خدمات پس‌از فروش خودروسازان، مردم همچنان ناراضی‌اند

 

خدمات پس‌از فروش خودروسازان، مردم همچنان ناراضی‌اند

 
در خدمات پس‌از فروش خودروسازان چه می‌گذرد؟
 
مردم همچنان ناراضی‌اند.
 
در حالی‌که هنوز نتایج ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۴، منتشر نشده، همچنان اخباری از نارضایتی مصرف‌کنندگان از این خدمات به گوش می‌رسد.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، اگرچه مصرف‌کنندگان از قیمت و کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند اما نارضایتی مصرف‌کنندگان از خودروسازان داخلی تنها محدود به این حوزه نیست.
 
براساس آخرین ارزیابی رسمی صورت گرفته از وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو، بخشی از مصرف‌کنندگان از کیفیت و هزینه خدمات ارائه شده در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند.
 
در این زمینه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۳، نظرسنجی کرده که براساس نتایج آن مشتریان از خدمات اصلی ارائه شده از سوی این شرکتها ناراضی هستند.
 
طبق این نظرسنجی، "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.
 
نتایج این ارزیابی مبنی بر نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات ارائه شده در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۳ در حالی است که همچنان اخباری از نارضایتی مصرف‌کنندگان از این خدمات به گوش می‌رسد.
 
در چنین شرایطی چندی پیش نیز عنوان شد که برخی قطعه‌سازان، قطعاتی که کیفیت آنها از سوی خودروساز رد و از ورود آنها به خطوط تولید خودرو جلوگیری شده است را وارد شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروساز می‌کنند.
 
در واکنش به این موضوع وزیر صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان خواست از خرید قطعات بی‌کیفیت از قطعه‌سازان خودداری و از توزیع این قطعات در شبکه خدمات پس از فروش خود جلوگیری کنند.
 
محمدرضا نعمت‌زاده در این زمینه دستور داد که "هیچ یک از شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان حق ندارند قطعات بی‌کیفیت را از خارج از شبکه خودروساز خریداری کنند و تامین همه قطعات یدکی باید از قطعات اصلی صورت گیرد". 
 
این وضعیت در حالی است که هنوز نتایج ارزیابی‌های جدید از وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو منتشر نشده است با این حال برخی اخبار به گوش رسیده در این رابطه بیانگر ادامه نابسامانی‌ها در این حوزه و نارضایتی مصرف‌کنندگان است.
 
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , خدمات پس‌از فروش خودروسازان، مردم همچنان ناراضی‌اند






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

کاربر: نوید جهرمی
5

محمدرضا نعمت‌زاده در این زمینه دستور داد که "هیچ یک از شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان حق ندارند قطعات بی‌کیفیت را از خارج از شبکه خودروساز خریداری کنند و تامین همه قطعات یدکی باید از قطعات اصلی صورت گیرد".
همین که گفت باید اینجور شود باید اونجور شود مشکلاتمون حل شد.
ما بریم آب پرتقال بخوریم(البته بعد از افطار)
16:46  1395/03/23
پاسخ دادن
منصور
4

به نعمت زاده بگو به همين خيال باش، مگر كسي كه ميخواد بره دزدي به صاحب خانه يا پليس اطلاع ميده،
تعمت زاده جان تا نظارتي نباشه و شكم دستگاههاي نظارتي و مردم گرسنه باشه، اين قطعه دزدي و آشغال فروشي ها ادامه دارد،
از قديم گفتند: آدم گرسنه سرش دين و ايمان نمي شه.
18:36  1395/03/23

کاربر: m&z
7

نمایندگی ها عادت کردن ارباب گونه با مشتری رفتار کنند، توی هر نمایندگی باید دو ساعت التماس کنی تا پذیرش بشی، بعد التماس تعمیرکار کنی منت بذاره ماشینتو نگاه کنه، به فرض اینکه ایرادشو پیدا کرد خودت باید دنبال انباردار و انبار قطعه بگردی و تازه متوجه میشی که قطعه رو ندارن! در روزهای بعد در به در تمام نمایندگی ها رو میگردی برای اون قطعه (تلفنی هم جواب نمیدن) و بعد تازه متوجه میشی اصلا اون قطعه موجود نیست یا اینکه هست ولی بهت نمیدن!! از اونجایی که حقت خورده شده عصبانی میشی و شکایت میکنی. با گرمی به شما گوش میدن و کد رهگیری برات صادر میکنند! پس از گذشت یک ماه و نتیجه ندادن پیگیری ها خسته شده و از بازار آزاد قطعه رو تهیه و بیرون مشکلت رو توی یکی دو ساعت حل میکنی. بعدش توبه میکنی که عمرا پاتو تو نمایندگی نزاری. این تجربه تلخ بسیاری از هموطنامون هست.
16:11  1395/03/23
پاسخ دادن
منصور
2

بنده هم اين بدبختي و بيچارگي رو تجربه كردم
18:38  1395/03/23

امیر(سابق)
5

دوست من بعد بازم میریم رکورد 130 هزار ثبت نام در 7روز را میزنیم. تا خودمون نخوایم هیچ کس به دادمون نمیرسه. همین الان فرانسه و ببینید واسه یه تغییر کوچک چه بلوایی بپا کردند . ما فقط قر زدن و حرف زدن بلدیم به عمل که میرسه یه به من چه میگیم و خودمونو گول میزنیم . پس تا رفتارمون عوض نشه باید تحمل کنیم
01:07  1395/03/24

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
فضول وسبک : ماشین‌منم فاکتور شد تکمیل وجه ۱۴۰۳.۶.۳۱ فاکتور ۱۴۰۳.۱۲.۳۰ تارا گرگ‌ پلند xlgکروز
فرهاد : ما برای وزارت صمت درس عبرت شدیم امروز که معلوم شد ۱۴۰ هزار نفر برای ۱۰ هزار خودرو برقی ثبت نام کردن، وزارت صمت اعلام کرده که پس از قرعه کشی ۱۰ هزار نفر بعنوان برنده اعلام میشن و ثبت نام سایرین باطل میشه و اگه ماشین بخوان باید منتظر ثبت نام هاي بعدی بشن و مجددا پول بلوکه کنن و ثبت نام کنن. خلاصه که اون برنامه اولویت بندی ها ظاهرا تمومه و از این به بعد به همون روال قرعه کشی معمول برمی گردیم و فقط این وسط معلوم نیست تکلیف ما چی میشه
تارا v4lx : سلام شما تحویل ۲۱ اسفند بودین فاکتور شدین؟
رضا اس ۵ ۲۶ مهر : دوستان کرمان موتور این گروه رو زده تا مالباخته ها فقط بیان ازشون تعریف کنن تا یه کم انتقاد میکنی نمیزارن تو گروه باشه شما خیلی خوبین واقعا تشکر پولای اضافه مردم که لازم ندارن پیش خودتون نگه میدارین خسته نباشد کمرتون درد نگیره😁😁
تارا دستی زمستان : من الان فاکتور شدم شماها چک کنید
مجید اصفهان : سلام من همینطور زنگ زدم نمایندگی میگن 15خرداد تا آخر خرداد تغییر میکنه
مجید اصفهان : سلام من همینطور زنگ زدم نمایندگی میگن 15خرداد به بعد تغییر میکنه
تارا دستی زمستان : خدا لعنت کن قوم دروغگو رو
ایمان (شاهین اتومات) : سلام دوستان عزیز امروز هم کسی فاکتور نشده ؟
اطلس 90 روزه قرارداد 19 اسفند : 17 اسفند نقدی واریز داشتم 19 اسفند قرارداد شده. دو هفته دیگه 90 روزش تمومه هنوز خبری از تخصیص و فاکتور نیست!
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امین : داداش برا من از شنبه ماشین نمایندگیه به من نمیدن میگن کارواش کنیم باید بزور برم بگیرم
ارتقا تحویل تیر : الان این تبدیل ویژه چیه دقیقا؟؟؟؟دگه تبدیل به بدون سقفش کنیم یا پول اضاف میخوان
صابری : 😏😐
علی ج : من که پول تبدیل زدن ندارم به زور تونستم با وام پول پژو پارس رو جور کنم صبر میکنم خدا چی میخاد
حسین آقا : از کاستومر چک کن
207دستی ارتقا یافته ت 31 فروردین : دوستان آیا بعد فاکتور شدن پیام واسمون میاد یا باید از کاستومر ببینیم که فاکتور شدیم؟
پارس ای ال ایکس : بله برامن اومده
دوگانه واریزی 29اذر : 26اذر تعطیل هست اگر کسی باشه که واریزی 27اذر باشه داره فاکتور شدن جلو می‌ره وگرنه تکون نخورده
پارس : میشه بگید قیمت کلرخانه تارا دستی سورن پلاس دستی چنده
امید م : من بخشنامه 4724هستم ولی پیامک برام نیامده کسی هست این بخشنامه باشه و براش پیامک نیامده باشه.لطفا جواب بدین