بررسی شورولت کروز مدل 2015

بررسی شورولت کروز مدل 2015

ده ها سال بود که خودروهای جمع و جور وارداتی به ایالات متحده، سهم بازار خودروهای شورولت را در دست خودشان گرفته بودند، ولی چهار سال قبل در زمان معرفی شورولت کروز به بازار، این روند کاملا تغییر کرد. شورولت کروز سدانی  است که کاملا با خودروهایی همانند کرولا یا سیویک برابری می‌کند. ممکن است که این خودرو جزو بهترین انتخاب ها در بازار کنونی نباشد، اما همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است. مصرف سوخت مناسب، از جمله نقاط قوت شورولت کروز 2015 محسوب می‌شود. وجود موتور بنزینی مجهز به توربوشارژر، باعث شده است مصرف سوخت در سیکل ترکیبی کمتر از 9 لیتر به ازای صد کیلومتر باشد. لازم به ذکر است که امکان سفارش موتور دیزلی نیز، وجود دارد که برای خودرویی در این کلاس کمی نادر است. البته تنها کمپانی فولکس واگن این نوع پیشرانه را به خریداران خود ارائه می‌دهد؛ ولی در خودروی شورولت کروز موتور دیزلی هم شتاب نسبتا بالایی دارد و هم مصرف پایین. مصرف این موتور در سیکل ترکیبی به 8 لیتر می‌رسد. 

بررسی شورولت کروز مدل 2015 بررسی شورولت کروز مدل 2015

نقاط ضعف شورولت کروز کم هستند. صندلی های عقب و جلو در مقایسه با رقبای اصلی اش دارای فضای کمی می‌باشد. اگر گیربکس اتوماتیک را سفارش دهید، خواهید دید که تعویض دنده ها به کندی صورت می‌گیرند، حتی اگر پدال گاز را به شدت فشار دهید. می‌توان گفت این موضوع از اثرات جانبی برنامه ای است که کمپانی شورولت به منظور کاهش مصرف سوخت به کار گرفته است. اگر بخواهیم فولکس واگن Jetta TDIمدل 2015 (نسخه دیزلی) را با شورولت کروز دیزل مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که کروز دیزلی با این که قیمت بالاتری دارد ولی صندلی های عقب آن از فضای کمتری برخوردارند. اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، باید بگوییم شورولت کروز از تجهیزات استاندارد کمتری برخوردار است. به جز موتورهای دیزلی، سدان های کم مصرفی وارد بازار شده‌اند که فضای کافی، کابینی ساخته شده از مواد اولیه با کیفیت با عملکرد مناسب در اختیار خریدارانشان قرار می‌دهند. هوندا سیویک یکی از سدان های جمع و جوری است که تمامی این ویژگی ها را در خود دارد. کیا Forte نیز، با داشتن عملکرد مناسب و تجهیزات پیشرفته و استاندارد فراوان یکی از رقبای شورولت کروز محسوب می‌شود. فورد فوکوس مدل 2015 و مزدا 3 جدید از دیگر رقبایشان مجهزتر به نظر می‌رسند، به ویژه مزدا 3 بازنگری شده که از هندلینگ اسپرت تری نیز، برخوردار است. اگر چه شورولت کروز سرگروه خودروهای رده B نیست، اما اگر به دنبال خرید سدانی جمع و جور با مصرف سوخت مناسب هستید، این زیبای آمریکایی می‌تواند پیشنهاد مناسبی باشد. 

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی شورولت کروز مدل 2015

شورولت کروز مدل 2015 در پنج تیپ LS، LT، LTZ، Eco و Diesel به خریداران ارائه می‌شود. تجهیزات تیپ LS عبارتند از: رینگ های فولادی 16 اینچی، غربیلک فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک،  صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی های عقب تاشو با نسبت 40/60، تجهیزات کاملا برقی، اتصال سیستم صوتی با تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم صوتی OnStar ( با توانایی اتصال به WiFi و 4G LTE ) و مجهز به سی دی خوان و شش بلندگو، رادیوی ماهواره ای، درگاه USB و یک درگاه صوتی کمکی. تیپ LT  از دو زیر مجموعه با نام های 1LT و 2LT تشکیل شده است. تیپ1LT از یک موتور بنزینی 1.4 لیتری مجهز به توربوشارژر، رینگ های آلومینیومی 16 اینچی و کروز کنترل بهره می‌برد. 

بررسی شورولت کروز مدل 2015 بررسی شورولت کروز مدل 2015
بررسی شورولت کروز مدل 2015 بررسی شورولت کروز مدل 2015

پکیج Technology که برای تیپ 1LT به فروش می‌رسد، دارای این تجهیزات است: دوربین دید عقب، سیستم Chevrolet MyLink ، نمایشگر لمسی 7 اینچی، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، اپلیکیشن های همگام سازی با تلفن های هوشمند و کنترل صدا. تجهیزات پکیج Driver Convenience عبارتند از: گرمکن آینه های جانبی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم به صورت برقی در شش جهت و آینه الکتروکرومیکتجهیزات تیپ Eco مشابه تجهیزات تیپ 1LT  است ، با این تفاوت که سیستم MyLink در این تیپ جزو تجهیزات استاندارد محسوب می‌شود. از مزیت های دیگر این تیپ می‌توان به اصلاحات آیرودینامیکی (شامل بادشکن عقب)، رینگ های سبک آلومینیومی 17 اینچی، تایرهایی با مقاومت کم و باک کوچکتر (تنها در مدل های مجهز به گیربکس دستی) اشاره کرد. پکیج Eco Driver Convenience  تجهیزاتی همانند گرمکن آینه های جانبی، آینه الکتروکرومیک و دوربین دید عقب را به تجهیزات فوق اضافه کرده است. 

بررسی شورولت کروز مدل 2015 بررسی شورولت کروز مدل 2015

در تیپ 2LT، تمامی تجهیزات تیپ 1LT به صورت استاندارد ارائه می‌شوند، صندلی راننده با قابلیت تنظیم الکتریکی و درگاه ورودی نمایشگر لمسی MyLink نیز، به آن ها اضافه می‌شود. همچنین رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، سیستم تعلیق اسپرت، ترمزهای دیسکی در جلو و عقب، روکش چرمی، گرمکن صندلی های جلو و آینه آرایشی مجهز به چراغ جزو تجهیزات استاندارد این تیپ محسوب می‌‌شوند. مجهز ترین تیپ شورولت کروز، تیپ LTZ است که تمامی تجهیزات تیپ 2LT و نیز، تمامی محتویات موجود در پکیج Technology و Driver Convenience را در خود دارد؛ علاوه بر این، تجهیزاتی همانند رینگ های آلومینیومی 18 اینچی، دسترسی بدون کلید، سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک و تزیینات داخلی زیبا نیز، در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. تیپ Diesel تمامی تجهیزات تیپ های 2LT را به صورت استاندارد به اضافه ویژگی های آیرودینامیکی تیپ Eco و تایرهای با مقاومت کم را در خود دارد؛ علاوه بر این، می‌توان به وجود رینگ های سبک 17 اینچی با طراحی متفاوت نیز، اشاره کرد. 

بررسی شورولت کروز مدل 2015

پکیج Enhanced Safety برای تمامی تیپ ها به غیر از LS عرضه می‌شود و شامل تجهیزاتی همانند سیستم پارک عقب، سیستم هشدار نقاط کور و سیستم هشدار ترافیک می‌باشد. در اکثر تیپ ها نیز، سیستم مسیریاب ماهواره ای، سیستم صوتی Pioneer با نه بلندگو و سانروف وجود دارد. پکیج RS  مربوط به مسایل ظاهری است و فقط  با تیپ های LT و LTZ به فروش می‌رسد. در این پکیج شاهد ظاهری جدید، زه های کناری اسپرت، بادشکن عقب، چراغ های مه شکن و صفحه کیلومترشمار به روز شده هستیم.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی شورولت کروز مدل 2015

تمامی تیپ های شورولت کروز سال 2015 دیفرانسیل جلو هستند. نیروی پیشران تیپ LS را یک موتور چهار سیلندر خورجینی 1.8 لیتری تامین می‌کند که قادر است 138 اسب بخار قدرت و حدود 169 نیوتن متر گشتاور تولید کند. تیپ های LT، LTZ و Eco به یک پیشرانه چهار سیلندر خورجینی 1.4 لیتری مجهز به توربوشارژر تجهیز شده‌اند که 138 اسب بخار قدرت و گشتاوری در حدود 201 نیوتن متر تولید می‌کند. تیپ Diesel دارای یک موتور دیزلی چهار سیلندر2.0 لیتری است که 151 اسب بخار قدرت و حدود 358 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس شش سرعته دستی در تیپ های LS، LT و Eco جزو تجهیزات استاندارد و گیربکس شش سرعته اتوماتیک جزو تجهیزات سفارشی می‌باشد؛ گفتنی است که این گیربکس اتوماتیک در تیپ های LTZ و Diesel جزو تجهیزات استاندارد محسوب می‌شود. در تست سرعت، شورولت کروز مجهز به موتور 1.4 لیتری و توربوشارژر به همراه گیربکس اتوماتیک، قادر است ظرف 9.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ثانیه دست پیدا کند که کمی در مقایسه با صفر تا صد سایر خودروهای این کلاس کمی بیشتر است؛ لازم به ذکر است که تیپ Diesel همانند فولکس واگن Jetta TDI مجهز به گیربکس اتوماتیک، در 8.6 ثانیه به این شتاب دست می‌یابد. مصرف سوخت تیپ LS با گیربکس اتوماتیک در سیکل ترکیبی، شهر و بزرگراه به ترتیب 10، 12 و 7 لیتر و با گیربکس دستی 9، 10 و 7 لیتر می‌باشد. مصرف سوخت تیپ های از شورولت کروز که مجهز به موتور 1.4 لیتری و توربوشارژر هستند (یعنی تیپ های LT و LTZ) به ترتیب 9، 10 و 7 لیتر برآورد شده است. در کروز Diesel این میزان به ترتیب 8، 10 و 5 لیتر می‌باشد. این میزان مصرف سوخت برای شورولت کروز، مناسب است ولی طبق برآوردهای  فولکس واگن Jetta TDI با مصرف 7 لیتر در سیکل ترکیبی، دارای مصرف سوخت کمتری می‌باشد. علاوه بر این، مصرف تیپ  Ecoبا گیربکس دستی و در سیکل ترکیبی برابر است با 8 لیتر (9 لیتر در شهر و 6 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است که به عنوان خودرویی کم مصرف و ستودنی تلقی می‌شود؛ اما این میزان با گیربکس اتوماتیک در سیکل ترکیبی به 8.83 لیتر افزایش می‌یابد.

 

ایمنی

بررسی شورولت کروز مدل 2015

تمامی تیپ های شورولت کروز به صورت استاندارد به سیستم کنترل پایداری، ترمز ضدقفل،  کیسه هوای پرده ای، کیسه هوای زانویی و کیسه هوای جانبی جلو و عقب تجهیز شده‌اند. تمامی تیپ ها به غیر از 2LT، LTZ و Diesel به صورت استاندارد به ترمز دیسکی در جلو و ترمز کاسه ای در عقب تجهیز شده‌اند. تیپ های 2LT، LTZ و Diesel در هر چهار چرخ دارای ترمزهای دیسکی هستند. سیستم OnStar نیز، به صورت استاندارد در آنها وجود دارد که شامل سیستم اتوماتیک هشدار برخورد، سیستم درخواست امداد جاده ای، باز و بسته کردن درب ها از راه دور و ردیابی خودروی مسروقه است. دوربین دید عقب، سیستم هشدار نقاط کور و سیستم هشدار ترافیک عقب از جمله تجهیزات در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو و طرفین موفق به کسب رتبه "خوب" گردید. همچنین این زیبای آمریکایی در زمینه مقاومت جانبی، مقاومت سقف و عملکرد محافظ های سر موفق به کسب رتبه "خوب" گردیده است. در تست ترمز، کروز LTZ توانست پس از پیمودن 36.58 متر متوقف شود که در مقایسه با خودروهای موجود در این کلاس مسافت بهتری محسوب می‌شود. مدل دیزلی و تیپ Eco با این که از تایرهای با چسبندگی کمتر بهره می‌برند (به منظور کاهش مصرف سوخت) نیز، پس از پیمودن مسافتی مشابه به حالت توقف در آمدند.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی شورولت کروز مدل 2015

کابین کروز دارای تودوزی های دو رنگ شیک و ظاهری لوکس است که در مقایسه با بسیاری از رقبا با کلاس تر به نظر می‌رسد. در طراحی داخلی به وفور از پلاستیک سخت استفاده شده است و در قیمت تیپ Diesel بسیار تاثیرگذار است. در رانندگی های طولانی مدت، وجود تکیه گاه دست، رضایت را بر لبان سرنشینان می‌نشاند. اما نمایشگر لمسی MyLink کمی افراد را به تردید می‌اندازد؛ این سیستم از منویی ساده، قابلیت تنظیم از طریق صدا و قابلیت همگام سازی با اپلیکیشن های تلفن همراه برخوردار است ولی گاهی اوقات عملکرد کند یا عدم پاسخگویی به  فرامین، ممکن است مایوس کننده باشد. ممکن است صندلی های جلو برای رانندگانی که جثه بزرگتری دارند کمی تنگ باشد اما راحتی و قابلیت تنظیم فراوان را برای آنها به ارمغان می‌آورد. نشیمنگاه صندلی های عقب برای سرنشینان بلند قد کمی آزاردهنده است زیرا ران ها را به خوبی در خود جای نمی‌دهد. فضای پا نیز برای خودرویی در این کلاس متوسط محسوب می‌شود. بهتر است بدانید هوندا Civic و فولکس واگن Jetta از فضای پای بیشتری برخوردارند. علی رغم این فضای متوسط، کروز در تمامی تیپ ها به غیر از Diesel، از فضای بار 424 لیتری بهره می‌برد، این میزان در تیپ Diesel حدود 376 لیتر است. 

 

تجربه رانندگی

بررسی شورولت کروز مدل 2015

شورولت کروز مدل 2015 هندلینگ منالسب را با کیفیت سواری خوب ترکیب می‌کند. سیستم تعلیق اسپرت در تیپ های 2LT، LTZ و Diesel کمی خشک است اما همچنان سواری قابل قبولی را از خود به نمایش می‌گذارد. پیشرانه بنزینی 1.4  لیتری مجهز به توربوشارژر شتابی متوسط را در اختیار خودرو قرار می‌دهد و به لطف گشتاور بیشتر، هنگام گشت و گذار در شهر از یک موتور 1.8 لیتری نیز چالاک تر است. لازم به ذکر می‌باشد که گیربکس اتوماتیک به سرعت واکنش نشان نمی‌دهد این گیربکس به گونه ای طراحی شده است تا کمترین مصرف را داشته باشد، به همین خاطر به فشردن پدال سریع واکنش نشان نمی‌دهد و شتاب بالایی ندارد. انتخاب شورولت کروز Diesel به دلیل ارایه مصرف پایین و شتاب رضایتبخش، در مقایسه با سدان های جمع و جور، انتخابی برد – برد برای خریدار محسوب می‌شود. هنگام حرکت از حالت سکون، پس از فشردن پدال گاز با یک وقفه مواجه می‌شوید، ولی خودرو خیلی زود سرعت می‌گیرد. تیپ Diesel از گیربکس شش سرعته اتوماتیک متفاوتی نسبت به سایر تیپ استفاده می‌کند و بنابراین در سرعت بزرگراه عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد. زمانی که موتور سرد است، صدای ناهنجاری از آن به گوش می‌رسد اما ماندگار نیست.  


منبع

Edmunds

      &nbs

برچسب : شورولت کروز , کرولا , سیویک , هوندا , تویوتا , فولکس واگن , توربوشارژر , گیربکس , کیا Forte , فورد فوکوس , مزدا 3 , غربیلک فرمان , صندلی راننده , سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک , کروز کنترل , آینه الکتروکرومیک , تایر , دوربین دید عقب , سیستم تعلیق , ترمز دیسکی , دسترسی بدون کلید , سیستم هشدار نقاط کور , مسیریاب ماهواره ای , کیلومتر شمار , سانروف , دیفرانسیل , سیستم کنترل پایداری , ترمز ضد قفل , کیسه هوا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین GL : سلام ، دوست عزیز ، شما اول باید بری تو سایت و از اون قسمت پرداخت دعوتنامه رو بزنید ، شماره پذیرش خودتون رو وارد کنید بعد جستجو رو بزنید تا براتون دعوتنامه رو بیاره ، بعد از اونجا اقدام به واریز وجه کنید ، اگر بلد نیستید به کافی نت مراجعه کنید .
اسفند با سهند : مشتري گرامي باسلام و احترام دعوتنامه خودروي کوييک GXR-L با رينگ فولادي و ترمز ESC براي پذيرش 11111111 تا تاريخ 18 ارديبهشت ماه تمديد گرديد. لغو 11
Ftm : سلام وقت بخیر شما تحویل چه ماهی بودید و چطوری سود تاخیر گرفتید ممنون میشم راهنمایی کنید
سمیه : یعنی خرداد ماه ماشین و تحویل نمیدن؟؟!!!
صابر : من اول آذرم هنوز خبری نیست و قراره خبری هم نباشد دوستان این معاون ارتباطات سایپا که گفت داریم اوکی می کنیم الکی میگه تا 6 ماه رو شاخشه چون من تو ماه ششم تکمیل وجه کردم سه تا فصل از سال رو دیدم ولی هنوز ماشینم رو ندیدم
J4 سفید تهران : سلام و وقت بخیر دوستان.. من j4ثبت نام 29آذر هستم تحویل سیستمی14اسفند. 2.6 شاسی 2.7بیمه 2.13پلاک.. الان تو مرحله ارسال مدارک هست هنوز زرده اون گزینه ولی پایین صفحه تاریخ پست مدارک رو زده 2.13 میخواستم بپرسم مدارک ارسال بشه از طرف پست کد رهگیری میاد؟
Azim : تورو خدا راست میگی من ۱۷ آذر پذیرش شدم تا حالا خبری نیست دیگه خسته شدم
تارا دنده ۳۰ اسفند : سلام ۳۰ اسفند رنگ تیتانیوم چرا فاکتور نمی کنن دقیقا
سیاوش : سلام در زمان تحویل میتونی بیمه بدنه یاطلایی انتخاب کنی بیمه هم قبلا من کامنت گذاشتم و توضیح دادم بیمه اگه به انتخاب سایپابزنی یه بیمه گمنام بی اعتبارمیزنه شما میتونی بیمه اول یا البرز یا ایران خلاصه بین این بیمه ها بیمه اول ودوم انتخاب کنی
شاهین جی e : سلام. پیش فروش شاهین جی دنده ،۱۴ آذر ۲۹۶میلیون دادم که خرداد ماه تحویل بدن،ولی ۲۰ اسفند پیام اومد که جی ال بگیر نگرفتم ،باز دوباره دیروز ۱۳ اردیبهشت برام جی ال اومد ..حالا موندم چ کار کنم...
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا اتو تحویل خرداد : سلام دوستان از فاکتور دنا اتو خبری نیست. کسی میدونه قضیه چی هست .چرا فاکتور متوقف شده؟؟؟
احمد از شیراز : قیمت وانت پراید بیرون 10 میلیون ارزانتر هست تا کارخانه
پشیمان : خریدار دیگری به تابناک گفت: با مراجعه به نمایندگی‌های مدیران خودرو با بهانه‌های واهی و پاسکاری به نهاد‌های دیگر مواجه می‌شویم برای مثال می‌گویند که دولت مجوز برای گمرک صادر نمی‌کند یا وزارت صمت از صدور مجوز‌های لازم خودداری می‌کند که تصور ما براین است که برای اینکه ما را دنبال نخود سیاه بفرستند بهانه های این چنینی می آورند. نقش سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در این میان بسیار مهم است چراکه باید حامی حقوق مصرف کنندگان وارد عمل شود. لازم است که متقاضیان نسبت به درج شکایت خود را در سامانه سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اقدام کنند. همچنین سازمان تعزیرات نیز به عنوان دیگر مرجعی که وظیفه رسیدگی به تخلفات عرضه کالا و خدمات است لازم است به این مساله ورود کند و مشکل پیش آمده را حل و فصل کند.
پشیمان : تابناک بررسی می‌کند؛ «مدیران خودرو»، صدای همه را درآورد/ سازمان حمایت و شورای رقابت رسیدگی کنند! بدعهدی مدیران خودرو در تحویل خودروهایی که با شرایط تحویل فوری به متقاضیان وعده داده بود برای متقاضیان خرید از این شرکت دردسرهای زیادی به بارآورده و بلاتکلیفی و پاس کاری آنان به دیگر سازمان ها صدای اعتراض بسیاری از مردم را درآورده است. کد خبر:1302163تاریخ انتشار:09 اردیبهشت 1404 - 14:0029 April 2025 «مدیران خودرو»، صدای همه را درآورد/ سازمان حمایت و شورای رقابت رسیدگی کنند! عدم تحویل خودرو سر موعد مقرر توسط شرکت‌های خودرو سازی مونتاژی باعث شده تا بسیاری از خریداران شرکت «مدیران خودرو» روز‌های زیادی برای دریافت خودرو چشم انتظار بمانند و صدای اعتراض آنها در بیاید، اما در این میان جای خالی سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و سازمان تعزیرات به چشم می‌آید که مسئول رسیدگی به تخلفات عرضه کالا و خدمات هستند.
Maryam : سلام ساینا sتکمیل وجه 11بهمن تحویل 90 روز هستم هنوز فاکتور نشدم
207 پاناریگ فولادی تحویل خرداد : سلام دوست عزیز شما تحویل کی خورده بود و از شما طرح مادران بوین یا عادی؟؟ ممنون بیشتر توضی بدین
کوییک glx r سفید مشکی 25 مهر : پاسخ ب کوییک مشکی من‌ک‌سیستان و بلوچستان شهر زابل بودم دو روز بعد از نمایندگی زنگ زدن بیا ببر ک جا نداریم
پشیمان : 3 هزار نفر از دی ماه ثبت نام کردن که متاسفانه متاسفانه الان حدود 5 هزار خودرو که می بایست تحویل بدهند از بهمن تا اول اردیبهشت هنوز تحویل نداده اند. تا عرضه خودرو در ایران قطره چکانی و مافیایی هستند وضع به همین منوال هست. مدیران خودرو ار عمد خودرو ها را تحویل نمی دهد به دلیل اینکه خودرو ها را از طریق واسطه ها خودش آزاد بفروشد.شما هم یکی از ثبت نام کنندگان هستید و گرنه دنبال این پیام ها نمی آمدید
اطلس سفید مشکی 26 مهر : مردونگی کردی رفتی و تمام ماجرا رو هم کامل توضیح دادی بذار هر کی هر چی میخواد بخوره دمت گرم مرد
حانیه : سلام . من تکمیل وجه 15 بهمن .امروز فاکتور شدم بنظرتون تا تحویل چند روز طول میکشه