مقایسه کشنده های اکتروس  و FH16 

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

مرسدس بنز و ولوو از دیرباز در زمینه کامیون و کشنده با یکدیگر رقابت تنگاتنگی داشته اند. با ما همراه شوید تا به نظاره زورآزمایی این دو رقیب دیرینه بنشینیم. مرسدس بنز اکتروس که لقب کامیون سال 2012 را به خود اختصاص داد، این بار با طیف وسیعی از امکانات پا به میدان گذاشته است تا قدرت دیرینه و مهندسی بدون نقص آلمانی ها را به رخ رقبا بکشد. اکتروس جدید با 5 کابین مختلف ارائه می شود که بسته به نوع کاربری، مالک می تواند گزینه مورد نیاز خود را انتخاب کند.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

کابین موسوم به GigaSpace دارای 2.13 متر فضای سر در داخل و 50 لیتر حجم بیش تر از کابین MegaSpace است. این کشنده جدید مجهز به موتور توربودیزل 12.8 لیتری می باشد که توانایی تولید 510 اسب بخار نیرو را دارد. گیربکس موسوم به Powershift 3 که 12 سرعته است، به خوبی از پس این جثه بزرگ برمی آید. در داخل کابین نیز با لیست کاملی از امکانات رفاهی مواجه می شوید که از میان آن ها می توان به: دو تخت خواب بزرگ که با استفاده از فلز کروم و آلومینیوم در برخی از قسمت ها، علاوه بر راحتی، زیبا نیز هستند، در کنار مواردی از قبیل یخچال داخل کابین، صندلی قابل تنظیم در چند جهت، غربیلک فرمان با دکمه های کنترلی، نورپردازی LED داخل کابین، تهویه مطبوع، محل قرارگیری نوت بوک، میزهای تاشو، بلوتوث، شارژر موبایل و رادیو و پخش سی دی اشاره کرد.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

قیمت پایه این اکتروس جدید 82,652 پوند انگلیس می باشد که مبلغ آپشن های سفارشی نیز به قیمت پایه افزوده می شود. ریتاردر به مبلغ 3,719 پوند، صندلی راننده مجهز به تهویه 452 پوند، تهویه مطبوع اتوماتیک 2,052 پوند، بادگیر 3,480 پوند، مسیریاب ماهواره ای 963 پوند، چراخ های زنون 793 پوند و رینگ های آلومینیومی 2,366 پوند، در لیست امکاناتی می باشند که با پرداخت مبلغ اضافی قابل سفارش هستند.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

کابین GigaSpace بزرگ تر از سایر کابین ها می باشد که برای ورود به داخل آن باید 4 پله را زیر پا بگذارید. کیفیت بالای کابین به وضوح مشهود است. محفظه های نگهداری وسائل بسیار جادار است و با در نظر گرفتن مسطح بودن کف کابین، به راحتی می توان از حداقل فضا استفاده بهینه کرد. در بالای تخت نیز ساعت، چراغ مطالعه، دکمه های تهویه مطبوع و لوازم رفاهی دیگری به چشم می خورد. تودوزی به رنگ بژ کمی برای نظافت، راننده را دچار مشکل می کند ولی نمای زیبایی به کابین می دهد. صندلی های مرسدس بنز بدن را به خوبی در خود جای داده و حفاظت می کند.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16 مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

نمایشگر راننده با رزولوشن بالا به راحتی قابل استفاده می باشد و سیستم تهویه مطبوع و بخاری درجا نیز از طریق دکمه های روی کنسول وسط در دسترس راننده می باشند. ریزه کاری های زیادی در این کشنده وجود دارد که بسیار کاربردی هستند و از میان آن ها می توان به میزهای کشویی و قفسه های مختلف داشبورد اشاره کرد. آفتاب گیر نیز به راحتی توسط یک دکمه بالا و پایین می رود.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

در مقابل ولوو FH16 را می بینیم که جایگاه خوبی در میان کشنده ها دارد. این کامیون موفق با این که بارها فیس لیفت شده، همچنان اصالت خود را حفظ نموده است. بزرگ ترین مدرک که جدید بودن این ولوو را گواهی می کند ستون کنار شیشه جلو (ستون A) است که حالت عمودتری گرفته است. البته تمام تغیرات به همین مورد ختم نمی شود و موارد دیگری نیز دستخوش تغییر گردیده اند که از مهم ترین آن ها می توان به افزایش فضای کلی داخل کابین اشاره کرد که این مورد مدیون طراحی جدید است.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

این درحالی است که نام گذاری کابین های مختلف این کشنده مانند سابق می باشد و حجم کلی آن ها با یکدیگر متفاوت است. برای مثال کابین موسوم به Globetrotter جدید به بزرگی Globetrotter XL قدیمی می باشد. موتور توبودیزل این کشنده 16.1 لیتری با توان تولید 750 اسب بخار نیرو است. گیربکس نیز 12 سرعته با کد AT03512D است که بسیار کارآمد و دقیق است. کابین Globetrotter XL با پکیج مخصوص راننده مجهز به یک تخت خواب، مایکروویو، تلویزیون LCD، یخچال داخل کابین و کیت تجهیزات امدادی و حفاظتی می باشد.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

قیمت پایه این کامیون 132,540 پوند می باشد که با سفارش امکانات رفاهی اضافی، قیمت هریک از آن ها به مبلغ پایه افزوده می شود. پکیج امکانات رفاهی موسوم به Drive 16+ با قیمت 700 پوند، یک تخت خواب به اضافه پکیج لوازم زندگی 3,600 پوند، کیت بادگیر 1,650 پوند، ترمز موتور ولوو پلاس 1,950 پوند و رینگ های آلومینیومی 2,800 پوند از جمله امکانات قابل سفارش برای این سوئدی کهنه کار است.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

در داخل کشنده ولوو که مدل Special Edition این کابین است، امکانات رفاهی و کاربردی بسیاری به چشم می خورد. ورود به کابین از طریق 3 پله امکان پذیر است. درب راننده که شعاع باز شدن آن کم تر از حد انتظار است، ورود فردی با عرض شانه پهن تر را کمی با مشکل مواجه می کند. موقعیت قرارگیری در صندلی راننده با هرجثه ای که باشید خوب و بسیار راحت است. طراحی داشبورد ساده و کاربردی است و صفحه نمایش راننده اطلاعات را بسیار واضح و خوانا به نمایش می گذارد. استفاده از موس روی غربیلک فرمان نیاز به کمی زمان دارد تا به آن عادت کنید ولی بسیار کاربردی و مفید است و البته نباید از ترمز الکترونیکی که برای اولین بار بر روی یک کامیون نصب شده است غافل شد.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16 مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

در کابین این کشنده که تنها یک تخت خواب دارد، از حداقل فضا استفاده بهینه گردیده است. البته در فضای کف، سوئدی ها به اندازه کافی سخاوت به خرج نداده و اگر پای شما برهنه باشد، باید به برخورد انگشت شصت خود به اطراف کمی عادت کنید! در خاتمه باید ذکر کنیم که رقابت این دو حریف قدر به پایان رسیده و باید منتظر نظر داوران که خود شما هستید نشست. البته قبل از آن که نظر خود را اعلام کنید، توجه شما را به جدول امتیاز دهی زیر جلب می کنیم: 

موارد بررسی شده بنز اکتروس ولوو FH16 
سهولت دسترسی به کابین 7.5 6
کیفیت ساخت 8.5 8
موقعیت راننده 9 9.5
چیدمان دکمه های کنترلی 8 8
راحتی صندلی 9 9
حجم فضای نگهداری اشیا 9 9.5
سهولت دسترسی به عقب کابین و تخت خواب 8.5 8
کیفیت و راحتی تخت خواب 8 8.5
راحتی کلی راننده و طراحی کلی کابین 8.5 9
نظر کارشناسان مجله Truck & Driver 9 9
مجموع امتیازات 85 84.5

منبع

مجله چاپی Truck & Driver

برچسب : کشنده , اکتروس , ولوو , fh16






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

772 نظر

کاربر: مهدی قلی زاده
1

من به اروپا کار ندارم،همون چیزی که ما داریم استفاده میکنیم رو میگم.اینو بگم که زمینه قطعه چینی ایویکو خیلی کم هست،قطعاتش یا اصلی هست یا ترک،البته قطعات ساده ای مثل شلنگها،لوله ها و درپوشها ایرانی هم داره،قطعات فابریک روی ماشین انصافا همش اصلی هست،من هرجای این ماشینو نگاه کردم،مارکIVECO حک شده و در کنارش نوشته made in Italy یا Germany
در مورد اینکه میگین ازش خوب نگهداری کنی،اینطور بگم که انصافا بیشتر وقتا ماشینامون که یکجا پارکه،میان میگن آقا فروشیه؟!نه اینکه تزئینات داشته باشه،نه اتفاقا ساده ساده هست.ما هرچقدر که لازم باشه براشون هزینه میکنیم تا قطعات اصلی و با کیفیت ترین قطعات رو براشون تهیه کنیم و اکثر کارهای اونارو هم خودمون انجام میدیم خیلی با ظرافت و با وسواس،مثل تعویض روغن. حالا با این همه رسیدگی و استفاده برابر،هزینه fh بالاتره،نه بخاطر گرانی قطعات بلکه بخاطر دفعات تعویض قطعات.
بله این درسته که قدمت و اصالت بنز و ولوو خیلی بیشتر از ایویکو هست،در سالهای 1926و1927 که بنز و ولوو تاسیس شدند،ایویکو اصلا وجود نداشت و در 49سال بعد یعنی در سال 1975 تاسیس شد.
23:02  1393/04/03
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

ببخشید یه چند روز نبودم.
همچین از FH حرف میزنید که انگار ما تا بحال اصلا ندیدیم و حتی از کنارشم رد نشدیم!قبلا هم گفتم دوستان،اگه شما فقط FH دارین و تجربه اونو دارین،ما هر3تاشو داریم،هم استرالیس هم آکتروس هم FH. میخواین اصلا یک کار کنیم، FHرو بذاریم روی پر قو و بهش دست نزنیم،که یه وقت مشکلی براش به وجود نیاد!!عزیزم من دارم از استفاده برابر این چندتا ماشین در ایران صحبت میکنم، بعد شما دنبال روغن و گازوییل اروپایی هستی؟!حتما میخوای توی FH گازوییل و رغن اروپایی بریزی بعد با استرالیسی که توی ایران داره کار میکنه مقایسه کنی؟! دوست عزیز ما در 3تا ماشینمون از بهترین قطعات و لوازم مصرفی استفاده میکنیم به هر قیمتی که باشه ترجیح میدیم اصلی باشه، همون روغنی که توی استرالیس و آکتروس میریزیم،توی FH هم میریزیم.من میگم در همین استفاده برابر استهلاک FH بیشتره، بعد شما برمیداری اونطور مقایسه ای میکنی؟خب اگر اون روغنی که ایویکو در دفترچش نوشته و گازوییلی که گفته باید استفاده کنی،استفاده کنیم که دیگه مشکلی نداریم.بعدشم اینو کجای دلم بذارم که بعضی از قطعات فابریک FH چینی هست؟!
22:58  1393/04/03
گزارش
پاسخ دادن
جعفر
0

اقا شهاب من نه ولی پسر داییم اکتروس 1844 داره ازش خیلی راضیه اگه خواستی ماشین کارکرده بخری حتما به اینم فکرکن گزینه خوبیه.
بهتره خودت یکی دوسرویس بایکی از راننده ها بری از نزدیک ببینی چی به چیه خیلی چیز ها رو نمیشه گفت
پول کمی نیست ممکنه با یه اشتباه به بادش بدی خیلی تو انتخابت دقت کن
10:09  1393/04/03
گزارش
پاسخ دادن
titanic
0

خیلی ها بخاطر شراکت فروختن حرف شون تو یه جوب نمی رفت
اینطور که میگی هنوز پایه یک نداری اگه نگرفتی راه درازی در پیش داری اعلا هم سخت تر کردن نمیشه به اسانی قبول شد
اگر داشتی خیلی بهتر بود ماشین معلوم نیست هرروز بالا خواستی تا اخر تابستان بخر از اوایل پاییز معمولا قیمت بالا میره اگر اومدی حتما با یه اشنای تو این کار از نزدیک حرف بزن و موقع خریدن همراهت ببر.
حالانگفتی اهل کجایی و کارمند کجایی؟
18:42  1393/04/02
گزارش
پاسخ دادن
titanic
0

،تقریبا سه روزه از بندر میری مرز عراق و یه هفته طول میکشه از مرز رد شی و سه ، چهار روزه خالی کنی برگردی مرز عراق البته اگر اربیل رفته باشی ودوباره وارد ایران بشی 5/2 روزه هم میرسی بندرعباس یه نفر باشی بهتره چون از ساعت 6 تا12 پشت فرمونی زیاد فرقی با دو راننده نداره دو نفر علاف میشه البته سختی یه نفر هم زیاده میتونی یه ماه تو بری یه ماه برادرت استراحت هم بکنین همون 25 روزه 2 سرویس میتونی بری بتازونی فقط به ماشین فشار میاد و استهلاک میخادو زیاد فرقی نمیکنه هر سرویس فو قش 2 روز فرق کنه.
اینا یه بخش از شرایط کاریه اگر تونستی بیا نتونستی ول کن بیای و بعد از 2 ماه نتونی برگردی و بفروشی 10،15 میلیون حداقل برای خرید و فروش ضرر میکنی. این همه شغل حالا چرا راننده کامیون میخای بشی؟ یه لوازم یدکی یا ابزار فروشی هم بزنی داخل شهر درامد اینو در میاری شب هم میری خونت. اگه بخاطر عشقت میخای بیای حماقت نکن چیزی نداره هیچی، بخاطر چیزهای سطحی و زود گذر وارد این شغل نشو. در مورد شریکی خریدن هم باید بااخلاق شریکت کامل اشنا باشی نه حرف زور بگی نه زور قبول کنی حتی اگر برادرت باشه
18:37  1393/04/02
گزارش
پاسخ دادن
titanic
0

fh مدل پایین اونایی که دارن سالمه نمیفروشن مثل من واقعا راضی ان اما اونایی که میفروشن به قول معروف فقط کار کشیدن حالا دارن ردش میکنن.
قیمت باررا گفتم ولی اروپا هر سرویس حدود 25 روز طول میکشه (فرانسه) قیمت بارش دقیق نمیدونم بگم بعدا اشتباه باشد ولی اشنا هستن میگن فرانسه یه سرویس دوربر 20 تومن خالص میمونه البته ادم خاص خودش رو داره باید ماهر باشی چند کشور رد میشه میره خیلی سخته تو فعلا اگه اومدی بیا یه مدتی عراق ،ارمنستان ،اذربایجان کار کن امار و شرایط دستت بیاد بعد خواستی اروپا برو البته باماشینای چینی نمیشه رفت اروپا قطعات شون پیدا نمیشه بری خراب بشه دیگه موندی همونجا.من اروپا نرفتم همین عراق و اذربایجان وارمنستان راحتم از خیر درامد بالا گذشتم سن ام هم یکم بالاست دیگه حوصله اش را ندارم جهانگردی کنم ادم جوان و سرحال میخاد از اول تو این خط باشه.
در مورد تازوندنش که سرعت نهایت همه شون 120 تا هست بابار هم نمیتونی زیاد سریع بری خطرناکه 90،100 تا بری کافیه نمیشه مثل سواری رانندگی کنی باید بااحتیاط ودقیق وارام بری البته هراز گاهی حوصله ادم سر میره مثل اقای ولووfh12 یه گازی میده
18:28  1393/04/02
گزارش
پاسخ دادن
titanic
0

خواهش میکنم ، من امروز خروج میشم چند روزی نیستم میرم سلیمانیه (عراق)
داداش شرایط اش رو گفتم اول بستگی به سن ات داره البته به نظرمن 35 سال شاید بقیه نظر دیگه ای داشته باشن بعدش اگه کارمند رسمی باشی اصلا ارزش نداره ول کنی بیای،در مورد ماشین با پولت میتونی حدودا fh460 مدل 81 متوسط بخری ولی اگه بخای صفر بخری هوو A7 تازه بازار اومده قدرتش 420 اسب بخاره یکی از بچه ها خریده بد نیست تا200000 کیلومتر هم گارانتی داره دو سال، اون قبل از عید خریده بود اعلا فکر کنم دوربر 295 میلیون باشه ولی دانگ فنگ نخر اشغاله ادم بیچاره میشه.

بعد از اون هم میتونی اویکو استرالیس 430 اقساطی بخری دقیق نمیدونم دوربر400 میلیون البته من طرفدار اویکو نیستم نظرم را پایین هم گفتم ولی میتونی 3 سال باهاش نون در بیاری، بعدش کفی هم بهتره تیغه کانتین بر بخری سه محورش خوبه حدود 65 میلیون هست میتونی کارکرده تمیز مدل 91 بخری بین 40،45 میلیون البته برای خارج داخلی بخای کارکنی کفی بخر، چادری گران تره بالای 75 م هستن برای اروپا اونایی که میرن میخرن. نظر من اینه که صفر بخر گارانتی دارن به صرفه است
18:19  1393/04/02
گزارش
پاسخ دادن
علی
2

ولوو FH16جدیدی که در بالادیدید، کامیون سال 2014 شد.
15:52  1393/04/02
گزارش
پاسخ دادن
titanic
0

در مورد داخلی اطلاع زیادی ندارم ولی اخر اردیبهشت یه بار از بازرگان به بناره(سیستان بلوچستان )بردم5/2 میلیون.
هر سرویس حدود 1 میلیون خرج گازوییل وخودت میشه استهلاک و خرابی ماشین رو هم در نظر بگیر،لاستیک و سرویس و روغن و تعمیر موتور و گیربکس و هزار کوفته دیگه که روز به روز بالا میره استهلاک ماشینای اروپایی پایینه ولی اگه بخای چینی بخری هر ماه میانگین 3 میلیون استهلاک در نظر بگیر البته توصیه میکنم اگه چینی خریدی صفرشو بخر 2 سال گارانتی دارن به صرفه است اگه ماشین اروپایی خریدی دوربر مدل های زیاد پایین اش نرو کمتر از 800 هزار کیلومتر کارکرده باشه.البته جزئیاتش زیاده.
موقع خرید حتما با یه اشنا برو که تو این کار باشه از فنی سر در بیاره ناشی باشی ماشینی به ادم قالب میکنن ظاهر تمیز ولی در حد اوراقی باقیمت خیلی بالا
حالا دوربر چند میلیون میخوای بخری؟ چی مد نظرتونه؟
البته دوستان فقط درحد راهنمایی میگم اگه خواستین شماهم به عنوان فعال این شغل راهنمایی کنین
موفق باشین
16:01  1393/03/31
گزارش
پاسخ دادن
شهاب
0

سلام. ممنونم از راهنمایی تون - 300 میلیون پول داریم.چی بخریم بهتره - آیا میصرفه کارمو که کارمندم ول کنم و بیام تو این کار.خالص بتازونیم تویه جاده چقدر می اندازه؟ باتشکر
15:09  1393/04/02

گزارش
titanic
0

سلام اقا شهاب، یه جوری نوشتی اخراشو متوجه نشدم ولی اگه کارمندی و بالای 35 سال داری بهتره نیایی تو این شغل تو این سن برای شروع یکم دیره.
روحیه خشن میخواد و گرسنگی و تشنگی داره گاهی موقعیتی پیش میاد که فقط یه وعده غذا میتونیم بخوریم موقعیتش رو اقای FH هم پایین نوشته 20،30 روز باید تو جاده باشی وحسرت خونه رو دلت بمونه،باید از قسمت فنی ماشین سر در بیاری نمیشه فقط رانندگی بلد باشی ادم جاهایی گیر میکنه که اگه خودش بلد نباشه تعمیر کنه چند روزی علاف میمونه مکانیک همه جا دسترس نیست اگه بخای راننده بگیری اصلا صرف نمیکنه باید خودت هم باهاش بری، تو پایه یک شرایط کاری کشنده از همه سخت تره خیلی راننده اتوبوس میشناسم اومدن تو این خط ولی چند ماه دوام نیاوردن دوباره برگشتن اتوبوس.شما پایه یک گرفتی یا نه؟
در مورد درامدش اینطوری بگم نسبت به سختی و زحمتش کمه . تومسیر عراق تقریبا 25 روزه میتونی 2 سرویس بری این روزا هم قاطی شده خطرناکه اگه ماشینت FHباشه هر سرویس بین 7،8 میلیون ولی اگه چینی باشه بین 5،6 میلیون هست
15:53  1393/03/31
گزارش
پاسخ دادن
titanic
0

سلام اقا شهاب،متن رو یه جوری نوشتی اخراشو متوجه نشدم.
اگه کارمندی وبالای 35 سال داشته باشی بهتره نیایی تو این شغل تو این سن یکم دیره، روحیه خشن میخواد و گرسنگی و تشنگی داره گاهی موقعیتی پیش میاد که فقط یه وعده غذا میتونیم بخوریم باید20،30 روز تو جاده باشی و حسرت خونه و خونواده رو دلت بمونه.
موقعیت شغلی اش رااقای FHهم پایین نوشته دردسر و خطرش خیلی زیاده،خودت باید از قسمت فنی ماشین سردر بیاری نمیشه فقط رانندگی بلد باشی ادم یه جاهایی گیر میکنه که اگه خودش بلد نباشه تعمیرش کنه چند رو علاف میشه مکانیک همه جا دسترس نیست،اگه بخای راننده بگیری و بدی دستش اصلا صرف نمیکنه باید خودت هم کنارش باشی،تو پایه یک شرایط کاری کشنده از همه شون سخت تره خیلی هارو میشناسم که راننده اتوبوس بودن اومدن تو این خط ولی چند ماه دوام نیاوردن دوباره برگشتن اتوبوس. شما پایه یک گرفتی یانه؟
در مورد در امدش باید بگم نسبت به کار و سختی که میکشیم پولش کمه
تو مسیر عراق تقریبا 25 روزه میتونی 2 سرویس بری اگه ماشینت fh باشه هر سرویس بین 7،8 میلیون ولی اگه چینی باشه حدود 6 میلیون
15:01  1393/03/31
گزارش
پاسخ دادن
شهاب
0

سلام .حققیقتش من و داداشم میخواستیم یهدونه کشنده بخریم . میخواستمب÷رسم کلاًاین کارچطوره خوبه یانه/؟ درآمدش چطوره .من کارمندم و داداشمهمدوزندگیاتومبیلداره. ممنونم که راهنمایی کنید.
12:48  1393/03/31
گزارش
پاسخ دادن
ولوو fh12
4

انداختیم تو جاده تا دودهک سپر به سپر باهاشون اومدم دیدم نه بابا اینا خودشون این کاره ان محاله ازشون ببرم کم کم فاصله زیاد شد دیگه ندیدمشون نمیدونم چند تا اومدن ولی من از 110 کمتر نیومدم خلاصه اقا ورودی قم تقاطع خیابان خرمشهر دیدم نگهداشتن منم زدم کنارنگن زد زیر حرفش ابروم که هیچ رفت کلی بهم خندیدن گفتن یه ربع پیش رسیدیم پول ناهار رو هم ازم قبول نکردن خوب تقصیر من نبود از 100 تا زن یکیشون اینجوری در میاد من که نمیتونم 140،150 برم دست فرمون شون خیلی ضعیفه افتضاحه تو عوارضی زنجان تو صف بودم یکیشون با پراید اورد از سمت شاگرد زد سپر وچراغم رو داغون کرد ولی اگه یه 405 هم دستم بود حتما روشون رو کم میکردم با همین fh هم از خیلی هاشون جلو زدم خوب همیشه استثنا همه جاهست البته مشتری های خاص خودم رو دارم ازشون که میبرم بادشون خالی میشه البته قبول دارم کارزیاد درستی نیست ولی باید یه تفریحی هم باشه نمیشه که استه برم استه بیام با همه شاخ به شاخ نمیشم به خطرش نمی ارزه، بعضی هاشون واقعا پررو هستن تو اتوبان وبزرگراه یهو میبینی گرفتن جلوت مثلا سبقت میگیرن اگه ترمز هم نکنی بایداز روش رد بشی.سپاس
20:02  1393/03/26
گزارش
پاسخ دادن
ولوو fh12
0

سلام، دوستان من اولین باره اومدم این سایت بایه نفر شریکی fh460 دارم قراره این روزا شریکم 480 بخره سهمش رو من بردارم.
ولی درمورد fhباید بگم واقعا عالیه وکم نمیاره اگه بهش برسی وبه قول دوستمون فقط ازش کارنکشی همه جوره باهات راه میاد ودر خدمتته ما که راضی هستیم.
یه خاطره میگم ومیرم هشت روز پیش که از مرز وارد شدم تو صالح اباد همدان بودم یکی از دوستام زنگ زد گفت تو اراک تیراهن دارم رسیدی زنگ بزن میبریم دلیجان منم تو رو دروایستی حرفش رو زمین ننداختم با کار داخلی میونه ندارم رفتیم خالی کردن ساعت 11 توپمپ بنزین دلیجان بودم دیدم دوتا دختر خانم با یه 206 قرمز رینگ اسپرت و... بغلم بنزین میزنن پلاکش 77 بود بچه تهرون بودن تیپ انچنانی وعینک دودی وبخاطر سایت ظاهرشون را نمیگم .
گفتم اینا اگه قبول کنن وبه خود شون فشار بیارن همین که 100 تا برن حالشونو بگیرم یکم بخندم روشون کم شه، رفتم گفتم چطوره یه مسابقه بدیم اولش بین خودشون خندیدن این کیه چی میگه مگه باکامیون هم میشه مسابقه داد بعدش قرار شد تا ورودی قم مسابقه بدیم اگه من بردم که هیچی ولی اگه اونا بردن پول ناهارشون رو من بدم
19:51  1393/03/26
گزارش
پاسخ دادن
FH
0

این عقب مونده های وحشی جهان دهم باز عراق رو قاطی کردن موندیم بریم یا نریم.
اقایون ببینید یه موضوعی هست به نام اسرارتولید و کارخانه که هرکارخانه ای داره صنعت خودرو هم مستثنی از این موضوع نیست اسراری که بعد از چندین سال تولید وتجربه بدست میاد مثل تجربه یه ادم 40 ساله بایه ادم60 ساله توی یه شغل مثلا رانندگی که 60 ساله باتجربه وماهرتر هست.
اگر توجه کنید خودرو سازان چینی وکره ای هرچقدر هم پیش رفته ومثل اروپاییا ماشیین تولید میکنن اما بازم مثل اروپاییا نمیشه ویه جای کارشون میلنگه چون نوپا هستن وکم تجربه. ایوکو هم اینجوریه هرقدر هم تلاش کنه هنوز نمیتونه برسه به ولوو وبنز وبقیه، ودرنهایت کم میاره.
. اگه طراحی ظاهری را هم ببینید نشان دهنده این ضعف هست مثلا کشنده مدل1377 داخل کشور روببینید که ازنظر طراحی خیلی ضعیف تر از کشنده های ولوو قدیمی تر از خودشه.خوب همیشه که نمیشه ولوو کامیون سال بشه ،تکراری میشه هراز گاهی به ایوکو وبقیه فرصتی میدن رقابت داغ تر بشه ولی ولوو وfh چندین بار واکثرا کامیون سال شده وچندین بار برنده رقابت وطراحی و... شده این ارزش داره وبه معنی برتریه.
18:31  1393/03/25
گزارش
پاسخ دادن
بنز
1

کامیون های جدید اکتروس بهتر هستند
12:02  1393/03/24
گزارش
پاسخ دادن
صادق D16C
0

بنز شود ماشین برا جعبه فرمون 2ماه گیر بودم ردش کردم اف اچ صادراتی گرفتم
21:10  1393/03/22
گزارش
پاسخ دادن
titanic
4

اما تو ایران کشنده سی ساله داره کار میکنه طرف میگه اگه یه پولی دستم میومد یه دستی به سر وروش میکشیدم ویه رنگی میزدم 10،15 سال دیگه هم باهاش کار میکردم. بیچاره گناهی هم نداره مجبوره از کجابیاره 400،500 میلیون صفرش رو بخره fhکه 140 میلیون بود و ارزش خرید ودرامد داشت حالا شده حدودای 600 میلیون!!
دست مقامات زحمتکش کشور درد نکنه خیلی سخت زحمت میکشن هر کامیونی از گمرک رد میشه،تفاوت 140با 600 میلیون میره تو جیب این قشر زحمت کش کشور.خوب به نظرتون این پول از جیب کی باید در بیاد وبره؟؟ بله من و شمای راننده که تو بیابونا حسرت دیدن خونه و خونواده مونده رو دلمون. من نمیدونم این کشنده که از گمرک رد میشه چیکارش میکنن و مگه چی روش نصب میکنن که 4برابر ارزش خود کامیون رو داره؟
17:05  1393/03/22
گزارش
پاسخ دادن
titanic
2

متاسفانه اکثرراننده های ایران از کامیون فقط کار میکشن به خصوص راننده هایی که یه دانگ از ماشین را رو به عنوان راننده دارن،تا زمانیکه کامیون از حرکت نایسته ویه بلایی سرش نیاد خرجش نمیکنن ومیبینین که در عرض 7،8 سال کامیون انگار 20 سال کار کرده وداغون شده ازش هم بپرسی میگه خوب نخریدم که باهاش بازی کنم وارایش ش کنم وسیله کاره دیگه تاجایی که میره کار میکشم به درک بعد هم ردش میکنم بره یه صفرش رو میخرم. اون بیچاره ای هم که با هزار قرض وقوله خریده میبینه درامدش خرجش رو کفاف نمیکنه وتو چه تله ای گیر کرده این فرهنگ غلط استفاده از کامیونه.
ولی کشنده های صفری که گارانتی دارن باید به موقع برن نمایندگی وسرویس بشن وگرنه گارانتی باطل میشه راننده هم مجبوره میشه به موقع میبره چک میکنه این خوبه یه جورایی فرهنگ سازی میشه اروپاییا بااون همه نگهداری وسرویس به موقع بعداز 10 نهایت 15 سال رده خارجش میکنن اتفاقا کار درستی میکنن یه کامیون حتی از نوع اروپایی که باشه بعد از 5،6 سال کارکرد دیگه خرج میفته وروز به روز استهلاک اش بیشتر میشه وزیاد مقرون به صرفه نمیشه.
16:58  1393/03/22
گزارش
پاسخ دادن
titanic
2

خوب میبینم مدتی که نبودم بحث داغ تر وشلوغ تر شده دوستان لطفا دلایل منطقی بنویسین اگه به جایی هم نرسید لاقل یه چیزایی معلوم بشه.
منم میگم اف هاشششششششششششششششش!!!
18:19  1393/03/19
گزارش
پاسخ دادن
عرشیا
3

فقط آکتروس
14:39  1393/03/19
گزارش
پاسخ دادن
FH
0

اقا سعید خواهش میشود,ارادتمندیم نه داداش درامد حلالش اضافه هم هست مثل اقایون بوووووق کشور مردم رو سرکیسه نمیکنم سخت زحمت میکشم اعتقاد شدیدی هم برای حلال بودن دارم.بانظراتت موافقم اینا چسبیدن به استهلاکfh وکردنش پیرن خونی عثمان.میگم قطعات اصلی بندازی ومواظبش باشی استهلاک اش کم میشه زود به زود عوض نمیشه خوب معلومه هر قطعه ای بی کیفیت وچینی باشه دوام نمیار fh نباشه actros باشه.کیفیت سواریش که بالاس, امنیت اش که بیشتره, ترمزش قویتره, کابین مجهزتر وراحت تره, گشتاورش بیشتره ,کم نمیاره قدرت وکشش عالیه, چالاک تره ,داغ نمیکنه ,بالاترین استاندارد سوخت رو داره, دیگه چی میخواین کدوم کشنده ای همه رو یه جاداره؟؟؟ شاید هم مارو گرفتین میگی 40لیتر روغن میگیره بعد حرفت تکذیب میشه میگی 37 لیتر,میگی سوختش بیشتره ولی مصرف سوخت از بنز هم کمتره اینکه نشدبحث,شد اغراق و انکار نتیجه اش هم معلومه.اقای قلیزاده ایراد ومحاسن همه شون رو بنویس بعد خودت قضاوت کنfh بهتره یانه؟ فکرمیکنی ایوکو وبنز عیب شون از اف هاش کمتره؟البته نمیگم بنز بده بعد از ولوو خوبه ایوکو رو هم که ولش کن هنوز کار داره. تشکر از عزیزان
20:55  1393/03/18
گزارش
پاسخ دادن
FH
0

اقا سعید خواهش میشود,ارادتمندیم نه داداش درامد حلالش هم اضافه است مثل اقایون بوووووق کشور مردم رو سرکیسه نمیکنم سخت زحمت میکشم اعتقاد شدیدی هم برای حلال بودنش دارم.بانظراتت موافقم اینا چسبیدن به استهلاک fhوکردنش پیرن خونی عثمان.میگم قطعات اصلی بندازی ومواظبش باشی استهلاک اش کم میشه وزود به زود عوض نمیشه خوب معلومه هر قطعه ای بی کیفیت وچینی باشه دوام نمیاره fh نباشهactros باشه.کیفیت سواریش که بالاس, امنیت اش که بیشتره, ترمزش قویتره, کابین مجهز وراحت تره, گشتاورش بیشتره ,کم نمیاره قدرت وکشش عالیه, چالاک تره ,داغ نمیکنه ,بالاترین استاندارد سوخت رو داره, دیگه چی میخواین کدوم کشنده ای همه رو یه جاداره؟؟؟ شاید هم مارو گرفتین میگی 40لیتر روغن میگیره بعد حرفت تکذیب میشه میگی 37 لیتر,میگی سوختش بیشتره ولی مصرف سوخت از بنز هم کمتره اینکه نشدبحث,شد اغراق و انکار نتیجه اش هم معلومه.اقای قلیزاده ایراد ومحاسن همه شون رو بنویس بعد خودت قضاوت کن fh بهتره یانه؟ فکرمیکنی ایوکو وبنز عیب شون از اف هاش کمتره؟البته نمیگم بنز بده بعد از ولوو خوبه ایوکو رو هم که ولش کن هنوز کار داره. تشکر از عزیزان
12:34  1393/03/18
گزارش
پاسخ دادن
سعید
0

اگه سوخت اروپایی و روغن و فیلتر اروپایی و مایع ادبلو و قطعات استاندارد اروپایی و سرویسهای به موقع و رانندگی اروپایی رو ولوو انجام بشه اون موقع شما میبینی که ولوو اصلا هم پر استهلاک نیست
در ضمن اون موقعی که ایوکو کامیون سال انتخاب شد هنوز ولوو و داف و رنو محصولات جدید خودشونو ارائه نکرده بودن که اگه اونها هم وجود داشتم حتما ایوکو جایگاهی بهتر از چهارمی نداشت.
17:46  1393/03/17
گزارش
پاسخ دادن
سعید
2

شما چه بخوایی چه نخوایی ولوو لقب قویترین کشنده دنیارو تو 30 سال گذشته به جز چند مقطع محدود همیشه یدک کشیده و خواهد کشید و این افتخار خیلی خیلی بزرگ وباشکوهیه برای یک کامیونساز و دیگران هم در پی کسب اونن و نه نمیتونن بسازن.
و اونایی که گفتن ولوو قویترین کشنده تو دنیاست مثل شما نگفتن گشتاور ولوو تو دور 375 ثابت میمونه!
چوت تو هر جور نبرد و مقایسه ای ولوو از خجالت تک تک رقباش درومده. چه کشنده ، چه بوژی کش ، چه کمپرسی و ووو...
حالا اگه قبول کردی میدونم میفرمایی که ولوو بخاطر استهلاک بالا قویتره..
نه داداش کارشناسهای زبده وقتی میخوان مقایسه ای انجام بدن همین رو هم مد نظر قرار میدن و با ملاک هزینه نگداری در بلند مدت و بازدهی موتور این رو بیان میکنن و نظر کارشناس های بزرگ و متخصص و زبده بین المللی از این قراره که ولوو کامیون پر استلاکی نیست. و موتورهای ساخت ولوو از پر بازده ترین موتورهای ذیزلی وحسوب میشن.
یه دلیل دیگه که ولوو تو ایران یکم استهلاکش بالا به نظر میاد اینه که آخه اصلا تو ایران از کامیون درست نگهداری نمیشه
17:42  1393/03/17
گزارش
پاسخ دادن
سعید
0

حالا اگه شما بخوایی یه تاکسی بگیری بدی دست راننده زانتیا که نمیخری میری یه پراید میخری میدی دستش تا هر بلایی سرش اومد با هزینه کمتر تعمیر بشه و فقط برات سوددهی داشته باشه... دقیقا توی ترکیه هم همین جریانه یعنی اونها ترجیح میدن آکسور رو که همه چیزش ارزونه رو انتخاب کنن و بدن دست راننده ها تا باهاش فقط نون در بیارن و اگر هم بلایی سرش اومد با هزینه کمتر بشه حلش کرد اما اگه راننده خودت باشی هیچ وقت این کارو نمیکنی. ما چند بار با همین راننده های ترکیه ای حرف زدیم و اونا دلیل اینکه آکسور میخرن و حتی آکتروس هم نمیخرن همینو بیان کردن.
وگرنه همشون به اتفاق میگن ماشین برای مالکی که خودش راننده باشه فقط ولوو. برو شما هم ازشون بپرس.(که البته بنز همون آکسور رو هم حذف کرد!)
حالا شما ترکیه رو رد کن برو تو 201 تا کشور مابقی ببینیم ولوو چه فروشی داره.
حتی تو خود آمریکا هم با اون تعصبی که اونا رو محصولات تولیدی خودشون دارن ولوو رده سوم فروش رو داره.
یا تو اروپا و دیگر کشورها رده دومه و بزودی خبر اول شدنش هم در میاد.
اما ایوکو زیر مجموعه فیات چنین نیست عزیزم.
17:32  1393/03/17
گزارش
پاسخ دادن
سعید
0

آقای مهدی خان شما چرا با شجاعت نمیگی طرفدار سرسخت بنز و ایوکو هستی؟
خب بگو خودتو راحت کن همونطوری که بنده عرض کردم طرفدار ولوو هستم. یعنی نیازی نیست خودتو بی طرف نشون بدی .. بعد بری تو مطالب مربوط به ولوو و هی از ایرادهای این کامیون بگی و در مقابل از ایرادهای بنز یا ایوکو حرفی نزنی و توقع هم داشته باشی که ما باور کنیم شما بی طرفی(نکنه اونا ایراد ندارن)!!! بگو داداش.. خیلی راحت بگو من طرفدار بنز هستم اونموقع اتفاقا بحث شیرین تر هم میشه.
در ضمن اینکه عرض کردم شما با اون اعداد و ارقام روی کاغذ دلخوشی به این خاطره که فقط گیر دادی به دامنه گشتاور... داداش بنده یه سوال دارم از شما: آیا مهندسین کمپانی ولوو با بیش از 80 سال سابقه یعنی همون زمانی که مثلا ایوکو وجود نداشته! با اون همه افتخارات و اعتبارو عظمتشون ، مغزشون انقد کار نمیکنه که همون دامنه گشتاوری شما فرمودی رو اقزایش بدن؟ آیا اگه این دامنه گشتاور ثابت ایراد محسوب میشه چرا ولوو با هر رده از موتورهاش فروش لازم رو داره؟ آیا راننده های دیگه متوجه این ایرادی که شما فرمودی نشدن؟
پس چرا ایوکوی شما یک چهارم ولوو فروش داره؟؟؟
17:18  1393/03/17
گزارش
پاسخ دادن
سعید
3

آقای fh بابت گلایه ای که از توجه نکردن به قشر کامیوندارها داشتی ممنونیم!
منم اون پایین درباره همین مسئله یه کامنت گذاشتم!
صنعت حمل ونقل کشور دقیقا مثل نقش خون تو رگهای آدم ، تو اقتصاد کشور نقش داره و رانندگان محترم کشور بیشترین نقش رو تو این صنعت بازی میکنن. و همون کارمندهایی که گفتی نقش چندانی تو امورات کشور ندارن و باور کن بیشتر از نصفشون بیخودی سر کارن و حقوق میگیرن اگر هم شغلشون حذف بشه هیچ اتفاق خاصی تو اقتصاد کشور نمیافته! دقیقا برعکس کار راننده ها که اگه نباشن خیلی ها متضرر میشن و ممکنه بعضی ها هم بمیرن!!! زندگی تک تک جمعیت کشور بستگی به صنعت حمل و نقل داره. اما همون کارمندی که جنابعالی فرمودی اونقدر بیکاره و حوصله داره که حرفای بیخودی هم میزنه و راحت به این قشر زحمتکش توهین میکنه!
تو کشور ما چی سرجای خودشه که حرفای یه کارمند هم سرجای خودش باشه!
اما تو کشورهای پیشرفته اینطوری نیست و همه ارزش راننده ها رو میدونن.
مطمئن باش پولی که راننده ها درمیارن حلالترین پوله و راحت برو خرج خونوادت کن و خیالت جمع باشه! فقط مواظب باش که الکی حروم قاطیش نکنی...
خسته نباشی زحمتکش...
16:58  1393/03/17
گزارش
پاسخ دادن
FH
2

هیچ وقت مهندسی ولوو ازبنز وایوکو واسکانیا و...پایین نبوده ونیست اون موقع که ولوو کامیون میزد ایوکو وجود نداشت.ولی مهندسی بالای بنز رو قبول دارم وهم سطح ولوو میتونه باشه.شما برو کشنده ایوکو 2002 رو نگاه کن بعد برو n12 سال1982 روهم یه نگاه بنداز علاوه بر کشش وقدرت ظاهرشم ببین عین کشنده های بی کیفیت چینی درب وداغون شده ,چیه ایوکو هم ماشینه انقدطرفداری میکنی اقای titanic هم که ایراداتش رو نوشت وباطلش کرد من نمیخوام تکرارش کنم ضمن اینکه خودرو های ایتالیایی همیشه گران تر ازرقبابودن بااین قیمت استرالیس,تودمای 45 درجهی جنوب کلرfhرو روشن کن بنداز تو جاده بعد استرالیستون رو امتحان کن تفاوت رو احساس کن اگه چیزی از موتورش مونده باشه زیر 40 تن.کابین اش چیه کشنده باید از یه کیلومتری ابوهت وقدرتش معلوم باشه مثل fhو actros .عزیز منم یکی مثل تو کارخونه ولوو که مال بابام نیست بی دلیل ازش طرفداری کنم وبقیه رو تخریب کنم هیچ یک ازحرفام هم الکی وثابت نشده نیست خودتم اگه داری میبینی حالا به روت نیار که چی بشه.من از fhراضیم وتمیز مراقبشم قطعات اصل میندازم انقد هم که میگین استهلاک نداره بنزهم عالیه
18:47  1393/03/16
گزارش
پاسخ دادن
FH
0

هیچ وقت مهندسی ولوو از بنز وایوکو واسکانیاو... پایین نبوده ونیست اون موقع که ولوو کامیون میزد ایوکو وجود نداشت.ولی مهندسی بالای بنز رو قبول دارم وهم سطح ولوو میتونه باشه.شمابرو کشنده ایوکو 2002 رو نگاه کن بعدبرو n12سال1982 رو هم نگاه بنداز علاوه بر قدرت وکشش ظاهرشم ببین عین کشنده های بی کیفیت چینی درب وداغون شده ,چیه ایوکو هم ماشینه انقد طرفداری میکنی اقای titanic هم که ایراداتش رو نوشت باطلش کرد من نمیخوام تکرارش کنم ضمن اینکه خودروهای ایتالیایی همیشه گران تر ازرقبا بودن بااین قیمت استرالیس, تودمای 45 درجه جنوب کلر fhرو روشن کن بذار تو جاده بعد ایوکو را امتحان کن تفاوت رو احساس کن ,کابین اش چیه کشنده باید از یه کیلومتری ابوهت وقدرتش معلوم بشه وبه چشم بیلد مثل fhوactros . منم یکی مثل تو کارخانه ولوو که مال بابام نیست ازش طرفداری کنم وبقیه رو تخریب کنم ,عزیز من از fhراضیم وتمیز مراقبشم وقطعات اصل میندازم روش اونقد هم که میگین استهلاک نداره.اکتروس هم عالیه ودر نبود fhگزینه خوبیه
18:16  1393/03/16
گزارش
پاسخ دادن
FH
0

خواهش میشود,اره منم برو بودن وکم نیاوردن fhرو بااین استهلاک(اقای لیسانس استهلاک نه اصطهلاک پرپر کردی)به هیچ وجه قبول ندارم.بیشتر از رقبا خرج میکنم این رو پایین هم نوشتم قطعاتش چینی شدن اگه قطعات اصل بندازی هیچ وقت انقد استهلاک نخواهد داشت ناگفته نماند اگه راننده بتونه تمیز مراقبش باشه یکم استهلاکش بیشتر ازبقیه است نه اونقد که میگن.قطعات ایوکو باوجود کم بودن واصل بودنش باکیفیت هستن اما اونم بعضی از قطعاتش چینی هست اگه استفاده کنین میبینین که مثل قطعه چینی fh باید زودتر عوضش کنین ولی ایوکو کم استهلاکه.این بحث استهلاکfh وچینی بودنش واقعا باعث بد نامیش شد شنیدم بنز هم توچین شعبه زده منتظر استهلاکش باشین.کی گفته وثابت کرده استرالیس 430 همپای اف هاش میتونه بیاد 1844 هم نمیتونه اگه میگفتی استرالیس 480 یه چیزی این از اون حرفابود.اره fh750 هم بوژی وهم کشنده است ولی کدوم عاقلی برای 40 تن میره 750 بگیره؟ همون460و480 هم اضافیه.من کی فکرکردم گیربکس 610 با480 یکیه کی همچین حرفی زدم یعنی من انقد بی خبرم؟؟ خود480 یا...,که چندین رده اتومات و دستی برای استفاده مختلف داره
17:54  1393/03/16
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
1

بازهم میگم در خودروهای سنگین گشتاور مهم هست و قدرت موتور در درجه بعدی میباشد. و FH16 750 هم فقط بوژی کش نیست،هم به عنوان کشنده و هم به عنوان کشنده فوق سنگین کش استفاده میشه. و این بستگی داره که از چه نوع گیربکس و دیفرانسیلی استفاده کنی، به عنوان مثال شما فکر میکنید گیربکس FH16 610 فوق سنگین کش موجود در ایران با مثلا گیربکس FH13 480 موجود در ایران، یکی هست؟! خب مسلما نه. ما میتونیم با همون موتور 16لیتری 610 هم کشنده معمولی داشته باشیم هم کشنده فوق سنگین کش، و این بستگی به نوع گیربکس و دیفرانسیلی هست که در اون خودرو استفاده میشه، و قدرت موتور باعث نشده که اون خودرو یک کشنده فوق سنگین کش بشه.
والا من هر حرفی میزنم از روی هوا نمیزنم، همش از روی علم و تجربه هست، من حقیقت رو اینطور فهمیدم که ایویکو و بنز برای کارکردن بسیار مناسبتر هست نسبت به FH.
و من و برادرانم کیفیت بالای IVECO و BENZ را با هیچ چیزی عوض نمیکنیم. فکر میکنم خیلی از دوستان کیفیت بالای قطعات ایویکو و بنز رو تجربه کرده باشن...
با تشکر از همه دوستان.
13:10  1393/03/15
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

ببخشید که من دیر جواب دادم.
ببینید آقای FH من نگفتم که FH جلوی کسی کم میاره،اتفاقا گفتم جلوی هیچکس کم نمیاره، ولی آخه به چه قیمتی؟!آیا شما قبول داری که FH بین بقیه رقبا با یک استفاده و کاربری برابر، اصطهلاک بالاتری داره؟!قبول داری که شما باید در یک استفاده برابر،برایFH بیشتر خرج و هزینه کنی تا نسبت به بقیه رقبا؟!نگو نه،چون ما خودمون داریم استفاده میکنیم دیگه.خب این اصطهلاک بالا،هزینه ای است که شما باید برای برو بودنFH بپردازی،و من میگم که ماشینی مثل ایویکو استرالیز430 با موتور 10لیتری،همپای همونFH راه میره،دلیلشم همون دامنه گشتاوری بالا هستش،اما اصطهلاک بالا نداره،برای اینکه اینطور توانایی بتونیم ازش بگیریم نیازی نیست اون خرجهایی که برایFH میکنیم،براش بکنیم.کارخونه بنز و ایویکو توانایی و مهندسی خودشون رو نمایش دادند که توانستن با موتورهایی ضعیفتر و اصطهلاک پایینتر به توانایی و بازدهی برابر با موتورهای گنجایش بالا و پراصطهلاکFH برسن.بعدشم خیلی ببخشید،شما که گفتی از این اعداد سردرنمیاری! خب فکر میکنم آدم باید در مورد یک چیزی اطلاعات کامل داشته باشه بعد در موردش بحث کنه!
13:07  1393/03/15
گزارش
پاسخ دادن
محمد
1

ماشین فقط آکتروس و اکسور
20:46  1393/03/14
گزارش
پاسخ دادن
فردین
2

فقط اکسورررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر
19:23  1393/03/14
گزارش
پاسخ دادن
خاک سار
1

دمت گرم سالار
00:59  1393/03/15

گزارش
t375
0

داداش ابوهاره اینطور که نوشتی احتمالا ماشین شما هم از این خوشگل های چینی باشه منظورم دانگ فنگ و هوو هست
14:02  1393/03/14
گزارش
پاسخ دادن
ابو هاره
0

ماشين هر چي باشه نون بده راننده رو علاف و سر گردان نكنه،هر روز يه جاش خراب نشه،خودم بدبخت دست ماشين صفر شدم.هركي درد منو كشيده ميدونه چي ميگم
07:19  1393/03/14
گزارش
پاسخ دادن
FH
0

اقای مدیر سایت 1car من اولا از شما تشکر میکنم ولی نظر یابهتره بگیم گلایه ای که من دیروز نوشتم خیلی عامیانه و خیلی رک بود اینکه نمیشه شما انگولک کنی وجاهایی که خوشت نمیاد سه نقطه بذاری این همه به ما تهمت میشه یه انتقادی هم ماکردیم من نوشتم نمیتونم تحمل کنم همون جا میزنم تودهنش ,نوشتم مثل زن ها حرف میزنن ,نوشتم اگه یه ماه اعتصاب کنیم ببینم خفه خون میگیره ولال میشه شما برداشتی حذف کردی بااین کارتون اصلا موافق نیستم وخوشم نیومد
18:52  1393/03/13
گزارش
پاسخ دادن
پرسنل 1Car: مدیر سایت
0

با سلام.
هیچ متنی ویرایش نشده است.
کامنتهای شما عزیزان یا تایید میشود یا اگر برضد قوانین باشد تایید نخواهد شد.
20:06  1393/03/13

گزارش
FH
3

اقایون همه این بحث ها درست ولی خبر دارین جایگاه راننده ای که میشینه پشت فرمون این کشنده ها توایران چیه وکجاست؟راننده ای که یک ماه وچهل روز ازخونه و خونوادش میگذره توی این سرما وگرما تو این بیابونا معلوم نیست چی میخوره ,چطور میخوابه,کجا حموم میره وچه سختی هایی میکشه از6 صبح تا11و12 شب پشت فرمونه چه فشارهایی که به بدن و کمر ,زانو ,چشم ,اعصابش و ...وارد میشه ولی چرخه حمل ونقل کشور میچرخه, طور بهش نگاه میکنن؟ یه کارمند قراردادی از خود راضی که ماهی 700و 800 تومن بخور نمیر میگیره میشینه بغل ادم ...:بعععععله دیگه راننده ها همشون معتادن, قاچاقچی ان دزدن, شراب خوارن ,خلاف کارن و...!!!! واقعا من نمیتونم این همه بی احترامی ونمک نشناسی رو تحمل کنم....میخوام بدونم اگه ماراننده ها فقط یک ماه اعتصاب کنیم کشور ومردم به چه روزی میمونن؟اونوقت ببینم بازم یه مترزبون داره ....دولت هم تشکرشه دیگه هرروز قیمت سوخت واستهلاک وقیمت ماشینو میبره بالا(شیب ملایم قیمت ها) مردم هم هرکی یه انگی می چسبونه.البته من برای همچین ادمایی دیگه کارنمیکنم خارجی ها بیشترارزش میدن
11:16  1393/03/12
گزارش
پاسخ دادن
عشق ماشین
3

من خودم عاشق fh480 هستم ولی خدایی کلاا بنز کجا اف کجا من خودم اگه یه زمانی بخوام برم دور ماشین سنگین حتما آکتروس و انتخاب میکنم سالاره اصلا تکنولوژی المان کجا سویءد کجا
00:13  1393/11/17

گزارش
FH
0

درسته به این اعداد اهمیت نمیدم و کاری ندارم ولی اف هاش با همون 350 دور جلوی 575 دور کم نمیاره و سرتره همین کافیه افزایش گشتاور اف هاش بی مفهوم و بدون کارایی نیست 750 بوِژی کش هست نیازی نیست دامنه اش بالا باشه با سرعت پایینی حرکت میکنه قدرت براش ملاکه من با نظر اقای titanic وسعید موافقم بحث کلی کردن جای حرفی نیست پایین هم نظرات زیادی گفته شده در کل همه چیز معلوم شده بستگی داره کسی بخواد حقیقت را باور کنه یانه
10:46  1393/03/08
گزارش
پاسخ دادن
FH
0

اصلا سردر نمیارم گشتاور و دامنه ثابت چیکارست وچه صیغه ایه نوشتن 355 و 2500 و 3550و 575 و 200 به چه دردی میخورن زیاد هم مهم نیست همون قدرت موتور و دور موتور کافیه کدوم راننده ای میاد پشت فرمون گشتاور و دامنه ثابت بشمره همون بهتر که روی کاغذ بمونه کارشناس اروپایی میاد کشنده رو میذاره تو سربالا وشیب ببینه کدوم چالاک تره و چقد کشش داره و با امتحان عملی میگه کدوم بهتره نه اینکه گشتاور و دور دامنه کدوم بیشتره اون کشنده ساله اف هاش هم که از همه چالاک تره از هیچ کدومش کم نمیاره ناز نفسش
14:33  1393/03/06
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
2

آقای FH شما به همین خیال باشید که این اعداد مهم نیست! اون کارشناس و مهندس اروپایی اول میاد خودرو رو طراحی میکنه بعد میذارتش توی جاده برای تست، اول باید روی کاغذ جواب بده بعد در عمل، البته تست عملی هم بسیار مهم هست. مثال عملی اونرو هم براتون گفتم(اسکانیا G380) در ضمن آقای FH اتفاقا در خودروهای سنگین، گشتاور خیلی مهمتر هست نسبت به قدرت و دور.
من نگفتم FH در جایی کم میاره، اتفاقا گفتم FH هیچ جا کم نمیاره، ولی از طرف دیگه مشکلات دیگه ای داره.
در مورد گشتاور بحثی شد، بنده هم جواب دادم، شما آقایون طرفدار FH که حرف کسی رو قبول ندارید، عیبی هم نداره، من هم با نظرات شما موافق نیستم.
حالا شما چرا فقط همین موضوع رو جواب میدین؟! بقیه مشکلات FH چی؟!
البته به قول دوستان این بحث فایده ای نداره!
حقا که ما ایرانی ها مارک پرست هستیم...!
20:02  1393/03/06

گزارش
کاربر: مهدی قلی زاده
1

شما هیچ اطلاعاتی در مورد ایویکو نداری،فقط چون علاقه شخصی نسبت به FH داری میگی فقطFH
،ببین عزیزم من استفاده کننده هستم،برام فرقی نمیکنه چه خودرویی اسفاده کنم،هر خودرویی بتونه تمامی خواسته های من رو برآورده کنه،من اون رو انتخاب میکنم، ایویکو تمامی خواسته ای بنده رو برآورده کرده و من از هر لحاظ ازش راضی هستم، چه روی کاغذ و چه در عمل.
من میخوام با ماشین کار کنم،نمیخوام باهاش عروسک بازی کنم، البته بنده خیلی هم ماشین باز هستم اما دست روی برندهای با کیفیت میذارم.البته ایویکو هم بی عیب نیست
00:18  1393/03/04
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
5

نه،FH توی هیچ سربالایی کم نمیاره،ولی از طرف دیگه،مشکلات دیگه داره،همون ایویکو با یک موتور حجم کمتر،قدرت کمتر و گشتاور پایین تر اما دامنه گشتاوری بالاتر،هیچ چیزی از FH در سربالایی ها کم نمیاره و همپاش میره.
نه عزیزم ولوو شاهکار نکرده با یک موتور16لیتری 750 اسب قدرت تولید کرده،فقط به 6سیلندر بودنش نگاه نکن،اصلا تعداد سیلندر چه ارتباطی به گنجایش موتور داره؟!یک موتور میتونه با تعداد سیلندر ثابت،گنجایش های مختلفی داشته باشه. شاهکار اونه که موتور با قدرت بالا بسازی اما با گنجایش پایین،نه عزیزم کارخونه های دیگه هم میتونن با افزایش گنجایش موتور،قدرت اضافه کنن،اما نمیکنن چون اینکار اقتصادی نیست،یعنی شما فکر میکنی افزایش گنجایش موتور خیلی کار سختیه؟حتما فقط ولوو میتونه!ببین آقا سعید،بالاترین قیمت سوخت در ترکیه هستش،ترکهای ترکیه که میان ایران،یک نگاه به ماشیناشون بنداز،هیچکدومFH نمیخرن،اگر هم دارن از قدیم دارن(البته برای سنگین کشی دارن)فکر میکنی چرا؟!چون FH در هر نوع موتورش مصرفش بالاست،اصطهلاکش بالاست،صرف نمیکنه،اونا یا آکتروس و آکسور1840 میخرن یا استرایس450،چون از همه اقتصادی تر هستن.
00:01  1393/03/04
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
1

ببین عزیزم آقا سعید،وقتی میگم متن رو نمیخونی فقط سریع شروع میکنی به جواب نوشتن،نگو نه!یعنی شما واقعا هنوز اینقدر از خودروهای دیزلی اطلاعات نداری که برمیداری میگی در دور 3500 موتور دیزلی!اول اینکه متنو با دقت بخون،دوما حالا فرضا که من اشتباه نوشتم(که ننوشتم)شما که اینقدر مشتاق شرکت در بحث تخصصی هستی،نباید ایراد بگیری؟!موتورهای دیزل امروزی نهایتا تا 2500 دور میدن،بنده نوشته بودم 350 دور دامنه گشتاوری یعنی از دور 1050 تا 1400 گشتاور2400، FH13 480 ثابت میمونه،و در FH16 750 نیز همین مقدار دور ثابت میمونه و فقط به دلیل افزایش گنجایش موتور عدد گشتاور بالا رفته(3550) حالا گرفتی عزیزم؟!دلیل عملی اونرو هم برات میگم،همون اسکانیا G380 شما،دامنه گشتاوریش 200دور هست یعنی از 1100 تا 1300،وقتی توی یک سربالایی مجبورید سرعت رو مثلا به دلیل یک مانع کم کنید و موتور از دور بیفته،آیا دوباره به دور میفته؟آیا دوباره شتاب میگیره؟!اون شتاب نگرفتنش به خاطر دامنه گشتاوری پایینش هست.بله آقا سعید چیزهایی که در واقعیت میبینی از روی همین کاغذها بلند شدن!
23:51  1393/03/03
گزارش
پاسخ دادن
FH
1

اقا سه روز پیش نزدیکی های سیرجان یه اسکانیا113 دیدم نمیدونم چه مرگش بود زدم کنار کمکش کنم باور کنید تااینکه 2 متری طرف رسیدم چنان بوی گندی زد تو صورتم انگار که کنار اشغال گندیده یه ماه مونده ایستاده باشی برگشتم پشت سرم رو هم نگاه نکردم نمیدونم شیشه مصرف میکنه یاچه کوفت دیگه ای ونمیدونم کدوم از خدا بی خبری به این کارت سلامت داده فردا میره یه اتوبوس با 40 نفر یا حداقل سواری با5 مسافرو زیر میکنه چند تاخانواده میشن بی سرپرست وحیرون بیمه هم دیه اش رو میده اینم واسه خودش می چرخه فک نکنم بااین همه مصرف مواد ماشین مال خودش باشه اصلا نمیدونم جرا ماشنو میسپرن دست همچین بشری دست من باشه گواهینامه اش رو باطل میکنم چه برسه به یه مفنگی تریلی بسپرم واقعا مسولین باید رسیدگی کنن خیلی خطرناکه
10:49  1393/03/03
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

اما ایویکو در هر مدل موتور،اگر بخواد گشتاور افزایش بده،حتما دامنه گشتاوری رو نیز افزایش میده،که در بالاترین موتورش گشتاور 2500 را در 575RPM ثابت نگه داشته، که از لحاظ مهنسی این خیلی ارزشمندتره نسبت به اون گشتاور 3550. و دیگه نیازی به متورهایی با گنجایش بالا نیست.(16لیتری)
نه عزیزم من هیچ تعصبی به هیچکدوم ندارم، نه ولوو نه بنز و نه ایویکو، هیچکدوم نمیخوان به من حقوقی بدن که من براشون تبلیغ کنم. هرکدوم که برای من بهتر کار کنه و از لحاظ مهندسی خودرویی مهندسی تری باشه، من اون رو قبول دارم.
حالا شما هرطور دوست دارین میتونید فکر کنید، بنده با ذکر دلایلم، IVECO و BENZ رو برتر میدونم.
16:20  1393/03/02
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
1

آقا سعید اگه قراره به نظرات مهندسین اروپایی احترام بذاریم باید به همه نظراتشون احترام بذاریم،نه اینکه به نظراتی احترام بذاریم که به نظر شما نزدیکتره! اگه FH خودروسال 2014 شده،خب IVECO STRALIS HI WAY هم خودروسال 2013 شده،پس دراین موضوع بحثی نیست.
اگر شما هم خانوادگی سالهاست که استفده کننده کامیون هستین،قبلا هم گفتم ماهم سالهاست که استفاده میکنیم و هنوز هم کامیون داریم و عرض کردم که چه خودروهایی نیز داریم.پس ماهم بی تجربه نیستیم و سرمون تو کاره.
شما و آقایtitanic مثل اینکه متن هارو با دقت نمیخونید!چون چند مورد دیدم! بنده عرض کردم دامنه گشتاوری FH16 750 با FH13 480 یکی هست!میدونی دامنه گشتاوری چیه؟! یا اصلا میدونی که چی شد گشتاور2400، FH13 480 در FH16 750 شد 3550 ؟!دوباره براتون میگم،گشتاور این دوتا،هردو فقط در 350RPM ثابت میمونه و دلیل بالارفتن عددگشتاور هم افزایش 3لیتر گنجایش موتور هستش.و ولوو هیچ تلاشی برای افزایش دامنه گشتاوری نکرده.
16:13  1393/03/02
گزارش
پاسخ دادن
titanic
1

اقا سعید مخلصیم بلاخره یکی پیدا شد بفهمه من چی میگم و ازکجا میگم به قول خودت مرغ طرفدارای بنز یه پا داره و بحث ما بی نتیجه البته نتیجه تواروپا توسط برترین مهندسین اعلام شده بی خیال ما با همون FH خوشیم اینام خوش باشن زنده باد VOLVO
14:22  1393/03/02
گزارش
پاسخ دادن
سعید
0

درود دوباره بر ولوو و دوستاران ولوو !
23:55  1393/03/02

گزارش
سعید
0

نمیدنم آقای قلی زاده از اینکه میگین گشتاور ولوو تو دور 3500 ثابت مونده یعنی چی؟
اگه منظورت اینه که تو دور 3500 قدرت fh 480 مثلا با fh750 یکیه خودت ببین حرفت با عقل جور درمیاد یا نه؟!
در ضمن به قول titanic شما خیلی گیر دادی به اعداد و ارقام روی کاغذ و بیخیال نتیجه شدی
اینکه ولوو قویترین کشنده دنیارو ساخته و همه تحسینش کردن رو شما میخوایی خیلی امر عادی و بی ارزش نشوم بدی
عزیز کار ولوو شاهکاره که با همون موتور 6 سیلندر خطی تا 750 اسب بخار هم نیرو میگیره و کامیونهای دیگه نمیتونن آقا نمیتونن!
اگه میتونستن میساختن!
در ضمن شما توجه کن و برو آمارشم دربیار : ولوو تنها کمپانی هست که همه ساختهای موتورش با هر اسب بخار قدرتش فروش داره و تو همین ایران هم ما چندین بار سری 750 اسب ولوو رو شاهد بودیم
اما نه بنز نه مان و نه اسکانیا که موتورهای 610 و 680 و 730 تولید کردن فروش لازم رو ندارن و تو خود جاده های اروپا هم خیلی سخت بتونی ببینی
اما موتورهای قویتره ولوو همشون فروش دارن و این بخاطر اطمینان خاطر مصرف کننده از موتورهای ساخت ولوو هست و ولوو عملا ثابت کرده فقط رو کاغذ قویترین نیست ...
00:10  1393/03/03

گزارش
سعید
0

اما مردم به موتورهای 8 سیلندر خورجینی مان یا اسکانیا یا بنز اطمینان ندارن!
شما گیر دادی به دامنه گشتاور و کردی پیراهن عثمان!
آخه میخوام بدونم این دامنه گشتاوری که شما میفرمایی مثلا تو کدوم سربالایی بعث شده ولوو عقب بمونه؟ یا مثلا کی شده فلان بوژی کش ولوو به خاطر این دامنه گشتاور ثابتش نتونه بار چند صد تنی رو یدک کنه؟
شما دلتو به اعداد و ارقام خوش نکن
تو هر رقابتی ولوو حداقل به لحاظ قدرت و سرعت از هیچ کامیون دیگه ای عقب نمونده!
اینو خواستی برات ثابت میکنم
در مورد ایوکو هم اینو عرض کنم که هنوز خیلی راه داره تا به پای بزرگان برسه
با اینکه طرف ولوو هستم اما قطعا رقیب اصلی ولوو بنز و اسکانیا هست و دوتاشون هم خیلی قابل احترام و معظم هستن و دلیل نمیشه چون بنده طرف ولوو هستم توانایی های اونارو نادیده بگیرم و تخریبشون کنم
اما اون 4 تای دیگه هنوز راه دارن به اینا برسن
دیگه نمیخوام یکی یکی دلیل برات بشمارم که 10 تا صفحه میخواد
فقط اینو بگم که تو کل دنیا هم رقابت اصلی بین این 3 تا تو جریانه
ایوکو اصلا قابل قیاس با اینا نیست
شاید مثلا تو سری استرالیس یه ذره به رقابت نزدیک شده اما دی ...
00:22  1393/03/03

گزارش
قادر
1

خوشم امد بخدا مردي فقط ولوو
18:40  1393/04/15

گزارش
امین
0

باسلام بنده ۹۸/۵/۱۳برای گارانتی ۳۰ هزار وهمچنین چک کردن ماشین ال نودم که میخواستم برم مسافرت بردم نمایندگی اقای عقبایی که در استان خوزستان شهرستان بهبهان مستقرن تا قبل از مسافرت ماشین رو چک کنن واونجا گفتن که ماشینت صدای فنش زیاده ومشکل داره درخواست دادن که فن از شرکت سایپا بیاد تا الان قریب به چهار الی پنج بار رفتم ومیگن هنوز نفرستادن اخه یکی نیست بگه تهران همش با ما ۹۰۰ کیلومتر فاصله داره اقا یک هفته نه دوهفته نه یک ماه بابا به کی بگم این رو هنوز بعد از دوماه هیچ خبری نیست ومن حتی نتونستیم برم مسافرت ومجبور شدم داخل شهرستان بمونم والله این رسمش نیست پول روکامل میگیرن میگن تامین قطعات میکنیم
03:37  1398/07/10

گزارش
t375
1

واقعیتش اقای قلیزاده ما از سال 79 تااواخر 89 ده چرخ n10 (توپ طلا)داشتیم تعمیرم داده بودیم خیلی تمیز برو بود اما به دلیل درامد کم کمپزس ثابت موندن قیمت بار فروختیم و به ناچار و به امید اینکه دانگ فنگ صفره دو سه سال استهلاک نداره یه صفرش رو سال 90 در اوردیم با یه کفی سه محور صفر پدرم رفت تو خط بندر عراق ما اوایل خریدیم گارانتی هم نداشت اقا البرز نگو بلای جون بگو 6 ماه اولش کار کرد بعدش شروع کرد به ادا دادن اصلا زیر بار سنگین کار نمیده هر سه ماه یک با باید سوزن فابریک یورو 5 اش باید بره تعمیر.سیت میزنه باید سرسیلند بازشه پمپ اش درست کار نمیکنه باید به تعمیر. گیربکس اش هرروز یه ادا میده باید تعمیر بره البته شنیدم ده چرخ سری اولش بهتر از 6 جرخش هست خلا صه اقا باید هر 4 سرویس یه 4 میلیونی بذاره رو دست صاحبش اواخر سه ماهی تو ایران خودرو اتاق وانت میاوردیم ماشین سازی تبریز بارش سبک بود ماشین خرجش کم شد دیروز هم 190 با کفی ردش کردیم رفت حالا این همه خرج دست صاحبش وای به روزی که بدی دست راننده اقا خلاصه کلام روزی که خریدیم انقد خوشحال نبودیم نمیدونم شاید هم شانس ما اینطور در اومد
13:43  1393/03/02
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

والا آمپر آب استرالیس یه جورایی اصلا به طرز رانندگی و میزان فشار آوردن شما کاری نداره، و کلا دما بالا کار میکنه، الان همین ماشین خودمون در 92 فنش روشن میشه، دما رو میاره پایین و 87 هم خاموش میشه، حالا ما در هر دنده ای باشیم براش فرقی نمیکنه، حتی در هوای سرد هم همینطوره.
البته هر ماشینی رو بخوای بیش از حد بهش فشار بیاری مسلما آمپرش میاد بالا و گرم خواهد کرد، ولی ما تا بحال گرم کردن از استرالیسمون ندیدیم، اون دمای بالا هم مربوط به طراحیش هستش(92درجه).
نه در ایران همون یورو3 رو وارد کردن، هر دو مدلش یورو3 هست.
خواهش میکنم، کاری نکردم، در خدمتتون هستم.
حالا شما چرا از البرز ناراضی هستی؟! چه مشکلی داره؟!
18:34  1393/03/01
گزارش
پاسخ دادن
سعید
3

آقای قلی زاده هرچند titanic خوب اومد و گفت که شماها کوتاه بیا نیستین و این بحثا بی تیجه میمونه و البته حرفای کاملی هم زد و شما قبول نکردین
من اون پایین هم گفتم مرغ طرفدارهای بنز یه پا داره و صحبت کارشناسی رو قبول نمیکنن چون اگه قرار بود قبول کننن به انتخاب کارشناسها و مهندسین و زبده اروپایی احترام میذاشتن که ولوو رو به عنوان کامیون سال انتخاب کردن و تو چند جای دیگه هم جایزه های ارزشمند رو نصیب ولوو دونستن...
اما تو جواب برخی نکاتی که ذکر کردی اینو بگم که بنده هم پدرم و هم برادرهام راننده کامیونن و حتی بابا بزرگم و عمو هام هم اینکاره بودن و بعد کلی تجربه و حرف و حدیث و بحث و تحقیق ترجیح دادیم ولوو رو انتخاب کنیم و الآن 3تا fh 460 اتومات با یه اسکانیا g380 داریم البته تو سال 83 اقدام به خرید یه 1843 گرفتیم و زود متوجه اشتباهمون شدیم و با fh عوضش کردیم!
در حالت کلی اینارو عرض کنم ولوو از اول به سرعت و قدرت با بار و ترمزهای قوی و پمپهی مختلف کامیون بی نظیر و راحتی راننده تو بین راننده ها مشهور بوده و هستو هنوز هم مهندسین ساخت این کمپانی رو این نکات اصرار زیادی دارن ...
23:28  1393/03/01

گزارش
سعید
0

تازه آقاقی قلی زاده من متوجه منظور شما از گشتاور نشدم ؟! شما گفتین گشتاور 750 fh با 480 یکیه؟ میشه بفرمایین گشتاور ولوو تو رده های مختلف موتورش چقده؟
همه میدونن که یکی از دلایلی که هیچ کامیونی حتی وقتی هم که قدرت مساوی با ولوو داره بازم نمیتونه تو شرایط سخت و نقس گیر هیچ وقت به پای ولوو برسه همین گشتاور بالای موتورهای ساخت ولوو هست! مثلا ولوو fh660 گشتاورش 3100 دوره که مثلا man tgx 680 اسب 3000 دور گشتاور داره
شما گفتی رو برند خاصی تعصب نداری و ما هم قبول کردیم؟!!!!!!
اصلا معلوم نیست که طرفدار مرسدسی و با رقیبش درگیری؟!
خب اینم از سیاست شماهاست که میگین "من رو هیچ برندی تعصب ندارم" تا حرفاتونو قبول کنیم !
با شجاعت بگو طرف مرسدسی و دلایل خودتو مطرح کن!
انگار شما با کلی انرژی وارد شدی تا فقط ولوو رو تخریب کنی این تو همه کامنت هات تو بقیه صفحه هام معلومه!
ولی ما بحثو خیلی وقت پیش تموم کردیم اما اگه بخوایی با حرفای 100 تا یه گاز ولوو رو زیر سوال ببری بازم حاضریم برا بحث.
23:49  1393/03/01

گزارش
صفحه اول 4 5 6 7 8 9 10 صفحه آخر
صفحه 7 از 16

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5رسول : لطفاً تیر ماه دو مرحله آیی پیش فروش هرکس برایش آمده شماره قرار داد بگه
X5رسول : سلام دوستان دو مرحله ای پیش فروش تیر ماه کسی برایش دعوت نامه آمده تحویل سیستمی دی ماه لطفاً اطلاع رسانی کنید
X5رسول : سلام بفرش دیگه چون تیر ماه یا آخر آذر میات یا اوایل دی البته دعوت نامه بیات 15روز وقت داری یعنی شما پیام آمد او موقه بفروش عجله نکن شاید طلا بره بالاتر
بهمن 21 : 😂😂تف 19گفتن دارن فاکتور میکنن شما نشدین؟؟
ناشناس : واریز دومی 12 مهر 404
احسان : سلام داداش من ۱۴ اردیبهشت هستم احتمال دوماه طول بکشه تازه ما فاکتور شدیم اگه حالا پشت سر هم فاکتور کنن اینا یه روز فاکتور میکنن یک هفته دیگه خبری نمیشه خدا نعلت کنه سایپا رو
مستر : من تکمیل26خرداد هستم. بعد شش ماه خبری از فاکتور نیست. ( رنگ مشکی ) فعال شده اما تغییر نمیدم تا الان صبر کردم باقیشم روش. منکه یه پراید گرفتم زیر پام خالی نباشه باقیش دیگه گردنشون خورد شد میخوام ندن تهش مجبور میشن سود تاخیرم رو بدن حالا میخواد بعد یکسال باشه یا هروقتی دیگه مهم نیست ولی دیگه تا قیامت از این شرکت ماشین نمیگیرم شمام همین کارو بکنین.
X5 فروردین : من تکمیل وجه ۱۶ شهریور انجام دادم ثبت نام فروردین هستم دیروز تماس گرفتم گفتن ثبت نامی های بعد شما هم تحویل گرفتن پیگیری میکنم ببینم چرا هنوز برای شما بار گیری نشده
ناشناس : در جواب احلام واریز اولی 23 مهر 402 24 مهر 402 پذیرش
j7تیر۴۰۴ : مطمئنم تو خوابتم x5و J7 نداشتی و نخواهی داشت ،همینه ک عقده ای شدی و گرنه وجود ندارع انسانی با این همه عقده و حقارت.ی جایی میلنگی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کاظم پول لازم : اقا ما 31 شهریوری ها را دریابید
فرخنده : کوییک اس 15شهریور تکمیل وجه کردم دوستان بنویسند تا چندم فاکتور سدن
الیاس : بله 👍 فاکتور شد سپاس از اطلا ع. رسانی.
محمد حسن : امروز یه سورن تحویل مشتری شد. پروانه فن تاب داشت گیر می کرد صدای خیلی بدی داشت و گیر بود. دیگه یه پروانه عوض کردم حل شد. حتما موقع تحویل کولر بزنید چک کنید
207اتو سقف فلز30دی : اتومات30دی فلز کسی فاکتور نشده؟؟
مبینا : سواد داری پیام درست بخون من کاری با دوگانه ها ندارم جواب دوستمون دادم تک گانه بود گفت 14مهرکی فاکتورمیشه جوابم سوالش دادم گفتم شایدچیزی تواین چند وقت دیدم گفتم
علی : نا امیدش نکن خداش بزرگه
سورن تک موتور جدید فوق العاده : سلام متاسفانه منم فاکتور نشدم 27 دی فوق العاده.
مصطفی : بیا قابل توجه کسایی که تعریف میکنن از سایپا تحویل بگیرید ک ما هنوز تحویل نگرفته ایم
کوییکs : کوییک اس تحویل مهر ماه کی تموم میشه بریم سر آبان که کلی عقب موندیم🥲