اجاره لاستیک؛ روش جدید برای دور زدن آزمون معاینه فنی خودرو

 

اجاره لاستیک؛ روش جدید برای دور زدن آزمون معاینه فنی خودرو

 
از روزی كه چرخهای اتومبيل روی خيابان‌هاي شهرها به حركت درآمدند معايب و محاسن آنها نيز زير نگاه تيز بين متخصصان مختلف به نقد كشيده شد. يكی از عمده ترين مشكلاتی كه با ظهور اتومبيل پديدار شد مسئله ايمنی و تبعات زيست محيطی اتومبيل است. همانطور که از اسمش پیداست، معاینه فنی خودرو ، تست و آزمایشی  برای تشخیص سلامت و میزان سلامت خودرو است.
 
چند سالی است که پلیس راهنمایی رانندگی داشتن برگه معاینه فنی خودرو را برای رانندگان و همراه داشتن آن را الزامی کرده است. البته نکته ای را باید دانست که این معاینه برای خودروهایی است که عمرشان بیشتر از ۵سال است و خودروهایی که کمتر از ۵سال از تولیدشان می گذرد نیازی به داشتن و حمل برگه معاینه فنی خودرو ندارند.
 
اما کیفیت نازل بیشتر خودروها و قطعات آنها، معاینه فنی را به دردسری برای دارندگان خودرو تبدیل کرده و از سوی دیگر بازار سیاهی برای سودجویان به وجود آورده است. در همین رابطه چند روزی است که تصویری از یک آگهی تبلیغاتی در فضای مجازی پخش شده که در آن نوشته شده: «لاستیک اجاره ای برای معاینه فنی موجود است».
 
کاربران زیادی درباره این تصویر نظر دادند. یکی از کاربران نوشت:
 
«وقتی مردم می‌ بینند که معاینه فنی کاملا فرمالیته و بی تاثیر در کاهش آلودگی هوا و ... هست و هدفی جز پول گرفتن ندارن، قطعا چنین راه هایی هم برای دور زدن آن به وجود خواهند آورد.»
 
کاربر دیگری نوشت:
 
«یادتان باشد معاینه فنی برای داشتن یک هوای پاک برای همه است یعنی خودمون و خانواده مون رو هم شامل میشه لااقل به خانواده خودمون خیانت نکنیم»
 
کاربر دیگری ضمن انتقاد به کسانی که از این ترفند برای گرفتن معاینه فنی استفاده می کنند نوشت: « واقعا داریم سر کی کلاه می‌ذاریم؟ سر خودمون یا معاینه فنی؟»
 
یکی از اهداف طرح معاینه فنی تحقق دستور شورای عالی حفاظت محیط زیست و کاهش آلودگی هواست اما این تمام ماجرا نیست بلکه اطمینان از ایمنی خودرو و سلامت فنی آن موضوع مهمتری‎ست که موجب افزایش ضریب ایمنی و کاهش حوادث رانندگی می‌شود، نکته‌ای شاید از نگاه بسیاری از افراد دور مانده و دلیلی شده تا معاینه فنی را جدی نگیرند.
 
نکته مایوس کننده تر آنکه، در صورت فراگیر شدن این روش، عملا امکان کنترل کردن اصلی بودن یا اجاره ای بودن قطعات برای مراکز معاینه فنی وجود نخواهد داشت و حتی ممکن است در صورت وجود تقاضا، در اطراف مراکز معاینه فنی، کسب و کارهایی برای اجاره قطعات ضروری از این دست ایجاد شود. از این رو بهتر است تا قبل از گسترش چنین روش هایی، به نوعی زمینه های اصلی مشکل به شکل ریشه ای حل و فصل شود تا بلکه شاهد سود جویی دلالان و از بین رفتن ایمنی خودروها به اسم معاینه فنی نباشیم.
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: علیرضا کبک کانادا
2

منبع در آمد شده... خیلی راحت با کمک قوانین سختگیرانه رانندگی و مثلا اینکه در صورت تایید مرجع مربوطه اگر در هنگام تصادف خودرو دارای لاستیک معیوب سیستم ترمز معیوب و چراغ قرمز خطای کامپیوتر ماشین بوده پس مقصر است و... جلوی این موارد گرفته میشه ... کار زیادی میبره فرهنگ رانندگی رو تغییر دادن و میبینین که ماشینهای بسیار مجهز و گران در ایران دچار تصادفات شدید میشن که مشکل از ماشین نیست....
17:47  1397/06/13
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اسیv4 : والا ما ما هم ۳فروردین بود خبری نیست
تحویل ۱۵ خرداد v1p : ۳۶ درصد سالانه، ولی فکر کنم روزهای تعطیل رسمی رو ازش کم میکنن
J4 مشکی : J4 مشکی ثبت نام ۱ اردیبهشت فاکتور و شاسی ۱۲ اردیبهشت بیمه و پلاک ۱۷ اردیبهشت ارسال مدارک ۱۹ اردیبهشت کارت و سند تا ۲۸ رسیدن خودشون میگن یک ماه بعد شاسی تحویل میدن،ولی خبری نیس...ی عده ۲۵ روزه تحویل گرفتن
محسن x5 : سلام دوستانی که ثبت نامی ۱۷ بهمن ایکس ۵ بودن با موعد تحویل ۳.۱۳ لطفا اطلاع بدن اگر شاسی شده ماشینشون یا اینکه خبری جدیدی از بابت فاکتور شدن دارن ممنون
حسین : شماره ای که تماس گرفتید رو به بگید ماهم تماس بگیریم
ه ایماs5 : تکمیل وجه ۲۲برج ۸ بوده تحویل ۲۲ برج ۱۱ هنوزماشین فاکتور نشده ۴ ماه تاخیر خورده ۱ میلیاردپول گرفتن من الان ۷ ماهه ماشین ندارم
S3 ابان : سلام.من همین الان تحویل گرفتم. سالن پر بود از اس ۳ ثبت نام ۹ابان شاسی ۲۸اسفند بیمه ۱/۲۰
T8و T9 : ثبت نام ۱۷ بهمن ۷ خرداد پلاک شده و ارسال مدارک سبز شده چراغ تحویل مدارک زرد چراغ تحویل خودرو قرمز ولی امروز مرا قافل گیر کردن ساعت ۲ بعد از ظهر امروز تماس گرفتن اقا بیا تحویل بگیر ، رفتم و از تریلی پیدا کرده تحویلم دادن با مدارک و بیمه و سند ایشالله نوبت همه عزیزان
S3 بجنورد 13 آبان : مبارکه، برای جریمه دیرکرد اقدام کردین؟
تارا v1p : بعید میدونم کاش حداقل با چند هفته تاخیر بهت بدن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حمید : سلام ماشین تحویل گرفتی بیمه داره یا خودمان بیمه کنیم
4723 : ظاهرا همه با افزایش قیمتش کنار امدین که منتظر فراخوانین اول باید قیمت اصلاح شود بعد فراخوان
Auto RR : پیام من رو دوباره بخون طاها جان. گفتم سایپا تا اردیبهشت ماه دعوتنامه فرستاده.نگفتم پارس خودرو
عبدی : سلام دوستان زمستانی که پیامک برایشان نیامده لطف کنند تیک را بزنند ببینیم برای چند نفر نیامده سپاس
علی‌ازایلام : در جواب ‌کابرعزیز‌‌مراد207جانبازن‌من‌هم‌تحویل‌15اسفندخبری ازش نیست
سعید fx : سلام امروز زنگ زدم صدای مشتری گفت مجوز خروج خورده منتظر بارگیریه 23 بهمن قرار دادم هستش
Mohammad : ماشین تحویل پیمانکار حمل شده جهت ارسال به نمایندگی
Asadx55 : مال من هم تو تخصیص مونده
پژو : سلام چه بهارید یا تابستان
پژو : سلام بچه ها اخرین پارس کیه تابستان یا زمستان