بررسی کامیون ایسوزو سری F

بررسی کامیون ایسوزو سری F

کامیون ایسوزو سری F یکی از همه کاره‌ترین کامیون‌هایی است که در بازار وجود دارد، وقتی صحبت از مصرف کم به میان می‌آید نیز این کامیون از سابقه‌ای خوب برخوردار است. این کامیون از کابینی مشابه کابین قوی‌تر ایسوزو FX بهره می‌برد ولی در مقایسه با برادر بزرگترش از شخصیتی آرام‌تر و مطیع‌تر برخوردار است.

بررسی کامیون ایسوزو سری F

کامیون ایسوزو سری F با چهار موتور مختلف به بازار عرضه می‌شود که می‌توانند بین 200 تا 300 اسب‌بخار نیرو تولید کنند. وزن کل کامیون (GVM) نیز بین 10,400 تا 16,500 کیلوگرم متغیر است. پیکربندی‌های این کامیون نیز عبارتند از: 4×4، 2×6 و 4×6.

 

طراحی بدنه

بررسی کامیون ایسوزو سری F

به رغم این واقعیت که کامیون ایسوزو سری F از کابینی مشابه کابین کامیون بزرگتر ایسوزو FX بهره می‌برد، ولی جزییات کوچکی روی بدنه دیده می‌شوند که این دو مدل را از هم متمایز می‌کند. می‌توان گفت ارتفاع کمتر از سطح زمین، چراغ‌های بالا رفته و شباهت جلو پنجره به مدل کوچکتر ایسوزو سری N از مهمترین تفاوت‌های این دو کابین هستند. روی جلو پنجره مانند سایر محصولات کمپانی ایسوزو لوگوی ISUZU به چشم می‌خورد. این لوگو از روکش کروم برخوردار است تا چشمگیرتر باشد. سپر جلو از سپر کامیون‌ ایسوزو سری N اندکی بزرگتر است ولی از همان طراحی بهره می‌برد و دو دریچه ورودی هوا و دو چراغ مه‌شکن مستطیل شکل روی آن به چشم می‌خورند. درب‌ها از دستگیره‌ها و پنجره‌هایی بزرگ بهره می‌برند. خط پایین پنجره به منظور بالا بردن دید، به صورت اریب طراحی و ساخته شده است.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون ایسوزو سری F

به لطف ارتفاع کم کابین از سطح زمین و باز شدن 90 درجه‌ای درب‌ها ، سوار و پیاده شدن بسیار آسان است. باید گفت در مقایسه با استانداردهای امروزی طراحی، طراحی داخلی کامیون ایسوزو سری F کمی قدیمی و کسالت‌آور است و از مواد اولیه‌ای سخت و محکم ساخته شده است، با این حال کیفیت ساخت و چیدمان در سطح خوبی قرار دارد. دکمه‌های کنترلی در جای مناسبی قرار گرفته‌اند و ارگونومی خوبی دارند. روی کنسول مرکزی نمایشگر GPS به چشم می‌خورد که موارد دیگری مانند رادیو و مانیتور دوربین نیز روی آن تعبیه گردیده‌اند. پنل ابزار کاملاً مدرن و امروزی است، آمپرها نیز بزرگ هستند و خواندن آن‌ها بسیار آسان است.

بررسی کامیون ایسوزو سری F

علاوه بر آمپرهای متعارف، یک نمایشگر کوچک و مستطیل شکل نیز به چشم می‌خورد که اطلاعاتی نظیر میزان مصرف سوخت، هشدار در مورد سرعت بالا، میزان ساعات کارکرد موتور، دوره‌های زمانی بین سرویس‌ها و غیره را به نمایش می‌گذارد. صندلی‌ها بسیار راحت هستند و از تنضیمات زیادی برخوردارند. این صندلی‌ها از کمربندهای پیش کشنده سه نقطه‌ای، ضربه‌گیرهای قابل تنظیم افقی و گرمکن برخوردار هستند. علاوه بر این‌، برای راحتی بیشتر راننده، فرمان تلسکوپی است و قابلیت خم شدن به بالا و پایین را نیز دارد.

بررسی کامیون ایسوزو سری F

دید سرنشینان از اطراف به لطف شیشه جلو و آینه‌های جانبی بزرگ بسیار عالی است. در صورت نیاز به دید بیشتر، می‌توان سه دوربین دید عقب را به صورت سفارشی خریداری کرد. داخل کابین محفظه‌های زیاد و به در بخوری وجود دارند از جمله: جعبه داشبورد بزرگ، جا لیوانی، جیب‌های روی درب، کنسول‌های بالای سر و یک جعبه مخصوص بار در وسط صندلی‌ها.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کامیون ایسوزو سری F

کامیون ایسوزو سری F به همراه موتورهای دیزلی SiTEC سری III تولید می‌شود که در نسخه‌های 200، 235، 260 و 300 اسب‌بخاری در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. این موتورها می‌توانند در کنار گیربکسهای شش سرعته دستی یا اتوماتیک قرار بگیرند. این گیربکس‌ها به طور خاص برای مقاصد تجاری طراحی و تولید گردیده‌اند. این موتورهای دیزلی به منظور بالا بردن عملکرد و پایین آوردن مصرف سوخت به فناوری‌های جدیدی مجهز شده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به سیستم پاشش سوخت فشار بالای Common-rail، چهار سوپاپ برای هر سیلندر، اگزوز پیشرفته EGR، سیستم جدا کننده ذرات ریز از گازوییل و توربوشارژر VGS اشاره کرد. این موتورها به لطف برخورداری از چنین تجهیزات پیشرفته‌ای قادرند در دورهایی معادل با 1000 تا 1500 دور بر ثانیه، به حداکثر گشتاور دست پیدا کنند، این امر باعث می‌شود توان یدک‌کشی کامیون بسیار بالا برود و تعویض دنده‌ها نیز به حداقل برسد.

 

سواری و هندلینگ

بررسی کامیون ایسوزو سری F

کامیون ایسوزو سری F در قسمت جلو به یک سیستم تعلیق مجهز است که از چندین فنر شمشی و دو کمک فنر بهره می‌برد، در حالی که در قسمت عقب فقط از فنر شمشی استفاده شده است. کیفیت سواری کامیون صرفنظر از این که خالی باشد یا پر از بار بسیار نرم است، هندلینگ نیز به گونه‌ای است که اعتماد به نفس راننده را بالا می‌برد. فرمان به صورت استاندارد برقی است و هم در سرعت‌های پایین و هم در سرعت‌های بالا مانوردادن با کامیون را به کاری ساده تبدیل می‌کند. ابعاد غربیلک فرمان نیز بسیار عالی است. غربیلک فرمان کوچک و سبک است و این ویژگی‌ها باعث می‌شوند استفاده از آن بسیار راحت باشد. تجهیزات ایمنی این کامیون عبارتند از: ترمز ضدقفل، رگلاتور ضد لیز خوردن (ASR)، کنترل در سربالایی و سراشیبی (HSA) و کیسه هوای راننده.

 

نتیجه گیری

بررسی کامیون ایسوزو سری F

به عنوان نتیجه‌گیری می‌توان گفت موتور عملکرد خوبی دارد و به هیچ عنوان نیاز به شتاب یا قدرت بیشتر احساس نمی‌شود. درست است که کابین باید مدرن و امروزی‌تر باشد ولی این امر در کامیون‌ها از اهمیت چندانی برخوردار نیست. به جرأت می‌توان گفت کامیون ایسوزو سری F چنان قابل اعتماد است که همتراز با رقبایی که در صدر جدول این کلاس از کامیون‌ها قرار دارند می‌ایستد. این کامیون انعطاف‌پذیر و همه کاره است و کارش را به خوبی انجام می‌دهد. البته باید پذیرفت که از نقاط ضعقف کوچکی نیز رنج می‌برد ولی در قبال پولی که بابت آن پرداخت می‌کنید، گزینه بسیار مناسب و ایده‌آلی است.


منبع

TopSpeed

برچسب : ایسوزو , ایسوزو سری F , ایسوزو FX , ایسوزو سری N






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

16 نظر

جمشید.م
0

سلام خداییش ایسوزو حرف نداره ولی به قیمت دلار ایران اصلأ عقلانی نیست خریدش در عوضش کامیونت فورس عالی عمل کرده خدایی اتاق بزرگ زیبا جادار پر اپشن .برو . قدرتمند. عالیه خدایی به قیمت هم هست خدایی کمی از ایسوزو نداره
02:38  1403/01/11
پاسخ دادن
عزیز
0

بنظرم خیلی خیلی خوبه فقط پول ندارم بخرم
15:23  1402/11/25
پاسخ دادن
جمشید
0

فقط الان حرف اول رو کامیونت فورس شش تن م
18:12  1401/07/27
پاسخ دادن
محمد
0

قیمت 1میلیاردو 300 نوبره والله ملت مغز خر خوردن میخرن
04:57  1399/10/09
پاسخ دادن
حمید
0

سلام ماشین بسیار خوبیه فقط کابین خواب نداره
الان دیگه هیچ شرکتی از فنر شمش استفاده نمیکنه همه دیگه بالنی شدن شما به شرکت های دیگه نگاه کنید
کروز کنترل هم داشته باشه عالی میشه الان ماشینای چینی همشون دارن
01:37  1399/04/17
پاسخ دادن
محسن
0

سلام هر کاری میکنم نمیتونم شرایط فروش قسطی روپیدا کنم البته سال 98
21:00  1398/12/13
پاسخ دادن
مهدی
0

ایسوز بهترین ماشیین تو ایرانه فقت یه کابین نداره وترمزهایش هم بادی باشه دیگه هرف نداره
20:48  1398/09/30
پاسخ دادن
مصطفی
0

ایسوزو کامیون خوبی است اگر وفقط اگر چندتا عیبش برطرف میشد دیگه محشربود ۱ کابین۲ترمزبادی۳فنرهای زیرش بهتربشه خشک نباشه،دست انداز اذیت میکنه،فنرهای جلو زود خورد میشه،بخاری،وکولر درجا هم داشته باشه،چی ۶ تن و۸ تن میشد ففط ۸ونیم،واقعا عالی میشه اگه اینجوری بشه،


03:41  1398/08/10
پاسخ دادن
محمد
0

سلام ببخشید قیمت روز چنده؟
00:52  1398/05/22
پاسخ دادن
حامد
0

سلام خواهشا کامیون سری اف کابین خواب دار کی میاد تو بازار ایران لطفا کسی اطلاع داره بگه؟
14:44  1396/09/17
پاسخ دادن
حمید
2

کامیون های ایسوزو در داخل ایران بید دارای کابین خوبی برای استراحت راننده و سرنشین باشه
09:17  1396/04/03
پاسخ دادن
امیر
5

سلام واقعا ایسوزو دو کابین کی وارد بازار میشوند میخوام بدانم
12:04  1395/11/10
پاسخ دادن
امیر
7

سلام ایسوزو دو کابین رو کی وارد میکنن به ایران واقعا که شاهکاره
19:58  1395/07/17
پاسخ دادن
محسن
0

ایسوزو فنربندیش بسیار خشک میباشد وکابین خواب ندارد
19:07  1394/05/20
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
5

تو بازار ایران که کمر خاور رو شکست!
10:42  1394/02/01
پاسخ دادن
کاربر: Bugatti
8

ایسوزو کامیون های خوبی میزنه ولی یکم طراحی داخلیش خوب نیست
10:52  1394/01/31
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S5SHAHRIVAR : بله منم هستم و خیلی های دیگر تکمیل وجه کردیم دیگه خیال شرکت راحته و با نامردی و دزدی تمام داره اقساطی ها را شاسی می‌کنه و تحویل میده
شاهین اتومات 24دی : میشه یه آماری بگیریم ببینیم تو همین سایت چند نفریم که فاکتور نشدیم
رضا : والا منم ثبت نام قدی شهریورم هنوز شاسی نشده کسی ام جوابگو نیست
S3 تهران : دوستان کسی اینور سال s3 تحویل گرفته؟
تارا v1p : منظور ایشون این است که افزایش قیمت سال جدید بهشون نخورده نه اینکه 394تومن پرداخت کنن.چون زمزمه های افزایش قیمت کارخانه بگوش میرسه
محمد : منم مثل شما هستم چرا شهریور فاکتور نمیشه
حسین : نه داداش اصلا مشکل سانروف نداشته الان هم خیلی ها فاکتور شدن الکی ترس تو وجود مردم نندازید
محمد : ما به التفاوت باید پرداخت کنید
شاهین اتومات 24دی : من همین الان زنگ زدم سایپا میگه مشکل سانروف شاهین اتومات حل نشده، طول می‌کشه تا تحویل بدن ، منتظر باشید،
شهرام : بار از ورامین فرستادم ترمینال شده 300 تومن . چرخیش میگه 250 تومن باید بدی واسه 200 متر راه. فقط اگه میخوایین بار بفرستین حتما دو نفری برین. یه مشت دزد بی همه چیز وایسادن جلو پارکینگ
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احسان : سلام موعد تحویل کی بود ماشینت چی بود
رانا پلاس تکمیل وجه21دی : من زنگ زدم گفتن دهه سوم بهمن داره فاکتور میشه،بنظرم فردا فاکتور کنن دیگه،یکی از آشناهامون تو ایران خودرو پرسیدم برا خودم رو گفت3خرداد میدن
ناهید صبحی : سلام . دوستان کسی امروز 6 دنده فاکتور شده؟
X55 : پاسخ به علیرضا x55: آقای علیرضا من قراردادم 9 دی بوده و تایید لیزینگ 14 بهمن . یعنی لیزینگم 7 روز بعد شما بود . یعنی باید 3 الی 4 روز دیگه مجوز خروجم بخوره حالا ببینیم این اتفاق میوفته یا نه.
دوگانه بهمن دزفول : از 22 اردیبهشت تا امروز درحال تخصیص هستم وخبری از فاکتور بهمن نیست
X55 : من نمی‌فهمم اینایی که میان میگن ماشین ما مجوز خروج خورده کیا هستن . مگه میشه خود نمایندگی داره میگه هیچ ماشینی مجوز خروج نخورده.به نمایندگی میگم حداقل یه ماشین هم مجوز نخورده که ما دلمونو خوش کنیم بگیم دارن مجوز میدم. مثل طوطی فقط میگن حق با شماست. خوب به چه دردم میخوره وقتی ماشینمو نمی دید
رانا تکمیل 6 بهمن موعد 29اسفند : هر کی زنگ میزنه میگن تیر ماهم که اسفند هستیم میگن تیر ماه
دنا آپشنال تحویل 2 اردیبهشت : سلام هر چند وقت یبار بروز میشه ولی خبری نی از فاکتور
سوری : سلام سود تاخیر چقدر شذ
X55 : ده روز پیش زنگ زدم نمایندگی گفتن تا ده روز دیگه مشکل مجوز خروج حل میشه. امروز بعد از ده روز دیگه دوباره زنگ زدم میگن مجوز خروج نخورده . هیچ ماشینی مجوز خروج نخورده . خدا لعنتشون کنه پنج ماه بدون ماشین موندیم .