واکنش‌ها به طرح افزایش تعرفه واردات خودرو

واکنش‌ها به طرح افزایش تعرفه واردات خودرو

 
"مشکل خودروسازی سوءمدیریت است نه واردات"، "افزایش تعرفه واردات خودرو باعث تنبل‌تر شدن خودروسازان می‌شود"، "به جای افزایش تعرفه واردات، خودروسازی اصلاح شود" و نظایر اینها چکیده واکنش‌های برخی کارشناسان به طرح افزایش تعرفه واردات خودرو است.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حدود 10 روز پیش نادر قاضی‌پور - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس - از تهیه طرحی دو فوریتی برای افزایش تعرفه واردات خودرو تا 1000 درصد خبر داد.
 
این اقدام در حالی است که مصرف‌کنندگان ایرانی از قیمت و کیفیت خودروهای داخلی و همچنین کیفیت خدمات پس از فروش خودرو در کشور ناراضی بوده و خواستار افزایش کیفیت و کاهش قیمت این محصولات هستند.
 
در این شرایط کارشناسان و اساتید دانشگاه ارائه طرح افزایش تا 1000 درصدی تعرفه واردات خودرو را طرحی غیر کارشناسی و در حد شوخی دانسته و آن‌را پاسخ مناسبی به مطالبات مصرف‌کنندگان در این حوزه نمی‌دانند.
 
در این زمینه امرالله امینی - عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی - می‌گوید:" افزایش 1000 درصدی تعرفه واردات خودرو بیشتر به شوخی شبیه است و در هیچ کجای دنیا چنین تعرفه‌ای برای واردات خودرو اخذ نمی‌شود. نمایندگان مجلس به جای ارائه طرح برای افزایش تعرفه واردات خودرو طرحی برای اصلاح صنعت خودروی داخلی ارائه کنند".
 
وی خاطرنشان می‌کند:" افزایش تعرفه واردات خودرو تنها موجب سستی و تنبلی بیشتر خودروسازان و ادامه روند معیوب گذشته در صنعت خودرو خواهد شد. به نظر من به جای افزایش تعرفه واردات خودرو باید شرکتهای خودروسازی را به مجلس فراخوانده و از آنها بخواهند طرحی برای افزایش کیفیت خودروهای تولیدی ارائه کنند".
 
محمدقلی یوسفی - عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی - نیز در این زمینه می‌گوید:" مشکلات خودروسازان داخلی ناشی از مواردی چون مدیریت نادرست و سیاستهای غلط پولی و بانکی است و با افزایش تعرفه واردات خودرو نمی‌توان این مشکلات را حل کرد".
 
به گفته وی،‌" به جای افزایش تعرفه واردات خودرو باید بررسی شود که چرا در زمانی‌که تعرفه واردات خودرو بالا بود، خودروسازان اقدامی برای تولید خودروهای با کیفیت انجام ندادند".
 
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نیز از ناکارآمدی شرکتهای خودروساز می‌گوید:" تولید خودروهایی که پلت‌فرم آنها مربوط به سه دهه پیش است نشان‌دهنده ناکارآمدی شرکتهای خودروسازی است، در این شرایط افزایش تعرفه واردات خودرو تنها باعث تنبلی بیشتر خودروسازان خواهد شد".
 
محمد جعفری خاطرنشان می‌کند:" افزایش تعرفه واردات خودرو به معنای این است که به خودروسازان بگوییم روند نامطلوب گذشته را ادامه داده و همچنان خودروهایی با تکنولوژی سه دهه پیش را تولید کنید".
 
شهرام آزادی - عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی - نیز در این رابطه می‌گوید:" اگر تعرفه واردات خودرو را افزایش دهیم خودروسازان دیگر انگیزه‌ای برای ارتقای کیفیت و کاهش قیمت محصولاتشان نخواهند داشت. در این شرایط به جای ارائه طرح افزایش تعرفه واردات خودرو، دولت و مجلس باید هم‌راستا با یکدیگر طرحی کارشناسی برای افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودروهای تولید داخل ارائه کنند".
 
وی خاطرنشان می‌کند:" اتفاقا راه حمایت از صنعت خودروی ایران، کاهش تعرفه واردات خودرو برای تسهیل ورود خودروهای خارجی، افزایش رقابت و اجبار خودروسازان به ارتقای کیفیت و کاهش قیمت محصولاتشان است".
 
 
واکنش‌ها به طرح افزایش تعرفه واردات خودرو
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : تعرفه , واردات , خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

امیر
16

این طرح برای شوک دادن به بازار طراحی شده . و واقعا مثل بزرگترین شوخی سال . ما مردم ایران توی این 35سال از این جوکها زیاد شنیده ایم
14:21  1394/07/12
گزارش
پاسخ دادن
نیما
13

آفرین به درک و فهمت شهرام آزادی؛ چرا تو نماینده ی مجلس نشدی......
14:18  1394/07/12
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
َASHK : با عرض پوزش اصلاح میشود: 21 آذر 1403 مبلغ 297 میلیون تومان واریز شد. به اشتباه 1402 تایپ شد
محمد : سلام نه تحویل نگرفتم ماشین دو روز هست نمایندگی رسیده ولی پلاک ارسال نشده
ASHK : با سلام به هموطنان گرامی بنده خرداد 1402 ثبت نام کردم برای شاهین G قرعه تحویل به زمستان 1403 برام خورد 21 آذر 1402 مبلغ 297 میلیون تومن واریز کرد 21 خرداد طرح تبدیل به GL برام پیامک شد مورخ 31 خرداد واریز وجه نهایی (تکمیل وجه) زدم ولی توی سیستم میگن 2 تیر. چون سخا 2تیر ثبت شده از اونموقع تااااااا الان هم منتظرم.
کوییک sهفته چهارم بهمن : من هم ۱۹خرداد دعوتنامه کی میاد
وحید شاهین پلاس ۱۵ اردیبهشت : نصف ۱۲۲۲
حامد x3 : با سلام ماشینا رو دارن نمایندگی‌ها به قیمت آزاد می فروشن. گرانی در کار نیست طبق قرداد تا آخر سال هم وقت دارن بدن.
Hx5 : وام بگیر قرض کن، نزول نه، قرض عزیزم، بگیر ماشین رو یا بعدش حواله رو بفروش ی سبک تر بگیر و قرض رو پس بده ولی طلا نفروش
Hx5 : به نظرت آدم کالای سرمایه ای را تبدیل به کالای مصرفی میکنه؟ شما اهرم هم نزدی اگر میتونی وام بگیر اگر هم نمیتونی به نظرم تبدیل به ی ماشین مثلا ایکس 5 کارکرده بکن یا یک ماشین صفر ارزون تر اما طلا رو نده طلا شاید 7 هزار دلار رو هم ببینه، قطعا دلار هم با وضعیت فعلی همیشه رو به بالاست، تهش چند ماه تموم نخوره ماشینی که میگیری الان 21 هزار دلاره، چند ماه بعد میشه 20 هزار دلار و ی استفاده هم کنی میشه 19 هزار دلار حالا خودت حساب کن می ارزه طلایی که هر روز با دلار بالا و پایین میشه رو بفروشی چون مثلا میخوای لذت شاسی بلند داشته باشی
عباس : سلام ثبتبت نام مردادی هستم ماشین دوهفته پیش تحویل گرفتم ماشین بی ایراد خدارو شکر توی ایران ماشین بگیری بی ایراد باورکردنی نیست ممنون آزارمان خودرو
شاهین مشکی : سلام من تبدیل زدم از دیروز هنوز فاکتور نشدم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهرداد : اکستند با باربند فلزی پذیرش 28 مهرماه الان پلاک شد
محمد : نیسان با باربند از شنبه گذاشته940م
پیش فروش برج 11 کازرون : بله منم دقیقا همین طور هستم
کوییک gxlr : امروزپنج شنبه تماس گرفتم شرکت سایپا اپراتورگفت طرح عادی تا1404/3/29 فاکتورشده است من 28 تیر تکمیل وجه کردم گفت حدودیک ماه دیگرفاکتورمیشه
نیسان دوگانه : دستت درد نکنه قباد جان نمیخا. زحمت به خودت بدی راهنمایی کنی. مردم دیگه. آگاه شدن. روی نیسان ولو شدن. کسی ثبت نام نمیکنه خیالت راحت الان توی بازار. کمتر. از کارخانه گیر میاد. مردم بیچاره شدن روی نیسان تو چه میگی بنده خدا. تو از خود شرکتی. انشالا که خیر نبینی انشالا که مسولین خیر نبینن. پول از مردم گرفتن پنج ماه طول کشید که ماشین تحویل دادن. حالا هم. میخان. ماشینهای. چپی وافتاب سوخته با ضربه خورده توی شرکت با مدل 403. بدین به مردم. خدا. ازتون نگزره
تکمیل 12 مرداد اطلس جی : سلام باید همان موقع که در مورد تبدیل جی به جی ال گفتند تبدیل میزدید خدا رو شکر از برج 7 که تبدیل زدم یک روز بعد فاکتور شد یه هفته بعد پلاک و یه هفته و یه هفته بعد تحویل دادند 5 روز بعدش فروختم یه مبلغی را روش گذاشتم و پژو 207 گرفتم چون میخواستم از شر سایپا راحت بشم خدا را صد هزار مرتبه شد که الان ماشین دارم ان شاءالله همه شما مشکل ماشین براتون حل بشه
علیرضا GX L : سلام من تکمیل وجه 1 شهریورم بنظرتون کی فاکتور میشم؟
سالارم : منم دقیقا 26 برج یک پول ریختم حدودا 245 ملیون پول باید بریزیم دعوتنامه هم نهایتا تا دهم دی میاد حدودا 15 روز هم وقت میدن لازمه بگم اینجا همه فقط سوال میپرسن کسی جوابگو نیست اکثرا دلال هستن فقط دوس دارن گرونی بشه دولت و حکومت بهونه س ماها چند نفر که فقط یه دونه داریم اسیر حاشیه و حرف و حدیثیم زیاد اهمیت نده
رضا : قطعات مشترک با سایر خودروها لنت جلو: ال 90 فیلتر روغن: ماتیز وmvm110 بقیه لیفانها، فیلتر سرکان با کد 7133 کمک فنر جلو:پژو 405 (بلند است) 405، پژو 206 (کوتاه است ) و اچ سی کراس فیلتر هوا:فیلتر هوای پراید را می توان جا کرد با نصب پلاستیک اضافه فیلتر بنزین پژو405 آفتابگیر سمند سورن سیبک طبق: اچ سی کراس بوش طبق کوچک لبه دار: اچ سی کراس بوش طبق بزرگ: اچ سی کراس موتور پمپ بنزین: پراید لنت ترمز عقب کفشکی:206 تیپ 3،ال 90 e1 کمک فنر عقب: اچ سی کراس قرقری فرمان از داخل (سیبک مفصل فرمان) : 206 بلبرینگ چرخاش عقب 206 تیپ 2 و اچ سی کراس بلبرینگ 445539 چرخ عقب پژو 206 تیپ2 MVM110 لیفان520 برند S2B بلبرینگ چرخاش جلو مزدا 323 برلیانس 320 ترموستات پژو 405 با کمی تراشکاری میل موج گیر اچ سی کراس کف پوش :ام وی ام 530 تاییدنشده: رادیاتور بخاری زانتیا دسته موتور بالا: پژو 405 سنسور دور موتور 405 پایه کوتاه دسته موتور کرولا سگدست 206 کمک عقب 405 دیسک و صفحه زانتیا اکسل عقب: 206 تیپ 3 لاستیک چاکدار لیفان 520: اچ سی کراس، برف پاکن: نیسان آبی
کوییکs : دعوتنامه بهمن کی میاد