لوگوهای خودروسازان و معنی آنها

 

معروف‌ترین لوگوهای خودروسازان و معنی آنها

 
طراحی در صنعت خودرو تنها به فضای داخلی و بیرونی خودرو محدود نمی شود و خودروسازان به لوگوی محصولاتشان هم توجه زیادی دارند.
 
به گزارش ایسنا، خودروها می آیند و می روند اما لوگوها ماندگار هستند. در بعضی موارد لوگوها به مرور زمان و با رشد شرکت، معروف می شوند و در اغلب موارد، لوگوها معنی عمیقی دارند که به آغاز فعالیت شرکت برمی گردد.
 
این گزارش به بررسی معروفترین لوگوهای خودروسازان و معنی آنها پرداخته که به این ترتیب است:
 
آئودی
 
معروف‌ترین لوگوهای خودروسازان و معنی آنها
 
لوگوی چهار حلقه ای آئودی در سرتاسر دنیا به خوبی شناخته شده است اما عده معدودی معنی آن را می دانند. این چهار حلقه ادغام چهار شرکت تحت یک لوگو را نشان می‌دهد. آئودی در سال ۱۹۳۲ با شرکتهای Horch، DKW و واندرر ادغام شد تا "اوتو یونیون" را تشکیل دهد که همان آئودی امروزی است.
 
ب ام و
 
معروف‌ترین لوگوهای خودروسازان و معنی آنها
 
بایریشه موتورن ورکه (ب ام و) که در آلمانی به معنای موتورسازی باواریاست، از لوگوی گرد یا دایره ای به رنگهای سفید و آبی استفاده می کند. این رنگها از پرچم ایالت جنوب شرقی باواریای آلمان گرفته شده اند که مقر این خودروساز است.
 
سالها تصور می رفت این لوگو یک تیغه پروانه را نشان می دهد که در آسمان قرار گرفته و مربوط به گذشته این شرکت است که موتورهای هواپیما تولید می کرد اما نیویورک تایمز در گزارشی روشن ساخت که این لوگو با وجود اینکه در سال ۱۹۲۹ در یک تبلیغات استفاده شد، ارتباطی با موتورهای هواپیما ندارد.
 
مرسدس بنز
 
معروف‌ترین لوگوهای خودروسازان و معنی آنها
 
ستاره سه گوش مرسدس بنز برای نخستین بار در سال ۱۹۰۹ ثبت شد و سه گوش آن سه نوع حرکت در خشکی، آب و هوا را نشان می داد. دایملر و بنز در سال ۱۹۲۶ ادغام شدند و این ستاره در یک دایره جای گرفت.
 
هیوندای
 
معروف‌ترین لوگوهای خودروسازان و معنی آنها
 
لوگوی هیوندای شبیه نخستین حرف نام این خودروساز کره ای به نظر می رسد اما در واقع این لوگو که شبیه حرف "اچ" است، رابطه میان مشتری و شرکت را نشان می‌دهد. اگر این لوگو با دقت نگاه شود، به نظر می رسد دو نفر در حال دست دادن هستند.
 
تویوتا
 
معروف‌ترین لوگوهای خودروسازان و معنی آنها
 
لوگوی تویوتا مانند هیوندای بر روابط شرکت با مشتری تاکید کرد. لوگوی تویوتا که از سه بیضی تشکیل شده است، برای نخستین بار در سال ۱۹۸۹ در تویوتا سلسیور قرار گرفت. در حالیکه همپوشانی دو بیضی در داخل بیضی بزرگتر، حرف "تی" را تشکیل می دهد و همچنین نماد ارتباط سودمند متقابل و اعتماد میان مشتری و شرکت است؛ بیضی بزرگتر نماد دنیاست که تویوتا را دربرگرفته است.
 
پورشه
 
معروف‌ترین لوگوهای خودروسازان و معنی آنها
 
در لوگوی این خودروساز اسپورت، نام شهر اشتوتگارت قرار دارد که مقر پورشه است. این شهر همچنین به پرورش اسب معروف است و نام آلمانی قدیمی آن به معنای محل پرورش اسب است. در زمینه این لوگو رنگهای پرچم آلمان و نشان ایالت آلمانی قدیمی ورتمبرگ قرار دارند.
 
ولوو
 
معروف‌ترین لوگوهای خودروسازان و معنی آنها
 
لوگوی ولوو یک دایره با یک کمان است که نماد آهن است. این نماد آهن مورد استفاده قرار گرفته تا نشان دهد آهن سوئدی در خودروهای ولوو مورد استفاده قرار گرفته که نشان دهنده استحکام و دوام است.
 
اسکودا
 
معروف‌ترین لوگوهای خودروسازان و معنی آنها
 
لوگوی اسکودا مانند شعار این شرکت ساده و هوشمندانه است. اسکودا در لوگوی خود از یک تیر پردار با سه پر استفاده کرده است. تیر سرعت و پر پیشرفت را نشان می‌دهد در حالیکه دایره نمایانگر بیش از ۱۰۰ سال سابقه اسکودا است.
 
 
 
 

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , ائودی , بی ام و , تویوتا , هیوندای , بنز , ولوو , اسکودا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

ادريس
0

كاشكي در مورد لوگوي خودروهاي داخلي هم مطلب مينوشتيد
مثلا لوگوي ايرانخودرو كه همان كله ... است به اين معنا كه اين شركت تمام مشتريان خودش را ... فرض كرده
همچنين نماد سايپا كه نشان دهنده يك آدم بدون سر كه از سه طرف تحت فشار قرار گرفته و اطمينان ميدهد كه هيچ راهي براي فرار از محصولات اين شركت نداريد و ياد آور همان شعار معروف سايپا مطمئن ميباشد!
13:11  1395/08/01
پاسخ دادن
امیر
0

ممنون جالب بود
12:39  1395/08/01
پاسخ دادن
کاربر: m&z
0

بهترین لگو مربوط به سایپا است. اصلا هم ربطی به مرسدس بنز ندارد. معنای آن هم اینه: "مرسدس رو دیدی چقدر با کیفیته؟ ما خط هاشو تقویت کردیم. خیالتون راحت. مطمئن"
12:25  1395/07/06
پاسخ دادن
محمد
8

بنز همیشه قدرت مند تراز ولوو است در بوژی کش ها مرسدس بهتراز ولوو ودرمعدن ماشین ها ولوو نمی توانند دوام و قدرت بنز را دشته باشند
15:23  1392/05/25

فرزاد
5

کمر هر آدمی میشکنه وقتیکه لوگوی دو غول خودروسازی دنیا که افتخار میهن عزیزمون هستند رو تو این تصویر نمبینه، البته شاید بخاطر اینکه شان این دو غول حفظ بشه تو این تصویر قرار ندادید!
تشکر،تشکر.
22:56  1395/07/05
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
2

آره برادران خواستند که یه وقت حمل بر تکبر و ریا نباشه ههخخخ!
23:44  1395/07/05

مهدی
0

ممنون جالب بود
22:09  1395/07/05
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
کسری اس۵ : ۲۶مهر ثبت نام کردم دیروز۲۳اردیبهشت شاسی شد
سینا اس۵ : من ۸ آبان ثبت نام کردم و اسفندماه شاسی شده،و ۲۵ام فروردین تحویل گرفتم
احمد : دوستان نگران نباشید این طرح چهارشنبه فقط برای خودرو فرسوده و طرح مادرانه
Agh اصفهان : من17مهر402ثبت نام s5اقساطی کردم 21اسفند شاسی شد 22اسفند بیمه 26فروردین پلاک و دهم اردیبهشت‌ماه تحویل گرفتم مدل 403میخای شماره بزار عکس برات بفرستم
s3 مهرماه : بنده 21 اسفند شاسی شدم دریغ از خودرو
امین : سلام دوستان کسی خبر جدید و قطعی درباره حواله های چانگان cs55 که ارسال به خودروساز خورده کی پیامک واریز وجه میاد بخدا مردیم هرروز منتظر پیامک هستیم
سعید8 : دوستان برید حمایت کنید. اینجا صفحه ی خودروهای وارداتی نوبت دومه
علی : هر دو دزدن یکی از یکی بدتر
پلنگ : خب دوست بزرگوار الآن تقصیر ماها چیه که قرار بود دی واریز کنیم فروردین تحویل بگیریم ولی بعد کلی دغدغه و استرس و انتظار تو اردیبهشت یه پیام پیش فروش فرستادن میخوایید ریسک کنیم اونم از دست بدیم بریم از بیرون ماشین بگیریم که همون ماشین رو با کلی اختلاف بگیریم؟من نمیدونم چرا به این همه مردم بی گناه و بی تقصیر که با هزار دردسر و انتظار بعد چند ماه دغدغه ذهنی به خاطر واریز وجه پیش فروش میگید طمعکار!!!؟
سیامک : احساس میکنم تا حالا انقدر به شعورم توهین نشده بود یکشاله منتظر بودم آخرشم دزد سر گردنه جیبمونو خالی کرد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
S8 : یک ماه فاکتور شده،اما خبری از پلاک نیس،
بابک : سلام دوستان،26فروردین تکمیل وجه کردم 15اردیبهشت فاکتور،و19پلاک شدم،امروزپیامک کارت خودرو،الان هم تلفن گویا گفت ک درحال حمل ب نمایندگی،از اندیمشک هستم،نصیب همتون بشه
X55 : دوستان چرا خودتون گول میزنید من بارها رفتم پیش آشنا تونمایندگی میگه بخدا از دست ما خارجه فقط شرکت میتونه خروج بده بعدش ما میایم دل خوش می‌کنیم به حرف آقای ایکس و‌غیره این بندگان خدا اگر کاره ای بودند ماشینهای خودشون را تحویل میگرفتن نه که بیان برانامه ما را بچینن ببخشید اینو میگم ما ساده لوح هستیم که ماشین بدون عیب خودمون فروختیم با قیمت پایین به امید قبل از ماشین صفر تحویل بگیریم الان 5ماه گذشت بعدش اومدیم حرف بعضی ها را باور می‌کنیم که فقط با روحوروانمان بازی میگنند خود نمایندگی ‌صدای مشتری بارها گفتن گول سایت نخورید از دست ماهم خارجه چه برسه به سایت
Dr.Ghaffari : تجربه ام از چهارتا ماشینی که ثبت نام کردم برای اطلاع دوستان میگم دو تا آریزو 6 پرو برای 23 برج ده که یکیش مدارکش همه اومده و وام بانک صادرات رو ریختن ولی یکیش هموز تخصیص هم نخورده و وام رو نریختن از اون تاریخ یه ایکس 33 که برج 12 ثبت نام کردم برج یک تخصیص خورد ولی هنوز وام نریختن یه نقدی فونیکس نوشتم این ماه که دو ساعت بعد از واریز وجه تخصیص خورده اون سه تا قبلی همه اقساطی قرارداد آریزو 6 مدل 402 بود که تو مدارک 403 خورده ااین کل تجربیات بود سوالی بود در خدمتم
سینا اریزو6 پرو : سلام دوستان کاش یه پیجی کانالی ایرانی یا خارجی فرقی نداره یه چیزی با جمعیتی که اینجا هستیم تشکیل میدادین عضو میشدیم اونجا این فیک و فیک بازی ها از بین بره حداقل اونجا از شرح حال همدیگه مطلع میشدیم، کسی اگه میتونه تشکیل بده اگر وقت نداشتید بگید من یکی میسازم همه کوچ کنیم اونجا واقعی تر صحبت کنیم، ممنون از همه
X22 : لطفا اعتراض خود رو در پیج اینستاگرام اعلام کنید
تنها : آقایان مسول تورا به جان عزیزاتون دل تمام حواله داران زمستان وبهار تابستون را با اصلاح قیمت‌های نجومی وبه ناحق خشنود کنید خیلی ها واقعا با هزار بدبختی پول جور کردن که با خریدن خودرو دل زن و بچشون خوش کنن تورا خدا قسم سرگذشتمان را در گذشت آرزوهایمان نکنید
مهدی وانتی : دوستان واسه تکمیل وجه پراید وانت خرداد ماه که دعوت نامه اومده چقدر باید پرداخت کنیم
مهدی : سلام من زنگ زدم به 096550و صدا گذاشتم و اعتراض کردم... بعد کارشناسشون برام زنگ زد و گفت اعتراض نکنید ولی جواب قانع کننده ای بهم نداد. همه زنگ بزن و صدا بگذارید خودشون بهتون زنگ میزنند
X22 : لطفا پر پیج اینستا اعتراض ثبت کنید