مقایسه کشنده های اکتروس  و FH16 

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

مرسدس بنز و ولوو از دیرباز در زمینه کامیون و کشنده با یکدیگر رقابت تنگاتنگی داشته اند. با ما همراه شوید تا به نظاره زورآزمایی این دو رقیب دیرینه بنشینیم. مرسدس بنز اکتروس که لقب کامیون سال 2012 را به خود اختصاص داد، این بار با طیف وسیعی از امکانات پا به میدان گذاشته است تا قدرت دیرینه و مهندسی بدون نقص آلمانی ها را به رخ رقبا بکشد. اکتروس جدید با 5 کابین مختلف ارائه می شود که بسته به نوع کاربری، مالک می تواند گزینه مورد نیاز خود را انتخاب کند.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

کابین موسوم به GigaSpace دارای 2.13 متر فضای سر در داخل و 50 لیتر حجم بیش تر از کابین MegaSpace است. این کشنده جدید مجهز به موتور توربودیزل 12.8 لیتری می باشد که توانایی تولید 510 اسب بخار نیرو را دارد. گیربکس موسوم به Powershift 3 که 12 سرعته است، به خوبی از پس این جثه بزرگ برمی آید. در داخل کابین نیز با لیست کاملی از امکانات رفاهی مواجه می شوید که از میان آن ها می توان به: دو تخت خواب بزرگ که با استفاده از فلز کروم و آلومینیوم در برخی از قسمت ها، علاوه بر راحتی، زیبا نیز هستند، در کنار مواردی از قبیل یخچال داخل کابین، صندلی قابل تنظیم در چند جهت، غربیلک فرمان با دکمه های کنترلی، نورپردازی LED داخل کابین، تهویه مطبوع، محل قرارگیری نوت بوک، میزهای تاشو، بلوتوث، شارژر موبایل و رادیو و پخش سی دی اشاره کرد.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

قیمت پایه این اکتروس جدید 82,652 پوند انگلیس می باشد که مبلغ آپشن های سفارشی نیز به قیمت پایه افزوده می شود. ریتاردر به مبلغ 3,719 پوند، صندلی راننده مجهز به تهویه 452 پوند، تهویه مطبوع اتوماتیک 2,052 پوند، بادگیر 3,480 پوند، مسیریاب ماهواره ای 963 پوند، چراخ های زنون 793 پوند و رینگ های آلومینیومی 2,366 پوند، در لیست امکاناتی می باشند که با پرداخت مبلغ اضافی قابل سفارش هستند.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

کابین GigaSpace بزرگ تر از سایر کابین ها می باشد که برای ورود به داخل آن باید 4 پله را زیر پا بگذارید. کیفیت بالای کابین به وضوح مشهود است. محفظه های نگهداری وسائل بسیار جادار است و با در نظر گرفتن مسطح بودن کف کابین، به راحتی می توان از حداقل فضا استفاده بهینه کرد. در بالای تخت نیز ساعت، چراغ مطالعه، دکمه های تهویه مطبوع و لوازم رفاهی دیگری به چشم می خورد. تودوزی به رنگ بژ کمی برای نظافت، راننده را دچار مشکل می کند ولی نمای زیبایی به کابین می دهد. صندلی های مرسدس بنز بدن را به خوبی در خود جای داده و حفاظت می کند.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16 مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

نمایشگر راننده با رزولوشن بالا به راحتی قابل استفاده می باشد و سیستم تهویه مطبوع و بخاری درجا نیز از طریق دکمه های روی کنسول وسط در دسترس راننده می باشند. ریزه کاری های زیادی در این کشنده وجود دارد که بسیار کاربردی هستند و از میان آن ها می توان به میزهای کشویی و قفسه های مختلف داشبورد اشاره کرد. آفتاب گیر نیز به راحتی توسط یک دکمه بالا و پایین می رود.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

در مقابل ولوو FH16 را می بینیم که جایگاه خوبی در میان کشنده ها دارد. این کامیون موفق با این که بارها فیس لیفت شده، همچنان اصالت خود را حفظ نموده است. بزرگ ترین مدرک که جدید بودن این ولوو را گواهی می کند ستون کنار شیشه جلو (ستون A) است که حالت عمودتری گرفته است. البته تمام تغیرات به همین مورد ختم نمی شود و موارد دیگری نیز دستخوش تغییر گردیده اند که از مهم ترین آن ها می توان به افزایش فضای کلی داخل کابین اشاره کرد که این مورد مدیون طراحی جدید است.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

این درحالی است که نام گذاری کابین های مختلف این کشنده مانند سابق می باشد و حجم کلی آن ها با یکدیگر متفاوت است. برای مثال کابین موسوم به Globetrotter جدید به بزرگی Globetrotter XL قدیمی می باشد. موتور توبودیزل این کشنده 16.1 لیتری با توان تولید 750 اسب بخار نیرو است. گیربکس نیز 12 سرعته با کد AT03512D است که بسیار کارآمد و دقیق است. کابین Globetrotter XL با پکیج مخصوص راننده مجهز به یک تخت خواب، مایکروویو، تلویزیون LCD، یخچال داخل کابین و کیت تجهیزات امدادی و حفاظتی می باشد.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

قیمت پایه این کامیون 132,540 پوند می باشد که با سفارش امکانات رفاهی اضافی، قیمت هریک از آن ها به مبلغ پایه افزوده می شود. پکیج امکانات رفاهی موسوم به Drive 16+ با قیمت 700 پوند، یک تخت خواب به اضافه پکیج لوازم زندگی 3,600 پوند، کیت بادگیر 1,650 پوند، ترمز موتور ولوو پلاس 1,950 پوند و رینگ های آلومینیومی 2,800 پوند از جمله امکانات قابل سفارش برای این سوئدی کهنه کار است.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

در داخل کشنده ولوو که مدل Special Edition این کابین است، امکانات رفاهی و کاربردی بسیاری به چشم می خورد. ورود به کابین از طریق 3 پله امکان پذیر است. درب راننده که شعاع باز شدن آن کم تر از حد انتظار است، ورود فردی با عرض شانه پهن تر را کمی با مشکل مواجه می کند. موقعیت قرارگیری در صندلی راننده با هرجثه ای که باشید خوب و بسیار راحت است. طراحی داشبورد ساده و کاربردی است و صفحه نمایش راننده اطلاعات را بسیار واضح و خوانا به نمایش می گذارد. استفاده از موس روی غربیلک فرمان نیاز به کمی زمان دارد تا به آن عادت کنید ولی بسیار کاربردی و مفید است و البته نباید از ترمز الکترونیکی که برای اولین بار بر روی یک کامیون نصب شده است غافل شد.

مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16 مقایسه کشنده‎های اکتروس و FH16

در کابین این کشنده که تنها یک تخت خواب دارد، از حداقل فضا استفاده بهینه گردیده است. البته در فضای کف، سوئدی ها به اندازه کافی سخاوت به خرج نداده و اگر پای شما برهنه باشد، باید به برخورد انگشت شصت خود به اطراف کمی عادت کنید! در خاتمه باید ذکر کنیم که رقابت این دو حریف قدر به پایان رسیده و باید منتظر نظر داوران که خود شما هستید نشست. البته قبل از آن که نظر خود را اعلام کنید، توجه شما را به جدول امتیاز دهی زیر جلب می کنیم: 

موارد بررسی شده بنز اکتروس ولوو FH16 
سهولت دسترسی به کابین 7.5 6
کیفیت ساخت 8.5 8
موقعیت راننده 9 9.5
چیدمان دکمه های کنترلی 8 8
راحتی صندلی 9 9
حجم فضای نگهداری اشیا 9 9.5
سهولت دسترسی به عقب کابین و تخت خواب 8.5 8
کیفیت و راحتی تخت خواب 8 8.5
راحتی کلی راننده و طراحی کلی کابین 8.5 9
نظر کارشناسان مجله Truck & Driver 9 9
مجموع امتیازات 85 84.5

منبع

مجله چاپی Truck & Driver

برچسب : کشنده , اکتروس , ولوو , fh16






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

772 نظر

t375
0

ممنون داداش لطف کردی. این بحث داغ کردن شون تو جنوب در سته یا نه چه جوریه؟بعد سیستم سوخت شون یورو چنده؟اخه این سوخت ایران از یورو3 به بالا سازگار نیس. بازم ممنون
18:25  1393/02/30
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

البته مدل موجود در ایران مثل همه خودروها دستخوش یک ناملایماتی شده!بعضی از سیستمهای ماشین رو روش نصب نکردن،مثل بخاری درجا اصلی خودش(یعنی بخاری درجاش مال خودش نیست) سیستم TPMS،لاستیکهای 315/70، که دیگه به اینطور مسائل در مورد همه ماشینا از طرف کارخونه های مونتاژ عادت کردیم!
فقط یک نکته رو در مورد ایویکو باید بگم،ما ایرانیها متاسفانه بلد نیستیم همینطور که از یک وسیله،کار انتظار داریم،در مقابل براش پول هم خرج کنیم!اگر بسلامتی ایویکو خریدین،حتما باید از قطعات اصلی خودش استفاده کنید،حتی در قطعاتی مثل فیلترجات،در غیر اینصورت انتظار بازدهی خوبی ازش نداشته باشین،بله قبول دارم که بابت قطعا اصلی باید پول بیشتری پرداخت کنید،اما مطمئن باشید ضرر نخواهید کرد،حتما اصلی.
اگر کارایی و کیفیت بالای ایویکو رو میخواین نباید از قیمت نسبتا بالای قطعات اصلی و یکم کمیاب بودن قطعات خسته بشید.البته ماشاا... تا بحال که بجز فیلترجات قطعه ای استفاده نکردیم، اما دیدم که اکثر قطعات اصلیش موجود هست،مخصوصا در یزد.
امیدوارم کامل توضیح داده باشم،در مورد ایویکو هر سوالی بود من در خدمتم.
23:31  1393/02/27
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

سلام آقایt375.والا اگر نظر بنده را مپرسید،من حتما استرالیس رو انتخاب میکنم.به نظر بنده ماشین خیلی خوبی هستش از همه لحاظ.ایویکو در تمامی مدلها از کیفیت بالایی برخوردار هست.خب شما هر ماشینی رو در نظر بگیری،بخوای بدون نگهداری و استفاده صحیح ازش استفاده کنی،خب هیچوقت برای شما کار نخواهد کرد!خب محاسن زیادی داره،مهمتر از همه اصلی بودن تمامی قطعات از کوچکترین تا بزرگترین،موتوری کم مصرف با دامنه گشتاوری بالا،گیربکس هماهنگ با موتور،ارتفاع ریش پایین،وزن سبک و خیلی از موارد دیگر.در کاربری ما،بنده ایرادی ازش ندیدم،البته شاید بشه گفت که از فضای اتاق بخوبی استفاده نکرده.امکانات داخل اتاق در حد خوب هست واز سیستم الکترونیکی پیشرفته ای بهره میگیره.
نه HI WAY به ایران نیومده،مدلهای موجود در ایران: STRALIS AS 480 و STRALIS AT 430
بله در مدل اتومات از گیربکس Euro Tronic استفاده کرده که ساخت خودش هست و گیربکس هوشمند و با کیفیتی هم هست.خب مسلما گیربکس اتومات هر خودرویی اصطهلاک بیشتری داره،اما از کسانی که تابحال پرسیدم کسی ناراضی نبود.
23:27  1393/02/27
گزارش
پاسخ دادن
t375
0

اقای قلی زاده ما یعنی پدرم البرز شش چرخ داره اصلا با این خرجش صرف نمیکنه قرار شده این هفته ردش کنیم بره پایین نوشتین استرالیس430 دارین به نظرتون چطور ماشینیه؟تاچند کیلومتر میشه باهاش کارکرد؟ایراد ومحاسن اش چیه؟تواینترنتhi way سرجدیدش رو دیدم اینا توایران هستن یاقراره بیان؟به گمانم گیربکس اتومات اش ساخت خود ایویکوس به نظرتون zfدستی بهتر باشه یااتومات خودش منظورم دوامش هست؟استهلاکش چطوره؟درکل چطور گزینه ای برای خرید هست ؟راهنمایی کنین ممنون میشم.
10:33  1393/02/27
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

نه آقای FH ، مشکل از سایپا دیزل نیست، اصلا مگه سایپادیزل حق اینچنین کاری رو داره که بخواد برای یک خودرو بدون اجازه کارخانه ولوو قطعه چینی استفاده کنه؟! سایپادیزل در حد این کار نیست، سایپادیزل یک مونتاژ کاره، اجازه اینطور کاری رو نداره، مشکل از خود ولوو هست، سایپادیزل هرچی بهش بدن، مونتاژ میکنه، خب ولوو قطعه چینی به سایپادیزل داده، سایپادیرل هم اونرو مونتاژ کرده. اصلا مگه سهام ولوو رو چین نخریده؟!
14:09  1393/02/26
گزارش
پاسخ دادن
علی آقا
0

چین شرکت سازنده سواری های ولوو رو خریده نه شرکت سازنده کامیون های ولوو. کامیون های ولوو مستقل از سواری ها هستن.
15:37  1393/02/27

گزارش
FH
0

اقا این سایپادیزل و خودرو سازای ایرانی دیگه شورشو در اوردن سایپادیزل رو که دیگه نگو گند زد به ابروی FH وسابقه ی خوش ولوو اخه FH رو چه به قطعات چینی همه ی این بحث زیادی استهلاک اف اچ از گور این سایپا دیزل و چینی ها بلند میشه N12 سی ساله انقد استهلاک نداره ولوو که انق استهلاک نداره اف اچ هم داشته باشه
13:31  1393/02/26
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
1

الانم ما به تازگی قصد فروش FH480 خودمون رو داریم و به جای اون میخوایم استرالیز480 بخریم، خرید FH کار اشتباهی بود.
خب در هر صورت شما با عقاید و نظرات خودتون با FH خوش باشین، عقاید شما قابل احترامه، حداقل برای خودتون.
ما هم از IVECO و BENZ لذت خواهیم برد...
با تشکر از دوستان گرامی.
15:17  1393/02/25
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

شما میگی حرف من بی اساسه خب منم میگم حرف شما بی اساسه،من الان استفاده کننده هستم دارم بهت میگم توی سربالایی نفس گیر با وجود بالا نیامدن آمپرFH نمیشه باهاش ممتد تخته گاز بری،چون اول فاتحه توربو خونده میشه و بعد هم موتور، من به چشم خودم دیدم،حالا اگه شما باور نداری برای من مهم نیست.والا ما که داریم استفاده میکنیم درآمد هر3تاشون یکی هست،نمیدونم شما از کجا به درآمدFH اضافه میکنی! ما با استرالیسمون با گاری مایان با همون کارت 40تن اندازه FHمون بار میزنیم،تفاوت خیلی کمی دارن.کارخونه ولوو شاهکار نکرده با حجم موتور16لیتر قدرت750تولید کرده،اما مقدار دور ثابت بودن گشتاورش باFH480 یکی هست(350RPM) فقط با افزایش حجم عدد اسب بخار بیشتر و عدد گشتاور بالاتر درست کرده و هیچ سعی و تلاشی برای دامنه ثابت بودن گشتاور انجام ندادن.همه میتونن با افزایش حجم اینکارهارو انجام بدن،توانایی و مهندسی وقتی هست که بتونی با حجم پایین،موتوری با گشتاور بالا و دامنه ثابت بودن بالا بسازی.شما اگه میدی برات روغن رو تعویض کنن،من خودم روغن ماشینمو عوض میکنم،FH480با فیلتر 37لیتر روغن میگیره.اما استرالیس بافیلتر 27لیتر.
15:14  1393/02/25
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

من هرحرفی میزنم برگرفته از علم و تجارب پدر و برادرانم هستش.ببین عزیزم اگه ایویکو بد بود کامیون سال2013 اتحادیه اروپا نمیشد.ایویکو در یورو6 تونسته فقط با استفاده از سیستمSCR به خواسته های یورو6 برسه در جایی که بقیه 6شرکت دیگه ازSCR+EGR استفاده کردن،میدونی با EGR ما افت توان در موتور داریم؟!این توانایی و اوج مهندسی ایویکو رو میرسونه.توکه میگی باید به گیربکس انحصاریFH افتخار کنیم،پس چرا میگی برم ZF روش بندازم!در مورد گرانی و ارزانی قطعات،2دلیل برای ارزانی قطعات وجود داره،1فراوانی 2بی کیفیتی و چینی بودن. قطعات بنز چون فراوان هست نسبتا ارزونه، البته زیاد هم ارزون نیست.قطعاتFH هم مثل بنز هست.البته قطعات چینی و بی کیفیت هم در لوازم یدکی FH زیاده و به صرفه نبودنFH بدلیل نیاز زیاد FHبه قطعات هست.قطعات ایویکو هم بخاطر کیفیت بالا و کمیاب بودن گرانتر هست.قبلا که گفتم ما هر3تاشو داریم،هم FH480هم1844و هم استرالیس.هیچ تعصبی هم روی هیچکدوم نداریم هرچی میگم بر اساس تجربه و واقعیت هست.قیمت خودرو درب کارخانه ملاکه نه بازار،قیمت کارخانه همشون حدودا یکی هست.در بازار بدلیل تقاضا قیمت ها فرق میکنن.
14:45  1393/02/25
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

اون گشتاور3550 که میگی فقط در 350RPM ثابت میمونه ولی ایویکو در موتور Cursor13 با حجم 13لیتر گشتاور 2500Nm تولید کرده که در 575RPM ثابت میمونه و از تمامی رقبا بیشتر ثابت میمونه.ولوو اگه عرضه داشت میرفت گشتاورشو در تعداد دور بیشتری ثابت نگه میداشت نه اینکه فقط حجم موتور اضافه کنه و فقط یک عدد بالا از گشتاور تحویل مشتری بده،یه عده عوام هم به همین عدد بالا خوش باشن.از یک چیزی اطلاعات داشته باش بعد بگو.ایویکو در مدل اتومات از گیربکس Euro Tronic استفاده کرده که این گیربکس بهترین گیربکس اتحادیه اروپا شناخته شده .اره یادم نرفته FH اتوماتی که توی تنگه زاغ بندعباس در ترافیک تونل به علت گرم کردن گیربکس حرکت نمیکرد. اسکانیا اگرماشین میبود 420 اتوماتش بعد از 90000 کیلومتر به روغن کم کردن نمی افتاد و سرسیلندرهاش عوض نمیشد.حالا آقای بابابزرگ شما از کجا میدونی من چند سالمه؟!دلایل من تئوری هستن؟!این چند نمونه ای که به چشم خودم دیدم چی؟ببین بابابزرگ اگه شما 3ساله FH داری و به اندازه سن من راننده ای، ما 40سال هست که کامیون داریم،ما از بچگی با کامیون هستیم،هم من و برادرانم و هم پدرم.
14:42  1393/02/25
گزارش
پاسخ دادن
titanic
1

1861 هشت سیلندر بیشتر مصرف داره یاFH610شش سیلندر؟اصلا در حالت کلی 8 سیلندر بیشتر مصرف داره یا6سیلندر؟ولوو 750را بتونه 6سیلندر بزنه فوق العاده هست اسکانیا 730 ومان680و 1861 که همشون 8 سیلندر هستن. در مورد بحث روغن میگی ولوو اصلا نمیتونه تولید کنه این حرفت بازهم بی اساس هست.تو بگو اکتروس با FH چند لیتر تفاوت دارن انقدر بحث اقتصادی می کنید؟ عمو جون شنیدی یا مطمئن 40 لیتر میگیره ؟برو دقیق مطمئن شو بعد بنویس 42 لیتر برای موتور FH750هست نه480 اون 38 لیتر هم ظرفیت مایع خنک کننده هست شاید اشتباه گرفتی اصلا یه پیشنهاد داداشت اون اشناتون که FHداره تعمیر داده بدین 1844 بگیرین مقرون به صرفه است خوددانی.در کل چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است FH خودش سلطانه نیازی به دلایل من نیست.شاید بااین دلایل قانع شده باشی شاید هم نه ولی یه کشنده خیلی پیچیده تر از این حرفاست که من وبقیه به راحتی در بارش نظر بدیم حداقل 2 سال برای طراح وتولیدش وقت صرف میشه البته توسط برترین مهندسان سطح جهان.درپایان حظور ونظراتم از مدیر سایت 1car وهمه کسانی که نظرات را خواندن تشکر میکنم
09:38  1393/02/25
گزارش
پاسخ دادن
titanic
3

موتور 8 سیلندر1861 بیشتر مصرف داره یاFH 610 شش سیلندر؟ اصلا در حالت کلی تو بگو 8 سیلندر بیشتر مصرف داره یا 6 سیلندر؟ولوو FH750 را شش سیلندر زده ولی 1861 شما 8 سیلندرحالا از نظر سوخت کدومش مقرون به صرفه است؟FH750 را بتونه 6 سیلندر بزنه فوق العاده است اسکانیا 730و مان680و1861 که همشون 8سیلندر هستن.در مورد بحث روغن که شما میگی ولوو اصلا نمیتونه بازم این حرفت بی اساس هست. توبگو Actros باFHچند لیتر تفاوت دارن که انقد بحث اقتصادی میکنی؟عمو جون شنیدی FH 40لیتر میگیره یا مطمئنی؟برو دقیقا مطمئن شو بعد بنویس 42 لیتر برای FH750هست نه 480 اون 38 لیتر هم ظرفیت مایع خنک کننده هست شاید اشتباه گرفتی.اصلا یه پیشنهاد شما که از استهلاک راضی نیستی داداشت یا اون اشناتون کهFH داره تعمیر داده بفروشین 1844 بگیرین فکر کنم مقرون به صرفه باشه حالا خوددانی. در کل چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است FH خودش سلطانه نیازی به این دلایل نیست.شاید با این دلایل قانع شده باشی اما این کشنده ها خیلی پیچیده تراز این حرفاست که من وبقیه به این راحتی دربارش نظربدیم .درپایان حضور ونظراتم در این سایت از مدیر 1carتشکرم
09:08  1393/02/25
گزارش
پاسخ دادن
titanic
2

در مورد ممتد حرکت کردن با تخته گاز چه تو کفی چه تو سربالا باشیب تند بابار هیچ کشنده ای تو ایران نمیتونه به fh برسه مطمئن باش.با گیربکس I SHIFT روی سازنده ش رو سفید کرده اونایی که میگن با1844 میگیرمش حرفه باور نکن. در مورد استهلاک ما ایرانی ها از اتش فقط دودش را میبینیم واز FH فقط خرجش را یکی نیست بگه مگر در امد FHبا اویکو واکتروس یکیه خرجش هم یکی باشه FH بار سنگین میبره اونا بار24 تن حدود 2 میلیون تو هز سرویس تفاوت دارن (مسیر عراق). بعدا اگر سرعت اکتروس را روی 90 نبسته باشن ومثل FHاز اولین بار گیری سرعت 120و110 تو جاده حرکت کنه زودتر هم تعمیر میره (داغون میشه).دربحث فروش منظور بنده فقط فروش بود نه بیشترین فروش تاجایی که من خوندم کشنده DAF بیشترین فروش 2013 را داشت نه بنز یا ولوو که این به معنی برتری نیست البته خدمات پس از فروش بیشتر وقیمت نسبتا ارزان تر مزید بر علت شده البته تو مقایسه بیشتر از اکتروس امتیاز اورد که عمر مفیدش حدود7 سال پیش بینی شده در مورد بحث سوخت FH480 تقریبا 34 و1846 تقریبا 35 لیتر مصرف دارن
23:58  1393/02/24
گزارش
پاسخ دادن
titanic
0

بله خبردارمZF المان ازبرترین گیربکس های دنیاست قبول دارم گیربکس های اویکو ایرادی ندارن وعالی ان به خصوص دنده سنگین اش .شمابدلیل عملکرد خوب گیربکس بنز و اویکو طرفدارشی؟به گیربکس اش مینازی؟اگه اینا ارزه دارن خودشون گیربکس طراحی ونصب کنن تابعد در مورد گیربکس بحث کنیم.اندازه سن ات پشت فرمون نشستم میدونم عدم هماهنگی یعنی چه. البته اینجاست که باید سنگ محک زد و به انحصاری بودن وتوانایی اسکانیا و ماک و ولوو افتخار کردکه در چندین رده گیربکس اتومات و دستی طراحی وتولید میکن نان هم برای غول 750 و730 چند صد تنی متوجه هستی که چه میگم؟حالا مشکل شما با گیربکسFH هست برو ZF 16 سرعته بنداز روش دیگر تعمیر نرود بعد ببین چه جونوریه. در مورد قیمت خودت.خودتو محکوم کردی نیازی به حرف من نیست اگر قبول داری قطعه گران نشانه مرغوبیت کالاست خوب پس چرا میگین قطعات FH گرانه و مقرون به صرفه نیست؟ اگر اینطوریه چرا قطعات بنز ارزانه یعنی بی کیفیت هست؟در مورد قیمت اویکو اگر به قول خودت خوبه وحتما دلیل کارشناسی هم که براش داری چرا 480 اتومات اش باG380 اسکانیا تو یه قیمت بااختلاف خیلی کمی هستن؟دلیل کارشناسی بگوووو
22:18  1393/02/24
گزارش
پاسخ دادن
titanic
0

افا پسرعزیز گرچه میدونم این بحث بی فایده است واخرش به نتیجه ای نمیرسه واصلا تمایل به ادامه بحث ندارم اما همچنان معتقدم دلایل شما بیشتر تئوری هست ودر عمل بی نتیجه اما برای اخرین بار دلایل ام رو میگم فکر نکنی جوابی برای سوالت نداشتم. نه خیر گشتاور خورجینی در سرعت پایین از خطی بیشتر هست در حالت کلی گفتم.موتور خطیFH750 بیشترین گشتاور رادارد 3550N.M بنز اکسور واکتروس 1844رو 2100N.M زده که این دلیل بر نقص این امرنیست. عرض شود که منظور من ازحجم سیلندر طول سیلندر هست که در خورجینی کمتر از خطی هست(8خورجینی تقریبا نصف طول خطی). که مان و اسکانیا و واکتروس در قدرت بالا خورجینی زدن بله نوع سیلندر ربطی در حجم داخلی سیلندر ندارد.بله بازم به جرات میگم اویکو مالی نیست و هنوز کار داره به بنز و اسکانیا و ولوو برسه و دررقابت حرفی نداره بگه. قطعاتش اصله درست گرونه درست ولی همون 430 شما تو تابستان جنوب داغ نمیکنه؟ طراحی ساده و ضعیف کابین اش را قبول ندارین؟قبول ندارین مواد داشت برد وکابین از مواد ارزان قیمت وکیفیت پایینیه؟قبول ندارین که ترمزش ضعیف تر از رقباست؟اگه قابل مقایسه بود که تو5 کشنده بود
21:25  1393/02/24
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

1.امار و فروش بنز دراروپا از همه بیشتره2.اگه شما FHداشتی مادر حال حاضر هم FHداریم و هم اکتروس1844 و هم جدیدا ایویکو استرالیس430و ما هیچ تعصبی روی هیچکدامشان نداریم ولی ما پول بیشتری خرج FHمیکنیم ازقبیل پول سوخت و روغن تا لوازم یدکی و تعمیرات نسبت به اون دوتای دیگه،همش هم دست خودمونه و شدیدا نگهداری میکنیم3.خوب گفتی ولوو سال1982 موتور با حجم 20 لیتر تولید کرده،میدونی بنز در سال 1961 موتور با حجم روغن18 لیتر تولید کرده؟؟؟الانم ولوو نمیتونه موتور باحجم روغن کم تولید کنه وگرنه ایویکو همین الان هم موتور با حجم روغن 27 لیترتولید میکنه پس ایویکو از لحاظ حجم روغن جزء اقتصادی ترین کشنده هاست.باید بگم من لیسانس مکانیک خودرو هستم و با برادرانم و پدرم سالهاست که با ماشین هستیم و کار میکنیم و همه چیز رو عملی دیده ایم و هر حرفی که میگم بر اساس علم و تجربه است. البته من هم به نظر شما احترام میذارم. ولی شما و اقای Cara Deniz هنوز درباره مسائلی از قبیل مصرف سوخت ولوو و پولی بیشتری که ما همیشه بابت سوخت FH میدیم و خیلی مسائل دیگه که در مقاله بررسی FH16 مطرح کردم جوابی نداده اید.چرا؟؟؟
20:23  1393/02/23
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

شما میدونی هماهنگ نبودن موتور و گیربکس یعنی چی؟؟؟ این ایرادیه کهFHداره ولی اکسور و ایویکو از هماهنگیه بسیار بالایی برخوردان.هر کس که یک بار پشت ایویکونشسته از گیربکسش شدید لذت برده میدونی چرا؟ چون گیربکسش ZFیعنی بهترین گیربکس دنیاست و خیلی ماشینها ازش استفاده میکنن(رنو-مان-بنز-ایویکو-داف)فقط ولوو و اسکانیاست که سازخودشونو میزنن تازه گیربکس هوشمند اکتروس که واقعاهمه رو ساکت میکنه در سال1381اکتروس بایک گیربکس هوشمند عرضه میشد ولی FHدر همان زمان گیربکسش دستی بودحالا راننده زور بزنه دنده عوض کنه.ضمنا ممتد حرکت کردن ملاک نیست تخته گاز و ممتد رفتن در سربالایی های شدید و نفس گیر ملاکه،ومنظور من اینه.حالا که میگی تعصب داری بذار بهت محاسن FH رو هم بگمFH به صورت خلاصه کشنده ای سریع ،با تعادل،دارای طراحی کابین واقعاجادار،مناسب با شرایط جغرافیایی ایران و در مقابل اصطهلاک بالایی دارد.ضمنا دوستان مطالب و بحثها را تک تک دنبال کنید در هر نظر نمیشه درباره همه چیز بحث کرد یک بحث رو به نتیجه برسونید بعد وارد بحث جدید بشوید.
19:53  1393/02/23
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

1.خورجینی بودن موتورربطی به شتاب نداره اکسورشتابش ازاکتروس بیشتره باموتورخطی2.خورجینی ربطی به حجم سیلندرهم نداره،موتور اکسورواکتروس هردوظرفیتشون یکیه(12لیتر)3.مان واسکانیا بخاطربالابردن حجم سیلندروافزایش اسب بخار8سیلندراستفاده کردن تاصدای نرمتروآرامترداشته باشن4.گشتاور خطی و خورجینی هم با هم فرقی نداره اکسور و اکتروس هر دو گشتاورشان(2100.Nm)یکی است5.دمای متعادل هر موتور در زمان طراحی تعیین میشود وشما نمیتوانیدمحدوده خاصی رو براش معین کنید،به طور کل این دماکه شماگفتید مربوط میشود به موتورهای بوش تر مثل ولوو که مسلما با دمای بالاتر اسیب میبیند من این اسیب دیدن به موتور FHرا دیدم که چندین بار عرض کردم ولی قبول ندارید ایویکودر حالت کارکرد درجای موتور آمپرش 80 آیا سازنده نمیفهمیده؟ایویکو مالی نیست؟!! گیربکس ایویکو در دست راننده های ماشینا 15 سال کار میکنه ولی قطعه ای ازش خراب نمیشه ولی گیربکس FH در دست صاحبان ماشینا بعد3 سال تعمیر میشه.این فقط یک نمونه کوچک از برتری ایویکو هستش.قطعه ارزان نشانه بی کیفیتی و چینی بودن ان است مثل قطعات هوو، ایویکو یک قطعه چینی هم نداره همش اصلیه.
19:33  1393/02/23
گزارش
پاسخ دادن
1861
3

اکسور 38لیتراکتروس 33اتکو29لیترروغن میگیره
16:04  1393/02/22
گزارش
پاسخ دادن
titanic
5

پس بازار وامار وفروش جهانی این وسط چی میشه؟ چرا ماتو 3سالی که با fhودیم ایرادی ازش ندیدیم. حتما براش دلیل کارشناسی دارین حالا کارشناسش کی هست؟ دایملر کارخانه بزرگ و محترمیه نه به عظمت ولوو اکتروس هم ایراد داره که ایرادش کم تر از fh نیست عرض شود که ولوو در سال 1982 ده چرخ n10 را تولید کرد که حجم روغن موتورش 20 لیتر هست یعنی اگر ولوو بخواد بازم میتونه موتور با این حجم روغن طراحی و تولید کنه حتما برای بالا بودن حجم روغن دلیلی داره بعدا که حجم روغن رنو 440 هم 36 لیتر هست اکتروس رو دقیق نمیدونم ول حدودای 36 لیتر هست که تفاوت چندانی با fhندارن حالا شما عیب نوشتی در پایان اینطوری بگم من fh رو برتر میدونم و عیب اش خیلی کم هست کمتر از رقبای خودش دلایل شما به نظرم بیشتر در کلاس درس به در میخوره در عمل نه چندان البته شاید برای عدهای قانع کننده باشد.همه شون مشکل دارن وبدون عیب نیستن حالا یکی کمتر یکی بیشتر صادقانه بگم این دلایل برای من یکی منطقی و قانع کننده نیست پس بحث را اینجا تمام میکنم البته نظر شما خیلی محترم شما هم دلایل خودتون را دارین من به هیچ عنوان قصد توهین به شما را ندارم.
11:29  1393/02/22
گزارش
پاسخ دادن
titanic
0

داداش این مشکلات برای هر ماشینی پیش میاد مزایای موتور خورجینی شتاب گیری سریع درسرعت پایین و کمترشدن حجم سیلندرهستش که در اسکانیا r730 هشت سیلندر و مان در هشت سیلندر استفاده شده ودرمقابل سیلندر خطی گشتاور بالایی داردکه اسکانیا درr420 هم خطی تولید کرده ولی در کل باتوجه به معایب خورجینی فقط در هشت سیلندر بهتر هست در مورد دمای موتوراینطوری بگم دمای معمولی برای کارکرد موتور بین 74 تا 85 هست وبهترین دما 82 درجه وفارنهایت بین 65 تا 140 درجه.دردمای 97درجه مشکلی برای موتور fh پیش نمیاد مثل اویکو و اکتروس و سایرین پس این حرف شما بی اساس هست شما فقط عدد وحرف تئوری مینویسی این اعداد وحرفا به نظر من به درد نمیخوره شما با تعصب شدید ایراد ومشکلات اساسی بنز راکه راننده باهاش روبرو هست را مپوشانیداویکو که مالی نیست اونم مشکل داغ کردن داره.طراحی کابین ضعیفه وساده.قطعاتش گرونه.برای fh ایرادایی در میاری که به درد نمیخوره برتری و توانایی و قاره پیمایی fh به جهان ثابت شده اصلا fh برای مسیر طولانی طراحی شده ممتد نمیتونه حرکت کنه؟!!! سایپادیزل که عددی نیست برای fh امتیاز بگیره تا فروش داشته باشه
11:02  1393/02/22
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
1

حتما دیدین که بعضی از مدلهای FH دارای آمپر فشار توربوشارژ میباشد، علت وجود این آمپر این است که با توجه به دلایل ذکر شده در نظر قبلی، راننده با دیدن این آمپر فشار بیش از حد به موتور وارد نکند.
سعی کردم خلاصه بیان کنم وگرنه این موضوع دارای ریزنکات زیادی میباشد.
00:45  1393/02/22
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
1

اگر ولوو به قول شما از 30سال پیش موتور خطی تولید میکنه،مرسدس بنز بیش از 53سال پیش موتور خطی رو تولید و استفاده میکرده،اگر خواستین عکس اون ماشینارو میتونم براتون ایمیل کنم.و یک نکتهخ دیگه که خیلی از خودروسازی ها در یک مدل هم از متور خطی و هم خورجینی استفاده میکنن،کثل مانTGX و اسکانیا سریR.با وجود معایب موتور خورجینی این موتور از محاسن بسیاری نیز برخورداره.
در مورد آمپر آب،شما متن رو دقیق نخوندین،من در اول متن گفتم به چشم خودم دیدم،منظورم این بود که بالارقتن دمای آبFH و در نتیجه آب روغن قاطی کردن موتور از اورینگهای بوش سیلندر، رو به چشم خودم دیدم.
اینرو باید بگم درسته که آمپر آبFH بالا نمیاد منم قبول دارم اما این بالا نیامدن نشانگر عدم وجود هیچ مشکلی و صدمه نخوردن موتور نیست،بلکه بعضی مواقع باوجود آمپرآب پایین به علت فشار زیاد شافت توربوشارژ بریده میشود که این عیب در موتورFHزیاد اتفاق افتاده است،که اینرو نیز در جاده سیرجان به بردسیر دیدم.در کل با وجود بالا نیامدن آمپرآب، با موتورFH نمیتوان به صورت ممتد برای مدت طولانی تمام گاز حرکت کرد.
00:40  1393/02/22
گزارش
پاسخ دادن
ttitanic
1

خوب بس قبول دارین که ولوو از سی سال بیش n12 موتور خطی تولید میکنه ولی بنز حالا به این نتیجه رسیده این یعنی بیشرفته بودن ولوو در طراحی موتور.بعدا که شما در مورد امبر وحداکثرظرفیت دمای fh که چیزی ننوشتین چیزی ثابت نشد اون دمای اکسور و اویکو هست
12:43  1393/02/21
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
1

آقای titanic، بی دلیل نگفتم ، به چشم خودم دیدم که میگم و همچنین به چشو خودم دیدم که آمپر اکسور روی 105 بود و فن ان با سرعتی بالا و صدای زیاد در چرخش بود اما مشکلی برایش به وجود نیامد و در حال حاضر نیز بدون مشکل داره کار میکنه .تازه داداش خودم یک بار به علت خرابی واتر پمپ آمپر آب ماشینش که ایویکو هست رسید به 120 اونم 2 مرتبه ولی حتی واشر سرسیلندر هم نسخوت و همین الانم بدون هیچ مشکلی کار میکنه.
در مورد موتور خورجینی ،بله منم موافقم که موتور خورجینی زیاد طرح خوبی نیست اما همین موتور های اکتروس تا یک میلیون کیلومتر نیاز به هیچ تعمییر موتور ندارد و در ضمن موتور اکسور خطی بوده و اکتروس هم در مدل آخر یعنی MP4 از موتور خطی استفاده میکند.
00:30  1393/02/21
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
1

آقای cara deniz اول اینکه FH12 و FH13 هم اتومات هم دستی، فاقد اینتاردر گیربکس میباشند.ولووهای موجود در ایران فقط درمدل FH16فوق سنگین کش دارای اینتاردر میباشد.
فن روی FH12 و FH13 در دو نوع هیدرولیکی و برقی هستن مثل همه ماشینا.دلیل گرم نکردن FH، اول وجود حجم آب بالا در سیستمک خنک کاری و دوم بوش تر بودن موتور FH .حالا به قول شما در جنوب که دمای آب بالا نمیاد ایا در آن لحظه به دمای روغن موتور توجه کرده اید؟! آیا میدانید که دمای روغن هم مثل دمای آب از اهمیت بالایی برخوردار است و همچنین پارامتری حساستر نیز میباشد. آیا در آن لحظه نگاهی به فشار روغن کرده اید ؟!
همه این موارد شامل گرم کردن موتور میباشد نه فقط آمپر آب .
00:18  1393/02/21
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
1

آقای cara deniz شما خودتون میگین وزن ترکیبی ناخالص. این وزن هیچ ربطی به میزان بارگیری نداره و وزن مجاز بارگیریFH13 روی باسکول جمعا 42تن میباشد و طبق قانون ماشین های 12چرخ جمعا 42تن و ماشین های 18چرخ 5محور یا 16چرخ 6محور جمعا 44تن میباشد به شرطی که ظرفیت ثبت شده در کارت ماشین،بالای 40تن باشد(44،56،78،96،180 تن)برای مثال ایویکوهای جفت دیفرانسیل که وزن ثبت شده در کارت آنها 78و96تن میباشد،آیا مجاز به بارگیری96تن هستن؟!خیر،همه آنها هم مجاز به وزن جمعا 44تن میباشند،البته اگربخواهیم از ظرفیت کل آنها(96تن)استفاده کنیم باید از کمرشکن استفاده کنیم.
حال با وجود تمامی این بحثها،قوانین ذکر شده بالا فقط قوانین وضع شده ایران است البته به استثنا بحث کمرشکن.که همونطور که گفتم شرکت سایپادیزل با استفاده از روشهایی این امتیازات رو برای محصولاتش میگیرد.
به عنوان مثال وزن ترکیبی ناخالص استرالیز430 50تن هست اما در کارت راهنمایی رانندگی 40تن وضع شده است!
و در کل این وزن های ثبت شده در کارت های راهنمایی رانندگی، غیراصولی و غیر کارشناسی هست.
23:51  1393/02/20
گزارش
پاسخ دادن
titanic
0

جناب قلی زاده شما باچه مدرکی نوشتی اگه دمای fhبه 97 درجه برسه فاتحه موتورش خونده است شما عملا امتحان کردی نوشتی یانه؟لطفا اگه مدرک داری ثابت کن. سادگی ودرعین حال قدرت وکارایی بیشتر ازمزایای یک خودرو هست که ظریف بودن موتور خورجینی 1844 در تعمیرات مهارت خاصی می طلبد وبه راحتی موتور خطی fhنمیتوان تعمیرش کرد که از معایب اکتروس حداقل توی ایران هست
19:52  1393/02/20
گزارش
پاسخ دادن
cara deniz
0

ودرمورد فن وخنک کاری عرض شود که کامیون های موجود در ایران دارای سیستم خنک کننده BEHR المان هستن انواع مدلهای fh.nh.fm ومدلهای اکسور و اکتروس و مان. رنو وکامیون های اسکانیا. fhجدید جدیدد.اسکانیا.وبرخی مدلهای رنو دارای اینتارد گیربکس هستن فن کامیون هایی که اینتاردهستند باتوجه به گیربکس برنامه ریزی شده یعنی فن کامیون هم از موتور و هم ازگیربکس فرمان میگیرد چون در صورت استفاده از اینتارد در سراشیبی ها دمای موتور وگیربکس بالا میرود وبه فن فرمان شروع به کار میدهد اماوقتی فن fh480 دچار مشکل میشه راننده به جای خرید واستفاده از همون فن از فن استفاده میکنه که از گیربکس فرمان نمیگیره وبادمای موتور کارمیکنه که کیربکس زودتر خراب میشه این فن برای fh معمولی ساخته شده ولی fh دردمای جنوب حتی در تابستان بدون مشکل داغ کردن به راحتی کار میکنه حالا هرکارخانه طراحی خودشو داره مهم اینه که این مشکل در fh وجود نداره حالا فن اکتروس تو هر دمایی میخواد کارکنه
13:40  1393/02/20
گزارش
پاسخ دادن
cara deniz
3

انگار دوستان فکر میکنن من اطلاعات رو از خودم میگم میتونین به راحتی این مشخصات رو تو اینتر نت هم ببینین وزن fh480 حدود7300 و actros 1844 حدود 6700kg میباشد بله حدود 500kg ودر مورد ظرفیت باید بگم وزن ترکیبی ناخالص fh (g.v.cحدود 56000kg وactros 40000kg هست ومنظور من ظرفیت کشنده داخلی هست که تو کارت ماشین های ایرانی نوشته ولی در اصل با اختلاف 16 تنی ظرفیت fh 56 میباشد ودر مورد وزن کشنده بازم میگم کابین fh بزرگتر وسنگین تره ضمن اینکه ضرفیت اش بیشتره دلیلی نداره هم وزن باشن انتضارهم نمیره ودر جای خودش با این وزن عالی هم هست
12:59  1393/02/20
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
1

آقای cara deniz اول اینکه بنده طرفدار کامل بنز نیستم ولی قبول دارم که آکسور و آکتروس دوتاییشون بسیار ماشینهای خوبی هستن.
در مورد گرم کردن آکسور،سیستم دمایی آکسور از 85تا97 هستش فن هم 92 روشن میشه،حالا شما کیفیت و آلیاژ موتور رو ببینید که تا 97درجه هیچ مشکلی براش به وجود نمیاد اما اگه FH به این دما برسه باید یک فاتحه برای موتورش بخونیم،موتور FH توانایی تحمل این دما رو نداره،دمای بالای آکسور مربوط به طراحی اون هستش.
در مورد موتور خورجینی آکتروس، این موتور هیچ مشکلی نداره به شرط اینکه به صورت اصولی تعمیر بشه متاسفانه اکثر مکانیک های ما فقط خرابکارن! موتور خورجینی نسبت به موتور خطی ظریف تر هستش.
در مورد وزنFH اول اینکه 300کیلو نیست،حدود 500تا1تن سنگینتر هست،دوم اینکه در ایران ماست که اینطور ظرفیت ها قانون شده،همه جای دنیا40تن درسته.درضمن 44تن درسته نه 46. بعدشم فقط FH13 هست که 44تنه، FH12 که همون 40تنه، اما وزنش 7680 هست!کارخانه سایپادیزل با یک روشهایی میتونه اینطور امتیازات برای محصولاتش بگیره،خب اگه دلیلشون قدرت موتوره،خب خیلیای دیگه قدرتشون 480 هستش،مثل مانTGA و STRALIS AS
00:09  1393/02/20
گزارش
پاسخ دادن
محسن
0

اقایون طرفدار بنز چرا گیر دادین به سوزن های ولوو مگه تو هر تعمیر سوزن عوض میشه انقد قیمت بالا پایین میکنین اون سوزن ها چینی هستن الیاژ شون خوب نیست زیاد کار نمیکنن فابریک اش به این زودیا جانمیزنه در ضمن نمیشه که بعد از تعمیر اصلا فرقی نکنه هر ماشین افت میکنه بدون استثنا حالا شاید اولشه زیاد معلوم نمیکنه حالا سوزن های فابریک دانگ فنگ حدود 6 تومنه یعنی سوزن اکتروس ارزون تر از اونه؟شاید..
14:37  1393/02/19
گزارش
پاسخ دادن
1861
2

من خودم 1844دارم تازه هم تعمیر کردم اصلا قدرتش فرق نکرده البته شنیدم میگن اگه لوازم اصلی نندازی به قول بعضی ها چنگی به دل نمیزنه درضمن هزینه تعمیرشم شدحدود8میلیون باتعویض کامل سوزن حالابگو پول سوزنهای همون ولووچقدره
12:23  1393/02/19
گزارش
پاسخ دادن
cara deniz
0

اقای قلیزاده داداش چرا یه طرفه به قاضی میری شما که طرفدار نمیکنی ایراد های بنز رو هم بنویس دیگه مثل داغ کردن اکسور و موتور خورجینی که بعد از تعمیر دیگه چنگی به دل نمیزنه 300 کیلو تفاوت وزن تو یه کشنده 46 تنی هم شد عیب برداشتی نوشتی مگه ظرفیت شون یکیه وزن شون هم یکی باشه
18:07  1393/02/18
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
1

آقایون طرفدار ولوو جوابی ندادین!

منتظریم ها...
19:36  1393/02/17
گزارش
پاسخ دادن
cara deniz
0

امان از این همه تعصب هر کی ندونه فکر میکنه 1844 هم در مقابل fh480 ماشینه یه بی سواد هم میدونه 440 در مقابل 480 اسب بخار کم میاره چه تو سر بالا چه تو کف البته با بار نه خالیش حالا fh نباشه هر ماشین دیگه ای باشه میدونم که قبول نمیکنین
11:35  1393/02/17
گزارش
پاسخ دادن
titanic
0

سلام دوستان طرفدار fhکسی میدونه از کجا میشه ویدیو فیلم های رانندگی 750 fhرو دانلود کرد من فقط actros رو پیدا کردم اگه کسی میدونه لطفا سایت رو بنویسه
11:20  1393/02/17
گزارش
پاسخ دادن
سعید
1

آغا دیگه تمومش کنید ماشین فقط بنز بحث بیخود نکنین. عاشقتم آکسور
19:20  1393/02/16
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
2

سلام دوستان. در اینکه هر دوتاشون خوبن شکی نیست، اما من در مقاله بررسی FH16 چندتا نظر نوشتم، آقایونی که طرفدار ولوو هستن، لطفا اگه ممکنه به اون نظرات جواب بدن، تا بعد ببینیم مرسدس بنز بهتره یا ولوو...؟!

منتظرم...
17:21  1393/02/16
گزارش
پاسخ دادن
محمد
2

جوجه خوشگل هایی که میگن ولوو بهتره باید در جواب بگم سخت در اشتباهن فقط فقط مرسدس بنز اکسور و اکتروس این واسه اونایی که بنز سوارن ثابت شدست) زیاد با ولوو حال نمیکنم فقط مرسدس بنز
13:05  1393/02/16
گزارش
پاسخ دادن
محمد
2

اون ارتیس بازی و گاز کشیدن که من با اکسور وارداتی میکنم اگه بخام با fh بکنم جنازه میشه fh دوسال اولش خوبه واسه یه راننده که بخاد نون در بیاره اولین ملاک سگ جون بودن کامیون هستش که اونم بنازم به مرسدس اکسور
12:50  1393/02/16
گزارش
پاسخ دادن
میثم a7
6

دراینکه دو کشنده عالین شکی نیست تو این سایت عدهای هستن که واقعا راننده ان وتجربه شون رونوشتن مخلص شونم ولی خیلی هاهستن که عشق کامیون دارن از روی تعصب حرف الکی شنیدن ودر اوردن و می نویسن مثل دنده ولوو دو دستی جامیره وfh دوبرابر actros حدود65 لیتر مصرف داره این حرفا اگه سند دارین لطفا بگین ماهم ببینیم استاندارد ترین کشنده های اروپاو حتی جهان هستن این حرفا یعنی چی؟اون دنده تراکتور رومانیه هرچند میدونم ومیبینم یه راننده واقعی وحرفه ای انقد مشغله داره که اسم این سایت هاهم به گوشش نخورده چه برسه اینکه نظر بنویسه لطفا صادقانه نظر بدیم از روی تجربه نه جایگاه خیالی راننده فلان ماشینم ماهم یه چیزایی حالیمونه میفهمیم این حرفااز اون حرفان هرراننده ای هم بدون استثنا میدونه توانایی ولوو چیه توانایی بنز چیه جایگاه هرکدوم کجاست وکدوم بهتره. لطفا صادقانه ودوستانه بنویسین مثل اقا صالح . ممنون
10:31  1393/02/16
گزارش
پاسخ دادن
کاوه
0

مدل پراید من هم مانند شما 83 و سری اول انژکتوریه. صبح های سرد باید کلی استارت بزنم تا روشن شه. کلی جا بردم و کل قطعه تعویض کردم درست نشد. نهایتا یکی از تعمیرکارها گفت دلیلش سیستم انژکتور شما هست که ساژن فرانسه هست و همشون همین مشکل رو دارن و بخاطر همین بعده ها با مدل زیمنس توس کارخانه جایگزین شد
12:19  1398/09/10

گزارش
علی
1

دوستان ما قبلاfh13داشتیم دادیمش460ملییون حالا ی هوو 88(ک abs) خریدم با ی البرز...خداوکیل هوو تکه مث عروسکه درسته ضعیفتره ولی درامدش همون دارمده...نفت کشه
17:53  1393/02/15
گزارش
پاسخ دادن
titanic
0

اقا فرهاد چرا حرف الکی میزنی دیفرانسیل اکثر مایلر ها که صدا میده بد جوری ولی ولوو یه استثنا هم ندیدم
12:45  1393/02/10
گزارش
پاسخ دادن
صالح
0

سلام به همه ی دوستانی که یا راننده ی جاده هستند ونظرمیدن ویا عشق این ماشینارو دارن
طبق جدید ترین آماری که تو سایتهای مختلف دیده میشه میگه برند ولوو برتری داره نصبت به برندهای دیگه ولی از طرفی کسانی هم که بنز سوارهستند میگن تکنولوژی گیربکس وانتقال قدرت در بنز های سری جدید میتونه کم بودهای دیگه راجبران کنه ویک جورایی میشه گفت این انتخاب بسیارمشکل ولی فکرمیکنم برای انتخاب این نوع ماشین ها برای کسب درامد بایدباچندین راننده ی باتجربه که هم درمسیرهای گرم سیری وسردسیر ومسیرهای کفی و کوهستانی صحبت کرد وبهترین انتخاب و کرد.وبرای دوستانی مثل خود من که فقط عاشق این ماشینای با عظمت هستند بیشتر ملاک زیبایی نمای بیرونی وداخلی اهمیت داره.ولی خود من باتمامی این صحبت ها فکرمیکنم اگربخوام روزی به این گروه از شاغیل بپیوندم با اختلاف کمی ولوو رو انتخاب کنم وبیشتر بخاطر قدرت ومطالبی بود که به صورت تئوری خوندم وشاید باصحبت وتحقیق کردن با حرفه ی های این شغل سخت ومشکل.شاید باز نظرم عوض بشه.سلامتی همه ی راننده های زحمت کش یک صلوات عالی و یک کف خوشگل.تن همتون سالم.جیب همتون پرپول.خداپشت پناهتون
18:02  1393/02/09
گزارش
پاسخ دادن
1861
2

ایمان پس 1853 1855 1857 1860 1861 4163 4165چی
14:50  1393/02/09
گزارش
پاسخ دادن
Disel kesh
0

آقا هر 2 خوب هستند ولی FH همیشه روان ادمو پاک میکنه
ولی توی کشنده ها هیچی Scania نمیشه
09:21  1393/02/08
گزارش
پاسخ دادن
iman
1

اخه اقا جون بنز خودشو کشت تونست فقط 510اسب بخاریشو بسازه بعد شماها دارین بنزو با ولوو که تونسته 750 اسب بخاری رو ساخته مقایسه میکنید
16:44  1393/02/07
گزارش
پاسخ دادن
1861
3

سوخت گرون شد بازم یکی به نفع اکتروس واکسور
10:31  1393/02/05
گزارش
پاسخ دادن
میثم a7
0

من تومدت سه سالی که fh460داشتیم واز نزدیک باهاش بودم هیچ عیب ادا ازش ندیدم برخلاف کشنده های چینی که هرروز یه ادا میدن
امیدوارم سال اینده دوباره بتونیم fh480 (سلطان جاده)بخریم. ممنون از نگاهتون
13:17  1393/02/04
گزارش
پاسخ دادن
صفحه اول 5 6 7 8 9 10 11 صفحه آخر
صفحه 8 از 16

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اهورا : مگه میتونن ندن. اکثر مردم رنگ سفید میخوان. سایپا این پیام فرستاده که اگه این رنگ انتخاب کنین زودتر فاکتور میشین
X5 حامد : سلام دوستان،من ایکس ۵ تاریخ ۱۵ آبان ثبت نام اقساطی ۹۰ روز کاری قیمت قطعی داشتم،میخواستم ببینم با توجه به تجربه شما کی منتظر پیامک شاسی باشم
J4 اقساطی مرداد ماه سفید ۱۳۶۳ : برای ۸ مرداد پیام شاسی اومده چرا برا ما نمی یاد. مگه چقدر فاصله داره.
J4 اقساطی مرداد ماه سفید ۱۳۶۳ : سلام منم مثل شما. خبری نیست.
X5 اقساطی تیر لرستان : منم دقیقا ۲۵ آبان شاسی شد و ۱۲ آذر پلاک و ۱۶ آذر ارسال مدارک ولی هنوز تحویل ندادن فکر کنم شما چون کرمان هستین سریع بهتون تحویل دادن
جواد : منم الان چهار ماهه که از موعد تحویل رد شده و هیچکس هم جوابگو نیست چرا اینقدر تاخیر داره در تحویل خودرو به مشتری.اگه ماشین نمی تونین تحویل بدین درب کارخونتونو ببندین. ملت هم بد بخت نکنین
J4 محسن : سلام دوستان ۱۱ مرداد ثبت نام اقساطی داشتم هیچ خبری نیست کسی خبر داره
جعفر کلهری شاهین پلاس اردیبهشت 15 : سلام بسلامتی ببخشید تعقیر رنگ دادی که فاکتور شدی؟ لطفا جواب بده
اهورا : انشاالله که حرفتون درست باشه. چون من فقط رنگ سفید میخوام. عصری بهم پیام امد ولی تغییر ندادم. حالا دارم دعا میکنم زودتر شاهین سفید بهم بدن
15اردیبهشت : با سلام خدمت دوستان من همین الان فاکتور شدم ان شا الله همه به زودی تحویل بگیرن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک اس دی ماه : سلام دوستان عزیز فرق سفید وسفید شیری چیه که تو فاکتورهای جدید به جای سفید زده سفید شیری؟
پوریا : سلام دوستان اینکه میگن تولید متوقف شده به این حرفا گوش ندید کوییک rs تبدیلی ساندرو پذیرش 20 مهر امروز فاکتور شد به امید اینکه همگی زودتر تحویل بگیرید
سعید : سلام آقا حبیب تحویل چه تاریخی هستید
Gxrl : سلام تکمیل وجه چه تاریخی هستین و چه رنگی ثبت نام کرده بودید که ندارن ؟؟؟
بهزاد : دوستان از آر اس خبری نیست؟ ظاهرا رفته توی کما، واس من sbr دو روز پیش خودش اضافه شده
شیده : بلاخره زنگ زدن بیا ببر تحویل 30 دی بودم دوره هفتم پانا فولادی دستی ببرم کارشناسی ؟!؟؟؟
اطلس دی ماه 403 : پس این اطلس اس چیه که پیش فروش کرده
کوییک gxlمرداد : بچه ها من کوییک gxl تحویل مرداد هستم تکمیل وجه ام 24مرداد فاکتور نشدم ولی sbrاضافه شده
محمد : بی زحمت عکس بزارید تا ما هم به کم امیدوار باشیم.
اطلس دی ماه 403 : اگه یه نگاهی به قراردادت بکنی سود تاخیر در تحویل سالیانه رو ما از همه جا بی خبر امضا کردیم چی رو میخوای شکایت کنی