بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

کامیونت ایویکو Leoncino یک کامیونت تجاری سبک است که کابین آن در بالای موتور قرار گرفته است و به طور خاص برای بازارهای آفریقا، خاورمیانه و آمریکای جنوبی طراحی شده است. مدل جدید این کامیونت محصول مشترک کمپانی ایویکو و شریکی چینی‌اش کمپانی Naveco است و با ظرفیت‌هایی بین 3.5 تا 7 تن به بازار عرضه می‌شود. دو موتور 116 و 140 اسب‌بخار دیزل نیز در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. این کامیونت با دو کابین مختلف به بازار عرضه می‌شود، یک کابین به اسم single cab (برای 1,653 میلی‌متر عرض برای مدل 3.5 تنی) و کابین extended cab (برای مدل‌های 5 تا 7 اینچی با 1,935 میلی‌متر عرض).

 

طراحی بدنه

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

طراحی کامیونت ایویکو Leoncino به اندازه کافی مدرن و امروزی است تا بتواند در برابر رقبایش قد علم کند. شیشه جلو شیبدار است و ما را به یاد طراحی‌های آسیایی می‌اندازد و سایر قسمت‌های بدنه سبک و سیاقی کاملاً اروپایی دارند. این کامیونت به لطف خطوط برجسته بر روی بدنه محکم و قوی به نظر می‌رسد و گویی عزمش را جزم کرده است تا با وقار و متانت به دنبال انجام مأموریت‌هایش برود. یک جلو پنجره V شکل در جلو قرار دارد که از کامیون‌های بزرگ‌تری که توسط کمپانی ایویکو تولید می‌شود الهام گرفته است، در وسط جلو پنجره نیز لوگوی Iveco با حروفی درخشنده و براق نقش بسته است. چراغ‌های افقی نیز چهره‌ای جذاب به این کامیونت می‌دهند و طراحی بدنه را پویا می‌کنند. کمپانی ایویکو به همه جزییات توجهی خاص نشان داده است، این مساله را می‌توان به وضوح در سپر گرد و مدور مشاهده کرد که بسیار خوب با سیار قسمت‌های بدنه جور در می‌آید، دو چراغ مه‌شکن نیز روی آن قرار گرفته‌اند. شیشه‌های جانبی طراحی مدرنی دارند، درب‌ها نیز دارای چین و چروک‌هایی کوچک هستند و باعث می‌شوند چهره این کامیونت بیشتر منحصر به فرد باشد.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

کابین داخلی بسیار خوب با بدنه مدرن خارجی هماهنگ است. داشبورد شیب ملایمی دارد و فضای گرم و صمیمی تولید می‌کند که در کابین سایر رقبا مشاهده نمی‌شود. مواد اولیه و مواد پلاستیکی مصرف شده در کابین بهتر از حد انتظار هستند ولی کیفیت ساخت کاملاً درجه یک نیست. ارگونومی داخل کابین روی هم رفته خوب است و بیشتر دکمه‌های کنترلی روی کنسول مرکزی و در دسترس راننده قرار گرفته‌اند. دسته دنده نیز طراحی خوبی دارد و خوش‌دست است.

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

این ارگونومی خوب با فرمان خوش‌دست و سه پره‌ای تکمیل می‌شود. این فرمان تلسکوپی است و قابلیت خم شدن به بالا و پایین را نیز دارد تا راننده بتواند بهترین و راحت‌ترین وضعیت را پیدا کند. مانند بسیاری از کامیون‌های این کلاس، راننده به لطف شیشه بزرگ جلو، ستون‌های باریک دید بسیار خوبی از جاده و اطراف دارد. راننده هیچ شکایتی از آینه‌های جانبی نیز نخواهد داشت چون بسیار خوب او را از وقایع اطراف مطلع می‌کنند. محفظه‌های بار زیادی نیز در اطراف کابین قرار دارند و نباید نگران جایی برای قرار دادن وسایل‌تان باشید.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

کامیونت ایویکو Leoncino به همراه دو موتور مختلف در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که قادرند 116 و 125 اسب‌بخار نیرو تولید کنند. البته کمپانی سازنده جزییات بیشتری در مورد این موتورها منتشر نکرده است ولی از آن‌ها انتظار می‌رود بدون بدون هیچ مشکلی از عهده انجام وظایفی که بر عهده این کامیونت گذاشته می‌شود بر بیایند. سیستم تعلیق جلو و عقب از نوع نیم دایره هستند و به طور خاص برای حمل بارهای سنگین طراحی شده است. البته وجود این نوع سیستم تعلیق به معنای آن است که سواری قدری خشک است به ویژه هنگامی که کامیونت خالی است و باری حمل نمی‌کند اما قسمت خوب ماجرا این است که به لطف ابعاد جمع و جور کامیونت و قرار گرفتن موتور در زیر کابین، رانندگی با این کامیونت در داخل شهر بسیار آسان و راحت است. گفتنی است نیروی متوقف کننده ترمزها به اندازه سایر کامیون‌های این کلاس نیست چون کامیونت ایویکو Leoncino از ترمزهای کاسه‌ای بهره می‌برد که به اندازه ترمزهای دیسکی قوی نیست.

 

نتیجه‌گیری

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

این محصول از کمپانی ایویکو بسیار خوب طراحی شده است. چهره‌ای زیبا و جذاب دارد و به خاطر توانایی‌اش در حمل بارهای سنگین، یک اسب کاری به درد بخور محسوب می‌شود. کامیونت ایویکو Leoncino از یک کابین مدرن و امروزی برخوردار است و حتی با این که کیفیت ساخت درجه یک نیست، باز هم بسیار شیک و امروزی به نظر می‌رسد. ارگونومی و راحتی داخل کابین نیز از بسیاری از رقبا بالاتر است.انتظار می‌رود هندلینگ نیز بسیار خوب باشد، به این ترتیب تنها نقطه ضعف این کامیونت همان ترمزهای کاسه‌ای هستند که نمی‌توانند به اندازه ترمزهای دیسکی نیروی متوقف کننده تولید کنند.


منبع

TopSpeed

برچسب : ایویکو , ایویکو Leoncino






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

مهدی خدادادی
14

سلام درود چرا به ایران وارد نمی کنید تا از این محصولتان استفاده کنیم شماره همراه من ۰۹۱۲۷۵۶۷۵۶۲
18:43  1398/05/27
گزارش
پاسخ دادن
مهدی خدادادی
6

سلام درود چرا به ایران وارد نمی کنید تا از این محصولتان استفاده کنیم شماره همراه من ۰۹۱۲۷۵۶۷۵۶۲
18:27  1398/05/27
گزارش
پاسخ دادن
مهدی خدادادی
10

سلام درود چرا به ایران وارد نمی کنید تا از این محصولتان استفاده کنیم
18:23  1398/05/27
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین بدبخت : باید تجمع کنیم دیگه هیچ کاری فایده نداره اینا راحت دارن پولای مارو بالا میکشن
اردیبهشت : سلام وارد سایت سایپا بشید قسمت پنل کاربری وارد گزینه تغییر رنگ و مدل خودرو بشید
اردیبهشت : سلام منم چند روز پیش خودم را راحت کردم
امیر : والا من دارم هر روز زنگ میزنم دیگه کاری از دستمون بر نمیاد
وحید : سلام دوستان ۲۰ مرداد مرحله دوم تکمیل وجه کردم هنوز ماشین پلاک نشده تحویل ندادن الان ۳۸ روز کسی هم جوابگو نیس رنگ مشکی نمایندگی تلاش خودرو تبریز ثبت نام کردم بنظرتون کی تحویل میدن؟؟؟
عرفان ۱ اردیبهشت : واقعا خیلی بی عرضه ایم پولمونو ک با بدبختی و هزار جور گرفتاری دادیم دست اینا نه پولمونو میتونیم بگیریم نه ماشینمونو حالم دیگه از خودم بهم میخوره
تارا v1p مشکی : فروش فوری بادموعد تحویل ۴ شهریور ۲۲ شهریور فاکتور شده ولی هنوز تخصیص پلاک نشده
v4 اتومات تیتانیوم : این بی وجود ها بالاخره برای ما روز 23 شهریور فاکتور کردند فروش فوری با موعد تحویل 3 شهریور بود !! الان که دوباره نگاه می کنم می بینم فاکتور رو تغییر دادند و حدود 8 میلیون گران تر فاکتور کردند !!!! عوضی ها الان 2 روزه منتظر تخصیص پلاک هستم و خبری نیست امروز با ویران خودرو تماس گرفتم گفت فراجا فیزیک پلاک تمام کرده باید یک هفته منتظر باشید تا پلاکش بیاد !!!!! دیگه اعصاب ندارم از دست اینها بی لیاقت ها !!! یادتون باشه بابت تاخیر در تحویل بعد از فاکتور شدن هم می تونید شکایت کنید و خسارت بگیرید . ضمنا تعزیرات گفته همه بران تو سامانه 135 نسبت به گران فروشی ایران خودرو شکایت ثبت کنند تا پول های اضافی رو برگردونند !! بعنی پولت زوری هم که ازت گرفتن رو می خوای بگیری باید 100 جا شکایت کنی و التماس کنی
شاهین اسفند : من تکمیل وجه ۱۶ اسفند بود تحویل گرفتم
محمد تقی افشاری : سلام مال شمابعدازفاکتور،چندروزه طول کشیدپلاک بشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تحویل 31مرداد پیش فروش : عزیزی. که ماشینش 19تبدیل زد مثل من سایت کرمانشاه بود تحویل گرفت چند روز بعد از حمل باربری ماشینشو تحویل گرفتن میشه لطف کنید جواب بدی
فرسوده اردیبهشت 1404 : دوستان پذیرش اردیبهشت طرح فرسوده بازم کسی هست 26تیر تکمیل وجه کرده باشه؟ بنظرتون 27تیر که تعطیل بوده کسی تکمیل وجه کرده؟
تحویل 13مرداد : 15شهریور فاکتور شده. هنوز رو صدور اسناد می چرخه تابستون تموم شد ما هنوز. معطل مسخره بازی ایران خودرو ایم
سمند جدید : سلام اگر سیمی می خوای تبدیل نزن اگر مهم نیست سیمی یا برقی تبدیل بزن
سید مصطفی : داداش یعنی میشه چند صد تا شماره بعد شماره پذیرش من باشه از ما بپره بفیه رو فاکتور کنن مگه له ترتیب نیست من دیروز زنگ زدم نمایندگی گفت تا 12 بهمن فاکتور شده بلاخره یکی این وسط دروغ میگه 😂😂
نیسان آبی : سلام دوستان درآمد کار با نیسان چطوره لطفا بنده راهنمایی بفرمایید
ال : سلام راست میگن منم 22بهمن ثبت نام کردم ساعت 12فاکتورشدم با آپشن بود
پیش فروش اسفند ماه : دعوت نامه دوگانه بوده فکر کنم
معلم : اگر 24 درصد افزایش خورده 120 میلیون شده باید 15 درصد افزایش می داد که بشه 75 میلیون و به پیش فروش ها 50 درصد افزایش می خوره به جای اینکه 60 میلیون دادیم باید 37 میلیون می دادیم یعنی حدود 22 میلیون از پیش فروش ها دزدی شده و 45 میلیون از فروش فوری دزدی کردن برا 207 پانا فولادی حساب کردم
مهرداد فوق العاده کرج : سوال جهت بیکاری ک سایپا مارو دچارش کرد فک کنم تا 27بهمن داریم بعدش میشه 30بهمن درسته؟