مقایسه فورد فوکوس 2013 با فولکس واگن 2012

مقایسه فورد فوکوس 2013 با فولکس واگن 2012

فولکس واگن GTI از جمله خودروهای هاچ بک پرشتابی است که برتری آن در میان هم رده های خود برکسی پوشیده نیست. از سال 2009 به بعد با حضور نسل ششم فولکس واگن، موفقیت هیچ یک از رقبا به پای این اسطوره آلمانی نرسیده است. در حقیقت، GTI نمونه بارز یک خودروی پرطرفدار است که در طول حضور خود، همواره مورد توجه بوده و جایگاه چهارم را در فهرست 10 خودروی برتر کسب کرده است. اگرچه این خودرو، آخرین مدل از نسل ششم GTI می باشد، اما تلاش های این کمپانی برای ارائه یک مدل جدیدتر هم چنان ادامه دارد. این خودرو ی 3 درب با قیمتی در حدود 24,790 دلار، سبک ترین و ارزان ترین نمونه از یک خودروی دوست داشتنی در فهرست 10 خودروی برتر می باشد. فولکس واگن GTI با داشتن یک موتور کوچک 2 لیتری 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر و سیستم سوخت رسانی انژکتور با تزریق مستقیم می تواند قدرتی معادل 200 اسب بخار تولید کند و آن را از طریق گیربکس 6 دنده به چرخ ها منتقل سازد. گفتنی است، موتور به کار رفته در این فولکس، برای اولین بار در سال 2005 توسط کمپانی آئودی ارائه شده است. از جمله خصوصیات منحصر به فرد این خودرو در مدل پایه می توان به صندلی های با روکش مرغوب، دور فرمان چرمی، محل استراحت پای راننده (سمت چپ کلاچ)، رینگ های 18 اینچی، و خطوط قرمز بسیار زیبای روی بدنه و داخل خودرو اشاره کرد.

مقایسه فورد فوکوس 2013 با فولکس واگن 2012

کمپانی فورد با عرضه  مدل فوکوس 2013، بیست سالگی خود را جشن گرفت. از آن جا که تیونینگ این خودرو توسط متخصصین اروپایی انجام شده است، با نام ST، برگرفته از سرواژه های عبارت Sport Technologies، پلاک شد. طراحان آلمانی این خودرو با داشتن اطلاعات جامعی از تیپ GTI، تمام تلاش خود را به کار بستند تا قدرت موتور این فورد فوکوس را تقویت کنند. این خودرو با داشتن یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر BorgWarner می تواند 252 اسب بخار نیرو تولید کند. در یک مقایسه به وضوح دیده می شود که گشتاور 281 نیوتن متری فولکس در مقابل گشتاور 366 نیوتن متری فورد، بسیار ناچیز است. اگرچه لاستیک های این فورد از نوع گودیر (Goodyear) مدل Eagle F1 Asymmetric 2 می باشند و سیستم کنترل کشش خودرو را با مشکل روبه رو می سازند، اما فنر ها، کمک فنر ها، و سیستم تعلیق عقب و جلو به طور انحصاری برای این خودرو طراحی شده اند. ویژگی هایی اعم از باربند دو تکه، اگزوز قرار گرفته در وسط، و رکاب های کوتاه، ابهت خاصی به فوکوس ST بخشیده اند. همان طور که در تصاویر مشاهده می شود، در قسمت بالای داشبورد یک سری نشان گر جهت نمایش  میزان فشار توربوشارژر و فشار و دمای روغن قرار داده شده است. در طراحی داخلی این خودرو می توان از صندلی های تمام چرم یا نیمه چرم رکارو (Recaro) که در پکیج های انتخابی گران قیمت قابل سفارش هستند، استفاده کرد.

مقایسه فورد فوکوس 2013 با فولکس واگن 2012

فولکس واگن GTI در چهار حالت 3 درب، 5 درب، با کلاچ دوگانه اتوماتیک، یا بدون آن قابل انتخاب است؛ در حالی که فوکوس ST تنها به صورت 5 درب با گیربکس دستی 6 سرعته عرضه می شود. قیمت این خودرو با اضافه شدن آپشن هایی نظیر رنگ سفارشی Tangerine Scream (به مبلغ 495 دلار)، سیستم مسیریاب ماهواره ای (795 دلار)، و یک پکیج ویژه (2,385 دلار) شامل صندلی های رکارو نیمه چرم، سیستم کنترل آب و هوای دوگانه، رادیو HD، گیرنده ماهواره Sirius، سیستم صوتی سونی با 10 بلندگو، و نمایشگر لمسی 8 اینچی MyFord Touch، از 24,495 دلار در مدل پایه به 28,170 دلار افزایش می یابد.

مقایسه فورد فوکوس 2013 با فولکس واگن 2012 مقایسه فورد فوکوس 2013 با فولکس واگن 2012

عملکرد دقیق این مدل از فولکس واگن در خانواده خودروهای هاچ بک همانند ساعت های سوییسی است و با داشتن موتوری با چرخش 6,000 دور در دقیقه نه تنها آسیبی به گوش شما نمی رساند، بلکه شاسی اتومبیل نیز در امان است. فرمان این خودرو، فاقد دکمه های کنترلی متعدد است و صرفاً وظیفه هدایت اتومبیل را برعهده دارد. کمک فنر های این فولکس بسیار نرم است و راحتی فوق العاده ای را برای راننده و سرنشینان به ارمغان می آورد. هم چنین، پشتی صندلی های جلو طوری طراحی شده است که بدن را به طور کامل در بر می گیرند.

با وجود تفاوت قابل ملاحظه ای که در قدرت موتور این دو خودرو دیده می شود، اگرچه GTI با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت، شانه به شانه فوکوس به پیش می رود، اما این امر با افت عملکرد GTI در برخی قسمت ها نظیر پدال های ترمز و کلاچ همراه است. گذشته از این، محل قرارگیری فرمان برای راننده راحت نیست و در مسیرهای پر پیچ و خم، کندی چرخش آن باعث خستگی آرنج می شود. اگرچه GTI در پیچ ها عملکرد چندان مناسبی ندارد، اما این ضعف در مقایسه با دیگر ویژگی های این خودرو که رانندگی با آن را لذت بخش می سازند، قابل چشم پوشی است.

مقایسه فورد فوکوس 2013 با فولکس واگن 2012 مقایسه فورد فوکوس 2013 با فولکس واگن 2012

گذشته از نقطه ضعف هایی که در بالا در مورد فولکس واگن GTI گفته شد، موارد مهم تری اعم از چهارفصل بودن لاستیک ها و عدم تعادل خودرو در پیچ ها، عملکرد GTI را با مشکل روبه رو کرده است. با این وجود، فولکس واگن GTI در ارزیابی میزان لغزش، چگونگی توقف، هندلینگ، و فرمان پذیری، به موفقیت دست یافت. البته این امیدواری وجود دارد که طراحی شاسی این خودرو هم زمان با عرضه نسل هفتم GTI در اوایل سال 2014 بهبود پیدا کند. از دیگر مواردی که انتظار می رود در آینده به آپشن های این خودرو اضافه شود، امکان انتخاب لاستیک های تابستانی 19 اینچی قابل دسترس در سراسر اروپا به جای لاستیک های چهارفصل است.

مقایسه فورد فوکوس 2013 با فولکس واگن 2012 مقایسه فورد فوکوس 2013 با فولکس واگن 2012

با این اوصاف، فورد فوکوس ST، خودرویی سریع، جذاب، و ارزان قیمت است و به طورکلی عملکردی عالی دارد. همان طور که گفته شد، فولکس تا سرعت 160 کیلومتر بر ساعت، شانه به شانه فوکوس به پیش می رود، اما زمانی که سرعت به 194 کیلومتر بر ساعت می رسد، فورد از GTI عقب می ماند و از سرعت 202 کیلومتر بر ساعت به بعد، این روال برعکس می شود.

مقایسه فورد فوکوس 2013 با فولکس واگن 2012

اگرچه فورد ST کمی بزرگ تر و سنگین  تر است، اما فرمان سفت و محکم آن به ندرت ایجاد مشکل می کند و چالاکی GTI را زیر سوال می برد. می توان گفت که بهترین ویژگی فوکوس ST این است که در پیچ های تند با کاهش فشار روی پدال گاز، خودرو به راحتی کنترل شده و منحرف نمی شود. هندلینگ فورد فوکوس ST به قدری زیاد است که هر راننده ای حتی با کم ترین میزان توانایی می تواند آن را کنترل کند. اگرچه هر دو خودرو در مسیر مسابقه عملکرد خوبی داشتند، اما فوکوس ST در یک مسیر 2.5 کیلومتری دارای 10 پیچ، توانست در حدود 2 ثانیه زودتر به خط پایان برسد. کلید فعال سازی سیستم کنترل پایداری که در کنسول وسط قرار دارد، امکان انتخاب حالت اسپرت را برای راننده فراهم می کند.

مقایسه فورد فوکوس 2013 با فولکس واگن 2012 مقایسه فورد فوکوس 2013 با فولکس واگن 2012

انحنای پشت سری  صندلی های جلوی فورد ST که نقش تکیه گاه کلاه ایمنی را ایفا می کنند، بسیار زیاد است و موجب نارضایتی های فراوانی شده است. البته برای رفع این مشکل می توان پشت سری ها را خارج و به سمت عقب نصب کرد. اگرچه طراحی داخلی ST در مجموع رضایت بخش است، اما کمپانی فورد می تواند با استفاده از جزییات طراحی محل استراحت پای راننده (سمت چپ کلاچ) و اهرم های تنظیم کننده پشتی صندلی GTI، فورد فوکوس را مورد بازنگری قرار دهد. قطر گردش فورد ST به دلیل داشتن رینگ و لاستیک های بزرگ بدون تنظیم کمک فنر های جلو در حدود 12 متر است. اگرچه در فورد برچسبی مبنی برسوخت گیری با بنزین سوپر نصب نشده است، اما پرکردن باک با 87 لیتر بنزین اکتان، بدون این که تغییری در گشتاور خودرو ایجاد کند، 9 اسب بخار از قدرت آن کم می کند.

مقایسه فورد فوکوس 2013 با فولکس واگن 2012


منبع

CarAndDriver

برچسب : فولکس , واگن , GTI , فورد , فوکوس , ST , توربوشارژر , تزریق , مستقیم , Borgwarner






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

رامین علیپور
2

مقایسه خیلی خوب وکاملی بود مرسی 1 car
00:06  1392/06/24
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
کسری اس۵ : ۲۶مهر ثبت نام کردم دیروز۲۳اردیبهشت شاسی شد
سینا اس۵ : من ۸ آبان ثبت نام کردم و اسفندماه شاسی شده،و ۲۵ام فروردین تحویل گرفتم
احمد : دوستان نگران نباشید این طرح چهارشنبه فقط برای خودرو فرسوده و طرح مادرانه
Agh اصفهان : من17مهر402ثبت نام s5اقساطی کردم 21اسفند شاسی شد 22اسفند بیمه 26فروردین پلاک و دهم اردیبهشت‌ماه تحویل گرفتم مدل 403میخای شماره بزار عکس برات بفرستم
s3 مهرماه : بنده 21 اسفند شاسی شدم دریغ از خودرو
امین : سلام دوستان کسی خبر جدید و قطعی درباره حواله های چانگان cs55 که ارسال به خودروساز خورده کی پیامک واریز وجه میاد بخدا مردیم هرروز منتظر پیامک هستیم
سعید8 : دوستان برید حمایت کنید. اینجا صفحه ی خودروهای وارداتی نوبت دومه
علی : هر دو دزدن یکی از یکی بدتر
پلنگ : خب دوست بزرگوار الآن تقصیر ماها چیه که قرار بود دی واریز کنیم فروردین تحویل بگیریم ولی بعد کلی دغدغه و استرس و انتظار تو اردیبهشت یه پیام پیش فروش فرستادن میخوایید ریسک کنیم اونم از دست بدیم بریم از بیرون ماشین بگیریم که همون ماشین رو با کلی اختلاف بگیریم؟من نمیدونم چرا به این همه مردم بی گناه و بی تقصیر که با هزار دردسر و انتظار بعد چند ماه دغدغه ذهنی به خاطر واریز وجه پیش فروش میگید طمعکار!!!؟
سیامک : احساس میکنم تا حالا انقدر به شعورم توهین نشده بود یکشاله منتظر بودم آخرشم دزد سر گردنه جیبمونو خالی کرد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسن : نه عزیزم باتوطئه زندگی نمیکنم بلکه سعی میکنم بافکرومنطق وباهوش به قضایا نگاه کنم!!سعی میکنم به راحتی به کسی که یه کاری انجام مبده بدون منافع مالی یخرده روش تحقیق کنم تاحقیقت رومتوجه بشم
جواد : بگو نافم بچسبه به پیشونیت
29 : منظورم مهمترین جایگاه شکایت سازمان بازرسی هست در جواب آن دوستمون آدرس شکایت به خود ایران خودرو را می خواست نوشتم خودمم کم احتمال میدم
سعید تیگو7 : خدارو شکر صدور فاکتور ها شروع شد
ایرانی تیگو 7 پرمیوم : مبارکه . خبر خوبی بود
رضا : من خوشبختانه یا بدبختانه واریز کردم قسطی
چنگیز : 176.950.000
حسین : کسی از دی مونده فاکتور نشده باشه
سقف فلز دستی اسفند : 17 ام تکمیل وجه کردم خبری نی ، سقف فلزیا تازه دارن تحویل دی ماهیا رو میدن
علی : تیگو 7 پرو مشکی تایید نهایی لیزینگ 21 فروردین امروز فاکتور شد