رونمایی از رنو تلیسمان در تالار وحدت

 

رونمایی از رنو تلیسمان در تالار وحدت

 
نگین خودرو، نماینده رنو در ایران، امروز طی مراسمی از تازه‌ترین محصول فرانسوی‌ها برای ایران رونمایی کرد؛ Talisman آماده است تا بازار پرفروش اپتیما و سوناتا را از آن خود کند.
 
رونمایی از رنو تلیسمان در تالار وحدت
 
اواسط 2015 رنو محصول جدیدش را به جهانیان معرفی کرد. این محصول جدید، که ابتدا در شهر تاریخی Chantilly در فرانسه رونمایی شد و سپس در نمایشگاه فرانکفورت برای نخستین‌بار آن‌را دیدیم، رنو تلیسمان است که در کلاس سدان‌های سایز متوسط قرار می‌گیرد و البته یک نسخه استیشن هم دارد. تلیسمان با پلتفرم جهانی CMF-CD شکل گرفته که محصول مشترک رنو و نیسان است. بعد از رنو اسپیسِ نسل پنجم حالا تلیسمان دومین خودرویی است که با این پلتفرم ساخته می‌شود.
 
رونمایی از رنو تلیسمان در تالار وحدت
 
معنی نامش چیست؟
 
رونمایی از رنو تلیسمان در تالار وحدت
 
Talisman هم مثل تلفظ اکثر خودروها، خواندنش قلق دارد! اگر معیارتان انگلیسی باشد یا تالیسمن یا تالیزمن صحیح‌تر است ولی اگر به تلفظ فرانسوی علاقه دارید باید آن‌را تلیسمان صدا کنید. به هرحال در لاتین، تلیسمان به معنای سحر و جادوست و به گفته آقای کارلوس گوسن، مدیرعامل رنو، هر دو مفهوم قدرت و ایمنی در این اسم وجود دارد. هواداران رنو حتما یادشان است که یکبار دیگر هم رنو از واژه تلیسمان استفاده کرده؛ سال 2001 رنو با همین نام، خودرویی مفهومی و با ظاهری عجیب و غریب ساخت که در کلاس کوپه‌های 3 در جای داشت و چیدمان صندلی‌های آن نیز 2+2 نفره بود.
 
چرا مهم است؟
رونمایی از رنو تلیسمان در تالار وحدت
 
تلیسمان آمده تا مشتریان خودروهای نیمه‌لوکس را جذب رنو کند؛ کاری که قبلا باید رنو لتیتیود و لاگونا انجامش می‌دادند، ولی به دلایلی نشد و حالا به تلیسمان واگذار شده است. تلیسمان بعد از رنو 18، که در دهه‌های 70 و 80 میلادی ساخته می‌شد، نخستین سدان سایز متوسط رنوست و به همین دلیل نیز محصول استراتژیکی برای فرانسوی‌ها محسوب می‌شود.
 
در چه بازارهایی نیست؟
 
مدیرعامل رنو در زمان رونمایی این خودرو رسما اعلام کرد که تلیسمان مانند رنو اسپیس 2015 به بازارهای راست‌فرمان صادر نمی‌شود؛ بنابراین مشتریان کشورهای ژاپن، هنگ کنگ، انگلیس، سنگاپور، مالزی، استرالیا، ایرلند، نیوزلند و ... رنگ تلیسمان را هم نمی‌بینند!
 
در چه ابعادی ساخته شده؟
 
وقتی می‌گوییم تلیسمان جایگزین لتیتیود است قطعا انتظار دارید که همان ابعاد و اندازه‌ها را در اختیارتان قرار دهد و خوشبختانه همین اتفاق نیز افتاده است. البته اگر خیلی دقت کنید، می‌بینید که تلیسمان در مقیاس میلیمتری با لتیتیود متفاوت است. نکته خوب تلیسمان اینجاست که صندوقش حدود 24% بیشتر از لتیتیود گنجایش دارد.
 
رونمایی از رنو تلیسمان در تالار وحدت
 
چه ویژگی‌هایی دارد؟
 
تلیسمان با زبان جدید رنو طراحی شده؛ وجود LEDهای Cشکل روز که از بالای چراغ تا سپر امتداد یافته به تنهایی برای اثبات این موضوع کافی است! برای جذاب‌ترشدن ظاهر خودرو نیز درب موتور عضلانی شده است و قسمت‌های متعدد بدنه مثل زه‌های اطراف پنجره و اطراف مه‌شکن‌ها و همچنین خطوط افقی جلوپنجره نیز با روکش کرومی پوشانده شده‌اند.
 
رونمایی از رنو تلیسمان در تالار وحدت
درون کابین تالیسمان شبیه رنو اسپیس است. در ردیف جلو، صندلی‌ها 10 حالته بوده و گرمکن و مموری (با قابلیت ذخیره 6 حالت) نیز استاندارد است
 
رونمایی از رنو تلیسمان در تالار وحدت
 مدل‌های ارزان‌تر تالیسمان، مانیتور 4.2 اینچی دارند اما در نسخه‌های گران‌تر، این مانیتور تبدیل به 8.7 اینچی لمسی خواهد شد ضمن اینکه سیستم چندرسانه‌ای R-Link 2 و سیستم صوتی Bose با 13 اسپیکر دارد.
 
رونمایی از رنو تلیسمان در تالار وحدت
 
 رنو می‌گوید تالیسمان تنها خودروی D-segment جهان است که سیستم فرمان‌پذیری هرچهار چرخ، موسوم به 4Control، دارد. این آپشن فقط در کره جنوبی ناموجود است. تالیسمان 10 رنگ بدنه دارد. رینگ‌های آن هم از 16 تا 19 اینچ متغیرند.
 
رونمایی از رنو تلیسمان در تالار وحدت
 
 انجین تالیسمان استاندارد یورو6 دارد. در قوی‌ترین مدل یعنی انجین 200 اسبی، شتاب تالیسمان به 7.9 ثانیه و حداکثر سرعتش به بیش از 230 کیلومتر برساعت می‌رسد.مصرف ترکیبی این انجین 5.8 لیتر است.
تلیسمان به سیستمی با نام Multi-Sense مجهز است که امکان تنظیم یکپارچه اکثر سیستم‌ها، چه در قسمت کابین و چه در قسمت فنی، را به راننده می‌دهد. مالتی سنس 4 حالت مختلف رانندگی شامل Comfort و Sport و Eco و Neutral دارد. رنو همچنین یک حالت دیگر هم برای آن قرار داده است تا راننده بتواند تنظیمات متناسب با خودش را در این سیستم اعمال کند.
 
رونمایی از رنو تلیسمان در تالار وحدت
 
سنسور پارک جلو و عقب، سنسور باران، دوربین عقب، آینه‌های تاشوی برقی با گرمکن، سقف پانوراما، تهویه سه گانه اتومات، سیستم کمکی پارک، پرده‌های برقی، استارت دکمه‌ای و اتولایت ازجمله ویژگی‌هایی است که تلیسمان از آن‌ها بهره می‌برد.
 
چه پیشرانه‌ای دارد؟
 
برای تلیسمان دو انجین بنزینی TCe 150 و TCe 200 وجود دارد که هردو از نوع توربوشارژند و فقط و فقط با گیربکس 7 سرعته اتومات دوکلاچه تحویل مشتریان می‌شود. علاوه بر این بنزینی‌ها، رنو همچنین سه انجین دیزلی dCi 110 و dCi 130 و dCi 160 نیز برای تلیسمان تدارک دیده است که دو مورد اول با گیربکس 6 سرعته دستی استاندارد (7 سرعته دوکلاچه سفارشی) عرضه می‌شوند، اما انجین dCi 160 آن، که از نوع توئین توربوست، فقط 6 سرعته دوکلاچه اتومات دارد. مشخصات فنی تلیسمان برای بازار ایران در جدول زیر آمده است.
 
رونمایی از رنو تلیسمان در تالار وحدت
 
ایمن است؟
 
در سطح تجهیزات ایمنی، رنو برای تلیسمان از چیزی دریغ نکرده است. امکاناتی مانند کروز کنترل هوشمند، هشداردهنده تغییر لاین و نقطه کور، هشداردهنده سرعت، سیستم تابلوخوان، چراغ‌های گردشی، نوربالای اتومات و سنسور از ویژگی‌های قابل سفارش این فرانسوی هستند.
 
مهم‌تر از همه این‌ها، کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه euroNCAP است. در آزمایشات این موسسه، تلیسمان در حفظ جان سرنشین 86 از 100، در حفظ جان کودک 84 از 100 و در حفظ سلامت عابر پیاده 68 از 100 گرفته است. سیستم‌های ایمنی این خودرو نیز امتیاز 76 از 100 دارند.
 
رونمایی از رنو تلیسمان در تالار وحدت
چه قیمتی؟ با چه رقیبانی؟
 
تلیسمان در بازارهای جهانی باید با فولکس واگن پاسات، فورد موندئو (که در ایالات متحده با نام فیوژن فروخته می‌شود)، شورولت مالیبو و مزدا 6 رقابت کند، اما در بازار ایران رقیبان نام‌آشنایی دارد مثل تویوتا کمری، هوندا آکورد، هیوندای سوناتا ال اف و کیا اپتیما. قیمت تلیسمان به زودی اعلام می‌شود، اما با توجه به قیمت 27000 یورویی آن در فرانسه که تقریبا معادل 30000 دلار است و همچنین با توجه به محدوده قیمتی رقیبانش احتمالا با قیمتی در حدود 180 میلیون تومان به دست مشتریان ایرانی می‌رسد.
 
رونمایی از رنو تلیسمان در تالار وحدت
 
به‌روزرسانی: روز یکشنبه، چهارم مهرماه، نگین خودرو طی مراسمی که در تالار وحدت برگزار شد، از رنو تلیسمان رونمایی کرد. تلیسمانی که به ایران آمده است در مدل پایه با امکاناتی مانند تهویه اتومات سه گانه، استارت دکمه‌ای، سقف پانوراما و گرمکن آینه‌های تاشو برقی را بصورت استاندارد دارد 165 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. تلیسمان فول آپشن نیز با تجهیزاتی نظیر هدآپ، کروز کنترل، کمکی پارک، ترمز کمکی و دوربین عقب 179 میلیون تومان قیمت دارد.  
 
 
 
 
 

منبع

جی اس ام

برچسب : خودرو , نگین خودرو , واردات خودرو , رنو , رنو تالیسمان , خودرو لوکس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

حااممدسپاهی گرو
0

امیریه۱۵.۲ساختمان
16:07  1401/08/05
پاسخ دادن
مجید
2

این خودروها برای از ما بهتران است که 200 میلیون برایشان پول خرد است. ما بهتر است همان پراید محبوب خودمان را سوار شویم...
16:45  1395/07/08
پاسخ دادن
حامد
1

در اینکه نمایندگی های خودرو و وارد کنندگان خودرو سود کلانی به جیب میزنند شکی نیست. قیمت پایه تلیسمان از ۳۰ هزار دلار شروع میشه و در فرانسه فول آپشن آن ۴۴ هزار دلار به فروش میره.
20:41  1395/07/06
پاسخ دادن
کاربر: m&z
1

توی متن نوشتید: "در قوی‌ترین مدل یعنی انجین 200 اسبی، شتاب تالیسمان به 7.9 ثانیه و حداکثر سرعتش به بیش از 230 کیلومتر برساعت می‌رسد"
بعد توی جدولی که مشخصات مدل ارائه شده در بازار ایران نوشته شده علیرغم قدرت موتور کمتر (190 اسب بخار) شتاب آن 7.7 ثانیه نوشته شده است.
دوم اینکه چرا موتور ارائه شده در بازار ایران 10 اسب کمتر از موتور اصلی قدرت دارد؟ آیا تغییراتی در این موتور صورت گرفته؟
12:19  1395/07/06
پاسخ دادن
فرزاد
8

۳۰ هزار دلار با قیمت بی رحمانه,ی ۳۵۰۰ تومنی میشه ۱۰۵ میلیون و مابقی پول هم ارزشی هست که دلسوزان ملت برای شأن و منزلت مردم قائلند
کس نداند چیست اینجا ماجرا، ولی تشکر،تشکر
22:41  1395/07/05
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
3

آدم می مونه تو مملکت چه خبره؟!! ولو XC90 پنجاه هزار دلاری را در شرایط فروش همین سایت به قیمت پانصد میلیون تومان زده بود!!
23:40  1395/07/05

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ممم : این مدیر کل بی پدر سایپا ،یک اطلاعیه نمیزنه که مشخص کنه کی تحویل میدهند ،فقط آن موقع که پول میخواند برای ثبت نام در دو سه روز پول مردم را می‌گیرد. حالا باید بدوی تا جونمان در آید. کجای دنیا اینطوری خودرو می‌فروشند. عذر میخوام از همه ( تا ابلح در جهان مفلس در نمیماند).
محمد : سلام کسی تونست ثبت نام کنه ؟ پنج نفر امتحان کردیم هیچکدوم موفق به ثبت نام نشدیم از ساعت 10,,تا 3 بعد از ظهر
علیرضا ترک زاده : سلام من امروزتماس گرفتم گفتن تاراوی ۴دارن نیمه دوم اسفندوفاکتورمیکنن
ساینا دوگانه اسفندی : باید از دست سایپت شکایت کرد
عمار : منم تابستان ۱۴۰۳ هستم ولی هنوز خبری نشده
محمد : سایپا برای عرضه خوب پشت سرهم پشت سرهم پیام میده برای عرضه خودروهای، اما وقتی پول مردم بیچاره گرفت دیگه جواب گو نیست . ببنید صبح تا حالا چندتا پیام آمده که عرضه خودرو تا دوروز دیگر تمدید شو ،چون میخواد پول بگیرد.
سجاد اس تری مشکی : این اس تری چرا فاکتور نمیشه خسته شدیم دیگه
عباس - تهران - اس تری سفید : سلام خدمت عزیزان واریز وجه: ۱۴۰۲/۰۸/۱۳ تأیید سیستمی مدارک: ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ شاسی: ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ امروز مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ با شماره تماس ۰۲۱۴۴۹۸۷۰۱۸ از اداره تحویل تماس گرفتن و گفتن شنبه ساعت ۱۴ برای تحویل مراجعه کنم. انشاألله زودتر همتون به خودروهاتون برسید. حق نگهدار همتون
تاراv4 : والا اینها غیراز دروغ گفتن دیگه چیزی بلد نیستن بگن ....منم ۲۱ اسفند تحویل بوده هنوز فاکتور نشده دو روز قبل زنگ زدم گفت نیمه دوم داره فاکتور میشه
اس فایو : از وقتی شاسی میشه چند روز بعد بیمه و پلاک‌میشه کسی میدونه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مصطفی : سلام عزیزانی که ماشین تحویل گرفتن رینگ زاپاس برا شما هم معمولی هست یا اسپورت؟
ساینا تک : سخا چه تاریخی بود
دنا پلاس اتومات اپشنال : سلام دوستان دنا پلاس اپشنال تحویل خرداد هستم فعلا هیچ خبری نیست
طاها : واسه چه ماشینی گفت آخر خرداد به ترتیب اولین نفرات میدیم؟؟؟
میثم حسینی : 6 روز
علی ام : سلام.لیزینگ شما چه بانکی هست؟ کارت سوخت را خودمون باید درخواست بدیم؟ اول باید وام را واریز کنن بعد فاکتور میشه یا اول باید فاکتور بشه تا وام را واریز کنن؟
سود تاخىر : در مورد سود تاخیر حدود یک ماهو نیم تا دو ماه بعد از تحویل گرفتن ماشینت اس ام اس میاد میرى نمایندگیت فیش میده میبرى بانک پولو میریزى به حساب تمام
سجاد : دوستان خبری از اولویت پاییز 403 نیست ؟کی باید واریز کنیم
نجفی : دوستان سلام ببخشید این پراید وانت ها ضبط دارن یاندارن؟
ساینا 85 گانه واریز 11بهمن : سخا رو 11 بهمن تحویل دادم برادر