بررسی بنتلی V8 Spur Flying مدل 2015

بررسی بنتلی V8 Spur Flying مدل 2015

شاید سردرگم کننده ترین مورد در خصوص خودروی بنتلی V8 Spur Flying مدل 2015 این باشد که نمی‌توان حدس زد این خودرو چه بازاری را هدف قرار داده است و دلیل تولید کردن آن چیست؟ قیمت این مدل بنتلی حدود 378,000 دلار است که به هیچ عنوان ارزان نیست؛ اما نسبت به بنتلی 12 سیلندر با آرایش موتور  شکل، از قیمت کمتری برخوردار است. با این حال، سوال اصلی همچنان بر قوت خود باقی است : آیا افرادی که توانایی خرید خودرویی با این قیمت را دارند، در طبقه درآمدی متفاوتی نسبت به افرادی با توانایی مالی خودرویی 423,160 دلار، قرار می‌گیرند؟ در این مورد هیچ استدلالی نمی‌توان آورد. به این ترتیب، افرادی که به داشتن خودرویی با برند لوکس، تجربه رانندگی مناسب و اصالتی هستند که بنتلی به آنها ارائه می‌دهد، چرا  V8 Spur Flying را به جای Flying Spur W12 انتخاب می‌کنند؟ شاید جواب قانع کننده ای برای این سوال وجود نداشته باشد، اگر چه عقل سلیم حکم می‌کند مهندسان مستقر در کارخانه بنتلی موتور 8 سیلندر را به این دلیل تولید کرده‌اند تا مشتریان جدیدی را جذب این برند کنند. 

بررسی بنتلی V8 Spur Flying مدل 2015

در سال 2012، کمپانی بنتلی نسخه 8 سیلندر مدل Continental GT را به بازار معرفی کرد و میزان فروش آن با مدل های 12 سیلندر در اکثر بازارهای جهانی مطابقت داشت. علی رغم وجود شباهت های ظاهری زیاد هر دو مدل بنتلی با یکدیگر، این دو خودرو در باطن خود تفاوت های زیادی دارند. بنابراین از نظر تئوری، ممکن است طرفداران مشابهی داشته باشند، اما در برخی خصوصیات کمی متفاوت هستند. 

بررسی بنتلی V8 Spur Flying مدل 2015

جدیدترین مدل Flying Spur، سال گذشته با داشتن پیشرانه 12 سیلندر مجهز به توربوشارژر دوگانه که 607 اسب بخار قدرت و گشتاوری در حدود 800 نیوتن متر تولید می‌کرد؛ بنابراین این موتور بسیار قدرتمندتر از تیپ های هشت سیلندر خورجینی مجهز به توربوشارژر دوگانه با 493 اسب بخار قدرت و گشتاوری در حدود 660 نیوتن متر است. موتور 12 سیلندر حدود 0.7 ثانیه سریعتر از موتور 8 سیلندر (با صفر تا صد 5.2 ثانیه) می‌تواند از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند، سرعت آن نیز به 322 کیلوکتر بر ساعت می‌رسد، در حالی که سرعت موتور 8 سیلندر 295 کیلومتر بر ساعت است. این تفاوت ها به راحتی نشان می‌دهند که یک موتور بزرگتر و قویتر در به پیش بردن یک اتاق سنگین، توانایی بالاتری دارد. البته باید گفت بنتلی Flying Spur دارای دستگیره های از جنس کروم برای درب ها است و جا سیگاری آن هم از فلز سخت ساخته شده است. 

بررسی بنتلی V8 Spur Flying مدل 2015 بررسی بنتلی V8 Spur Flying مدل 2015

از چشم اندازی دیگر می‌توان گفت که Flying Spur V8 پیشنهادی جذاب از طریق مقایسه است. در حقیقت، کمی گشت و گذار در جاده های خارج شهر با این خودرو، این سوال را به ذهن می‌آورد که آیا کسی هست که به خودرویی با قدرت بالاتر نیاز داشته باشد؟ آن هم در مورد خودرویی که عزمش را جزم کرده است تا کیفیت سواری اش بالاتر از سرعتش باشد؟ خوشبختانه، چیزی که برای این کلاس از خودروها از اهمیت زیادی برخوردار است، چیزی است که خودروسازان نام " عملکرد بدون تلاش " را روی آن نهاده‌اند؛ گفتنی است که این خصوصیت در Flying Spur وجود دارد ولی در Flying Spur V8 وجود ندارد.

بررسی بنتلی V8 Spur Flying مدل 2015

تیپ های هشت سیلندر خورجینی مجهز به توربوشارژر دوگانه توانایی کافی برای هدایت این انگلیسی زیبا را در مسیرهای مستقیم دارند، اما به هنگام حرکت در جاده های کوهستانی فشار کم بر روی پدال گاز نیروی کافی برای جلو راندن خودرو را تولید نمی‌کند. علی رغم یکسان بودن تمامی موارد، شاید V8 انتخاب هوشمندانه تری باشد. با 40 کیلوگرم وزن کمتر برای حرکت (وزن V8 2417  کیلوگرم) و اضافه شدن فناوری غیر فعال سازی سیلندر، مصرف سوخت موتور 8 سیلندر 10 درصد کاهش پیدا می‌کند. مصرف سوخت این زیبای انگلیسی به ازای هر 100 کیلومتر حرکت، حدود 13.8 لیتر است؛ این در حالی است که این میزان مصرف موتور 12 سیلندر حدود 14.7 لیتر است. از جنبه های زیادی می‌توان گفت که این دو خودرو آینه تمام نمای یکدیگر هستند. 

بررسی بنتلی V8 Spur Flying مدل 2015

هر دو خودرو دارای این تجهیزات هستند: چهار چرخ محرک دائمی، گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و امکانات رفاهی مطلوب شامل آینه هایی با طراحی چوبی و کفی هایی از جنس پشم گوسفند. تفاوت های ظاهری این دو خودرو عبارتند از : تفاوت رنگ لوگوی کمپانی بنتلی در تیپ های انتخابی (رنگ قرمز برای تیپ V8)، شکل متفاوت لوله اگزوز ( در تیپ های V8 شبیه دو عدد 8 که کنار یکدیگر قرار گرفته اند) و جلو پنجره کاملا متفاوت. یکی از خصوصیات مهم بنتلی Flying Spur، توانایی حرکت روان و آرام در سطح جاده های ناهموار است. سیستم تعلیق دارای تنظیمات متعددی از حالت معمولی به حالت اسپرت است؛ اما تمامی این تنظیمات بیشتر بر روی راحتی راننده تکیه می‌کند. غربیلک فرمان این خودرو بسیار سبک است، اما از فرمانپذیری مناسبی برخوردار نمی‌باشد. تعویض دنده ها از طریق پدل شیفتر به راحتی صورت می‌پذیرد و خوب جا می‌روند؛ اما سوال مهم این است که آیا این تعویض دنده ها رضایت راننده را به خود جلب می‌کند یا خیر؟ نکته مهم در خصوص بنتلی این است که با این انگلیسی زیبا می‌توانید رانندگی راحت و بدون هیچ استرسی را در خیابان های پرترافیک شهری تجربه کنید. از نظر برتری می‌توان گفت که خریداران به راحتی می‌توانند یک خودرو را از خودروی بعدی متمایز کند؛ در واقع خودروی Flying Spur V8 در مقایسه با W12 حس بهتری را به افراد منتقل می‌کند.  


منبع

CarAdvice

 

برچسب : بنتلی V8 Spur Flying , بنتلی , Continental GT , توربوشارژر , چهارچرخ متحرک , گیربکس , سیستم تعلیق , فرمان , پدل شیفتر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی تحویل اسفند403 : سلام دوستان ،بله به من گفتن 1400نفر جلو شما هستن وتقریبا سه ماه دیگه بهتون میدیم ماشین ،ماهم تصمیم گرفتیم تبدیل کنیم به جی ال ولی اونایی که نوبتشون نزدیکه صبر کنید ،ما 17 آذر پذیرش شدیم
فرهادj7 : سلام ثبت نام23بهمن1403 فاکتور 27خرداد 1404 کارت خودرو آمده هنوز خبری از ماشین نیست
شاهین تیرماه : سلام من ۱۸ اردیبهشت تکمیل وجه کردن ۲۰ اردیبهشت سلام ثبت شده هنوز فاکتور نشدم
شاهین جی Escموعد تحویل اردیبهشت : باسلام دوستان عزیز از این بابت خیالتونو راحت کنم که تا یکسال 2سال باید منتظر شاهین جی باشیم چون مدیرعامل سایپا امروز خودش گفت روزانه دوتا شاهین جی تولید میشه ،،،هر حرفیم که این کارشناسای سایپا موقع زنگ زدن میگن همشسششش دروغه من که خودم دیگه بیخیال شاهین شدم دیگه میخوام فراموش کنم حالا هر موقع تونستن فاکتوز میکنن😞 هر کی ام که دیدید ماشینشو تحویل گرفته بدونید یه آشنا مدیر داخل سایپا داشته بی شک
حسین : درضمن هیج کس از دوستانی که تشریف آورده بودن، فاکتور نشدن. فقط دو نفر تبدیل به جی ای زدن. بقیه دست از پا درازتر برگشتیم. و در پایان دم کسایی که اومدن گرم. خیلی ها از راه دور اومدن و دستمریزاد بهشون
حسین : درخصوص جریمه: براساس درصد نوشته شده در قرارداد جریمه میدن در صورت تبدیل مبلغ جریمه تغییری نمیکند (حذف نمیشد) خط تولید 5 روز در هفته فعاله فقط
محمد : کسی ثبتنام دو مرحله ای بوده که تحویل مرداد یا شهریور باشه؟ میخوام ببسنم دعوت نامه براشون اومده و اگه اومده چقد قبل تاریخ قرارداد دعوتنامه میاد؟
حسین : سلام و عرض ادب خلاصه ای از کارهایی که امروز در تجمع انفاق افتاد: تعداد حاضرین حدود 20 25 نفر اکثرا شاهین جی - شاید CVT و پلاس هم بود. (یه دونه هم کوئیک بود خخخ) تا ساعت 14:30 بودیم با مدیر فروش و بازاریابی هم کلی صحبت کردیم. ظاهرا مشکل سانروف دارن الویت تولید در صورت تامین سانروف به ترتیب: شاهین پلاس (50 الی 60%)، شاهین CVT (20 الی 30%) و نهایتا شاهین جی (کمتر از 10%) یعنی اگه 100 تا سانروف داشته باشن، نهایتا 5 تا 10 تا شاهین جی تولید میکنند. تعداد تولید در روز: شاهین پلاس 40 تا 50 عدد شاهین CVT راستش یادم نیست چی گفت شاهین جی گاهی 2 تا گاهی 5 تا شایدم 12 تا در روز شاهین جی ال هم یادم نیست ولی تعدادشون بیشتر از قبلی ها بود. و گویا اصلا هم نیاز نمیبیند تا سانروف ها رو به شاهین جی اختصاص بدن. حرف همه شون هم اینه که: شاهین جی ها تبدیل بزنن به شاهین جی ال تا زودتر صاحب ماشین بشن. نظر منو بخواهید اینه ابتدا ببنید د چند نفر از شما جلوتره اگه زیر 500 نفر هستید تبدیل نزنید اما اگه بالای 500 نفر جلوتر از شماست به نظرم نبدیل بزنید.
ناشناس : سلام شاهین جی ال میبخشید چطوری نشسته توی سیستم ینی وقتی وضعیت خودرو میزنیم چی نوشته؟
ایگل مشکی : تاریخ ثبت نام ۱۱ اردیبهشت. تحویل بایستی ۲ ماه کاری می بود. هنوز پیامک نیومده، شاسی هم نشده! چقدر تا تحویلش تاخیر داره؟ کسی می دونه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
: چون خودم سری 66 بودم، دیروز تا 52 و پنجشنبه تا 46 فاکتور شده بود
ارسلان : نمایندگی رضایی بلوار خلیج فارس انتخاب کردم
کوییگ آر اس 11ام تا 26 خرداد : شما فاکتور شدین چندین بودین؟؟؟
کوییک آر اس : شما فروش فوری بوده ؟؟؟؟؟؟مدل ماشینتون چی بود؟؟؟
آریزو 5 : سلام در پنل کاربری سایت مدیران خودرو تیک تحویل خودرو زده میشه
اطلس جی دی : روند فاکتور خوابید ، باز مردن
اطلس جی : سلام یعنی ممکنه تا شهریور تحویل بدن ماشین رو به خدا من که یه افسرده بدبخت شدم نه پول دارم نه ماشین نه طلا نه هیج انگیزه ای برای ادامه زندگی ...خدا مسئولین سایپا رو به سزای اعمالشون برسونه بگید آمییین
کوییک : واقعااااا چطور دلتون میاد با اعصاب مردم بازی کنید وبیای دروغ بنویسی چطور 28 اردیبهشت فاکتور شدی من 27 اردیبهشتم فاکتور نشده شرکتم هم زنگ زدم میگن تا 25 اردیبهشت فاکتور شده
اطلس سواران : لعنت بر سایپا چقدر باید صبر کنیم تاخیر 1 یا 2 ماه کجای دنیا دیدید 8 ماه تاخیر در تحویل ماشین این تاخیر نیست یه جور دزدی و فریب مردم
یاغی : دوستان عزیزم،دیدن این پیج برای امشب کافیه،با اجازتون میرم بخوابم،شب بخیر