خودرو‌های ایرانی قدرت رقابت با چینی‌ها را هم ندارند

خودرو‌های ایرانی قدرت رقابت با چینی‌ها را هم ندارند

 
نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران ضمن انتقاد از اینکه خودرو‌های ایرانی قدرت رقابت با خودروهای چینی‌ها را هم ندارند، گفت: وام 25 میلیون تومانی برای خرید خودرو نمی‌تواند راهکار موثری برای این صنعت باشد و بهترین راهکار برای صنعت خودروسازی داخلی، واگذاری آن به خودروسازان خارجی است.
 
نیما بصیری تهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: وام خودرو یک آرام بخش موقت برای صنعت خودروسازی است و نمی‌تواند باعث به حرکت درآمدن چرخ این صنعت شود و با شرایط فعلی کیفیت خودروهای داخلی امکان رقابت با خودروهای خارجی، حتی خودرو‌های چینی را ندارند.
 
وی افزود:‌ بهترین راهکار برای صنعت خودروی داخلی این است که شرکت‌های خودروسازی داخلی که در حال حاضر به هر نحوی به دنبال بقا هستند به خودروسازی‌های خارجی واگذار شوند، چراکه وضعیت فعلی صنعت خودرو به نفع صنعت کشور نیست.
 
بصیری تهرانی با بیان اینکه اصول درست صنعت خودروسازی در داخل کشور رعایت نمی‌شود، ادامه داد: خودروهای داخلی کیفیت لازم را ندارند به دلیل اینکه قطعه ساز یا خودروسازان به درستی عمل نمی‌کنند. در حال حاضر که بیش از 100 هزار خودرو برای واگذاری ثبت نام شده است که باید پرسید آیا قطعات این خودرو‌ها برای تحویل موجود است؟ قطعه سازی که ورشکست شده است و از شرکت‌های خودروسازی طلب زیادی دارد با چه موجودی و درآمدی می‌تواند قطعه تولید کند؟
 
نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه باید برای تعیین استراتژی صنعتی نگاه بلند مدت داشت، ادامه داد: این پولی که برای صنعت خودروسازی در نظر گرفته شده می‌توانست وارد چرخه صنعت شود. آیا واقعا برای هفت سال آینده برای خودرو‌هایی که فرسوده می‌شوند برنامه ریزی شده است؟
 
وی با اشاره به تجربه‌های کشور‌های دیگری که در بخش خودروسازی با مشکل روبرو شده‌اند، گفت: برخی اقدامات نمی‌تواند راهکار موثری برای اقتصاد باشد، چراکه راهکار‌های موقتی است که صحیح و خطا خواهد بود. در دنیا چنین تجربه‌هایی وجود دارد؛ به عنوان نمونه زمانی که کشور رمانی در صنعت خودرو با مشکل روبرو شد با رنو فرانسه وارد مشارکت شد.
 
 
 
خودرو‌های ایرانی قدرت رقابت با چینی‌ها را هم ندارند
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , فروش خودرو , خرید خودرو , تولید خودرو , چین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

10 نظر

موسوی
1

من خودرو صفر نمیخرم هنوز سر حرفم هستم اینا هم وام فروختند نه خودرو
05:47  1394/09/02
پاسخ دادن
بهنام طیبی
1

عزیزان گرامی ایران که خودروساز نیست فقط مونتاژکننده است.پس رقابتی وجود نداره وقتی هیچ یک از خودروها برای خودمان نیست
19:58  1394/08/29
پاسخ دادن
کاربر: Reza
2

خداییش پیکان وانت مال خودمونه دیگه!
00:09  1394/08/30

کاربر: نوید جهرمی
16

من ک فشارم افتاد از دست ایناهااااااا. ب کی داد دلمو بگم. بغضمو کجا خالی کنم. مایی ک تو زیمنه های مختلف سری توی سرا داریم از هسته ای و فضایی گرفته تا نانو و پزشکی و داروسازی نمیتونیم ی صنعت خودروی با آبرو داشته باشیم؟ این بود غرور ملیمون؟ این بود شعارهای انقلابی؟ لعنت ب همه کسانی ک کشور رو ب باد فنا دادن و دارن میدن.
والا همین خودروسازی رو هم از این لاشخورا بگیرن بدن دست جوونای غیور کشورمون سروسامون بهش میدن ک اونسرش ناپیدا.
17:25  1394/08/26
پاسخ دادن
کاربر: mojtaba .a
20

خوب شد گفتیا وگر نه چی کار میکردیم اقای مثلا مسول جای حرف زدن کار کنید عمل کنید 30 سال فقط دارین حرف میزنین از رییس جمهور تا ابدارچی ادارات دولتی بسه حرف زدن
12:42  1394/08/26
پاسخ دادن
Ttt
0

ضمنا این خودروسازها داخلی دارن آخرین نفس هاشونو میکشن..این وامی که دادن خودش گویای همین مسئله بود...مثل اینه که مریض رو بطور موقت به زور دارو و شوک قلبی و CCU زنده نگه داری...
12:13  1394/08/26
پاسخ دادن
Ttt
0

کشوری که دائم در حال پسرفته...نه تنها قدرت رقابت با ضعیف ترین رقبای کنونی رو نداره...بلکه قدرت رقابت با گذشته خودش رو هم نداره...
12:03  1394/08/26
پاسخ دادن
میترا
21

مگه ما خودروی ایرانی هم داریم!!!!
اینهایی هم که تولید میشه برای سی سال پیش فرانسه و کره هست.
11:52  1394/08/26
پاسخ دادن
جواد
9

این ۱۱۰ هزار تا رو فروختن با ۱۱۰ هزارتای بعدی که تا ۲ یا ۳ ماهه دیگه تولید میشه چیکار میکنند ؟
15:32  1394/08/26

هر چه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک..
18

کو گوش شنوا ؟!!تمام برنامه های افتصادی کشور متاسفانه بر اساس یش بینی های کوتاه مدت و در حال حاضر رقم خورده است و این منجلاب رکود و یا در حالی دیگر تورم اقتصادی همگی ناشی از ناشیگری های مسئولین وقت چه در گذشته چه در آینده بوده است تمام راهکارهای ارائه شده بر مبنا و اساس مستحکم اقتصادی پایه ریزی و بنا نمی شود که همیشه شاهد ناله و واماندگی بوده و هستیم .در آخر متذکر شوم مسئولین نسبتا محترم آخر تاکی اقتصاد و آینده کشور را جولانگاه خواسته های زود گذر و بی ثبات خود خواهید کرد ودر عبارتی فطری دنیای فانی را وقف دنیای باقی می نمایید ..خدایی هست ..
11:37  1394/08/26
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 35 نظر
X33 Cross cvt 28 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سالار : منم فکر میکردم دروغ میگه تا پیامش رو دیدم من 6 شهریورم فاکتور نشدم ولی محمد 5 شهریور فاکتور شد
Nazi : خوش خبر باشید انشالله ما هم به زودی فاکتور شیم
فروردین : چرا فاکتور فروردین شروع نمیشه خوب اتومات بدن بجای دنده دارن که ...
احمدوند t8 شهرری : سلام به من دیر تحویل دادن از طریق دفتر خدمات قضایی و در شورای حل اختلاف ۳۰ روزه خسارت گرفتم البته تا صدور فاکتور و هزینه دادرسی هم گرفتم
شاهین جی ۱۱ آذر : شماره پذیرش تون چنده؟؟
مهدی پلاس : گروه خودروسازی سایپا ضمن عذرخواهی از مشتریان عزیز بابت تاخیر در تحویل برخی از خودروها اعلام کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته در‌چند هفته آینده تمامی خودروها به مشتریان گرامی تحویل خواهند شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا حسینی مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا ضمن عذرخواهی از مشتریان عزیز بابت تاخیر در تحویل برخی از خودروها گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته در‌چند هفته آینده تمامی خودروها به مشتریان گرامی تحویل خواهند شد. وی ادامه داد: برخی از آمارهای منتشر شده در فضای مجازی با واقعیت فاصله دارد و گروه خودروسازی سایپا از ابتدای امسال حدود 30 هزار دستگاه خودرو تولید و فاکتور کرده است و هیچ مشکلی بابت عرضه خودرو از سوی این گروه خودروسازی وجود ندارد. مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اخذ مجوزهای لازم برای ادامه تولید در شرکت بن رو گفت: با همراهی و درایت مسئولین مربوطه و اخذ مجوزهای لازم از فردا شرکت «بن رو» به مدار تولید برمیگردد و با اضافه شدن تولید در این شرکت، تولید گروه سایپا به مرز 1900 تا 2 هزار دستگاه در روز می رسد. وی تاکید کر
شاهین : من پذیرش 14 آذر هستم ان شاالله ک فاکتور بشیم هر چ زودتر
مهدی شاهین پلاس اسفندی : منظورش روزی1900 الی 2000 می باشد
حسن : شمابین تاراودناانتخابتون کدوم هست داداش؟؟
متخصص : سلام بله ۱۱ آذر فاکتور شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی : شماره رو بزارید زنگ بزنیم
GXR-L - هفته چهارم اسفند : من پنج شنبه تحویل گرفتم از کارخونه سفید مشکی- تکمیل وجه 29 بهمن
دنا 6دنده تکمیل وجه 7 اسفند : دنا 6دنده تکمیل وجه 7 اسفند موعد تحویل 31رفروردین بود که در زمان تکمیل وجه گفتند 3 ماه تحویل میدن میشه 5 خرداد تحویل اما 10 اردیبهشت فاکتور شد و 11 اردیبهشت پلاک و الان توی،صدور اسناد
اطلس دی : غلط کردید شما که نمیتونید ماشین بدید ثبت نام کردید پول مردمو خوابوندید تو حساب شرکتسودشو میبرید حرومزادها اگر راست میگید شاهین بدید اطلس ندارید.کوئیک خر سوار میشه؟ باید ماشین مردمو بدید تبدیل هایی که فرستادید به درد عمه تون مبخوره.
کیوان : سلام دوستان ما هفته قبل تجمع کردیم خیلی خوب بود فقط تعدادمان کم بود این بار با نفرات بیشتری اعتراض می‌کنیم وحق خودمون رو میگیریم
حسن دوگانه : حودروی من فکر کنم از سایت تبریز بیاد .خودم سرخس هستم اول میاد تهران بعد مشهد و در نهایت سرخس .فکر کنم بعد از فاکتور دو ماه طول بکشه برسه به دستم کجا برم تو نیمه راه تحویل بگیرم به نظرتون
تبریزی : آره با سود مشارکت میتونی خانه بخری
نیلوفر : دوستان عزیز..کوییک جی اکس ال از تحویلی خرداد کسی دعوتنامه براش صادرشده....؟؟؟؟؟
حمید رضا : سلام می خواستم بدونم 6بهمن تکمیل وجه کردم موعد تحویل خودرو 14اردیبهشت هستش مثل اینکه تاخیر داره وهنوز هم فاکتور نشده چطور کسانی که دیرتر تکمیل وجه کردن فاکتور شدن اگه به ترتیب هستش این چه ترتیبیه لطفاً راهنمایی کنید چکار باید انجام بدیم
نویان : درود دوست گرامی چقد کاشان علافی داره تا ماشین تحویل بگیری؟