بررسی آلفارومئو جولیتا

بررسی آلفارومئو جولیتا

در سال های اخیر خودروهای کوچک اروپایی با افت قیمت شدیدی روبرو شده‌اند و آلفارومئو جولیتا نیز، از این امر مستثنی نیست. از جمله رقبای این ایتالیایی کوچک می‌توان به رنو مگان و فولکس واگن گلف اشاره کرد که با قیمتی در حدود 21,000 دلار استرالیا به بازار عرضه می‌شوند و در مقایسه با قیمت 25,000 دلاری جولیتا بسیار مقرون به صرفه به نظر می‌رسند.

بررسی آلفارومئو جولیتا

تیپ پایه جولیتا با پیشرانه چهار سیلندر 1.4 لیتری مجهز به توربوشارژر و قدرتی در حدود 120 اسب بخار و گشتاوری معادل 206 نیوتن متر در اختیار خریداران قرار می‌گیرد؛ گفتنی است، پیشرانه های مجهز به توربوشارژر 1.2 لیتری مگان و 1.4 لیتری گلف نیز، تقریبا همین قدرت و گشتاور را در اختیار خریدار قرار می‌دهند. برخلاف رقبا که با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شوند، تیپ پایه این هاچ بک ایتالیایی فقط با گیربکس شش سرعته دستی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. کمپانی آلفارومئو شتاب 0 تا 100 این خودرو را 9.4 ثانیه و مصرف سوخت آن را 6.4 لیتر در سیکل ترکیبی اعلام کرده است که هر دو عدد در انتهای محدوده ممکن این کلاس قرار دارند. اگرچه جولیتا نیز همانند گلف و مگان، در حالت استاندارد از قالپاق برای پوشاندن رینگ های استیل 16 اینچی خود استفاده می‌کند اما این خودرو، تنها مدلی است که از چراغ های جلو و برف پاک کن های اتوماتیک بهره می‌برد. از دیگر تجهیزات این ایتالیایی می‌توان به روکش چرم غربیلک فرمان، کروز کنترل، شیشه های برقی و کامپیوتر سفری اشاره کرد.

بررسی آلفارومئو جولیتا

با خرید جولیتا Progression و پرداخت قیمت 27,450 دلار، متوجه می‌شوید که فقط رینگ های آلومینیومی به لیست تجهیزات استاندارد تیپ پایه افزوده شده است و از نظر دیگر تجهیزات، تفاوتی میان این خودرو با گلف 90TSI Comfortline با قیمت 24,990 دلار و مگان GT-Line با قیمت 26,990 دلار وجود ندارد. بسیاری از تجهیزات و امکاناتی که در تیپ Distinctive جولیتا با قیمت 29,350دلار وجد دارد، در رقبا نیز به چشم می‌خورد. رینگ های 17 اینچی، چراغ های مه شکن، سنسورهای پارک عقب، مسیریاب ماهواره ای قابل حمل TomTom، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه ای، آینه الکتروکرومیک، و صندلی های اسپرت از جمله تجهیزاتی است که در جولیتا Distinctive به چشم می‌خورند. با پرداخت مبلغ 2,000 دلار می‌توانید دو تیپ Progression و Distinctive را با گیربکس دو کلاچه شش سرعته اتوماتیک نیز سفارش دهید که با احتساب هزینه های دیگر، قیمت ارزان ترین مدل اتوماتیک جولیتا به 33,000 دلار می‌رسد. از جمله تجهیزات سفارشی Distinctive می‌توان به صندلی های چرمی با قابلیت تنظیم برقی و مجهز به گرمکن در جلو اشاره کرد که با قیمت 3,000 دلار در اختیار خریدار قرار می‌گیرد که با اضافه شدن سانروف، این مبلغ به 4,000 دلار افزایش می‌یابد؛ بهره مندی از چراغ های جلوی زنون نیز، به تنهایی 1,500 دلار به صورتحساب شما می‌افزاید.

بررسی آلفارومئو جولیتا

استفاده از سیستم سوپاپ با زمانبندی متغیر MultiAir کمپانی سازنده در دو تیپ Progression و Distinctive، علاوه بر افزایش قدرت موتور به حدود 170 اسب بخار و گشتاور تا 250 نیوتن متر، کاهش مصرف سوخت جولیتا را در پی دارد؛ شایان ذکر است، با استفاده از گیربکس دستی مصرف سوخت در سیکل ترکیبی به 5.9 لیتر و با گیربکس اتوماتیک این مقدار به 5.2 لیتر می‌رسد؛ همچنین، با استفاده از این سیستم هاچ بک ایتالیایی می‌تواند در عرض 7.8 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. پیشرانه 2 لیتری دیزلی مجهز به توربوشارژر نیز، با قیمت 3,900 دلار و فقط با گیربکس دوکلاچه اتوماتیک قابل سفارش می‌باشد که در اینصورت قیمت Progression به 33,350 دلار و Distinctive به 35,250 دلار افزایش می‌یابد؛ در این صورت، اگرچه مصرف سوخت به 4.5 لیتر کاهش می‌یابد اما شتاب به 8 ثانیه افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر عملکرد و مصرف سوخت رقابتی، این هاچ بک کوچک از نظر وزن و حجم صندوق نیز، یکی از بهترین گزینه های موجود در کلاس خود به شمار می‌رود (1,259 کیلوگرم و 350 لیتر).

بررسی آلفارومئو جولیتا
بررسی آلفارومئو جولیتا
بررسی آلفارومئو جولیتا

صندلی عقب این خودرو از راحتی و آسایش بی نظیری برخوردار است و اگرچه از نظر فضای سر و پا، در حد متوسط این کلاس قرار دارد اما دریچه تهویه مطبوع مخصوص صندلی عقب جولیتا، حس بسیار خوبی را به سرنشینان این ایتالیایی کوچک در آب و هوای گرم منتقل می‌کند. طراحی داخلی این خودرو نیز، یکی از بهترین های کلاس خود می‌باشد؛ طراحی منحصر به فرد دریچه های هوا و صفحه کیلومترشمار در کنار تزئینات کرومی و رنگ سیاه اهرم ها و دکمه های کنترلی، زیبایی خاصی به کابین جولیتا می‌بخشد.

بررسی آلفارومئو جولیتا

با این وجود، پلاستیک خشک و ناصاف روی درب ها هیچگونه هماهنگی با سطح نرم و لطیف داشبورد ندارد و حس خوبی به سرنشینان منتقل نمی‌کند؛ عدم وجود محلی برای استراحت پا و بالا بودن بیش از حد پدال کلاچ در تیپ های مجهز به گیربکس دستی، ناراحتی و آزردگی خاطر راننده را به همراه می‌آورد. با این وجود، قابلیت تنظیم ارتفاع و چپ و راست شدن فرمان و نشیمنگاه صندلی، این نقطه ضعف را کمی جبران می‌کند. به طرز باورنکردنی، سیستم صوتی مجهز به 8 بلندگوی جولیتا از فقدان اتصال بلوتوث رنج می‌برد و فقط پورت های USB/AUX را در اختیار خریدار قرار می‌دهد. به دلیل قرار گرفتن گزینه های سیستم Blue & Me در میان منوی کامپیوتر سفری و عدم وجود نمایشگر لمسی رنگی در کنسول مرکزی، کار کردن با این سیستم کمی سخت و دشوار می‌باشد.

بررسی آلفارومئو جولیتا

عملکرد سیستم DNA نیز، که سه حالت رانندگی دینامیک-نرمال و چهار فصل را در اختیار شما قرار می‌دهد، چندان مطلوب نبوده و در حد و اندازه یک خودروی لوکس نمی‌باشد. در حالت N عملکرد پدال و دریچه گاز خوب نبوده و چنانچه خودرو را در جا روشن نگه دارید، موتور خاموش می‌شود؛ با این وجود، فرمان سریع و سبک به نظر می‌رسد. در حالت D، عملکرد پدال گاز بهبود و تاخیر واکنش توربو کاهش می‌یابد اما فرمان کمی سنگین تر احساس می‌شود. عملکرد خوب سیستم تعلیق در کنار فرمان پذیری مناسب و دقیق، به خصوص در پیچ ها، شما را به رانندگی با جولیتا تشویق می‌کند. علی رغم وجود تجهیزات و امکانات بیشتر در تیپ Distinctive، رانندگی نرم و روان تیپ پایه جولیتا خریداران را به سوی تیپ پایه سوق می‌دهد. در مجموع این شما هستید که باید از میان طراحی ظاهری خاص و فضای مناسب کابین (نقاط قوت) و کیفیت رانندگی نه چندان مناسب و استفاده از مواد نامرغوب در طراحی داخلی (نقاط ضعف) یکی را انتخاب کنید.

بررسی آلفارومئو جولیتا


منبع

CarAdvice

برچسب : جولیتا , آلفاموتور , آلفارومئو , گلف , فولکس واگن , مگان , رنو , هاچ بک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

6 نظر

عليرضا مرتضوي
0

تمام خودروهاي موجود بازار ايران ١.٤ هستن و ١٧٠ اسب بخار و همه هم بلوتوس گوشي ميگيرن همه گيريبكس اتوماتيك و چرم طبيعي و سيستم صوتي بوز پورشه ترمز برمبو /ست كرين فابريك لاستيك دستگيره اينه /dna/
الان قيمت ٢٠١٣ رو ١١٥ هست قيمت ٢٠١٤و٢٠١٥ به خاطر ست كربن و يه سري اپشن و تغيير و تحولات قيمتش رو ١٤٥ هست البته كاركرده صفرش ١٧٠
02:36  1395/06/24
گزارش
پاسخ دادن
کادنزا
1

ماشین خوبییه اما هم قیمتش بالاست هم زشت.
05:22  1393/10/13
گزارش
پاسخ دادن
حسین
1

خدا وکیلی ماشین سالاریه،گیر بیخود ندین،دردش قیمت بالاست،ولاغیر!!!
18:31  1393/10/11
گزارش
پاسخ دادن
مرتضی
7

حداقل اطلاعات درست از ماشین بدین من دارمش کلا 180 درجه بااینی که اینجا درموردش صحبت شده فرق داره...
موتورخاموش میشه یعنی چی؟
اون سیستم استارت استاپ ماشینه برای ترافیک که مصرف سوخت بیاد پایین ومیشه بایک کلید غیرفعالش کرد
موادنامرغوب؟ توروخدا حداقل یک بار ماشینو ازنزدیک ببینید بعد هرجور خواستین منعکس کنید
14:43  1393/10/10
گزارش
پاسخ دادن
پرسنل 1Car: ذنوبی
8

کاربر گرامی، با کمی توجه در می‌یابید که این متن "صرفا" ترجمه متن مبدا می‌باشد و بررسی میدانی توسط سایت 1Car صورت نگرفته است. در مورد کیفیت پایین قطعات نیز در مقایسه با اتومبیل هایی نظیر گلف و نسل جدید مگان، با توجه به اینکه در کشور موجود نمی‌باشند، نمیتوان نظر داد که آیا کیفیت جولیتا بالا است یا خیر.
14:53  1393/10/10

گزارش
بیکار
4

چرا دست از این طراحی زشت بر نمیدارن؟
21:34  1393/10/09
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : قطعا باید فاکتور میشدی یه پیگیری کن شاید مشکلژ داشته باشه
رضا : پس برای من که 14 آذر 1403تکمیل وجه کردم تحویل فوری نود روزه ببوده چی میشه تا کی منتظر بمونیم
سهند s : لعنت به سایپا همه رو اسیر کرده
سروش ۱۴ اردیبهشت : ما هم فاکتور نشدیم فکر کنم چون پیامک تغییر رنگ دادن تا ۲۹ فرصت دادن گذاشتن بعد ۲۹ فاکتور کنن که اونایی که تغییر رنگ دادن با هم فاکتور کنن
تارا دستی فوق العاده مادران : سلام دوستان من زنگ زدم نمایندگی گفت با قطار میارن ماشینو بنظرتون چند روز طول میکشه بیارن اگه کسی اطلاع داره راهنمایی بکنه ممنون میشم ارومیه هستم
X5 : زنگ زدم کرمان گفت هفته دیگه ۲۰۰ میلیون افزایش قیمت قطعی میاد خوشحام واقعا چون من که گرفتم ماشینمو
حسین : میگن درب سایپا تجمع برگزار شده کسی خبری داره که چی شد؟
جی ۷ تیر : این هفته هم تموم شد یه ابلهی هی میومد مینوشت وسط هفته با افزایش قیمت دعوتنامه میاد کو کجاست ، باز میاد مینویسه هفته ی دیگه با افزایش قیمت 🤣🤣
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سایپا حروم خور : ایران خودرو همه کاراش کارشناسی شده هست که مردم و راضی نگه داره ولی مدیران نالایق سایپا مردم و دربه در و بیچاره کردند میدونی چند تا خانواده بخاطر ناکارآمد بودن مدیران سایپا از هم جدا شدند چون به امید اینکه با ماشین درآمد داشته باشند که خرج زندگیشون و بدن. تف بروی مسئول بی کفایت. تف بروی اونی که میتونی کاری کنه ولی از مافیا می ترسه تف بروی مسئول و هیئت نظارتی که داد مردم نمیرسه. الان برو ببین بازار آزاد تا دل بخواد ماشین صفر ریخته. چرا سایپا باید با دلان کار کنه ولی قرداداشو عملی نکنه چون پشتشون پره پنجاه ساله
کوئیک ار اس : رفتیم شکایتم کردیم گفتن قرارداد بستید بهتون دیرکرد میدن دیگه باید چیکار کنیم ؟
امام زمان کوییک : امیدوارم rs هارو به sتبدیل کنن. ما بخاطر یه رنگ مشکی سقف 30میلیون تومن اضافه بدیم. اقا نخواستیم همون s رو برامون تبدیل کنبن
جواد حانعلی : آنکس که در مقابل ستمگر تسلیم می شود نیمی از تقصیر را در ظلم دارد. وای وای مرگ سایپا و پارس خودرو لعنت هر چی ترسو قلبم به درد می آید وقتی این همه بزدل را می بینم. شما ها برای گرفتن حق خود هم منتظر معجزه هستید. وای وای
اطلس جی : سلام منم 25 اسفند 403تکمیل وجه کردم و هنوز خبری نیست الان زنگ زدیم نمایندگی .میگه برید شکایت کنید ما کاره ای نیستیم
علی : آقای محترم نیسان آشغال میزنع اون روز نمایندگی خرم اباد نیسان تحویل دادن بعد از یک ساعت پس اوردن گفت درش بسته نمیشه صاصفکار شرکت اومد گفت ستون ماشین شرمت دو سانت کوتاده زده به همین خاطر بسته نمیشه سایپا عنو ورشکسته شده داره با سود پول مردم میچرخه اون ماشین که شما میکید یا ژاپنی یا فرانسه اینا تولید داخل هستن قطعات مشهد تبریز گلپایکان و کوچهه کرح میزنن ساینا نه فرانسه نه ژاپن داشتم داشتم حساب نیست دارم دارم حسابه نمیتونه بفروش بابک زنجانی شاید مشکل خل بشه سنگ الکی به سنه نزن مردم گرفتارن مسافر کشن بدبختن طلا فروختن مستاجرن بعد تو اومدی میگی سایپا ال بله برو پی کارت عامو
حدیث : بخدا 28 تیر اکمیل وجه کردم فعلا تخصیص گرفتار ششدیم
کوییک ،s : سلام بچه ها ،کسی می دونه بعد از فاکتور شدن چند روز بگذره ماشین رو تحویل میدن؟
کوئیک ار اس : لعنت خدا به پارس خودرو دوماهه ار اس روتیر گیر کرده هیشکی جواب مارو نمیده چی کار کنیم خدا دردمونو به کی بگیم
مسعود : میدونستی نباید سرمایه این مملکتو میبرد توی سوریه و عراق میریخت جلوی بیگانه میدونستی هرشخصی با هزار بدبختی پول ی ساینا جورکرده العان یک ساله بدون ماشین مونده میدونستی با همین پول ساینای آشغال میتونستیم بهترین خودرو روز دنیا را بخریم ولی اینا نمیزارن