135 نسبت به گران فروشی ایران خودرو شکایت ثبت کنند تا پول های اضافی رو برگردونند !! بعنی پولت زوری هم که ازت گرفتن رو می خوای بگیری باید 100 جا شکایت کنی و التماس کنی
شاهین اسفند : من تکمیل وجه ۱۶ اسفند بود تحویل گرفتم
محمد تقی افشاری : سلام مال شمابعدازفاکتور،چندروزه طول کشیدپلاک بشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 فرسوده تحویل آذر ماه : سلام دوستان که ثبت نام نام طرح فرسوده 207 برنده شدند تحویل آذر ماه هستند اگر براتون پیامک اسقاط خودرو آمده خبر بدین ممنون
ساینا 24 بهمن ماه رو مخ : خبری شد به ما هم اطلاعی بده
مریم : سلام پیش فروش دهه فجر کسی دعوتنامه براش اومده شماره پزیرش من12 16تحویل مردادماه ساینا تک سوز
اطلس کجایی : برادران عزیز برای آخرین بار میگم تا اعتراض نکنیم سایپا به ما ماشین نمیده حالا هر کی دوست داشت و مالش براش ارزش داشت روز شنبه 29 شهریور ساعت 10 صبح جلو نمایندگی به خدا من از همدان می خوام بیام همراهی کنید تا نتیجه بگیریم
تحویل 31مرداد پیش فروش : عزیزی. که ماشینش 19تبدیل زد مثل من سایت کرمانشاه بود تحویل گرفت چند روز بعد از حمل باربری ماشینشو تحویل گرفتن میشه لطف کنید جواب بدی
فرسوده اردیبهشت 1404 : دوستان پذیرش اردیبهشت طرح فرسوده بازم کسی هست 26تیر تکمیل وجه کرده باشه؟ بنظرتون 27تیر که تعطیل بوده کسی تکمیل وجه کرده؟
تحویل 13مرداد : 15شهریور فاکتور شده. هنوز رو صدور اسناد می چرخه تابستون تموم شد ما هنوز. معطل مسخره بازی ایران خودرو ایم
سمند جدید : سلام اگر سیمی می خوای تبدیل نزن اگر مهم نیست سیمی یا برقی تبدیل بزن
سید مصطفی : داداش یعنی میشه چند صد تا شماره بعد شماره پذیرش من باشه از ما بپره بفیه رو فاکتور کنن مگه له ترتیب نیست من دیروز زنگ زدم نمایندگی گفت تا 12 بهمن فاکتور شده بلاخره یکی این وسط دروغ میگه 😂😂
نیسان آبی : سلام دوستان درآمد کار با نیسان چطوره لطفا بنده راهنمایی بفرمایید