اولین کانسپت تمام برقی جگوار 

 

اولین کانسپت تمام برقی جگوار

پیش تر برایتان از احتمال رونمایی اولین مدل تمام برقی شرکت جگوار بر پایه تنها شاسی بلند این شرکت یعنی مدل F-Pace گفتیم.
 
حال جگوار به مناسبت نمایشگاه لوس آنجلس از یک کانسپت شاسی بلند تمام برقی آن هم به صورت نمایش واقعیت مجازی پرده برداری کرده است.
 
اولین کانسپت تمام برقی جگوار
 
در حالی که به نظر می رسید این مدل ادامه دهنده راه  F-Pace باشد. ایان کالوم سر طراح مشهور شرکت جگوار گفته است که طراحی این کانسپت از صفرتاصد آن مخصوص خودش است.
 
به دلیل این که موتور برقی  هم در محور عقبی و هم در محور جلویی قرار گرفته و در بخش زیرین شاسی، باتری ها حضور دارند. فاصله محوری این کانسپت بزرگ تر از مدل F-Pace است، اما کاپوت کوتاه تر با طراحی متفاوت، یک ظاهر بسیار تهاجمی را به نمای جلویی بخشیده است.
 
اولین کانسپت تمام برقی جگوار
 
صندلی ها به نسبت بیشتری به چرخ های جلو نزدیک شده اند و به دلیل این که این مدل تنها یک کانسپت است و تفاوت هایی با مدل تولیدی خواهد داشت، به جای سقف فلزی معمولی از یک سقف تمام شیشه ای استفاده شده است.
 
اولین کانسپت تمام برقی جگوار
 
اما مهم ترین بخش یک خودروی برقی می تواند میزان برد حرکتی آن باشد، مسئله ای که امروزه می تواند حکم مرگ و زندگی یک خودروی برقی را تعیین کند. برد اعلام شده با شارژ کامل باتری ها 500 کیلومتر است که می تواند آن را تبدیل به رقیب سرسخت شاسی بلند تسلا یعنی مدل X کند.
 
اولین کانسپت تمام برقی جگوار
 
مجموع قدرتی دو موتور در حدود 400 اسب بخار است و گشتاور آن هم به عدد 516 پوند فوت می رسد و شتاب صفر تا 100 در حدود 4 ثانیه را به این مدل می بخشد. پکیج باتری های این مدل از نوع لیتیوم یونی با ظرفیت 90 KWh است.
 
اولین کانسپت تمام برقی جگوار
 
کالوم در ادامه گفته است که شرکت بدون هرگونه ترسی می خواهد یک وسیله نقلیه الکتریکی بسازد و باید عنوان کنم که این کانسپت نزدیک ترین طراحی ممکن را به مدل نهایی خواهد داشت. پس چیزی که در عکس ها مشاهده می کنید، طراحی نزدیکی با مدل تولیدی دارد.
 
اولین کانسپت تمام برقی جگوار
 
در نهایت جگوار اعلام کرده است که در اواخر 2017 میلادی از نسخه نهایی پرده برداری خواهد کرد و به عنوان مدل 2018 آن را روانه بازار می کند. باید دید که جنگ خودروسازان در زمینه ساخت و تولید مدل های برقی به کجا خواهد رسید.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , جگوار , خودرو هیبریدی , شاسی بلند , بازار خودرو برقی , نولید خودرو , واردات خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

Mohammad
0

سطح زندگیا چقدد باید بالا باشه ولی همه رو محدود کردن به تولیدات کارخونه هایی ک طرح آدمای خلاق رو میخرن و خورد خورد تحویل دنیا میدن ...
کاش به طراحای داخل اهمیت میدادن تا نتیجه ش رو تووی یه بازه ی زمانی خیلی کوتاه همهمون حس میکردیم..
این خودرو باید سال ۲۰۰۲ تولید میشد.
18:10  1396/03/23
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اس 5 22مهر : سلام دیروز شاسی شد برای من-چقدر طول میکشه مدارک بیاد و ماشین
تارا 6 سرعته : سلام کسی بوده v1+ زودتر فاکتور شده باشه؟ منم تحویل فوری هستم 25 فروردین تکمیل وجه کردم خدا کنه زود بدن ک پیاده هستم
mhd S3 : بستگی به فروش هر شهر داره تهرانیا زودتر گرفتن چون بار تهران بیشتره شهرستان ها دیرتر من 9 آبانم اراک هنوز پیام نیومده باید بار یک تریلی جور باشه
امیر : طرح عادی پذیرش23دی هنوز فاکتور نشدم
بهروز : سلام.واسه ما هم هفته آخر اسفند ماهه.ولی هنوز دعوتنامه صادر نشده
سوم بهمن : کاربر X5 مشکی اصفهان سلام شما غیر از مابه التفاوت بیمه برای شاسی شدن پول دیگه ای هم واریز کردید؟ از ثبت نامی های سوم بهمن x5 کسی دیگه ای هم فاکتور و شاسی شده؟
حسین : سلام دوستان دیروزتحویل گرفتم ولی اصلا ماشین درست وحسابی نیست دنده رودورموتوررو۶۰۰۰عوض میشه شتابش ضعیف ترمزشم به شددددددت ضعیف تاته بایدفشاربدی تابه زوروایسه فرمونشم نسبت به دناخیلی سفت تره من قبلا دناداشتم نسبت به دناکه چه عرض کنم کلاماشین ضعیفیه
حسن : ایا بعد از واریز وجه میشه پلاک به اسم خودمون بزنیم یا تحویل خودرو صبر کنیم کسی دارع
V4 : به سلامتی خیرشو ببینی تکمیل وجه و موعد تحویلتون کی بود؟
V4 : به سلامتی خیرشو ببینی تکمیل وجه و موعد تحویلتون کی بود؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
60019تحویل 29اسفند به 21 : امروز ساعت 7.5فاکتور شدم.تکمیل وجه هجده دی .رنگ سفید.تبدیل 19فروردین
ساینا دوگانه دی : سلام به همه دی 28 فروردین تکمیل وجه کردم 1سخا ثبت شد 27 پلاکم شدم ولی هنوز تحویل نشده کسی میدونه چند روزه میاد کرج چراغ تحویل باید روشن شه بد حرکت میکنه میاد یا نه
خدایا : خدایا مسئولین ایران خودرو که در تحویل و گرانی خودرو نقش دارن به عذاب الهی دچار کن و پر پر بشن الهی آمین .خدا جای حق نشسته روحت شاد رئیسی مرد خوبی بود
محسن : تکمیل وجه چه تاریخی بودین؟ چه رنگی؟
خدایا : خدایا مسئولین سایپا که کارشکنی میکنن و گران به دچار عذاب الهی گرفتار بشن الهی آمین . روح رئیسی شاد مرد خوبی بود
رضا : دوستان به خدا قسم از شهادت رییس جمهورمان متاثر شدم ایشان تنها کسی بود که پیگیری میکرد و حتی دستور هم داده بود که قیمت پایین بیارن خداوند رحمتشان کند
فوق‌العاده 1اسفند : پذیرش 2اسفند.فاکتور 26اردیبهشت.امروز31اردیبهشت پلاک شدم
207 کد21 : منم دقیقا همینجورم
راناپلاس 3بهمن تکمیل29اسفند تحویل : خدا رحمت کنه رئیس جمهور عزیزمون و همراهانشونو🖤🖤🖤
x33 cross : امروز خبر دوتا داشتیم یکی در مورد رییس جمهور، دومی در مورد عذرخواهی مدیر عامل مدیران خودرو آقای جک لی چینی بابت اکسل x55.... به نظرتون یک چینی میاد برای ایرانی دل میسوزونه؟؟؟؟