خدمات پس‌از فروش خودروسازان، مردم همچنان ناراضی‌اند

 

خدمات پس‌از فروش خودروسازان، مردم همچنان ناراضی‌اند

 
در خدمات پس‌از فروش خودروسازان چه می‌گذرد؟
 
مردم همچنان ناراضی‌اند.
 
در حالی‌که هنوز نتایج ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۴، منتشر نشده، همچنان اخباری از نارضایتی مصرف‌کنندگان از این خدمات به گوش می‌رسد.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، اگرچه مصرف‌کنندگان از قیمت و کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند اما نارضایتی مصرف‌کنندگان از خودروسازان داخلی تنها محدود به این حوزه نیست.
 
براساس آخرین ارزیابی رسمی صورت گرفته از وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو، بخشی از مصرف‌کنندگان از کیفیت و هزینه خدمات ارائه شده در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند.
 
در این زمینه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۳، نظرسنجی کرده که براساس نتایج آن مشتریان از خدمات اصلی ارائه شده از سوی این شرکتها ناراضی هستند.
 
طبق این نظرسنجی، "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.
 
نتایج این ارزیابی مبنی بر نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات ارائه شده در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۳ در حالی است که همچنان اخباری از نارضایتی مصرف‌کنندگان از این خدمات به گوش می‌رسد.
 
در چنین شرایطی چندی پیش نیز عنوان شد که برخی قطعه‌سازان، قطعاتی که کیفیت آنها از سوی خودروساز رد و از ورود آنها به خطوط تولید خودرو جلوگیری شده است را وارد شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروساز می‌کنند.
 
در واکنش به این موضوع وزیر صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان خواست از خرید قطعات بی‌کیفیت از قطعه‌سازان خودداری و از توزیع این قطعات در شبکه خدمات پس از فروش خود جلوگیری کنند.
 
محمدرضا نعمت‌زاده در این زمینه دستور داد که "هیچ یک از شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان حق ندارند قطعات بی‌کیفیت را از خارج از شبکه خودروساز خریداری کنند و تامین همه قطعات یدکی باید از قطعات اصلی صورت گیرد". 
 
این وضعیت در حالی است که هنوز نتایج ارزیابی‌های جدید از وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو منتشر نشده است با این حال برخی اخبار به گوش رسیده در این رابطه بیانگر ادامه نابسامانی‌ها در این حوزه و نارضایتی مصرف‌کنندگان است.
 
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , خدمات پس‌از فروش خودروسازان، مردم همچنان ناراضی‌اند






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

5 نظر

کاربر: نوید جهرمی
5

محمدرضا نعمت‌زاده در این زمینه دستور داد که "هیچ یک از شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان حق ندارند قطعات بی‌کیفیت را از خارج از شبکه خودروساز خریداری کنند و تامین همه قطعات یدکی باید از قطعات اصلی صورت گیرد".
همین که گفت باید اینجور شود باید اونجور شود مشکلاتمون حل شد.
ما بریم آب پرتقال بخوریم(البته بعد از افطار)
16:46  1395/03/23
گزارش
پاسخ دادن
منصور
4

به نعمت زاده بگو به همين خيال باش، مگر كسي كه ميخواد بره دزدي به صاحب خانه يا پليس اطلاع ميده،
تعمت زاده جان تا نظارتي نباشه و شكم دستگاههاي نظارتي و مردم گرسنه باشه، اين قطعه دزدي و آشغال فروشي ها ادامه دارد،
از قديم گفتند: آدم گرسنه سرش دين و ايمان نمي شه.
18:36  1395/03/23

گزارش
کاربر: m&z
7

نمایندگی ها عادت کردن ارباب گونه با مشتری رفتار کنند، توی هر نمایندگی باید دو ساعت التماس کنی تا پذیرش بشی، بعد التماس تعمیرکار کنی منت بذاره ماشینتو نگاه کنه، به فرض اینکه ایرادشو پیدا کرد خودت باید دنبال انباردار و انبار قطعه بگردی و تازه متوجه میشی که قطعه رو ندارن! در روزهای بعد در به در تمام نمایندگی ها رو میگردی برای اون قطعه (تلفنی هم جواب نمیدن) و بعد تازه متوجه میشی اصلا اون قطعه موجود نیست یا اینکه هست ولی بهت نمیدن!! از اونجایی که حقت خورده شده عصبانی میشی و شکایت میکنی. با گرمی به شما گوش میدن و کد رهگیری برات صادر میکنند! پس از گذشت یک ماه و نتیجه ندادن پیگیری ها خسته شده و از بازار آزاد قطعه رو تهیه و بیرون مشکلت رو توی یکی دو ساعت حل میکنی. بعدش توبه میکنی که عمرا پاتو تو نمایندگی نزاری. این تجربه تلخ بسیاری از هموطنامون هست.
16:11  1395/03/23
گزارش
پاسخ دادن
منصور
2

بنده هم اين بدبختي و بيچارگي رو تجربه كردم
18:38  1395/03/23

گزارش
امیر(سابق)
5

دوست من بعد بازم میریم رکورد 130 هزار ثبت نام در 7روز را میزنیم. تا خودمون نخوایم هیچ کس به دادمون نمیرسه. همین الان فرانسه و ببینید واسه یه تغییر کوچک چه بلوایی بپا کردند . ما فقط قر زدن و حرف زدن بلدیم به عمل که میرسه یه به من چه میگیم و خودمونو گول میزنیم . پس تا رفتارمون عوض نشه باید تحمل کنیم
01:07  1395/03/24

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسین : بلاخره دیروز به این نتیجه رسیدم که تنها راه گرفتن حق و حقوق از این شرکت فقط شکایته دادخواست دادم و3370000تومانم هزینه دادم تا ببینیم چی میشه
سجاد : سلام من همین امروز رفتم اداره فروش سایپا جاده مخصوص خودرو ثبت تامیم شاهین cvt بوده سخا۱۹اسفند ۴۰۳ بود تکمیل وجه ۲۰اسفند دارن ۲۰ اسفند و فاکتور میکنن و گفتن۱۴۰ نفر جلو من هستن ۳ الی ۴ هفته طول میکشه تا فاکتور بشه چون سرعت فاکتور شدن خیلی پایینه جالب اینجاست ۱۶ روز هست راهور هیچ یک از ماشین های سایپا رو پلاک نمیکنه و مشکل دارن و اونجا هم میگه صبرکنید
Ali : شماره شاسی برام امده چند روز بعد خودرو را تحویل میدن
اهورا : من هم الان تماس گرفتم. بنده خدا کارشناس برنامه باورش نمیشد من اذر ماه تکمیل وجه کردم و هنوز ماشینی بهم ندادن
محمد : سلام دوستان الان قیمت glبااین افزایش چقدرشده؟من تحویل دی هستم آیاتااون موقع پیامک تکمیل وجه میاد؟باتشکرازهمه
شاهین پلاس مهر : فکنم شهریور هنوز نیومده ولی ممکن هرسه ماه باهم بیاد
میثم : نازنین خانم برای شما اول آبان پیام آمد که شامل افزایش قیمت نمیشی؟؟؟ چون منم موعد خرداد هستم شرایط آقا آرش رو دارم و برام هم پیام نیومد که مشمول افزایش قیمت نمیشی همین امروز هم با کارشناسان تماس گرفتم ج دادن که دعوتنامه اصلی خرداد در 20مرداد ارسال شده خودتون پرداخت نکردی... آیا شما هم تو مردادبراتون دعوتنامه اومده؟
حامد j7 : سلام منم تکمیل وجه کردم دعوتنامه آبان شاسی شد بعد کسر قیمت جدید شاسی خذف شد تماس گرفتم جواب درستی ندان چنتا دختر گذاشتن شر ور جواب مردمم میدن نمیدون خودشونم چی جواب بدن
j7 فروردین : کسی از ثبت نامی های دو مرحله ای فروردین j7 تحویل گرفته؟ چند روزه من زنگ میزنم واسه پیگیری که تحویل بدن میگن 1 هفته هست j7 ها دارن بارگیری میشن! البته میگن نوبت ماشین من نشده :)) مدارکمم تحویل پست دادن حتی اما ماشین رو بعد از 1 ماه و 11 روز تاخیر تحویل ندادن
عادل j7 : سلام بر دوستان من قبل از کاهش قیمت تکمیل وجه انجام دادم و شماره شاسی هم تخصیص داده شد اما بعد از اینکه قیمت ها کاهش پیدا کرد شماره شاسی پاک شده. کسی این اتفاق براش افتاده؟ جریان چیه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سیاوش : مبارک باشه من واریزی دومم یکم تیربوده انشالله هممون به ماشینمون برسیم
سیاوش : مبارک باشه من واریزی دومم یکم تیربوده
زهرا : سلام من پیش فروش بهمن تکمیل وجه 3 خرداد فاکتور 3 آبان پلاک 5آبان 11آبان هم که امروز میشه تماس از نمایندگی که فردا 12برم تحویل بگیرم
سیاوش : به سلامتی مبارکه
30 آبان : تیوفایو 16 سوپاپ هست و خیلی بهتر هست. 72 تومن بده
پیش فروش : بخدا ماها خودمون خیلی بیشتر از اونا خبر داریم من 8 تیر واریز کردم پیش فروش دهه فجر تحویل مرداد فاکتور شدم
سجاد : سلام آقای رضا شما از ابتدا کوییک اس ثبت نام کرده بودید یا نه از شاهین به کوییک تبدیل زده بودید؟ و اینکه بعد از فکتور شدن چقدر طول کشید که خودرو تون پلاک شد؟ امروز پلاک شدید؟ممنون میشم توضیح بدید.
علی : دروغ
حمیدرضا : حمال پدر محترم شما هست دوست عزیز . من واقعیت رو گفتم
تحویل 30 بهمن پیش فروش : تحویل کی هستی برادر