تارا هیبرید در راه بازار خودرو

تارا هیبرید در راه بازار خودرو

 

مهدی رادمنش، با بیان این‌که ایران خودرو در راستای شرح ماموریتی که برای توسعه خودروهای مورد نیاز جامعه از طیف سواری تا تجاری دارد، برنامه‌های وسیعی را تدارک دیده و به دنبال اجرای آن‌هاست، عنوان کرد: این برنامه‌ها در مراحل‌ و مقاطع مختلف زمانی اجرا می‌شود. هم چنین در راستای سیاست‌های وزارت صمت و تاکید بر تسریع برقی‌سازی محصولات تولیدی ایران خودرو، برنامه اصلی این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه، طراحی و تکوین خودروهای برقی و برقی‌سازی محصولات تولیدی است.


وی افزود: در این راستا، پروژه‌های متعددی تعریف شده که مهم‌ترین آن‌ها، تعریف دو محصول هیبرید و برقی است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، محصول تارا به منظور کاهش مصرف سوخت به تکنولوژی هیبرید و برقی سازی مجهز خواهد شد؛ این پروژه در حال حاضر آغاز شده و مراحل اجرایی آن در حال انجام است.


معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، با اشاره به این‌که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مراحل نمونه‌سازی این خودرو تا پیش از تابستان امسال انجام خواهد شد، اظهار کرد: تست‌های تابستانه در تابستان سال جاری انجام خواهد شد و فاز صنعتی سازی از پاییز آغاز می‌شود. تا انتهای سال نیز، مرحله توسعه تارا هیبرید به اتمام رسیده و در سه ماهه ابتدایی سال آینده، این محصول با طی کردن مراحل تجاری سازی و به کیفیت رسانی، قابلیت عرضه به مشتریان را خواهد داشت.


وی با اشاره به این‌که به صورت هم زمان، پروژه تولید محصول تمام برقی نیز در ایران خودرو تعریف شده است، خاطرنشان کرد: محصول جدید ایران خودرو که با نام ری‌را عرضه می‌شود، اولین خودروی کراس اوور ساخت داخل به شمار می‌رود که بر روی پلتفرم کاملا بومی سازی شده ایران خودرو طراحی شده و تکوین یافته است. این محصول در دو مدل بنزینی و برقی عرضه شده و در جایگاه مناسبی نسبت به رقبای خود قرار خواهد گرفت.


به گفته رادمنش، نسخه بنزینی ری‌را، تا انتهای بهار امسال وارد مرحله تجاری‌سازی خواهد شد و هم زمان، مرحله برقی سازی این محصول در دست اجراست. پیش‌بینی می‌شود تا انتهای تابستان امسال مدل‌های اولیه ری‌را تمام برقی ساخته شوند و فرآیند تست و صحه‌گذاری آغاز شود؛ در ادامه، فاز صنعتی‌سازی کلید خورده و در نهایت، تا انتهای سال جاری، این محصول به انتهای فاز توسعه رسیده و در سه ماهه ابتدایی سال آینده، به مرحله تجاری‌سازی و کیفیت‌رسانی خواهد رسید. 


وی با بیان این‌که ری‌را برقی از اواخر بهار سال آینده عرضه خواهد شد، گفت: این محصول منطبق بر تکنولوژی‌های روز دنیا بوده و پیمایشی که برای آن پیش بینی شده، ۴۲۰ کیلومتر با یک بار شارژ کامل است. این خودرو تمام برقی بوده و با استفاده از موتور الکتریکی پر قدرت، نسبت به خودروی بنزینی از عملکرد بسیار بالاتری برخوردار است. شتاب و پیمایش ری‌را برقی در حد خودروهای الکتریکی روز دنیاست و می تواند رقیب جدی برای محصولات وارداتی باشد.

 

منبع

ایران جیب

 

 

برچسب : خودرو , تارا , هیبرید , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اسیv4 : والا ما ما هم ۳فروردین بود خبری نیست
تحویل ۱۵ خرداد v1p : ۳۶ درصد سالانه، ولی فکر کنم روزهای تعطیل رسمی رو ازش کم میکنن
J4 مشکی : J4 مشکی ثبت نام ۱ اردیبهشت فاکتور و شاسی ۱۲ اردیبهشت بیمه و پلاک ۱۷ اردیبهشت ارسال مدارک ۱۹ اردیبهشت کارت و سند تا ۲۸ رسیدن خودشون میگن یک ماه بعد شاسی تحویل میدن،ولی خبری نیس...ی عده ۲۵ روزه تحویل گرفتن
محسن x5 : سلام دوستانی که ثبت نامی ۱۷ بهمن ایکس ۵ بودن با موعد تحویل ۳.۱۳ لطفا اطلاع بدن اگر شاسی شده ماشینشون یا اینکه خبری جدیدی از بابت فاکتور شدن دارن ممنون
حسین : شماره ای که تماس گرفتید رو به بگید ماهم تماس بگیریم
ه ایماs5 : تکمیل وجه ۲۲برج ۸ بوده تحویل ۲۲ برج ۱۱ هنوزماشین فاکتور نشده ۴ ماه تاخیر خورده ۱ میلیاردپول گرفتن من الان ۷ ماهه ماشین ندارم
S3 ابان : سلام.من همین الان تحویل گرفتم. سالن پر بود از اس ۳ ثبت نام ۹ابان شاسی ۲۸اسفند بیمه ۱/۲۰
T8و T9 : ثبت نام ۱۷ بهمن ۷ خرداد پلاک شده و ارسال مدارک سبز شده چراغ تحویل مدارک زرد چراغ تحویل خودرو قرمز ولی امروز مرا قافل گیر کردن ساعت ۲ بعد از ظهر امروز تماس گرفتن اقا بیا تحویل بگیر ، رفتم و از تریلی پیدا کرده تحویلم دادن با مدارک و بیمه و سند ایشالله نوبت همه عزیزان
S3 بجنورد 13 آبان : مبارکه، برای جریمه دیرکرد اقدام کردین؟
تارا v1p : بعید میدونم کاش حداقل با چند هفته تاخیر بهت بدن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حمید : ممنون و متشکر
ایوب : با سلام حالا دعوتنامه پیشنهادیشون هیچی چرا کسی نمیگه بعد یک سال پول خوابوندن سود مشارکتمون چی شده که الان من 141میلیون یک سال پیش ریختم الان بهم میگه 146دیگه بریز که کلا جمع کنی از قیمت اصلی کوییک کم بزاری ما 10 تومن زیر قیمت داریم میخریم کسی میدونه توضیح بده؟
حسینی : سلام تک رو هم میفرمایید؟
حمید جی ایکس ار مشکی قرمز : کی فاکتور و کی پلاک شده؟
دوگانه : بیمه داره برگه بیمه رو از نمایندگی باید تحویل بگیرید
اریزو 5 نقدی : دوستان سلام . وقتی تخصیص میخوره چند وقت بعدش فاکتور میشه؟
جعفر : همین مشخص نیست اون 55 تومن کجا رفته. من میگم این سایپایی ها دوباره دارن کلک میزنن. بعد که واریز کنید میگن اشتباه شده 55 تومن دیگه هم بدید. وقتی بگید نمیخوام همون دوگانه رو بده میگن دیگه نمیتونی تغییر بدی و 55 تومنو بریز کوییک 85 گانه بگیر گرونتر ساینا دوگانه. من سند رسمی دادم از سایپا ازم 13 میلیون اضافه گرفتن. زنگ زدم میگم دعوت نامه این مقدار بود واریزی این مقدار بود چرا سند کارخانه 13 تومن کمتره میگن کامپیوترمون اشتباهی کم زده بیارید براتون سند جدید صادر بکنیم 13 تومن ببریم بالاتر که درست بشه!
207 ارتقاء : سلام دوست عزیز تکمیل وجه چند اسفند بودی
تحویل تیرماه : سلام بله سایپا هم میخاد محصولاتش رو گرون کنه منتظر مجوز هست خداکنه دعوتنامه تیر رو بفرستن
موعد تحویل 31 فروردین : 11 ام فاکتور شدم 2 روز در حالت تخصیص پلاک مونده