۳ راهکار واردات خودرو بدون انتقال ارز

 

جیپ گلادیاتور هلکت TR3 با پیشرانه ۷۰۷ اسب‌بخاری هلکت

 
تکیه بر منابع ارزی ایرانیان مقیم خارج و همچنین صادرات در قبال واردات و در نهایت واردات به صورت اعتباری سه راهکاری است که فعالان این حوزه معتقدند با اجرای این روش ها، ضرورتی برای تخصیص ارز به حوزه واردات خودرو وجود ندارد.
در شرایطی که بانک مرکزی به بهانه نبود منابع ارزی ممنوعیت واردات خودرو را ابلاغ کرده که فعالان این حوزه با ارایه راهکارهایی بدون اختصاص ارز ، خواستار آزادسازی واردات هستند. به گفته آن ها در صورت فعال سازی این روش ها شاهد نصف شدن قیمت ها در بازار خواهیم بود.
 
مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با بیان این که با آزادسازی واردات همه دارندگان خودرو تبدیل به فروشنده خواهند شد، می گوید: بدون شک با آزادسازی واردات قیمت ها می شکند اما استراتژی دولت این نیست در حالی که با ارایه پیشنهادی می توان این حباب قیمتی را از بین برد.
 
وی می افزاید: در جلسه ای با نمایندگان مجلس راهکارهای پیشنهادی تشریح شد که در این طرح ها هیچ ارزی از بانک مرکزی درخواست نمی شود بلکه با تکیه بر ارز ایرانیان خارج از کشور می توان نسبت به واردات خودرو اقدام کرد و دارنده حساب با مراجعه به سفارت می تواند نسبت به دریافت تاییدیه حساب خود اقدام کند.
 
دادفر با بیان این که با تایید سفیر اجازه ثبت سفارش به شخص داده می شود، تصریح می کند: انگیزه افراد برای انجام واردات خودرو سود حداقل ۲۰ درصدی است که از این محل نصیب او می شود این در حالیست که سود پول او در بانک های خارجی ۱.۵ تا ۲ درصد خواهد بود.
 
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان این که خرید سانتافه با قیمت روز سودی بیشتر از ۲۰ درصد برای دارنده دارنده منابع ارزی خواهد داشت، ادامه می دهد: عنوان می شود که این اقدام باعث تشویش بازار ارز خواهد شد و افزایش قیمت ارز از بابت تقاضا برای واردات است در صورتی که این موضوع صحت ندارد.
 
وی با اشاره به اظهارات نخست وزیر ترکیه می گوید: در هشت ماه نخست امسال میلادی خرید ملک از سوی ایرانیان ۸ برابر افزایش داشته که نشان می دهد همه در حال تبدیل ریال به دلار هستند و در این شرایط تنها واردات با هدف جلوگیری از ایجاد تنش در بازار ارز، ممنوع می شود.
 
دادفر می افزاید: به بهانه عدم‌ تخصیص ارز، واردات خودرو و قطعه ممنوع شده و این روند مشکلات عدیده ای بر سر اجرای خدمات پس از فروش با وجود آورده است این در حالیکه مدل دیگری برای واردات خودرو ارایه شده که براساس آن هرکس خواستار واردات خودرو باشد با کارت بازرگانی خود اقدام به صادرات کالای غیرنفتی و غیر پتروشیمی کند و معادل ارزی آن خودرو وارد کند.
 
وی بیا این که در این شرایط تراز ارزی نیز متعادل خواهد شد، تصریح می کند: با اعتبار شرکت های تولیدکننده و یا واسط بدون انتقال می توان نسبت به واردات خودرو اقدام کرد، اما مسئولان به دلیل عدم آشنایی با موضوعات تجارت خارجی این طرح ها را اجرایی نمی دانند.
 
وی می افزاید: در این شرایط نمایندگان مجلس با ارایه طرح عرضه خودرو در بورس به دنبال افزایش قیمت هستند چرا که تعیین قیمت از این پس بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود.
 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , واردات خودرو بدون انتقال ارز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اسیv4 : والا ما ما هم ۳فروردین بود خبری نیست
تحویل ۱۵ خرداد v1p : ۳۶ درصد سالانه، ولی فکر کنم روزهای تعطیل رسمی رو ازش کم میکنن
J4 مشکی : J4 مشکی ثبت نام ۱ اردیبهشت فاکتور و شاسی ۱۲ اردیبهشت بیمه و پلاک ۱۷ اردیبهشت ارسال مدارک ۱۹ اردیبهشت کارت و سند تا ۲۸ رسیدن خودشون میگن یک ماه بعد شاسی تحویل میدن،ولی خبری نیس...ی عده ۲۵ روزه تحویل گرفتن
محسن x5 : سلام دوستانی که ثبت نامی ۱۷ بهمن ایکس ۵ بودن با موعد تحویل ۳.۱۳ لطفا اطلاع بدن اگر شاسی شده ماشینشون یا اینکه خبری جدیدی از بابت فاکتور شدن دارن ممنون
حسین : شماره ای که تماس گرفتید رو به بگید ماهم تماس بگیریم
ه ایماs5 : تکمیل وجه ۲۲برج ۸ بوده تحویل ۲۲ برج ۱۱ هنوزماشین فاکتور نشده ۴ ماه تاخیر خورده ۱ میلیاردپول گرفتن من الان ۷ ماهه ماشین ندارم
S3 ابان : سلام.من همین الان تحویل گرفتم. سالن پر بود از اس ۳ ثبت نام ۹ابان شاسی ۲۸اسفند بیمه ۱/۲۰
T8و T9 : ثبت نام ۱۷ بهمن ۷ خرداد پلاک شده و ارسال مدارک سبز شده چراغ تحویل مدارک زرد چراغ تحویل خودرو قرمز ولی امروز مرا قافل گیر کردن ساعت ۲ بعد از ظهر امروز تماس گرفتن اقا بیا تحویل بگیر ، رفتم و از تریلی پیدا کرده تحویلم دادن با مدارک و بیمه و سند ایشالله نوبت همه عزیزان
S3 بجنورد 13 آبان : مبارکه، برای جریمه دیرکرد اقدام کردین؟
تارا v1p : بعید میدونم کاش حداقل با چند هفته تاخیر بهت بدن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : عزیز اینجوری با زنگ زدن به این اپراتورها که خودشون هم نمیدونم موضوع چیه درست نمیشه باید همه اونایی که براشون پیامک نیامده یک روز تعیین کنیم بریم حضوری جلوی وزارت صمت
ساینا : واریز وجه اولیه1402.12.05.امروز دعوت نامه اومد
علی : نه داداش اینا که جواب قطعی نمیدن هی میگن گواهینامه تون را اعتبار کنید فکس کنید شاید درست بشه .من چند بار زنگ زدم چند نفر گفتن درست میشه چند نفر هم گفتن درست نمیشه
207دستی سقف فلز : تکمیل 18 دی فاکتور شدم،
حمید : سلام ماشین تحویل گرفتی بیمه داره یا خودمان بیمه کنیم
4723 : ظاهرا همه با افزایش قیمتش کنار امدین که منتظر فراخوانین اول باید قیمت اصلاح شود بعد فراخوان
Auto RR : پیام من رو دوباره بخون طاها جان. گفتم سایپا تا اردیبهشت ماه دعوتنامه فرستاده.نگفتم پارس خودرو
عبدی : سلام دوستان زمستانی که پیامک برایشان نیامده لطف کنند تیک را بزنند ببینیم برای چند نفر نیامده سپاس
علی‌ازایلام : در جواب ‌کابرعزیز‌‌مراد207جانبازن‌من‌هم‌تحویل‌15اسفندخبری ازش نیست
سعید fx : سلام امروز زنگ زدم صدای مشتری گفت مجوز خروج خورده منتظر بارگیریه 23 بهمن قرار دادم هستش