بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015

بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015

برخلاف تصور عموم، بسیاری از ثروتمندان افرادی محافظه کار و محتاط هستند که پول خود را صرف خرید سوپرخودروهای لوکس و گران‌قیمت نمی‌کنند و سدان لوکسی چون هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015 نیازها و خواسته‌های آنها را برآورده می‌کند. این کره‌ای دیفرانسیل عقب با پیشرانه 429 اسب‌بخاری و البته قیمت کمتر، جایگزین بسیار خوبی برای رقبای مشهور و گران‌قیمت خود به شمار می‌رود. پس از اعمال تغییرات اساسی که سال گذشته در این خودرو صورت گرفت، کمپانی هیوندای مدل 2015 سنتنیال را بدون تغییر روانه بازار کرده است؛ طراحی خارجی این خودرو آنقدر زیبا و چشم‌نواز هست که بتواند نگاه‌های سرشار از تحسین دیگران را به خود خیره سازد. تودوزی چرمی، تزئینات چوبی، و سقف جیر نیز، جلوه زیبایی به کابین سنتنیال بخشیده‌اند. تنها موضوعی که نشان می‌دهد شما در یک خودروی لوکس چند هزار دلاری اروپایی یا ژاپنی ننشسته‌اید، لوگوی هیوندای روی فرمان و آرم اکوس روی درب صندوق و کاپوت است.

بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015

با نگاهی دقیق‌تر به کابین متوجه می‌شوید هر آنچه از یک سدان لوکس فول سایز انتظار دارید، در کابین این کره‌ای زیبا وجود دارد. کمپانی سازنده با ارائه تجهیزات استاندارد فراوان، شما را از هر آپشنی بی‌نیاز کرده است؛ برای مثال، در تیپ فول آپشن Ultimate، نمایشگر مجازی، دوربین پارک 360 درجه، صندلی‌های مجهز به گرمکن و تهویه در عقب و سیستم صوتی Lexicon با 17 بلندگو و صدای فراگیر، همگی به صورت استاندارد عرضه می‌شوند. در حقیقت، همه چیز از یک سدان لوکس و جذاب حکایت می‌کنند و به همین دلیل ممکن است از خود بپرسید که چرا برخی افراد هزینه هنگفتی صرف خرید خودرویی از برندهای معروف و مشهوری چون بنز و آئودی می‌کنند. در این خصوص باید گفت، علاوه بر سلایق شخصی، مواردی نامحسوس نیز در این امر دخیل هستند؛ برای مثال، اگرچه مواد مورد استفاده در داخل کابین از کیفیت خوبی برخوردارند، اما باز هم یک پله از آنچه در مرسدس و آئودی و لکسوس ارائه می‌شود، پایین‌تر است. کیفیت رانندگی نیز، اگرچه خوب و مناسب است، اما از نظر تعادل و هندلینگ هرگز به پای رقبای خود نمی‌رسد. عدم وجود سیستم چهار چرخ محرک و خط ترمز طولانی نیز، از دیگر نقاط ضعف این کره‌ای لوکس محسوب می‌شوند.

بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015

در این کلاس خودروهای دیگری نیز وجود دارند که فضای کافی را در کنار تجهیزات لوکس به قیمتی مناسب در اختیار خریداران قرار می‌دهند؛ نخستین و شاید بهترین گزینه، مدل 2015 کیا K900 است که اگرچه از نظر فنی شباهت‌های بسیاری میان این دو هموطن وجود دارد، اما طراحی خاص K900 و امکان سفارش پیشرانه شش سیلندر خورجینی با قدرت بیشتر، کیا را به خودروی محبوب‌تری تبدیل می‌کند. کادیلاک XTS و هیوندای جنسیس 2015 نیز، امکانات رفاهی مشابه را در کنار رانندگی دقیق‌تر و قیمت کمتر به مشتریان عرضه می‌کنند. با وجود تمام این موارد، هیوندای سنتنیال 2015 پاسخگوی نیاز افرادی خواهد بود که کیفیت و کارایی را در کنار هم و با هزینه نه چندان زیاد می‌خواهند. 

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015

هیوندای سنتنیال 2015 یک سدان لوکس فول سایز است که در دو تیپ Signature و Ultimate و با ظرفیت پنج سرنشین عرضه می‌شود.

بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015 بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015
بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015

تجهیزات استاندارد تیپ Signature عبارتند از: رینگ‌های آلومینیومی 19 اینچی، سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم، چراغ‌های جلو قابل تنظیم اتوماتیک با لامپ‌های زنون، چراغ‌های مه‌شکن و حرکت در روز LED، برف پاک‌کنهای اتوماتیک مجهز به سیستم یخ‌زدا، آینه‌های جانبی الکتروکرومیک و برقی، سانروف، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک عقب و جلو، دسترسی و استارت بدون کلید، کنترل آب و هوای اتوماتیک سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم مجزا از صندلی عقب، تودوزی و تزئینات داخلی چرمی، صندلی‌های برقی مجهز به گرمکن و تهویه در جلو و عقب با قابلیت تنظیم در 12 حالت برای صندلی راننده و 10 حالت برای سرنشین، حافظه تنظیمات صندلی راننده، فرمان تلسکوپی برقی مجهز به گرمکن، آفتاب‌گیر برقی عقب، آینه الکتروکرومیک، کروز کنترل قابل تنظیم، هشدار عبور از خط، سیستم Blue Link هیوندای، قابلیت اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث، GPS، نمایشگر 9.2 اینچی، گزارش لحظه‌ای ترافیک، سیستم صوتی Lexicon با 17 بلندگو و صدای فراگیر مجهز به رادیو ماهواره‌ای و HD به همراه CD Changer شش تایی، جک صوتی اضافی و رابط iPod/USB.

بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015 بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015
بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015 بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015
بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015 بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015
بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015 بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015
بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015 بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015
بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015 بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015

در سنتنیال Ultimate شاهد تجهیزات بیشتری چون درب‌های برقی وکیومی، درب صندوق برقی، صفحه کیلومتر LCD، نمایشگر مجازی، دوربین 360 درجه، آفتاب‌گیرهای برقی برای شیشه‌های جانبی عقب، قابلیت تنظیم کفی صندلی عقب به صورت برقی، پشت سری‌های قابل تنظیم در عقب، صندلی عقب مجهز به تهویه، آینه‌های آرایش و سیستم سرگرمی با دو نمایشگر و قابلیت پخش DVD برای صندلی عقب هستیم. 

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015

هیوندای سنتنیال 2015 با بهره‌گیری از یک پیشرانه هشت سیلندر خورجینی 5 لیتری که قدرتی معادل 429 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 510 نیوتن‌متر تولید می‌کند، به پیش می‌رود. گفتنی است، این خودرو به صورت استاندارد با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود. سازمان EPA مصرف سوخت این سدان لوکس را حدود 15 لیتر در سیکل ترکیبی (18 لیتر در شهر و 12 لیتر در بزرگراه) تخمین زده است. در ارزیابی‌های صورت گرفته مشخص شد که سنتنیال طی 5.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند که با در نظر گرفتن ابعاد و قدرت آن، زمان مناسبی می‌باشد. 

 

ایمنی

بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015

خودروساز کره‌ای با فراهم آوردن تمهیدات استانداری چون ترمزهای ضدقفل، کنترل کشش و پایداری، کیسه هوای جانبی و پرده‌ای برای صندلی‌های جلو و عقب، کیسه هوای زانویی برای راننده، سنسورهای پارک عقب و جلو، دوربین دید عقب، هشدار عبور از خط، نقاط کور و ترافیک عقب، سیستم هشدار و آماده‌سازی تصادف، ایمنی سنتنیال 2015 را تامین می‌کند. سیستم Blue Link نیز، که به صورت استاندارد در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، امکاناتی چون کمک‌های اورژانسی، دسترسی به خودرو از راه دور، ردیابی خودروی مسروقه و Geo-Fencing را برای شما فراهم می‌آورد. در تست ترمز انجام شده، سدان لوکس کره‌ای موفق شد پس از طی مسافتی در حدود 39 متر متوقف شود که برای خودرویی در این کلاس کمی ضعیف می‌باشد. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها نیز، با اعطای بالاترین درجه یعنی "خوب" به سنتنیال برای برخورد از جلو، بغل و مقاومت سقف، جایگاه این خودرو را ارتقا بخشیده است؛ لازم به ذکر است، طراحی پشت سری‌ها و صندلی‌ها نیز از نظر محافظت از گردن هنگام ضربه از پشت، رتبه "خوب" را از آن خود کرده‌ است.  

 

طراحی داخلی و تجهیزات خاص

بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015

همان‌طور که پیش از این گفته شد، راحتی صندلی‌های سنتنیال، آرامش و آسایش سرنشینان را در پی دارد. قابلیت تنظیم صندلی‌های جلو در حالت‌های مختلف، نشستن بر روی این صندلی‌ها را به امری لذتبخش تبدیل می‌کند، مخصوصا با وجود سیستم تهویه که با به جریان درآوردن هوای خنک داخل صندلی، راننده و سرنشینان را از گرمای طاقت‌فرسا نجات می‌دهد. وجود فضای سر و پای مناسب در قسمت عقب به همراه قابلیت تنظیم پشتی صندلی به صورت برقی و گرمکن، راحتی و آرامش سرنشینان عقب را نیز فراهم می‌آورد. سیستم سرگرمی عقب با دو نمایشگر مجزای 9.2 اینچی و قابلیت پخش DVD، از دیگر تجهیزات قسمت عقب این سدان لوکس به شمار می‌رود. گفتنی است، تمامی این تجهیزات در دیگر سدان‌های لوکس نیز، البته با قیمت بیشتر، عرضه می‌شود.

بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015 بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015
بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015 بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015
بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015 بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015
بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015 بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015
بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015 بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015
بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015 بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015
بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015 بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015

در خصوص چرم و چوب مورد استفاده در داخل کابین نیز، باید بگوییم اگرچه کیفیت این مواد به پای رقبای چند هزار دلاری نمی‌رسد، اما باز هم فضایی شیک، زیبا و راحت را ایجاد می‌کنند؛ سکوت و آرامش کابین نیز، قابل توجه است. فهرست بلند بالای تکنولوژی‌های به کار رفته در سنتنیال، که از جمله آنها می‌توان به صفحه کیلومتر دیجیتال، نمایشگر مجازی، دوربین 360 درجه، و آفتابگیرهای برقی برای قسمت عقب اشاره کرد، از دیگر ویژگی‌های منحصربه فرد هیوندای می‌باشد.

بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015 بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015
بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015

به عنوان یک خودروی مسافرتی، فضای 473 لیتری صندوق عقب، امکان حمل وسایل سرنشینان را فراهم می‌آورد؛ گفتنی است، با خم کردن یک یا هر دو قسمت صندلی عقب که به نسبت 60/40 طراحی شده است، فضای بار به طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. 

 

تجربه رانندگی

بررسی هیوندای اکوس (سنتنیال) 2015

قرار گرفتن پشت فرمان هیوندای سنتنیال 2015، حس یک سدان لوکس عالی را به شما القا می‌کند. تنظیم سیستم تعلیق در حالت Comfort، راحتی و آسایش را برای سرنشینان هنگام عبور از جاده‌های ناهموار به ارمغان می‌آورد؛ با قرار دادن سیستم تعلیق در وضعیت Sport، هندلینگ به طور محسوسی بهبود می‌یابد. پیشرانه هشت سیلندر خورجینی 5 لیتری نیز، با تامین قدرت کافی، این سدان بزرگ را به خوبی به پیش می‌راند. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز، با پیشرانه موجود کاملا هماهنگ بوده و با تعویض دنده‌های نرم خود، رضایت خاطر راننده را جلب می‌کند.


منبع

Edmunds

 

برچسب : سنتنیال , اکوس , هیوندای , آسان موتور , K900 , کیا , جنسیس , XTS , کادیلاک , سدان , مرسدس بنز , آئودی , لکسوس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

9 نظر

محمد
0

سلام. قیمت را بفرمایید
23:08  1404/04/20
گزارش
پاسخ دادن
امیرحسین
2

حرف نداره. قدرتش از پانامرا و اس500 لکسس is و ایودی ا8 بیشتره
18:51  1394/09/29
گزارش
پاسخ دادن
امین
4

قیمتش چنده؟؟
17:49  1394/09/02
گزارش
پاسخ دادن
آیدا
7

واقعا دوست داشتنی و فوق العاده با ابهته
17:20  1394/07/15
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: حسین م
10

هیولاست . خیلی طلبه اش هستم
19:39  1394/02/15
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهربد
6

من فکر میکنم این مقاله اشاره میکند به این موضوع که بسیاری از افراد متمکن خودرو های لوکس گران قیمت سوار نمی شوند و اتومبیلی مانند سنتنیال سوار میشوند .
دوستان با نهایت احترام موضوع را درست برداشت نکرده اید و ... ( البته این به دلیل گران فروشی خودرو در کشور میباشد که دو پله مصرف کننده ایرانی را نسبت به جایگاه تمکن خریدار جهانی پایین برده و خودرو های بسیار معمولی در کشورمان ایران لوکس شده ..)
17:39  1394/02/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Bugatti
14

اره یا باید مثل بعضی ها ( ........) باشی ویا..............
باشی تا بتونی از این ماشین ها بخری و سوار شی
البته کسایی هم هستن که واقعا حقشونه از این ماشین ها سوار شن حالشو ببرن
18:47  1394/02/11
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین بدبخت : باید تجمع کنیم دیگه هیچ کاری فایده نداره اینا راحت دارن پولای مارو بالا میکشن
اردیبهشت : سلام وارد سایت سایپا بشید قسمت پنل کاربری وارد گزینه تغییر رنگ و مدل خودرو بشید
اردیبهشت : سلام منم چند روز پیش خودم را راحت کردم
امیر : والا من دارم هر روز زنگ میزنم دیگه کاری از دستمون بر نمیاد
وحید : سلام دوستان ۲۰ مرداد مرحله دوم تکمیل وجه کردم هنوز ماشین پلاک نشده تحویل ندادن الان ۳۸ روز کسی هم جوابگو نیس رنگ مشکی نمایندگی تلاش خودرو تبریز ثبت نام کردم بنظرتون کی تحویل میدن؟؟؟
عرفان ۱ اردیبهشت : واقعا خیلی بی عرضه ایم پولمونو ک با بدبختی و هزار جور گرفتاری دادیم دست اینا نه پولمونو میتونیم بگیریم نه ماشینمونو حالم دیگه از خودم بهم میخوره
تارا v1p مشکی : فروش فوری بادموعد تحویل ۴ شهریور ۲۲ شهریور فاکتور شده ولی هنوز تخصیص پلاک نشده
v4 اتومات تیتانیوم : این بی وجود ها بالاخره برای ما روز 23 شهریور فاکتور کردند فروش فوری با موعد تحویل 3 شهریور بود !! الان که دوباره نگاه می کنم می بینم فاکتور رو تغییر دادند و حدود 8 میلیون گران تر فاکتور کردند !!!! عوضی ها الان 2 روزه منتظر تخصیص پلاک هستم و خبری نیست امروز با ویران خودرو تماس گرفتم گفت فراجا فیزیک پلاک تمام کرده باید یک هفته منتظر باشید تا پلاکش بیاد !!!!! دیگه اعصاب ندارم از دست اینها بی لیاقت ها !!! یادتون باشه بابت تاخیر در تحویل بعد از فاکتور شدن هم می تونید شکایت کنید و خسارت بگیرید . ضمنا تعزیرات گفته همه بران تو سامانه 135 نسبت به گران فروشی ایران خودرو شکایت ثبت کنند تا پول های اضافی رو برگردونند !! بعنی پولت زوری هم که ازت گرفتن رو می خوای بگیری باید 100 جا شکایت کنی و التماس کنی
شاهین اسفند : من تکمیل وجه ۱۶ اسفند بود تحویل گرفتم
محمد تقی افشاری : سلام مال شمابعدازفاکتور،چندروزه طول کشیدپلاک بشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 فرسوده تحویل آذر ماه : سلام دوستان که ثبت نام نام طرح فرسوده 207 برنده شدند تحویل آذر ماه هستند اگر براتون پیامک اسقاط خودرو آمده خبر بدین ممنون
ساینا 24 بهمن ماه رو مخ : خبری شد به ما هم اطلاعی بده
مریم : سلام پیش فروش دهه فجر کسی دعوتنامه براش اومده شماره پزیرش من12 16تحویل مردادماه ساینا تک سوز
اطلس کجایی : برادران عزیز برای آخرین بار میگم تا اعتراض نکنیم سایپا به ما ماشین نمیده حالا هر کی دوست داشت و مالش براش ارزش داشت روز شنبه 29 شهریور ساعت 10 صبح جلو نمایندگی به خدا من از همدان می خوام بیام همراهی کنید تا نتیجه بگیریم
تحویل 31مرداد پیش فروش : عزیزی. که ماشینش 19تبدیل زد مثل من سایت کرمانشاه بود تحویل گرفت چند روز بعد از حمل باربری ماشینشو تحویل گرفتن میشه لطف کنید جواب بدی
فرسوده اردیبهشت 1404 : دوستان پذیرش اردیبهشت طرح فرسوده بازم کسی هست 26تیر تکمیل وجه کرده باشه؟ بنظرتون 27تیر که تعطیل بوده کسی تکمیل وجه کرده؟
تحویل 13مرداد : 15شهریور فاکتور شده. هنوز رو صدور اسناد می چرخه تابستون تموم شد ما هنوز. معطل مسخره بازی ایران خودرو ایم
سمند جدید : سلام اگر سیمی می خوای تبدیل نزن اگر مهم نیست سیمی یا برقی تبدیل بزن
سید مصطفی : داداش یعنی میشه چند صد تا شماره بعد شماره پذیرش من باشه از ما بپره بفیه رو فاکتور کنن مگه له ترتیب نیست من دیروز زنگ زدم نمایندگی گفت تا 12 بهمن فاکتور شده بلاخره یکی این وسط دروغ میگه 😂😂
نیسان آبی : سلام دوستان درآمد کار با نیسان چطوره لطفا بنده راهنمایی بفرمایید