نگرانی بهارستان نشینان از تعطیلی خودروسازان

نگرانی بهارستان نشینان از تعطیلی خودروسازان

 
 کمک ۲۰۰ میلیارد تومانی دولت به خودروسازان در حالی انجام می گیرد که بیشتر کارشناسان این صنعت معتقدند این یارانه باید به تولید کنندگان قطعات خودرو اختصاص یابد تا علاوه بر پایداری اشتغال،شاهد رونق دوباره صنعت خودرو کشور باشیم.
کمک ۲۰۰میلیارد تومانی دولت به صنعت خودروسازی در حالی این روزها مطرح شده که اغلب شرکت‌های قطعه ساز خودرو با مشکلات جدی نقدینگی مواجه هستند ومعتقدند حمایت مالی از قطعه‌سازان می تواند در به روزرسانی ماشین آلات صنعتی و نزدیک شدن قطعه‌سازان به استانداردهای اروپایی و رقابت پذیری جدی با شرکت های خارجی موثر واقع شود.
 
از این رو اظهار نظر بهارستانی ها را درباره وضعیت خودرو و توجه به تولیدکنندگان قطعات صنعت خودرو را از منظر نمایندگان خانه ملت، جویا شدیم.
 
وعده‌های دولت برای اختصاص یارانه بخش تولید محقق شود
روح الله عباسپور، با انتقاد از عملکرد دولت در پرداخت یارانه دولت به بخش تولید، گفت: در بودجه سال 93 تصویب شد که دولت 10 هزار میلیارد تومان به بخش تولید ارایه دهد. امسال هم قرار بر این بود تا 5 هزار میلیارد تومان به تولید بدهند ولی تا کنون به این وعده ها عمل نکرده است و گفته شده است که مقدار ناچیزی از این اعتبار را به خودروسازی اختصاص داده اند.
 
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه اختصاص 200 میلیارد تومان به بخش صنعت خودرو ناچیز است، افزود: خودروسازان با تامین این اعتبار باید بدهی قطعه سازان را پرداخت کنند.
 
وضعیت 120 هزار فعال صنعت قطعه سازی خودرو نامطلوب است
عباسپور تصریح کرد: اکنون 120 هزار نفر در عرصه قطعه سازی خودرو فعال هستند و وضعیت نامطلوبی را در عرصه تولید دارند. درجلسه اخیری که با وزیر صنعت هم در کمیسیون متبوع خودمان داشتیم قرار با این شد تا یک گروه بنشینند و یک جمع بندی داشته باشند وسپس اعلام شود.
 
فساد و رانت با تک نرخی شدن ارز از بین می رود
این نماینده مردم در مجلس در پاسخ به چگونگی تک نرخی‌شدن ارز و تاثیر آن در صنعت خودرو و تولید کشورمان ،اظهارداشت: اگر ارز تک نرخی بشود بهتر است، به نظر من تاثیر منفی در روند تولید نمی گذارد و جلوی خیلی از مفاسد و رانت ها را می گیرد.
 
لزوم ارتقای کیفیت در صنعت خودرو
سیدهادی حسینی دراین خصوص به خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،گفت:اخیرا هجمه‌های زیادی ازسوی خارجی ها به خودروهای ایرانی شده که به نظر ما این کار ناجوانمردانه است. خودروسازان ما در کیفیت بخشی قطعات تولیدی خود همت کنند تا شاهد کیفیت و رضایت بهتر از سوی مشتریان باشیم.
 
وی افزود:قطعه‌سازان خودرو بدهی های زیادی به کارگران خود دارند و باید یارانه اختصاص یافته صنعتی به این بخش تولیدی اختصاص یابد.ما باید تلاش کنیم تا روی پای خودمان بایستیم واین امر نیازی به ارتباط با بیرونی ها ندارد؛ما می توانیم تحت لقای اقتصاد مقاومتی شاهد رونق درعرصه صنعت و اقتصاد کشورمان باشیم.
 
فرهنگ مصرف تولید داخلی را توسعه دهیم
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در خصوص وارد کردن خودرو خارجی، یادآور شد: ما مخالف وارد کردن خودرو نیستیم، ما مخالف این هستیم که وارد کردن خودرو منجر به تعطیلی صنعت داخلی کشور نشود . اکنون هزاران نفر در این صنعت مشغول به کارند و اگر این بخش از تولید تعطیل شود راه را برای ورود ماشین های بی کیفیت چینی و .. باز کردیم. ما باید فرهنگ بها دادن به افزایش تولید ملی را توسعه دهیم.
 
مهار رانت خواری با تک نرخی شدن ارز
حسینی درپاسخ به چگونگی تک نرخی شدن ارز و تاثیر آن در صنعت خودرو و تولید کشورمان ، اظهار داشت: تولید کنندگان صنعتی خودشان هم به این امر واقفند که تک نرخی بهتر از چند نرخی است و با تک نرخی شدن دیگر شاهد فساد و رانت نیستیم. البته بهای دلاربرای تک نرخی شدن باید کمتر از سه هزار و 100 تومان باشد.
 
همچنین بهروز نعمتی درخصوص اختصاص یارانه تولید به قطعه سازان خودرو،به خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: قطعه‌سازی از سال 70 به صورت منسجم و اثرگذار کارش را در کشور شروع کرده ،ولی متاسفانه به دلیل برخی ساختارهایی که وجود دارد همیشه دچار مشکلاتی هستند.این در حالی است که این مجموعه‌ها توسط دولت حمایت می شوند.
 
وی تصریح کرد: می گویند دولت درصنعت خودروسازی دارای حداقل سهام است و این یک شعاری بیش نیست و بدون تعارف باید گفت خودروسازی ما توسط دولت هدایت می شود و انتخاب هیات مدیره آن توسط دولت انجام می گیرد.
 
خطر تعطیلی واحدهای تولیدی خودرو
عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآورشد:مشکل تولید قطعات خودرو باید ساختاری حل شود، 200 میلیارد تومان چه دردی از قطعه سازی دوا می کند.سال 91 آقای رئیس جمهور و معاون اول وی به خودرو سازان قول دادند تا هزارمیلیارد تومان پرداخت کنند؛ولی دردی دوا نشد. اگر این فضا به وجود بیاید واحدهای تولیدی ما تعطیل می شوند.
 
نعمتی افزود:هیچ گاه نباید قطعه سازی را از خودروسازی جدا بدانیم؛این ها یک مجموعه هستند و در یک کشتی کار می کنند و نباید فراموش کرد که قطعه سازان نقش مهمی دراین مجموعه برعهده دارند.
 
لزوم واگذاری صنعت خودرو به بخش خصوصی
این نماینده مردم درمجلس با ارایه راهکاری برای حل این معظل دربخش تولید کشورمان،اظهارداشت: چند موضوع دراین راه مشخص و روشن است.ابتدا باید باورداشت که قطعه‌ساز کار تولید را انجام داده و باید در مقابل پولش را بگیرد. دیگر اینکه خودروساز باید قیمت تمام شده را پایین بیاورد و بازار را در دستش بگیرد و در نهایت معتقدم سهام خودروسازی باید به بخش خصوصی واگذار شود.اگر این اتفاقات بیفتد نیازی به جلسات و ارایه دیگر راهکارها لازم نیست.
 
ارز باید شناور باشد
وی درخصوص تک نرخی شدن بهای ارز و تاثیر آن در صنعت خودرو،گفت: شاید تک‌نرخی شدن ارز در کوتاه مدت ممکن است به سود تولید کننده باشد؛ولی در بلندمدت به سود آن نیست.ارز باید شناور باشد و بازار همه چیز را تعیین کند.
 
موضوع رکود منحصر به صنعت خودرو نیست
علی علی‌لو،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به رکود بازار خودرو،به خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: موضوع رکود منحصر به صنعت خودرو نیست و در خیلی از بخش‌ها ما شاهد رکود هستیم. بخش عمده آن به سیاست سازمان دارایی و بانک مرکزی برمی‌گردد که متاسفانه با اعمال سیاست‌های خودشان، راه اشتباهی را می‌پیمایند.
 
وی با اشاره به اینکه دولت به شکل افراطی و بدون نگاه به رونق اقتصادی بر کاهش تورم تمرکز کرده است، گفت: ما توازنی میان این دو محور اقتصادی شاهد نیستیم یا تورم بالا می‌رود یا رکود افزایش می‌یابد.
 
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با ارائه راهکارهایی برای خروج از رکود،تصریح کرد: ابتدا خودروسازان باید به‌دنبال تغییر بروند و به‌دنبال رقابتی‌کردن بخش تولید باشند؛دیگر اینکه باید از زنجیره تامین خودرو حمایت کنیم، قطعه‌سازان خودرو از اصلی‌ترین گروه این زنجیره تولیدی هستند. خودروسازان باید لیست درستی از وام‌ها و تسهیلات ارائه دهند و بانک‌ها براساس لیست ارائه شده،آن را به خود قطعه‌سازان پرداخت کنند و این‌گونه می‌توان شاهد رونق بخش تولید در صنعت خودرو شد.
 
بالابودن هزینه تولید خودرو
همچنین،حسین گروسی تصریح کرد: ما باید خودمان را واکاوی کنیم،هزینه تولید در کشور ما بالا است و به این دلیل نمی‌توانند بها را کاهش دهند.
 
وی با اشاره به اینکه ما باید کیفیت تولید را افزایش دهیم،افزود:اگر کیفیت را افزایش دهیم ،کمتر به گارانتی نیاز است و هزینه‌های جانبی مردم و خودروساز پایین می‌آید و کمتر شاهد نارضایتی می‌شویم.
 
گروسی تصریح کرد:برخی ازخودروسازان به دلیل بی‌کیفیتی و نامرغوب‌بودن کالا عذرخواهی کردند.خدمات پس از فروش بر بهای خودرو تاثیرمی‌گذارد و این هزینه‌ها به قیمت خودرو افزوده می‌شود.
 
لزوم حمایت از تولیدات رقابت پذیر
این عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه حمایت از تولیدات رقابت‌پذیر که ابلاغ شده است باید اجرایی شود،گفت:با تبیین اقتصادمقاومتی که کشورما را به سرزمین صادرات و تولید کالا تبدیل می‌کند،می‌توانیم بازار 400 میلیونی منطقه را با توجه به اینکه با کشورهای مختلفی همسایه هستیم به‌دست بگیریم.
 
 
 
 
نگرانی بهارستان نشینان از تعطیلی خودروسازان
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

اقتصاد نیوز

 

برچسب : هشدار مجلسی‌ها به تعطیلی واحدهای تولیدی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

5 نظر

شوش
1

بابا اینارو ، رفتگران شریفمون حفظ ، حفظند ،!، ! خودروهای جدید تولید کنید با حداقل قیمت ، آخه ما از عربا کمتریم ؟! شرمتان باد ، خائنین به مملکت
10:31  1394/07/24
گزارش
پاسخ دادن
نماینده واقعی مردم
4

درود بر کمپین ما تا آخرش هستیم .
00:35  1394/07/24
گزارش
پاسخ دادن
علی
5

این حرفها یاعث شرمه . خجالت بکشید . بس نشد این همه ظلم
12:28  1394/07/23
گزارش
پاسخ دادن
امیر
25

باز هم شعار بازهم دروغ بازهم بیسوادی بازهم رشوه بابا اینا نماینده مردمند یا خودروساز. صنعت کشور به گل نشته اینا چسبیدن به این خودرو که آفت صنعت کشور
10:50  1394/07/21
گزارش
پاسخ دادن
تحریییییم کننده فرغوووون
21

نگرانی واسه چی؟؟؟
آهان،اونوقت جیره و مواجب و پاداش ها و شیرینی و ... یه عده از بین میره و نمیتونن شیکماشون رو گنده تر کنن با پول حروووووووووم...
هرچی خوردید و چاپیدید دیگه بسهههههه...
10:50  1394/07/21
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضا : تاریخ تحویل سخا رو باید از کجا نگاه کنیم؟ واریزی۱۳ آذرم پذیرش ۱۴ آذر با کد پذیرش ۱۲۰۵۷۵۸۲- زیر۵۰۰نفر جلومه یا بالا؟
مهدی. پلاس 14 اردیبهشت ماه : درود بر شما دوستان عزیز بزرگوارایی که رفتن امور مشتری سایپا چه جوابی دادن چه مشکلی دارن که شاهین پلاس تحویل نمیدن
قم : عزیزان یک سوال دارم ماشین جی ال تحویل تیرماه ۱۵اردیبهشت تکمیل وجه داشتم پیامک بیمه سینا هم آمده شماره شاسی شماره موتور هم برام فرستادن چندروز طول می کشه ماشین بیادنمایندگی؟
شاهین g : جریمه تاخیر پیش فروش نمیدونم ولی جریمه تاخیر فروش ۹۰ روزه ۳۶ درصد کل مبلغ واریزی هست یعنی اگه ۵۹۴ میلیون واریز کردین بعد از ۳ماه جریمه تاخیر حساب میشه ماهی 17820000 تومن میشه
شاهین g : درجواب امیر پذیرش مهم نیست تاریخ تحویل سخا مهمه برای من که سخا ۱۳ اذر هست ۱۷۵ نفر جلوتر از من هستن تو سیستم زد گفتش روزی ۱۳ تا فاکتور میشه روز کاری ۵ روز حساب میکنن واسه تولید من که عمرا تبدیل نمیزنم بعد ۸ ماه واریز وجه این کار منطقی نیست ولی ۳۶ درصد جریمه تاخیر میدن ولی چه دادنی بعد ۸ ماه جریمه میدن که باتوجه به تورم نباید روی جریمه تاخیر حساب باز کرد هیچ چیزی مشخص نیست ممکنه زودتر هم تحویل بدن ممکنه دیرتر تحویل بدن ولی یه چیزی خوب متوجه شدم توی تجمع امروز که مثل سگ از همه ماها و تجمع کننده ها میترسن اگه تجمع ادامه پیدا کنه و تعداد بیشتری بیان و جلوی ساختمان دادستان کل هم بریم شک نکن زودتر فاکتور میشن
شاهین g : درجواب 5252 شاهین g شما همین امروز فردا فاکتور میشی
علی شاهین cvt : سلام دوست عزیز پلاک شدن رو تو سایت میزنه؟
5252 : سلام اقا حسین من پذیرشم #۱۲۰۵۶۴۷ و شماره درخواستم#۱۹۳۴۲۵۷ هست ۱۱ آذر کل پولو ریختم ۱۲ آذر پذیرش و ۱۳ آذر سخاس بنظرت چند نفر جلومه تبدیل بزنم ؟
آریا شاهین cvt : بله شماره پلاک ماشین رو نوشته توی اطلاعاتم
سهند : سلام سهند نقره ای تا چه تاریخی فاکتور شده؟ 7 اردیبهشت یه عزیزی بود فک کنم فاکتور شده؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایکس 55 پرو : تشکر🙏
آقای صبوری : 😂👍
رسول : داداش صبوری خانمه الآنم در اختیاره دوستانه نکنی خیته خدمات میده به بچه ای بهمن واسفند
سورن 13تیر : بعد از فاکتور چقدر طول می کشه تحویل بدن
سپهر : سلام واریزی 9 فروردین مادران فروش فوری تحویل 6 تیر تبدیلی رانا به 207 فلز هنوز فاکتور نشده
دنا5دنده : آقا پارسا کلیه حواله تاریخ تحویل 31 ماه همون پیش فروشن وبقیه فوق العاده
دنا 6دنده31مرداد پیش فروش : داخل قراردادن نوشته .چه رینگی هستی
کوییگ آر اس 11ام تا 26 خرداد : اردیبهشت رو دارن میدن واسه شما 17 ام هس من موندم چرا ندادن نگا کن شاید فاکتور شدی
تحویلی 13 تیر : باسلام بنده تحویلی 13 تیر بوده ام که امروز فاکتور شد
دنا بورسی : روزی 750 تومن ؟اشتباه میکنی چون برای ما واکثر دوستان که سود تاخیر دارن محاسبه میکنند حدودا روزی 200وخرده ای البته برای پیش فروشها اینطوریه یا اینگه جنابعالی جزو پیش فروشها دیگه نباشید