بررسی کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015

بررسی کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015

کیا اپتیما در کلاس سدان‌های متوسط جزو خودروهای محبوب و پرطرفدار به شمار می‌رود، ظاهر زیبایی دارد و از کابینی شیک و تجهیزات پیشرفته‌ای بهره می‌برد و شاید به همین دلیل است که کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015 نیز روانه بازار شده است و میزان مصرف سوخت را بسیار پایین آورده است. متأسفانه این خودرو تاکنون به بازار جهانی عرضه نشده و فقط در مناطقی خاص در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. میزان مصرف سوخت کیا اپتیما هیبریدی بسته به تیپ آن، بین 7.20 تا 7.40 لیتر در هر صد کیلومتر برآورد شده است که در مقایسه با مصرف سوخت رقبا بسیار کمتر است. اگر به دنبال سدان متوط هیبریدی می‌گردید، تویوتا کمری هیبریدی کم مصرف است، ظاهر خوبی دارد و از هندلینگی عالی برخوردار است. فورد فیوژن هیبریدی نیز خوش قیافه است، تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای دارد و مصرف سوخت آن به 6.52 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد. در نهایت هم باید از هوندا آکورد هیبریدی مدل 2015 نام برد که کمترین میزان مصرف سوخت را دارد و مصرف آن به 5.82 لیتر در هر 100 می‌رسد. البته مد نظر قرار دادن این رقبا کار عاقلانه‌ای است، ولی بهتر است بدانید کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015، همچنان یک رقیب سرسخت در این کلاس باقی می‌ماند.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015

کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015 یک سدان متوسط است که در دو تیپ به بازار عرضه می‌شود: تیپ پایه و تیپ EX. تجهیزات تیپ پایه عبارتند از: رینگ‌های 16 اینچی، چراغ مه‌شکن، گرمکن آینه‌های جانبی، دسترسی  و استارت بدون کلید، کروز کنترل، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، کول‌باکس، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، سیستم صوتی مجهز به سی‌دی خوان و شش بلندگو، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، رادیو ماهواره‌ای و درگاه iPod/USB. چنانچه پکیج Hybrid Convenience را خریداری کنید، این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرند: چراغ‌های LED رانندگی در روز، شیشه جلو و شیشه‌های پنجره‌های جلو به صورت چند لایه (برای این که کابین ساکت‌تر باشد)، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در هشت حالت، دوربین دید عقب و سیستم کنترل صوتی Uvo که مختص خودروهای ساخت کمپانی کیا است. تیپ EX به صورت استاندارد به همه تجهیزات فوق مجهز است و این موارد را نیز به آن‌ها می‌افزاید: رینگ‌های 17 اینچی، چراغ‌های زنون، چراغ‌های مه‌شکن LED، آینه‌های جانبی تاشو، ترمز الکتریکی، GPS (به همراه نمایشگر لمسی 8 اینچی)، آینه الکتروکرومیک، دریچه تهویه مطبوع برای صندلی‌های عقب، روکش چرمی، صندلی برقی شاگرد با قابلیت تنظیم در چهار حالت، گرمکن غربیلک فرمان، گرمکن و مجاری هوا برای صندلی‌های جلو، گرمکن صندلی‌های عقب، حافظه تنظیمات راننده، سیستم صوتی Infinity به همراه هشت بلندگو و رادیو HD. چنانچه پکیج Technology را خریداری کنید، این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرد: سقف پانوراما، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار برخورد از عقب و سنسورهای پارک عقب. برای تیپ EX پکیج White Interior نیز قابل خریداری است ولی باید قبلاً پکیج Technology را خریداری کرده باشید. پکیج White Interior روکش چرمی سفید رنگ به همراه تزیینات و دوخت‌هایی به رنگ مشکی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

 

 قدرت و عملکرد موتور

بررسی کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015

تأمین نیروی پیشران کیا اپتیما هیبریدی بر عهده یک موتور چهار سیلندر 4.2 لیتری و بنزینی گذاشته شده است که در کنار یک موتور الکتریکی و گیربکس شش سرعته اتوماتیک قرار می‌گیرد. این دو موتور در کنار هم قادرند 199 اسب‌بخار نیرو و حدود 430 نیوتن‌متر گشتاور تولید کنند. میزان مصرف سوخت تیپ پایه در سیکل ترکیبی 7.20 لیتر (7.60 لیتر در شهر و 6.84 لیتر) و میزان مصرف سوخت تیپ EX در سیکل ترکیبی 7.40 لیتر (7.82 لیتر در شهر و 7.02 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است. در تست سرعت، کیا اپتیما هیبریدی توانست ظرف 8.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که اندکی بیشتر از میانگین صفر تا صد خودروهای این کلاس محسوب می‌شود.

 

ایمنی

بررسی کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015

کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015 به صورت استاندارد از این تجهیزات ایمنی بهره می‌برد: ترمز ضدقفل برای هر چهار چرخ، کنترل کشش، کنترل پایداری، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده‌ای، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب، هشدار ترافیک عقب و سیستم هشدار نقاط کور. سیستم Uvo نیز شامل درخواست امداد جاده‌ای و هشدار برخورد اتوماتیک می‌شود. در تست ترمز، کیا اپتیما هیبریدی تیپ EX توانست پس از پیمودن 39.32 متر متوقف شود که از میانگین 100 تا صفر خودروهای این کلاس اندکی بیشتر اما همچنان قابل قبول است. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها در زمینه عدم اسیب‌دیدگی از جلو و مقاومت طرفین به این خودرو 5 ستاره اختصاص داده است.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015

کابین داخلی کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015 بسیار شیک و تأثیرگذار است. طراحی داخلی بسیار مدرن و امروزی است و در ساخت آن از مواد با کیفیت ساخته شده است. تیپ EX از تجهیزات اضافی و روکش چرمی نیز بهره می‌برد. به جرأت می‌توان گفت اگر به دنبال یک سدان هیبریدی لوکس می‌گردید، کیا اپتیما هیبریدی گزینه بسیار خوبی است. این سدان از کابینی جادار بهره می‌برد، صندلی‌ها راحت هستند و در جلو و عقب فضای پای مناسبی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند.

بررسی کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015 بررسی کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015
بررسی کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015 بررسی کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015

ناگفته نماند که فضای سر برای صندلی‌های عقب به خاطر سقف خمیده و کوپه مانند، اندکی کم است، البته در صورتی که خودرو از سقف پانوراما بهره ببرد فضای سر افزایش پیدا می‌کند. گنجایش فضای بار به 0.31 متر مکعب می‌رسد که از گنجایش فضای بار کیا اپتیمای غیر هیبریدی کمتر است و علت آن هم چیزی نسیت جز این که باتری هیبرید فضایی را به خودش اختصاص می‌دهد.

 

تجربه رانندگی

بررسی کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015

کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015 روی سطوح مختلف از سواری نرمی برخوردار است و کابین آن در سرعت‌های بالا آرام و متین باقی می‌ماند. فرمان نیز بسیار نرم است و کار کردن با آن بسیار راحت و آسان است. در مجموع باید گفت رانندگی با این سدان متوسط بسیار لذت‌بخش است و هندلینگ عالی به نظر می‌رسد. باید گفت بیشتر رانند‌ها از عملکرد کیا اپتیما هیبریدی رضایت خواهند داشت. راننده به ندرت متوجه تغییر موتور بنزینی به موتور الکتریکی خواهد شد و نیرو و گشتاور لازم برای انجام مانورهای مختلف در اختیارش قرار خواهد گرفت. تنها ایرادی که هنگام حرکت در جاده به چشم می‌خورد واکنش عجیب و غریب سیستم ترمز است. بین فشردن پدال ترمز و درگیر شدن لنت‌ها وقفه‌ای کوچک اما قابل تأمل وجود دارد ولی بدون تردید نیروی متوقف کننده لازم را تولید می‌کند. البته مدتی طول خواهد کشید تا راننده با این ویژگی ترمز عادت کند و از از نیروی متوقف کننده آن بهترین استفاده را ببرد.

بررسی کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015


منبع

Edmunds

برچسب : کیا , کیا اپتیما , کیا اپتیما هیبریدی , فورد فیوژن , هوندا آکورد هیبریدی , تویوتا کمری هیبریدی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: silvershadow
2

من یکی ک هنوز با هایبریدی ها ارتباط نتونستم برقرار کنم و ازشون خوشم نمیاد.
خود بنزینی هاش امروزه مصرفشون بهینس. اگه کم مصرف تر خواستی نمونه دیزلی میگیری.
ماشین هیبریدی اصلن ب درد جاده و مسافرت نمیخوره .منم بیشتر رانندگیم تو جاده س.
07:50  1394/04/05
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حمید : توخرهم سوارنشدی یجوری میگه دنا داشتم انگار لامبورگینی داشته اگر است میگی بیاتا دنارانشونت بدم حالایبار توهم بازی کن بغداداببین چیزی نمیشه بروبزاربادبیاد بچه هم خودتی بروغازتوبچرون جواب ابلهان خاموشی
حمید : شما واریزاولت چقدر بود و چه ماهی پذیرش شدید
شاهین جی ال : پیشنهادی بود هم اینکه صبرم تموم شده بود شامل افزایش هم نبود اگه جی میخواهی باید صبر کنی
شاهین : در جواب شما که واقعا به هر یه سور زدی وبابای شما هم معلومه چیکاره بوده که یه انسان ضعیفی مثل شما بوجود آورده واقعا باید بهش ماشاالله گفت الان فهمیدم که سطح فهمت چه اندازه هست مثل کودکان میگید بیایید گل بیندازیم چند سالته ؟ ولی یادش بخیر سال ۹۶که شما فک کنم ده سالن بوده من دنا داشتم دوست داشتی شماره بدم خدمتت تالار نزدیک نصیحتت کنم کوچولو موچولو
شاهین جی ال : اونایی که۲۹۷ ریختن ۳۱۴ اونای که ۲۹۱ ۳۲۰
مهدی شاهین پلاس : شاهییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
حمید : سلام منم شهریوری هستم پارسال اذر297ربختم برای جی تا الان که پیام واریز دومم نبوده شمااجباری اومدیااختیاری و واریزاولت چقدر بوده والان چقدرگفتن بری ممنون میشم جواب بدید
شاهین جی ال : منم مثل شما امروز تبدیل زدم
علی : سلام من هفته چهارم مرداد بودم پیامک تبدیل به gl اومد دیروز تبدیل زدم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اراس : سلام من کوییک اراس نوشتم پشیمونم میتونم عوضش کنم سقف مشکی دوستان ندارم باید چ کنم
دی ماه اپشنال : سلام داداش من پلاک و بیمه شده در حال حمل میچرخه فقط رنگ سفید
محمود : سلام دوستان 207 پانا موعد تحویل 30آبان هنوز فاکتور نشده کسی است فاکتور شده باشه آبان
نیسان دوگانه : از همون اول اشتباه کردین که نیسان خاکستری ثبت نام کردین مشتری اول و آخر خودتون هستین نیسان اکستند شناسنامه هست دیگه اگر یک وقت خواستی بفروشی مشتری نداره نمیخرن. رنگش خیلی بده
منتظر پلاک : سلام منم فردا میپرسم اگر بشه انصراف میدم اکستند تکسوز ثبت نام 26مهرماه. هنوز فاکتور نشده. اگر بشه انصراف بدیم حتمن این کارو میکنم.
سعید : سلام دوستان کسی تکسوز پذیرش 27 مهر پلاک شده؟؟
اکستند : به خدا فردا میخام برم انصراف بدم بیست روزه ثبت نام کردم هنوز فاکتور نشده مطمن هستم که اکستند به این زودی نمیدن تحویل به کسی فقط بهترین راه انصراف هست تا قبل از فاکتور میشه انصراف. بدی. اگر فاکتور بشه دیگه نمیشه. اینهایی که فاکتورم شدن بهشون نمیدن تا برج 11
پیش فروش برج 11 کازرون : تا 10 تیر فاکتور شده
31 شهریور : با عرض سلام و خسته نباشید دوستانی که براشان مقدور است باید برون دم خود شرکت سایپا اعتراض کنن تا جوابی ازشان بگیریم
سجاد : سه شنبه گذشته پلاک شدم امشب اومدشیراز