معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

در قسمت اول این مقاله به نحوه برگزاری مسابقات فرمول 1 نگاهی انداختیم و دو تیم شرکت کننده را نیز معرفی کردیم. در قسمت دوم این مقاله به معرفی تیم‌های Hispania و هوندا خواهیم پرداخت.

 

تیم Hispania

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

این تیم نخستین بار در سال 2010 وارد مسابقات فرمول 1 شد و اولین تیم اسپانیایی بود که در این ورزش مهیج شرکت می‌کرد. این تیم که ابتدا با نام‌های Adrián Campos و Campos Meta 1 شناخته می‌شد، با هر بار تغییر نام، تغییر مالکیت نیز داد و یکی از سه تیم تازه واردی بود که در سال 2010 وارد مسابقات فرمول 1 شد. این تیم در حال حاضر به طور کامل تحت مالکیت خوزه رامون کارابانته (José Ramón Carabante)، تاجر اسپانیایی، قرار دارد. در نخستین فصل برگزاری مسابقات سال 2010، کارون چاندوک (Karun Chandhok) و برنو سنا (Bruno Senna) که خودروی Hispania F110 را می‌راندند، نتوانستند در مسابقات گرند پری بحرین موفقیتی به دست بیاورند. هر دو راننده بسیار قابل و شایسته بودند ولی چاندوک در دور دوم به علت برخورد با یکی از موانع دچار سانحه شد. سنا نیز مجبور شد در دور هجدهم از پیست مسابقه خارج شود چون موتور ماشینش جوش آورد. با این که شروع فصل برای تیم Hispania نا امید کننده بود، ولی به جرأت می‌توان گفت هم اعضا این تیم و هم هوادارانش در به دنبال پیشرفت و پیروزی این تیم جدید و نوپا هستند.

 

تیم هوندا Racing F1

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

تیم هوندا Racing F1 توسط کمپانی خودروسازی هوندا اداره می‌شود و مقر آن در شهر برکلی انگلستان قرار دارد. کمپانی هوندا از تجهیزاتی و امکاناتی استفاده می‌کند که در سال 2005 خریداری کرده است. موتور خودروها نیز در واحد تحقیق و توسعه کمپانی هوندا در شهر توچیگی ژاپن ساخته می‌شود. سرپرست تیم نیک فرای (Nick Fry) است، روبنز باریچیلو (Rubens Barrichello) و جیسون باتن (Jenson Button) نیز وظیفه رانندگی برای این تیم را بر عهده دارند. کمپانی هوندا، نخستین بار در سال 1963 در مسابقات فرمول 1 شرکت کرد ولی مانند کمپانی رنو در خلال این سال‌ها، چندین بار مسابقات را ترک کرده است و مجدداً یا به عنوان سازنده موتور یا تأمین کننده قطعات وارد مسابقات شده است. کمپانی هوندا از سال 1993 تا 1998، از طریق کمپانی شریکش یعنی کمپانی Mugen Motorsports به عرضه موتور برای خودروهای مسابقه‌ای پرداخت. مشتریانش هم تیم‌هایی نظیر Prost، Jordan و Liger بودند. تا سال 1999، خودروهایی که به موتور Mugen مجهز بودند، در مجموع موفق شدند چهار بار در مسابقات گرند پری برنده بشوند. گفتنی است تیم هوندا از سال 1963 تاکنون، از رنگ سفید به عنوان رنگ مخصوص خود در مسابقات استفاده کرده است. در سال 1963، وقتی کمپانی هوندا وارد مسابقات گرند پری شد، همه را شگفت‌زده کرد، این کمپانی سه سال بعد از آن از اولین خودرو مسابقه‌ایش رونمایی کرد.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

با در نظر گرفتن این واقعیت که اعضا بیشتر تیم‌‌ها معمولاً اروپایی بودند، شاید دومین شگفتی این بود که به جز ریچی گینتر (Richie Ginther) و رونی بوکنام (Ronnie Bucknum) که راننده‌هایی آمریکایی بودند، همه اعضا تیم هوندا، ژاپنی بودند. البته اعضا تیم هوندا در سایر تیم‌ها از جمله تیم‌های فراری و BAR نیز درخشیدند چون خودشان تولید کننده شاسی‌ها و موتورهایی بودند که این تیم‌ها استفاده می‌کردند. در سال 2004، کمپانی هوندا 45 درصد از سهام تیم BAR را خریداری کرد. درآن زمان، تیم BAR به تازگی بهترین فصل خودش را پشت سر گذاشته بود و برای قرار گرفتن در جایگاه دوم نامزد شده بود. سال بعد از آن، کمپانی هوندا 55 درصد از سهام تیم BAR را خریداری کرد و این تیم در سال 2006 تحت عنوان هوندا Racing F1  وارد رقابت‌ها شد. این تیم با خودرو هوندا RA106 وارد رقابت‌ها شد که به موتور هشت سیلندر خورجینی هوندا RA806E مجهز بود. تیم هوندا فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. جیسون باتن در گرند پری مجارستان نخستین برد زندگی‌اش را تجربه کرد و روبنز باریچیلو نیز در خلال این فصل عملکرد بسیار خوبی از خودش نشان داد. در کل می‌توان گفت با این که تیم هوندا در پایان فصل در جایگاه چهارم ایستاد ولی نتوانست اعتبار چندانی کسب کند و خودروها نیز چندین بار نیز برای تعمیر در کنار پیست توقف کردند که در جانبداری از تیم حرف زیادی برای گفتن باقی نمی‌گذارد.


منبع

AutoRacing

برچسب : فرمول 1 , گرند پری , خوزه رامون کارابانته , کارون چاندوک , برنو سنا , Hispania , جیسون باتن , روبنز باریچیلو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهرداد از شیراز S3 : امروز 30 اردیبهشت تحویل گرفتم. شاسی تاریخ 26/اسفند/1402 ثبت نام تاریخ 09/آبان/1402 رنگ سفید - قرار تحویل 30 بهمن 1402 بود دقیقا سه ماه تاخیر داشت
شاهین : اقا اس ام اس دوم اومده ثبت نام شما تا ششم فعال است یعنی چی بنظرتون پیام اخر هست اینو باید بگیریم؟؟
منصف : مثل اینکه اخیرا v4 ها رو با ۲ ماه تاخیر میدن v2 هار و با ۴ ماه تاخیر و v1p رو زودتر از موعد! البته بجز رنگهای خاص
تارا v4 اتوماتیک : امروز خدا روشکر تحویل گرفتم ایشالا قسمت همه اما به دلم ننشست اول اینکه بدنش از اون چیزی که میگفتن ضعیفتره دوم بوی پلاستیک بی کیفیت خیلی تو ذوق میزنه . لاستیک بارز بود گرمکن صندلی و شیشه بالابر سمت شاگرد کار نمیکرد فردا میبرم نمایندگی هماهنگی بین گیربکس و موتور صفر
محمد : با سلام امیر آقا شما چه تاریخی تکمیل وجه کردید جزء ثبت نامی های ۱۴۰۱ هستید یا ثبت نامی اسفند ۱۴۰۲ میباشید ،با تشکر از شما
علی : سلام امروز رفتم نمایندگی سیستم نگاه کرده ثبت نام یازدهم شهریور تحویل مشتری شده ولی من دوازدهم شهریور ثبت نام کردم هنوز شاسی نشده این یعنی کسی که پارتی داشته باشه تحویل میدن
S5۲۷مهر : دیروز رفتم نمایندگی خودش بیشتر از من فحششون داد من غلاف کردم🙃
فرهاد : با فروش خودروهای مازاد برقی وارداتی از امروز دوباره میخوان یه سری رو مثل ما سر کار بذارن خدا خودش بخیر کنه تازه بماند که این سری دست به مهره بازیه و یه سامانه جدید هم براش راه انداختن
شاهین منتظر : ماهم هستیم.پذیرش ۲۳ دی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احمد رضا : سلام. به همه آقایون خانوما امروز واریزی 20 دی فاکتور میشه خبر دقیقه همه کاستومر ا دیروز به روز شدن یا علی
عباس : سلام پول شماروبرگردوندند
اریزو 6 : اقایون مدیران خودرویی از حکایت رئیس دولت درس بگیرید
دنا بهار : شانس نداریم ما ، ولی من راضی ام 1 ماه هم ندن پول تاخیر بدن
حمید : دوستان من تحویل 31تیر هستم کی فاکتور میشم
علی : با سلام خدمت دوستان محترم اینکه اینجا کامنت بگذارید و نفرین کنید و بد و بیراه بگید هیچ مشکلی حل نمیشه اتفاقی هم برای مدیران نمی افته هر کسی از طریق رسانه یا مجرای اطلاعاتی که داره باید این مسئله رو پیگیری کنه و اگر همه با هم هماهنگ باشیم و تجمعی باشه نتیجه بخش تر است حرفهای اونایی هم که توصیه ها پدرانه میکنن و خودشون رو دلسوز نشون میدن گوش نکنید
حمید : هیچ کس راضی به مرگ کسی نیست ولی تا حالا باید پیداش میکردند با این همه پیشرفت و امکاناتی که کسب کردیم و گرنه تا حالا خوراک گرگ ها شده
دنا6دنده : سلام من نمایندگی تهران حضوری پرسیدم گفتن بنا به پیگیری که انجام دادن، از اول خرداد شروع به فاکتور کردن میکنند
Saeid : سلام دوستان دی ماهیم تکمیل وجع 26فروردین وعصری ماشینو نمایندگی تحویل گرفتم ماشین نرم با شتاب خوبیه انشالا هر چه زودتر بقیه دوستانم ماشینشون زودتر بیاد خدا حافظ همگی
پژو پارس سفارشی اولویت زمستان : سلام دوستان من که راضی به مرگ کسی نیستم ولی خدا هم جای حق نشسته