بررسی کشنده وسترن استار 4900

بررسی کشنده وسترن استار 4900

کشنده‌های وسترن استار 4900 و وسترن استار 4800 با این هدف طراحی و تولید شده‌اند که قوی باشند و از عهده انجام هر کاری بر بیایند. این کشنده‌ها با آپشن‌های زیادی به بازار عرضه می‌شوند که باعث می‌شود برای انجام کارهای زیادی مناسب باشند، از مأموریت‌های طولانی حمل بار گرفته تا مأموریت‌های سبک. این کشنده‌ها با پنج پیکربندی و با کابین‌های Day و Sleeper به بازار عرضه می‌شوند. کشنده وسترن استار 4900 می‌تواند به موتورهای Detroit Diesel یا Cummins مجهز شود که می‌توانند تا 600 اسب‌بخار نیرو تولید کنند.

 

طراحی بدنه

بررسی کشنده وسترن استار 4900

کشنده‌های وسترن استار هنگامی که به بازار عرضه شدند طراحی زیاد جالب یا خطوطی مواج و منحنی نداشتند، به همین خاطر نتوانستند توجه زیادی به خودش جلب کنند. باید گفت کشنده وسترن استار 4900 نیز از این قائده مستثنی نیست و در زمینه طراحی از همان اصول پیروی می‌کند. در جلوی کاپوت دراز و کشیده، جلو پنجره‌ای زمخت با چارچوبی از جنس کروم قرار گرفته است که لوگوی کمپانی سازنده بالای آن جا خوش کرده است.

بررسی کشنده وسترن استار 4900

در طراحی سپر جلو نیز مقاومت و با دوام بودن در اولویت قرار داشته است. ساختار محکم و خطوط خشن سپر نیز نشان دهنده شخصیت توانمند این کشنده است. چراغ‌های مستطیل شکل با سایر قسمت‌های کشنده سنخیت دارند ولی طراحی کلی را پویاتر نمی‌کنند. کاپوت از فایبرگلاس ساخته شده است و با زاویه 90 درجه باز می‌شود تا دسترسی آسان به موتور را امکان‌پذیر کند. اگزوزهای عمودی با رنگ براق در پشت کابین قرار گرفته‌اند و ماهیت خشن و نیرومند این کشنده را بیشتر برجسته می‌کنند. کابین این کشنده به منظور این که حداکثر استحکام و مقاومت را داشته باشد از فولاد گالوانیزه ساخته شده است.

 

طراحی داخلی

بررسی کشنده وسترن استار 4900

وقتی از پلکان بالا بروید و وارد کابین بشوید با طراحی آشنایی مواجه می‌شوید. طراحی داخلی کشنده‌های وسترن استار 4900 و وسترن استار 4800 مشابه سایر محصولات این کمپانی است که به هیچ عنوان موردی منفی محسوب نمی‌شود چون کابین کشنده‌های وسترن استار از مواد بسیار با کیفیت ساخته می‌شوند و ارگونومی خوبی دارند. داشبورد منحنی طراحی خوبی دارد و با سایر قسمت‌های کابین هماهنگ است. دکمه‌های کنترلی به اندازه کافی بزرگ هستند و حتی هنگامی که راننده دستکش به دست داشته باشد نیز می‌تواند به راحتی با آن‌ها کار کند. دکمه‌ها و دسته‌های کنترلی به صندلی راننده نزدیک هستند و دسترسی به آن‌ها بسیار آسان است، با این حال دکمه‌های مربوط به تهویه مطبوع کمی پایین به نظر می‌رسند. روی کنسول مرکزی صفحه نمایشگر اطلاعات DataStar به چشم می‌خورد که اطلاعاتی در مورد موتور، تنظیمات کشنده، مسافت‌سنج، سیستم‌های بادی، زمان و غیره در اختیار راننده قرار می‌دهد.

بررسی کشنده وسترن استار 4900 بررسی کشنده وسترن استار 4900

بهتر است بدانید پنل ابزار مرکزی بسیار شلوغ و در هم ریخته است و مدتی زمان می‌برد تا راتنده به استفاده از آن عادت کند، از طرفی نکته مثبت این است که سیستم Star Gauge توسط یک موتور الکتریکی ساخت سوئیس به کار انداخته می‌شود که باعث بالا رفتن دقت و خوانایی آن می‌شود. این سیستم به راننده اجازه می‌دهد آمپرها را هرطور میل دارد روی پنل ابزار بچیند و هر وقت خواست چیدمان آن‌ها را تغییر بدهد. این خصوصیت منحصر به فرد است و در سایر کشنده‌ها دیده نمی‌شود. همانطور که انتظار می‌رود کابین فضای زیادی دارد و صندلی‌ها نیز از فضای پا و فضای سر زیادی برخوردار هستند. صندلی راننده بسیار راحت است و تنظیمات زیادی دارد. برای این که راحتی راننده بالا برود، صندلی Premium نیز به صورت سفارشی قابل خریداری است که از آپشن‌های بیشتری بهره می‌برد. فرمان دو پره‌ای تلسکوپی است و به بالا و پایین نیز خم می‌شود. این فرمان از طراحی ارگونومیک و مدرنی برخوردار است و تزییناتی از جنس چوب و چرم روی آن به چشم می‌خورند. کابین Sleeper فضا و راحتی بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. این کابین با دو ارتفاع 68 و 82 اینچی به بازار عرضه می‌شود. در این کابین‌ها تجهیزاتی نظیر کنترل آب و هوای اتوماتیک دیجیتال، یخچال، رادیو ماهواره‌ای و سیستم صوتی مجهز به سی‌دی خوان مشاهده می‌شود.

 

موتور و گیربکس

بررسی کشنده وسترن استار 4900

کشنده وسترن استار 4900 می‌تواند به موتور Detroit Diesel یا Cummins ISX مجهز شود. این موتورها به صورت استاندارد در کنار گیربکس دستی Eaton Fuller FR-13210B (هفت، ده، یازده، سیزده و هجده سرعته) قرار می‌گیرند. گیربکس اتوماتیک Allison نیز به صورت سفارشی قابل خریداری است. موتور Detroit Diesel قبلاً توانایی خودش را ثابت کرده‌ است و می‌تواند از عهده انجام سنگین‌ترین کارها بر بیاید.

بررسی کشنده وسترن استار 4900

این موتور از شتاب و گشتاور بسیار زیادی برخوردار است و حتی در دور موتور پایین هم توان یدک‌کشی بسیار بالایی دارد. این موتور به سیستم پاشش سوخت Common Rail مجهز است که وقتی در کنار توربوشارژر قرار می‌گیرد عملکردی بالا دارد و مصرف سوخت را به حداقل می‌رساند. توربوشارژر به این موتور کمک می‌کند بدون این که از انرژی آن کاسته شود، مصرف سوخت پایینی داشته باشد.

 

کیفیت سواری و سیستم تعلیق

بررسی کشنده وسترن استار 4900

کیفیت سواری کشنده وسترن استار 4900 به رغم سیستم تعلیق سنگینش بسیار خوب است. تکان‌های کابین به حداقل رسیده‌اند و کشنده از توازن و تعادل خوبی برخوردار است. فرمان برقی که به صورت استاندارد عرضه می‌شود به راننده اجازه می‌دهد در سرعت‌های پایین نیز به راحتی مانور بدهد ولی در سرعت‌های بالا به دقت و تمرکز بیشتری نیاز است تا کشنده در یک مسیر مستقیم نگه داشته شود.

 

نتیجه‌گیری

بررسی کشنده وسترن استار 4900

کشنده وسترن استار 4900 طی چند سال اخیر موفق شده داست جایگاه شایسته خودش را به دست بیاورد ولی متأسفانه رقبایی که به اندازه این کشنده نیرومند نیستند توانسته‌اند با استفاده از طراحی بدنه و طراحی داخلی جذاب خریداران را به سوی خودشان جذب کنند. با این حال، در صنعت کشنده‌سازی وقتی صحبت از قدرت و اطمینان به میان می‌آید، همچنان از کشنده‌های وسترن استار یاد می‌شود. کمپانی وسترن استار همواره ثابت کرده است که می‌تواند کشنده‌هایی قدرتمند تولید کند که اگرچه به اندازه رقبا زیبا نیستند ولی همیشه یک سر و گردن از آن‌ها بالاترند.

بررسی کشنده وسترن استار 4900


منبع

TopSpeed

برچسب : کامیون , کشنده , وسترن استار 4900 , وسترن استار 4800






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

امین
4

وسترن استار در مقايسه با فريت لاينر خيلي عقبتره
البته تريلر هاي برند ديگه اين گروه جذابيت بيشتري دارن
09:40  1394/03/11
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
4

عجب ماشین خفنی
23:59  1394/03/10
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عرفان ۱ اردیبهشت : واقعا خیلی بی عرضه ایم پولمونو ک با بدبختی و هزار جور گرفتاری دادیم دست اینا نه پولمونو میتونیم بگیریم نه ماشینمونو حالم دیگه از خودم بهم میخوره
تارا v1p مشکی : فروش فوری بادموعد تحویل ۴ شهریور ۲۲ شهریور فاکتور شده ولی هنوز تخصیص پلاک نشده
v4 اتومات تیتانیوم : این بی وجود ها بالاخره برای ما روز 23 شهریور فاکتور کردند فروش فوری با موعد تحویل 3 شهریور بود !! الان که دوباره نگاه می کنم می بینم فاکتور رو تغییر دادند و حدود 8 میلیون گران تر فاکتور کردند !!!! عوضی ها الان 2 روزه منتظر تخصیص پلاک هستم و خبری نیست امروز با ویران خودرو تماس گرفتم گفت فراجا فیزیک پلاک تمام کرده باید یک هفته منتظر باشید تا پلاکش بیاد !!!!! دیگه اعصاب ندارم از دست اینها بی لیاقت ها !!! یادتون باشه بابت تاخیر در تحویل بعد از فاکتور شدن هم می تونید شکایت کنید و خسارت بگیرید . ضمنا تعزیرات گفته همه بران تو سامانه 135 نسبت به گران فروشی ایران خودرو شکایت ثبت کنند تا پول های اضافی رو برگردونند !! بعنی پولت زوری هم که ازت گرفتن رو می خوای بگیری باید 100 جا شکایت کنی و التماس کنی
شاهین اسفند : من تکمیل وجه ۱۶ اسفند بود تحویل گرفتم
محمد تقی افشاری : سلام مال شمابعدازفاکتور،چندروزه طول کشیدپلاک بشه
یاسین : تا روز تحویل تو شکایت بنویس حتما میدن،تو خواسته ها خسارت دیرکرد کرد ،هزینه رسیدگی دادگاه، خسارت دیرکرد کرد پرداخت دین حتما بگویید
محمد تقی افشاری : سلام اقا هادی شما تبدیل زدی بعدازفاکتور،چندروزطول کشیدپلاک بشه
شاهین۱۴۰۲ : سلام از کدام قسمت و ادرس سایت میشه رفت تبدیل زد لطفا راهنمایی کنید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
نیسان آبی : سلام دوستان درآمد کار با نیسان چطوره لطفا بنده راهنمایی بفرمایید
ال : سلام راست میگن منم 22بهمن ثبت نام کردم ساعت 12فاکتورشدم با آپشن بود
پیش فروش اسفند ماه : دعوت نامه دوگانه بوده فکر کنم
معلم : اگر 24 درصد افزایش خورده 120 میلیون شده باید 15 درصد افزایش می داد که بشه 75 میلیون و به پیش فروش ها 50 درصد افزایش می خوره به جای اینکه 60 میلیون دادیم باید 37 میلیون می دادیم یعنی حدود 22 میلیون از پیش فروش ها دزدی شده و 45 میلیون از فروش فوری دزدی کردن برا 207 پانا فولادی حساب کردم
مهرداد فوق العاده کرج : سوال جهت بیکاری ک سایپا مارو دچارش کرد فک کنم تا 27بهمن داریم بعدش میشه 30بهمن درسته؟
12163914 : 24بهمن تکمیل وجه کردم فوق العاده اما کی فاکتور بشم خدا میدونه
مرداد 19 : سلام من 19 مرداد طرح مادران .فوق العاده. هنوز فاکتور نشدم
Gxl : پاسخ ب مائده خانم ؛ میگم سخا واستون کی اومده ؟
اطلس آذر : خب بریم تجمع و اعتراض کنیم این بنده خدا هم همینو میگه منم حتما میرم با دوتا بچه مدرسه رو واقعا دیگه پولی ندارم برا سرویس و اسنپ گرفتن
مرتضی : بدتر سایپا هیچ شرکتی نیست ... ماشینای اشغال با مدت تحویل طولانی ... یکی نیست بگه خط تولیدت ظرفیت و توان نداره بخشنامه ثبت نام نده... مردم از شدت نداری رو میارن به سایپا ... لعنت بر باعث و بانیش