خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
اخبار خودرو
:
داخلی
:
«خودروهای خوب» کی میرسند؟
1394/05/26
11:30
«خودروهای خوب» کی میرسند؟
تشدید رکود در بازار خودرو کشور در حالی این روزها به سوژهای داغ تبدیل شده که شاید «خوشبینی محض ایرانیها به حضور خودروسازان بزرگ خارجی در جاده مخصوص» و «تولید و عرضه محصولات باکیفیت و دارای قیمت مناسب» بیش از هر مساله دیگری به این رکود دامن زده است.
هرچند این «خوشبینی» طی یک ماه گذشته و پس از «توافق هستهای وین» میان ایران و کشورهای گروه 1+5، شدت یافته است، اما ریشهای حدودا یک سال و نیمه دارد و پس از توافق هستهای ژنو، در میان نه فقط مشتریان بازار خودرو که در بین بخش بزرگی از جامعه ایران به وجود آمده است. توافقهای هستهای که میان ایران و کشورهای گروه 1+5 در ژنو، لوزان و به خصوص در وین رخ داد، مشتریان بازار خودرو کشور را به حضور خودروسازان بزرگ دنیا در ایران خوشحال کرد تا آنها از دو جهت نسبت به آینده امیدوار شوند؛ اول اینکه این «حضور» میتواند عرضه محصولاتی با کیفیت و متناسب با استانداردهای جهانی در ایران را به دنبال داشته باشد و دوم اینکه خودروهای عرضه شده قیمت مناسبی خواهند داشت. بهعبارت بهتر، بخش قابلتوجهی از ایرانیها با این تصور که قرار است محصولاتی جدید و با کیفیت و دارای قیمت مناسب روانه بازار کشور شوند، فعلا خرید خودرو را تحریم کردهاند. آنها در واقع بیم این را دارند که در صورت خرید خودرو در مقطع فعلی، در آینده و پس از ورود محصولات جدید به کشور متضرر شوند، بنابراین فعلا دست نگه داشته و چشم به آینده دوختهاند. این دسته از مشتریان خرید خودرو در این شرایط را ریسک دانسته و میخواهند آنقدر صبر کنند، تا در بهترین زمان ممکن، مناسبترین و بهصرفهترین خودرو را بخرند. این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان، حضور خودروسازان بزرگ دنیا در ایران و تولید و یا ورود خودروهای به روز و دارای قیمت و کیفیت مناسب به کشور، پروسهای زمانبر بهشمار میرود و شاید دو سال به طول بکشد. به گفته آنها، از طرفی مشخص نیست خودروهای آینده بازار ایران دارای قیمت مناسبی برای مشتریان باشند، به نحوی که حتی اگر امثال فولکس واگن و فیات و سیتروئن و بنز و... هم به ایران بیایند و خودرو تولید کنند، شاید قیمت محصولات آنها نتواند بخش بزرگی از مشتریان داخلی را راضی و شرایط را برای خودرودار شدنشان فراهم کند.
ورود خودروهای جدید دو سال دیگر
هرچند پس از توافق هستهای وین، اخبار زیادی مبنی بر حضور خودروسازان خارجی در ایران منتشر شد، اما تا به امروز هیچ قراردادی میان آنها و شرکتهای خودروساز داخلی به امضا نرسیده است. نه تنها قراردادی امضا نشده، بلکه نه خودروسازان خارجی برنامهای برای حضور در ایران ارائه دادهاند و نه داخلیها از جزئیات مذاکرات خود با شرکتهای خارجی و زمان حضور آنها در «جاده مخصوص» به میان میآورند. پژو و رنو از فرانسه، فولکس واگن و بنز از آلمان و فیات از ایتالیا، از جمله شرکتهایی هستند که تمایل خود برای حضور در بازار ایران را اعلام کرده و حتی مذاکراتی نیز میان آنها با خودروسازان کشور انجام شده است، اما زمان حضورشان اصلا مشخص نیست. در این بین، حتی پژو و رنو که پیشتر طعم بازار خودرو کشور را چشیدهاند و مذاکراتی بسیار جدی میان آنها و غولهای جاده مخصوص انجام شده نیز جزئیات برنامه خود برای حضور در ایران را اعلام نکردهاند، چه رسد به فولکس و فیات که تازه در مراحل اولیه مذاکرات با ایران خودرو و سایپا قرار دارند. این موضوع به خوبی نشان میدهد حضور بزرگان خودروسازی دنیا در ایران، پروسهای زمانبر به شمار میرود و این طور نیست که از فردای لغو تحریمها، فولکس و فیات و پژو و رنو و... محصولات جدید خود را روانه بازار ایران کنند. آن طور که سعید لیلاز کارشناس اقتصادی کشور در گفت و گو با اقتصادنیوز عنوان کرده، اگر بین خودروسازان داخلی و خارجی تفاهمی شکل گیرد حداقل دو سال طول میکشد تا آن تفاهم یا قرارداد به مرحله تاثیرگذاری خود بر بازار نزدیک شود. به گفته وی، این گونه نیست که بگوییم مثلا امروز فولکس واگن یا فیات به ایران آمدهاند پس دست نگه داریم و خودرو نخریم تا ارزان شود؛ زیرا ورود خودروهای جدید دو سال طول خواهد کشید. اظهارات لیلاز را دبیر انجمن خودروسازان نیز به نوعی تایید کرده و میگوید که تولید خودروی جدید با شرایط اعلام شده حداقل دو سال زمان نیاز دارد و نباید تصور کنیم مثلا از شش ماه دیگر خودروهای جدید اروپایی یا خارجی وارد خطوط تولید خواهند شد. احمد نعمت بخش تاکید کرده که پس از تصویب برجام در مجالس ایران و آمریکا، دو سه ماه طول میکشد تا مناقصهها برای حضور خودروسازان خارجی در ایران برگزار و تازه معلوم شود چه شرکتی برنده آن میشود. به گفته وی، پس از انتخاب طرف خارجی هم چند ماه باید برای مذاکرات و عقد قرارداد زمان گذاشت و چندین ماه دیگر نیز بابت ساخت قالب خودروهای جدید و تولید و عرضه آنها به بازار حوصله کرد.
خودروهای ارزان میآیند؟
اما دلخوشی دیگر مشتریان ایرانی، ورود خودروهای دارای کیفیت و قیمت مناسب به کشور است، چه آنکه آنها امیدوارند با حضور بزرگان خودروسازی جهان، صاحب محصولاتی ارزانتر و البته با کیفیتتر از خودروهای داخلی شوند. این در شرایطی است که به اعتقاد کارشناسان، تضمینی برای ورود خودروهای ارزان به کشور وجود ندارد؛ زیرا خودروسازان خارجی به هر حال مجبورند در فضای کسب و کار ایران فعالیت کنند و از طرفی، بعید است از پرداخت تعرفه واردات قطعات معاف شوند. به اعتقاد کارشناسان، مساله دیگر اینجاست که کیفیت بالا، قیمت خاص خود را نیز دارد؛ بهعبارت بهتر، این طور نیست که مثلا فولکس و فیات خودروهای باکیفیت خود را با قیمتی ارزان در ایران عرضه کنند و ایرانیها بتوانند با پول پراید و پژو 405، محصولات روز اروپا را سوار شوند. با این حساب حتی با حضور خودروسازان خارجی در ایران نیز شاید باز هم بخش قابلتوجهی از مشتریان ایرانی نتوانند از این کلاه، نمدی برای خود بسازند و همچنان مجبور به خرید خودروهای داخلی باشند.
منبع
دنیای اقتصاد
برچسب :
رکود بازار خودرو
,
واردات خودرو
,
توافق هستهای
📸
امکان جدید!
از این به بعد میتوانید همزمان با ارسال نظر،
تصویر دلخواه
خود را (مانند رسید خرید، حواله، یا هر تصویر مرتبط) آپلود کنید.
⭐ این امکان فقط برای کاربران ثبتنام شده فعال است.
✕
مرتب سازی :
محبوبترین
تاریخ صعودی
تاریخ نزولی
نظرات کاربردی
همه نظرات
6 نظر
کاربر: ژاوی هرناندز
4
یا یه شعر افتادم که میگه : داروگ کی میرسد باران.......
00:31 1394/05/27
گزارش
پاسخ دادن
شهاب
23
باشه تا دو سال دیگه صبر میکنیم و با ماشین زیر پای خودمون سر میکنیم تا خودروهای با کیفیت بیان
15:40 1394/05/26
گزارش
پاسخ دادن
امیر
27
آقا شما میخواید به ما بگید امیدوار نباشید ما هم اصلا ماشین خاجی نمیخواهیم . اما آیا ماشین داخلی کیفیت و قیمت مناسبی دارد آیا تولید کنندگان داخلی به ما و شعور ما احترام میزارن آیا مصرف کننده برایش ارزش دارد . گلایه مردم بخاطر اینهاست پس ذهنتان را مشغول چیز دیگری نفرمایید . برگردید و راه درست را انتخاب کنید . و تا اون موقع نمیخریم
14:58 1394/05/26
گزارش
پاسخ دادن
الكي ...مثلا ما شوكه شديم!
30
واي !!!! عجب مطلب جالبي!!!!
خيلي ممنون كه چشم ما رو باز كردين. پس يعني اصلاً دلمون رو خوش نكنيم و به اميد پايين اومدن قيمتها و بالا رفتن كيفيت ماشين ها نباشيم. چه خوب شد گفتين!
پس همين الان بريم نمايندگي سايپا و ايران خودرو و زود ثبت نام كنيم...
...
...
....
...
شرمنده ... ببخشيد يه دويست تومن دستي دارين به من بدين تاكسي بگيرم؟!!!
عزيز دل برادر ! كو پول؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
14:30 1394/05/26
گزارش
پاسخ دادن
AUDI R8
12
رونالدو راست میگه
13:53 1394/05/26
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1
ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام
پاسخ به :
نظر شما
ارسال تصویر
(اختیاری)
ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکانپذیر است.
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
مقالات برتر
هفته
|
ماه
|
سال
پربحث ترین خودروی
هفته
|
ماه
|
سال
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن
7 نظر
محمد-::::::::
6 نظر
لعنت
3 نظر
اطلاعات خودرو
توحید ارومیه
72 نظر
تاجی 🇮🇷
57 نظر
ساینا پیش فروش مرداد ۱۴۰۴
20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
۲۳ اردیبهشت
: با سلام به همه دوستانی که تحویل می گیرن لطفا اینجا از کیفیت ماشین بگین. ببینیم باید استفاده کنیم یا به فکر فروش و تعویضش باشیم. ممنون
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
شاهین GL در تاخیر
: ایرانخودرویی ها دو بار پشت سرهم تجمع کردن الان همه ماشین زیر پاشونه
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
شاهین G
: حقمونه بی ماشینیم وقتی نمیاین تجمع دست گذاشتین رو دست یعنی رضایت دارین به اوضاع
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
آرش
: دوستان خردادی که تکمیل وجه نکردن به جی ال،خبری جدید نداری؟ حقیقت داره باید ۴۴۶ دیگه واسه جی ال بی صاحب بپردازیم؟؟؟؟ لطفا ج بدی
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
شاهین پلاس 3 اردیبهشت
: یه سر برو نمایندگی حتما مدارکت ناقصه
وعده سایپا برای تحویل شاهین، اطلس و سهند
معصومه
: بله دقیقا شرایط شما رو ما هم داریم، دیروز برای بار دوم پیامک تکمیل وجه اونم برای جی ال که خواسته ما نبود اومد، امروز که به نمایندگی مراجعه کردیم گفتن شما شامل افزایش قیمت نمیشین، 320 تومن دیگه باید واریز کنین، ما هم از سر اجبار که شاهین جی رو نمیدن جی ال رو فردا پرداخت میکنیم، میدونم که همینم حالا حالاها تحویل نمیدن، دعا میکنم شرکت سایپای دزد با خاک یکسان بشه
مشخصات و قیمت ایران خودرو تارا پروژه K132
تارا وی ۱ سفید تحویل ۴ آذر شیراز
: سلام.مبارک باشه.چه رنگی؟
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی
: منم ۹۰ روزه ثبتنام کردم x5موعد تحویل سیستمی رسیده ولی هیچ خبری نیست,انگاری شرکت عجله نداره،
شرایط فروش شاهین G پس از مدتها اعلام شد [آذر 1403]
شاهین
: اره از مبِلع کم میشه حدودا۳۲۰ دیگ باید واریز کنید
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
میثم
: دوست عزیز شما چه ماهی بودی چقدر واریزی داشتی که ۱۳۸ دیگه واریز کردی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا
5 تیر تکمیل
: با سلام.ملاک واریز وجه دومتون هست که 15 شهریوره.الان داره واریزی های تیر رو انجام میده
ساینا
5 تیر تکمیل
: سلام.دقیق منم نمیدونم ولی شما نهایت رو ده الی آخرش چهارده روز بذار که دیگه هی اذیت نشی چشم انتظار بمونی. فقط لطفا اگه کسی میدونه از کجا میشه مراحل بعد فاکتور رو نگاه کرد خدا خیرش بده به ما هم بگه
رانا LX
حامد
: یه زنگ بزن به نمایندگیت به منم خبر بده
نیسان دیزل
نیسان ایکس
: دوستان اکستند قرار 25 ابان شروع به شماره گزاری بشه البته یکی بهم تو نمایندگی گفت اگه راست گفته باشه همه فاکتور بشن میفرستن شماره گزاری فقط خدا کنه واقعیت باشه طولش ندن اکستند رو
نیسان دیزل
حسین ملکی
: قیمت اکسند دوگانه 1میلیارد و 30میلون 750هزار شد توجه کنید قیمت کارخانه گفتم بازار گرون تره
سايپا کارا 151 TL
151لاینرچهارم شهریور
: نمیدونم چقدر دیگ باید منتظر بمونیم اقا ننویسین هرکی میخاد تازه بگیره نخره بیچارتون میکنه سایپا
پژو 207i دستی
پانا 30 اذر
: احتمالا دهم اذر
نیسان دیزل
امین
: سلام.پنجشنبه 1 آبان پلاک شده دوگانه آپشنال.هنوز چراغ تحویل خاموش هست و تحویل خبری نیست.نمایندگی تهران
نیسان دیزل
سیمین
: اکستند کسی پلاک نشده؟
رانا LX
رانا ابان
: ببخشید به جه شماره ای باید تماس بگیریم برای پیگیری عدم فاکتور شدن ابانی ها ؟