بررسی موتورسیکلت کاوازاکی  ABS Concours 14 مدل 2015

بررسی موتورسیکلت کاوازاکی ABS Concours 14 مدل 2015

موتورسیکلت کاوازاکی Concours 14 آمیزه‌ای است کامل از راحتی، سرعت و کاربرد. ارگونومی بی‌عیب و نقص این موتورسیکلت با یک پیشرانه قوی چهار زمانه ترکیب شده است که آب خنک است، 1,352 سی‎‌سی حجم دارد و هر سیلندر آن از چهار سوپاپ بهره می‌برد. این پیشرانه در کنار یک گیربکس شش سرعته قرار گرفته است و قادر است حداکثر 138 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

بررسی موتورسیکلت کاوازاکی ABS Concours 14 مدل 2015

از آن جایی که سیستم تعلیق از اهمیت بالایی برخوردار است، این موتورسیکلت به سیستم تعلیقی محکم‌تر در قسمت عقب مجهز شده است که برای تنظیم کردن آن به هیچ آچار یا ابزار خاصی احتیاج نیست. دوشاخه تلسکوپی جلو نیز 43 میلی‌متر جای بازی دارد و قابل تنظیم است. موتورسیکلت کاوازاکی Concours 14 مدل 2015 در دو رنگ Candy Lime Green و Metallic Spark Black به بازار عرضه می‌شود. این موتورسیکلت قوی برای هواداران موتورسیکلت‌های سوپراسپرت کاملاً آشناست و وضعیت قرارگیری موتورسوار بر روی آن باعث می‌شود از سایر سوپر موتورهای رقیب راحت‌تر و ایمن‌تر باشد.

بررسی موتورسیکلت کاوازاکی ABS Concours 14 مدل 2015

راکبان می‌توانند از پیشرانه بسیار قوی که از کلاس کاوازاکی Ninja ZX 14 R است لذت ببرند، شاسی نیز به گونه‌ای طراحی شده است که از نرمی و توازن بالایی برخوردار باشد. مدل 2015 این موتورسیکلت از شتاب بیشتر، فرمان سبک‌تر در سرعت‌های پایین، سیستم تعلیق محکم‌تر در عقب، شیشه جلوی جدید، ترمز ضدقفل بازنگری شده و جعبه بار در عقب بهره‌مند شده است. این تغییرات باعث می‌شوند این موتورسیکلت از نظر زیبایی و عملکرد، در صدر موتورسیکلت‌های اسپرت سفری قرار بگیرد.

بررسی موتورسیکلت کاوازاکی ABS Concours 14 مدل 2015

پیشرانه نیز کم مصرف است و گشتاور بالایی تولید می‌کند. این گشتاور بالا در کنار گیربکس شش سرعته، باعث می‌شود موتورسیکلت کاوازاکی Concours 14 برای انجام هرگونه مانوری آماده باشد. وظیفه تزریق سوخت و تعیین مقدار دقیق سوختی که پیشرانه لازم دارد بر عهده یک کامپیوتر است که باعث می‌شود تولید آلاینده‌ها به حداقل برسد و مصرف سوخت پایین بیاید. سیستم کنترل سرعت نیز از یک ECU بهره می‌برد و استارت زدن و گرم کردن پیشرانه را به کاری ساده و آسان تبدیل می‌کند.

بررسی موتورسیکلت کاوازاکی ABS Concours 14 مدل 2015 بررسی موتورسیکلت کاوازاکی ABS Concours 14 مدل 2015
بررسی موتورسیکلت کاوازاکی ABS Concours 14 مدل 2015 بررسی موتورسیکلت کاوازاکی ABS Concours 14 مدل 2015

سیستم کنترل پایداری (KTRC) هنگامی که تشخیص بدهد چرخ عقب بکسواد می‌کند، خروجی موتور را پایین می‌آورد تا اصطکاک چرخ عقب با زمین حفظ شود. سیستم KTRC از ECU و سنسورهای ترمز ABS استفاده می‌کند، به این ترتیب، هیچ وزن اضافه‌ای به موتورسیکلت وارد نمی‌کند. دیسک‌های دوگانه 310 میلی‌متری جلو شبیه گلبرگ هستند و از کالیپرهای چهار پیستونی بهره می‌برند. در عقب فقط یک دیسک 270 میلی‌متری دیده می‌شود که به کالیپر تک پیستونی مجهز است.

بررسی موتورسیکلت کاوازاکی ABS Concours 14 مدل 2015

هر پیستون کالیپر ترمز دارای لنت‌هایی مجزا است که باعث می‌شود لنت‌ها بهتر خنک بشوند و در شرایط سخت بهتر عمل بکنند. اگر حالت Fuel Economy Assistance انتخاب شود، مصرف سوخت پایین‌تر می‌آید. این حالت در هر دنده‌ای کار می‌کند و باعث می‌شود دریچه سوخت فقط 30 درصد باز باشد و سرعت از 128 کیلومتر بر ساعت بالاتر نرود. یک پمپ هیدرولیک در قسمت کلاچ تعبیه شده است که باعث می‌شود کلاچ نرم و دقیق عمل کند. پیشرانه در قسمت جلوتری قرار گرفته و فاصله محورهای عقب و جلو به دقت و به گونه‌ای طراحی شده است که توزیع وزن به خوبی صورت بگیرد، هندلینگ بالا برود و پایداری در سرعت‌های بالا بیشتر باشد.

بررسی موتورسیکلت کاوازاکی ABS Concours 14 مدل 2015

موتورسیکلت کاوازاکی ABS  Concours 14 به جعبه‌هایی سخت در دو طرف زین مجهز است که فضای زیادی برای گنجاندن بار در اختیار می‌گذارند و به راحتی نیز جدا می‌شوند. این جعبه‌ها ضد آب هستند و به راحتی یک کلاه کاسکت بزرگ را در خودشان جا می‌دهند. این جعبه‌ها سبک و تا بیشترین حد ممکن به مرکز موتورسیکلت و مرکز ثقل موتورسیکلت نزدیک هستند تا کمترین تأثیر را بر هندلینگ داشته باشند. یک پریز برق 40 وات DC نیز روی داشبورد تعبیه شده است تا برق مورد نیاز لوازم شخصی را تأمین کند.

بررسی موتورسیکلت کاوازاکی ABS Concours 14 مدل 2015

آمپرهای کیلومترشمار و دورسنج خوانا هستند و نمایشگر دیجیتال LCD اطلاعاتی از قبیل سرعت، میزان بنزین باقی مانده در باک، ولتاژ باتری، وضعیت دنده، میزان باد تایرها و ساعت را به نمایش می‌گذارد. این نمایشگر دمای هوای خارج را نیز به نمایش می‌گذارد و سنسور آن در دورترین فاصله از پیشرانه نصب شده است. ظرفیت باک به 22 لیتر می‌رسد که برای یک موتورسیکلت کم مصرف مناسب به نظر می‌رسد. زین‌های سفری نیز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در سفرهای طولانی بسیار راحت باشند.


منبع

TopSpeed

برچسب : موتورسیکلت , موتورسیکلت کاوازاکی , کاوازاکی , کاوازاکی Concours 14






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا v4 تحویل سی بهمن ماه : آماده برای فاکتور و هنوز فاکتور نشده تارا v۴ تهران تیتانیوم
امیرعلی x5 : دوستان عزیز به نظرتون حمل خودرو از بم تا تهران چقدر زمان میبره چند روز؟
J7 : تاریخ تکمیل وجه کی بوده؟
ثبت نام سهند1402 : من 6/24واذیز کردم خبری نیست
علی مدبر : دکتر سکویی این اراجیف چیه که ازخودتون به مردم میگید خدا لعنتت کنه چرا دروغ های سایپا رو اینجا منعکس میکنید وامید واهی به مردم میدید خیلی ها روحرفهای مزخرف شما حساب میکنن وطلا وماشینشونو میفروشن برای تکمیل وجه بازهم خدا لعنتت کنه تو اگر دکتربودی به خاطر یه ماشین ایرانی التماس نمیکردی ...حالا که هر کی هرکیه منم پروفسور سمیعی هستم
شاهین جی : سلام فک کنم اگه به مبلغ پارسال سود مشارکت تعلق نگیره حدود ۳۴۰ ولی اگه سود مشارکت بدند مبلغ سود ازش کسر میشه
J7خرداد : J7 0 دوستان چقدر رمان میبره ک گزینه تکمیل وجه سبز شه و صدور فاکتور زرد شه الان تکمیل وجه ده روزه زرده فقط قراردادم سبز شده
ثبت نام سهند1402 : سلام من واریزی6/24 هستم خبری نشده
حمیدرضا : سلام حداقل تا یک سال به فکر سود تاخیر نباش هنوز سود تاخیر ماشینی رو که پارسال از سایپا گرفتم رو ندادن
سروش ۱۴ اردیبهشت : علی جان من از اهواز ثبت نام کردم ساعت ۱۰ صبح تکمیل وجه کردم اینجور که مشخصه تا ۱۳ فاکتور کردن اگه دوباره شروع به فاکتور کردن کنن نوبت ما میرسه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
عرفان : من نمیدونم صمت هیچ غلطی نمیخاد بکنه نهاد های مربوطه هیچکاری به خاطر این تاخیر نمیخان بکنن ؟؟
شاهین : باسلام وعرض ادب واحترام بایدبگم عالیه ولی لوازمش گرونه ولی همه چی داره ازموتوری تابانه قیمتش مناسبه تواین بازاری ها چرخ شورولت نوابه ماشین ایرانی وچینی ارزش داره ازهمه مهمترتامین جانی داره واینکه اگردوستان ازمصرف بنزین حرف میزننددرعوض خوب راه میره خسته ات نمیکنه ازنظروزن هم سبک نیست توسرعت بالابادماشین روجابجانمیکنه قیمتش هم نسبت به ماشینهای ایرانی وچینی مفته اگردرست استفاده کنی بازم یک عمرماشینه سالم پیداکنی ازنظرتیپ هم هنوزعالیه اونی که درموردشورولت نوابدمیگندامریکایی سوارنیستندبراشون رانندگی سخته اینجوری میگنندازنظربدنه هم محکم وقوی دربرابرحادثه است ازهرنظرسالم باشه خرج هم نداره خودم دارم فروشنده هم نیستم خیلی هم راضی هستم بایدماشین سوارباشی بدونی ماشین امریکایی چیه کارهرکس نیست اگرتجربه نداشته باشه عالیه
پانادی : جدی میفرمایید؟پس بیکارن بروز میکنن؟
اطلس دی ماه 403 : درود به شرفت
عجب : این چرندیات چیه میبافی من ی هفته بعد از ثبت نام رفتم تا قراردادم اومده امضا زدم ولی هیچ خبری نیست بعد از 5 ماه هنوز
ایمان : واریز اولیه من خرداد ماه 205بود بعد افزایش قیمت خورد ک شد واریزی دوم شد 263
Gxl : سلام الان زنگ زدم ب سایپا گفتن که اخر دی میره واسه فاکتور 29مرداد تکمیل کردم ، وتا ب الان 19مرداد فاکتور کردن
پیش فروش بهمن : سلام عزیزانی که پیش فروش بهمن هستن و تکمیل وجه شهریور هستن تا 17 شهریور و فاکتور نشدن لطفا تاریخ بزارید
جعفر جانعلی : آقا جواد جانعلی عشقی خیلی دوست دارم به ملا. سایپا خراب بشه به ولا
جواد جانعلی : لعنت خدا بر سایپا باد که چندین ماه است روان ما را درهم کوبیده و قلب ما را به درد آورد. این شرکت ملعون نابود باید گردد