نقض قانون از سوی واردکنندگان خودروهای لوکس!

نقض قانون از سوی واردکنندگان خودروهای لوکس!

تعداد 9 شرکت بعضا واردکننده خودروهای لوکس به کشور الزامات حداقلی تعیین شده در قانون در زمینه تعداد مجاز نمایندگی‌های خدمات پس از فروش را رعایت نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، ارزیابی‌های صورت گرفته بیانگر نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات اصلی نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودرو در کشور است.

در این شرایط براساس آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، شرکت‌های عرضه‌کننده خودروهای سبک (سواری و وانت) در کشور موظف هستند تعداد نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش خود را به حداقل 10 نمایندگی مجاز برسانند.

با این حال طبق ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از وضعیت خدمات پس از فروش شرکتهای عرضه‌کننده خودروهای سبک در سال 1393؛ شرکتهای آلفاموتور، معین‌موتور، نگین ‌خودرو، ‌ستاره ‌ایران، پرشیا خودرو، خودروسازی سینا، نیرو خودرو آسیا، مرتب خودرو و کاسپین خودرو؛ الزام قانونی یاد شده را در سال 1393 اجرایی نکرده‌ و تعداد نمایندگی‌های خدمات پس از فروش آنها کمتر از قید قانونی حداقل 10 نمایندگی، بوده است.

شرکت آلفا‌موتور واردکننده محصولات آلفا رومئو، معین‌موتور واردکننده پورشه، نگین خودرو واردکننده محصولات رنو، ستاره ایران واردکننده محصولات مرسدس بنز، پرشیا خودرو واردکننده محصولات بی‌ام‌دبلیو، خودروسازی سینا عرضه‌کننده خودروهای تجاری فولکس واگن، نیرو خودرو آسیا عرضه‌کننده محصولات گریت‌وال و بایک، مرتب خودرو عرضه‌کننده محصولاتی چون G5 و پاژن و کاسپین خودرو واردکننده برخی خودروهای ون‌ چینی است.

این وضعیت در حالی است که براساس نظرسنجی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش عرضه‌کنندگان خودرو در طول سال 1393؛ سه موضوع "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.


منبع

ایسنا

برچسب : بازار خودرو , خودروهای لوکس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 35 نظر
X33 Cross cvt 28 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سیاوش : ببخشید ۱۹۰۰تا۲۰۰ هزار
سیاوش : خبر از طرف مدیر ارتباطات سایپا رضا حسینی درچندین سایت منتشر شده درگوگل سرچ کن تسنیم و...بامزمون خبر شگفت انگیز ویا خبرتازه وجذاب برای مشتریان سایپا لطف کن سرچ کن و کامنت بزار
شاهین : آبان ماه نوبت دوم واریزیتون هست که براتون اس ام اس میاد
شاهین : مبارک باشه...الهی که به شادی سوارش بشین
شاهین گی : میگن ۱۱ آذر امروز فاکتور شده ،درسته؟؟
مالک : یکم اسفند همون روز اول تکمیل وجه و سخا هم یکم
ایمر x5 : کرمان موتور دزد و ساسان فیروزی کلاهبردار سود تاخیر نمیده حتی با شکایتم یه سال طول میکشه تا سود تاخیر بده دادگاه مفتح طرف اینا هست چون برای اونا ثبت نام سازمانی میکنه تحویل فوری تا رسانه ای نشه مثل مدیران خودرو و ۴ردا موتور این پول نمیدن امسالم با قطعی برق و کمبود قطعه تحویل ها بالای ۴ماه تاخیر دارن یکیش خود من
شاهین جی : سلام خوش خبرباشید مبارکه الاهی شکر بلاخره تلسم شکست من هم فروش فوری پذیرش ۲۸ آذر هستم هنور فاکتور نشده انشالله زودتر فاکترشیم
متخصص : سلام آبان مرحله دوم تازه واریز میکنید دیگه ماشین چقدر تاخیر بخوره خدا میدونه
مالک : یکم اسفندم هم تکمیل وجه و سخا باهم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : اوایل تیر ماه
دنا 6 دنده : سلام . برا شما کارت ماشین صادر شده . اس اومده
تبریزی : تازه نفس ی دلت خوشه
مریم : کم کمش 5ماه سایپا
سعید : با قیمتهای شما خوب بازار آزاد میگرفتم دیگه
رانا پلاس : سلام رانا پلاس کسی اطلاع داره کی شروع به فاکتور میکنن
اا : سلام مدل قدیم 315 دمای آب اکثر مواقع رو 90 وسط هست طبیعیه
مژگان : سلام ماشین های ساینا با چقدر تاخیر داده میشه
پری : سلام من پیش فروش 6ماه ام پی پرداخت204تپمان ریختم بهمن. ماه تحویل تیر ماه سود مشارکت میدم بهمون یانه
پرستو : سلام من پیش فروشم تحویل 30تیرماه واریز مرحله دوم کی برام پیام میاد