مقایسه کشنده های اکتروس  و FH16 

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

مرسدس بنز و ولوو از دیرباز در زمینه کامیون و کشنده با یکدیگر رقابت تنگاتنگی داشته اند. با ما همراه شوید تا به نظاره زورآزمایی این دو رقیب دیرینه بنشینیم. مرسدس بنز اکتروس که لقب کامیون سال 2012 را به خود اختصاص داد، این بار با طیف وسیعی از امکانات پا به میدان گذاشته است تا قدرت دیرینه و مهندسی بدون نقص آلمانی ها را به رخ رقبا بکشد. اکتروس جدید با 5 کابین مختلف ارائه می شود که بسته به نوع کاربری، مالک می تواند گزینه مورد نیاز خود را انتخاب کند.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

کابین موسوم به GigaSpace دارای 2.13 متر فضای سر در داخل و 50 لیتر حجم بیش تر از کابین MegaSpace است. این کشنده جدید مجهز به موتور توربودیزل 12.8 لیتری می باشد که توانایی تولید 510 اسب بخار نیرو را دارد. گیربکس موسوم به Powershift 3 که 12 سرعته است، به خوبی از پس این جثه بزرگ برمی آید. در داخل کابین نیز با لیست کاملی از امکانات رفاهی مواجه می شوید که از میان آن ها می توان به: دو تخت خواب بزرگ که با استفاده از فلز کروم و آلومینیوم در برخی از قسمت ها، علاوه بر راحتی، زیبا نیز هستند، در کنار مواردی از قبیل یخچال داخل کابین، صندلی قابل تنظیم در چند جهت، غربیلک فرمان با دکمه های کنترلی، نورپردازی LED داخل کابین، تهویه مطبوع، محل قرارگیری نوت بوک، میزهای تاشو، بلوتوث، شارژر موبایل و رادیو و پخش سی دی اشاره کرد.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

قیمت پایه این اکتروس جدید 82,652 پوند انگلیس می باشد که مبلغ آپشن های سفارشی نیز به قیمت پایه افزوده می شود. ریتاردر به مبلغ 3,719 پوند، صندلی راننده مجهز به تهویه 452 پوند، تهویه مطبوع اتوماتیک 2,052 پوند، بادگیر 3,480 پوند، مسیریاب ماهواره ای 963 پوند، چراخ های زنون 793 پوند و رینگ های آلومینیومی 2,366 پوند، در لیست امکاناتی می باشند که با پرداخت مبلغ اضافی قابل سفارش هستند.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

کابین GigaSpace بزرگ تر از سایر کابین ها می باشد که برای ورود به داخل آن باید 4 پله را زیر پا بگذارید. کیفیت بالای کابین به وضوح مشهود است. محفظه های نگهداری وسائل بسیار جادار است و با در نظر گرفتن مسطح بودن کف کابین، به راحتی می توان از حداقل فضا استفاده بهینه کرد. در بالای تخت نیز ساعت، چراغ مطالعه، دکمه های تهویه مطبوع و لوازم رفاهی دیگری به چشم می خورد. تودوزی به رنگ بژ کمی برای نظافت، راننده را دچار مشکل می کند ولی نمای زیبایی به کابین می دهد. صندلی های مرسدس بنز بدن را به خوبی در خود جای داده و حفاظت می کند.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16 مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

نمایشگر راننده با رزولوشن بالا به راحتی قابل استفاده می باشد و سیستم تهویه مطبوع و بخاری درجا نیز از طریق دکمه های روی کنسول وسط در دسترس راننده می باشند. ریزه کاری های زیادی در این کشنده وجود دارد که بسیار کاربردی هستند و از میان آن ها می توان به میزهای کشویی و قفسه های مختلف داشبورد اشاره کرد. آفتاب گیر نیز به راحتی توسط یک دکمه بالا و پایین می رود.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

در مقابل ولوو FH16 را می بینیم که جایگاه خوبی در میان کشنده ها دارد. این کامیون موفق با این که بارها فیس لیفت شده، همچنان اصالت خود را حفظ نموده است. بزرگ ترین مدرک که جدید بودن این ولوو را گواهی می کند ستون کنار شیشه جلو (ستون A) است که حالت عمودتری گرفته است. البته تمام تغیرات به همین مورد ختم نمی شود و موارد دیگری نیز دستخوش تغییر گردیده اند که از مهم ترین آن ها می توان به افزایش فضای کلی داخل کابین اشاره کرد که این مورد مدیون طراحی جدید است.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

این درحالی است که نام گذاری کابین های مختلف این کشنده مانند سابق می باشد و حجم کلی آن ها با یکدیگر متفاوت است. برای مثال کابین موسوم به Globetrotter جدید به بزرگی Globetrotter XL قدیمی می باشد. موتور توبودیزل این کشنده 16.1 لیتری با توان تولید 750 اسب بخار نیرو است. گیربکس نیز 12 سرعته با کد AT03512D است که بسیار کارآمد و دقیق است. کابین Globetrotter XL با پکیج مخصوص راننده مجهز به یک تخت خواب، مایکروویو، تلویزیون LCD، یخچال داخل کابین و کیت تجهیزات امدادی و حفاظتی می باشد.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

قیمت پایه این کامیون 132,540 پوند می باشد که با سفارش امکانات رفاهی اضافی، قیمت هریک از آن ها به مبلغ پایه افزوده می شود. پکیج امکانات رفاهی موسوم به Drive 16+ با قیمت 700 پوند، یک تخت خواب به اضافه پکیج لوازم زندگی 3,600 پوند، کیت بادگیر 1,650 پوند، ترمز موتور ولوو پلاس 1,950 پوند و رینگ های آلومینیومی 2,800 پوند از جمله امکانات قابل سفارش برای این سوئدی کهنه کار است.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

در داخل کشنده ولوو که مدل Special Edition این کابین است، امکانات رفاهی و کاربردی بسیاری به چشم می خورد. ورود به کابین از طریق 3 پله امکان پذیر است. درب راننده که شعاع باز شدن آن کم تر از حد انتظار است، ورود فردی با عرض شانه پهن تر را کمی با مشکل مواجه می کند. موقعیت قرارگیری در صندلی راننده با هرجثه ای که باشید خوب و بسیار راحت است. طراحی داشبورد ساده و کاربردی است و صفحه نمایش راننده اطلاعات را بسیار واضح و خوانا به نمایش می گذارد. استفاده از موس روی غربیلک فرمان نیاز به کمی زمان دارد تا به آن عادت کنید ولی بسیار کاربردی و مفید است و البته نباید از ترمز الکترونیکی که برای اولین بار بر روی یک کامیون نصب شده است غافل شد.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16 مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

در کابین این کشنده که تنها یک تخت خواب دارد، از حداقل فضا استفاده بهینه گردیده است. البته در فضای کف، سوئدی ها به اندازه کافی سخاوت به خرج نداده و اگر پای شما برهنه باشد، باید به برخورد انگشت شصت خود به اطراف کمی عادت کنید! در خاتمه باید ذکر کنیم که رقابت این دو حریف قدر به پایان رسیده و باید منتظر نظر داوران که خود شما هستید نشست. البته قبل از آن که نظر خود را اعلام کنید، توجه شما را به جدول امتیاز دهی زیر جلب می کنیم: 

موارد بررسی شده بنز اکتروس ولوو FH16 
سهولت دسترسی به کابین 7.5 6
کیفیت ساخت 8.5 8
موقعیت راننده 9 9.5
چیدمان دکمه های کنترلی 8 8
راحتی صندلی 9 9
حجم فضای نگهداری اشیا 9 9.5
سهولت دسترسی به عقب کابین و تخت خواب 8.5 8
کیفیت و راحتی تخت خواب 8 8.5
راحتی کلی راننده و طراحی کلی کابین 8.5 9
نظر کارشناسان مجله Truck & Driver 9 9
مجموع امتیازات 85 84.5

منبع

مجله چاپی Truck & Driver

برچسب : کشنده , اکتروس , ولوو , fh16






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

772 نظر

علی
8

سلام پدر من اکتروس و دوستم اکسور داره و همیشه از جاده ایذه به ماهشهر برای حمل مواد نفتی میریم.واقعا هیچ تریلیی توان مقابله با بنز در این گردنه ها رو نداره
ولی قبول دارم که بنز در رادیات و سیستم خنک کننده کمی ضعیفه ولی گریبکس اون حرف اولو میزنه.
اگر دقت کرده باشید بیشتر ماشین های شرکت نفت بنزه چون میتونه فشار زیاد حاصل از حرکت مایعات رو تحمل کنه وبه این راحتی کمر خم نمیکنیه
البته شرکت بنزمشکل یخ زدگی ماشین درسرمارو حل کرده و دیگه یخ نمیزنه
12:31  1392/05/01
گزارش
پاسخ دادن
ali
5

با یه یخ شکن حله
20:38  1392/07/12

گزارش
محمد
10

منم با نظر شما موافقم
اکثر اینهایی که اینجا نظر میدن فقط جنبه عددی را کار دارن
بنز = زیبایی + استجکام + سادگی + کم اصطحلاکی
اینا برای راننده مهم است حالا شما هی بگید ولوو 750 اسب بخاره
کافیه فقط یه سر به شهرک ماشین اسلامشهر بزنید و قیمت یه بنز قدیمی 1921 را با هم مدل خودش از سری ولوو بپرسید ببینید چه قدر تفاوت دارن
00:35  1392/08/18

گزارش
صادق D16C
1

شرکت نفت در هر شهری 1مدل داده شهر ما اهواز (1356ولو 10 چرخ)(1362ولوو 18هزار)(1370-71 اف 12 توربو)(1383-84 اف اچ صادراتی)(چند سال اخیر بخواطر پیمان کارا به ما رینو.بنز دادن
21:40  1393/03/22

گزارش
مهرداد
22

حمید جان شما داری میگی : گیربکس با کمترین ایراد و عدم دقت !!!
بالاخره ایراد داره یا نداره؟؟؟
دوست عزیز که میگی ولوو ابداع کننده بود، یه سر به مقالات "بررسی کامیون اکتروس" تو همین سایت بزن تا متوجه شی که بنز ابداع کننده هست یا ولوو! فقط منظورتون از امکانات فوق پیشرفته چیه؟؟؟ این دلایل از نظر شما فقط منطقیه دوست عزیز چون مسلماً مالکین اکتروس هم دلایل خوبی برای خرید این کامیون دارند. خیلی خوب میشه که تعصبات برندی رو کنار بزاریم!
13:51  1392/04/31
گزارش
پاسخ دادن
سعید
12

دوستان انگار بحث یه ذره قاطی شده معلوم نیست داریم درباره سری جدید این کامیونها صحبت میکنیم یا درباره نسلی که تو داخل وطنمون هست!
بذارین اینارو از هم جدا کنیم
اگه بخواهیم سری جدید این 2 تا رو باهم مقایسه کنیم باید به نتیجه ای که از طرف کارشناسان مجله تراک اند درایو به ثبت رسیده احترام بذاریم چرا که اونا با کارشناسی خیلی دقیقتر این 2رو باهم مقایسه کردن و نتیجه اینه که تو موارد مربوط با داخل کابین تقرببا امتیازشون برابره اما وقتی به این الگوی مقایسه موارد هندلینگ و کیفیت سواری هم اضافه شده ولوو با 15 امتیاز اختلاف بهتر از مرسدس هست(اشاره به جدول مربوط به مقایسه 5 کشنده)فقط توان موتور و شکل ظاهری رو مد نظر قرار ندادن که از نظر توان موتور کشنده ولوو fh750 اسب بخاری لقب قویترین کشنده دنیارو با خود یدک میکشه و از این نظر کاملا بر آکتروس جدید برتری داره
از نظر ظاهر قضاوت بیشتر سلیقه ایه هرچند ولوو تو برخی موارد جزئی یکم پیشرفته تر عمل کرده مثل فرم چراغها و آینه ها یا سانروف که علاوه بر زیبایی موارد ایمنی هم رعایت شده
پس نتیجه میگیریم تو نسل جدید این 2 رقیب برتری با ولوو fh هست!
...
17:39  1392/05/07

گزارش
حمید
14

قویترین موتور در حین ارائه بالاترین گشتاور - گیربکس با کمترین ایراد و عدم دقت - سیستم تعلیق ابداعی ولوو با عملکرد فوق العاده - کیفیت سواری غیر قابل قیاس با هیچ کامیونی - امکانات فوق پیشرفته مخصوصا تو مدلهای جدید fh - زیبایی محسور کننده داشبورد جدید ولوو و کابینش - زیبایی ظاهری(که البته از این نظر بنز هم خوبه و میشه گفت مساوین) - آیرودیناکیک بالاتر که مشخصه اصلی fh هست - و در نهایت فروش بالاتر ولوو
اینا دلایل منطقی هست که برتری ولوو رو نسبت به بنز اثبات میرسونه حالا شما نمیخوایی قبول کنی عیب نداره .... خوددانی!
میدونید اصلا ولوو همیشه ابداع گر بوده و کامین دارها میدونن که خیلی از کامیونها تو موارد فنی از ولوو تقلید کردن
در ضمن من خیلی ها رو سراغ دارم که ولوو fh خودشون رو با آکتروس 1844 تعویض کردن و چقد پشیمون شدن و برعکس وقتی کسی از بنز به سراغ ولوو رفته چقد از این کارش راضیه.
13:25  1392/04/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: m&z
26

باور بفرمایید یکی از معایب ما ایرانی ها اغراق نمودن در مورد چیزهایی است که دوست داریم و در مقابل کوبیدن چیزی که دوست نداریم. مثلا وقتی از یکی که سمند داره بپرسیم سمند بهتره یا 405 فورا میگه 405 آشغاله اصلا تعادل نداره و قدیمیه و ... و سمند بهترین ماشینه و از خوبی هاش میگه؛ حالا اگه همین شخص چند سال بعدش 405 خرید و همون سوال رو ازش بپرسی شروع میکنه از بدی های سمند گفتن و از اصالت 405 توضیح دادن! در صورتی که در عمل بسته به کاربرد و سلیقه هرکس یک محصول را انتخاب می کند. این معایبی هم که شما به بنز نسبت میدهید به نظر من مغرضانه است و شاید به این دلیل که شما همیشه ولوو داشتید و حس تنفر از بنز دارید. در صورتی که هیچکدام از این دو کامیون بد نبوده و چنین ایرادات بزرگی ندارند. من هم همانطور که عرض کردم هیچ کدام از اینها را ندارم که مغرضانه نظر دهم ولی سواری انواع مدلهای جدید بنز و ولوو را در شرکت تجربه کردم و به شخصه بین مدلهای موجود در کشور آکتروس 1844 را به تمام مدلهای دیگر ترجیح میدهم. برای دلیل انتخابم کافی است مدلهای چند سال کارکرده این کامیون و ولوو را مقایسه کنید!
17:44  1392/04/28
گزارش
پاسخ دادن
رضا فرسوده
6

من با نظر m&z موافقم هیچ شرکت معتبری مانند بنز به جای رفع اشغالی مانند گرم کردن خودروش نمیاد اعتبار برندشو زیر سوال ببره من نه ولوو دارم و نه آکتروس ولی من یک مکانیک کامیون هستم و آکتروس 1844 موجود در ایران رو به کل ولوو ها ترجیح میدم
10:20  1392/10/28

گزارش
صمد
9

آقای M&Z ، حرفهایی که شما نوشتید روی کاغذ و تئوری شاید جالب باشه ولی طراحی صنعتی فقط با آمار و ارقام نیستش . اکوسیستم کامیون باید باهم هماهنگی کاملی داشته باشه . مثلا اگه قدرت و توان موتور بالا میره باید فکرخنک کردن اونو هم بکنی . کامیونهای بنز از مدلهای قدیمی گرفته تا مدلهای جدیدش کامیون کندی بوده و همیشه مشکل داغ شدن و روشن شدن در هوای سرد رو دارن . برای لمس این موضوع میتونید کامیونهای شهرهای شمالی و سردسیر کشور ( مثلا اردبیل ) و شهرهای جنوبی کشور که گرمسیرند رو یه نگا بندازید که اکثرا ولوو هستش . این موضوع توی فروش شرکتها هم خودشو نشون میده . کافیه آمار فروش شرکت ایران خودرو دیزل رو با سایپا دیزل مقایسه بکنید .
21:06  1392/04/25
گزارش
پاسخ دادن
حمید
14

دوست عزیز اولا اکتروس 1844 ، 440 اسب هست و fh که گفت 420 اسب بخار وگرنه اگه fh 440 اسب بخاری عرضه شده شرکت نفتی رو با 1844 مقایسه کنی قطعا و بلا شک چه تو جاده صاف چه تو سربالایی یا سرازیری به پای ولوو نمیرسه
همه راننده ها اینو میدونن که ولوو از قدیم الایام کامیون سرعتی بوده و هست
اون گیربکس اتوماتیک i-shift ولوو هم هیچ ایرادی نداره و به جرأت میشه گفت بهترین گیربکسی هست که تا بحال برای کامیون ساخته شده
اینم که میگم ولوو همیشه تو نبرد سرعت و قدرت بهتره به خاطر گشتاور بالایی هست که موتور ولوو ارائه میده اونم تو دورهای پایین
مثلا موتور یورو 6 ولوو با اینکه 460 اسب بخاره اما گشتاورش 2800 دور در دقیقست که از این نظر حتی از موتور 510 اسب بخاری بنز سرتره
و راننده ها میدونن که تو شرایط سخت و سربالایی و قدرتی این گشتاوره که حرف اول رو میزنه
14:21  1392/04/25
گزارش
پاسخ دادن
ali
6

اینو نگی چی بگی
20:27  1392/07/12

گزارش
محمد
14

این اعداد خیلی مهم نیستند.نهایتش اینه که یه سربالایی را چند دقیقه دیرتر میرسه .
مهم اینه که کدوم ماشین دارای هزینه نگهداری پایینی است و بصرفه تر است و ضمنا مهمترین مطلب هم برای یک راننده این است که ماشین تو راه نذاره
که در همه این موارد بنز ----چه مدل قدیمی باشه یا جدید--- یه چیز دیگه است.
00:26  1392/08/18

گزارش
کاربر: m&z
11

خدمت صمدآقا عرض کنم که شاید تجربه شما از مدلهای قدیمی صحت داشته باشه ولی من چون عاشق کامیونم و موقعیتی داشتم که اکثر مدلهای جدید را امتحان کردم به جرات میتونم بگم اصلا نمیتونید آکتروس 1844 را با fh 420 (که مدلهای رایج داخل کشورند)مقایسه کنید، چون آکتروس محدود کننده داره ولی ولوو نداره توی جاده صاف شاید ولوو پیش بیافته ولی غیرممکنه تو سربالایی به گرد آکتروس برسه. ضمن اینکه گیربکس 8 دنده آکتروس حالت نیمه اتوماتیک داره که با تعویض دنده هرزمانی نیاز بود یک بار کلاچ گرفته و ول کنید دنده به سرعت تعویض شده که این خود عامل مهمی در عدم کاهش سرعت بنز در سربالایی هاست که ولوو از این تکنولوژی بی بهره است. گیربکس اتوماتیک 460 هم علیرغم قدرت بیشتر موتور نسبت به بنز با تاخیر تعویض میشه که همین تاخیر توی سربالایی به شدت خودشو نشون میده.
البته من هیچکدوم رو خودم ندارم که بخوام مغرضانه از یکی دفاع کنم و به قول دوستمون انتخاب بین عالی و عالی تره! کاملا هم سلیقه ایست.
23:27  1392/04/24
گزارش
پاسخ دادن
صمد
14

سلام . اونایی که گفتن بنز تو سربالایی و ... میتونه از ولوو جلو بزنه ، بدون شک از کامیون هیچی نمیدونن . ولوو از قدیم ( حتی از سری ان ۱۰ ) همیشه از بنز جلو بوده ، هم از نظر قدرت و هم سرعت و امکانات . تنها دلخوشی طرفداران بنز این بده که هزینه نگهداریش پایین هستش . دلیل این موضوع کاملا روشنه " بنز خیلی ساده تر و کم امکانات تره " . وقتی مثلا ان ۱۲ ولوو رو با ۱۹۲۱ بنز مقایسه کنید میبیند ولوو سوپر شارژ داره ولی بنز نداره . خوب وقتی سوپر شارژ و نداره مسلما خراب هم نمیشه . بابای من ۳۷ سال راننده بود و به تازگی باز نشست شده . من با کامیون زندگی کردم . هیچ موقع بنز ولوو نمیشه . این موضوع تو گردنه هایی مثل تنگی فنی و سنته خودشو نشون میده . زمانی که ولوو بدون کوچکترین مشکلی گردنه رو میاد بالا ولی بنز اگه بخواد کوچکترین فشاری به موتور بیاره آمپر آب میره بالا . ۲ سال پیش اجبارن به پدرم گفتن که یه بار از ماهشهر بزنه واسه تبریز ، منم به خواطر سن بابام باهاش رفتم . ماشین ما اف هاش ۴۲۰ بود ( شرکت نفتی ) ماشین هم سرویسمون بنز آکسور بودش ، تجربم رو از این ۲۰۰۰ کیلومتر رانندگی نوشتم .
20:52  1392/04/24
گزارش
پاسخ دادن
رضا
10

صمد آقا فکر نمیکنی مقایسه N12 ولوو با 1921 بنز یه کم غیر منطقی. میخوای یه کم راهنماییت کنم تا بهتر مقایسه کنی. سال 1363 شرکت نفت ایران یک سری کشنده داد. بنز 2628 و همچنین ولوو 1027 میخای اون دوتا رو با هم مقایسه کن که مدلهاشون و سال ساختشون و کاربردشون یکیه. اینطوری بهتر نیست؟!؟!؟
15:28  1392/05/25

گزارش
محمد
6

به قول دوستمون مقایسه شما منطقی نیست
شما ان 10 را بیا با مایلر مقایسه کن.
ضمنا شما اگر یه مدت تو جاده باشی متوجه میشی که بین بنز و ولوو , بیشتر ولوو هست که کنار زده و مشکل پیدا کرده
00:20  1392/08/18

گزارش
مار پیر از اربیل
3

اولا خواطر نه بلکه خاطر یک بار اکتروس 1880 سوار شو بعد بگو تنگ فنی .احترام زیادی نسبت به نظرتون دارم اما یا هم سرویست اضاف بار داشته یا بشت سرشما سرگاز اومده که شما بدر ماشین خودتون رو دربیارید چون من اینجا ازاین کارا زیاد میکنم برای سرگرمی.... ادم حوصلش سرمیره
00:45  1392/09/11

گزارش
توحید
0

سلام دوست عزیز حرفی که میزنی درسته از قدیم میگفتن ماک قدرت ولو سرعت و راحت بنز ثروت من خودم بچه اهوازم فکر نمی کنم از قدیم تا همین الان انقدر ولو بازی که تو خوزستان هست تو شهرای دیگه باشه اینجوری که میگی حرفت از طرفداری دیگه ماشینای جدید کاملا فرق دارن نمی دونم اینو میدونی یا نه الان رقابت خیلی بالاست بین شرکت ها همین اکسور 1844 1843چه شتاب چه سرعت اف اچو زدن اونم 460 بحث قدیم و جدید دیگه ربطی سیستم الان شما توی امریکایی سوار شی دیگه پیاده نمی شی ما ایرانی ها از بس همه چیز تحمیلی بوده عادت کردیم از بس اروپا رو دادن سلیقمون به تقلید از اروپاس تغریبا اروپایی دوست الان ظاهر پسنده میبینه اااااا اف اچ چقدر خوشگله چه نرمه ولی امریکایی ده ی 80 به بالا بجز اون استحکام بالا آپشنایی داره که حتی بنز اروپا که تعیین رنگ سال با خودشه تو خوابش آپشن آمریکایی ندیده
02:37  1392/10/02

گزارش
رضا
4

دوست عزیز بنز نیازی به سوپر نداره چون همه چیز قدرت نیست کامیون تو ایران سریه هر راننده ایست. پس اگر قرار باشه یه راننده 30 سال کار کنه پس کامیونش همباید بتونه کمپرسی بنز 1353 هنوز توی بنگاه ها به راحتی خریدو فروش میشه ولی ولو 1357 را دیگه کسی نمی پسنده شما وضعیت را های الان را با 30 سال پیش مقایسه کن.اف هاش ماشین خوبیه ولی ایرادات هر کامیون را خود سازنده میدونه. اف هاش در مقابل بنز دقیقا مثل زانتیا در مقابل هیوندا ست قطعا اف هاش پر قدرت تره ولی به چه قیمتی؟
01:53  1393/05/24

گزارش
امیرحسین
2

واقعا ععالی
18:38  1392/04/24
گزارش
پاسخ دادن
BENZ
12

امکاناتی که بنز داره ولوو نداره و ولوو مثل گاو به قدرت موتور اضافه کرده که تو جاده اصلا به درد نمیخوره و واگر این دو در کوهستان مسابقه بدن ولوو میشه (وولو) توی مسیر صاف هم بدنه فوق دینامیک بنز کمبود های موتور را جبران میکند و نگهداری از بنز واقعا راحت تر است
17:07  1392/04/23
گزارش
پاسخ دادن
بهنام
6

همه ی بار های ترافیکی با اف هاش و lvolvoجا ب جا میشه
22:32  1392/06/05

گزارش
سعید
15

با سلام و تشکر از مدیر سایت بابت مطالب بروز و خوب و مفید
او عکس اول صفحه واقعا محشره آدم نمیدونه چی بگه (زیبای سوئدی و مهندسی آلمانی- نبرد سرباز ژرمن و شوالیه - زیبایی به سبک اروپایی و ...)
این مقایسه خیلی دقیق انجام شده و مشخصات فنی و قدرت موتور و کیفیت سواری طرح ظاهری مد نظر نبوده که اگه اونها رو هم مقایسه میکردن شاید جمع امتیازها طور دیگه ای بود
امتایزهای کسب شده نشون میده رقابت خیلی سخت و شونه به شونه ای بین ولوو و مرسدس در جریانه و اینکه قضاوت یکطرفه ای بکنیم اشتباهه
قطعا تو نبرد قدرت ولوو با موتور 750 اسب بخاریش قویترین کشنده دنیاست و مرسدس حتی با قویترین موتورش که 610 اسب هستش مقابل ولوو هیچ حرفی برا گفتن نداره
از لحاظ هندلینگ و کیفیت سواری هم که باز ولوو تو پله های بالاتری قرار داره
اما مرسدس هم یه چیزایی داره که از اون تو رقابت یه حریف ازپیش باخته
نمیسازه
تو طرح ظاهری هرکدوم زیبایی خاص خودشونو دارن و قضاوت خیلی سخته و بیشتر سلیقه ای هست.
17:32  1392/04/13
گزارش
پاسخ دادن
Saiiemorade@gmail.com
11

درکامیون بنزهمه چی بهینه سازی شده حتی مقدارمصرف سوخت باوجوداینکه توان موتور اکسورنسبت به fhکمتره ولی گیربکس الکترونیکی این ماشین این مشکل روحل کرده واین ماشین غول پیکرروبه منحصربه فردترین ماشین تبدیل کرده
19:06  1392/04/08
گزارش
پاسخ دادن
بهنام
8

سالار اکسور قدرتش 430 اکتروسم440 ولی بازم اف اچ باید جلوش لنگ بندازه
21:24  1392/09/07

گزارش
مسعود
3

like
18:29  1393/04/30

گزارش
وحید
12

عشق است مرسدس، ولوو در مقابل مرسدس باید لنگ بندازه
23:05  1392/03/30
گزارش
پاسخ دادن
جلال
3

سلام.باید بگم مرسی مرسدس من با شما موافقم
12:26  1392/10/02

گزارش
sadegh
9

هیچی ولوو نمیشه البته سلیقه من اینه بعدش ولوو تو سربالایی بهتر از بقیه کامیونا عمل میکنه خلاصه هرکسی یه سلیقه ای داره ولی من ولوو
16:26  1392/03/30
گزارش
پاسخ دادن
احسان
1

خیلی از دوستان معمولا وقتی چیزی از بعضی افراد معتقد به کمپانی خاص میشنون تو مقایسه هاشون بدون داشتن اطلاعات کافی سریع نظر میدن و جبهه میگیرن.ولی خودمم ولوو رو بهتر از بنز میدونم.چون ولوو تو مسائل مهم و اساسی یه کامیون برتر از بنزه و برتری های بنز اکثرا برمیگرده به اختلاف سلیقه.ولوو بهتره
22:42  1392/12/01

گزارش
احسان
1

با درود دوباره به همه عزیزان میخواستم بگم که کمپانی ولوو از نظر ایمنی برترین کمپانی محسوب میشه.اینو همه خودرو سازا و فروشندگان میدونن.وقتی حرف ایمن ترین محصولات وسط میاد یعنی اینکه اون محصولات در بالاترین سطح کیفیت و هماهنگی هستن که میتونن ایمنترین باشن و یه رانندگی سالم و راحت به همراه دارن.بنز هم خیلی خوبه ولی به قول دوستمون خوب و خوبتر باید خوبتر رو انتخاب کرد که به نظر من ولوو خوبتر و بهتره
22:58  1392/12/01

گزارش
امیرمحمد
0

سلام اون بنزهای 1921 بودکه توسربالایی کم می اورد بایدبنزهای جدید ازجمله اکسورواکتروس سوارشی تاببینی که بنزهم پابه پای ولوومی ره یانه
08:34  1393/09/30

گزارش
کاربر: حیدر
5

به قول نقی که میگفت الان مسله بین بد بدتره....اینجا مسله بین عالی و عالیتره.....خداییش موندم بگم کدوم بهتره.با سپاس از 1car
20:26  1392/03/27
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: m&z
29

اصلا این دو کامیون قابل مقایسه نیستند چون در دو رنج قدرت و قیمت کاملا متفاوتی قرار دارند و قطعا برتری فنی و کشش موتور با ولوو می باشد. البته اگر دو کامیون هم قیمت ولوو و بنز را کنار هم قرار دهیم همیشه بنز دوام بیشتر ولی ولوو توانایی و امکانات بیشتری دارد. تجربه رانندگی من با آکسور؛ آکتروس و FH12 به من ثابت کرد راحتی و امکانات ولوو و همچنین شتاب فوق العاده اون یه چیز دیگه است اما به جرات میتونم بگم محاله وقتی با بار وارد سربالایی شدید می شوید کامیونی بتونه با آکتروس رقابت بکنه! به شخصه اول یک سربالایی شدید از دنده 8 به 7 اومدم باور کنید سر کامیون نیم متر از زمین بلند شد و با صدای زیبای زوزه توربوشارژز بدون کاهش قابل توجه سرعت از همه کامیونها و سواری ها مثل برق رد میشدم که هرگز چنین حسی را در ولوو تجربه نخواهید کرد.
15:36  1392/03/26
گزارش
پاسخ دادن
فرهاد
8

سلام ببخشینا از قدیم بنز مایلر خودمون سلطان قدرت در بین ماشین سنگیناست مایلر رو باید برونی بدونی چیه ولوو هم خوبه ولی المان فکر همه چی رو کرده اتاق ولوو زود زنگ میزنه ولی بنز نه دیفرانسیل توپ انگل مایلر از کارخانه ته زمان مردن بازنمیشه کلا مایلر تو ایران یکه
11:08  1392/10/29

گزارش
یاسر اراک
2

سلام من خودم امیکو ذه تن دارم عاشق اکسور هستم انشاالله خدا بخواد یه روزی میخرم ولی تشخیص این دو عروس بیابان که کدوم بهتره واقعا کار سختیه ولی دست سازندگانشون واقعا درد نکنه
13:50  1392/11/11

گزارش
حسین
1

اکتروس خوبه ولی شاید ماشین های خوب دیگه باشه مثل ماک
18:16  1393/03/22

گزارش
کاربر: .::Behrooz::.
11

عالی , عالی , عالی ....
کارتون بیسته....
اون عکسی که اول تاپیک گداشتید غوغاست !
دو غول بزرگ آلمانی و سوئدی , نهایت زیبایی , نهایت ابهت , نهایت قدرت...
از همین الان منتظر مطلب بعدیتون هستم...
11:20  1392/03/26
گزارش
پاسخ دادن
FH __ ACTIROS
2

کدوم سوید ؟؟کدوم المان؟ جواب بدین لطفا
15:54  1393/04/09

گزارش
عشق کامیون
17

آدم واقعاً میمونه کدوم رو انتخاب کنه! فوق العاده هستند.
یه سفر با یکی از اینا بری اروپا و برگردی فکر کنم چند سال جوون بشی!
11:10  1392/03/26
گزارش
پاسخ دادن
بهنام
11

مقایسه فایده نداره تو ایران فقط باید هوو سوار شد با این قیمت بالای ماشین
21:16  1392/09/07

گزارش
کاربر: مسعود غفوری
14

واقعا عالیه این بخش کامیون ها ، میمیرم براشون ، لطفا بررسی غول های معادن و ... را هم بذارین . ممنون
09:25  1392/03/26
گزارش
پاسخ دادن
صفحه اول 9 10 11 12 13 14 15 صفحه آخر
صفحه 12 از 16

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
۱۴ اردیبهشت میلاد : سلام من برام پیامک تغیر رنگ اومد رفتم تغیر بدم نوشته امکان تغیر رنگ وجود ندارد از قبل تو خونه سایت زده بود سفید جربان چی کسی میدونه ؟
جی اتومات تکمیل ۲۵ اسفند : سلام دوستان هرکی تبدیل به SBR نزده برای شاهین تبدیل اومده برین تبدیل بزنین زودتر فاکتور میشه
جعفر کلهری شاهین پلاس اردیبهشت 15 : سلام برا منم اومد خواستم بزنم نوشت تکمیل ظرفیت! شما زدین تعقیر رنگ؟
جعفر کلهری شاهین پلاس اردیبهشت 15 : سلام برا منم همین اتفاق افتاد
خداروشکر : انشالله بسلامتی و قسمت همه
J4 مرداد : ثبت نام ۸ مرداد پیام شاسی ۲۵ آذر برام اومده
شاهین +16 اردیبهشت : پیامک تغییر رنگ اومد واسم ساعت 4 عصر من ندیدم پیام رو ساعت 4.30 وارد سایت شدم که هر رنگی داره حتی رنگ ((کصافت)) انتخاب کنم ،که زد ظرفیت تکمیل شده است .حالا باید یک ماه دیگه صبر بدم 😭😭😭
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : آقا وحید بسلامتی مبارک باشه
J7 : سلام اردیبهشت دو مرحله تحویل گرفتید؟؟
علی : سلام یک بهمن ماه ۴۲۳ ملیون برای شاهین پلاس اتومات ریختم موعد تحویل مهر ماه ۱۴۰۴ بود .کسی اطلاع داره کی واریز دوم میاد چقدر دیگه باید بریزم چرا ندادن .فقط ی اس آمد واسم شما شامل افزایش قیمت نمیشید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
31شهریور : 🚶🚶🚶🚶🚶🚶🚶31شهریوری هستیم بیکاریم اومدیم دوری بزنیم برگردیم.🚶🚶🚶🚶🚶🚶🚶🚶🚶🚶🚶🚶🚶🚶🚶🚶
151 : اقا لطفا شماره درخواست ؟
تکمیل وجه شهریور،تک،تحویل مهرماه : سلام منم هنوز فاکتور نشدم،نهم شهریورم
وانت رابرت موگاوه : اقا گویا داران فاکتور میگن مال ما هم چراغ روشن شد به محض تحویل خدمت شما اعلام میشه
31 شهریور : شاید درست بفرمایید احساس منم اینکه شما دلالی و میخای تو دل مردم خالی کنی
31شهریور : سلام دوستان اخرین شماره پذیرش شهریور چند بود کسی خبر داره؟
بهنام : سلام به دوستان عزیز . محض اطلاع دوستان . دناپلاس اتوماتیک آپشنال رنگ سفید،فروش فوق العاده و تحویلی 17 بهمن و واریزی 17آبان . در تاریخ 23 آذر فاکتور شدم
پیش فروش برج 11 کازرون : پس چطوری یه عده ای از فاکتور برگشتی ها می گن فاکتور شدن
کوییک : همین مدل gxrl
دنا اپشنال پیش فروش بهمن : سلام دنا اپشنال تحویل 27 بهمن پیش فروش .پیش فروش اگر فاکتور شدین اطلاع بدید.