معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت چهارم)

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت چهارم)

در قسمت‌های اول، دوم و سوم این مجموعه مقالات با شش تیم از تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 آشنا شدید، در این مقاله نیز به معرفی دو تیم دیگر خواهیم پرداخت.

 

تیم مرسدس GP Petronas

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت چهارم)

تیم مرسدس GP Petronas در سال 2010 در مسابقات گرند پری بحرین شرکت کرد و حضورش در مسابقات فرمول 1 را از سر گرفت و هر دو راننده این تیم توانستند امتیازهایی برای این تیم نوپا به دست بیاورند. نیکو رزبرگ (Nico Rosberg) در جایگاه پنجم ایستاد و 10 امتیاز به دست آورد، مایکل شوماخر نیز که هفت بار قهرمان جهان شده بود، در جایگاه ششم ایستاد و 8 امتیاز کسب کرد.  تیم مرسدس بنز در دهه 30 میلادی نیز در رقابت‌ها شرکت کرده بود و در سال 1954 دوباره به مسابقات حضور پیدا کرد. این تیم در آن فصل موفقیت‌های زیادی به دست آورد، در فصل بعدی نیز همین‌طور، به این ترتیب، کمپانی مرسدس بنز در طول دهه 90 و در ادامه نیز تا به امروز به تولید موتورهای مخصوص مسابقه و شراکت در مالکیت تیم‌ها ادامه داد. مقر این تیم در شهر براکلی انگلستان قرار دارد. سرپرست تیم نیک فرای (Nick Fry) است و راس بران (Ross Brawn) و نوربرگ هاگ (Norbert Haug) نیز از مدیران ارشد این تیم هستند. راننده افسانه‌ای، مایکل شوماخر و نیکو رزبرگ نیز راننده‌های آن بودند. نیک هدفیلد (Nick Heidfeid) نیز به عنوان راننده تست ایفای نقش می‌کرد. جالب  اینجاست که هر سه راننده آلمانی بودند. به طور قطع، استعدادهای بالایی در این تیم حضور دارند که توانایی آن‌ها در کنار برتری محصولات کمپانی مرسدس بنز قرار می‌گیرد و آینده بسیار خوبی در انتظار تیم مرسدس GP Petronas است.

 

تیم Red Bull

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت چهارم)

این تیم تحت مالکیت کارخانه اتریشی Red Bull قرار دارد که به تولید نوشابه‌های انرژی‌زا اشتغال دارد، به این ترتیب، این تیم از اسپانسر خوبی برخوردار است که در سطح بین‌المللی شناخته شده است. مدیریت این تیم در حال حاضر بر عهده کریستین هارنر (Christian Horner) است. این تیم زمانی کارش را شروع کرد که کمپانی Red Bull در پایان فصل 2004 تصمیم گرفت تیم Jaguar را بخرد. قبل از آن، کمپانی Red Bull شراکت دراز مدتی با تیم Sauber داشت. این شراکت با شکل‌گیری تیم جدید از به هم خورد و کمپانی Red Bull را وقف تیم خودش و در کل وقف گسترش و توسعه ورزش اتوموبیل‌رانی کرد. این کمپانی در حال حاضر مالکیت تیم Toro Rosso را نیز در دست دارد، از طرفی نیز وعده داده است رانندگان جوان را در تیم Red Bull Junior تربیت کرده و از آن‌ها راننده‌هایی حرفه‌ای برای مسابقات فرمول 1 بسازد. تیم Red Bull با امضای توافقنامه Concorde که از سال 2008 اجرا می‌شود، پشتوانه سیاسی نیز به دست آورده است. بهتر است بدانید تاکنون فقط چهار تیم این توافقنامه را امضا کرده‌اند و متعهد شده‌اند در این ورزش فعالیتی دراز مدت و طولانی داشته باشند. تیم Red Bull در سال 2005 و با رانندگی دیوید کولت‌هارد (David Coulthard) وارد میدان رقابت شد. راننده‌های ذخیره هم عبارت بودند از کریستین کلین (Christian Klien)، که فصل قبل برای تیم Jaguar رانندگی کرده بود و ویتانتونیو لیوزی (Vitantonio Liuzzi)، ولی در پایان سال تصمیم گرفته شد  لیوزی به تیم Toro Rosso ملحق بشود و کلین با تیم Red Bull بماند. در سال 2006، تیم تصمیم گرفت از موتورهای 8 سیلندر فراری استفاده کند و مسوول فنی تیم McLaren یعنی آدریان نیوی (Adrian Newey) نیز به این تیم پیوست. تیم Red Bull پس از این که در سال 2006 از موتورهای فراری استفاده کرد، تصمیم گرفت برای سال 2007 از موتورهای رنو استفاده کند.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت چهارم)

در سال 2007 راننده‌های اصلی این تیم دیوید کولت‌هارد و مارک وبر (Mark Webber) بودند، رابرت دورنباس (Robert Doornbos) نیز به عنوان راننده ذخیره ایفای نقش می‌کرد. در این فصل به رغم مشکلاتی که پیش آمد، این تیم در جایگاه هفتم ایستاد. به همین خاطر، تیم تصمیم گرفت موتورهای رنو را کنار بگذارد. سال 2009، سال بهتری برای این تیم بود و سباستین فتل (Sebastian Vettel) برنده گرند پری چین شد، مارک وبر هم با خودرو مجهز به موتور RB5 ساخت رنو در جایگاه دوم ایستاد. این تیم به برنده شدن در مسابقات گرند پری اسپانیا، ترکیه، انگلیس، آلمان، برزیل و ابوظبی ادامه داد و در رتبه دوم جدول قهرمانی FIA قرار گرفت. در رقابت‌های قهرمانی سال 2010 نیز سباستین فتل قهرمانی جهان را برای تیم Red Bull به ارمغان آورد.


منبع

AutoRacing

برچسب : فرمول 1 , گرند پری , سباستین فتل , مایکل شوماخر , مرسدس GP Petronas , تیم Red Bull






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : بله دی اومده تا ۷اردیبهشت هم فرصت واریزبوده
قلی نیا : مبارکتون باشه ، چطور ممکنه منی که ۱۱ اذر هستم فاکتور نشده هنوز
قلی نیا : من تکمیل وجه ۱۱ اذر هستم هنوز فاکتور نشده یکی از اشنا هامون گفته حتی امکان داره تا تابستون هم فاکتور نشه دل خوش نکن باز دم اونایی که فردا موتور اسم نوشتن رفتن یه اعتراض کردن همگانیش کردن ابروی شرکت رو بردن ماها که نشستیم سرجامون خیالتون راحت هیچ خبری نمیشه حالا حالا ها
شاهین جی سانروف : توروخدا راستشو بگین بخدا خسته شدیم حداقل درست بگین بزارین مام خوشحال شیم کم آوردیم بخدا شماره درخواستو میگین
X5 ثبت نامی 27 شهریور : سلام از من 23 فروردین شاسی شده ، بیمه هم سبژ شده ، و روی صدور پلاک زرد مونده از 26 فروردین ، چرا اینقدر طول کشیده صدور پلاکم!!
Cs55 : سلام داداش شما تحویل حضوری زدین پلاک شده ماشینتون زودتر چون منم ۲ اردیبهشت فاکتور شدم هنو پلاک نشده
مهدی پلاس : درودبرشما دوستان عزیز واریزاولیه 13شهریور پیامک واریزوجه دوم اومده فقط دوستان بیمه چی انتخاب کنم وکارت طلایی هم بزنم کلا شد430 یه اطلاعی لطف کنید بدید دوستانی که انجام دادن
سعید شاهین g : سلام واریز وجه ۱۴ آذر هیچ خبری از فاکتور نیست
از شیرازی به به تارا اتومات خاکستری نانو سرامیک تحویل 30 اسفند : نه سرامیک نوشته نشده جزییات فاکتور رو به صورت زیر نوشته 1 بهاي خالص كارخانه 7,618,901,853 ریال 2 ماده 10 ساماندهي خودرو -عوارض اسقاط فرسوده 87,500,000 ریال 3 ماده 30 قانون ماليات ارزش افزوده 65,690,887 ریال 4 ماليات بر ارزش افزوده 656,908,867 ریال 5 ماليات شماره گذاري 328,454,434 ریال 6 مبلغ ثابت شماره گذاري 1,000,000 ریال 7 بيمه شخص ثالث 93,691,500 ریال 8 خدمات كارت هوشمند 2,046,510 ریال 9 هزينه پست 599,500 ریال 10 هزينه ساير خدمات 1,773,200 ریال 11 هزينه نصب و ساخت پلاك 6,050,000 ریال 12 بند ج ماده 69 قانون توسعه كشور 65,690,887 ریال 13 خسارت تاخير -88,687,560 ریال 14 تخفيف مقطوع -57,122,510 ریال 15 تخفيف رند -899 ریال 16 تاثير مصوبه شوراي رقابت -1,080,190,669 ریال مبلغ قابل پرداخت: 7,702,306,000 ريال كسورات: 1,226,001,638 ريال به نظرم جریمه تاخیر و هزنه نانوسرامیک رو بعدا بهم بر می گردونن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شبنم : دوستان علت فاکتور نکردن سایپا میخواد فوق‌العاده فاکتور کنن مال اونه
آرتین : لجیون چندم تخویل گرفتی
پیش فروش 16بهمن : 16بهمن تکمیل وجه هنوز فاکتورنشده، فقط میتونم بگم لعنت برپدر مدیرعامل دزد سایپا
207پانا : 20.5 میلیون
207پانا : نمیدونم. برای من 280 نیومد. فردا زنگ بزن نمایندگی بپرس. من الان 60027 بودم تبدیل اومده بود تبدیل زدم به 60023 20500 هم پول رینگ رو گرفت
سورن پلاس .p : سلام دوست گرامی تحویل حضوریه.. ولی از کجا برم تحویل بگیرم چیزی ننوشته آخه .عجب مصیبتی شد این ماشین برای ما!!!!
هادی : دوستان عزیز من خودم از بچه های نمایندگی افتخار هستم به 50 تومن هم راضی هستم ولی بازم معلوم نیست اگر به 10 و 20 تومن بود که اصلا همرو خودمون می‌دادیم
Fx آف ایکس : چجوری بدی مهمه فکر کنم تو خیلی دوس داری بیشتر بدی شایدم برات منفعتی داره که دیون و بالا بدی ماها قراره اختلاف قیمت دیون و بدیم نه کل دیون
وحید : مگه من گفتم عیبه
اف ایکس : فرداهرکی تونست یدونه استامبولی بایذره خاک نرمه بیاره تاگل درست کنیم بزنیم رودرب ورودی مدیران خودرو .بایدگل بگیریم درشو فیلمم بایدبگیریم بفرستیم رسانه ای بشه که این هفته مجوزخروج هاروصادرکنند