نقشه چینی ها و احتمال توقف واردات بنز و تویوتا به ایران

نقشه چینی ها و احتمال توقف واردات بنز و تویوتا به ایران

 
مدیر فروش و پشتیبانی تویوتا در ایران با اشاره به قطع روابط دیپلماتیک ایران با اعراب گفت: با توجه به اینکه 95 درصد بنز و تویوتا از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد می‌شود ممکن است واردات این دو خودرو به کشور متوقف شود که دراین صورت فضا برای خودروسازان چینی باز خواهد شد و قادرند بخشی از بازار را در غیاب این دو برند به نام خود کنند.
 
نگار میرکریمی: مهدی دادفر در گفت گو با اقتصادنیوز درباره اینکه گفته می‌شود ذائقه خرید خوردرو ایرانیان از بازار چینی و کره‌ای به سمت بازار اروپای و ژاپنی در حال حرکت است، اظهار کرد: ایرانیان سابقه ذهنی خوبی از بازارهای اروپایی دارند، هیچ یک از مردم خاطره بدی از این خودروها ندارند، اما اینگونه نیست که خودروسازان چینی بیکار بنشینند و راه را برای اروپایی‌ها باز کنند.
 
وی افزود: در حال حاضر بازار در دست چینی‌ها است و به گونه‌ای در حال تسخیر بازار هستند که به نظر می‌رسد به زودی بتوانند بازار خودروهای داخلی را نیز تسخیر کنند.
 
دادفر پیش‌بینی بازار خودرو در ماه‌های آینده را کمی دشوار دانست و گفت: به دلیل وجود شرایط سیاسی کشور که کریدورهای ورود خودرو در ایران به دست کشورهای عربی بوده‌اند، و به تازگی مشکلاتی به وجود آمده است، ممکن است به روابط این دو کشور لطمه وارد شود.
 
وی تاکید کرد: از طرفی دیگر ممکن است ورود خودروهای خارجی همچون تویوتا و بنز نیز متوقف شود. چرا که بیش از 95 درصد واردات خودرو مربوط به جنوب کشور و خلیج فارس است، از این رو در صورت ایجاد این اتفاق فضا برای خودروسازان چینی باز می‌شود چرا که چینی‌ها بازار ایران را به خوبی شناخته‌اند و کلیه برندهای چینی به نحوی در ایران تولید می‌شوند که می‌توانند حتی بازار تولیدات داخلی را نیز به دست گیرند.
 
 
مدیر فروش و پشتیبانی تویوتا در ایران اظهار کرد: در این میان خودروهای با کیفیت بالاتر از منظر کیفی با خودروهای اروپایی و آمریکایی همپایگی می‌کند. از این رو به نظر من بعید است که کشورهای اروپایی یا ژاپنی به راحتی بازار خودرو را از چنگ چینی‌ها خارج کنند.
 
وی افزود: بازار خودرو در کشور بازار رقابتی شده است، همچنین خودروسازانی همانند خودروسازان اروپایی و حتی خودروسازان ژاپنی در بازار به شدت بر خدمات پس از فروش خود فشار می‌اورند و برعکس نیز واردات خودروها با محدودیت همراه می‌شود. همزمان با خودروسازان نیز چینی‌ها نیز خدمات خود را گسترده می‌کنند از این رو منطقی نیست کسی که بازار ایران را هدف قرار گرفته است خدمات پس از فروش را کاهش دهد.
 
به گفته دادفر، آنچه در حال حاضر از چینی‌ها دیده می‌شود این است که هم پای خودروساز داخلی پیش می‌روند از طرفی دیگر اگر گفته می‌شود که چینی‌ها خدمات نمی‌دهند، اشتباه است، زیرا هنگامی‌که مردم خودرو می‌خرند به دلیل این است که به کیفیت خدمات آن برند امیدوارند.
 
وی براین باور است که اگر قوانین و مقررات واردات خودرو نسبت به اروپایی‌ها و ژاپنی‌ها سخت‌گیرانه باشد، حضور چینی‌ها افزایش می‌یابد، چرا که چینی‌ها به گونه‌ای بازار هدف را نشانه می‌گیرند که سرعت عمل بیشتری از خود نشان می‌دهند در حالیکه اروپایی‌ها و ژاپنی‌ها آهسته‌تر حرکت می‌کنند.
 
مدیر فروش و پشتیبانی تویوتا در ایران درپیش بینی خود از بازار واردات خودرو گفت: رقابت سختی میان چینی‌ها ژاپنی‌ها و اروپایی‌ها به وجود خواهد آمد. بازار هدف در مورد خودروهای اروپایی اینگونه است که تمایلی به خرید خودروهای داخلی یا چینی ندارند.
 
همچنین به نظر می‌رسد اروپایی‌ها سهم عظیمی از بازار خودرو را از اروپایی‌ها بگیرند. اما امکان رقابت خودروهای داخلی با چینی وجود ندارد.
 
 
 
نقشه چینی ها و احتمال توقف واردات بنز و تویوتا به ایران
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

اقتصاد نیوز

 

برچسب : خودرو , واردات بنز , تویوتا , چین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

کاربر: نوید جهرمی
0

ی سری مطالب رو گفته ی سری دیگه رو نگفته.
بخشی از بازار که دست خودروهای چینی هس بخش خالی بازار بوده که نه دست خودروهای داخلی بوده و نه وارداتی.زمانی کخ خودروهای چینی در بازه بالای 100 میلیون تومان فروشی داشته باشن میشه گف رقابت با وارداتی ها دارن و اگر در بازه زیر 35 میلیون هم بفروشن با داخلی ها رقابت دارن. در صورتی که عمده ی فروششون بین 35 تا 80 میلیون هس.خدمات پس از فروششون هنوز ضعیفه و این مشکل زمانی حاد میشه که خودروی شما تصادف کنه و نیاز ب قطعه فوری داشته باشی.
بازار اروپایی و ژاپنی ها نه با چینی ها بلکه با کره ای ها در رقابته که اینجا در نظر گرفته نشده.
هم چینین حتی اگر واردات خودرو از امارات و عمان به صفر برسه(که بسیار بعیده) واردات از کشور مبدأ در آینده ی نزدیک در جریان میافته.
این بازار بازاری آزاد نیست که بگیم باهم رقابت دارن.بازار انحصاری با رانت و امتیاز و فشار کنترل میشه نه رقابت.
06:49  1394/10/20
گزارش
پاسخ دادن
بهنام
0

دمت گرم نویدجان
00:09  1394/10/21

گزارش
بهنام
5

خوب مسلما خودروهای داخلی و زیر 100 میلیون تومان بدست بازار چینی خواهد افتاد.همین الان اکثر کسانی که لیفان 620 با حجم موتور 1800 سی سی سوار هستن خیلی بیشتر راضی تا کسانی که پرشیا سوارن. چین فقط در خودروسازی بلکه کالاها و صنایع دیگری پیشرفت چشمگیری داشته. ولی المان و ایتالیا و امریکا همیشه مشتری های خاص خودشون دارن
16:19  1394/10/19
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رز زرد : بله کاملا درست می فرمایی👍 هر چند دل خوشی از شرکت سایپا نداریم... مال منم تاریخ تحویل تو قرارداد ۳۱ خرداد بود و از اول تیر افزایش قیمت اعمال شد...که شامل من نشد... هر نوع ماشین پیشنهادی هم که واسه تبدیل بیاد طبق قیمت تاریخ تحویل درج شده در قرارداد هستش...
Nothing is for ever : دوستان دقت کنید که حتی اگر یه روز هم از تاریخ تحویل بگذاره، دیگه افزایش قیمت شاملش نمی شه. مثلا اگر تو قرارداد تاریخ تحویل شهریور هست، از یک مهر دیگه شرکت نمیتونه افزایش قیمت بده برای شما. اینو گفتم چون دیدم بعضیها اطلاعات غلط میدن
شاهین اتومات زمستان۱۴۰۳ : آقا هادی ممنون از شما بابت راهنمایی
سروش : سروران گرامی،عنایت داشته باشید،مسئله اصلی در حال حاضر تحویل خودرویی است که الان ۱/۳۵۰ میلیارد قیمت دارد و تکلیفش بعد از یکسال، مشخص نیست.با بحث های متفرقه ( مثل سود تاخیر)و مبلغ آن،از مسیر اصلی خارج نشوید.انشالله اگر خودرو را تحویل دادند،بعد از چند ماه سود تاخیر را هم می گیرید.الان فقط روی تحویل خودرو تمرکز کنید.
رضا : ن محمد جان‌۴/۲۹ثبت نام کردم
محمد : سلام شما حواله خریدی چون هنوز بنام شرکت هستش باشماره قراردا وارد بشین تازه ثبت نام کردین یانه
زبل خان : محمد جان،فردا ماشینمون را فاکتور میکنند،پس فردا تحویل میدن،روز بعدش هم سود تاخیر را یکجا میدن.چیز دیگه ای لازم نداری؟
اردیبهشت ۱۱ : تحویل ماشینتون رو هواست،شما دنبال سود تاخیر هستید!؟
داریوش ۲ اردیبهشت : اقا صادق پلاس واسه یه ماه چقدر جریمه تاخیر میدن من ریاضی م ضعیفه یه ماه چقدر میشه من ۴ ماه طلب تاخیر دارم از سایپا تا این لحظه
++ : تنها امیدواری آنست که قطعه سازان هم خود دست و پایشان در پوست گردوست.اینهمه هزینه کردند و ماشین آلات و پرس و دستگاه تزریق پلاستیک و قالب تهیه کردند،اگر بخواهند برای مدت طولانی متوقف شوند،خودشان هم ضرر میکنند،تنها مشتری قطعات آنها ایران خودرو و سایپا هستند،نمیتوانند که بروند قابلمه و ظرف پلاستیکی تولید کنند! مجبور هستند،برای بقای خودشان هم که شده ،یک جوری با سایپا کنار بیایند.با اعلام ورشکستگی سایپا،شاید تا مدتهای مدید ،آنها به طلبشان نرسند.سایپا هم دستشان را خوانده و برای همین زیاد به آب و آتش نمی زند.دولت هم برای آنکه دهها هزار نفر از کارکنان بزرگترین شرکت خودروساز داخلی بیکار نشوند،که تبعات اجتماعی و سیاسی دارد،مجبور است بنحوی به سایپا کمک کند.فقط زمان میبرد.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی 31 شهریور : ان شاءالله آقا وحید تا شنبه پلاک خواهید شد و حتی زودتر
6دنده پیش فروش31مرداد : امروز تماس گرفتن برای تحویل ماشین تهران نبودم انشالله شنبه اول وقت میرم تحویل بگیرم انشالله قسمت همتون بشه و تموم بشه این انتظار و بلاتکلیفی ولی یه چیزی رو بگم بعد اینکه فاکتور بشید و پلاک بشید کلا فراموش میکنید این همه استرس و نگرانی رو
6دنده پیش فروش31مردادآلمنیوم : داخل کاستومر زده اطلاعات خودرو هر چی میزنم میگه شما قادر به انجام این کار نمی باشید کسی میدونه چرا نمیشه ؟یا برای همه اینجوریه کسی اطلاع داره بگه لدفن
دنا 6دنده فولادی 31مرداد : ببخشید حمل ممکنه جمعه تیک بخوره؟
افشار : شرافتن تبدیلی ها چک کنن ...
فاضل : زحمت میکشی گورت گم کنی بری .
اطلس آذر : چرا دادن ماردان رو فاکتور میکنن بعد ما از اسفند 403 منتظر ماشین هستیم .اینجوری حق نیست که الان اینا دو ماهه داران فاکتور میشن.خدا لعنتت کنه سایپا😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡
اطلس بهمن کرمان : بله امروز 19 فاکتورشد اشتباه تایپ کردم
تحویل شهریور : مدیرعامل محترم ایران خودرو خواهشن یک ماه تاخیری که خودروها دارند .اون یک ماه راهم به تاریخ تحویل قرارداد اضافه کنید تامردم شهیدپرور دراسرع وقت خودروی درخواستی خودراتحویل بگیرند ممنون
اطلس بهمن کرمان : بله امروز 19 اشتباه تایپ کردم