خدمات پس‌از فروش خودروسازان، مردم همچنان ناراضی‌اند

 

خدمات پس‌از فروش خودروسازان، مردم همچنان ناراضی‌اند

 
در خدمات پس‌از فروش خودروسازان چه می‌گذرد؟
 
مردم همچنان ناراضی‌اند.
 
در حالی‌که هنوز نتایج ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۴، منتشر نشده، همچنان اخباری از نارضایتی مصرف‌کنندگان از این خدمات به گوش می‌رسد.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، اگرچه مصرف‌کنندگان از قیمت و کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند اما نارضایتی مصرف‌کنندگان از خودروسازان داخلی تنها محدود به این حوزه نیست.
 
براساس آخرین ارزیابی رسمی صورت گرفته از وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو، بخشی از مصرف‌کنندگان از کیفیت و هزینه خدمات ارائه شده در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند.
 
در این زمینه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۳، نظرسنجی کرده که براساس نتایج آن مشتریان از خدمات اصلی ارائه شده از سوی این شرکتها ناراضی هستند.
 
طبق این نظرسنجی، "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.
 
نتایج این ارزیابی مبنی بر نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات ارائه شده در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۳ در حالی است که همچنان اخباری از نارضایتی مصرف‌کنندگان از این خدمات به گوش می‌رسد.
 
در چنین شرایطی چندی پیش نیز عنوان شد که برخی قطعه‌سازان، قطعاتی که کیفیت آنها از سوی خودروساز رد و از ورود آنها به خطوط تولید خودرو جلوگیری شده است را وارد شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروساز می‌کنند.
 
در واکنش به این موضوع وزیر صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان خواست از خرید قطعات بی‌کیفیت از قطعه‌سازان خودداری و از توزیع این قطعات در شبکه خدمات پس از فروش خود جلوگیری کنند.
 
محمدرضا نعمت‌زاده در این زمینه دستور داد که "هیچ یک از شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان حق ندارند قطعات بی‌کیفیت را از خارج از شبکه خودروساز خریداری کنند و تامین همه قطعات یدکی باید از قطعات اصلی صورت گیرد". 
 
این وضعیت در حالی است که هنوز نتایج ارزیابی‌های جدید از وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو منتشر نشده است با این حال برخی اخبار به گوش رسیده در این رابطه بیانگر ادامه نابسامانی‌ها در این حوزه و نارضایتی مصرف‌کنندگان است.
 
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , خدمات پس‌از فروش خودروسازان، مردم همچنان ناراضی‌اند






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

5 نظر

کاربر: نوید جهرمی
5

محمدرضا نعمت‌زاده در این زمینه دستور داد که "هیچ یک از شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان حق ندارند قطعات بی‌کیفیت را از خارج از شبکه خودروساز خریداری کنند و تامین همه قطعات یدکی باید از قطعات اصلی صورت گیرد".
همین که گفت باید اینجور شود باید اونجور شود مشکلاتمون حل شد.
ما بریم آب پرتقال بخوریم(البته بعد از افطار)
16:46  1395/03/23
گزارش
پاسخ دادن
منصور
4

به نعمت زاده بگو به همين خيال باش، مگر كسي كه ميخواد بره دزدي به صاحب خانه يا پليس اطلاع ميده،
تعمت زاده جان تا نظارتي نباشه و شكم دستگاههاي نظارتي و مردم گرسنه باشه، اين قطعه دزدي و آشغال فروشي ها ادامه دارد،
از قديم گفتند: آدم گرسنه سرش دين و ايمان نمي شه.
18:36  1395/03/23

گزارش
کاربر: m&z
7

نمایندگی ها عادت کردن ارباب گونه با مشتری رفتار کنند، توی هر نمایندگی باید دو ساعت التماس کنی تا پذیرش بشی، بعد التماس تعمیرکار کنی منت بذاره ماشینتو نگاه کنه، به فرض اینکه ایرادشو پیدا کرد خودت باید دنبال انباردار و انبار قطعه بگردی و تازه متوجه میشی که قطعه رو ندارن! در روزهای بعد در به در تمام نمایندگی ها رو میگردی برای اون قطعه (تلفنی هم جواب نمیدن) و بعد تازه متوجه میشی اصلا اون قطعه موجود نیست یا اینکه هست ولی بهت نمیدن!! از اونجایی که حقت خورده شده عصبانی میشی و شکایت میکنی. با گرمی به شما گوش میدن و کد رهگیری برات صادر میکنند! پس از گذشت یک ماه و نتیجه ندادن پیگیری ها خسته شده و از بازار آزاد قطعه رو تهیه و بیرون مشکلت رو توی یکی دو ساعت حل میکنی. بعدش توبه میکنی که عمرا پاتو تو نمایندگی نزاری. این تجربه تلخ بسیاری از هموطنامون هست.
16:11  1395/03/23
گزارش
پاسخ دادن
منصور
2

بنده هم اين بدبختي و بيچارگي رو تجربه كردم
18:38  1395/03/23

گزارش
امیر(سابق)
5

دوست من بعد بازم میریم رکورد 130 هزار ثبت نام در 7روز را میزنیم. تا خودمون نخوایم هیچ کس به دادمون نمیرسه. همین الان فرانسه و ببینید واسه یه تغییر کوچک چه بلوایی بپا کردند . ما فقط قر زدن و حرف زدن بلدیم به عمل که میرسه یه به من چه میگیم و خودمونو گول میزنیم . پس تا رفتارمون عوض نشه باید تحمل کنیم
01:07  1395/03/24

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ابراهیم : سلام ببخشید بعد از پیامک تغییر رنگ چند روز بعد فاکتور می شود
مهدی پلاس 15 اردیبهشت : پیام تعقیر زنگ برام آمد الان
وحید : 25 آبان شاسی شد12 آذر پلاک شد
وحید : دوازده آذر پلاک شد
X5 اصفهان : سلام آقا وحید. شما چه تاریخی فاکتور شدید. لطفا شماره پرونده را هم بنویسید
X5 : دعوتنامه با افزایش میاد وقت گریه کردنتم میرسه بخند حالا🤣
x5 مشکی : وحید چند تیر بودی
X5تیر : ماشین کی شاسی و پلاک شده بود ؟
وحید : ببخشید ثبت نام اقساطی تیرماه اشتباه نوشتم
وحید : سلام x5 ثبت نام دو مرحله ای تیرماه امروز زنگ زدن برای تحویل نمایندگی کرمان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا : تحویل مهر داره فاکتور میکنه کم کم الان دیدم دوستان نگاه کنید هرکسی برج 6 تکمیل وجه کرده
ناصر : شما واقعا راضی هستید ؟توضیح بیشتر میدهید
سعید : ✅️ مشتری محترم ردیف قرارداد *** با سلام ، شرایط تبدیل اختیاری قرارداد شما به خودرو سورن دوگانه سوز با مخزن 100 لیتری (SBR) و با موعد تحویل 10 روزه فعال شده است. لطفا در صورت تمایل حداکثر تا تاریخ 1404/10/04 یا تکمیل ظرفیت به نمایندگی محل ثبت نام یا لینک زیر در میز خدمت مراجعه فرمایید. ✅️شرایط تبدیل سورن دوگانه 75لیتری به 100 لیتری موعد تحویل دی ماه
آپشنال 30 دی ماه مشکی : مرحله جدیدمن-با سلام ثبت نام 23 تیر 1404 -تکمیل وجه نهایی 6 آبان 1404 -فاکتور 25 آذر 1404 -تخصیص پلاک 26 آذر 1404 -26 آذر 1404 آماده جهت تحویل -27 آذر 1404صدور اسناد خودرو -وضعیت فعلی حمل خودرو برای تحویل(آیکون چرخشی نارنجی رنگ)
بازرس : ببینم درس هاتو تموم کردی و مدرکتو گرفتی ک شدی بازرس......
A : سلام دوستان برای من پیامک تغییر رنگ و مدل اومده آیا حتما باید برای تغییر رنگ ک مدل اقدام کنم؟؟واینکه در مدل های جدید sorry هم زده ولی رنگ خودرو باید تغییر کنه و اینکه رنگ جدید رو زده کرم کوره ای و مشکی به نظرتون تغییر رنگ و مدل رو بزنم؟؟
سایپا کثیف : داداش اولا بیخود میکنه میره کشورهای دیگه سرمایه گذاری میکنه دوما وقتی ماشین نداره و نمیتونه تولید کنه بیخود میکنه ثبت نام میذاره و پول مردم رو جمع میکنه سوما همون اشغال ایرانخودرو ک تو دم میزنی ازش سرموقع تحویل میدن با کلی پرسنلی ک لااقل درست جوابتو میدن ولی سایپا چی زورشون میاد جواب تلفن بدن چهارمش معلومه تو جیره خوره سایپا هستی وگرنه همه ناراضی هستن از این لگن های سایپا ک همیشه یکجاش میلنگه
حامد کلهر : دوستان کوییک جی ایکس ال 25 مرداد تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده . شما از پنل کاربری پیگیری وضعیت خودرو انجام میدید ؟ یا سایت خاصی داره ؟ دوستان کوییک جی ایکس ال مانیتور داره ؟ یا نداره ؟ جی پی اس داره یا نداره ؟؟ ممنون
بازرس : خطاب به مبینا و ساینا تک: مقصر خود شمایید وقتی صحبت می کنید اشاره کنید که کدام ماشین منظورتونه. اول احترام گذاشتن را یاد بگیرید و مدام تغییر نام ندید که مثلا شخصی مدافع مبینا شده بعد مبینا میاد ازش تشکر میکنه. واقعا خنده داره و کارتون بچه گانه هست. اول یاد بگیرید که با احترام برخورد کنید بعد یاد بگیرید که موقع بحث نام محصول مورد نظر را بگید نه که از در جنگ وارد شید که بیشتر خودتون را زیر سوال می برید.
کوییک gx : 25 مرداد تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشدم