مشتریان از کدام بخش "خودروها" ناراضی هستند؟

مشتریان از کدام بخش "خودروها" ناراضی هستند؟

سه موضوع رگلاژ نبودن در خودروها، مصرف سوخت بالا و صدای اضافه در اتاق خودرو به ترتیب بیشترین شکایات مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروها را به خود اختصاص داده است.
بابک اسماعیلیان - مدیر تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی و استاندارد ایران اظهار کرد: میزان انتظارات مشتریان از روند افزایش کیفیت خودروها پیشی گرفته و به همین دلیل در یک سال اخیر میزان رضایت مشتریان از کیفیت خودروها کاهش یافته است.
وی ادامه داد: رگلاژ نبودن در خودروها و عدم سهولت در باز و بسته شدن آن‌ها، مصرف سوخت بالا و وجود صدای اضافه در اتاق خودرو به ترتیب بیشترین میزان نارضایتی مشتریان از کیفیت خودروها را به خود اختصاص داده است.
مدیر تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران افزود: با تغییرات قیمتی صورت گرفته در سال 91 میزان رضایت مشتریان از شرایط فروش خودرو در کشور افت قابل توجهی داشته است به‌گونه‌ای که در شش ماهه اول 92 این شاخص به پایین‌ترین سطح خود در پنج سال اخیر رسیده است.
وی با بیان این‌که بالا بودن قیمت خودرو با 21 درصد سهم بیشترین میزان نارضایتی مشتریان از شرایط فروش خودرو را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: بی توجهی به خواست مشتریان و اطلاع رسانی ضعیف نیز رتبه‌های بعدی نارضایتی را به خود اختصاص داده است.
اسماعیلیان خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات پس از فروش نیز بیشترین نارضایتی مشتریان به میزان 27 درصد مربوط به نبود و کمبود قطعات بوده و پس از آن هزینه‌های بالای خدمات و بی تجربه بودن پرسنل تعمیرگاه‌ها بیشترین نارضایتی را به خود اختصاص داده است.
غلامرضا نبی بیدهندی - مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران- نیز اظهار کرد: در سال آینده طرح بازرسی ادواری از جایگاه‌های عرضه سوخت سی.ان.جی اجرا خواهد شد.
وی با بیان این‌که هماهنگی‌های لازم در این زمینه با سازمان ملی استاندارد صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت عرضه سوخت گاز این بازرسی‌ها هر چه زودتر باید صورت گیرد.
مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در رابطه با برخی اظهارات صورت گرفته مبنی بر ارائه برچسب معاینه فنی خودرو بدون بازدید خودرو در برخی مراکز معاینه فنی، اظهار کرد: در تهران که این مراکز زیر نظر ما قرار دارند این موضوع فاقد اعتبار است.
وی ادامه داد: بنابراین اعلام کرده‌ایم که اگر در مراکز معاینه فنی تهران چنین موردی دیده شود به شخص گزارش کننده جایزه خواهیم داد البته نمی‌توان کتمان کرد که در مراکز معاینه فنی حومه تهران و سایر شهرها ممکن است چنین مواردی دیده شود.
سعید تاجیک - مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران - هم در این نشست اظهار کرد: متاسفانه هم‌اکنون ایراداتی در روند صدور مجوز واردات خودرو به کشور وجود دارد که باید برطرف شود.
وی ادامه داد: به عنوان مثال هم‌اکنون شرکت هوندا فاقد نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش از شرکت مادر است و مشکلاتی در ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات خودروهای آن وجود دارد.
به گفته وی، باید با اصلاح قوانین مربوطه اصلاحاتی در نحوه رابطه شرکت دارای نمایندگی با شرکت خودروساز خارجی و همچنین نحوه استانداردسازی ارائه خدمات پس از فروش آن‌ها صورت گیرد.
تاجیک در رابطه با وجود تخلفاتی چون عرضه خودروی دسته دوم به جای خودروی صفر در نمایندگی‌ها و دفاتر فروش خودرو در کشور، اظهار کرد: متاسفانه شکل عرضه خودرو در دفاتر فروش خودرو در کشور استاندارد نیست به‌گونه‌ای که تخلفات عدیده‌ای به ویژه در عرضه خودروهای وارداتی صورت گرفته و در مواردی خودروی دسته دوم را به جای خودروی صفر عرضه کرده و حتی برای خودروی فاقد کیسه هوا، آرم کیسه هوا را بر روی قطعات مربوطه حک می‌کند.
وی ادامه داد: برخی شرکت‌های واردکننده فاقد حداقل تعداد نمایندگی‌های مجاز و پراکندگی مناسب در کشور هستند و مشکلات زیادی در زمینه تامین قطعات یدکی خودروهای آن‌ها وجود دارد.
مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران همچنین از الزام شرکت مزدا یدک به ارائه آمار کیفی خدمات خود به این شرکت خبر داده و اظهار کرد: مزدا یدک در مقطعی از ارائه آمار عملکرد خود خودداری می‌کرد اما در جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو به این شرکت تاکید شد که آمار عملکرد خود را ارائه کند. 

منبع

باشگاه خبرنگاران

برچسب : خودرو , قیمت گذاری , سیاست , وزارت صنعت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

علی
1

جمع کنید بابا کاسه کوستونو با این ماشینای آشغالتون. ماشینای 30 و 40 پیش آمریکایی از این لگنای به اصطلاح صفر کیلومترتون سرترن. واقعا برای مسئولامون متاسفم یه ذره به فکر مردم نیستن.
00:25  1392/12/20
پاسخ دادن
رضا
0

این سوال اگه جایزه اوسکار نگیره حتما سیمرغ بلورین رو شاخشه!!!
22:40  1392/12/18
پاسخ دادن
amin
1

من کاملا راضی هستم از ایمنی و آپشن های بی نظیر ماشین های بومی!واقعا هم بومی هستن!بی خیال بابا اینم شد سوال که می پرسین
20:02  1392/12/18
پاسخ دادن
m.a
7

reza خیلی جالب بود از کدام بخش خودرو راضی هستند؟!
13:04  1392/12/18
پاسخ دادن
امیر
9

شخصا خودروهای دهه نود میلادی خودروسازهای ژاپنی و حتی کره ای را به
خودروی صفر کیلومتر داخلی ترجیح میدهم. اخر تا کی خودروهای سی سال
پیش را با افت کیفیت سال به سال بدتر به مردم بی نوا تحویل می دهید؟
کمی به شعور مردم احترام بگذارید. ما نمیخواهیم شما مانند ژاپن و کره خودرو
بسازید ولی از خودروسازهای مالزی و هندی یاد بگیرید که خودروهای روز را
تحت لیسانس و با قیمت مناسب دست مصرف کننده میدهند و حتی به
استرالیا و اروپا هم صادرات دارند.
12:29  1392/12/18
پاسخ دادن
reza
6

بهتره بپرسیم مشتریان از کدام بخش خودروها راضی هستند؟ :|
11:12  1392/12/18
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محسن : باسلام کاربر با نام ساناز، خواهشا اسم کاربریتون رو عوض کنید،اینجا جمع شدیم یه تبادل نظری راجب به ماشین بکنیم ، بعضیا با حرفای مسخرشون خطاب به یه اسم صرفا مونث، حالمونو بهم زدند،چقدر ندید پدید و چندش
محمد : چقد مسخره ما 20 اسفند ثبت نام کردیم گفتن شاید تیر ماه بدیم از شما ده روزه دادن
S5 : امروز بعد ۳ هفته پلاک شد اما ارسال مدارک زرده. توی جاده ساوه امروز چندتا تریلی اس ۳ و اس ۵ داشتن میومدن سمت تهران. ما حدود ۷ تا تریلی دیدیم
J4 سفید : قرارداد ۱۰ اسفند هنوز تکمیل وجه زرده و خبری نیست
مهدی : سلام اول که مبارک باشه بعد هم شما چه تاریخی تکمیل وجه کردید؟
شاهین اتومات : بازهم خوبه مال شماها هم دعوتنامه هم فاکتور شده مال من هنوز از دعوتنامه هم خبری نیست در انتظار ارسال دعوتنامه تکمیل وجه هستم پذیرش 24 مهرماه 402
ابوالفضل : مرگ بر سایپا احمق ها چرا کوئیک اس واسم صادر کردید من دوگانه سوز اسفند باید می گرفتم مسخره کردین
رضا : منم از شهرستان حضوری رفتم شاسی نشد شما زمان شاسیت بوده به رفتن ربطی نداره
اسیv4 : والا ما ما هم ۳فروردین بود خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : دنا پلاس تحویل آبان کی تکمیل شد، پیام میده ظرفیت تکمیل ، بعد از 3 روز آبان پرشد ؟
شهاب : واسه من هنوز فاکتور نشده پذیرشم 11737260
رانا 29 اسفند : داداش ادب رعایت کن تهش دو روز دیرتر فاکتور میشی دنیا که ازت نگرفتن.این بنده خدا سوال پرسید.
پلاس خاکستری : با سلام من زنگ زدم 096440 گفتن مرداد ماشین فاکتور میشه تکمیل وج 1 بهمن هستم تحویل29 اسفند
حمید : ممنون و متشکر
پارس تحویل تابستان1403 : یعنی خدایی این مسئولین از خدا بی خبر خجالت نمیکشن واسه یه ماشین این همه مردمو خون به جگر میکنن اول که با نوبت دهیشون و با افزایش قیمت 1401و 1402 بعد دوباره با خبر توقف تولید باز دوباره با افزایش قیمت 1403 حالا هم دوباره خبر که مجوز فقط تا پایان خرداد ماه واقعا خجالت بکشین پارسهای ثبتنامی یکپارچه رو بدین بعدش تولید بسه نشه افزایش قیمت بخوره نخوره دیگه به سازمان استاندارد و ایران خودرو ربط داره خسته شدیم
ایوب : با سلام حالا دعوتنامه پیشنهادیشون هیچی چرا کسی نمیگه بعد یک سال پول خوابوندن سود مشارکتمون چی شده که الان من 141میلیون یک سال پیش ریختم الان بهم میگه 146دیگه بریز که کلا جمع کنی از قیمت اصلی کوییک کم بزاری ما 10 تومن زیر قیمت داریم میخریم کسی میدونه توضیح بده؟
عرفان ایکس 33 : تاریخ واریز وجه دوم اسفند هنوز خبری از تحویل نیست در واقع تحویل شش ماه هست
حسینی : سلام تک رو هم میفرمایید؟
حمید جی ایکس ار مشکی قرمز : کی فاکتور و کی پلاک شده؟