بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

کامیون اینترنشنال ProStar که در دو حالت 6x4 و 4x2 و با دو کابین Day Cab و Sleeper Cab عرضه می‌شود، به گونه‌ای طراحی شده است که آمادگی حمل بارهای سنگین در مسافت‌های طولانی را داشته باشد. از جمله رقبای این آمریکایی سرسخت می‌توان به Kenworth T700 و Freightliner Cascadia و Peterbilt 587 اشاره کرد. ارائه سه پیشرانه مختلف MaxxForce در کنار طراحی آیرودینامیک و تکنولوژی‌های روز دنیا سبب می‌شود ProStar یکی از کم مصرف‌ترین کامیون‌های کلاس خود باشد. 

 

طراحی بدنه

بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

همانند دیگر محصولات کمپانی اینترنشنال، ProStar نیز در طراحی کابین خود از خطوط شیب‌دار و منحنی بهره می‌برد؛ طراحی جدید سقف، کاهش فاصله سپر جلو و هنچنین کاهش ارتفاع کاپوت همگی در بهبود آیرودینامیک کامیون موثر هستند. طبق ارزیابی‌های کمپانی سازنده، طراحی آیرودینامیک این کامیون 7 درصد مصرف سوخت آن را در مقایسه با کامیون‌هایی با مشخصات مشابه در کلاس خود کاهش داده است. در جلوی کامیون، جلوپنجره کرومی با خطوط عمودی براق خودنمایی می‌کند؛ لوگوی کمپانی نیز، در قسمت بالای جلوپنجره حک شده و ترکیب زیبایی ایجاد کرده است. خطوط کاپوت به زیبایی و با ظرافت تمام به سمت عقب کامیون کشیده شده‌اند و طراحی گلگیرها نیز، علاوه بر افزایش آیرودینامیک بر زیبایی هرچه بیشتر ProStar افزوده‌اند. طراحی چراغ‌های جلو و قرارگیری آنها داخل گلگیرها نیز، جلوه بیشتری به قسمت جلوی کامیون بخشیده است. از دیگر جلوه‌های بصری این کامیون می‌توان به چراغ‌های مه‌شکن و ورودی‌های هوای تعبیه شده داخل سپر اشاره کرد. طراحی شیشه جلو، آینه‌ها و رکاب‌های جانبی نیز، همگی بر طراحی آیرودینامیک اینترنشنال ProStar صحه می‌گذارند.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

ارتفاع کم شاسی از سطح زمین، ورود و خروج آسان و راحتی را در پی دارد. در مجموع می‌توان گفت داخل کابین ProStar مردم‌پسند و زیبا بوده و علی‌رغم استفاده از مواد سفت و سخت که جزو مشخصه‌های معمول این کلاس می‌باشد، طراحی داخلی این کامیون حس خوبی به سرنشینان منتقل می‌کند، به ویژه در مدل Sleeper Cab. طراحی راننده محور داشبورد و قرارگیری دکمه‌ها و اهرم‌های کنترل در نزدیکی صندلی راننده، دسترسی به آنها را آسان می‌سازد. همین امر، در خصوص صفحه کیلومتر نیز صادق است و طراحی زیبای نشانگرها و استفاده از زمینه سفیدرنگ و بزرگ برای آنها، به خواندن راحت‌تر اعداد و ارقام کمک شایانی می‌کند.

بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

نمایشگر مجهز به بلوتوث و یک میکروفن کوچک که در سقف تعبیه شده است، از دیگر ویژگی‌های ProStar هستند. پدال‌ها، غربیلک فرمان و اهرم تعویض دنده به خوبی با یکدیگر هماهنگ بوده و عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهند. گفتنی است، کابین این کامیون به قدری جادار است که بدون کوچک‌ترین شکایتی در خصوص فضای سر و پا و شانه، می‌توانید به راحتی داخل آن بایستید.

بررسی کامیون اینترنشنال ProStar بررسی کامیون اینترنشنال ProStar
بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

امکان تنظیم صندلی‌‎های بادی مجهز به زیرآرنجی‌های تاشو در حالت‌های مختلف، راحتی و آرامش بی‌نظیری در اختیار شما قرار می‌دهد. فرمان تلسکوپی با قابلیت بالا و پایین رفتن نیز، بر راحتی هرچه بیشتر راننده می‌افزاید. قرارگیری دکمه‌های مربوط به کروز کنترل، ترمز موتور، روشن کردن چراغ‌های جلو و راهنما، تنظیم صدا و موج رادیو و همچنین بوق بادی بر روی فرمان، از دیگر ویژگی‌هایی است که لذت رانندگی با ProStar را صدچندان می‌کند. موقعیت رانندگی عالی در کنار دید مناسب، هم از جلو و هم از بغل، از دیگر ویژگی‌هایی هستند که رانندگی با این کامیون را لذت‌بخش می‌سازند. از دیگر ویژگی‌های منحصربه فرد ProStar می‌توان به امکان سفارش پنجره‌های کوچک در قسمت تخت‌خواب اشاره کرد. 

 

سیستم انتقال قدرت

بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

کامیون اینترنشنال ProStar با سه پیشرانه MaxxForce13، MaxxForce11، و MaxxForce15 و دو گیربکس Eaton Fuller دستی و اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود. وجود سیستم سوخت‌رسانی پرفشار، دو توربوشارژر و مدیریت گرمای مناسب، کم‌ترین مصرف سوخت و بیشترین گشتاور را در دور موتور پایین به ارمغان می‌آورند. شایان ذکر است، هر سه پیشرانه MaxxForce از آهن گرافیت فشرده ساخته شده‌اند که علاوه بر کاهش وزن، افزایش مقاومت آنها را در پی دارد. سیستم EGR پیشرفته با بازگرداندن خروجی اگزوز خنک شده به داخل موتور، آلایندگی ProStar را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد. بهره‌گیری از ترمز موتور Jacobs، علاوه بر افزایش قدرت ترمز، کاهش اصطکاک ترمزها را در پی دارد. 

 

تجربه رانندگی

بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

موقعیت مناسب محور جلو با کاهش شعاع گردش و استفاده از سیستم تعلیق بادی چهار نقطه‌ای برای اتاق، رانندگی نرم‌تر و ساکت‌تری را سبب می‌شوند. عملکرد خوب فرمان و دایره گردش کوچک، رانندگی و مانور دادن با این سنگن وزن آمریکایی را لذت‌بخش می‌سازند. همان‌طور که پیش از این گفته شد، اینترنشنال ProStar در دو حالت 6x4 و 4x2 عرضه می‌شود و محور جلوی آن تحمل وزنی بین 7-6 تن و محور عقب آن در حدود 23 تن را دارا می‌باشد. 

 

نظر نهایی

بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

اینترنشنال ProStar با طراحی زیبا، مصرف سوخت کم و آسایش و راحتی بی‌نظیر افراد بسیاری را به سوی خود می‌کشد. آرامش و آسایش حاکم بر کابین و ارگونومی خوب آن در کنار موتور پر قدرت و هندلینگ عالی، این کامیون آمریکایی را به یکی از بهترین گزینه‌های موجود در دنیای خودروهای سنگین و حمل و نقل تبدیل می‌کند. 


منبع

TopSpeed

برچسب : ProStar , اینترنشنال , کنورث , Kenworth , پتربیلت , Peterbilt , کسکادیا , Freightliner Cascadia , کامیون , سیستم تعلیق بادی , حمل و نقل , سیستم EGR , ترمز موتور , سیستم تعلیق بادی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی : سلام دوست عزیز من پذیرش ۲۸ آذر هستم اگه تبدیل بزنم زودتر فاکتور میشه یاصبرکنم
شاهین جی : سلام ممنونم از دوستان بابت تجمع واطلاع رساني تون دوستان بنظرشما من پذیرش ۲۸ آذز هستم ارزش صبرکردن داره یاتبدیل بزنم اگه بخام تبدیل بزنم ازکجااقدام کنم
شاهین جی : سلام ممنونم از دوستان بابت تجمع واطلاع رساني تون دوستان بنظرشما من پذیرش ۲۸ آذز هستم ارزش صبرکردن داره یاتبدیل بزنم اگه بخام تبدیل بزنم ازکجااقدام کنم
رضا : تاریخ تحویل سخا رو باید از کجا نگاه کنیم؟ واریزی۱۳ آذرم پذیرش ۱۴ آذر با کد پذیرش ۱۲۰۵۷۵۸۲- زیر۵۰۰نفر جلومه یا بالا؟
مهدی. پلاس 14 اردیبهشت ماه : درود بر شما دوستان عزیز بزرگوارایی که رفتن امور مشتری سایپا چه جوابی دادن چه مشکلی دارن که شاهین پلاس تحویل نمیدن
قم : عزیزان یک سوال دارم ماشین جی ال تحویل تیرماه ۱۵اردیبهشت تکمیل وجه داشتم پیامک بیمه سینا هم آمده شماره شاسی شماره موتور هم برام فرستادن چندروز طول می کشه ماشین بیادنمایندگی؟
شاهین g : جریمه تاخیر پیش فروش نمیدونم ولی جریمه تاخیر فروش ۹۰ روزه ۳۶ درصد کل مبلغ واریزی هست یعنی اگه ۵۹۴ میلیون واریز کردین بعد از ۳ماه جریمه تاخیر حساب میشه ماهی 17820000 تومن میشه
شاهین g : درجواب امیر پذیرش مهم نیست تاریخ تحویل سخا مهمه برای من که سخا ۱۳ اذر هست ۱۷۵ نفر جلوتر از من هستن تو سیستم زد گفتش روزی ۱۳ تا فاکتور میشه روز کاری ۵ روز حساب میکنن واسه تولید من که عمرا تبدیل نمیزنم بعد ۸ ماه واریز وجه این کار منطقی نیست ولی ۳۶ درصد جریمه تاخیر میدن ولی چه دادنی بعد ۸ ماه جریمه میدن که باتوجه به تورم نباید روی جریمه تاخیر حساب باز کرد هیچ چیزی مشخص نیست ممکنه زودتر هم تحویل بدن ممکنه دیرتر تحویل بدن ولی یه چیزی خوب متوجه شدم توی تجمع امروز که مثل سگ از همه ماها و تجمع کننده ها میترسن اگه تجمع ادامه پیدا کنه و تعداد بیشتری بیان و جلوی ساختمان دادستان کل هم بریم شک نکن زودتر فاکتور میشن
شاهین g : درجواب 5252 شاهین g شما همین امروز فردا فاکتور میشی
علی شاهین cvt : سلام دوست عزیز پلاک شدن رو تو سایت میزنه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
عیسی : سلام ثبت نام بهمن طرح فرسوده تکمیل وجه و تحویل خودرو فرسوده 23 خرداد دیروز فاکتور شد امیدوارم به زودی از شر سایپا راحت ش ین.
پلویز : دوستان من دیگه رد دادم بیاد همه باهم بریم در شرکت من لخ لخ شم همشو بندازم بیرون ببینم چرا بهمن فاکتور نمیشه
دنا 5دنده14مرداد تحویل : شما چه رنگی هستی تاریخ کی چطور فاکتور نشدی ؟؟؟؟
محمد : داداش من تبدیل زدم به اطلس جی ال الان 5ماهه تو تاخیره گول نخور تبدیل نزن منم فریب همین وعده های الکیشون خوردم تبدیل زدم
ایکس 55 پرو : تشکر🙏
آقای صبوری : 😂👍
رسول : داداش صبوری خانمه الآنم در اختیاره دوستانه نکنی خیته خدمات میده به بچه ای بهمن واسفند
سورن 13تیر : بعد از فاکتور چقدر طول می کشه تحویل بدن
سپهر : سلام واریزی 9 فروردین مادران فروش فوری تحویل 6 تیر تبدیلی رانا به 207 فلز هنوز فاکتور نشده
دنا5دنده : آقا پارسا کلیه حواله تاریخ تحویل 31 ماه همون پیش فروشن وبقیه فوق العاده