بررسی لکسوس LX 570 مدل 2015

بررسی لکسوس LX 570 مدل 2015

بر خلاف سایر شاسی‌بلندهای لوکس، لکسوس LX 570 دارای یک پیشینه تاریخی است. این خودرو بر اساس تویوتا لندکروزر افسانه‌ای ساخته شده است که ریشه آن به سال‌های دهه 50 میلادی برمی‌گردد ولی مدل جدید لکسوس هنوز هم توانایی‌های اجدادش را در خود حفظ کرده است. این خودرو توانایی رفتن به هر جایی را دارد، صندلی‌های ردیف سوم آن تاشو هستند و علاوه بر همه این‌ها، عطش زیادی برای بلعیدن بنزین دارد. بهتر است بدانید رقبای اروپایی این خودرو از توربوشارژر یا سوپرشارژر بهره می‌برند تا بتوانند نیرو و شتاب بیشتری تولید کنند و از مصرف کمتری نیز برخوردار باشند. به این ترتیب، شاید بتوان گفت موتور لکسوس LX 570 که نخستین بار در سال 2008 از آن رونمایی شد، به گذشته تعلق دارد. اگر در این کلاس از خودروها به دنبال شاسی‌بلند با ارزش‌تری می‌گردید، مرسدس بنز GL-Class گزینه خوبی است که صندلی‌های ردیف سوم آن جادارترند، صندوق عقب بزرگتری دارد و مصرف کمتر و شتاب بیشتری برخوردار است. بی‌ام‌و X5 نیز دارای صندلی‌های ردیف سوم جاداری است، موتوری قوی دارد و در جاده از هندلینگی بی‌نظیر برخوردار است. آئودی Q7 مدل 2015 نیز دارای صندلی ردیف سوم است ولی چیزی که جذابیت بیشتری دارد، موتور شش سیلندر آن است. اگر باز هم انتخاب خودتان را نکرده‌اید، رنج روور مدل 2015 نیز خودرویی است که فقط دو ردیف صندلی دارد و در خارج جاده سواری بسیار نرم و راحتی دارد و لوکس بودن را با قدرت و توانایی ترکیب کرده است. کادیلاک Escalade و اینفینیتی QX80 نیز از همین توانایی‌ها بهره می‌برند و مصرف کمی هم دارند.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی لکسوس LX 570 مدل 2015

لکسوس LX 570 مدل 2015 یک شاسی‌بلند بزرگ است که هشت نفر را در خودش جا می‌دهد. صندلی ردیف سوم به نسبت 50/50 خم می‎‌شود و به گونه‌ای طراحی شده است که وقتی از آن‌ها استفاده نمی‌شود تا شده و دیواره‌ها بچسبند تا فضای بار افزایش پیدا کند. این شاسی‌بلند فقط در یک تیپ به بازار عرضه می‌شود که از پیشرفته‌ترین تجهیزات روز بهره می‌برد. تجهیزات استاندارد این تیپ عبارتند از: رینگ‌های 20 اینچی، سیستم تعلیق با امکان تنظیم ارتفاع، تنظیم ارتفاع اتوماتیک بسته به میزان بار، چراغ‌های زنون اتوماتیک، برف پاک کن ‌های اتوماتیک، آینه‌های جانبی الکتروکرومیک، سانروف، رکاب‌های جانبی، باربند، درب صندوق عقب برقی، قلاب مخصوص یدک‌کشی، شیشه دودی عقب و دسترسی بدون کلید. سایر تجهیزات استاندارد عبارتند از: کنترل آب و هوای اتوماتیک چهار نقطه‌ای، روکش چرمی، تزیینات چوبی، صندلی‌های برقی و مجهز به گرمکن جلو (صندلی راننده با قابلیت حرکت در 14 جهت و صندلی شاگرد با قابلیت حرکت در 12 جهت)، صندلی‌های تاشو برقی در ردیف سوم و یک پریز برق 120 ولت در قسمت بار. سیستم تفریحات و سرگرمی از یک نمایشگر 8 اینچی بهره می‌برد که از این موارد پشتیبانی می‌کند: دوربین دید عقب، GPS، کنترل صوتی، سازگاری با اپلیکیشن‌های تلفن هوشمند (نظیر: Panadora، Slacker، Yelp و iHearrRadio)، تکنولوژی Siri Eyes Free، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم صوتی مجهز به سی‌دی چنجر و 9 بلندگو، رادیوی ماهواره‌ای، رادیوی HD و درگاه iPod/USB. اگر پکیج Luxury  را خریداری کنید، این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرند: گرمکن صندلی‌های جلو، کول باکس بین صندلی‌های جلو، گرمکن صندلی‌های ردیف دوم، گرمکن غربیلک فرمان، تزیینات چوبی بیشتر، روکش چرمی اعلا و سوئیچ کارتی که راحتی در کیف پول جا می‌شود. از میان تجهیزات دیگر این خودرو می‌توان به سنسور پارک عقب، دوربین پارک در طرفین و جلو، کروز کنترل تطبیقی، نمایشگر صندلی‌های عقب و سیستم صوتی Mark Levinson با صدای فراگیر.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی لکسوس LX 570 مدل 2015

نیروی پیشران لکسوس LX 570 مدل 2015 را یک موتور 8 سیلندر 5.7 لیتری تأمین می‌کند که قادر است 383 اسب‌بخار نیرو و حدود 546 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این موتور به صورت استاندارد در کنار یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک، سیستم چهار چرخ محرک دائمی، کنترل در سربالایی و سراشیبی و کنترل پایداری قرار می‌گیرد. در تست سرعت، این شاسی‌بلند قوی توانست ظرف 7.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که برای یک خودرو 6,000 پوندی ( 2,722کیلوگرم) زمان بسیار شگفت‌انگیزی به نظر می‌رسد. میزان مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی 19.55 لیتر (22.81 لیتر در شهر و 16.10 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است که برای خودرویی در این کلاس، مقدار بالایی محسوب می‌شود.

 

ایمنی

بررسی لکسوس LX 570 مدل 2015

تجهیزات ایمنی لکسوس LX 570 مدل 2015 عبارتند از: ترمز ضدقفل، کنترل پایداری، پشت سری‌های برقی برای صندلی‌های جلو، کیسه هوای جانبی برای صندلی‌های جلو، کیسه هوای زانو برای صندلی‌های جلو، کیسه هوا برای صندلی‌های ردیف دوم ، کیسه هوای پرده‌ای سراسری، سیستم تماس اضطراری Lexus Safety Connect، سیستم یابنده خودرو مسروقه و دکمه درخواست کمک اضطراری. سیستم پیشگیری از تصادف نیز فقط به صورت سفارشی قابل خریداری است. این سیستم در صورتی که تشخیص بدهد بروز تصادف قطعی است، به صورت اتوماتیک کمربندها را سفت و سیستم ترمز را آماده می‌کند تا هنگام ترمزگیری بهترین واکنش را داشته باشد. در تست ترمز، این خودرو پس از پیمودن 36.27 متر به حالت توقف در آمد که برای خودرویی با این وزن زیاد، مناسب به نظر می‌رسد.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی لکسوس LX 570 مدل 2015

لکسوس LX 570 مدل 2015 از کابینی شیک بهره می‌برد که از چوب و چرم ساخته شده است ولی طراحی داخلی رقبا نسبتاً جدیدتر است، علاوه بر این، در این خودرو برخلاف سایر محصولات کمپانی لکسوس کنترل  Remote Touch که شباهت زیادی به موس کامپیوتر دارد به چشم نمی‌خورد، علاوه بر این سیستم صوتی Mark Levinson را نیز پیدا نخواهید کرد ولی بدون تردید، زمان زیادی نخواهد گذشت که لکسوس LX 570 تجهیزاتش را به روز می‌کند. یکی از مواردی که در کابین داخلی بیش از همه به چشم می‌آید، راحتی صندلی‌های ردیف اول و دوم است. دید سرنشینان جلو و دریف دوم از محیط اطراف بسیار خوب است. این صندلی‌ها از تکیه‌گاه و نشیمن‌گاه راحتی نیز برخوردارند و فضای پا و فضای سر بسیار خوبی دارند. با این حال، صندلی‌های ردیف سوم جای زیادی ندارند و بیشتر برای کودکان مناسب هستند. طراحی صندلی‌های ردیف سوم به گونه‌ای است که تأثیری منفی بر فضای بار دارد چون به جای این که تا بشود و روی کف قرار بگیرد، روی دیواره‌ها تا می‌شود. فضای بار این شاسی‌بلند 1.16 مترمکعب است که چنانچه صندلی‌های عقب بخوابند، این فضا به 2.35 متر مکعب افزایش پیدا می‌کند.

 

تجربه رانندگی

بررسی لکسوس LX 570 مدل 2015

لکسوس LX 570 مدل 2015 جاده از سواری راحت و بی‌نظیری برخوردار است و مانند یک خودرو لوکس تمام عیار دست‌اندازها و ناهمواری‌ها را جذب می‌کند. داخل کابین صدای باد و تایرها به گوش نمی‌رسد ولی صدای موتور در سرعت‌های بالا احساس می‌شود که البته صدایی گوش‌نواز است. متأسفانه، چنانچه با رقبای اروپایی رانندگی کرده باشید، از شتاب این مدل از لکسوس رضایت چندانی نخواهید داشت، با این حال برای رقبا سخت است که در مسیرهای خارج جاده‌ای با لکسوس LX 570 رقابت کنند. این شاسی‌بلند لوکس که بر اساس تویوتا لندکروزر ساخته شده است توانایی‌های آف رود بسیاری دارد و شما را به کجا که اراده کنید خواهد برد.

بررسی لکسوس LX 570 مدل 2015


منبع

Edmunds

برچسب : لکسوس , مرسدس بنز GL Class , تویوتا لندکروزر , لکسوس LX 570 , بی‌ام‌و X5 , آئودی Q7 , کادیلاک Escalade , اینفینیتی QX80






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

16 نظر

abed
0

لکسوس lx 570 ریموت ش کار نمیکنه چطور میتونم درش باز کنم؟
22:33  1402/03/22
پاسخ دادن
مرتضی بلوری
0

ضعف های این خودرو رو وقتی سواربشین میفهمین,ترمز ضعیف در سرعت ک.ماشین.میکشه خودشو و جمع نمیشه مورد دوم هم روشنائی ضعیف چراغهای نورپایین و بالای این خودروهست در جاده و ضعف فاحش آن نداشتن حتی سنسور تعویض لنت ترمزهاست.
22:45  1399/08/23
پاسخ دادن
سالار
0

اونایی که از کیفیت و امکانات ماشین های ژاپنی دم میزنن احتمالا تا حالا سوار پراید نشدن. ماشینی فوق العاده و رویایی تازه شرکت سایپا قول داده تا ده سال آینده آینه بغلشو برقی کنه.
14:51  1397/02/16
پاسخ دادن
sam
0

به نظر شما 50 ميليارد تومان بهتره يا 70 ميليارد تومان. كدومشو داشته باشي راضي هستي؟؟؟
آقا جان ديگه از يه جايي بالاتر ديگه اين حرفا نيست. اين ماشين خداست. اونايي هم كه ميگن پورشه و بنز و بي ام و ... اونام همين طور. ديگه اينهمه چونه نداره. اينا فراتر از خواسته هاي ماست . تك تك دلارايي كه ميگيرن سازنده هاش نوش جوونشون. من مرجع تقليد شما آقا حلاله حلاله
16:14  1395/05/18
پاسخ دادن
ماهان
3

فقط ميتونم بگم عاشقششششم
23:15  1394/04/20
پاسخ دادن
mohammad
0

اقا من بین بنز سی 200 اتاق جدید و لکسوس nx گیر کردم
اگرچه ایندو کلاسهای متفاوتی هستند.یکی اس یو وی و دیگری سدان
کمکم کنید
16:23  1393/12/22
پاسخ دادن
سجاد
2

اقا محمد حتما لكسوس nx نظر من اينه البته سليقه اي هست بعضي ها شاسى بلند بيشتر دوست دارن بعضى ها سدان ولى از نظر من لكسوس nx واقعا خيلى زيباست معركه هست
00:18  1394/05/22

کاربر: .KinG.
9

میشه گفت برادر بزرگتر RX350 هستش
لکسوز جزو اون برندهایی هستش که ارزش تک تک دلار هایی که بهش میدی رو داره بعضیا همین مقاله رو میخونن و میان نقدش میکنن ولی خیلی از نکات ریز و درشت این ماشین از قلم افتاده
من RX350 دارم که یه گوشه ای از امکانات جالبش رو میگم
برای مثال درب صندوق عقب موقع باز و بسته شدن اگه به جایی گیر بکنه بدونه کوچکترین فشاری نیرو قطع میشه و هشدار میده که دیگه در صندوق عقب هیچ آسیبی نمیبینه یا سیستم کیلس انتری که توی RX350 واقعا عالیه که 100% هم توی LX هم همینطور هستش مثلا کلید اگه در داخل خودرو باشه نمیتونید خودرو رو از روی دستگیره ی بیرون درب قفل بکنید و هشدار میده یا اگه باطری ریموت تموم شد یه سیستمی مثل NFC داره که نزدیک دکمه ی استارت میکنید و بعد میتونید استارت بزنید(همین بلا سر یکی از آشناها که اسپورتج داشت اومده بود)
اینا فقط یه گوشه از امکاناتش هستش
از اونجایی که بر پایه لندکروز زده شده از نظر آفرود خیلی حرفا واسه گفتن داره
کسایی هم که نمیتونن با مصرف و قیمتش کنار بیان لکسوز اخیرا NX که یه کراس اوور هستش رو هم وارد بازار ایران کرده
موفق باشید
23:29  1393/12/20
پاسخ دادن
محمود
3

در اینکه لکسوس عالیه شکی نیست. چون همون تویوتاست.
منم خودم لندکروز دارم دیگه. قبل لندکروز , وراکروز داشتم.
خیلی با هم فرق دارند. چه توی نرمی سواری چه توی آفرود و ...
یه بار با لندکروزم تو یه سربالایی با شیب زیاد 160 تا رو پر کردم. آخ نگفت.
باورتون نمیشه کولرم تا آخر درجه روشن بود. قدرتش فوق العاده است.
من فقط منظورم این بود که ژاپنی که این همه ماشینهای عالی می سازه ,
چرا باید این دو ایراد نسبتا بزرگ رو برطرف نکرده باشه.
در صورتیکه حتی کمپانی های کره ای این ایراد ها رو برطرف کردند.
02:16  1393/12/21

ا.م
7

خودرویی با این همه امکانات و ... جایی برای گیر دادن بهش وجود نداره
08:26  1393/12/20
پاسخ دادن
کاربر: reza-4WD
6

جناب محمود خان اولا شما وقتی مفهوم کلمه ایراد رو با امتیاز منفی قاطی میکنی حق نداری نظر دیگران رو مسخره کنی. دوما قیمت این ماشین فقط تو ایران بالا هست و طبق گفته ی شما اگه شمای ایرانی این ماشین رو نخرید اعتبار خودروساز بزرگ تویوتا زیر صفر میره(خیلی مسخره ست).سوما: کسی که بابت این ماشین پول خوبی میده اصلا مثل شما نگران مصرف بنزینش نیست. و به احتمال زیاد فقط بنزین سوپر بریزه.
01:40  1393/12/20
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
0

خیلی زشته
22:22  1393/12/17
پاسخ دادن
محمود
5

دو ایراد بسیار بزرگ ژاپن در خودروسازی که باعث میشه اعتبارشون زیر
صفر بره :
- ماشینهای بسیار پر مصرف
- گران بودن بیش از حد کیفی ماشینها
20:34  1393/12/16
پاسخ دادن
Ali
24

جک نگو داداش...
تو تمام دنیا مصرف کم و قیمت مناسب خودوروهای ژاپنی معروفه..
البته لکسوس خودروی لوکس تویوتاست و قیمتش هم طبیعتا بالاست..ولی بیخود گرون نیس که ایراد باشه!
11:17  1393/12/17

Zaniar
7

می دونین قیمت مدل فول این لکسوس الان تو بازار چنده؟
870 میلیون
دقیقا 6ماه پیش قیمتش 710 تومن بود یهو تمام ماشینای ژاپن 100 تومن به
بالا گرون شدن هیچ دلیلی هم نداشت
به هر حال آدم اگه 870 تومن بده میره کاین میخره به جای لکسوس
پورشه کجا و لکسوس کجا
11:40  1393/12/17

Arash
62

جناب محمود خان اگر شما دست یابی ولوو به 250 اسب بخار با موتور 1.9 لیتری رو برتری بسیار محسوس سایر خودرو سازان بر تکنولوژی خودروسازان ژاپنی میدانید باید خدمتتان عرض کنم که میتسوبیشی با موتور 2 لیتری 481 اسب بخار تولید کرده. یعنی تقریبا 2 برابر ولوو که شما فرمودید.
این تازه کوچکترین نمونه از مهندسی و تکنولوژی بی نظیر ژاپن هستش و بنده فکر می کنم اون شخص شما هستید که اطلاعاتتون به روز نیست دوست عزیز نه دیگران.
یحتمل شما از اون قبیل اشخاصی هستید که دست تون به گوشت نمیرسه میگید پیف پیف بو میده!
شاید همون خودروی چینی که به صورت اقساطی خریداری کرده اید انتخاب مناسب تری برای شما باشد!
21:39  1393/12/17

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : بله دی اومده تا ۷اردیبهشت هم فرصت واریزبوده
قلی نیا : مبارکتون باشه ، چطور ممکنه منی که ۱۱ اذر هستم فاکتور نشده هنوز
قلی نیا : من تکمیل وجه ۱۱ اذر هستم هنوز فاکتور نشده یکی از اشنا هامون گفته حتی امکان داره تا تابستون هم فاکتور نشه دل خوش نکن باز دم اونایی که فردا موتور اسم نوشتن رفتن یه اعتراض کردن همگانیش کردن ابروی شرکت رو بردن ماها که نشستیم سرجامون خیالتون راحت هیچ خبری نمیشه حالا حالا ها
شاهین جی سانروف : توروخدا راستشو بگین بخدا خسته شدیم حداقل درست بگین بزارین مام خوشحال شیم کم آوردیم بخدا شماره درخواستو میگین
X5 ثبت نامی 27 شهریور : سلام از من 23 فروردین شاسی شده ، بیمه هم سبژ شده ، و روی صدور پلاک زرد مونده از 26 فروردین ، چرا اینقدر طول کشیده صدور پلاکم!!
Cs55 : سلام داداش شما تحویل حضوری زدین پلاک شده ماشینتون زودتر چون منم ۲ اردیبهشت فاکتور شدم هنو پلاک نشده
مهدی پلاس : درودبرشما دوستان عزیز واریزاولیه 13شهریور پیامک واریزوجه دوم اومده فقط دوستان بیمه چی انتخاب کنم وکارت طلایی هم بزنم کلا شد430 یه اطلاعی لطف کنید بدید دوستانی که انجام دادن
سعید شاهین g : سلام واریز وجه ۱۴ آذر هیچ خبری از فاکتور نیست
از شیرازی به به تارا اتومات خاکستری نانو سرامیک تحویل 30 اسفند : نه سرامیک نوشته نشده جزییات فاکتور رو به صورت زیر نوشته 1 بهاي خالص كارخانه 7,618,901,853 ریال 2 ماده 10 ساماندهي خودرو -عوارض اسقاط فرسوده 87,500,000 ریال 3 ماده 30 قانون ماليات ارزش افزوده 65,690,887 ریال 4 ماليات بر ارزش افزوده 656,908,867 ریال 5 ماليات شماره گذاري 328,454,434 ریال 6 مبلغ ثابت شماره گذاري 1,000,000 ریال 7 بيمه شخص ثالث 93,691,500 ریال 8 خدمات كارت هوشمند 2,046,510 ریال 9 هزينه پست 599,500 ریال 10 هزينه ساير خدمات 1,773,200 ریال 11 هزينه نصب و ساخت پلاك 6,050,000 ریال 12 بند ج ماده 69 قانون توسعه كشور 65,690,887 ریال 13 خسارت تاخير -88,687,560 ریال 14 تخفيف مقطوع -57,122,510 ریال 15 تخفيف رند -899 ریال 16 تاثير مصوبه شوراي رقابت -1,080,190,669 ریال مبلغ قابل پرداخت: 7,702,306,000 ريال كسورات: 1,226,001,638 ريال به نظرم جریمه تاخیر و هزنه نانوسرامیک رو بعدا بهم بر می گردونن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شبنم : دوستان علت فاکتور نکردن سایپا میخواد فوق‌العاده فاکتور کنن مال اونه
آرتین : لجیون چندم تخویل گرفتی
نسترن : معلومه به خواهرت مالیدن که اتیش گرفتی
پیش فروش 16بهمن : 16بهمن تکمیل وجه هنوز فاکتورنشده، فقط میتونم بگم لعنت برپدر مدیرعامل دزد سایپا
207پانا : 20.5 میلیون
207پانا : نمیدونم. برای من 280 نیومد. فردا زنگ بزن نمایندگی بپرس. من الان 60027 بودم تبدیل اومده بود تبدیل زدم به 60023 20500 هم پول رینگ رو گرفت
سورن پلاس .p : سلام دوست گرامی تحویل حضوریه.. ولی از کجا برم تحویل بگیرم چیزی ننوشته آخه .عجب مصیبتی شد این ماشین برای ما!!!!
هادی : دوستان عزیز من خودم از بچه های نمایندگی افتخار هستم به 50 تومن هم راضی هستم ولی بازم معلوم نیست اگر به 10 و 20 تومن بود که اصلا همرو خودمون می‌دادیم
Fx آف ایکس : چجوری بدی مهمه فکر کنم تو خیلی دوس داری بیشتر بدی شایدم برات منفعتی داره که دیون و بالا بدی ماها قراره اختلاف قیمت دیون و بدیم نه کل دیون
وحید : مگه من گفتم عیبه