بالا بردن تعرفه واردات خودرو راه چاره نیست

بالا بردن تعرفه واردات خودرو راه چاره نیست

 
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: نمایندگان مجلس به جای ارائه طرح برای افزایش تعرفه واردات خودرو طرحی برای اصلاح صنعت خودروی داخلی ارائه کنند.
 
امرالله امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره طرح دو فوریتی برخی نمایندگان مجلس برای افزایش 1000 درصدی تعرفه واردات خودرو، اظهار کرد: افزایش 1000 درصدی تعرفه واردات خودرو بیشتر به شوخی شبیه است و در هیچ کجای دنیا چنین تعرفه‌ای برای واردات خودرو اخذ نمی‌شود.
 
وی با بیان اینکه افزایش تعرفه واردات خودرو به هیچ وجه راهکار مناسبی برای حمایت از صنعت خودروی داخلی نیست، خاطرنشان کرد: افزایش تعرفه واردات خودرو تنها موجب سستی و تنبلی بیشتر خودروسازان و ادامه روند معیوب گذشته در صنعت خودرو خواهد شد.
 
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: به نظر من به جای افزایش تعرفه واردات خودرو باید شرکتهای خودروسازی را به مجلس فراخوانده و از آنها بخواهند طرحی برای افزایش کیفیت خودروهای تولیدی ارائه کنند.
 
وی افزود: از آن سو باید شرایط برای واردات خودروهای کم مصرف و ارزان قیمت خارجی تسهیل شود تا با ایجاد رقابت خودروسازان مجبور به ارتقای کیفیت محصولات تولیدی خود شوند.
 
امینی با بیان اینکه شرکتهای خودروساز داخلی به دلیل انحصاری بودن بازار از انگیزه لازم برای اصلاح فرایندها برخوردار نیستند، تصریح کرد: بنابراین مجلس و دولت باید با تشدید نظارتها، خودروسازان را به سمت اصلاح عملکرد و بهبود کیفیت خودروهای تولیدی در کنار ارتقای بهر‌ه‌وری سوق دهند.
 
به گزارش ایسنا، نادر قاضی‌پور - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از تهیه طرحی دو فوریتی برای افزایش تعرفه واردات خودرو تا 1000 درصد خبر داده است.
 

منبع

ایسنا

برچسب : افزایش , تعرفه , واردات , خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

12 نظر

شپش
0

آقا ، مدیران این دوخودرو ساز با عجز و درماندگی دروغین ، دو دوزبازی ،یارانه رو به اسم کمک به تولید میخاند بگیرند و بخورند ، البته با پرداخت حق السکوت ، خدا لعنتشون کنه
01:13  1394/07/11
پاسخ دادن
نیما
17

همه صحبت از عنوانی به نام مسئولین میکنند اما.......عزیزم ایرانو کو مسئول؛ از این پس این لاشخوران را باید بی غیرت ملی، فرا خواند.
21:05  1394/07/09
پاسخ دادن
کاربر: چلنجر
15

بله بازی با تعرفه راه چاره نیست بلکه سرپوش بر بی لیاقتی است. دولت باید مراقب عدم شکل گیری انحصار و کنترل کیفیت خودرو باشد که فعلا تمام سیاستهای نعمت زاده در جهت عکس این دو وظیفه ذاتی دولت است.
18:13  1394/07/09
پاسخ دادن
رضا
15

اگر جرات دارین تعرفه رو ۱۰۰۰ درصد کنید.
مرد نیستین اگه پای حرفتون وانستین.
هر چند که میدونم مرد نیستین یعنی مطمئنم.
15:35  1394/07/09
پاسخ دادن
رضا
10

البته که راه ش بالا بردن تعرفه نیست ولی خودروسازان داخلی هم اصلاح نخواهند شد به دلیل اینکه مدیران ناوارد و کار نابلد در راس ان هستند و هیچ
استراتژی بلند مدتی برای خودروی روز دنیا ندارند
11:36  1394/07/09
پاسخ دادن
امیرحسین
23

مسئولین به دلیل اینکه میان مردم نیستن و زندگی جزیره ای دارن از واقعیات اجتماعی آگاه نیستن
امروز مردم ترجیح میدن با پس انداز و وام و هر روشی که شدنی باشه ماشین غیر ایرانی بخرند چون هم از قیافه تکراری و قدیمی خسته شدن و هم از کیفیت فاجعه بار و امکانات ضعیف دلزده هستن
فکر کنید کسی که سمند مدل 88 داره به چه انگیزه ای ماشینش رو تعویض کنه؟؟وقتی سطح امکانات و قدرت موتور و مشخصات فنی همه ماشین های ایرانی در یک سطح هست
امیدوارم یکبار شده مسئولین تصمیم منطقی و کارگشا بگیرن
11:00  1394/07/09
پاسخ دادن
حامد
4

کاملا با حرف های این کارشناس موافقم
یه علاوه اینکه افزاشی تعرفه باعث افزایش تورم در کشور میشه و ما قشر ضعیف تازه به یک اوضاع ثابت اقتصادی رسیدیم
مسئولین خواهش میکنم تروخدا این کارها را انجام ندهید
02:52  1394/07/09
پاسخ دادن
امیر
10

داداش این مسئولین ما با ترو خدا و تو بمیری من بمیرم درست شدنی نیستند باید زور بالا سرشون باشه چون خیلی بیرحم تر از این حرفان فقط تحریم
11:45  1394/07/09

رامین
34

بعضی از مسئولا رو اگه از اون سازمان بندازن بیرون بدرد حمالی هم نمیخورن
00:05  1394/07/09
پاسخ دادن
امیر
0

اگه مسئولین بجای سیاسی بازیهایی که انجام میدن کاری که بر آن گمارده شدند رو انجام میدادند که هیچ مشکلی وجود نداشت . در ضمن باید یاد آور بشم که خودروساز بزرگترین مافیای ایران است . اگه دقت کرده باشید تمام راه ها پیشنهاد و اجرا میشه بجز اجبار برای کیفی سازی و بروز کردن خودرو . اگر مردم فهیم ایران حرکت مثبت خودروساز را میدیدند ویا همتی در بهبود حرکت در مسئولین مشاهده میشد دست به تحریم نمیزدند . پس مردم هم از خودروساز و هم از مسئولین نا امید شدند که دست به این کار زدند . تو دنیای پیشرفته امروز که با یک کلیک تمام دنیا روی مانیتو هست به مردم دروغهایی میگویند که همه تعجب میکنند . مردم ماشین روز میخواهند اینها ماشینهای از رده خارج را به اسم ماشین روز با قیمت چند برابر نمایش میدهند . از این مسئول بیسواد و سودجو چه انتظاری میشود داشت . بخاطر این موضوعات و.... ما میگیم خرید ماشین صفر ممنوع
20:36  1394/07/08
پاسخ دادن
jj
0

مسئولین ما همیشه به جای حل مساله صورت مساله رو پاک می کنند.
19:49  1394/07/08
پاسخ دادن
حصین
0

هیچ کجای دنیا 120 درصد هم نیست 1000 درصد که دیگه هیچی
19:09  1394/07/08
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 35 نظر
X33 Cross cvt 28 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Nazi : خوش خبر باشید انشالله ما هم به زودی فاکتور شیم
فروردین : چرا فاکتور فروردین شروع نمیشه خوب اتومات بدن بجای دنده دارن که ...
احمدوند t8 شهرری : سلام به من دیر تحویل دادن از طریق دفتر خدمات قضایی و در شورای حل اختلاف ۳۰ روزه خسارت گرفتم البته تا صدور فاکتور و هزینه دادرسی هم گرفتم
شاهین جی ۱۱ آذر : شماره پذیرش تون چنده؟؟
مهدی پلاس : گروه خودروسازی سایپا ضمن عذرخواهی از مشتریان عزیز بابت تاخیر در تحویل برخی از خودروها اعلام کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته در‌چند هفته آینده تمامی خودروها به مشتریان گرامی تحویل خواهند شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا حسینی مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا ضمن عذرخواهی از مشتریان عزیز بابت تاخیر در تحویل برخی از خودروها گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته در‌چند هفته آینده تمامی خودروها به مشتریان گرامی تحویل خواهند شد. وی ادامه داد: برخی از آمارهای منتشر شده در فضای مجازی با واقعیت فاصله دارد و گروه خودروسازی سایپا از ابتدای امسال حدود 30 هزار دستگاه خودرو تولید و فاکتور کرده است و هیچ مشکلی بابت عرضه خودرو از سوی این گروه خودروسازی وجود ندارد. مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اخذ مجوزهای لازم برای ادامه تولید در شرکت بن رو گفت: با همراهی و درایت مسئولین مربوطه و اخذ مجوزهای لازم از فردا شرکت «بن رو» به مدار تولید برمیگردد و با اضافه شدن تولید در این شرکت، تولید گروه سایپا به مرز 1900 تا 2 هزار دستگاه در روز می رسد. وی تاکید کر
شاهین : من پذیرش 14 آذر هستم ان شاالله ک فاکتور بشیم هر چ زودتر
مهدی شاهین پلاس اسفندی : منظورش روزی1900 الی 2000 می باشد
حسن : شمابین تاراودناانتخابتون کدوم هست داداش؟؟
متخصص : سلام بله ۱۱ آذر فاکتور شده
رضا : دوستان مدیر ارتباطات شرکت سایپا امروز مصاحبه کرده و گفته طی چند هفته آینده تمام خودروهای مشتری ها بهشون تحویل داده میشه گویا مشکلاتشون حل شده و از فردا روزی ۲۰۰۰ خودرو تولید میکنن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 6دنده تکمیل وجه 7 اسفند : دنا 6دنده تکمیل وجه 7 اسفند موعد تحویل 31رفروردین بود که در زمان تکمیل وجه گفتند 3 ماه تحویل میدن میشه 5 خرداد تحویل اما 10 اردیبهشت فاکتور شد و 11 اردیبهشت پلاک و الان توی،صدور اسناد
اطلس دی : غلط کردید شما که نمیتونید ماشین بدید ثبت نام کردید پول مردمو خوابوندید تو حساب شرکتسودشو میبرید حرومزادها اگر راست میگید شاهین بدید اطلس ندارید.کوئیک خر سوار میشه؟ باید ماشین مردمو بدید تبدیل هایی که فرستادید به درد عمه تون مبخوره.
کیوان : سلام دوستان ما هفته قبل تجمع کردیم خیلی خوب بود فقط تعدادمان کم بود این بار با نفرات بیشتری اعتراض می‌کنیم وحق خودمون رو میگیریم
حسن دوگانه : حودروی من فکر کنم از سایت تبریز بیاد .خودم سرخس هستم اول میاد تهران بعد مشهد و در نهایت سرخس .فکر کنم بعد از فاکتور دو ماه طول بکشه برسه به دستم کجا برم تو نیمه راه تحویل بگیرم به نظرتون
تبریزی : آره با سود مشارکت میتونی خانه بخری
نیلوفر : دوستان عزیز..کوییک جی اکس ال از تحویلی خرداد کسی دعوتنامه براش صادرشده....؟؟؟؟؟
حمید رضا : سلام می خواستم بدونم 6بهمن تکمیل وجه کردم موعد تحویل خودرو 14اردیبهشت هستش مثل اینکه تاخیر داره وهنوز هم فاکتور نشده چطور کسانی که دیرتر تکمیل وجه کردن فاکتور شدن اگه به ترتیب هستش این چه ترتیبیه لطفاً راهنمایی کنید چکار باید انجام بدیم
نویان : درود دوست گرامی چقد کاشان علافی داره تا ماشین تحویل بگیری؟
اشتری : چرا چرت میگی.خودم اینترنتی 124 ثبت شکایت کردم تأیید شده
توحید ارومیه : اقا متین شما هم عین علوی که نوشتم هستین.حدودا 12ت