نقض قانون از سوی واردکنندگان خودروهای لوکس!

نقض قانون از سوی واردکنندگان خودروهای لوکس!

تعداد 9 شرکت بعضا واردکننده خودروهای لوکس به کشور الزامات حداقلی تعیین شده در قانون در زمینه تعداد مجاز نمایندگی‌های خدمات پس از فروش را رعایت نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، ارزیابی‌های صورت گرفته بیانگر نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات اصلی نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودرو در کشور است.

در این شرایط براساس آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، شرکت‌های عرضه‌کننده خودروهای سبک (سواری و وانت) در کشور موظف هستند تعداد نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش خود را به حداقل 10 نمایندگی مجاز برسانند.

با این حال طبق ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از وضعیت خدمات پس از فروش شرکتهای عرضه‌کننده خودروهای سبک در سال 1393؛ شرکتهای آلفاموتور، معین‌موتور، نگین ‌خودرو، ‌ستاره ‌ایران، پرشیا خودرو، خودروسازی سینا، نیرو خودرو آسیا، مرتب خودرو و کاسپین خودرو؛ الزام قانونی یاد شده را در سال 1393 اجرایی نکرده‌ و تعداد نمایندگی‌های خدمات پس از فروش آنها کمتر از قید قانونی حداقل 10 نمایندگی، بوده است.

شرکت آلفا‌موتور واردکننده محصولات آلفا رومئو، معین‌موتور واردکننده پورشه، نگین خودرو واردکننده محصولات رنو، ستاره ایران واردکننده محصولات مرسدس بنز، پرشیا خودرو واردکننده محصولات بی‌ام‌دبلیو، خودروسازی سینا عرضه‌کننده خودروهای تجاری فولکس واگن، نیرو خودرو آسیا عرضه‌کننده محصولات گریت‌وال و بایک، مرتب خودرو عرضه‌کننده محصولاتی چون G5 و پاژن و کاسپین خودرو واردکننده برخی خودروهای ون‌ چینی است.

این وضعیت در حالی است که براساس نظرسنجی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش عرضه‌کنندگان خودرو در طول سال 1393؛ سه موضوع "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.


منبع

ایسنا

برچسب : بازار خودرو , خودروهای لوکس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
لعنت 3 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سجاد : شاهین جی بودید یا جی ال گه تبدیل به کوییک اس زدید؟
T8 : اونایی قبلا ثبتنام کردن چی میشه؟
سجاد : شما ساکن کدوم شهر هستید آقا مهدی؟
بهنام : امروز گویا خبری مبوده و روی دوم همچنان گیر هستیم
ایگل شیراز : من ٢٨ تیر ۹۰ روزه. هنوز خبری نیست
مهدی : سلام . من امروز رفتم نمایندگی در مورد پلاک شدن پرسیدم میگ مشکل کلی از طرف شرکت سایپاست. خود نمایندگی هم خبر نداشتن ک کی مشکل حل میشه
تارا سفیددستی : تاراv1تا. چه تاریخی فاکتور شده
سجاد : سلام آقا مهدی من برای کوییک تکمیل وجه کردم وهفته پیش فاکتور شدم اما هنوز پلاک نشدم شما ماشین تحویل گرفتید یا نه؟
تارا اتوماتیک تحویل 28 مهر : باسلام ، بالاخره امروز خودرو تیک حمل سبز شد و درحال حمل است . احتمالا فردا یا پس فردا دستم میرسه . تحویلی 28 مهر ، زمان فاکتور 19 مهر . جریمه تاخیر تا الان صفر
شاهین جی ال : 25خرداد هنوز خبری از فاکتور نیس
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دی ماه اپشنال : در حال پلاکه داداش
ساینا اس : فقط 8 صبح تا 3 بعد از ظهر پاسخگو هستند
اطلاعات : اسم و فامیلیت؟ شماره درخواست؟
دوگانه : تجمع؟ فراخوان؟ ارتباط با رسانه های معاند؟ ماشین شما 2سال دیگه فاکتوره
مجتبی : در جواب عباس شما اخرای اسفند قبل سال تحویل میدن اوایل اسفند فاکتور میشین اواخر اسفند هم تحویل میدن
مردم منظر تحویل : من 8/3پلاک شدم چرغ تحویل روشن شد یک روز بعدش اما تحویل خبری نیست
دوگانه : صبوری کن .دشمن از این همه عجله شما خشنود میشود
علی : 19خرداد1404 درسته
کوییک اس : برای آذر هم اول آبان اومد ه و تا 15 آبان وقت تکمیل هست بقیه ماهها هنوز نیومده معمولا یکماه زودتر میاد
ساینااس دهه فجر : پیش فروش دهه فجر واریز دوم تیر5 شماره پذیرش12164211 تاریخ پذیرش 1403/11/24 تک گانه الان نگاه کردم دیدم فاکتور شدم خدایا شکرت خواستم اطلاع رسانی کنم❤️🙌