خدمات پس‌از فروش خودروسازان، مردم همچنان ناراضی‌اند

 

خدمات پس‌از فروش خودروسازان، مردم همچنان ناراضی‌اند

 
در خدمات پس‌از فروش خودروسازان چه می‌گذرد؟
 
مردم همچنان ناراضی‌اند.
 
در حالی‌که هنوز نتایج ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۴، منتشر نشده، همچنان اخباری از نارضایتی مصرف‌کنندگان از این خدمات به گوش می‌رسد.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، اگرچه مصرف‌کنندگان از قیمت و کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند اما نارضایتی مصرف‌کنندگان از خودروسازان داخلی تنها محدود به این حوزه نیست.
 
براساس آخرین ارزیابی رسمی صورت گرفته از وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو، بخشی از مصرف‌کنندگان از کیفیت و هزینه خدمات ارائه شده در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند.
 
در این زمینه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۳، نظرسنجی کرده که براساس نتایج آن مشتریان از خدمات اصلی ارائه شده از سوی این شرکتها ناراضی هستند.
 
طبق این نظرسنجی، "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.
 
نتایج این ارزیابی مبنی بر نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات ارائه شده در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۳ در حالی است که همچنان اخباری از نارضایتی مصرف‌کنندگان از این خدمات به گوش می‌رسد.
 
در چنین شرایطی چندی پیش نیز عنوان شد که برخی قطعه‌سازان، قطعاتی که کیفیت آنها از سوی خودروساز رد و از ورود آنها به خطوط تولید خودرو جلوگیری شده است را وارد شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروساز می‌کنند.
 
در واکنش به این موضوع وزیر صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان خواست از خرید قطعات بی‌کیفیت از قطعه‌سازان خودداری و از توزیع این قطعات در شبکه خدمات پس از فروش خود جلوگیری کنند.
 
محمدرضا نعمت‌زاده در این زمینه دستور داد که "هیچ یک از شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان حق ندارند قطعات بی‌کیفیت را از خارج از شبکه خودروساز خریداری کنند و تامین همه قطعات یدکی باید از قطعات اصلی صورت گیرد". 
 
این وضعیت در حالی است که هنوز نتایج ارزیابی‌های جدید از وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو منتشر نشده است با این حال برخی اخبار به گوش رسیده در این رابطه بیانگر ادامه نابسامانی‌ها در این حوزه و نارضایتی مصرف‌کنندگان است.
 
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , خدمات پس‌از فروش خودروسازان، مردم همچنان ناراضی‌اند






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

5 نظر

کاربر: نوید جهرمی
5

محمدرضا نعمت‌زاده در این زمینه دستور داد که "هیچ یک از شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان حق ندارند قطعات بی‌کیفیت را از خارج از شبکه خودروساز خریداری کنند و تامین همه قطعات یدکی باید از قطعات اصلی صورت گیرد".
همین که گفت باید اینجور شود باید اونجور شود مشکلاتمون حل شد.
ما بریم آب پرتقال بخوریم(البته بعد از افطار)
16:46  1395/03/23
گزارش
پاسخ دادن
منصور
4

به نعمت زاده بگو به همين خيال باش، مگر كسي كه ميخواد بره دزدي به صاحب خانه يا پليس اطلاع ميده،
تعمت زاده جان تا نظارتي نباشه و شكم دستگاههاي نظارتي و مردم گرسنه باشه، اين قطعه دزدي و آشغال فروشي ها ادامه دارد،
از قديم گفتند: آدم گرسنه سرش دين و ايمان نمي شه.
18:36  1395/03/23

گزارش
کاربر: m&z
7

نمایندگی ها عادت کردن ارباب گونه با مشتری رفتار کنند، توی هر نمایندگی باید دو ساعت التماس کنی تا پذیرش بشی، بعد التماس تعمیرکار کنی منت بذاره ماشینتو نگاه کنه، به فرض اینکه ایرادشو پیدا کرد خودت باید دنبال انباردار و انبار قطعه بگردی و تازه متوجه میشی که قطعه رو ندارن! در روزهای بعد در به در تمام نمایندگی ها رو میگردی برای اون قطعه (تلفنی هم جواب نمیدن) و بعد تازه متوجه میشی اصلا اون قطعه موجود نیست یا اینکه هست ولی بهت نمیدن!! از اونجایی که حقت خورده شده عصبانی میشی و شکایت میکنی. با گرمی به شما گوش میدن و کد رهگیری برات صادر میکنند! پس از گذشت یک ماه و نتیجه ندادن پیگیری ها خسته شده و از بازار آزاد قطعه رو تهیه و بیرون مشکلت رو توی یکی دو ساعت حل میکنی. بعدش توبه میکنی که عمرا پاتو تو نمایندگی نزاری. این تجربه تلخ بسیاری از هموطنامون هست.
16:11  1395/03/23
گزارش
پاسخ دادن
منصور
2

بنده هم اين بدبختي و بيچارگي رو تجربه كردم
18:38  1395/03/23

گزارش
امیر(سابق)
5

دوست من بعد بازم میریم رکورد 130 هزار ثبت نام در 7روز را میزنیم. تا خودمون نخوایم هیچ کس به دادمون نمیرسه. همین الان فرانسه و ببینید واسه یه تغییر کوچک چه بلوایی بپا کردند . ما فقط قر زدن و حرف زدن بلدیم به عمل که میرسه یه به من چه میگیم و خودمونو گول میزنیم . پس تا رفتارمون عوض نشه باید تحمل کنیم
01:07  1395/03/24

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تیتان ۲ دی فوق‌العاده : سلام ماشین من پلاک شده سندش هم اومده نمایندگی ولی خودش هنوز بارگیری نشده
شاهین G : بعد از اسفندی ها فروردین فاکتور میشه یا اردیبهشت ؟؟؟کسی فروردین تکمیل وجه انجام داده ؟؟
5 : آیا کسی شاسی شده این چند روز
5 : چرا هیچکس نیست تورو خدا یکی بگه شاسی شده این چند روز ما دلمون خوش باشه یه میلیارد پولمون رفت دارم سکته میکنم
5 : چرا هیچکس نیست تورو خدا یکی بگه شاسی شده این چند روز ما دلمون خوش باشه یه میلیارد پولمون رفت دارم سکته میکنم
درسا : تکمیل وجه ۵ اسفند کسی فاکتور شده ؟
درسا : تکمیل وجه ۵ اسفند کسی فاکتور شده ؟
حسین : سلام. انشا... در این لحظات سلامت و تندرست باشید. جی۷ ما اومد. ۲۹/۲ فاکتور شده بود. این هفته تمام خودروهای فاکتور شده رو تحویل میدن. یا حق
حسین : سلام. انشا... در این لحظات سلامت و تندرست باشید. جی۷ ما اومد. ۲۹/۲ فاکتور شده بود. این هفته تمام خودروهای فاکتور شده رو تحویل میدن. یا حق
تیتان ۲ دی : سلام. ماشین من بیمه شده پیامکش اومده ولی هنوز به دستم نرسیده به نظرتون با این شرایط جنگی به دستمون می‌رسه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پیش فروش تکمیل وجه 7اسفند : سلام جدیدا کسی هست که فاکتور شده ؟ اخرین تاریخ فاکتور تا کی هست ؟
رضا : سلام کسی از سایپا خبر داره باز هست یا نه
رضا : لعنت به تو سایپا
سمند سورن : سوره 4تیرفروش فوری فاکتور نشدم
سمند سورن : سلام 4تیر فاکتور نشدم
پانا پیش فروش31خرداد : درود دوستان همین الان نگاه کاستومر کردم ماشین فاکتور شده دیروز!پیش فروش تبدیل رینگ رنگ مشکی!خدا کنه ماشینا همه به دستشون برسه تو این شرایط
کوییک آر اس : تیر یا مرداد دعوتنامه براتون میاد
مجتبی : من19 ام فاکتور شدم ولی هنوز پلاک نشدم !!!!! نمیدونم باید چیکار کنم کسی میتونه راهنمایی کنه ؟ تحویل 12 خرداد بودم مشهد
مرتضی آریزو 6پرو : اریزو 6پرو 😍😍😍 کم کم دیگه میرسه به نوبت تحویل خردادیااا اردیبهشت اخراشه دیگه همه رور تا این هفته تحویل میدن
احمد احمدی : سلام 12 اسفند پیش فروش کویک اس ثبت نام کردم تحویلی مرداد ماه دعوتنامه کی میاد