بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

کامیونت ایویکو Leoncino یک کامیونت تجاری سبک است که کابین آن در بالای موتور قرار گرفته است و به طور خاص برای بازارهای آفریقا، خاورمیانه و آمریکای جنوبی طراحی شده است. مدل جدید این کامیونت محصول مشترک کمپانی ایویکو و شریکی چینی‌اش کمپانی Naveco است و با ظرفیت‌هایی بین 3.5 تا 7 تن به بازار عرضه می‌شود. دو موتور 116 و 140 اسب‌بخار دیزل نیز در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. این کامیونت با دو کابین مختلف به بازار عرضه می‌شود، یک کابین به اسم single cab (برای 1,653 میلی‌متر عرض برای مدل 3.5 تنی) و کابین extended cab (برای مدل‌های 5 تا 7 اینچی با 1,935 میلی‌متر عرض).

 

طراحی بدنه

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

طراحی کامیونت ایویکو Leoncino به اندازه کافی مدرن و امروزی است تا بتواند در برابر رقبایش قد علم کند. شیشه جلو شیبدار است و ما را به یاد طراحی‌های آسیایی می‌اندازد و سایر قسمت‌های بدنه سبک و سیاقی کاملاً اروپایی دارند. این کامیونت به لطف خطوط برجسته بر روی بدنه محکم و قوی به نظر می‌رسد و گویی عزمش را جزم کرده است تا با وقار و متانت به دنبال انجام مأموریت‌هایش برود. یک جلو پنجره V شکل در جلو قرار دارد که از کامیون‌های بزرگ‌تری که توسط کمپانی ایویکو تولید می‌شود الهام گرفته است، در وسط جلو پنجره نیز لوگوی Iveco با حروفی درخشنده و براق نقش بسته است. چراغ‌های افقی نیز چهره‌ای جذاب به این کامیونت می‌دهند و طراحی بدنه را پویا می‌کنند. کمپانی ایویکو به همه جزییات توجهی خاص نشان داده است، این مساله را می‌توان به وضوح در سپر گرد و مدور مشاهده کرد که بسیار خوب با سیار قسمت‌های بدنه جور در می‌آید، دو چراغ مه‌شکن نیز روی آن قرار گرفته‌اند. شیشه‌های جانبی طراحی مدرنی دارند، درب‌ها نیز دارای چین و چروک‌هایی کوچک هستند و باعث می‌شوند چهره این کامیونت بیشتر منحصر به فرد باشد.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

کابین داخلی بسیار خوب با بدنه مدرن خارجی هماهنگ است. داشبورد شیب ملایمی دارد و فضای گرم و صمیمی تولید می‌کند که در کابین سایر رقبا مشاهده نمی‌شود. مواد اولیه و مواد پلاستیکی مصرف شده در کابین بهتر از حد انتظار هستند ولی کیفیت ساخت کاملاً درجه یک نیست. ارگونومی داخل کابین روی هم رفته خوب است و بیشتر دکمه‌های کنترلی روی کنسول مرکزی و در دسترس راننده قرار گرفته‌اند. دسته دنده نیز طراحی خوبی دارد و خوش‌دست است.

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

این ارگونومی خوب با فرمان خوش‌دست و سه پره‌ای تکمیل می‌شود. این فرمان تلسکوپی است و قابلیت خم شدن به بالا و پایین را نیز دارد تا راننده بتواند بهترین و راحت‌ترین وضعیت را پیدا کند. مانند بسیاری از کامیون‌های این کلاس، راننده به لطف شیشه بزرگ جلو، ستون‌های باریک دید بسیار خوبی از جاده و اطراف دارد. راننده هیچ شکایتی از آینه‌های جانبی نیز نخواهد داشت چون بسیار خوب او را از وقایع اطراف مطلع می‌کنند. محفظه‌های بار زیادی نیز در اطراف کابین قرار دارند و نباید نگران جایی برای قرار دادن وسایل‌تان باشید.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

کامیونت ایویکو Leoncino به همراه دو موتور مختلف در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که قادرند 116 و 125 اسب‌بخار نیرو تولید کنند. البته کمپانی سازنده جزییات بیشتری در مورد این موتورها منتشر نکرده است ولی از آن‌ها انتظار می‌رود بدون بدون هیچ مشکلی از عهده انجام وظایفی که بر عهده این کامیونت گذاشته می‌شود بر بیایند. سیستم تعلیق جلو و عقب از نوع نیم دایره هستند و به طور خاص برای حمل بارهای سنگین طراحی شده است. البته وجود این نوع سیستم تعلیق به معنای آن است که سواری قدری خشک است به ویژه هنگامی که کامیونت خالی است و باری حمل نمی‌کند اما قسمت خوب ماجرا این است که به لطف ابعاد جمع و جور کامیونت و قرار گرفتن موتور در زیر کابین، رانندگی با این کامیونت در داخل شهر بسیار آسان و راحت است. گفتنی است نیروی متوقف کننده ترمزها به اندازه سایر کامیون‌های این کلاس نیست چون کامیونت ایویکو Leoncino از ترمزهای کاسه‌ای بهره می‌برد که به اندازه ترمزهای دیسکی قوی نیست.

 

نتیجه‌گیری

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

این محصول از کمپانی ایویکو بسیار خوب طراحی شده است. چهره‌ای زیبا و جذاب دارد و به خاطر توانایی‌اش در حمل بارهای سنگین، یک اسب کاری به درد بخور محسوب می‌شود. کامیونت ایویکو Leoncino از یک کابین مدرن و امروزی برخوردار است و حتی با این که کیفیت ساخت درجه یک نیست، باز هم بسیار شیک و امروزی به نظر می‌رسد. ارگونومی و راحتی داخل کابین نیز از بسیاری از رقبا بالاتر است.انتظار می‌رود هندلینگ نیز بسیار خوب باشد، به این ترتیب تنها نقطه ضعف این کامیونت همان ترمزهای کاسه‌ای هستند که نمی‌توانند به اندازه ترمزهای دیسکی نیروی متوقف کننده تولید کنند.


منبع

TopSpeed

برچسب : ایویکو , ایویکو Leoncino






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

فرزاد جمشیدی
0

سلام و خسته نباشید، ممنون میشم اگر دلیل واردات این نوع کامیونت رو توضیح بدید مطمئنا بازار خوبی خواهد داشت و يا اينکه شرکت زامياد خودش اگر همت می‌کرد الان توی ایران تولید می‌شد، بنده خودم تجربه رانندگی باکامیونت ایویکو رو دارم، خیلی راحته و مطمئن هستم که بازار خوبی خواهند داشت در صورت وجود مدل‌های جدید،ممنون از زحمات شما
15:20  1402/11/16
پاسخ دادن
رسول
0

سلام این مدل تو ایرانم هست ؟
اگه هست شرایط با قیمت چنده؟
14:15  1399/04/12
پاسخ دادن
مهدی خدادادی
14

سلام درود چرا به ایران وارد نمی کنید تا از این محصولتان استفاده کنیم شماره همراه من ۰۹۱۲۷۵۶۷۵۶۲
18:43  1398/05/27
پاسخ دادن
مهدی خدادادی
5

سلام درود چرا به ایران وارد نمی کنید تا از این محصولتان استفاده کنیم شماره همراه من ۰۹۱۲۷۵۶۷۵۶۲
18:27  1398/05/27
پاسخ دادن
مهدی خدادادی
10

سلام درود چرا به ایران وارد نمی کنید تا از این محصولتان استفاده کنیم
18:23  1398/05/27
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عادل : سلام کسی تحویل خرداد هستش برای ساینا دوگانه من پارسال همین موقع صد میلیون خوابوندم واسه من زده تحویل خرداد ولی پیامک تکمیل وجه نیاورده اگه کسی خبر داره جواب بده ممنون
رضا چانگانی : شما احتما در ۴ سال گذشته خودرو صفر ثبت نامی گرفتید
S3 سفید : یکی از دلایل این هست که مثلاً شما ۸ آبان ثبت نام کردید و همون موقع تکمیل وجه، اما طرف میشناسم شهریور ثبت نام کرده ولی دی ماه تکمیل وجه انجام داده، خوب منطقیه که عملاً این شما هستید که جلوتر از ایشونید چون جلوتر تکمیل وجه انجام دادی
S3 سفید : این حرفای بی اساس چیه مینویسین؟!؟ آخه کارت و بیمه و شاسی و پلاک مگه الکی میشه؟!؟ مگه همه اینها دست شرکته؟!؟ راهور تا مأمورش نره خودرو رو ببینه شماره شاسی و شماره موتورش رو چک نکنه مجوز صدور پلاک صادر نمیکنه و کارت و سند نمیزنه، مگر مغز خر خورده بیاد برای خودش دردسر درست کنه و الکی پلاک بده و کارت ماشین بزنه و مهمتر از همه سند صادر کنه، برای بیمه هم شرکت تا پول به بیمه نده بیمه هم بیمه نامه ای صادر نمیکنه از طرفی تا مطمئن نشه خودرویی وجود داره یا نه بیمه بدنه صادر نمیکنه چون براشون کلی بار حقوقی و دردسر داره، درسته ما همه شاکی هستیم ولی دیگه هر مزخرفی رو قبول نمیکنیم
Cs55 ! : من میگم شاید حرفی که شما میزنین، در مورد عدم تخصیص ها باشه؟!
منا : دوستان تو پیام های قبل قید شده بود در صورت تمایل اما تو این پیام در صورت تمایل نداره یعنی اجبار سایپا کارشناساش میگفتن پیام در صورت تمایل اجبار بوده الان وضعیت ثبت نامتون ۵۰ ۵۰جاست حالا توقع دارین این که در صورت تمایل نداره اختیاری باشه‌؟
تارا پنج دنده مشکی : سلام دوستان تارا 6بهمن تحویلی به نظرتون کی فاکتور میشه خسته شدم
مش غلام‌علی : یعنی این ساناز تا چیزی می‌نویسه سریع یه خودشیرین پیدا میشه یه جواب مهربانانه بهش میده. آقا ممکنه ساناز اسم جعلیش باشه. آقا ممکنه کرد باشه اسم دوستش ساناز باشه. آقا ممکنه...‌. ای خدا این افراد مهربان چقدر خوووووبن. حالا ساناز فرق ترمز و گاز رو نمیدونه میخواد بره شمال واسه من. اصلا ساناز مال شماله؟ ساناز فقط جنوب مسیر ترددش. نهایتاً سلفچگان بره
شاهین اتومات : چرا شاهین اتومات فاکتور نمی کنن فروش فوری دی ماه
حسام : شما به عنوان یه دلال خیلی بیخود کردی رفتی پیگیر شدی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اتومات : عزیزان گرامی کارت ماشین رسیده دستم ولی هنوز از ماشین خبری نیست نه بیمه هنوز داره نه سند ،جایی هست برم تو تاریخ بنویسم ،روی صدور اسناد می‌چرخه
میلادسورون دوگانه تحویل اسفند : سلام مبارکه چندآذرتکمیل وجه کردی
علی ف : صد هزار متقاضی پارس را اذیت کردید 100هزار +خانواده هاشون میشود خیلی پس منتظر عذاب الهی باشید مسئولین و سهامداران ایرانخودرو وهمدستانتان و این دولت بی ابرو را بدتر خار وذلیل کردید .
محسن : اینجور که شما هم فکرمیکنی نیست که کارخانه 100ماشین تولید کرد بعد فراخوان کنه پارکینگ که نزدیک به 15هزار یابیشتر رسید فراخوان انجام میدن هرسه سایت دارن باقدرت تمام تولید میکنن انشاالله به زودی متوجه خواهی شد
صادق : ولا ما که پذیرش 19اسفندیم هنوز خبری از فاکتور نیست
محسن : من گفتم به همه پارس تحویل میدهند حالا هرکی خواست باورکنه یانکنه ولی بازم میگم تانفر آخرفراخوان میدهند این پیام های که گذاشتم انشاالله بعد ازاینکه همه فراخوان کردن به بعضی ازدوستان که میگن فراخوان نمیکنن نشون میدم یاعلی
یاسین : سامانه یک پارچه که خرابه باز نمیشه
در جواب رضا کارگر ایران خودرو : سلام من موعد تابستانم من نمی‌دونم کی واقعی هستی یا دروغی اما خدا می‌دونه من هیچ وقت عادت ندارم کسی رو نفرین کنم اما اگه راست میگی که به همه خرداد پارس میدن انشالله خدا بهترین ها برای خودت و خانوادت بخواد اما اگه الکی مردم رو سر کار میزاری واگزارت میکنم به اون بالایی ما که بهمون تا اینجا ظلم شد و دلمونو شکستتن بقیه اش باخدا
درجواب ج : حالا انشاالله خواهید دید
پارس ساده زمستان : دوستان اگرماشینو بفروشیم مالیات عایدی بهمون میخوره یانه چون کلی پول قرض کردم تا پرداخت کنم الان باید بفروشم بدهی رو بدهم خواهش میکنم جواب بدین