مقایسه کشنده های اکتروس  و FH16 

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

مرسدس بنز و ولوو از دیرباز در زمینه کامیون و کشنده با یکدیگر رقابت تنگاتنگی داشته اند. با ما همراه شوید تا به نظاره زورآزمایی این دو رقیب دیرینه بنشینیم. مرسدس بنز اکتروس که لقب کامیون سال 2012 را به خود اختصاص داد، این بار با طیف وسیعی از امکانات پا به میدان گذاشته است تا قدرت دیرینه و مهندسی بدون نقص آلمانی ها را به رخ رقبا بکشد. اکتروس جدید با 5 کابین مختلف ارائه می شود که بسته به نوع کاربری، مالک می تواند گزینه مورد نیاز خود را انتخاب کند.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

کابین موسوم به GigaSpace دارای 2.13 متر فضای سر در داخل و 50 لیتر حجم بیش تر از کابین MegaSpace است. این کشنده جدید مجهز به موتور توربودیزل 12.8 لیتری می باشد که توانایی تولید 510 اسب بخار نیرو را دارد. گیربکس موسوم به Powershift 3 که 12 سرعته است، به خوبی از پس این جثه بزرگ برمی آید. در داخل کابین نیز با لیست کاملی از امکانات رفاهی مواجه می شوید که از میان آن ها می توان به: دو تخت خواب بزرگ که با استفاده از فلز کروم و آلومینیوم در برخی از قسمت ها، علاوه بر راحتی، زیبا نیز هستند، در کنار مواردی از قبیل یخچال داخل کابین، صندلی قابل تنظیم در چند جهت، غربیلک فرمان با دکمه های کنترلی، نورپردازی LED داخل کابین، تهویه مطبوع، محل قرارگیری نوت بوک، میزهای تاشو، بلوتوث، شارژر موبایل و رادیو و پخش سی دی اشاره کرد.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

قیمت پایه این اکتروس جدید 82,652 پوند انگلیس می باشد که مبلغ آپشن های سفارشی نیز به قیمت پایه افزوده می شود. ریتاردر به مبلغ 3,719 پوند، صندلی راننده مجهز به تهویه 452 پوند، تهویه مطبوع اتوماتیک 2,052 پوند، بادگیر 3,480 پوند، مسیریاب ماهواره ای 963 پوند، چراخ های زنون 793 پوند و رینگ های آلومینیومی 2,366 پوند، در لیست امکاناتی می باشند که با پرداخت مبلغ اضافی قابل سفارش هستند.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

کابین GigaSpace بزرگ تر از سایر کابین ها می باشد که برای ورود به داخل آن باید 4 پله را زیر پا بگذارید. کیفیت بالای کابین به وضوح مشهود است. محفظه های نگهداری وسائل بسیار جادار است و با در نظر گرفتن مسطح بودن کف کابین، به راحتی می توان از حداقل فضا استفاده بهینه کرد. در بالای تخت نیز ساعت، چراغ مطالعه، دکمه های تهویه مطبوع و لوازم رفاهی دیگری به چشم می خورد. تودوزی به رنگ بژ کمی برای نظافت، راننده را دچار مشکل می کند ولی نمای زیبایی به کابین می دهد. صندلی های مرسدس بنز بدن را به خوبی در خود جای داده و حفاظت می کند.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16 مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

نمایشگر راننده با رزولوشن بالا به راحتی قابل استفاده می باشد و سیستم تهویه مطبوع و بخاری درجا نیز از طریق دکمه های روی کنسول وسط در دسترس راننده می باشند. ریزه کاری های زیادی در این کشنده وجود دارد که بسیار کاربردی هستند و از میان آن ها می توان به میزهای کشویی و قفسه های مختلف داشبورد اشاره کرد. آفتاب گیر نیز به راحتی توسط یک دکمه بالا و پایین می رود.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

در مقابل ولوو FH16 را می بینیم که جایگاه خوبی در میان کشنده ها دارد. این کامیون موفق با این که بارها فیس لیفت شده، همچنان اصالت خود را حفظ نموده است. بزرگ ترین مدرک که جدید بودن این ولوو را گواهی می کند ستون کنار شیشه جلو (ستون A) است که حالت عمودتری گرفته است. البته تمام تغیرات به همین مورد ختم نمی شود و موارد دیگری نیز دستخوش تغییر گردیده اند که از مهم ترین آن ها می توان به افزایش فضای کلی داخل کابین اشاره کرد که این مورد مدیون طراحی جدید است.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

این درحالی است که نام گذاری کابین های مختلف این کشنده مانند سابق می باشد و حجم کلی آن ها با یکدیگر متفاوت است. برای مثال کابین موسوم به Globetrotter جدید به بزرگی Globetrotter XL قدیمی می باشد. موتور توبودیزل این کشنده 16.1 لیتری با توان تولید 750 اسب بخار نیرو است. گیربکس نیز 12 سرعته با کد AT03512D است که بسیار کارآمد و دقیق است. کابین Globetrotter XL با پکیج مخصوص راننده مجهز به یک تخت خواب، مایکروویو، تلویزیون LCD، یخچال داخل کابین و کیت تجهیزات امدادی و حفاظتی می باشد.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

قیمت پایه این کامیون 132,540 پوند می باشد که با سفارش امکانات رفاهی اضافی، قیمت هریک از آن ها به مبلغ پایه افزوده می شود. پکیج امکانات رفاهی موسوم به Drive 16+ با قیمت 700 پوند، یک تخت خواب به اضافه پکیج لوازم زندگی 3,600 پوند، کیت بادگیر 1,650 پوند، ترمز موتور ولوو پلاس 1,950 پوند و رینگ های آلومینیومی 2,800 پوند از جمله امکانات قابل سفارش برای این سوئدی کهنه کار است.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

در داخل کشنده ولوو که مدل Special Edition این کابین است، امکانات رفاهی و کاربردی بسیاری به چشم می خورد. ورود به کابین از طریق 3 پله امکان پذیر است. درب راننده که شعاع باز شدن آن کم تر از حد انتظار است، ورود فردی با عرض شانه پهن تر را کمی با مشکل مواجه می کند. موقعیت قرارگیری در صندلی راننده با هرجثه ای که باشید خوب و بسیار راحت است. طراحی داشبورد ساده و کاربردی است و صفحه نمایش راننده اطلاعات را بسیار واضح و خوانا به نمایش می گذارد. استفاده از موس روی غربیلک فرمان نیاز به کمی زمان دارد تا به آن عادت کنید ولی بسیار کاربردی و مفید است و البته نباید از ترمز الکترونیکی که برای اولین بار بر روی یک کامیون نصب شده است غافل شد.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16 مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

در کابین این کشنده که تنها یک تخت خواب دارد، از حداقل فضا استفاده بهینه گردیده است. البته در فضای کف، سوئدی ها به اندازه کافی سخاوت به خرج نداده و اگر پای شما برهنه باشد، باید به برخورد انگشت شصت خود به اطراف کمی عادت کنید! در خاتمه باید ذکر کنیم که رقابت این دو حریف قدر به پایان رسیده و باید منتظر نظر داوران که خود شما هستید نشست. البته قبل از آن که نظر خود را اعلام کنید، توجه شما را به جدول امتیاز دهی زیر جلب می کنیم: 

موارد بررسی شده بنز اکتروس ولوو FH16 
سهولت دسترسی به کابین 7.5 6
کیفیت ساخت 8.5 8
موقعیت راننده 9 9.5
چیدمان دکمه های کنترلی 8 8
راحتی صندلی 9 9
حجم فضای نگهداری اشیا 9 9.5
سهولت دسترسی به عقب کابین و تخت خواب 8.5 8
کیفیت و راحتی تخت خواب 8 8.5
راحتی کلی راننده و طراحی کلی کابین 8.5 9
نظر کارشناسان مجله Truck & Driver 9 9
مجموع امتیازات 85 84.5

منبع

مجله چاپی Truck & Driver

برچسب : کشنده , اکتروس , ولوو , fh16






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

772 نظر

محمود
2

داداش چی میگین اینا همه شون کشک ان 700 میلیون بدی بشینی روش خدایی نکرده یه لحظه خوابت ببره به باد فنا بدی یا اصلا یکی بیاره با هوو بزنه بهت سرمایت باطل بشه
من یه هوو A7 دارم اسفند ماه 230 میلیون خریدم درامد اینا رو دارم در میارم خودم هم خیلی ازشش راضی ام
چه خبره مگه چی شده 700 میلیون بدیم واسه یک کشنده مگه پول علف خرسه یا مغزم پاره سنگ برداشته
با این قیمتا فقط کامیونای چینی خوبن اما قبول دارم اینا عالین و سلطان جاده ان و چینیا ولگرد جاده اما چه میشه گرد باید بسازیم دیگه این همه گرونیی!!!!!
با پول یه اف هاش میشه دوتا چینی صفر در اورد اما واقعا به این چینیا نمیشه گفت کشنده شبیه اسباب بازین خدایی
اما من از این پولا ندارم به این اروپاییا بدم اگه داشتم هم بیشتر از 300 میلیون روی یه کشنده عمرا سرمایه گذاری نمیکنم
700 میلیون نباشه 1700 م با عمرا بخرم هرگز
21:12  1393/04/13
گزارش
پاسخ دادن
FH
0

ایوکو: موتور شش سیلندر خطی، با سه حجم 8، 10 و 13 لیتری به بازارعرضه می شود که قدرتی بین 305 تا 550 اسب بخار دارند که البته موتورهای CNG نیز قدرتی بین 265 الی 325 اسب بخار می توانند تولید کنند. www.1car.ir/ns-953
فکر کنم اهل اینترنت باشی خودت هم رفتی توش نظریه دادی انکار نکن 560 نیست 550 اسب بخاره.
من وزن هر دوتا شون با باک پر را نوشتم حتی بعضی موقع وزن زاپاس رو هم با ماشین حساب میکنن رنو هم باباک پر 30 کیلو تفاوت با اف هاش داره نمیخوای باور نکن
دلایل نوشتی ولی همه شون که درست نیست اون تعداد محدود که درست بود قبول کردم مثل ظرفیت روغن ایوکو، بازم میگم اغراق کردی
بگو حرفی برای گفتن ندارم نگو حوصله ندارم اول خودت توسایت نوشتی کسی نمیخواد جواب بده منتظریم ها... حالا اینام جوابت نمیخوای مشکلی نیست به سلامت.
ضمنا من پسر جان نیستم 14 ساله راننده کامیونم شدیدا احساس میکنم این واژه مناسب تو باشه
حالا نگفتی پایه یک داری یانه؟؟؟؟
اصلا اینچه سوالیه من می پرسم
به درود هموطن
16:52  1393/04/12
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

هی منو مجبور میکنی دوباره بخاطر چند نکته جواب بنویسم.
ببین آقای محترم قدرت خروجی موتورهای ایویکو بین 310 تا 560 اسب بخار هست، این هیچ هم اغراق نیست بلکه حقیقته، از اینکه گفتی در مقاله بررسی ایویکو استرالیس اون اعدادی که گفتی ثبت شده، ممنونم، چون من متوجه نشده بودم، نظرمو نسبت به تصحیح اون اعداد در اون مقاله نوشتم، حتما پرسنل 1car بررسی خواهند کرد. تو هم میتونی برای اینکه باور کنی به این آدرس سر بزنی: stralis.iveco.com/stralis در قسمت کاتالوگ میتونی تمامی اطلاعاتو ببینی.
اون 2تا وزن 6550 و 7300 هردو وزن بدون بار و با باک خالی هست، میخوای باور کن، میخوای نکن. همه میدونن که FH سنگین ترین و رنو سبک ترین نسبت به رقبا هستن.
ببین عزیزم، من اگه جوابی برای گفتن نداشتم، اولا اصلا از اولش حرف نمیزدم، دوما اینهمه نظر اینجا نمینوشتم، وقتی اینهمه نظر نوشتم و اینهمه دلایل واقعی بیان کردم، حالا تو نمیخوای باور کنی، لزومی نداره من هی اونارو تکرار کنم، چون من هرچی میگم شما حرف خودتو میزنی. من از روی هوا حرف نمیزنم، با مدرک حرف میزنم.
موفق باشید.
17:01  1393/04/16

گزارش
titanic
0

گل گفتین ، یعنی مثل خودم گل گفتین
اقا سعید اذری زبان هستی؟ ( جیقیلیه )
بحث جالب بود
16:22  1393/04/12
گزارش
پاسخ دادن
سعید
0

داداش هرچی بگیم اینا قبول کن نیستن
باور کنین اینبار با داداشم بندر بودیم و 5 تا آکتروس mp4 دیدیم اینا که از نزدیک ندیدنش
آره خوب بود بالاخره هرچی باشه جدیده اما اصلا قابل قیاس با fh جدید نیست اصلا
حتی اگه اغراق نباشه میشه گفت نسل فعلی fh از اون بهتره
آره داداش آذریم.
20:39  1393/04/18

گزارش
امین
4

هر دوشون عالی هستن.کاش میشد من یدونه خاور داشتم به اونم راضی هستم
02:44  1393/04/12
گزارش
پاسخ دادن
قادر
0

خوشم اومد داش امين حرف تو ارزش 10تا بنز و اف هاش رو داشت
18:13  1393/04/14

گزارش
کاربر: مهدی قلی زاده
0

... در گنجایش 13لیتری که میبینی نسبت به FH ، قدرت بیشتری تولید کرده، نکنه از نظر شما اینم اغراقه؟!
بازم میگم دوستان قصد جواب دادن نداشتم. آقا شما با FH خوش باشید، ما که زیاد ازش راضی نیستیم، در حالیکه از بنز و ایویکو بسیار راضی هستیم. فقط یک دلیل کوچک براتون بگم و تمام، با اینکه معتقدم ایویکو و بنز هیچ چیزی از ولوو کم ندارن بلکه برتر هم هستن، ولی گیریم که حرفای شما در رابطه با برتری ولوو درست باشه، همین یک نکته رو بس که از سال 1386 که آکتروس 1844 رو تحویل گرفتیم، تا بحال آچار نزدیک موتور این ماشین ما نبردیم، اما ماه پیش سوزن های FH 480 مدل 1390 مون رو عوض کردیم!!
عزیزان ما میخوایم با ماشین کار کنیم نه اینکه باهاش بازی کنیم. ما بر اساس تجربه و علم، IVECO و BENZ رو نسبت به رقبا برای کار کردن برتر میدونیم. حال شما با FH راضی هستی، عیب نداره خوش باشین.
خوب و خوش و موفق باشید دوستان...
22:30  1393/04/11
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
1

... با باک خالی 6550 هست، چطور هست که میای وزن اعلام شده FH رو با باک پر در نظر میگیری؟! اون 2تا وزن 6550 و 7300 هردو بدون بار و با باک خالی هست. همه میدونن که FH نسبت به رقبا سنگین تره.
شما حرفای منو تکذیب میکنی؟!! باشه به همین خوش باش. من نیازی ندارم حرفامو به کسی اجبار و تحمیل کنم و بیام به خاطرش اینجا دروغ بنویسم.
چرا میای حرف الکی مینویسی؟! حالا مثلا چند نفر هم باور کردن، آخرش که چی؟! با یک سرچ ساده توی اینترنت میفهمی که موتور 13لیتری ایویکو حداکثر قدرتش 560 اسب بخار هست. دوست عزیز وقتی هیچی از ایویکو نمیدونی الکی نیا حرف بزن.
هی نمیخوام جواب بدم واسه اینه، واسه اینکه 100بار همین حرفو تکرار کردی و منم جواب دادم، اما متن رو که نمیخونی! آقای محترم، 6سیلندر یا 8سیلندر وقتی گنجایش برابر باشه چه فرقی میکنه؟! من خیلی ساده حرف میزنم! اینکه شما 16لیتر رو در 6سیلندر تقسیم کنی یا در 8سیلندر چه فرقی میکنه؟! من میگم قدرت 750 با گنجایش 16لیتری شاهکار نیست، اگر ولوو یا هر کارخانه دیگه ای بتونه با گنجایش 10تا13لیتر قدرت 750 تولید کنه، اونوقت شاهکاره. ایویکو موتور 16لیتری نداره، اما...
22:27  1393/04/11
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

ببین پسرجان، من برای تایید حرفام و با مدرک حرف زدن به تو اون آدرس سایت هارو دادم که بری ببینی حرف الکی نمیزنم، که البته حتما نرفتی و میای اون آدرس دادن هارو اینطوری تلقی میکنی، البته این مرام ما ایرانی هاست که حرف روی هوارو بیشتر قبول داریم!
بازم میگم مشکل شما همینه که فقط تجربه FH رو داری، به نظر شما هم سرویس بودن خیلی میتونه برای بررسی یک ماشین موثر باشه؟!
آقای محترم، تا کارخانه های سازنده به اون استاندارد EURO 6 نرسن که اجازه تولید و فروش بهشون داده نمیشه، قبلا که گفتم که از اول ژانویه2014 تمام محصولاتشون باید EURO 6 باشه، بعد تو میگی ایویکو فقط ادعا کرده که به EURO 6 رسیده؟! این توانایی و مهندسی ایویکو رو میرسونه که تونسته فقط با SCR به EURO 6 برسه و EGR که باعث افت توان میشه رو استفاده نکنه.
دوست عزیز شما نیازی نیست بیای به من بگی که اون وزن ها با باک هست یا خالی! من برای اون اعداد نیازی به اینترنت ندارم، اتفاقا مثل اینکه شما خیلی زرنگی! اعدادی که برای وزن کامیون ها اعلام میشه وزن بدون بار و با باک خالی هست عزیزم! خب حالا شما که قبول داری که وزن رنو پرمیوم ...
22:23  1393/04/11
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
3

... ایویکو و رنو به وسیله اون کارهایی که گفتم با لاستیک 315/70 ارتفاعش میاد زیر 4متر، اما FH با لاستیک 315/60 بازم بالای 4متره، آخه عزیزم اگه شما استفاده کننده FH هستی باید بدونی که FH حصیری زیر ریش نداره!
نه آقا، ولوو در سال 2014 برای 6مین بار کامیون سال شد که 3بار اون FH بوده. چرا وقتی حرف اشتباه میزنی، انتظار داری من قبول کنم؟!
آقایFH چرا مثل این بچه ها رفتار میکنید؟! برو یکم به اون متن دقت کن، آخه وقتی 2تا موتور با گنجایش برابر، تعداد سیلندرهاشون فرق کنه، در اونجا تعداد سیلندر چه ارتباطی به مصرف سوخت داره؟! منکه نیومدم مثلا MVM با موتور 3سیلندر 800سی سی رو با مثلا آزرا 6سیلندر 3300سی سی مقایسه کنم! بله فقط به گنجایش موتور بستگی نداره بلکه مجموعی از مسائل مصرف سوخت رو تعیین میکنه، اما تعداد سیلندر در 2موتور با گنجایش برابر هیچ ارتباطی نداره. یک حرفو یاد گرفتید فقط میگید من دلیل غیرکارشناسی میارم، موتور هوو اصلا قابل مقایسه نیست. مگه سیستم سوخت رسانی هوو با خودروهای امروزی یکی هست؟! مگه تکنولوژی های موتورشون یکی هست؟!
22:21  1393/04/11
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

قصد نداشتم دیگه جوابی بنویسم، چون نه دیگه وقتشو دارم نه حوصله نظرات شما، چون هرچی من میگم شما همون حرفای قدیمیتونو تکرار میکنید. ولی برای چند نکته نتونستم چیزی نگم!
اول اینکه تمام حرفای من واقعیت هست، من دلیلی نمیبینم که بیام اینجا اغراق کنم یا دروغ بگم، حالا فرضا اینطوری باشه، مثلا چه سودی برای من داره؟!
بنده به هیچ عنوان حرفای شمارو قبول ندارم حتی از بعضی از حرفاتون شک میکنم که واقعا شما راننده باشین!
برای کلمه به کلمه حرفاتون چندبار قبلا جواب نوشتم، الانم حوصله و وقتشو ندارم وگرنه برای کلمه کلمه حرفای شما جواب دارم. ولی فقط به چند نکته که واقعا نمیتونستم در برابرشون سکوت کنم،جواب میدم.
اون تنظیم ارتفاع رو نذاشتن که شما اون رو مثلا بیاری در ارتفاع پایین و به صورت همیشگی اونطوری استفاده کنی، اون تنظیم ارتفاع برای مواقع ضروری هست، هر بالنی یک ارتفاع خاص برای استفاده داره، نمیشه همیشه از حداکثر ارتفاع یا حداقل ارتفاع اونها استفاده کرد. حالا گیریم که شما به وسیله تنظیم ارتفاع، ارتفاع رو تا آخر بدی پایین، مگه چند سانتی متر از حالت عادی میاد پایینتر؟! من دارم بهت میگم ...
22:18  1393/04/11
گزارش
پاسخ دادن
FH
0

میگی کی خواسته همچین کاری کنه؟! طراحی شون که یکی نیست قطعاتشون به هم بیاد معلومه نمیشه.
هربار نمیخواد ماشیناتون رو نام ببری من گفتم بالاترین استاندارد های سوخت اروپا رو پاس کرده نگفتم بقیه ندارن
حالا عمو جان پایه یک داری یانه؟؟؟
کدوم دلایل حقیقی؟؟ من که دارم حرفاتو تکذیب میکنم کمه بازم دلیل محکم تر بگم. یک کلمه هم اغراق نکردم همه حرفام واقعیته
اگربه کاره بودن باشه...، اگر قرار به این حرفا باشه من بهتراشو بلدم بگم حتما تا حالا فهمیدی اما سعی کردم از چارچوب بحث خارج نشم نه شما غصه نخور من اگر مسول هم بودم درش رو تخته نمیکردم شما ناراحت بشی از امار فروشش معلومه مردم چقد میخوانش.
ایوکو با موتور شش سیلندر خطی 13 لیتری حداکثر 550 اسب بخار زده شما میگی 560 این به نظر حضرت عالی اغراق نیست؟؟؟
یعنی چی 750 ربطی به شش سیلندر نداره نکنه شما و ایوکو طرح دارین با 4 سیلندر 750 شاید هم بالاتر بزیین؟؟ میگم بقیه قدرت پایین تر از اینو خورجینی 8 سیلندر زدن اونام اگر میتونستن 6 سیلندر میزدن اصلا میدونی 6سیلندر با 8 سیلندر چقد تو مصرف سوخت تفاوت دارن؟؟تو مسیر 2000 کیلومتری
21:09  1393/04/10
گزارش
پاسخ دادن
FH
1

پس از بررسی و تحقیق همه ی 6 کمپانی اروپا به جز ایوکو نتیجه گیری کردن که استفاده از EGRوSCR برای رسیدن به استاندارد الایندگی یورو 6 اجباریه اما این ایوکو هست که مستثنی هست و ادعا میکند با سیستم SCR به تنهایی توانسته به اعداد مورد قبول برسد البته این کار باعث افزایش مصرف ادبلو شده
من میگم فرمان fh یکم نرمه نمیگم تیزه حرف تو دهنم نذار، نمیخواد شاخ در بیاری یا خودت زرنگی یا تو اینترنت اشتباه خوندی وزن رنو440 باباک خالی 6550 هست باباک پر975 لیتری 7266 کیلو هست وزنfh با مخزن1140 لیتری 7300 کیلو البته وزن اعلامی کارخانه، بین ماشین هستم میگم ده چرخش هم 9 تن و خرده ای هست عزییییییییییزم.
من تکلیفم روشنه حرفم هم رو متن موجوده، من گفتم بنز و ایوکو اوردن ZF را مونتاژ کردن خودشون تولید نکردن ولوو هم میتونه این کارو بکنه ولی گیربکس که خودش تولید کرده مشکلی نداره خوبه، بازم میگم ZF عالیه گیربکس اتومات هم که بهتر از ولوو نزدن.
من هر چی میگم شما یه برداشت بی ربط میکنی میگم نسبت به بقیه قطعاتش یه قطعه تولید میکنن حالا اون قطعه ممکنه سنگین یا اندازه بزرگتر باشه تو میگی
20:59  1393/04/10
گزارش
پاسخ دادن
FH
0

ببینم واقعا لیسانس مکانیک داری؟؟!!
مصرف سوخت به تعداد سیلندر ارتباطی نداره؟؟؟؟؟!! اتفاقا اولین ربطش اینه، به گنجایش موتور هم ربط داره عملا امتحان کردم میگم اگر شما به گنجایش موتور حساب میکنی و در مورد مصرف سوخت نظریه صادر میکنی گنجایش موتور هوو9726 سی سی هست ولی نزدیک 40 لیتر میسوزونه.
ببینم همه ی این حرفات رو که از اینترنت بر نمیداری اینجا بنویسی من به امید بحث عملی و علمی دارم نظر میدم وگرنه سرم شلوغ تر از این حرفاس تو اینترنت بگردم البته یه جاهایی برای تایید لازمه.
همین fh که سوارشم ششمین کشنده هست که تا حالا داشتم اکتروس و ایوکو و اسکانیا و دانگ فنگ و هوو و رنو انواع مدل هاش هم سرویس بودم و بازم هستم تجربه دارم و تا حدودی میدونم چطوری ان ازروی هوا نظریه صادر نمیکنم به من نگو اطلاعات نداری از روی هوا حرف نزن ایوکو هم میگم مالی نیست البته حجم روغن ایوکو کمتر از رقباست این مورد کار خوبی کرده افرین بهش خوب فکر میکنی من برای ایوکو حرفی برای گفتن ندارم؟ باشه اینجا جاش نیست ولی جواب میدم به اون حرفایی که رده خارج نباشه منطقی باشه
20:33  1393/04/10
گزارش
پاسخ دادن
سعید
3

هر دوتاشون خیلی عالی هستند. البته یک رقیب دیگه هم دارند و اون هم
Scania است. ولی در کل :
اگه می خوای یک کامیون بادوام و کم خرج داشته باشی ، بنز بهتره.
ولی اگه می خوای یک کامیون نرم و راحت و پرقدرت داشته باشی ، ولوو و
اسکانیا بهتر هستند.
00:37  1393/04/10
گزارش
پاسخ دادن
FH __ ACTIROS
11

عاغا من پول ندارم از اینا بخرم ولی راهنمایی کنید کدوم بهتره میخوام بخرم؟؟؟؟؟؟؟خخخخ
15:43  1393/04/09
گزارش
پاسخ دادن
سعید
1

مصرف سوخت بالا : اینم یه جواب خاصی داره که دیگه اینجا جاش نیست!
دلیل بیارین عزیزان - مدرک بیارین که ولوو مصرفش بالاست... خواهش میکنم به زور معده حرف نزنین.
خب حالا قبول دارین که حرفای شما خیلی هاش بی اساسه!
در ضمن ولوو که تو سال 2014 کامیون سال انتخاب شد 7 مین بارش بود و باز هم 3 بار بیشتر از ایوکو بود
بقیه حرفا رو fh جواب داد و به کلی از انها هم اون پایین جواب داده شده بود
هرچند میدونم بازم قبول بکن نیستین ولی امیدوارم این بار و محض رضای خدا هم که شده .... بیخیال!
ممنون.
14:57  1393/04/09
گزارش
پاسخ دادن
سعید
5

اون فرمان f12 بود که تیز بود
کی گفته فرمان ولوو تیزه
فرماو هر ماشین قلق خاص خودشو داره که جدیدا این نکته رو جز شخصیت ماشین محسوب میکنن و این هاچکس نمیتونه ثابت کنه که فرمان ولوو مشکای برا کسی پیش آورده. حالا بگذرین از تکنولوژی فرمان الکتروهیدرولیکی ابداعی ولوو که تو فرمون سری جدید محصولات ولوو به کار رفته
عدم هماهنگی گیر بکس با موتور: آقا مهدی این حرف شما کاملا رد شده و غیر قابل قبوله و شما اصلا نمیدونید عدم هماهنگی گیربکس با متور به چی میگن و فقط شروع حرکت دوباره تو سربالایی رو مد نظر قرارا میدی که اصلا این مسئله ربطی به هماهنگب یا ناهمهنگی گیر بکس و موتور نداره
وقتی میگن گیربکس با موتور هماهنگ نیست که مثلا گیر بکس تو دور پایین موتور نیاز به افزایش دنده داشته باشه یا بالعکس ایرادی که توی سری 420 اسکانیا اومات دیده میشه یا مثلا هنگام تعویض دنده تقه ای حس بشه که تو سری 1844 مرسدس با گیربکس تقه ای میشه حس کرد یا مثلا گیر بکس بدون توجه به وضعیت جاده افزایش یا کاهش دنده بده که این ایراد رو سری 460 اتومات ولوو داشت و دقیقا تو سری 480 به بعد این ایراد رفع شد.
مصرف سوخت بالا...
14:44  1393/04/09
گزارش
پاسخ دادن
سعید
5

شاسی مقاومتر که باز هم همه اینو میدونن ولوو از شاسی بسیار محکمی نسبت به بقیه داره و این موضوع زمانی نمود پیدا میکنه که مثلا تصادف یه 1844 و fh رو ببینین که چطور شاسی بنز خم میشه - پاره میشه و تاب برمیداره اما اصلا در باره ولوو نمیشه این موضوع رو دید.
همچنین به لحاظ دیفرانسیل که حتی با مقایسه پوسته هاش هم میشه حس کرد که مال ولوو بزرگتر و قویتره و از این نظر فقط مان با ولوو میتونه رقابت کنه.
ارتفاع ریش بالا: آقای مهدی شما که ادعا داری دلایل کارشناسی میاری واقعا خودت قبول میکنی که این یه ایراده؟ هیجای دنیا کسی اینو ایراد تلقی نکرده و چون با یه تنظیم ارتفاع ساده که همه کامیونهای جدید دارن این ایراد حالا بگیم! رفع میشه نشد هایتا لاستیکها یا فاق کوچکتر استفاده میشه.
چراغهای جلوی کم نور: این نکته هم باز برمیگرده به همون بحث ایمنی ولوو چراد چون ولوو بخاطر اینکه مزاحمتی به خودروی مقابل ایجاد نکنه از یه عدسی توی مجموعه چراغش اسفاده کرده تا نوررو پخش نکنه و خاصیت چراغهای مجهز به عدسی نور نسبتا کم اوناست و گرنه ولوو میتونست عدسی رو حذف کنه و اتفاقا کاهش هزینه هم انجام بده...
فرمان تیز:..
14:30  1393/04/09
گزارش
پاسخ دادن
سعید
4

در مورد معایب ولوو و محاسنش عرض کنم معایبی که ولوو داره اینا نیست و بنده هم قبول دارم ولوو هم عیبهایی داره ام عیباش مربوط میشه به فرم اتصال دیفرانسیل به شاسی که از طریق میله ایی به اصطلاح 7 و 8 که بوش داخلش باید تند تند بازبینی بشه وگرنه کار دست راننده میذاره-سیم کشی نامرتب -تودوزی داخل کابین و اتفاقا جنس داشبور ولوو به نظرم از معایب این کامیونه نه محاسنش
نمیخوام محانش رو دوباره برات بشمارم اما درباره معایبی که شما اشاره کردی یکی یکی توضیح میدم
((استهلاک بالا مخصوصا انژکتورهاش، وزن سنگین نسبت به رقبا،ارتفاع ریش بالا،نور چراغ های جلو کم،فرمان تیز در سرعت های بالا،عدم هماهنگی موتور با گیربکس مخصوصا در مدل جفت دیفرانسیل،مصرف سوخت بالا نسبت به بقیه.))
خب از نکته اولت میگذرم چون دربارش به حد کافی راجع بش بحث شده و دیگه آدم سردرد میگیره در این مورد بحث کنه. 10 با هم بگیم قبوا نمیکنن.
نکته دوم: وزن سنگین: اولین دلیلش مربوط به ایمنی میشه و ولوو بی تردید و رقیب ایمن ترین کامیون جهانه و ستونهای تقویت شده و چهارچوب مستحکم تر و درهای مستحکم تر که همشون افزایش وزرن در پی خودشون دارن...
14:19  1393/04/09
گزارش
پاسخ دادن
سعید
0

فرمودی رو همه قطعات ایوکو نوشته made in italy یا IVECO. اتفاقا اسکانیا هم همینطوره و این برمیگرده به خود شرکت که اصولا ولوو مثل خیلی از کمپانی ها بزرگی مثل مرسدس یا فولکس واگن یا اپل یک شرکت چند ملیتی هست و اساسا شرکتهای این چنینی باید با کشورهای مختلف بر سر تولید شراکت کنن!
و البته اضافه کنم شرکتهایی که به این مرحله رسیدن خیلی از مراحل رو باید رد کنن که اسکانیا یا ایوکو هنوز تو اون مراحل قرار دارن و ولوو 20 سال پیش تو اون مرحله قرار داشت
مثلا شما برو سری f12 رو ببین روی همه چیش نوشته made in sweden
شما که با اون دامنه ثابت گشتاور مارو داستان کردی!
آقای مهدی من فقط اینو عرض کنم اون دامنه گشتاور روی هر دوری زمانی ایراد محسوب میشد که مثلا ولوو تو شرایط مختلف جاده ای ضعیف تر از رقبا میبود در حالیکه خودتون هم قبول دارید این چنین نیست و همه اون داستانایی که میگه من با آکسور یا ایوکو یا هرکامیون دیگه از ولوو سبقت گرفتم و ولوو دهنش یه متر باز موند چیزی بیشتر از یه افسانه نیست!
الآن بوژی کش سری آروکس مرسدس با 3000 نیوتن متر گشتاور روی دور 1100 هست این ایراد نیست.
...
14:05  1393/04/09
گزارش
پاسخ دادن
محمد
2

بنز کامیونی با قدرت 740 اسب بخار ساخته که به صورت سفارشی وبا اتاق black editation اکتروس 1861 ساخته می شود اگر هم شک دارید یک سرچ بزنید ونام actros 1874 را جستجو کنید
13:35  1393/04/09
گزارش
پاسخ دادن
سعید
0

میفرمایی چنین قدرتی کاربری نداره یه حرف کاملا مغرضانست
چون اگه لازم نیست پس باید این رده موتورهای ولوو اصلا فروش نکنه! اما میبینیم که اتفاقا خیلی هم خوب فروش میکنه پس این نیاز هست که ولوو اونو ساخته و متاسفانه دیگران نمیتونن بسازن و اتفاقا قبلا هم عرض کردم همه رده موتورهای ولوو فروش لازم رو دارن. در ضمن موتورهای ارزشمن و معتبر و با اطمینان ولوو که همشون اعتماد مشتریاشونو با قدرت جلب کردن قادر به پاس کردن استاندارد یورو 6 میباشند. حتی موتور 750 اسبیش. اصلا شما بر چه اساسی میفرمایین چنین قدرتی لازم نیست؟ مگه غیر اینه که بوژی کش 750 ولوو با قدرت و صلابت خاصی قدرتمند ترین بوژی کش حال دنیاست. و تو مقایسه که صورت گرفت با اختلاف قابل توجهی از رقباش پیشی گرفت.لابد اونم لازم نیست. آره؟
شما فرمودی من با اروپا کاری ندارم اتفاقا من کار دارم و من با کل دنیا کار دارم و تو کل دنیا دومین برند پر فروش ولوو هست که میره برا اول شدن و اتفاقا من با ایران کاری ندارم که شرایط نگهداری از خودرو توش کاملا غلط و غیر اصولی هست.
شما فرمودی آمار فروش تو غرب اروپا چرا کل اروپا نگفتی؟
...
13:33  1393/04/09
گزارش
پاسخ دادن
سعید
3

... حالا گیرم آمار شما درست؛ پس چرا اون ایوکویی که شما میفرمایی با دلایل علمی خودتون کشنده بهتری میدونی تو این آمار رتبه آخر داره؟!
نکنه اروپایی ها موقع خرید اشتباه میکنن!!!
راستی یادم رفت این رو به حرف قبلم اضافه کنم
آیا بازاریابان کمپانی معظمی مثل ولوو متوجه این نیستن که موتور 750 اسبی نیاز بازار نیست و اونا در اشتباهن؟!
آقا مهدی شما تعصب داری و بی دلیل طرح ایوکو رو بهتر میدونی
بنده میگم ولوو طرحش بهتره چون جایزه طراحی رو از دست کارشناسای مربوطه گرفته.
طرحش خوبه چون استانداردهای طراحی رعایت شده- آیرودینامیکش بالاترینه - جادار تره- تو جدول هم اشاره شد که مکانها مختلفی برا قرار دادن اشیا توش تعبیه شده- جعبه های بزرگ و کاربردی داره - ورود و خروج راحتتره - نه زیادی مثل داف بزرگه نه مثله ایوکو جیقیلیه! - و در کنار همه اینا زیبایی رو هم قربانی کاربردش نکرده.
البته نکته ای هم که شاید تو کشور ما بیشتر نمود داره اینه که خدایی نکرده خطوط و زوایای خیلی پیچیده ای نداره تا موقع حادثه ای لزوما احتیاج به تعویض کابین داشته یاشه. خصوصا کابینهای فوق گران ایوکو یا اسکانیا
18:44  1393/04/09

گزارش
سعید
0

آقای مهدی قلی زاده شما تعصب شدید خودتون نسبت به ایوکو رو پشت این جمله که ((من بخاطر دلایل خودم ایوکو رو بهتر میدونم)) پنهان میکنین و کاری که خودتون میکنی رو به ما نسبت میدی : همون بحث تعصب شدید ایرانی! و با سیاست خاصی این تعصب شدیدی که داری رو پنهان میکنی. خب عیب نداره منم روی برند و مارک خاصی تعصب ندارم و با دلایل علمی و منطقی و طبق نظرات کارشناسی ولوو رو بهتر میدونم!
درباره نظرات بعضا علمی و لعضا کاملا غیر علمی که نسبت به ولوو داشتی(غیر علمی از اون جهت که شما اصلا اون ایرادهایی که به ولوو نسبت دادی اصلا بعضی هاشون وجود ندارن و بعضیاشون ایراد محسوب نمیشن) باید عرض کنم اول اینکه آره برادرم قبول کن هرچند که نمیخوایین قبول کنین که ایوکو و بنز و هرکدوم دیگه نمیتونن قویتر از ولوو بسازن! اگه میتونن یه مدرک بیار که این ارزه رو دارن... ندارن داداش ندارن.
ولوو قویترینه و این لقب ارزشمند رو به توی جاده های اروپا به نمایش گذاشته و باهاش جلوی بقیه رقباش جولون میده و اونا کاری هم از دستشون برنمیاد و فقط شاهد قدرت نمایی ولوو هست. بعدش هم اسکانیا.
اینکه میفرمایی اونا لازم نمیبینن یا مثلا..
13:20  1393/04/09
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
6

در آخر هم دوست عزیز من تمام حرفام رو زدم و دلایل واقعی نیز بیان کردم، ما از آکتروس و استرالیس خودمون بسیار راضی تر هستیم نسبت به FH خودمون، که خدمتتون گفته بودم که هر3تاشون بسیار هم تمیز هستن و ما به یک میزان و بسیار به اون ها رسیدگی میکنیم.
فکر میکنم اگر کسی بخواد از این بحثها نتیجه گیری کنه، با وجود این همه حرف و دلیل، میتونه. بنده هیچ حرف دروغ یا اغراق کننده ای نگفتم و همش بر اساس تجربه و علم بوده.
شما هم حرفای منو قبول ندارید، خب مهم نیست، با همون FH خوش باشید. ماهم از ایویکو و بنز لذت میبریم.
دیگه فکر نمیکنم ادامه این بحث لزومی داشته باشه، چون من هرچی میگم، باز شما حرف خودتو میزنی.
خوب و خوش و موفق باشید دوستان...
13:17  1393/04/09
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
1

... نشدین وگرنه درب کارخونه ایویکو رو میبستی بعد اونوقت ما چیکار میکردیم؟!!
بله عزیزم اون عدد 13 هم برای موتور FH و هم برای موتور استرالیس، یک عدد رند شده هست، دقیق اون برای هر2تا 12.8 هست.
اینو من باید چطوری برای شما توضیح بدم که اون 750اسب بخار ربطی به تعداد 6سیلندر نداره، آقای محترم گنجایش 16لیتری باعث به وجود آمدن قدرت750 شده، من نمیگم این قدرت کمی هست، بلکه بسیار قدرت زیادیه. شما به چند سوال بنده جواب بده، مگه FH13 540 گنجایش موتورش 13لیتر نیست(همون دقیق 12.8) ؟! استرالیس 560 هم که گنجایش موتورش 13 لیتر هست(12.8) یک حساب کتاب ساده هست ها! در گنجایش موتور برابر، قدرت تولیدی ایویکو بیشتر هست. حتما من دارم اغراق میکنم!
ببین دوست عزیز، ایویکو کامیون نمیسازه که از روش پوستر بسازن و بچه دبیرستانی ها بچسبونن به دیوار اتاقشون! ایویکو کامیون تولید میکنه برای کار و بازدهی اقتصادی.
چرا فکر میکنی حرفای من دروغ هست؟! خب من مگه دیوانه ام که اینجا حرف دروغ بزنم، بعد یک نفر بره صحت حرفای منو بررسی کنه و دروغ من رسوا بشه! آقا من میگم همه حرفای من واقعیت هست، قبول نداری برو تحقیق کن.
13:14  1393/04/09
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

... سازنده کامیون به غیر از ایویکو برای رسیدن به استاندارد EURO 6 از سیستم های EGR + SCR استفاده کردن، اما ایویکو فقط با استفاده از سیستم SCR به استاندارد EURO 6 رسیده. به نظر جنابعالی این توانایی و مهندسی بالای ایویکو رو نمیرسونه؟! میدونی SCR و EGR چی هست؟! حتما میدونی، اما بزار یکم توضیح بدم، همه کامیون های با استاندارد EURO 5 از سیستم SCR برای رسیدن به این استاندارد استفاده کردن، سیستم SCR همون Adblue هست که درون منبع اگزوز پاشش میشه،(البته فکر نمیکنم شما حوصله تشریح کامل عملکردش رو داشته باشید، اگه دوست داشتین من در خدمتم) خب حالا در استاندارد EURO 6 همه سازندگان به غیر از ایویکو نتونستن فقط با SCR به این استاندارد برسن و بلکه از EGR که همون برگشت دود به داخل موتور هست و SCR باهم استفاده کردن. اما ایویکو در EURO 6 فقط از SCR استفاده کرده. میدونی EGR باعث افت توان میشه؟!
آخ آخ خیلی ببخشید که دلایل حقیقی بنده مورد قبول شما واقع نشده، بگین جوابی براش نداشتید نه اینکه نخواستین! بعدشم خیلی خیلی عذر میخوام، ولی شما چیکاره باشی که ایویکو رو از ریشه بزنی؟!! خوب شد شما مسئول ...
13:12  1393/04/09
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

میشه بفرمایید کی خواسته قطعه آکتروس رو روی FH نصب کنه؟! کدوم آدم عاقلی اینطور حرفی میزنه؟ اصلا مگه اینکار شدنیه؟!
اون همه حرف و دلیل در مورد گرم کردن برات نوشتم، باز حرف خودتو میزنی! حتما حرفای منو متوجه میشی، اما به خاطر همون تعصب نسبت به ولوو نمیخوای که قبول کنی، اصلا هم مهم نیست، بازم میگم اگه شما داری فقط از FH استفاده میکنی، ما داریم از هر3تای اینا استفاده میکنیم،FH آکتروس استرالیس.
در کل 37 سالی که کامیون سال انتخاب شده،هیچوقت نبوده که در 2سال پیاپی یک کامیون بدون تغییر مشخصات اول بشه، اینکه در 2سال یک کامیون با مشخصات برابر،کامیون سال بشه،از لحاظ عقلی منطقی نیست! هر سال بر اساس محصولات ارائه شده کامیون سال انتخاب میشه. اون سایتی که گفتم رو رفتی؟! به آماری که گقتم دقت کردی؟!
عزیزم این استانداردها از طرف اتحادیه اروپا وضع میشه، از اول ژانویه 2014 قانون وضع شده که سازندگان کامیون بایستی با استاندارد EURO 6 کامیون تولید کنن، نه اینکه فقط FH مجهز به EURO 6 و 5 باشه! عموجان برو یکم اطلاعاتتو کامل کن بعد بیا بحث کن.
در مورد همین بحث استاندارهای آلایندگی، تمام 7شرکت ...
13:09  1393/04/09
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

وقتی فقط تجربه FH رو داری، چرا بدون تجربه برای ماشینای دیگه نظریه صادر میکنی؟!
در مورد فرمان بازم مشکلت اینجاست که فقط تجربه FH رو داری. اون کلمه وقف نیست، ببخشید اشتباه تایپی بود، منظورم وفق دادن بود یعنی با شرایط سازگار شدن. بله هر خودرویی عملکرد فرمان خودشو داره، ولی نباید جوری باشه که راننده با اون خودشو وفق بده، فرمان FH قلق داره، باید بهش عادت کنی، این یعنی خودتو با ماشین وفق دادن. اینطور نیست؟!
عزیزم من اعداد رو بر اساس تجربه و استفاده حفظم، همش عین واقعیت هست، برو یکم تحقیق کن بعد بیا حرف بزن، الان من دارم شاخ در میارم!! هرکسی یکم بین این ماشینا باشه میدونه که رنو سبکترین کامیون موجود در ایران هست، بعد تو میگی 7266 ؟!!! رنو پرمیوم سقف بلند 6550 و رنو پرمیوم سقف کوتاه 6450 . از هرجا دوست داری برو تحقیق کن نیا اینجا از روی هوا حرف بزن عزیزم.
تو برو تکلیفت رو با خودت روشن کن، اول میای ایراد میگیری که گیربکس ZF روی بنز و ایویکو نصب شده بعد میای دوباره میگی مشکلی با ZF نداری و خیلی قبولش داری! بله همه کار میشه کرد،ZF که خوب نبود پس چرا میخوای روی FH نصب کنی؟! ZF بهترینه.
13:07  1393/04/09
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

خب فکر کردی من حرفای شمارو قبول دارم؟!حرفای من اغراق شده هست؟!
این حرفتو قبول ندارم چون دلیلی براش نداری، مصرف سوخت یک ماشین به تعداد سیلندر اون ماشین ارتباطی نداره، بلکه به طراحی و گنجایش اون ربط داره، FH13 480 که موتور 13لیتری داره یا مصرفش از آکتروس1846 با موتور 12لیتری، بیشتر هست یا برابر. من دقیق نمیدونم چونکه خودم 1846 استفاده نکردم و وقتی هم استفاده نکردم از روی هوا حرف نمیزنم، اما مطمئنا مصرف آکتروس بیشتر نیست چونکه گنجایشش کمتره.
بله اینجا بحث ایویکو نبوده، ولی وقتی اومده وسط باید جوابی براش داده بشه. خیلی راحت بگو در مقابل ایویکو حرفی برای گفتن نداری، بحثو عوض نکن.
وقتی میگم اطلاعات نداری ناراحت نشو، منظور از اروپای غربی و شرقی، از لحاظ جغرافیایی نیست بلکه یک اصطلاحه، به کشورهای توسعه یافته میگن اروپای غربی مثل آلمان ایتالیا سوئد و... و به بقیه اونها که عضو بلوک شرق هستن میگن اروپای شرقی، البته الان این تقسیم بندی زیاد کاربرد نداره و من حرفم از روی هوا نبوده به این آدرس یک سر بزن:
www.statista.com/statistics/265008/market-share-of-truck-manufacturers-in-europe
13:05  1393/04/09
گزارش
پاسخ دادن
FH
0

قسمت اخر متن عجله داشتم خلاصه نوشتم منظورم این بود قبول ندارم افزایش قدت موتور کار اسانی هست
ولوو شاهکار کرده با شش سیلندر 750 زده اگر ایوکو هم میتونه بزنه همه دارن برای افزایش قدرت رقابت میکنن ولی هشت سیلندر میزنن مصرف سوختشون هم زیاده
19:33  1393/04/07
گزارش
پاسخ دادن
FH
0

قبلا هم گفتم استرالیس 430 نمیتونه پابه پای fh بیاد حالا شما تکرار کن، در مورد استهلاک گفتم قطعه اصل میندازم و مراقبشم استهلاکش پایینه نکنه متن رو نخوندی ،کدام مهندسی ایوکو من که ایوکو رو از ریشه زدم hi wayرااز نزدیک ندیدم ظاهرش و کابینش بهتر شده گفتم ولی استرالیس های ایرانی را قبول ندارم شما سلیقه شخصی میخوای حساب کن عگنجایش 13 نیست 8/12 لیتر هست نه قبول ندارم ولوو شاهکار کرده با شش سیلندر 750 زده ایوکو هم میتونه بزنه
من حقیقت را میگم کاری ندارم کی میخواد باور کنه کی نمیخواد باور نکنه من از fh راضیم حاضر نیستم با هیچی عوض کنم.
من خیلی محترم حرف میزنم شماهم موفق باشید...
19:49  1393/04/06
گزارش
پاسخ دادن
FH
1

من با ZF مشکل ندارم خیلی هم قبولش دارم شما گیربکس رو حذف کن بقیه مسایل رو بحث کن میشه این گیربکس رو روی fh هم نصب کرد تو اتومات هم کیفیت گیربکس اونا بهتر از fh نیست نمیخواد براش zf سفارش بدیم گیربکس خودش عالیه
منظور از طراحی وزن واستحکام و کارایی و کیفیت یک قطعه نسبت به بقیه قطعات خودرو هست نمیدونم شما چطور برداشت میکنی میتونی یه قطعه اکتروس را سوارfhکنی بتونه کارایی قطعه خودش را بده؟این یعنی طراحی و کارایی خاص
نه داغ کردنش اصلا مشکل ایجاد نمیکنه اصصصصصصصلا من انقد نمی فهمم!!!!!!!!!!
fhتو سربالا نه تو کف داغ نمیکنه منم بهش فشار نیاوردم هیچ هزینه ای هم نداشته منظور از رونمایی fh750بود که سال 2014 رونمایی کرد و اول شد خوب چرا ایوکو 2014 نتونست اول بشه
منظور از بالاترین استاندارد،استانداردهای روز سوخت اروپا یورو5و6 هست fh هم در ایران بخاطر مشکل سوخت 3 میدن
نه خیر جناب من به اون قسمتی از متن شما جواب نمیدم که رده خارج میدونم یعنی قابل بحث نیست
19:40  1393/04/06
گزارش
پاسخ دادن
FH
0

هیچ کدام از حرفاتون رو قبول ندارم چون منطقی نیست اغراق شده
مصرف سوخت موقع نوشتن اشتباه شده بنز برای مدل هرماشین ده تارقم مینویسه،مقایسه بین 1846و480 بود که عملا امتحان کردیم 1846 مصرفش بیشتربود 1861 هم هشت سیلندره بازم از610 شش سیلندر زیاد میسوزونه
اینجا بحث بین بنز و ولوو هست ایوکو وان کار سایت جاگانه باز کرده اشتباه گرفتی
نه بابا مگه اروپا شرق و غرب داره اما فروش یه منطقه اش رو حساب کنی من کار ندارم اروپا کی چی میخره من عملا خود ماشین رو بحث میکنم
اکتروس نداشتم ولی باهاش هم سرویس بودم عملا دیدم بی دلیل نمیگم تو مناطق سردسیر هم طرفدار نداره بخاطر مشکل موتور همه ولوو میخرن دنبال دردسر نیستن
اون فرمان ماک 1300 قدیم بود باید دودور فرمانش میچرخید فرمان fh یکم نرمه مشکل نداره راننده اموال خیریه نیست وقف بشه قرار هم نیست عملکرد فرمان همه خودروها یکی باشه میتونه راحت کنترلش کنه

راست میگی میدونم اعداد رو حفظ کردی، مثلا ایراد در میاری ولی اغراق میکنی کدام 750 کیلو؟رنو440 وزنش 7266 کیلو هست البته وزن اعلامی کارخانه تفاوت 30 کیلو چطور شد 750 کیلو؟؟؟؟؟؟!!!!
19:30  1393/04/06
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
1

بعدشم مگه استهلاک پایین مزیت کوچکی هست؟!!
هر خودروی دیزلی مشکل یخ زدن داره، حالا یکی کمتر یکی بیشتر، یکی از دلایلشم همین گازوییل ایران هست وگرنه مثلا گازوییل ترکمنستان در دماهای 15- تا 20- درجه هم یخ نمیزنه. اینطوری ها هم نیست که شما میگی FH اصلا یخ نمیزنه، اونم مثل بقیه یخ میزنه، نه زیاد نه کم، معمولی.
در آخر هم آقای FH، همه حرفای منو جواب ندادید، پس نتیجه میگیریم در پیامهای قبلی شما استهلاک بالای FH رو قبول کردید، مهندسی بالای ایویکو رو قبول کردید، قدرت موتور بیشتر ایویکو رو نسبت به ولوو در گنجایش برابر 13لیتر، قبول کردید، اینکه افزایش قدرت به وسیله افزایش گنجایش کار سختی نیست و ولوو شاهکار نکرده با موتور 16لیتری 750 اسب بخار تولید کرده، قبول کردید و...!
ببینید دوستان قبلا هم گفتم من روی برند خاصی تعصب ندارم، من هرچه واقعیت باشه قبول میکنم، دیدید که مثلا گفتین طراحی داخل کابین، گفتم بهترین FH ، یا موضوعاتی دیگه، خوبه که آدم طرفدار واقعیت باشه، ما اینجا نیومدیم در مورد علایقمون بحث کنیم.
موفق باشید...
12:59  1393/04/06
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
1

... که فرستاده شده مورد بررسی قرار میگیره، دیگه نمیان بگن چون مثلا ولوو میخواد در سال آینده محصول جدید بده، پس ولوو کامیون سال! من حرف غیر منطقی نمیزنم، شما یکم به حرفات فکر کن. اگه خواستی در مورد این آمار مطمئن بشی برو به سایت: truck-of-the-year.com
در مورد اون مزایا که گفتی، خب در مورد تک تکش قبلا بحث کردیم،دلایلمو گفتم، و این مزایایی که شما برای FH قائلی، منم به عنوان مثال برای استرالیس قائلم و قبلا هم گفتم همون استرالیس430 هیچ چیزی از FH کم نداره بلکه برتر هم هست، به جز طراحی داخل کابین. فقط یک چیزی رو نفهمیدم، منظورت از بالاترین استاندارد سوخت چی بود؟! کامیونهای موجود در ایران همشون EURO 3 هستن (البته به جز اسکانیا400 و رنو پرمیوم460 جدید که EURO 5 هستن) دیگه بالاترین استاندارد سوخت یعنی چی؟!
عزیزم وقتی توی مشخصات یک ماشین نوشته میشه گیربکس ZF یعنی اون ماشین از لحاظ گیربکس مطمئن مطمئن هست، بهترین سازنده گیربکس دنیا ZF هست بعد تو ایراد میگیری که گیربکس های بنز و ایویکو ZF هستن؟! واقعا از این حرفت متعجبم!! میخوای به ولوو سفارش بدن که براشون گیربکس تولید کنه؟!!
12:56  1393/04/06
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

... یاد دارین وگرنه چی میخواستین بگین!! واقعا یعنی چی کار داره؟! چه کاری؟! لطفا بی دلیل ازش ایراد نگیر چون از هر لحاظ خوب هست، البته همونم بی عیب نیست، قبلا هم گفتم هیچ خودرویی بی عیب نیست.
باشه پس اگه کارشناسان اروپایی رو خیلی قبول داری، پس به این آمار دقت کن: از سال 1977 که کامیون سال انتخاب میشه،
ولوو 6بار کامیون سال شده که 3بار اون FH بوده.
ایویکو 4بار که 2بار اون استرالیس بوده،
بنز 8بار که 4بار اون آکتروس بوده،
مان 7بار، اسکانیا و داف هرکدام 4بار و رنو 2بار.
خب اگه بر اساس این آمار بخوای بسنجی، بنز با اقتدار بیشترین دفعات کامیون سال شده، و این رو نیز در نظر بگیرید در سال 1977 که شروع به انتخاب کامیون سال کردن، ایویکو فقط 2سال بوده که تاسیس شده بوده(1975)! از سال 1975 تا الان، 4بار کامیون سال شدن آمار خوبی هست.
پس عزیزم اول برو در مورد یک چیزی تحقیق کن، بعد بیا بگو.
و این چه حرفیه شما میزنی؟! مثلا میتونیم بگیم در سال 2001 که کامیون سال مانTGA شده، چون مثلا ولوو سری جدیدش نبوده، مان انتخاب شده؟! خب در هر سالی کارخونه ها محصول خودشونو برای رقابت میفرستن، همون محصولاتی ...
12:53  1393/04/06
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

..چون آمپر آب بالا نمیاد، شما مجاز هستی هرجور فشاری خواستی به موتور بیاری، شما فکر میکنی در یک سر بالایی نفس گیر با وجود بالا نیامدن آمپر آب FH ، اون موتور هیچ مشکلی در اون وضعیت نداره؟ یا هیچ فشاری بهش نمیاد؟ در اون لظه به دمای روغن یک نگاهی کردی؟! به فشار توربو یک نگاه کردی؟!(بعضی از مدلهای FH آمپر فشار توربو داره) نه عزیزم روی موتور فشار هست خوبشم هست، یکی از دلایل استهلاک بالای FH هم همینه، اینکه زود به تعمیر میفته دلیلش همینه، که فکر میکنن آمپر آب بالا نیاد یعنی دیگه هیچ فشاری به موتور نمیاد. شما هر موتوری رو بخوای بیش از حد بهش فشار بیاری، آسیب جدی بهش میزنی.
عزیزم من دارم از هر3تای اینا استفاده میکنم، بعد تو میگی برو امتحان کن؟! اصلا تا بحال پشت استرالیس نشستی که به من تهمت از روی هوا حرف زدن میزنی؟! همه میدونن که موتورهای ایویکو از همون اولین مدل یعنی 330 که وارد ایران شد تا امروز که استرالیس وارد شده، از لحاظ استهلاک و کیفیت جزو بهترین موتورهاست.
ایویکو استرالیسHI WAY هم که دیگه حرف نداره، اگه مشکلی در استرالیس بوده، در HI WAY رفع شده،
میگم خوب شد شما این جمله رو ...
12:49  1393/04/06
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

اینکه میگم تو ایران ما جا افتاده که ولوو هرچی بسازه، قابل توجیه هست، راست میگم، نمونش همین شما، میگی اینا عیب نیست، مربوط به طراحی ولوو میشه، یعنی ولوو هرچی طراحی کنه عیب نداره و قابل توجیه!
عزیزم من تمام اعداد رو حفظم، در مورد اعداد با من بحث نکن یا اگه بحث میکنی اعداد واقعی بنویس، این اعداد عین واقعیت هستن، حالا تو قبول نداری مشکل تو هست،برو یکم تحقیق کن قانع بشی.
در مورد گرم کردن هم خیلی خرف زدم، اما شما که نظرات رو دقیق نمیخونید.اما عیب نداره،بازم براتون میگم. فن استرالیس روی 92تا95 روشن میشه روی 87تا90 هم خاموش میشه، حالا میخواد دنده سبک باشه یا سنگین، میخواد هوا سرد باشه یا گرم، براش فرقی نمیکنه،دماش در همین رنج 87تا95 کار میکنه، این دمای بالا برای این موتور طراحی شده، و هیچ مشکلی براش به وجود نمیاد، به نظر شما این به معنی گرم کردنه؟! اصلا در اصول طراحی دمای کارکرد موتورهای با بوش خشک بالاتر طراحی میشه نسبت به موتورهای با بوش تر. هر موتوری دمای کارکرد مختص خودشو داره، شما چرا همه چیزو با معیارهی ولوو میسنجید؟! بله قبول دارم FH گرم نمیکنه، اما این به معنی این نیست که ...
12:46  1393/04/06
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

در مورد ارتفاع ریش، اگه کانتینر بلند (های کیوپ) برده باشی کشورهای آسیای میانه که حداکثر ارتفاع مجاز 4متر هست، بعد میفهمی ارتفاع ریش بالا چه مشکلی داره، ارتفاع ریشی که نشه اونو با حصیری تنظیم کرد! بد نیست بدونی مثلا ایویکو یا رنو به وسیله تیغه کانتینربر جیمبو ولاستیک سایز 315/70 و برداشتن حصیری زیر ریش، ارتفاعش میاد زیر 4متر، در حالیکه ارتفاع FH با لاستیک سایز 315/60 بازم بالای 4متره!
در مورد چیزی خوبه اطلاع کامل داشته باشی بعد دربارش حرف بزنی، وزن FH12 460 برابر7680 و وزن FH13 480 برابر 7300 هست، حالا ما همین FH13 480 رو در نظر میگیریم، الان اختلافشو نسبت به رقبا برات میگم : با استرالیس430، 700کیلو، با استرالیس480، 500کیلو، با اسکانیا420، 350کیلو، با رنو پرمیوم 750کیلو، با آکتروس1844، 630کیلو، با آکسور 700کیلو، به اندازه این مقدارها FH13 480 سنگینتر هست، حالا به هرکدوم از این عددها 380کیلو اضافه کنی میشه اختلاف FH12 460 نسبت به رقبا، مثلا FH12 460 از رنو پرمیوم 1130کیلو سنگین تره!!! اینکه میگی آلیاژش فرق میکنه، جهت اطلاع میگم،آلیاژی عالی هست که در عین استحکام، سبک باشه.
12:42  1393/04/06
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

... بحث علمی میکنیم، نیومدیم اینجا داشته هامونو به بقیه تحمیل و اجبار کنیم.
مشکل تو اینجاست که فقط تجربه FH رو داری، خب مسلما هرکسی فقط تجربه یک خودرو رو داشته باشه و اون خودرو هم زیاد بد نباشه، فکر میکنه بهترین خودرو همون هست. برو توی یک سربالایی با FH با دنده یک با بار کامل،کلاچ درگیر حرکت کن، بعد همینکارو با بنز یا ایویکو انجام بده، اونوقت متوجه میشی که کدوم راحتتر حرکت میکنه و واقعیت اینه که یک بچه بی تجربه هم میتونه توی اون شرایط با بنز و ایویکو حرکت کنه، اما با ولوو حتما طرف باید حرفه ای و ولوو سوار باشه،یه جورایی قلق داره، به این میگن عدم هماهنگی بین موتور و گیربکس که در مدل جفت دیفرانسیل خیلی مشهودتره.
توصیه میکنم بری پشت مثلا آکتروس یا ایویکو یا اسکانیا در شب توی یک جاده تاریک بشینی، بعد میفهمی نور چراغ یعنی چی، بعد نمیای اینجا بگی نور چراغ FH در حد عالی هست!!
پس قبول داری که فرمان FH در سرعت بالا تیزه؟ ولی میای میگی یک نرمه!! خب به نظرت این عیب نیست که باید راننده خودشو با شرایط ماشین وقف بده؟! یا شاید از نظر شما چون ولوو اونو ساخته، اشکالی نداره!
12:39  1393/04/06
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
5

آقای محترم اول اینکه احترام خودتونو نگه دارید.
این چطور مقایسه هست که برداشتی کردی؟! آخه به نظر تو مقایسه بین FH 480 با موتور 13لیتری و آکتروس 610 با موتور 16لیتری درسته؟! تو برو FH 750 با موتور 16لیتری رو با موتور آکتروس MP4 (همینکه عکسش در این مقاله هست) مقایسه کن.(موتور آکتروس MP4 یک موتور 16لیتری 6سیلندر خطی 630 اسب بخار هست) بعدشم تو مدرک داری که موتور آکتروس پرمصرفتر هست؟
بعدشم من نگفتم موافق کامل موتورهای بنز از لحاظ مصرف و قدرت هستم، همین آکتروس قویترین موتورش باگنجایش 13لیتر 510 اسب بخار هست، اما ایویکو با گنجایش 13لیتری 560اسب بخار قدرت تولید کرده،اینو قبلا هم گفتم.
اون مثال پراید رو برای مزاح گفتم،چونکه شما گیر داده بودین به آمار فروش.بعدشم چه آمار فروشی؟ آمارفروشی که ولوو در اون چهارم هست؟! آمار فروش در سال 2013 در غرب اروپا به این صورت بوده: 1بنز 2داف 3مان 4ولوو 5اسکانیا 6رنو 7ایویکو
اما به نظر بنده آمارفروش آنچنان اهمیتی نداره، یعنی من برای خرید خودرو آنچنان توجهی بهش نمیکنم. من نیاز ندارم که کسی حرف منو به اجبار قبول کنه، هرکسی منطق خودشو داره. ما در اینجا ...
12:37  1393/04/06
گزارش
پاسخ دادن
FH
1

بزرگترین عیب یک کشنده چی میتونه باشه؟؟ بله موتور که تقریبا نصف قضیه است. بنز تو زمستان مناطق سردسیر مثل اردبیل و اهر یخ میزنه وتو تابستان مناطق گرمسیر داغ میکنه مثل اهواز و بندر عباس حالا بنز به فکر اصلاح این فکر افتاده ولوو از قدیم هم این مشکل رو نداشته طرفداری چی بنز هستی گیربکس اش هم که ZF رو میاره مونتاژ میکنه تحویل مردم میده میدونم حتما میگی استهلاکش کمه اینو نگی چی بگی
19:11  1393/04/04
گزارش
پاسخ دادن
FH
4

. گیر دادی به ارتفاع ریش مگه ارتفاع ریش چه مشکلی تو جاده و سربالا و سرازیری برای fh ایجاد کرده که عیب حساب میکنی؟ وزنش با رقبا فوقش 500 کیلو (وزن دو تا زاپاس) هست این رقم ها نمیخونه نگو یه چیز قانع کننده بگو. با رنو هم 200 کیلو تفاوت داره الیاژشون فرق میکنه مربوط به طراحی ماشین میشه نمیشه گفت عیب. دارم میبینم که میگم داغ میکنه برو دوتاشونو امتحان کن نمیخوای امتحان کنی رو هوا نظریه صادر نکن شاید هم نمیخوای بگی
ایوکو مدل های hi way کبین و ظاهرش بهتر شده ولی بازم کار داره مشکل اصلی هم داغ کردن موتوره موتورررررررر
من نظر کارشناسان اروپایی رو خیلی خیلی هم قبول دارم چون بعد از امتحان عملی میگن کدوم کشنده ساله با عدد و رقم هایی که شما رو کاغذ باهاش خوشی انتخاب نمیکنن حالا ببین کدوم شون اندازه ولوو کامیون سال شدن؟ اون همه مزایای ولوو را شمردم نگفتی کدوم کشنده ای همشون رو یه جاداره؟؟! اون موقع هم که ایوکو کامیون 2013 شد ولوو هنوز رو نمایی نکرده بود. حالا اگه برداشت شما اینه بخند دنیا به روت بخنده این روزا خندوندن مردم خیلی سخت شده اصلا مهم نیست هرطور میخوای فکرکن

19:07  1393/04/04
گزارش
پاسخ دادن
FH
0

اقای عزیز ما رو مسخره کردی یا خودتو؟؟ یه بار بگو بحث نمیکنم خلاص مون کن
من میگم 1861 مصرفش از fh480 بیشتره تو میگی ولوو از بنز بیشتر مصرف داره این حرفت یعنی چی؟؟؟
مردم تو ایران پراید میخرن چون کیفیت همه خودرو های داخلی پایینه و فرقی ندارن مجبورن درسته اینجا جاش نیست ولی خودرو سواری هم حالیمونه پراید حلبیه نمیشه بهش گفت ماشین برای داخل شهر میخرن چون قطعاتش ارزانه، مصرفش هم پایینه خودش هم سبک و تیزه.
fhکه ارزان نیست مردم تو اروپا بخرن پس ارزش داره که میخرن من طرفدار ولوو هستم چون عالیه چرا باید طرفدارش باشم وقتی به صرفه نباشه؟ من درامدم اینه مرض که ندارم پولمو هدر کنم هر کدومش به صرفه باشه و بهتر عمل میکنه راانتخاب میکنم ولوو نباشه هر چی باشه راحت باش تو بگو fh ماشینه بدیه اما مشکل اینجاس که بااین دلایلت کسی حرفت رو قبول نمیکنه.
کدوم عدم هماهنگی هی میگی من که چیزی نمیبینم هماهنگی بین موتور و گیربکس خوبه . فرمان fh یکم نرمه بستگی به راننده داره بتونه بهش عادت کنه. لامپ چراغ هاش OSRAM هستش نور چراغ ها هم در حد عالی هست مخصوص کامیون ولوو
18:55  1393/04/04
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

آقا شهاب،والا نظرات دوستان بسیار کامل و قابل احترام،اگه نظر منو بخواین،من میگم چون اینکارو از نزدیک ندیدین و تجربشو ندارین و گواهینامه و مدارک هم هنوز ندارین،سمت اینکار نیاین بهتره! اینکار اهل خودشو میخواد،مثلا خود ما از شهری هستیم که 80درصد اهالی،ماشین دارن و راننده هستن،پدر بنده 40سال تجربه اینکارو داره،من و برادرانم نیز از بچگی بین همین ماشینا بودیم،کار رو از نزدیک دیدیم و به خاطر علاقمون هست که در این کار موندیم.اگر شما فقط به خاطر درآمدش میخواین بیاین سراغ اینکار،به نظر من نیاین بهتره. خیلی ها مثل شما بودن،اومدن ولی بعد با پشیمونی برگشتن. من نمیخوام شمارو از اینکار دور کنم اما دوست دارم واقعیت رو بگم. البته کسانی رو هم میشناسم که مثلا معلم بودن،استعفا دادن اومدن توی اینکار الانم موفق هستن ولی بازم یکم زمینه داشتن.
در مورد این موضوع خیلی تحقیق و پرس و جو کنید، بعد تصمیم بگیرید، در آخر تصمیم با شماست. موفق باشید...
23:18  1393/04/03
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

این حرفتون هم که دیگه واقعا خنده دار بود! با این حرفتون کل هیئت 25نفره و داوران رو در انتخاب کامیون سال بردین زیر سوال! خب پس به نظر شما انتخاب کامیون سال همینجوری الکی از روی هواست؟!یعنی همیشه FH کامیون سال هست،و هر چند سال یکبار هم کامیونهای دیگرو به خاطر اینکه دلشون نشکنه انتخاب میکنن؟!پس اونهمه داور و کارشناس و راننده و اونهمه هزینه همش الکی هست؟! برو عزیزم،میدونی برای انتخاب خودرو، چندتا تست ازش میگیرن؟!میدونی چندتا داور بهش رای میدن؟!
میگم حیف که شما اونجا نیودی تا جلوی انتخاب شدن ایویکو رو بگیری!!!
23:16  1393/04/03
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

ایویکو هم مثل هر ماشین دیگه ای معایبی داره، مثل: کمیاب بودن قطعات و لوازم،کمبود مکانیک متخصص،طراحی داخل کابین ضعیف و...
و نکات مثبتی مثل: کیفیت عالی قطعات و اصلی بودن اونها،قدرت شتاب عالی،وزن سبک،ارتفاع ریش پایین،حجم روغن پایین،مصرف سوخت پایین،گیربکسی عالی(هم دستی هم اتومات)، و...
در آخر هم دوستان من هرچقدر حرفامو تکرار کنم،شما بازهم حرف خودتونو میزنید،ما بر اساس تجربه ای که از هر 3تای اینا داریم،بهمون ثابت شده که بنز و ایویکو بهتر از ولوو هست،البته ولوو هم ماشین بدی نیست،ولی من بین این 3تا ایویکو رو انتخاب میکنم،ما داریم از ایویکو و بنز استفاده میکنیم بسیار هم ازشون راضی هستیم،مخصوصا از ایویکو. حالا شما حرفای منو باور نمیکنید،اصلا مهم نیست،با FH خوش باشید. فقط یک چیزی، به من نگید روی بنز و ایویکو تعصب دارم، بلکه این شما هستید که روی برند ولوو تعصب دارید و این علاقه شخصی شماست. معمولا این اخلاق ما ایرانی هاست که هر چیزی داریم اون بهترین هست، شاید مثلا اگر اسکانیا داشتید میگفتید بهترین ماشین اسکانیا!
23:15  1393/04/03
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

... کدوم یکی بدرد استفاده ما میخوره و به صرفه تر هست به عهده ما مشتری ها است.
اگه من گیر دادم به دامنه گشتاوری،شما هم گیر دادی به آمار فروش،اگه دلیل شما فقط آمار فروش هست، خب خیلی ببخشید، اما پراید هم توی ایران ما آمار فروش بالایی داره!!شما میگید من از مشکلات ایویکو چیزی نمیگم،خب شما چرا معایب ولوو رو قبول نمیکنید؟معایبی مثل: استهلاک بالا مخصوصا انژکتورهاش، وزن سنگین نسبت به رقبا،ارتفاع ریش بالا،نور چراغ های جلو کم،فرمان تیز در سرعت های بالا،عدم هماهنگی موتور با گیربکس مخصوصا در مدل جفت دیفرانسیل،مصرف سوخت بالا نسبت به بقیه. شما که داری استفاده میکنی،حتما اینارو دیدی اما شاید بنا بر تعصب قبول نکنید! اما منم دارم استفاده میکنم.
نکات مثبت هم مثل: قدرتش خوبه،گرم نمیکنه،لوازمش فراوونه،تعمیرکارش زیاده،سواری دادنش خوبه،جنس داشبوردش خوبه،طراحی داخل کابین عالیه و...
مثلا رنو پرمیوم از نظر مشخصات و طراحی خیلی شبیه FH هست،با این تفاوت که خیلی از معایب ولوو رو نداره،اما هیچوقت تو ایران پسند نمیشه،چونکه ما ایرانیها روی ولوو تعصب داریم،و جا افتاده که ولوو هر ایرادی داشته باشه قابل توجیه!
23:12  1393/04/03
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

... موتورهای با گنجایش بالا و پراستهلاک FH رقابت کنه در هر مدلی.تا وقتی شما نخوای قبول کنی و دامنه گشتاوری رو درک نکنی،حرف خودتو خواهی زد.نکنه شما فکر میکنی که ایویکو یا بقیه رقبا نمیتونن موتورهایی همانند موتورهای گنجایش بالای ولوو بسازند؟!فکر میکنی افزایش قدرت موتور به وسیله افزایش گنجایش خیلی کار سختیه؟!همون ایویکویی که شما ازش بد میگی،پرقدرت ترین موتورش یک موتور 13لیتری (CURSOR13)با قدرت 560 اسب بخار هست،ولی ولوو با موتور 13لیتری بیشترین قدرتش 540 هست،درسته 20 اسب بخار عدد زیادی نیست،اما این توانایی ایویکو رو میرسونه که میتونه با گنجایش برابر موتوری قویتر با استهلاک کمتر بسازه.حتی ایویکو موتور 11لیتری با قدرت 480 هم داره.حالا به نظر شما مثلا ایویکو بیاد 13لیتر رو افزایش بده،قدرت موتور بالا نمیره؟خب مسلما چرا،اما به چه قیمتی؟اگه ولوو یا هر کارخونه ای بتونه موتوری در گنجایش های 10تا13 قدرت 750 تولید کنه،اونوقت باید اون موتور رو ستایش کنی،قدرت 750 با موتور 16لیتری کار زیاد سختی نیست.
بالاخره هر کارخونه ای اهداف خودشو داره،و دلایل خودشو نیز داره،اما بررسی اون که ببینیم ...
23:09  1393/04/03
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

از نظر بنده اون دو مدل بسیار زیبا هم هستن ولی من این نظرمو به کسی تحمیل نمیکنم،حتما در جواب خواهید گفت ولوو برنده جایزه زیبایی هست،اما من نظرم همون هست که گفتم طراحی بدنه یک سلیقه شخصی هست.
البته در مورد طراحی داخل کابین،قبلا هم گفتم قبول دارم که ولوو بهترین طراحی رو داره،و هیچکس به خوبی ولوو داخل کابین رو طراحی نمیکنه،و ایویکو هم از نطر طراحی داخلی ضعیف عمل کرده و از فضاها خوب استفاده نکرده.
در مورد آمپر آب استرالیس هم که قبلا خیلی حرف زدم دیگه لازم نمیدونم دوباره بگم،اما عزیزم شما که تجربه ایویکو رو نداری بدون دلیل و مدرک از ایویکو حرف نزن لطفا.
آقای سعیدآقا،من طرفداری بیخودی از خودرویی نمیکنم،قبلا هم گفتم هر کدوم کیفیت بالاتر و بازدهی بالاتری داشته باشه،من طرفدار اون هستم،من طرفدار مارک و برند نیستم و تعصب روی یک چیز خاص ندارم و بر اساس تجربه و علم میگم بنز و ایویکو کیفیت و بازدهی بالاتری نسبت به ولوو دارن.
من هرچی میگم شما حرف خودتو میزنی،من میگم ایویکو به خاطر توانایی و مهندسی تونسته موتورهایی با گنجایش پایینتر،استهلاک پایینتر و در کل اقتصادی تر بسازه که با ...
23:07  1393/04/03
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

حالا شما توانایی و مهندسی بالای ایویکو رو ببینید،در مدتی کوتاه و با اختلاف سنی زیاد نسبت به رقبا،به رقبای خود رسیده،بلکه از خیلی از اونها جلو هم زده،در حال حاضر ایویکو فقط 39سال داره،اما مهندسی اون برابر با ابر خودروسازانی همچون ولوو و بنز هست.
شما به من تهمت بی منطقی میزنید اما خودتون بدون هیچ دلیلی و از سر علاقه شخصی و تعصب نسبت به ولوو میگید ایویکو هنوز خیلی کار داره و بدرد نمیخوره!!من نمیگم FH ماشین بدی هست،اما ایویکو هم هیچ چیزی از اون کم نمیاره و من بنا به خیلی از دلایل ایویکو رو برتر نسبت به ولوو میدونم،البته ایویکو هم بی عیب نیست،یعنی هیچ خودرویی بی عیب نیست.
در مورد طراحی بدنه،باید بگم این نظر و سلیقه شخصی شماست که FHرو زیباترین و با ابهت ترین خودرو میدونید و میخواین به دیگران تحمیل کنید،خب از نظر بنده زیبایی و ابهتی که ایویکو استرالیس داره هیچ خودرویی نداره،این یک سلیقه شخصی هست و من به کسی تحمیل نمیکنم.اگه منظورت از ایویکو2002 مدلهای eurotech و eurostar هست،باید بگم سلیقه شخصی شما برای من ارزشی نداره که N12 رو زیباتر از اونا فرض میکنید و به من تحمیل میکنید!
23:05  1393/04/03
گزارش
پاسخ دادن
صفحه اول 3 4 5 6 7 8 9 صفحه آخر
صفحه 6 از 16

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
َASHK : با عرض پوزش اصلاح میشود: 21 آذر 1403 مبلغ 297 میلیون تومان واریز شد. به اشتباه 1402 تایپ شد
محمد : سلام نه تحویل نگرفتم ماشین دو روز هست نمایندگی رسیده ولی پلاک ارسال نشده
ASHK : با سلام به هموطنان گرامی بنده خرداد 1402 ثبت نام کردم برای شاهین G قرعه تحویل به زمستان 1403 برام خورد 21 آذر 1402 مبلغ 297 میلیون تومن واریز کرد 21 خرداد طرح تبدیل به GL برام پیامک شد مورخ 31 خرداد واریز وجه نهایی (تکمیل وجه) زدم ولی توی سیستم میگن 2 تیر. چون سخا 2تیر ثبت شده از اونموقع تااااااا الان هم منتظرم.
کوییک sهفته چهارم بهمن : من هم ۱۹خرداد دعوتنامه کی میاد
وحید شاهین پلاس ۱۵ اردیبهشت : نصف ۱۲۲۲
حامد x3 : با سلام ماشینا رو دارن نمایندگی‌ها به قیمت آزاد می فروشن. گرانی در کار نیست طبق قرداد تا آخر سال هم وقت دارن بدن.
Hx5 : وام بگیر قرض کن، نزول نه، قرض عزیزم، بگیر ماشین رو یا بعدش حواله رو بفروش ی سبک تر بگیر و قرض رو پس بده ولی طلا نفروش
Hx5 : به نظرت آدم کالای سرمایه ای را تبدیل به کالای مصرفی میکنه؟ شما اهرم هم نزدی اگر میتونی وام بگیر اگر هم نمیتونی به نظرم تبدیل به ی ماشین مثلا ایکس 5 کارکرده بکن یا یک ماشین صفر ارزون تر اما طلا رو نده طلا شاید 7 هزار دلار رو هم ببینه، قطعا دلار هم با وضعیت فعلی همیشه رو به بالاست، تهش چند ماه تموم نخوره ماشینی که میگیری الان 21 هزار دلاره، چند ماه بعد میشه 20 هزار دلار و ی استفاده هم کنی میشه 19 هزار دلار حالا خودت حساب کن می ارزه طلایی که هر روز با دلار بالا و پایین میشه رو بفروشی چون مثلا میخوای لذت شاسی بلند داشته باشی
عباس : سلام ثبتبت نام مردادی هستم ماشین دوهفته پیش تحویل گرفتم ماشین بی ایراد خدارو شکر توی ایران ماشین بگیری بی ایراد باورکردنی نیست ممنون آزارمان خودرو
شاهین مشکی : سلام من تبدیل زدم از دیروز هنوز فاکتور نشدم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : نیسان با باربند از شنبه گذاشته940م
پیش فروش برج 11 کازرون : بله منم دقیقا همین طور هستم
کوییک gxlr : امروزپنج شنبه تماس گرفتم شرکت سایپا اپراتورگفت طرح عادی تا1404/3/29 فاکتورشده است من 28 تیر تکمیل وجه کردم گفت حدودیک ماه دیگرفاکتورمیشه
نیسان دوگانه : دستت درد نکنه قباد جان نمیخا. زحمت به خودت بدی راهنمایی کنی. مردم دیگه. آگاه شدن. روی نیسان ولو شدن. کسی ثبت نام نمیکنه خیالت راحت الان توی بازار. کمتر. از کارخانه گیر میاد. مردم بیچاره شدن روی نیسان تو چه میگی بنده خدا. تو از خود شرکتی. انشالا که خیر نبینی انشالا که مسولین خیر نبینن. پول از مردم گرفتن پنج ماه طول کشید که ماشین تحویل دادن. حالا هم. میخان. ماشینهای. چپی وافتاب سوخته با ضربه خورده توی شرکت با مدل 403. بدین به مردم. خدا. ازتون نگزره
تکمیل 12 مرداد اطلس جی : سلام باید همان موقع که در مورد تبدیل جی به جی ال گفتند تبدیل میزدید خدا رو شکر از برج 7 که تبدیل زدم یک روز بعد فاکتور شد یه هفته بعد پلاک و یه هفته و یه هفته بعد تحویل دادند 5 روز بعدش فروختم یه مبلغی را روش گذاشتم و پژو 207 گرفتم چون میخواستم از شر سایپا راحت بشم خدا را صد هزار مرتبه شد که الان ماشین دارم ان شاءالله همه شما مشکل ماشین براتون حل بشه
علیرضا GX L : سلام من تکمیل وجه 1 شهریورم بنظرتون کی فاکتور میشم؟
سالارم : منم دقیقا 26 برج یک پول ریختم حدودا 245 ملیون پول باید بریزیم دعوتنامه هم نهایتا تا دهم دی میاد حدودا 15 روز هم وقت میدن لازمه بگم اینجا همه فقط سوال میپرسن کسی جوابگو نیست اکثرا دلال هستن فقط دوس دارن گرونی بشه دولت و حکومت بهونه س ماها چند نفر که فقط یه دونه داریم اسیر حاشیه و حرف و حدیثیم زیاد اهمیت نده
رضا : قطعات مشترک با سایر خودروها لنت جلو: ال 90 فیلتر روغن: ماتیز وmvm110 بقیه لیفانها، فیلتر سرکان با کد 7133 کمک فنر جلو:پژو 405 (بلند است) 405، پژو 206 (کوتاه است ) و اچ سی کراس فیلتر هوا:فیلتر هوای پراید را می توان جا کرد با نصب پلاستیک اضافه فیلتر بنزین پژو405 آفتابگیر سمند سورن سیبک طبق: اچ سی کراس بوش طبق کوچک لبه دار: اچ سی کراس بوش طبق بزرگ: اچ سی کراس موتور پمپ بنزین: پراید لنت ترمز عقب کفشکی:206 تیپ 3،ال 90 e1 کمک فنر عقب: اچ سی کراس قرقری فرمان از داخل (سیبک مفصل فرمان) : 206 بلبرینگ چرخاش عقب 206 تیپ 2 و اچ سی کراس بلبرینگ 445539 چرخ عقب پژو 206 تیپ2 MVM110 لیفان520 برند S2B بلبرینگ چرخاش جلو مزدا 323 برلیانس 320 ترموستات پژو 405 با کمی تراشکاری میل موج گیر اچ سی کراس کف پوش :ام وی ام 530 تاییدنشده: رادیاتور بخاری زانتیا دسته موتور بالا: پژو 405 سنسور دور موتور 405 پایه کوتاه دسته موتور کرولا سگدست 206 کمک عقب 405 دیسک و صفحه زانتیا اکسل عقب: 206 تیپ 3 لاستیک چاکدار لیفان 520: اچ سی کراس، برف پاکن: نیسان آبی
کوییکs : دعوتنامه بهمن کی میاد
ساینا دوگانا : خب حتما براتون فعال شده... تکمیل وجه کردین؟؟