انحراف کمپین خودرویی از مسیر

انحراف کمپین خودرویی از مسیر

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: کمپین نخریدن خودروهای صفر کیلومتر داخلی اگرچه تلنگر خوبی به خودروسازان داخلی است اما بررسی شرایط بازار نشان‌دهنده سوءاستفاده و سودجویی واردکنندگان خودرو از آن است.

"محمد جعفری" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: خودروسازان داخلی در حوزه‌های قیمت و کیفیت محصولات و همچنین خدمات پس از فروش به هیچ وجه عملکرد مناسبی نداشته‌ و به دلیل کاستی در این حوزه‌ها به مردم بدهکار هستند.

وی با بیان اینکه انتقادات وارده از سوی مصرف‌کنندگان به عملکرد خودروسازان داخلی درست، بجا و در راستای تامین حقوق آنها است، خاطرنشان کرد: البته نباید از این واقعیت غافل شد که در کنار خودروسازان داخلی؛ واردکنندگان به‌ویژه واردکننده خودروهای چینی و کره‌ای نیز عملکرد نامطلوب و تخلفاتی همچون گران‌فروشی، عدم تحویل به‌موقع خودروهای فروخته شده و نبود قطعات یدکی در خدمات پس از فروش داشته‌اند.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: با این حال واردکنندگان خودرو با وجود شکایت‌های بسیار از عملکرد آنها همواره در سایه انتقادات از خودروسازان داخلی پنهان شده‌اند و در کمپین اخیر نیز به دنبال سودجویی و سوءاستفاده از فضای شکل گرفته هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه گران‌فروشی در برخی برندهای خودروهای وارداتی محرز و در گزارش رسمی مجلس شورای اسلامی نیز به آن اشاره شده است، اگر قرار به نخریدن خودرو با هدف جلوگیری از گران‌فروشی و کاهش قیمت‌ها باشد، ابتدا باید خرید خودروهای وارداتی و بعد داخلی تحریم شود.

جعفری با بیان اینکه اخیرا شاهد کاهش قیمت تا 20 میلیون تومانی برخی خودروهای وارداتی از جمله چینی هستیم، تصریح کرد: ارائه تخفیف‌های حدودا بیست میلیون تومانی از سوی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای از یک‌سو نشان‌دهنده گران‌فروشی آنها در گذشته و سود بسیار بالا و غیرمتعارف آنها و از سوی دیگر نشان‌دهنده سوءاستفاده آنها از کمپین اخیر از راه کاهش قیمت 20 میلیون تومانی محصولات با هدف جذب و حفظ مشتریان در فضای نخریدن خودروهای داخلی است.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به این واقعیات باید مراقب سوءاستفاده واردکنندگان از کمپین نخریدن خودروهای داخلی بود هرچند که این کمپین به دلایل نامعلوم تنها ناظر بر عملکرد خودروسازان داخلی بوده و شامل شرکت‌های واردکننده خودرو با وجود تخلفات بی‌شمار آنها نشده بلکه در جهت تامین منافع آنها قرار گرفته است.

از چندی پیش کمپینی با عنوان "نخریدن خودروهای صفرکیلومتر داخلی" در برخی شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شده که از مخاطبان می‌خواهد در اعتراض به بالا بودن قیمت از خرید خودروهای تولیدی دو خودروساز بزرگ کشور خودداری کنند.


منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , بازار خودرو , خودرو داخلی , قیمت خودرو , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

23 نظر

حسام
1

دو هفتس یه پارس تندر با هزار بدبختی تحویل گرفتم واقعا آشغاله کولرش باد گرم میزنه تازه بعد روشن شدن کولر دیگه ماشین راه نمیره مصرفشم صدی ۱۲ نشون میده از لحاظ قیافه هم که صد رحمت به ال۹۰ توشم که میشینی انگار تو قوطی حلبی نشستی واقعا پشیمونم
11:46  1394/06/06
پاسخ دادن
حسین
0

اقا ، پژو پارس صفرگرفتم ،کیلومتر ۸۰۰۰ تا،انقدر روغن کم میکنه که خود نمایندگی عرق شرم و خجالت رو پیشونیش نشست، گفت اقا ما بیتقصیریم اما شرمنده ایم
،الانم هنوز قطعاتش از تهران نیومده،ماشین خوابیده تو نمایندگی
08:46  1394/06/06
پاسخ دادن
سعید
0

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان؛؛؛؛؛!!!!!!!؟؟؟؟


خوبه که داری از حقوق ما دفاع میکنی و اینطوری برا آشغالای ایران خودرو و سایپا جلز و ولز میکنی،
!!!!!

عجب،،،،

17:06  1394/06/05
پاسخ دادن
کاربر: dodge
0

ببینید اگه قرار باشه نخرید تا ماشین با کیفیت و قیمت پایین بیاد تو بازار چینی وایرانی فرقی نمیکنه.
22:45  1394/06/03
پاسخ دادن
امیرحسین
7

دوستی گفته بود که با خارجی ها کاری نداریم چون پولمون نمیرسه
دوست گرامی،هیوندای اکسنت در بازار 90 میلیون قیمت داره ولی در نمایندگی 105 میلیون
اگر نمایندگی اکسنت رو به قیمت واقعی 90 میلیون و با روش اقساطی ارایه بده کسی سراغ ال90 اتوماتیک میره؟؟؟کسی سراغ چینی ها میره؟؟
دوست گرامی،طبقه متوسطی که ماشین چینی رو تا 80 میلیون خریده چنانچه واردکنندگان طمعکار قیمت هاشون رو کاهش بدن و با شرایط منصفانه بفروشند مطمئن باشین بخش بزرگی از طبقه متوسط توان خرید ماشین خارجی رو پیدا میکنه
21:11  1394/06/03
پاسخ دادن
vahid
10

نبینم پشت پرده با خودرو سازیا بسته باشیددددددددددددد!!!!!!!!!
نبینم به دست و پا مردم بفتییییییییید!!!!!!1
نه برادر من، تا زمانی که آشغال تو جاده هاست همینه
به موقش سراغ بقیم میریم
18:03  1394/06/03
پاسخ دادن
amino
10

اندکی صبر، سحر نزدیک است.
15:29  1394/06/03
پاسخ دادن
رضا
22

هیچ انحرافی در کمپین نخریدن خودرو وجود ندارد. واقعیت این است بیش از 80% خودروهای صفر در بازار خودروهای داخلی هستند که بسیار پر مصرف
و بی کیفیت و گران هستند و تا وقتی این نواقص در انها برطرف نشود کسی
طالب انها نیست.
14:05  1394/06/03
پاسخ دادن
میلاد
31

قدیم میگفتن خودرو داخلی بخرید که جوانها بیکار نشن ، اما وقتی نود درصد قطعات چینی هست پس ما داریم برای کشور چین اشتغال زایی میکنیم. در این صورت میریم مستقیم یه ماشین چینی مونتاژی میگیریم خلاص.

خودرو صفر داخلی ممنوع!
(ما هم بلدیم تحریم کنیم)
13:17  1394/06/03
پاسخ دادن
کاربر: a.bugatti
0

سلام
دوستان عزیز این لینک کمپين نخریدن خودرو تو اینستاگرام
https://i.instagram.com/mashin_irani_nakhar/
لطفا فالو کنید و دوستاتونو تگ کنید با تشکر
در ضمن این صفحه برا بابام نیست که تبلیغشو بکنم این کمپين به نفع همه مردم
12:56  1394/06/03
پاسخ دادن
کاربر: abe
17

بله بایدم اینطور باشه اصلا از اول هم هدف همین بود که تا ماشین داخلی خوب نشه ما ماشین چینی ای می خریم که از خودروهای ساخت داخل بهره وری بیشتری دارند.
12:45  1394/06/03
پاسخ دادن
زروان
22

ما کاری با خودرو های لوکس خارجی نداریم.
خودروی بی کیفیت و گرون داخلی رو نمی خریم
12:18  1394/06/03
پاسخ دادن
hoda
21

شما بکش خودتو و هی دو بهم زنی کن بگو اینا دارن اشتباه میکنن ، فلان فلان ....
ما نمیخریم عزیز
12:15  1394/06/03
پاسخ دادن
رضا2
48

با نخریدن خودروی صفر به خودمون و هموطنانمون احترام بگذاریم،
به افرادی که (بخاطر تصادف هایی که فقط میبایست خسارت مالی میداشته اما به علت کیفیت پایین ایمنی این خودروسازها خسارت جانی داشته) و الان از بین ما رفتن با نخریدن خودروی صفر احترام بگذاریم، تا با این کار قیمت ها شکسته بشه، (شاید باورتون نشه ولی اگر دو سه کارخونه خودروسازی داخل منحل بشن دیگه مالیات گمرکی برداشته میشه، چون این مالیت گمرکی برای حمایت داخله و وقتی اونا نباشن پس دلیلی نیست که وجود داشته باشه و اونوقته که همه با قیمت منطقی خودروهای روز دنیا را "با ایمنی بالا" میتونیم بخریم و این دفعه ایمن سفر کنیم.)

اگر هم واقعا نیاز شدید به خرید خودرو دارید اشکالی نداره، خودروی چند ماه (مثلا از 1-2 ماه تا چند ماه) تا یک سال کارکرد بگیرید، مزیت خودروی چند ماه کارکرد هم اینه که نه تنها قیمت مناسبتر داره بلکه مشکلات احتمالی اولیه کارخونه هم برطرف شده و وقتی به یکی دو کارشناس موقع خرید نشون بدین هم دیگه دلیلی برای نگرانی وجود نداره.

دوستانی که موافق نظر بنده هستن + بدید.

موفق باشید.
11:44  1394/06/03
پاسخ دادن
مهدی
5

این چه انجمن ملی هست که همیشه طرف خودروساز رو گرفته تا حالا،یبار نشد حتی صوری طرف مردم رو بگیره،بازم همون خارجی های گرانفروش قیمت را پایین آوردن ودارن اقساطی بدون سود میدن اما داخلیا چی؟میان تو تلویزیون مردم روهم مسخره میکنن؟نمیخریم نمیخریم بخاطر حفظ جان و مال عزیزانمان
19:23  1394/06/03

kurdishlambo
8

نه مثل اینکه این کمپین خیلی باحاله!! کسی لینک تلگرامشو داره بده ممنون میشم
11:40  1394/06/03
پاسخ دادن
انزلی چی
19

نخریدن خودرو صفر داخلی خودش کلی به نفع مردم هست ، چون ماشین خارجی که به قول دوستمون "رامتین" فقط قشر پولدار میتونند بخرن ، و حتی ارزون شدنش در وضعیت بقیه مردم تاثیری نداره ، ماشین داخلی که حداقل در وسع خرید مردم هست باید و باید خیلی ارزونتر بشود و گرنه فقط تحریم...............
11:02  1394/06/03
پاسخ دادن
علی
0

1car واقعا سیستم نظر دهی مسخره ای دارین فکر کنم شما هم پول میگیرین که نظر های مخالف رو حذف کنین تا حالا بیشتر از 100 نظر فرستادم و قوانین ارسال نظر رو هم رعایت کردم نه محتوای غیر مرتبط داشته نا محترمانه هم نبوده نوشتار لاتین هم نداشته ولی فقط دو سه تا رو تایید کردین جمع کنین این مسخره بازی رو
10:37  1394/06/03
پاسخ دادن
علی
0

آقا نفسش از جای گرم در میاد، آخه اگر مردم پولشون به خرید خودرو خارجی می رسید که خیلی وقت پیش خودرو سازای داخلی ورشکست می شدن...
این که وارد کننده های خودرو هم مثل مونتاژ کارای داخلی خیلی تخلف دارن و در حق مردم ظلم می کنن هیچ شکی درش نیست و در اصل این کمپین باید کلا خودرو رو تحریم کنه تا قیمت ها واقعی بشه و کیفیت و خدمات پس از فروش مثل کشور های دیگه به مردم ارائه بشه اما دو تا نکته:
اول این که ماشین های وارداتی غیر چینی با همهی تغییراتی که قبل ورود به ایران در آپشن هاش داده میشه ولی کیفیت ساختشون تغییر نمی کنه و خلیل کیفیت ساخت بالاتری نسبت به خودرو داخلی دارن
دوم این که خودرو چینی داره قیمتش پایین میاد ولی خودرو سازای داخلی هنوز هم حاضر نیستن قیمت ها رو کاهش بدن
پس درستش همینه که خودرو سازای داخلی بیشتر از وارد کننده های کره ای و چینی ضرر کنن
10:30  1394/06/03
پاسخ دادن
ممد
27

"""""""""""""""""""""""""""""""تحریم خودروی صفر"""""""""""""""""""""""""""""""

از کجاش نوع خودرو رو مشخص میکنین، من نمیدونم.
10:28  1394/06/03
پاسخ دادن
رامتین
30

کمپین مورد نظر مربوط به همه خودروهاست. ما با خارجی ها کاری نداریم، آخه آدم حسابی 90% مردم ایران، حداکثر بتونند خودروی زیر 50 تومن بگیرند. بنابراین جز خودروی داخلی و چند مدل چینی انتخاب دیگری ندارند. حال بنز s کلاس از 900 میلیون مثلا تخفیف 100 میلونی بده و بشه 800 میلیون. خب چه کمکی میکنه این موضوع!
همونطور که خودروی چینی داره ارزون میشه باید خودروی داخلی هم ارزون بشه. کاهش قیمت حداقل 20 درصدی باید باشه. مثلا پراید بشه 15- سمند 22- 206 تیپ5 یا تندر بشه 28و... صحبت کنند با دولت و کم کنند از هزینه های اضافی که به انواع نهادها میدهند. این کاری داره؟ وقتی انواع نهادها یا گمرگ یا ... از این سودها نمیگذرند پس تحت هیچ شرایطی خودروی داخلی نخواهیم خرید.
10:28  1394/06/03
پاسخ دادن
امیرحسین
30

کمپین نخریدن مربوط به ماشین بود چه داخلی چه خارجی
واردکننده گان هم باید حساب دشت شون بیاد و بفهمند که دیگه نمیتونن هرجور دل شون میخواد با مشتری قرارداد ببندن
واردکنندگان هم باید قیمت هاشون رو کم کنند.شرکتهای واردکننده با پول مردم ماشین وارد میکنند و تنها باید درصدی به عنوان حق العمل از ماشین دریافت کنند نه اینکه دنبال سودهایی عجیب و غریب باشند
10:10  1394/06/03
پاسخ دادن
aram
16

به نظز من بازم هم مقصر خودروسازهای داخلی هستند اگر این خودروسازهای داخلی 30 سال درجا نمیزدند و بازار را انحصاری نمیکردند و محصولات از رده خارج خودشون با قیمت بالا و کیفیت پایین به خورد مردم ایران نمیداند مجالی برای ورود خودروسازهای چینی و گران فروشی بقیه واردکنندگان خودروهای خارجی باقی نمی موند
11:35  1394/06/03

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشکی J7 : الحمد لله عصر تحویل گرفتم برگ کمپانی رو همراه بیمه نامه باتحویل خودرو بهم دادند
Tara v1p : مبارک باشه ۷تا ۱۰روز نهایتش...
زینب : ارسال میکنن نگران نباش توکل به خدا
بنیامین : سلام درصد دیرکرد چقدر می‌باشد اگر اطلاع دارید بگید
زینب : برای طرح عادی هم نوشته بود
علی : چی شد دوستان تا کجا فاکتور کردن کسی اطلاع داره
یه دوست : سلام وخواهشن اون مسعولین سایپا و اون بالاییها به فکر این طبقه های پایین باشید اون بالا یه خدایی هم هست
هیراد : این ماشین ها واسه اونایی که اسفند ماه ۴۰۱ پول بلوکه کرده بودن و اولویت بندی شون رو بهشون اعلام کردن
سعید : وضعیت باید از کجا برسی کرد
s3 کرمان : درود دوستان ۲۱ اسفند شاسی شدم ولی هیچ خبری از تحویل نیست از بم تا کرمان الان هنوز بعد ۳ ماه ماشین نرسیده خدامیدونه تا شهرهای دیگه کی برسه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر : من اولویت بهار هستم.هیچ خبری نیست.با شرکت تماس هم گرفتم گفتن ما هم نمیدونیم.و منتظر پیام باشین.یا طرح تبدیل اجباری براتون میاد یا واریز.فعلا که ول معطلیم
خداهست : بخدا من از خوزستان دارم میام تهران اما فک نکنم سرساعت برسم ولی حداقل وجدانم راحت میشه ک از حق خودم وبچه هام گذشت نکردم
عبدلی : زمستون 5 ماه تاخیر داشت بهار برج 4 یا 5 فراخوان میاد با 20 درصد افزایش قیمت نزدیک به 600 میلیون آماده کنید اگه فراخوان بیاد
رضا : مثلا خیلی تابلو گفتی فقط تا 30 خرداد مجوذ دارند با این ویس عظیمی که پخش شده محال استاندارد اجازه تولید بده مگه آبرو خودشو ببره اجازه تولید بده با پارس دیگه خدا حافظی باید بکنید فقط تا آخر الویت زمستان پارس تولید میشه تا 20 روز دیگه متوجه خواهید شد درست میگم یا نه
پارس سفارشی زمستان : چرا تکلیف زمستان روشن نمیشه من پارس زمستان بخشنامه 4714هستم پیامک نیومده
مهدی : نه دنده واریزهای اسفند 1401.
کوییک : بابت چی میدن پولو اتومات یا دنده
علی : نامرد ناکس بی احساس
علی : خیلی نامردی می‌سپارمت به خاک ناکس
مریم دوگانه بهمن : سلام باز بانک چی پول میده