خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
اخبار خودرو
:
داخلی
:
تولید مستقل رنو در ایران
1395/07/10
17:00
تولید مستقل رنو در ایران
با امضای توافقنامه میان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت رنو، برای اولین بار، حضور مستقل یک خودروساز خارجی در صنعت خودروی کشور کلید خورد. طبق این تفاهمنامه که در حاشیه نمایشگاه خودروی پاریس به امضا رسید، سایت بنرو بهعنوان آورده سازمان گسترش، در اختیار رنو قرار میگیرد. برای فاز اول این همکاری طی سال 2018، تیراژی 150 هزار دستگاهی در نظر گرفته شده که قرار است در ادامه به سالانه 300 هزار دستگاه
برسد.
دنیای اقتصاد: با امضای تفاهمنامه مشترک میان رنوی فرانسه و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، یکی از وعدههای دولت یازدهم در خودروسازی محقق شد تا برای اولین بار، فعالیت مستقل یک شرکت خارجی در صنعت خودرو کشور کلید بخورد.دیروز و در حاشیه نمایشگاه 2016 خودرو پاریس، با حضور مسوولان بلندپایه وزارت صنعت،معدن و تجارت ایران و مدیران ارشد رنو، تفاهمنامهای مشترک میان این خودروسازفرانسوی با ایدرو امضا شد. در این نشست که محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت،معدن و تجارت و منصور معظمی مدیرعامل ایدرو به همراه کارلوس گوسن مدیرعامل رنو-نیسان و همچنین پیمان کارگر مدیرعامل رنوپارس، از جمله چهرههای شاخص آن بودهاند، تفاهمنامه مشترک میان رنو و ایدرو نهایی شد و دو طرف قرار است فعالیت مشترک خود را در قالب جوینت ونچر پیش ببرند. آن طور که منابع آگاه میگویند، دو طرف قرار است در آینده شرکتی مشترک راه اندازی کرده و برنامههای خود را در قالب آن پیش ببرند. اگرچه ایدرو و رنو پیشتر نیز به واسطه قرارداد پلتفرم مشترک X90، شرکتی مشترک به نام «رنوپارس» را تاسیس کردهاند، با این حال در شرکت جدید، سهم خودروساز فرانسوی بیش از گذشته است. بر این اساس، گفته میشود رنو سهمی 60 درصدی را در شرکت مشترک خواهد داشت و ایدرو به سهمی تنها 40 درصدی قناعت کرده است. نکته مهم دیگر در مورد تفاهمنامه رنو و ایدرو این است که شرکت «بن رو» (زیرمجموعه سایپا) بهعنوان آورده ایدرو، برای تولید محصولات جدید رنو در ایران، انتخاب شده است. بهعبارت بهتر، طبق تفاهمنامه امضا شده، بن رو به رنوی فرانسه واگذار شده است. اما بنابر روایت خبرگزاری آسوشیتدپرس، طبق توافق رنو با ایدرو، قرار است سالانه 150 هزار دستگاه خودرو در قالب تفاهمنامه ایدرو و رنو در ایران به تولید برسد که داستر جدید و سیمبول اولین خودروهای تولیدی بهشمار میروند. بر این اساس، این دو محصول از سال 2018 تولید میشوند و رنو برای اولین بار در ایران، شبکه توزیع مستقل خود را خواهد داشت. آن طور که این خبرگزاری از قول کارلوس گوسن مدیرعامل رنو-نیسان عنوان کرده، «ایران در سال 2020 تقاضایی بالغ بر 2 میلیون دستگاه خودرو خواهد داشت و این پتانسیلها، بازار این کشور را غیرقابل انکار میکند.»
همچنین محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت،معدن و تجارت در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه رنو و ایدرو، گفت که سهم رنو در این سرمایهگذاری، ۶۰درصد و سهم طرف ایرانی ۴۰ درصد در نظر گرفته شده است. وی با اشاره به اینکه تفاهمنامه مشترک رنو و ایدرو دو فاز دارد، تاکید کرد «برای فاز اول، تولید ۱۵۰ هزار دستگاه در سال و برای فاز دوم تیراژی 300هزار دستگاهی لحاظ شده است.» به گفته نعمت زاده، با احتساب تولید خودروهای تندر-90 و ساندرو و همچنین محصولات جدید، سبد خودروهای رنو در ایران به 500 هزار دستگاه در سال خواهد رسید.اما امضای این تفاهمنامه در حالی است که انتظار میرفت رنو ابتدا با خودروسازان ایرانی به توافق رسیده و قرارداد امضا کند، با این حال خودروساز فرانسوی پروژه بزرگ خود یعنی «فعالیت مستقل در ایران» را زودتر از آنچه پیشبینی میشد، کلید زد. هرچند به باور کارشناسان، تفاهم رنو و ایدرو به معنای فعالیت مستقل این خودروساز در ایران است، اما این موضوع نافی همکاری مشترک رنوییها با ایران خودرو و گروه سایپا نیست. در واقع تفاهمنامه با ایدرو، بخشی از پروژه رنو در ایران است، چه آنکه این خودروساز فرانسوی قصد دارد علاوهبر فعالیت مستقل در کشور، بهطور همزمان با ایران خودرو و سایپا نیز شراکت کند. با این حساب، همچنان باب مذاکره و همکاری رنو و غولهای جاده مخصوص باز است و شاید در آیندهای نهچندان دور، قرارداد و تفاهمنامهای مشترک میان آنها به امضا برسد.
اتفاق بزرگ رخ داد
اما جدای از اینکه سرنوشت رنو با خودروسازان ایرانی در نهایت به کجا خواهد رسید، اتفاق بزرگ و مهمی که رخ داده، فعالیت مستقل یک خودروساز خارجی در کشور است. هرچند ایدرو و رنو در بحث «تولید» به نوعی با یکدیگر بهطور مشترک کار خواهند کرد (زیرا بن رو آورده ایدرو محسوب میشود)، با این حال اتفاق اصلی در حوزه فروش و خدمات پس از فروش رخ خواهد داد. آن طور که کارشناسان میگویند، تفاهمنامه رنو و ایدرو به معنای فروش و خدمات پس از فروش مستقل این شرکت در ایران است. بهعبارت بهتر، رنو میتواند به واسطه این تفاهمنامه، کل سیستم فروش و خدمات پس از فروش محصولات تولیدیاش (در بن رو) را خود به دست گرفته و در مسائلی مانند قیمتگذاری، تامین قطعات و سیستمهای نوین خدماتی، به میل و سلیقه خود رفتار کند. این موضوع به خصوص در حوزه قیمتگذاری میتواند به نفع مشتریان ایرانی تمام شود، چه آنکه رنوییها معتقدند محصولات فعلی آنها در ایران (آنهایی که ازسوی خودروسازان ایرانی عرضه میشوند)، با قیمتی بالاتر از آنچه مدنظر این شرکت است، به فروش میرسند. با این حساب، انتظار میرود محصولات آینده رنو در ایران دارای قیمتی واقعیتر باشند و این موضوع با استقبال مشتریان روبهرو خواهد شد.
منبع
دنیای اقتصاد
برچسب :
خودرو
,
تولید خودرو
,
رنو
,
بازار خودرو
مرتب سازی :
محبوبترین
تاریخ صعودی
تاریخ نزولی
نظرات کاربردی
همه نظرات
>
4 نظر
حمید
0
اگه ایرانخودرو و سایپا آدم باشن و سنگ اندازی نکنن و بذارن رنو به صورت مستقل تو ایران فعالیت کنه اونوقت هم کیفیت ها در حد اروپا میشه و هم قیمت گذاری عادلانه میشه و هم خدمات پس از فروش بهتری ارائه میشه.
ایشا الله که اینجوری بشه.
08:05 1395/07/11
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
10
ای کاش بتونه قیمت گذاریه مستفل هم داشته باشه
21:18 1395/07/10
پاسخ دادن
حسین
1
ببینیم و تعریف کنیم!
18:05 1395/07/10
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1
ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام
پاسخ به :
نظر شما
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
مقالات برتر
هفته
|
ماه
|
سال
پربحث ترین خودروی
هفته
|
ماه
|
سال
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
موبیدیک
2 نظر
اطلاعات خودرو
دوگانه آبی کبود طرح دوم یکپارچه تحویل 30 دی بخشنامه 4614
44 نظر
شایان بهاری
39 نظر
اف ایکس نقدی
24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشخصات کامل فنی و رفاهی خودرو شاهین سایپا
ارش
: بخدادوماه تاخیرداره زنگ میرنم میگه وایسا تاتیرماه صبرکن صبرکن تاکی اخه
علت تاخیر در تحویل خودرو اعلام شد
جلال
: تارا v4تحویل ۳۱اردیبهشت هنوز چشم انتظاریم و فعلا خبری نیست که نیست
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
S3
: چرا دروغ میگی مرد مومن،من تو خود نمایندگی رفیق صمیمی دارم بهم گفته تا 15 آبان بیشتر فاکتور نشده و احتمال داره با اس 3 نیو فیس طرح تبدیل بزنن در جواب S3 سیزدهم آذر باید بگم من احساس میکنم شما کارمند کرمان موتور هستی و فقط اومدی جو رو آروم کنی هیچ s3 در آذر ماه تا به این لحظه فاکتور نشده دوست عزیز
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
ایرج
: ضمن تشکر بابت امضای کارزار «درخواست تعیین تکلیف ثبت نام کنندگان شاهین دنده ای زمستان ۱۴۰۳» لطفا جهت افزایش تعداد امضاها، این کارزار را تا جای ممکن برای سایر دغدغه مندان به اشتراک بگذارید: https://www.karzar.net/110333 لغو11
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
محبی
: شما که تحویل گرفتی تشخیص رنگ بردی ایرادی نداشته
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
J4 سفید
: ثبت نام ۲۹ فروردین هنوز تکمیل وجه زرد.
مشخصات و قیمت ایران خودرو تارا پروژه K132
تارا پلاس
: عجب اشتباهی کردم تو این سامانه ثبت نام کردم، خیلی بی در و پیکره ، وحشت ب ادم دست میده از اینهمه بی حساب کتابی و هرج ومرج و پاسخگو نبودن، حس ارباب رعیتی گرفتم از این همه بی قانونی
مشخصات و قیمت ایران خودرو تارا پروژه K132
تارا وی وان پلاس
: خب پس دیدید که حرف اینا حرف نیست...
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
S3 سیزدهم آذر
: سلام،بله من اس 3 مشکی آذر هستم و دیروز فاکتور شدم
مشخصات کامل فنی و رفاهی خودرو شاهین سایپا
اتومات
: اخه جالبش اینه انبار ها پر از شاهین اتومات پذیرش و سخات برا کی بوده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پژو پارس TU5
پارس ای ال ایکس
: سلام به همگی تاکی وقت هست تبدیل بزنیم من زمستانم
ساینا
کدخدا
: چرا قیمت کوئیک وبرابعضیا میگن 141 وبرابعضیا 117؟
رانا LX
رانا 29 اسفند
: 4 بهمن کسی فاکتور شده
ساینا
احمد
: سلام دوستان،پیام هاروخوندم بعضی ها میگن از بهمن هنوز کسی فاکتور نشده من بهمن پیش فروش 1401 مبعث ام 5اردیبهشت تکمیل وجه6سخا10خردادفاکتور12پیام تحویل حضوری اومد که قبول نکردم انشاا. بعد از تعطیلات واسه بقیه م میاد،موفق باشید
هایما S7 اتومات
S5
: سلام تحویل 22بهمن .خراسان رضوی رنگ سفید
ساینا
پاسخ ب رضادوگانه اسفند
: تا26خردادفرصت تکمیل وجه دادن
دنا 1.7
بهراد
: علت اینکه زده برنده نشده اید شاید به خاطر تمام شدن اعتبار گواهینامه باشه،برای من هم این مشکل پیش اومده پیامهای قبلی دوستان رو بخونید یکسری کارها رو انجام بدید ایشالا مشکل هممون حل بشه
پژو پارس TU5
م
: ای خداچکارکنم خودت یه گاری بکن معجزه کن
پژو 207i دستی
حسین آقا
: 9 خرداد پلاک شده ، 12 خرداد تیک حمل خورده و هنوز به نمایندگی نرسیده! این مسیر رو اتوبوس 18 ساعته میره. حالا اصلا دو برابر طول بکشه میشه 36 ساعت. اصلا 48 ساعت. امروز باید به نمایندگی تحویل داده میشد. اما خبری نیست.
پژو 207i دستی
Nima اسفند
: آماده برای صدور فاکتور 1403/03/08 فاکتور شده 1403/03/08 تخصیص پلاک 1403/03/10 آماده جهت تحویل 1403/03/10 صدور اسناد خودرو حمل خودرو برای تحویل 1403/03/12 دریافت خودرو توسط نمایندگی تحویل به مشتری 1403/03/13